Hei vanhempainvapaalla olevat, milloin olette palaamassa työelämään/opiskelemaan? :)

  • Viestiketjun aloittaja G
  • Ensimmäinen viesti
No en oo enää hoitovapaalla, koska palasin töihin tän kuun alusta. Poika täytti elokuussa 2v ja meni päiväkotiin. Töihin paluu jännitti kovasti, olin jotenki niin "syvällä" kotiäitiydessä ja tuntu vaikeelta palata työrutiineihin. Mutta kaikki sujui yllättävän hyvin ja olen viihtynyt töissä ja aikuisten maailmassa.

Toki aamut on vaikeita myös itselle kun poika ei haluisi päiväkotiin, mutta kuitenkin on siellä ihan reipas joten sopeutuminen käynnissä..
 
vanhempainvapaa loppuu 24.10, mulla sen jälkeen lakisääteiset about 5vkoa kesälomaa, palaan duuniin 4.12, mies jää pojan kanssa kotiin ainakin puoleksi vuodeksi, mä teen lyhennettyä työaikaa, ns. 4 päiväistä työviikkoa, vaikkei se sairaalassa toteudukaan juuri noin...eli mies ottaa ne duunipäivät baarista itselleen, mitkä mulla vapaana, ja poju saa olla vielä edes hetken kotona ennen hoitopaikkaa ;)
 
vanhempainvapaa loppuu 24.10, mulla sen jälkeen lakisääteiset about 5vkoa kesälomaa, palaan duuniin 4.12, mies jää pojan kanssa kotiin ainakin puoleksi vuodeksi, mä teen lyhennettyä työaikaa, ns. 4 päiväistä työviikkoa, vaikkei se sairaalassa toteudukaan juuri noin...eli mies ottaa ne duunipäivät baarista itselleen, mitkä mulla vapaana, ja poju saa olla vielä edes hetken kotona ennen hoitopaikkaa ;)
and again, poju 8kk täl hetkel, valitettavasti vuoropäiväkoti häämöttää tulevaisuudessa ja siksi yritetään hoitaa poju himassa viel edes hetken! Sairaanhoitajan kolmivuorotyö yhdistettynä baarimikon ja ammattimuusikon miljoonavuorotyöhön ei tule olemaan helppoa...
 
"vieras"
Olen vielä äitiyslomalla, mutta ajatuksena olisi olla kotona parisen vuotta. Minulla ei ole työpaikkaa johon suoraan palata, mutta äitiyslomaa edeltävä työnantajataho on lupaillut jatkoa. Päiväkotiin menee, kuten esikoinenkin. Perhepäivähoitoa ei edes harkita, koska sitä ei alueellamme järkevästi ole ja muutenkin päiväkodeissa on monta hyvää ominaisuutta mitkä perhepäivähoidosta puuttuu.
 
Just tein päätöksen että menen ensi kesänä töihin, ehkä jo ennen kesää, katotaan kun aika lähenee mitkä fiilikset ja "tuntuuko" poika valmiilta.
Kesän alussa siis 2v.
Menee lähimpään ruotsinkieliseen päiväkotiin.


Fiilikset? No kaipaan vähän muutakin kuin kotiäitiyttä ja saadaan toki säästettyä paljon enemmän rahaa kun olen töissä. Syksyllä lähden opiskelemaan mikäli pääsen hakemaani paikkaan. :) Muuten jatkan vuoden työssä ja haen uudestaan.
 
"Pusse"
Olen palaamassa töihin joulukuun alussa, lapsi on silloin 9½kuukautta. Ei mene hoitoon vaan lapsen isä jää kotiin, kuten esikoisenkin kanssa. Tarkoitus olisi että lapsi on 3-vuotiaaksi kotona. Isän kanssa siihen asti että lapsi on 2v9kk, sitten minä itse loput kolme kuukautta.

Töihinmeno ärsyttää eikä nappaa yhtään, mutta mä haluan ottaa taloudellisen vastuun tässä porukassa mieluummin kuin jättää sitä miehen harteille =) Ja koska homma sujui kivasti viimeksikin siitä huolimatta että imetin 1½-vuotta ja taidan imettää tätä kuopustakin pitkään, niin sen suhteen lähden levollisin mielin töihin.

Olen menossa ihan erilaisiin töihin kuin ennen äitiyslomaa, samaan työpaikkaan kylläkin, joten vähän jänskättääkin...
 

Yhteistyössä