Hei vanhat!

Täällä yksi oikeasti vanha palstailee, olen nyt vasta löytänyt tämän jutun. Lähetin viestin tuonne vauvakuumeilijoille ja haluaisin viestittelyseuraa sieltä tai täältä. En ole kiinnostunut hoidoista tms. koska meillä on ehkäisyn tulos kohta neljävuotias olemassa. Emme enää ehkäise, olen yli 50-vuotias ja mies on 55, lapsi saa tulla, jos tulee, koska tämä edellinenkin on aika uskomaton yllätys. Mutta kukaan ei ole vastannut, olemmeko vastuuttomia?? :flower:
 
Hei, en ole ihan sinun ikääsi (reilu 10v. nuorempi) mutta kai nyt voin jotain sanoa. En sano teitä vastuuttomiksi, miten voisin kun en tunne millaisia vanhempia olette lapsellenne. Ei se ikä siinä niin paljoa merkitse, jos kerran koette jaksavanne pienten lasten kuviot ja varmaankin jaksattekin, tai niin oletan, kun toinenkin on tervetullut. Vanhemmuus on jotain muuta kuin vanhempien ikä, on sitten nuori, vanha tai jotain niiden väliltä.

Vai ajattelitko asiaa niin, että kun teillä hiukan ikää niin ette kenties olisi lastenne elämässä yhtä kauan kuin nuoremmat vanhemmat? Jos niin ajattelit, niin emmehän me kukaa tiedä kauan täällä saamme elellä, loppu voi tulla vaikka huomenna..

 
Hei! Minusta ihminen on niin nerokkaasti luotu, että raskautuminen loppuu aikanaan ihan ilman ehkäisyäkin. Joten siitä ei kannata murehtia. Jos tulet raskaaksi, olet ihan sopivan ikäinen lapsesi äidiksi. Ihmiset tekevät asioista nykyisin turhan monimutkaisia. Minusta se on juuri niin yksinkertaista, että niin kauan kun nainen voi raskautua, hän on sopivan ikäinen saamaan vauvan. Itse olen ainakin nyt vanhempana paljon rauhallisempi ja kärsivällisempi ja ymmärtäväisempi äiti kuin nuorena. Välillä ihan harmittaa meidän perheen vanhimpien lasten puolesta... Pienemmillä on paremmat lähtökohdat.
 
Olipa aivan ihana viesti Liliaanilla! :hug: Juuri näin, jokainen tietänee itse, milloin on oikeassa iässä vanhemmaksi, äidiksi tai isäksi. Itse 40-v. kahden pienen lapsen äiti ja koen olevani aivan oikealla paikalla juuri nyt (vaikka sainkin ihmettelyjä ja 'kun tuota ikääkin tulee' yms. kommentteja osakseni ihan riittämiin alkaessani odottaa esikoista...). Mitä iloa on lapselle äidistä, joka tämän tästä haikailisi baanalle tai pohtisi koko ajan, miten elämä ja KAIKKI on jossain muualla. Ei, elo on juuri tässä ja nyt, ihanaa vaavin tuoksua ja vaipparallia kahden kera. Silmäpussit on huomattavat, mutta itsepä ne ilolla ja ylpeydellä kannan! :) Ja aika kiitää niin nopsaan, on nautittava joka hetkestä! Onpa mahtavaa muutenkin tällainen 40+ -palsta, koin heti 'tulleeni kotiin'! :heart:
 

Yhteistyössä