Hei te joiden lapset päiväkodissa iltahoidossa

Laitoin lapsukaisen päivähoitohakemuksen menemään. Koska olemme miehen kanssa iltatyöläisiä, lapsemmekin tulee olemaan hoidossa aina ilta-aikaan. Millainen rytmi/ohjelma päiväkodissa on klo 15 jälkeen? Miten nukahtaminen kotona on sujunut iltahoidon jälkeen? Muita kokemuksia? Minua vähän jännittää.
 
joo
Meillä esikoinen oli vuorohoidossa aikanaan. taisi mennä niin että 16.00 oli ruokaa, sitten leikkiä, ulkoilua, tms. oisko iltapala ollut 19 aikaan... en pysty muistamaan... hyvin nukahti kotona, pk:ssa niin paljon touhua :) tsemppiä!!! hyvin se lähtee!
 
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Meillä esikoinen oli vuorohoidossa aikanaan. taisi mennä niin että 16.00 oli ruokaa, sitten leikkiä, ulkoilua, tms. oisko iltapala ollut 19 aikaan... en pysty muistamaan... hyvin nukahti kotona, pk:ssa niin paljon touhua :) tsemppiä!!! hyvin se lähtee!
Hienoa, minäkin elän siinä toivossa, että nukahtaa hyvin, kun on illan touhunnut päiväkodissa. Voihan siinä tietty käydä toisinkin päin, jos menee yliväsyneeksi.
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja Otsoemo:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Meillä esikoinen oli vuorohoidossa aikanaan. taisi mennä niin että 16.00 oli ruokaa, sitten leikkiä, ulkoilua, tms. oisko iltapala ollut 19 aikaan... en pysty muistamaan... hyvin nukahti kotona, pk:ssa niin paljon touhua :) tsemppiä!!! hyvin se lähtee!
Hienoa, minäkin elän siinä toivossa, että nukahtaa hyvin, kun on illan touhunnut päiväkodissa. Voihan siinä tietty käydä toisinkin päin, jos menee yliväsyneeksi.
minkäikäinen lapsi on?
 
meillä on päivällinen n. klo 17 sit ne leikkii, kattelee lastenohjelmia, saattavat ulkoilla, iltapala on n 19
nukahtaminen on kotona sujunut ihan hyvin ( tai siis yhtä hyvin kun aamuvuoron/ vapaankin aikana :LOL: ) yleensä on aika suoraan (haku 20.45 ) menty pesulle ja nukkuun.
 
Itse olen ollu töissä vuororyhmässä. Ilta meni tyyliin:16 ruoka ulkoa tultua, vapaata leikkiä ja pikkukakkonen, 19 aikaan iltapala ja 22 saakka olevien kanssa rauhallisia juttuja kuten satuja jne. Se iltavuoro oli aikas rentoa silleen,lähinnä ruoka oli kellon mukaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja Otsoemo:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Meillä esikoinen oli vuorohoidossa aikanaan. taisi mennä niin että 16.00 oli ruokaa, sitten leikkiä, ulkoilua, tms. oisko iltapala ollut 19 aikaan... en pysty muistamaan... hyvin nukahti kotona, pk:ssa niin paljon touhua :) tsemppiä!!! hyvin se lähtee!
Hienoa, minäkin elän siinä toivossa, että nukahtaa hyvin, kun on illan touhunnut päiväkodissa. Voihan siinä tietty käydä toisinkin päin, jos menee yliväsyneeksi.
minkäikäinen lapsi on?
1,5 vuotias ja siis puolipäiväisesti hoidossa (alle 5 t per päivä)
 
Alkuperäinen kirjoittaja hk:
mä oon miettiny et miten jos työt loppuu vast 22,niin sithän pitää nukkuvaa lasta raahata kotiin ja laittaa sänkyyn...mun mielest se kuullostaa niin pahalta...
meillä ei onneksi ole näin...ennen yhdeksää myöhimmillään pääsemme hakemaan
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja Otsoemo:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja Otsoemo:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Meillä esikoinen oli vuorohoidossa aikanaan. taisi mennä niin että 16.00 oli ruokaa, sitten leikkiä, ulkoilua, tms. oisko iltapala ollut 19 aikaan... en pysty muistamaan... hyvin nukahti kotona, pk:ssa niin paljon touhua :) tsemppiä!!! hyvin se lähtee!
Hienoa, minäkin elän siinä toivossa, että nukahtaa hyvin, kun on illan touhunnut päiväkodissa. Voihan siinä tietty käydä toisinkin päin, jos menee yliväsyneeksi.
minkäikäinen lapsi on?
1,5 vuotias ja siis puolipäiväisesti hoidossa (alle 5 t per päivä)
tänikänen meilläkin oli ja usko pois, varmasti nukahtaa kotona!! noissa vuorohoitojutuissa on sekin kivaa kun lapset on eri aikoihin hoidossa niin hoitajilla on kivasti aikaa lapsille eli saavat myös huomiota :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Essi-:
meillä on päivällinen n. klo 17 sit ne leikkii, kattelee lastenohjelmia, saattavat ulkoilla, iltapala on n 19
nukahtaminen on kotona sujunut ihan hyvin ( tai siis yhtä hyvin kun aamuvuoron/ vapaankin aikana :LOL: ) yleensä on aika suoraan (haku 20.45 ) menty pesulle ja nukkuun.
kiva kuulla että nukahtaminen sujuu...meillä haku tapahtuu pikkuisen aiemmin
 
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja Otsoemo:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja Otsoemo:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Meillä esikoinen oli vuorohoidossa aikanaan. taisi mennä niin että 16.00 oli ruokaa, sitten leikkiä, ulkoilua, tms. oisko iltapala ollut 19 aikaan... en pysty muistamaan... hyvin nukahti kotona, pk:ssa niin paljon touhua :) tsemppiä!!! hyvin se lähtee!
Hienoa, minäkin elän siinä toivossa, että nukahtaa hyvin, kun on illan touhunnut päiväkodissa. Voihan siinä tietty käydä toisinkin päin, jos menee yliväsyneeksi.
minkäikäinen lapsi on?
1,5 vuotias ja siis puolipäiväisesti hoidossa (alle 5 t per päivä)
tänikänen meilläkin oli ja usko pois, varmasti nukahtaa kotona!! noissa vuorohoitojutuissa on sekin kivaa kun lapset on eri aikoihin hoidossa niin hoitajilla on kivasti aikaa lapsille eli saavat myös huomiota :)
ihana kuulla!
 
liisa lapamato
Pk missä olin töissä meni jotakuinkin niin että ulkona oltiin 17-18 välille jos oli hyvät ilmat niin pidempään, jos huonot niin klo 17 sisälle lastenohjelmia katsomaan. Päivällinen sitten klo 18, sen jälkeen leikkiä, riippuen lapsista joko vapaata tai ohjattua. Klo 20 iltapala.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hk:
mä oon miettiny et miten jos työt loppuu vast 22,niin sithän pitää nukkuvaa lasta raahata kotiin ja laittaa sänkyyn...mun mielest se kuullostaa niin pahalta...
Riippuu lapsesta. Kaverin lapsi haetaan iltavuorosta 22.30, ja nukkuu sit seuraavana päivänä 11.00 aamulla. Sopeutuu hyvin vanhempien 3-vuorotöihin ja vaihtelevaan päivärytmiin, etenkin, kun hoitopäiviä ei ole kovin usein.
 
Alkuperäinen kirjoittaja liisa lapamato:
Pk missä olin töissä meni jotakuinkin niin että ulkona oltiin 17-18 välille jos oli hyvät ilmat niin pidempään, jos huonot niin klo 17 sisälle lastenohjelmia katsomaan. Päivällinen sitten klo 18, sen jälkeen leikkiä, riippuen lapsista joko vapaata tai ohjattua. Klo 20 iltapala.
hassua, että tuo päivällisen aika on noin erilainen näiden vastausten mukaan...ei sillä, ei meillä ole kauhean kellontarkasti menty ruokailuiden kanssa, että eiköhän toi poika totu mihin vain aikaan
 
vierailija
Riippuu lapsesta. Kaverin lapsi haetaan iltavuorosta 22.30, ja nukkuu sit seuraavana päivänä 11.00 aamulla. Sopeutuu hyvin vanhempien 3-vuorotöihin ja vaihtelevaan päivärytmiin, etenkin, kun hoitopäiviä ei ole kovin usein.

Hmm.. mitenkähän tässä rytmissä päiväunet nukutaan kun hoidossa pitäisi jo klo 14 olla, kun alkaa iltavuoro? On aika pitkä aika lapselle olla 12h hereillä?
Itselläni myös iltatyö alkamassa ja lapsen pääsisin hakemaan n. klo 23 ja yöunille kotiin pääsisi siis n. 23.30. Ja siis vaihtoehtona ei ole että lapsi saisi yönsä hoidossa viettää, kun asiaa johtajalta tiedustelin! Yöhoito on vain yötyötä tekeville... Työpaikallani ei ole päivävuoromahdollisuutta ja näinä päivinä on hieman hankalaa myös uuden työn löytyminen, sitäkin vaihtoehtoa työstän.. Toivoisin etenkin yh-näkemyksiä asiasta ja tahoilta joilla ei mummuja ja ukkeja enää täällä maanpäällisessä elämässä ole apuna.
 
vierailija
Meillä lapset 5v, 3v ja 2v vuoropäiväkodissa. Meillä myöhäisin haku on klo 21.45, jos minä olen ilta- ja mies yövuorossa. Meidän kunnassa lapsi pitää joko hakea klo 22.00 mennessä tai jää päiväkotiin yöksi. Meillä lapset jaksavat valvoa tuohon 21.45 asti, koska nukkuvat pitkät päiväunet (ollaan sovittu, että iltavuorossa saavat nukkua vaikka 3 t päikkäreitä, hoitajat säästävät välipalaa sivuun eivätkä herätä klo 14 syömään)

Päivällinen on hoidossa klo 17 ja sen jälkeen Pikkukakkonen tai vapaata leikkiä. Iltapala klo 20 ja sen jälkeen rauhalliset touhut.

Iltavuoron jälkeen nukkumaanmeno sujuu pienimmillä helposti; hammaspesu ja sänkyyn. Esikoinen tarvii selkeästi jonkin aikaa rauhoittua hoitoillasta ja menee vasta sitten sänkyyn.
 
vierailija
Meidän vuoropäiväkodissa saa viedä lapsen hoitoon jo ennen päiväunia.

Jos menee myöhään, nii toiset yrittää väittää että lapsi jäisi yöksi. Mutta joutuvat lopulta myöntämään, ettei he väkisin voi lasta pitää jos haluamme hakea kymmenen jälkeen, haluamme. Kotona lapsi syö toisen iltapalan ja menee omaan sänkyyn jatkamaan unia.

Mutta nimenomaan, yöhoito on vain yöhoitoa tarvitseville.
Varsinkin jos on pieni päiväkoti, ja joutuvat pitää yhden lapsen takia päiväkodin yöllä auki, vaikka oma äiti nukkuu kotona, ei mitään järkeä.
 
vierailija
Meillä lapset on paljon (tai sanotaanko, ttä yleensä viikottain..) yöhoidossa päiväkodissa. Miehen aamuvuoro alkaa klo 4.00 ja minun 5.00. Työmatkaan menee 35min + työvaatteiden vaihto. Jos molemmilla on aamuvuoro, teemme edellisenä iltana iltahommat kotona ja viemme sitten klo 21 maissa lapset päiväkotiin nukkumaan. Se on ihan kaikkien etu. Vaikka sitten jonkun mielestä "äiti nukkuu kotona ja lapset hoidossa". On epäinhimillistä kiskoa lapset ylös ja hoitoon 4 aikaan aamuyöllä. Ja hoitajatkin tekevät mielummin oikean yövuoron mitä tulevat 4 aikaan töihin.

T. Se sama 5, 3 ja 2-vuotiaiden äiti
 
vierailija
Meillä lapsi oli vuorohoidossa 3-4 vuotiaana. Vein yleensä lounaalle hoitoon, eli klo 11. Sai sitten nukkua normaalit päiväunet siellä. Joskus kokeilin viedä myöhempään iltaan mennessä, eli klo 13.30. Tämä osoittautui huonoksi koska ei ehtinyt nukkua päiväunia kotona eikä hoidossa, joten pitkä ilta oli väsyneenä klo 21.30 saakka olla.

Täällä päiväkodissa ulkoilivat iltapäivällä n. klo 17 saakka, sitten päivällinen ja vapaata leikkiä ja touhuja. Iltapala klo 19:30 aikaan, sen jälkeen jotain rauhallista tekemistä.
Pääsimme yleensä ennen klo 22 kotiin, kyllä tytöllä hetki meni että unille rauhoittui. Yleensä nukkumassa oli jo klo 2.30 aikaan mutta on sekin aika myöhään pienelle.

Kauhulla jo odotan äitiysloman jälkeistä töihinpaluuta, kun pienimmäinenkin mitä todennäköisemmin joutuu vuorohoitoon. Ei oikein muuta mahdollisuutta ole kun molemmat vanhemmat ja isovanhemmatkin tekee kolmivuorotyötä. :/ Onneksi lapset kuitenkin sopeutuu helposti, joskus helpommin kuin äiti!
 

Yhteistyössä