Heinähippuset 2006

Pitkästä aikaa täällä.. PjaP Tervetuloa mukaan hiljaiseen joukkoomme :flower:
Meidän päiväkotielämä alkoi siis hienosti ja neiti sopeutui uuteen tilanteeseen tosi upeasti mutta helmikuun puolivälissä alkoi sairastelu. Ensin korvatulehdus joka ei kuurilla parantunut vaan uusi ja sai seurakseen keuhkoputkentulehduksen ja ilmeisesti angiinan. Kuume nousi korkeaksi ja neiti "sai" kuumekouristuksen jonka seurauksena oltiin viikon verran sairaalassa.
Nyt ollaan kotona ja toivutaan.
Kiitos ihanan työterveyslääkärini sain itse olla sairaslomalla koko neidin sairaalassa olon ja siten pystyin olemaan siellä pienen seurana ja tukena (minä päivät ja mies illat ja välillä minä yötkin ). Olen sl:lla vieläkin ja ensi viikon puolivälissä ilmeisesti menen taas töihin ja vanha lastenhoitajamme tulee tyttöä hoitamaan kotiin. Yritetään kitkutella tämä maaliskuu kotihoidossa ja huhtikuussa taas päiväkotiin..
 
Niinpä Pulunen, hiljaista täällä on...

Meillä oli yksi korvatulehdus taannoin (samalla muutakin) Nyt oli vähän aikaa nuhatta sen jälkeen ja reilun viikon taas räkää valuu koko ajan ja yskii kovaa. Pitäs varata kontrollia, kuhan katon koska se reilu kuukausi on mennyt.

Pitäs mennä tänään ostaa kuravaatteet, kun niitä ei vielä oo. viime talvena istu vaan pulkassa...kastuu tuolla loskassa ja vedessä. Nytkin yrittää vaan istuu pulkassa, kun hoitolasten kaa ulkona, toki pitäs vetääkkii koko ajan. Ja pakkohan se on kun huutaa muuten vaan. Tänään sain jopa potkii palloo, kantelemaan jäämöykkyjä (välillä yritti mennä istuu pulkkaan) Oltiin vaan vähän yli 30min kahden taaperon kaa, kaksi isompaa on kerhos ja yks eskassa.

Viikonjatkoja kaikille!
 
Täällä ollaan vielä yhdessä koossa.

Neuvolassa oltu jälleen kerran. Sanoi vauvan olevan jo hyvissä asemissa. Epäili käsi tuntumalta,että vauva olis melko iso, 4 kiloa tai enemmän. Ella oli syntyessään (sektio) rv 39+2 3960g.

Seuraava neuvola on viikon päästä maanantaina. Jos vauva ei ole siihen mennessä syntynyt niin varaan ajan yliaikaiskontrolliin. Sen pitäis olla LA:sta 10 päivää mut se osuu just pääsiäiseen joten kontrolli on sit ennen tai jälkeen pääsiäisen. Mä niin toivon,et tää syntyis ennen kun en haluais mitään käynnistystä. Onneksi tässä on vielä aikaa.

Ella ei vielä puhu oikeastaan mitään. Kova touhuaminen on koko ajan päällä ja kitisee joka asiasta. Ei syö paljon mitään mutta karkkia se vinkuu. Ollaan annettu vaan jos on syöny hyvin. Piilottelee tavaroita ym mattojen alle ja hihkuu innoissaan. Maton alta on löytyny mm. rusinoita ja muroja.
=)
 
Täällä taas :attn:

3 hoitomuksua kun lähti, menin penkoo varastoo ja punaset oikean kokoiset kurapöksyt löydetty. Samal löyty vähän ohuempi takki ja housut jotka sit päälle heti ja ulos, eikä kastunut. Sit olisi kumisaappaat ostettava,ekat!!
 
Krisu81 aikas jännää, meillä kolmas lapsi, tyttö, painoi myös 3960g ja syntyi rv 39+2 ;)

Meillä ei täällä sen kummempaa. Severillä oli tuossa flunssaa pari viikkoa sitten , mutta meni päivän sairastamisella ohi.
Puhetta tulee jonkin verran, mutta vähän jos vertaa esim. meidän tyttöihin tuon ikäisenä.
Tänä aamuna kyllä yritti jo lausetta, kun meikä makoili petissä. Tuli viereen ja sanoi "äiti, vaippa kakka" :kieh:

Meillä Severi kanssa tahtoo aina kovasti karkkia, mutta yleensä sylkee sitten puolet pois suustaan. Ruokaa menee välillä hyvin, välillä huonosti, mutta kasvaa tuo kai silti.
Massu ainakin pullottaa komeasti :D meidän pieni pallomaha =)
 
Minä olen täällä vieläkin yhdessä koossa. Alkaa jo hieman kyllästyttää. Kovin haluisin jo vauvan syliini. Tiistaina on yliaikaiskontrolli. Toivottavasti sit jo käynnistettäis. Olis tietty parempi et syntyis itse ennen sitä.

Krisu ja masussa 41+2
 
:wave: Laitanpa miekii terveiseni. Meidän Heinähipusta kuin en ole paljon tänne kirjoitellut..allergiapalstat sun muut olleet lähempänä sydäntä hänen tapauksessaan.. Mutta siis, meille on kolmas poika syntymässä ensi viikolla.. Ja siitä tulin sit tänne kertomaan. =) Keskiviikkona olisi käynnistys, saas nähdä lähteekö tällä kertaa miten hyvin synnytys käyntiin.

Hyvää pääsiäistä kaikille!

Heili 37+4 ja Edi 1v 7kk + (Antsa 6v)
 
Moi! Mä en täällä olekaan ollut aktiivisesti koskaan, mutta Jenna on jo iso tyttö, on se ihmeellistä kuinka toimelias ja viisas voi lapsi olla jo tuossa iässä. 2 vuotta tulee 10.7.
Sanoja tulee kivasti,kakka,kukka,pappa,mummo,setä,täti,hauva/vauva,äiti... mutta isiä tai sinne päinkään ei sano, kutsuu periaatteessa isäänsäkin äitiksi :whistle:
Kotitöitä tykkää tehdä,minun perässä tekee kaiken (joo kaikkea ei kyllä tarttis).

Onnea teille kaikille odottajille / tuoreille äideille :flower: Mä/me haluttaisi kanssa alkaa toista yrittämään,mutta ukon kanssa on lähes päivittäin jonkunlainen mykkäkoulu päällä :'( Melkein alkaa heti nykyään kun jotain yritän keskustella,meistä,perheestä,elämästä tms. Mies on onneton, ja voi selkeesti pahoin,mutta on niin juntti ettei halua apua :headwall:
Sanoo ettei ole kotiutunut tälle nykyiselle paikkakunnalle, ja täällä viihdy jne. Niinpä aiomme myydä tämän kämpän kesällä ja muuttaa takaisin viereiseen kaupunkiin, 10km päähän vain kuitenkin.
No menipä ohi aiheen mutta jonnekinhan se on purettava juttujaan kun ei kerta omaa puolisoa kiinnosta.

Kysymys: onko teidän heinähipuilla tapa sylkeä ruokaa pois suusta jos ei halua syödä tai kun on jo syönyt tarpeeksi? Meillä tekee kotona sitä,riippumatta mitä tarjoaa,ja se saa mulla kiehumaan päässä... hoidossa syö kuulemma hyvin ja paljon. Kotona ei välillä juuri mitään.
 
Moi kaikki!
Jotkut ehkä vielä muistaa mut, vaikka en ole tänne enää kirjotellutkaan. Vanhoja tuttuja näytti olevan... Kerrottakoon teillekin, että rakas hippumme on menehtynyt viime su 23.3. Hän ei enää herännyt päiväuniltaan. Tapausta pidetään kätkytkuolemana, vaikka poika olikin jo 1v7kk.

Täysin järkyttynyt ja surun murtama
piste
 
Voi piste, osanotto suruunne! Tämä poika jää ainiaaksi Hippuseksi sydämiinne, koskaan hän ei lähde sieltä pois.

Meidän hippusen kuulumisia: puhetta on pari viikkoa sitten alkanut tulla toden teolla, typsy on kotosalla vaipaton, syö hyvin aina ja kaikkea(paitsi korvatulehdus kun iski ei syönyt mitään - siitä tiesikin heti että nyt on joku ongelma) ja nukkuu hyvin viimeinkin!

Pupu, meillä on myös 8v poika, 6v tyttö ja 4v tyttö ja vauvakuume on taas.

 
piste: :hug:

Meille syntyi melko pitkän käynnistyksen jälkeen toinen tyttö 27.3. Pituus 52cm, paino 3730g, pipo 35,5.

Tippa laitettiin 9.00 ja tyttö syntyi 21.17

Kaikki meni hyvin vaikka kyllähän se raskasta oli. Eilen päästiin kotiin. Sain sairaalassa flunssan ja nyt on vielä 38 astetta kuumetta.

Myöhemmin sitten lisää kunhan tässä parannutaan.

Krisu ja tytöt
 
moi...

pisteelle ja perheelle syvä osanotto :hug: aivan kamalaa--- sanaton olen


saanko liittyä vielä joukkoon... meidän typy on synt. 18.7.06 , odotusaikana palstailin kesäkuisten pinossa enimmäkseen, kun la oli alunperin kesäkuun puolella. heinäkuistenkin pinoon kirjoittelin välillä. ¨

Emma on reipas, puhelias tyttö. sanoja tulee tosi paljon ja omaa juttua, korvatulehdukset viime vuonna ongelmana.. putkitus 11/07 auttoi, tänä vuonna vain yksi tulehdus ja juuri käytiin jälkitarkastuksessa..nyt on ihan 10 korvat ja lekuri arveli ettei enään tule tulehduksia,kun ilmatkin lämpenee..
omassa huoneessaan on nyt kolmatta päivää nukkunut, ihan kivasti on nukahtanut. (pari kuukautta sitten tipahti pinniksestä ja on sen jälkeen nukkunut normissa lastensängyssä, oli pelästys aika karu kun oli rähmällään maassa..)
ruokahalu on typyllä hyvä, ja namien päällekkin jo ymmärtää :p "heekku" pyytää ruan jälkeen (herkuksi kelpaavat myös ihan jugurtit ja hedelmäsoseetkin) sklaarusinat on kyllä ihan "pop"
täällä jännätään milloin emmasta tulee isosisko , la olisi 30.4. eilen oli äitipolikontrolli ja vauva on vielä kovin ylhäällä. että tuskin ihan heti on syntymässä.

onnittelut teille muillekkin odottajille ja tuoreille äideille! :flower:

 
Vauvakuumeesta (krooninen, ei se ole poissa ollutkaan) huolimatta uutta vauvaa ei ole suunnitelmissa nyt. Mies oli kyllä tänään erästä tuttujen 6 viikon ikäistä ihastellut eli kyllä hänkin hieman "kuumeinen" on ;) Siinä mielessä olen onnellisessa asemassa, että myös mies suhtautuu asiaan näin. Meidän talo on kyllä jo nyt ihan täyteen kansoitettu, mutta emme tienneet silloin kun projektin ostimme että jäämme vauvoihin koukkuun:LOL:
Nauttikaa vauvantuoksusta te kenellä niitä on! Tämä hippunen ei enää ole kovin vauva. Meillä on alkanut nyt joku tahtoikä ilmeisesti ja se ilmenee nukkumaanmennessä vahvasti |O.
Mukavaa kesänodotusta kaikille!
f.

*kirjoitusvirheitä, muoks.*
 
Juu,kroonistahan tää... :( meillä mies "lupasi", että sitten kun hippu lähtee eskariin :eek: Arvaa tuleeko pitkät 3 vuotta odottaa... :whistle: Niin ja meillä myös tää talojuttu, tehtiin muka iso talo. No juu.... kolmen kanssa tää ois ihan toimiva ja neljänki kanssa vielä jotenkuten,mutta viiden kanssa tulee kyl jo kaaos. Mutta meil kyl alkaa sitten purkautuu tuolta toisesta päästä eli alkaa sit huoneita vapautumaan. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja piste:
Moi kaikki!
Jotkut ehkä vielä muistaa mut, vaikka en ole tänne enää kirjotellutkaan. Vanhoja tuttuja näytti olevan... Kerrottakoon teillekin, että rakas hippumme on menehtynyt viime su 23.3. Hän ei enää herännyt päiväuniltaan. Tapausta pidetään kätkytkuolemana, vaikka poika olikin jo 1v7kk.

Täysin järkyttynyt ja surun murtama
piste
Laitoin sinulle yv:n! :hug: :hug: :hug:
 

Yhteistyössä