Hei te jo synnyttäneet

Ois tällänen kyssä, että minkälaisia "oireita" tai olotilan muutoksia huomasitte ennen kuin synnytys alko olla käsillä? Mulla menossa nyt rv38+1 ja alavatsassa on ollut inhottava tunne jo pari päivää ja hieman on sillon tällöin supistellut. Mahakin on jo valahtanut todella alas... Voiskos tässä olla toivoa, että pian alkaa olla itse H-hetki käsillä?

 
nina
Ei mitään.kun synnytys alkaa tulee vedet tai supistaa, pissattaa usein ja hikoiluttaa,ei kummempaa. ihan on luonnollista. itsekkin lähdin sairaalaan viime tingassa itse ajoin auton ja lapsivedet tuli sairaalan ovella,
 
hmm
Vauva painoi enemmän "alaspäin", ja sitten ne supistelut, jotka alkoivat säännöllisenä ja kipeinä, supistelusten väli lyheni.. ja sitten sairaalaan. En kyllä olisi itse pystynyt ajamaan, mulla oli niin kipeät supistelut enkä halua leikkiä mitään urheaa sankaria.
 
No mulla oli ainakin tyyntä myrskyn edellä. Eli makasin koko viikon laiskuuttani ja mitään ei huvittanut tehdä. Sisko sanoi, että kohta synnytät. En uskonut....ja kuinkas kävikään. Ma-pe makasin ja la poika syntyi. Okei perjantaina oli vaikea kävellä.
 
eipä ollut
mitään erityistä. mutta kesken yöunien varhain aamusta heräsin siihen kun vedet alkoi mennä. eikä vielä tossa vaiheessa tullut muuta kuin tihkua. jonkun ajan päästä hulahti kunnolla.
 
Rv 39+1 vauvan liikkeet väheni, seuraavana päivänä kävin äitipolilla tarkastuttamassa-> kaikki ok. 39+3 liikkui taas hyvin. 39+4 - 39+5 välisenä yönä heräsin supistuksiin, jotka jatkui ja jatkui, ja aamupäivällä 39+6 lähdettiin sairaalaan, tyttö syntyi illalla.

Ja se "urbaanilegenda" limatulppa tuli muutamassa osassa (n. 2cm*2cm) supistusten alkamisen jälkeen.
 
Eka käynnistettiin rv 41+1, vaikka maha laskeutu aikoja ennen sitä, yli 2 viikkoo supisteli napakasti iltaisin ja oli kun olis pallo ollut jalkojen välissä ja muksu painoi tosi kipeästi alas.

Toisesta tuli limatulppa pikkuhiljaa paloina ulos ja siitä kun se lähti tulemaan, meni aika tasan 2 vuorokautta niin muksu oli ulkona. Muuten samat oireet kun ekastakin, ja sen pari viikkoa ainakin.. Syntyi rv 40+3

Eli mulla tuli niitä "merkkejä" molemmista yli 2 viikkoa. Toisilla alkaa heti rytinällä ja toisilla ei sit millään. Ei auta kun ootella. Vaikka se kyrpiikin. Todellakin muistan tunteen.
Tsemppiä! Ja toivotaan että pian pääset tositoimiin!
 

Yhteistyössä