HEI!!

Hei uudet ja vanhat! Jälleen oma nettimme toimii. Olenkin ollut reilun kuukauden täältä poissa. Onko mitään mullistavaa tapahtunut....muuta kuin uudistunut kanava?Onneksi me lapsettomatkin saimme nyt sitten oman kanavan.


Omat kuulumiset: viikko sitten kaksi viikkoa sitten saimme tulokset. Miehen sperma ok ja minulla ei munasolu irtoa. Viikko sitten olin taas lääkärissä ja määrättiin: ensin nyt terolutteja (joita olen syönyt joskus aiemminkin.) jotta tulee kuukautiset (kp nyt 16). Kuukautisten jälkeen kp 5-9 clomifen tabletteja ja kp 14 ja 16 pregnyl ruiske. Tätä hoitoa kokeillaan kolmisen kuukautta ja sitten todennäköisesti laparoskopia jos ei ole nyytistä tietoa.

Suoraan sanottuna lääkärini on alkanut vituttamaa!!!!!!! Hän on joku naistentautienpoliklinikan erikoislääkäri ja kyllä kauhistuttaa hänen määräykset: piikit voin itse laittaa tai joku perheen jäsen ( apteekisssa kiellettiin heti....saa laittaa vaan hoitaja tai lekuri kun kerran laitetaan suoraan lihakseen). Sitten ei ole mitään seurantaa noissa lääkkeissä....ei ultraa eikä muuta. Kaikkialla lukee että käytettävä tarkassa valvonnassa. Pitäisiö soittaa suoraan ultraan, vai äitiysneuvolaan vai mitä teen?

No mutta tällaista meille nyt.....ja kertokaapa muutkin kuulumisia jos on tietoa tai omakohtaista kokemusta kyseisistä lääkkeistä.
 
Pregnyliä ei tarvitse laittaa lihakseen vaan se voidaan todella laittaa itse vatsanahkaan.
Sitä en tajua että touhuilet ilman seurantaa noiden hormoonien kanssa.
Eihän kukaan tiedä toimivatko Clomifenit sinulla millälailla stimuloivina, mikäli sinulla ei ole seurantaa, eikä ole mitään tietoa missä vaiheessa follikkelit ovat noina pistospäivinä.
Riskipeliä mun mielestä.
Koita saada edes yks seuranta ultra johonki kp12 paikkeille, kuitenkin ennen sitä pistospäivää.
 
Hei,
Kyllä tosiaan pregnylin voi itse pistää. Itsekin olen omien hoitojeni
aikana niin tehnyt. Siihen on olemassa ihan ohjelehtisiä ja videoita,
jotka sain väestöliiton lapsettomuusklinikalta mukaan
samalla kun reseptinkin.
Tuo seurannan puute kyllä miuakin suuresti ihmetyttää :\|
Itselläni kävi niin, että ensimmäinen ivf-hoito jouduttiin
keskeyttämään, kun ultrassa havaittiin liian paljon ja liian
suuria munarakkuloita.
SEURANTA MIELESTÄNI TÄRKEÄÄ!
 
Peuhu
Heipä hei

Kyllä mäkin olen itse pistellyt lihakseen menevät lääkket, Mutta se seurannan puute muakin ihmetyttää . En ole tuon kaltaisissa hoidoissa koskaan ollut mutta kyllä pitäisi munkin mielestä seurata tilannetta :eek:

Soita sinne sairaalaan ja kysy toisen lääkärin mielipide asiasta jos sekin on samaa mieltä niin kai se sit ihan ok on :\|
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.11.2004 klo 12:15 Peuhu kirjoitti:
Heipä hei

Kyllä mäkin olen itse pistellyt lihakseen menevät lääkket, Mutta se seurannan puute muakin ihmetyttää . En ole tuon kaltaisissa hoidoissa koskaan ollut mutta kyllä pitäisi munkin mielestä seurata tilannetta :eek:

Soita sinne sairaalaan ja kysy toisen lääkärin mielipide asiasta jos sekin on samaa mieltä niin kai se sit ihan ok on :\|

siis oikeenko lihakseen olet itse pistänyt?

Ilmeisesti olet sitten hoitoalan ammatti ihminen.
 
Peuhu
Mulle sanottiin väestöliitossa että lihakseen pistettävät voi itse pistää ei suoneen pistettäviä pistetä itse. Lihakseen pistettävä sanoivat että vatsaan pistetään ja olin yhden kerran opissa , en ole ammattilainen . Sanoivat että jos en halua opetella voin käydä terkassa pistättämassa mut on ihan helppo pistää myös itse ja niin olikin, ihan hyvin meni. Ai niin vatsaan käskivat pistää sen takia että siinä kuulemma ei tunnu miltään kun pistää eikä kyllä sattunutkaan koskaan . :flower: :heart:
 
Kiitoksia kaikille vastanneille. Nyt meni lääkäri vaihtoon. Varaan huomenna ajan yksityiselle. Katsotaan mitä mieltä hän on.
(Pregnylin paketissa korostettiin että pistos lihakseen ja ei saa laittaa itse. Tällaiset ohjeet mulle annettiin.)
Seurantaa olisin itsekin kaipaillut, mutta kun lekuri vakuuttaa että "riskithän kaikessa on ...tavataan kolmen kuukauden päästä" KIVA ASENNE!!!!!!!!! Jos toinen lääkäri on eri mieltä hoidosta niin teen kyllä edellisestä valituksen johonkin, että ei riskeeraa toisten elämää.
 
Peuhu
Joo kyllä te olette oikeassa että siijhen lihakseen ei saanut pistää itse vaan ainoastaan "vatsa nahkaan".

Hyvä päätös toi lääkärin vaihto niin saat kunnon palvelua. Kuitenkin on niin tärkeästä asiasta kyse että lääkärin on oltava näihin juttuihin perehtynyt ja oikea asennekkaan ei olisi pahitteeksi. Toivottavasti saat ajan mahdollisimman pian ja valitus kyllä kannatta tehdä tästä edellisestä lääkäristä jos ei ton vertaa välitä ja osaa hoitaa hommiaan.

onnea teille matkaan :flower:
 

Yhteistyössä