Heinähippuset 2006

Moikka,
meilläkin vanhetaan,minä viime maanantaina ja hippunen huomenna :heart: Saatiin myöskin putkitusaika, lisäksi poistetaan kitarisat kun ovat isot ja vaivaavat. Töihinmeno lähestyy,ahdistaa täälläkin.. :(

Mitat näköjään th unohti kirjata,mutta 2.7. ne oli 9,3kg ja 76cm. Pitkänhuiskea,hoikka poika on. Eikka, ankka,kakka,äitä tulee sanoina jo,tuettuna kävelee ja työntää taaperokärryään paikasta toiseen. Öisin pitää 1-2 kertaa tutittaa, siitä ois hyvä päästä kohta eroon pöpöpesän takia. Mutta helpommin sanottu,on tosi tärkeä pikkumiehelle.
 
Pupulle myöhästyneet synttäri onnittelut ja Eemulle onnittelut tämän päivän johdosta :flower:
Meidän lomareissu meni ihan hyvin vaikka ilmat eivät olleet parhaat mahdolliset, rentouttavaa kumminkin olla välillä pois kotiympyröistä ja hellan äärestä..
Pesukone onkin pyörinyt lähes tauotta nyt toista päivää.
Tirpan synttäreitä juhlistetaan mansikkakakulla parin kaveriperheen kanssa tänään ja isommin juhlitaan vasta myöhemmin.

Niin ja työ johon olisin menossa on siis vanha ja vakituinen virka johon aiemmin oli aikomus palata vasta kun neiti täyttää 3v
Nyt kuitenkin näyttää siltä että aloitan tuolla lyhennetyllä työajalla jo syyskuun alussa.
Myönnän myös olevani tasapainoisempi ja jaksavampi äiti jos pääsen välillä töihin hengähtämään..

Kurjaa kun toisilla on ollut ongelmia korvatulehdusten kanssa, toivottavasti helpottaa kun saatte putket ja pääsette risoista eroon.
Meillä oli keskimmäisellä kolmen vuoden korvatulehduskierre ja sitten vasta kun kuulo meni lähes tyystin , niin päästiin putkitukseen. Siihen loppuivat ne vaivat!!!
Tirppa onkin ollut terveenä lukkun ottamatta sitä lievänä sairastamaansa vauvarokkoa.. Nyt varmaan pitäisi koputtaa puuta!
Taaperokärryilyä meilläkin harjoitellaan, muutaman askeleen ottaa ja sitten laskeutuu polvilleen ja jatkaa sillä tavalla eteenpäin. Kunnes tulee seinä tai joku muu ylittämätön este vastaan.


 
Kiitoksia puluselle! :hug: onpas tosiaan siro tytteli teillä! Meillä ne samat mitat päti, elikkäs 9,3kg ja 76cm. Syntsät vieteltiin ihan pikkupikkuporukassa ja ostettiin Eemulle sellanen plaston iso kaivuri. Se olikin sit mieluisa. Meillä työnnetään kaikkea,mikä irti lähtee. Ja nyt tuo termiitti oppi sitten kiipeämään,eli on koko ajan olkkarin pöydällä,sohvilla,tuolilla - ja putoilee. SIlmiä pitäs olla ainakin 8 paria,että ehtis apuun. :eek:
 
vilu kiipeilee kans,oon veetille huutanu ettei saa nostaa veikkaa sohvalle :ashamed: höh,tänään bongasin kun pikku-herra ihan itse siihen kiipesi.puistossa kiipee pikkuliukumäkeen ja melkein osaa liukua alas.
mulla fiilikset laskee sitä mukaa kun elokuu lähestyy |O |O |O
 
D-Mammalle :hug: ,silloinkos jatkuu hoidot? Vitsit kun tulee harvoin käytyä täällä,puhumattakaan kerhon puolella,niin tippuu ihan kelkasta. :ashamed:

myö ollaan lähössä tänään miehen kanssa syömään ja leffaan... olo on ku teinilikalla :D Kävin kampaajallakin ja hömpöttelemässä kaupungilla,vielä pitäs vähän maalia sutasta nassuun.

Olen myös nyt nii kurkkua myöten täynnä läskejäni (joita kyllä riittää) että kunnon elintapojen muutos on paikallaan. Töihinmenokin (kai) häämöttää,tosin siirrän sen lokakuulle kun tässä on kaikki leikkaukset sun muut edessä hipulla. Yksi lähisukulainenkin kuoli juuri päivää ennen hipun synttäreitä,joten TAAS on hautajaiset tulossa. Kolmen vuoden sisällä kuudennet |O |O :'(

Muttamutta,mukavaa viikonloppua kaikille! :flower: :heart:
 
Pitkään piti asiaa pohtia mutta tänään sitten ilmoitin että menen töihin syyskuun alusta ja näillä näkymin teen vuoden tuollaista viiden tunnin päivää.
Vähän on nyt sekava ja haikeakin mieli :(

Huomenna meillä juhlitaan ne "viralliset" 1v synttärit ja puutarhajuhlat olis tarkoitus viettää. Saas nähdä kuinka ilmat suosii.. vai suosiiko ollenkaan.
Tämä päivä onkin mennyt kivasti taas keittiössä touhutessa.

Meillä on nyt viikon verran ollut unikoulutusta neidille, kun meinasi yöt mennä ihan rumbaksi..
Neitimme on nukkunut kolmen kuukauden ikäisestä lähtien yönsä kuin ihmiset ainakin.. kunnes sitten 10 kk:tta täytettyään päätti aloittaa taas yö syömiset.
Oltiin sitten siinä pisteessä että yöllä hän olisi halunnut maitoa pahimmassa tapauksessa kolme kertaa ja päivällä ei oikein ruoka tahtonut maistua.
Pari yötä "huudatettiin" :'( Ja nyt on kaksi yötä nukuttu jo ihan ilman heräilyjä =)
Helpommin siitä selvittiin kuin luulin/pelkäsin.. Seuraavaksi sitten kai pitäisi vierottaa tutista..

Mutta nyt lähden jatkamaan leipomisia ja toivottelen kaikille lämmintä ja aurinkoista viikonloppua :flower:
 
Pulunen, voi että toi sun työpäivä kuulostaa ihanan lyhkäseltä!! =) Mäkin mietin,että miten mä typistäisin mutta päädyin sitten tohon 4-päiväiseen työviikkoon,sekin on aika ihanaa kun on aina pitkä viikonloppu.

Meillä tosiaan taas hippu sairastaa ja ärsyttää kun taas on maitokokeilu sen takia jäissä,samoin meillä pitäs tehdä unikoulutus mutta ei sitäkään voi kipeelle tehdä. :( Välil kyl tuntuu,että mä en edes muista millaista olis normaaliarki pikkulapsiperheessä kun meillä on tää koko 1v-taival ollu tätä sairastamista.... Kaipa sekin aika vielä koittaa.

Pulunen,kerrotko vähän tarkemmin miten toimitte ja kumpi teki unikoulua pienelle? meillä on hieman joskus yritetty (ei varsinaisesti kuitenkaan) ja ihan hirveetä huutoa ja raivoomista ollu. :whistle:
 
Meillä tosiaan tuo "unikoulu" toteutettiin sellaisella maalaisjärki periaatteella.. ei luettu mitään ohjeita mistään.
Päätös oli minun ja minä kai siitä päävastuun otin.
Periaatteena oli siis että kerrasta poikki nämä yösyöpöttelyt, vesipullo oli varmuuden vuoksi yöpöydällä että tarvittaessa oltais sitä tarjottu. Ekana yönä neiti heräsi muistaakseni viisi kertaa.. Tutti suuhun ja takaisin maate (neiti kun kömpii heti herättyyään seisomaan..), tämä sitten toistettiin monta kertaa. Lempeällä mutta jämptillä äänellä vaan sanoin että "nyt on yö ja nukutaan, hyvää yötä".
Välillä neiti huusi ääni falsetissa, mutta rauhoittui kuitenkin nukkumaan..

Toinen yö oli hyvin samanlainen, heräämis kertoja ehkä vähemmän. Ja kolmantena yönä riitti kun sai tutin suuhunsa..
Nyt on muutama yö nukuttu jo ilman heräämisiä.

Mieheni olisi alkuun jäänyt neidin sängyn viereen hyssyttelemään ja rauhoittelemaan, mutta sai äkkiä komennon takasin nukkumaan :LOL:
Minä kai olen meidän huushollissa sitten se "julmempi" kasvattaja..

Meillä tämä sujui niin helposti että ei tätä oikein itsekään vieä usko ja ymmärrä, joka ilta nukkumaan mennessä varautuu taas yöherätyksiin!

Pupulle :hug: ja jaksamisia, kun saatte pojan taas terveeksi niin kannatta yrittää. Meillä ainakin se yörumba vaikutti jo kokoperheen jaksamiseen...

 
Onpa täällä hiljaista, minä vaan ja pulunen... :kieh:
Mut tosta unikouluttamisesta.. meillähän jätettiin yösyönnit pois tossa toukokuun tietämillä eli 10-kuisena kun lopetin imetyksen. Elikkä tää meitin hipukka herää öisin tuttia ettimään, hoippuu pinniksen laitoja vasten ja HUUTAA , ei mitään kitinää vaan suoraa huutoa. :x

Tätä tapahtuu yleensä pari kertaa ja vipolla kerralla ei suostu jäämään sänkyyn , ts. emme jaksa kammeta herraa sänkyynsä tuhat kertaa vaan otamme väliin,jossa yleensä nukahtaa heti. Mutta pitää olla niin likiliki minua,että mulla on aina jokin paikka kipeenä tai tunnoton aamulla. :/

Ja auta armias,kun välillä on niitä öitä,että herra alkaakin kukkua jo aamuneljältä ja nukahtaa vasta puoli kuudelta. Silloin me ei miehen kanssa enää saadakaan unta ja päivä on sinetöity. :$

Meillä on kaikki lapset olleet yökukkujia ja yöt on alkaneet helpottaa vasta 1,5 vuoden jälkeen,mutta voi kun nyt tuntuu ettei enää jaksaisi. :ashamed: Ollaanko me vanhoja vai vaiko väsyneitä. Sen ainakin tiedän,että sitten kun molemmat on töissä,ni ei tuu mitään jos ei kunnon yöunia heru. sitä ennen siis on pakko jotenkin hippu totuttaa nukkumaan. Mutta tassutus ei toimi, pepulle läpytys ei toimi,ainoo mikä toimii on ottaa syliin ja heijata :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:
 
Moiksistapa hyvinkin. Kesä on hurahtanut reissatessa ja puuhastelessa rästihommia. Ei ole paljoo sisällä oleskeltu, vaikka sää on ollu kaukana ihannekesästä.

Santeri kasvaa kovaa vauhtia, 1v. mitat 12kg ja 80cm. Syntymäpäivien aikaan putkahti meille ihana minäite-vaihe päälle. "Syödään", "puetaan" ym, ihan itse! Siivo on sen mukaista. Kävely ja kiipeily, sekä mahdoton höpöttely on kova juttu.

Yöt menee mukavasti yleensä klo. 20-7 max, yhdellä tutin laitolla. Kevään sairastelujen jälkeen ollaan oltu oikeestaan vesirokkoepäilyä lukuunottamatta terveenä.

Hurjalta kuulosti osan sairastelut, voimia kaikille!

Tissittelynkin yritän nyt kokonaan lopettaa, jotta elimistö sais palauduttua seuraavaa rumbaa varten =) . Santeri tuppaa vaan olemaan hiukka erimieltä asiasta.

Töihin oli tarkotus palata tammikuussa, mut taitaa nyt tulla suunnitelmiin muutoksia. Santerille on hoitopaikkahakemus päiväkotiin jätetty, mut katsotaan nyt.

tyttis, Santeri ja huhtis 4+6
 
IHANAA!!! Hellettä pukkaa.. ja samanlaista luvassa ainakin ensi viikoksi =)
Nämä kesäkelit tuli takaisin juuri oikeaan aikaan.. viimeinen "lomakuukausi" menossa!

Puuhamaassa pitäisi vielä käydä ennenkuin koulut alkaa ja joku löhöpäivä rannalla voisi olla kiva B)

Aurinkoisia ja lämpimiä kesäpäiviä kaikille hippusille toivottelee yksi helteestä hurahtanut
 
Jeps,helteet tuli mut vähän liian myöhään :/ matot ei meinaa enää kuivaa ku on niin kosteaa. Ja mies on jo töissä. Ei viittis joka päivä raahata neljää tenavaa biitsille,vaikka ne sitä mankuukin... Oltiin tänään koko päivä ulkona tosin,kärvähdin selästä vähän.. Mutta sillai hyvä,kun on toi esikko kattelemassa välillä Eemun perään. Saan välillä jopa kitkettyä kukkapenkin! (jeejee)

mukavia kesäpäiviä kaikille! :heart:
 
moiks,kyl mä täällä aina kuikkimassa käyn.mut kun ei mul ole mitään asiaa.. pitäis mennä nukkuu kun viime yö meni ihan reisille kun vemppa alko puolen yön maissa yrjöömään |O ja muut siihen perään..
mut ei millään malttas,ja muahan ei nukuta vasta kun aamulla :whistle:

niin,ja hoidot jatkuu syksyllä,tarkempi tieto syyskuun lopulla ultran jälkeen :/

D ja vilu 1v 1kk ja jotain päälle (kuva profiilissa)
 
Pupuhan on ollut ahkera, meillä matot yhä pesemättä :D Olo on aamupäivät niin heikko, että hyvä kun saa pojan hoidettua. En oo ees talviturkkia heittäny......

Meillä kans mies palas eilen töihin, oli niin ihanaa, kun oli molemmat kotona. Santtukin huuteli ja etsiskeli eilisen päivää isiä.

D:lle jaksuja :hug:

Onko teillä muilla hiput alkaneet kapinoimaan? Meillä kyllä luonnetta löytyy kummasti, onneks raivarit menee vielä helposti ohi. Sen nyt lomalla ja reissatessa taas huomas, että jos uni jää yhtään vähemmälle, niin Santtu on paljon villimpi ja levottomampi.

Mut nyt valmistautumaan puistoiluun,
tyttis, Santtu ja huhtimasu 5+2
 
Moro,

Kyllä miekin käyn täällä aina kurkkimassa, mutta en ole kirjoitellut, kun tulee niin moneen muuhun paikkaan kirjoiteltua.. Kaakon kulman taaperoihin ja odottajien puolelle ja sit mitäs nyt palstalle.. Niin meinaapi tämä pino jäädä kirjoittelematta. Seurailen kyllä taustalta.

Meilläkin tuli viimeinen päivä 1 vuosi täyteen Edillä. Poika oli pari vkoa ennen synttäreitään 10140g muistaakseni ja olikohan se nyt 65 senttiä. Emmie muista aivan tarkalleen..Meillä kävellään muutamia askeleita, vilja-allergiaepäilyt edelleen voimassa ja ei syödä kotimaisia viljoja..Sanoja tulee reilusti ja isoveljeä osataan jo melko hyvin kiusata..

Heili, Edu + pömppömaha
 
Heippa pitkästä aikaa. Olen mä käyny täällä lukemassa kuulumisia,mutta ei ole oikein ollut kirjoitettavaa kuin nyt vasta.

Ella kävelee jo aika pitkän matkaa ilman tukea. On aivan suloinen näky. =) Sitten hän osaa hakea pallon pyydettäessä ja viemään sen isille jos pyydän niin. Kaapeista ja laatikoista hakee tavaraa ja tuo mulle tai isille.

Mä tein positiivisen raskaustestin eli meille tulee toinen vauva. Laskeskelin että laskettuaika olis joskun maaliskuussa. Perjantaina on ensimmäinen äitiysneuvola niin kuulee sit lisää. Hieman on ollu pahoinvointia aamuisin mutta muuten olo on ollut hyvä. Toivottavasti kaikki menee hyvin.
 
Onnea raskautuneille! Mä puolestani odotan jo kovasti töiden alkua. Lasten hoitoonvieminen vain askarruttaa kun paikkoja ei oikein ole täällä meidän kunnassa. :/ Hipun lisäksi pitäisi 5v isosisko viedä, pojat on jo koulussa kumpikin. Itsekin teen lyhennettyä työviikkoa sitten, tuntuu tosi hyvältä päätökseltä. :) eipä tässä sen kummempia, pian on taas viikonloppukin...
 
Juu, lämmöstä pää pyörällä. Sisällä on kaikkein helpoin ja viilein olla.

Pupu T, toivottavasti hyvä hoitopaikka löytyy. Itekin omalla tavallani jo odotin puoli-innoissani töihin paluuta. Ajattelin, että kerkeän sen puoli vuotta olla töissä, kun tammikuussa palaan. No, tämä huhtiliini päättikin ilmoittautua sitten heti perhevahvuuteen, aiempia plussia kun on saatu odotella useampi kuukaus. En vielä tiedä, mitä teen. Jos kaikki menee hyvin, niin en varmaan 2kk ajaks viiti mennä töihin pakkaa sekottamaan, vaan ollaan hippusen kanssa kotona ja kasvatellaan masua.

Tietty kaikki on niin alussa ja mitä vaan voi vielä sattua, joten annan kaikkien suunnitelmien ja hipun hoitopaikkahakemusten olla ennallaan.

Hipulle puhkes 7. hammas, jäyti kyllä sillä tavalla ikenillä joka paikkaa jo monta päivää, että ihme, jos sieltä ei ois jotain puhennu.
Meillä hippu oppi nyt tosi ihanasti nukahtamaan omaan huoneesee ihan itse ja viime yönä ilman tuttiakin!!Ne yhteiset unihetket ois vaan niin ihania, mutta parempi näin =)

Onko muilla hiput yhtä kovia tissitakiaisia kun meillä. Imetyksen vähentelin hiljalleen kuukauden ajan ja nyt reilu viikko oltu täysin ilman tissiä. Monta kertaa päivässä reppana tulee nyhjäämään kiinni ja nykimään paitaa multa ylös. Niin hellyttävää :heart: monta kertaa ois tehny mieli antaa tissi suuhun, mutta päätöksessä pysytään!

Ihania hellepäiviä,
tyttis
 
Arki alkanut taas..! Isommilla alkoi koulut ja minä ja neiti ollaan harjoiteltu erossa oloa. Aloitan työt 3.9. hoitaja neidille on palkattu ja on käynyt tutustumassa ja harjottelemassa meillä muutaman kerran.
Olen itse käynyt parin tunnin pyrähdyksiä työpaikalla..
Koitan itselleni vakuutella että kyllä tämä tästä ja tottuuhan se lapsi tähän.. mutta aina tuntuu pahalta kun oven sulkee ja toinen jää itkemään :'(

Neidillä on kova into nyt treenata kävelyä ja muutaman askeleen uskaltaa ottaa jo ilman tukea.
Varovainen ja varman päälle ottaja tuntuu olevan tämä tapaus!

Onnittelut kaikille odottaville ja terveisiä muuten vaan muille hippusille!!!
Kovin on hiljaista täällä nykyisin, taitaa kaikilla arki viedä ajan ja voimat.
 

Yhteistyössä