Heinähippuset 2006

Tänään on ns. toimistopäivä kun pitäis saada paperihommia ajantasalle, päätin siis piipahtaa täällä kun kerran koneen ääressä istuskelen =)
Estulle ja koko perheelle onnittelut :flower:

Ollaan neidin kanssa käyty kahdesti päiväkodilla tutustumassa. Ekana kertana oltiin pihassa aamu ulkoilun aikaan ja toisen kerran sisällä leikkimässä (Eikä näyttänyt äitiä kaipaavan, meni muiden mukana kuin vanha tekijä ). Ensi viikolla jatketaan harjoituksia ja jonain päivänä neiti jää pariksi tunniksi "hoitoon".
Helmikuun alussa siis aloittaa päiväkodissa, käytännössä puolipäiväsenä vaikka tosin maksetaan koko päivästä.

Nyt taas töiden kimppuun vielä tunniksi ja sitten viikonlopun viettoon
:wave:
 
Onnea Estulle :flower:

Meillä 1½v neuvolamitat 12.2kg ja 84cm. Ihan menee käyrillään.
Mutta eipä kummempaa taaskaan, pihalla myrskyää ja Severi käy välillä ikkunalla ja puhaltelee niin, että otsatukka heiluu :D
 
Ai se myräkkä on nyt jo teillä :/ Mie oon just lähössä kaupungilla käväsemään pikasesti ja katoin,että alko tuulla aika kovaa kanssa, ja pientä lumipyryäkin on. Soitan kyl miehen hakemaan,jos tulee lunta ihan kamalasti. :ashamed:
 
Minäkin käyn vielä joskus täällä :wave:

Elena kohta 1v7kk ei ole käynyt vielä puolitoistavuotisneuvolassa, mutta pituus on n.86cm ja paino 11,7kg. Iso ja pätevä ihminen! Ja niin aktiivinen - laiskan äidin vaikea jaksaa perässä...

 
Hyvää viikonloppua kaikille hippusille perheineen =)

Me mennään mökille viettelemään pojan 8v-juhlia, täyttää tänään.
Kaveribileet oli viime su ja huomenna kummitätien vuoro/molemmilla messissä miehet ja toisella tasan 1½vtyttö. Tasan 1kk mun tyttöö nuorempi!

Itse hippunen oppi sanoo "kakka" ja sitä kuuluu, jopa yöllä kun herää ja saatan ottaa rauhottumaan syliin ja heti takasi. Jos teen niin, että sängyssä rauhotan, se kestää. yleensä kun tuo yksi kova itkukohtaus on jo 22-23, enkä itte oo menny nukkuu vielä...

 
Nyt näyttää ulkona ihanalta kun vähän paistaa aurinko. Oltiin lenkillä ja oli kyl liukasta. Sai varovasti kävellä ettei vaan kaadu. Ellakin tykkää kävellä pyörätiellä ennemmin kuin istua vaunuissa. Pitää vaan vahtia tarkasti sitä koko ajan. Leikkipuistossakin ollaan käyty.

Ella on kovin kaikessa mukana. Se auttaa pyykinpesussa, tiskauksessa, mun pukemisessa, siivouksessa ja syödä se koittaa itse. Nyt jo huomaa että omaa tahtoa löytyy ja kaikki haluama pitää saada heti tai tulee huuto. Kovasti Ella tykkäis tietokoneella olla,mutta ei voi antaa ettei se sekota koko konetta. Kun isi kieltää niin sit tullaan lujaa itkien mun luokse.

Aamulla Ella tuli nyt ensimmäistä kertaa itse pois sängystään ja huoneestaan ennen kuin me oltiin itse noustu. Me otettiin kaksi pinnaa jotka on irroitettavissa pois sen sängystä ja nyt se pääsee vapaasti kulkemaan. Tähän asti on odottanu sängyssä et huomaa meidän nousseen. Nyt se tuli sit aikasemmin meidän makkariin ja ilman yöpukuakin vielä. Vaippa sillä sentään oli.

Ella ei sano vielä sanaakaan. Ennen kuin se oppi käveleen niin se sanoi selvästi isi, äiti ja vauva. Välillä tuli anna-sana. Nyt ei taas sit mitään. No,on tässä vielä aikaa mut hieman huolestuttaa. Kai se on kuitenkin pääasia et ymmärtää paljon ja tietää et mitä mikäkin tarkoittaa.

Ella on muutaman kerran ollu jo istuskelemassa potalla,mut mitään ei ole tullu. En mä pidä kiirettä sen pottailun kanssa. Oppis nyt ensin edes sanomaan pissa ja kakka.

Terkuin Krisu, masussa 33+3 sekä Ella




 
Ihanaa Krisu, sulla on jo komea massu varmasti noilla viikoilla :heart:
Meillä kanssa tomera hippunen, sanoja tulee jo jonkin verran ja kaiken tuntuu ymmärtävän. Joka paikkaan edelleen kiivetään,mutta enää ei kaikkea vedetä alas paitsi silloin kun suututtaa. :D

Ruoka tuntuu maistuvan hyvin,välillä tuntuu että pienen massu on pohjaton ja hyvin se pömpöttääkin jo :LOL: Paino ei silti tuntuisi olevan mitenkään merkittävästi noussut koska pituuttakin on tullut vastaavasti aika paljon lisää,mut se varsinainen lääkärineuvola on vasta kolmen viikon päästä.
 
Onko teillä hippuset olleet vatsataudissa???

Meillä iso poika piti tautia alkuviikosta, sitten hoitolapsissa (jopa hoidossa ollessa!!!),mulla maha kipee ja nyt mökillä la meni tytöllä oksentaen ja tänään iski ripuli ja elämänsä ensimäinen KUUME!!!
Kyllä on kurjassa kunnossa!

Tämä keskimmäinen poika tuli tautiin uudestaan, vanhin valitti illalla mahaan koskusta/muttei oo yökänny&ripuloinu (..vielä)
Huomenna ei tuu hoitolapsii, en mä jaksa mitenkään. On jo tää kolmeviikkoo ollut sellaista kuka milloinkin lapsista (hoitolapsista)kipeenä jne..

24 jatkuu =)
 
up :wave:

Meillä nyt 3pv tyttö tosi kipee, maito vaan maistuu, maha ihan sekasin.
Aamulla kerran oksensi. Nukkuu koko ajan, ihmettelen mistä johtuu...
Hereillä ollessa itkee kovaa, valittaa mahakipuaan ja heikkoa oloaan.
Onneksi jo illasta hieman käveli, kun 3pv on ollut vaan makuullaan...
hoitolapset tulee huomenna, palkattomiin ei oo varaa!
Mut mulla on äiti apuna. Jännitän uutta poikaa, joka tulee tutustumaan ja sit päättäävät tuleeko hoitoon! tulis kiintiö täyteen ja olis tod. näk paikalla silloin jos ton toisen pesueen lapset on KAIKKI pois...
 
meillä on ville sairastanut kohta viikon,aina illalla nousee kuume ja kova räkätauti..ei myöskään syö,se on outoa kun normaalisti syö hyvin ja nyt ei mee mikään,eilen söi viinirypäleitä kipon mutta ei muuta.maitoa ja mehua menee onneks ja pissaa tulee,ei ainakaan kuivumaan pääse =)
myös vanhin lapsista on kuumeessa ja pois koulusta
 
Moikka! :wave:

Vähään aikaan en ole taas käynyt, kun päivät menee jotenkin ihan liian nopeasti :eek:

Meillä on Joel vatsataudissa...tai en tiedä, onko se mitään tautia, mutta kakka on ihan löysää. Just vaihdoin vaipan 3 krt 5 minuutin sisällä. Mitään erikoista tai kummallista ei ole syönyt, joten en tiiä, mistä moinen johtuu. Kuumetta ei ole ja poika on muuten ihan virkeä itsensä - onneksi!
Leikkasin Joelin tukan edellispäivänä ekan kerran ja poika ei edes pelännyt hurisevaa konetta, vaikka niin vähän epäilin. Nyt Joleilla on tuollainen tosi lyhyt tukka. Vähän sydäntä raasti leikata ne ihanat kiharat, mutta tukka oli päältä jo kamalaa pöheikköä ja takaraivosta meni niin takkuun, että pakkohan se oli :/ No, kasvaahan se takaisin kauniimpana ja karkeampana, jos on yhtään samanlaatuinen tukka, kuin isolla veljellä.
Joel siirrettiin omaan sänkyyn nukkumaan (isojen poikien sänky) ja vähän mietin, miten siinä nukkuu, kun on perhepedissä tottunut vastasyntyneestä asti nukkumaan, mutta ei pihaustakaan päästänyt ekana yönä =) Meille ostettiinkin pinnis aikoinaan ihan tarpeetomana (tai ei sitä silloin tiedetty). Oiskohan esikoinen nukkunut siinä 2 yötä, muut ei ollenkaan. Nytkin tyttö nukkuu perhepedissä ja hyvin nukkuukin.
Kurjaa keliä se vaan jaksaa pitää. Pari päivää olikin pikkupakkanen, nyt on taas lauhaa ja märkää. Ulkoilukin on tuskaa, koska tiet ihan liukkaita :/ Tulis jo kunnon talvi!
 
Moikka, olipa rankka työpäivä takana ja vielä yksi edessä huomenna :/
Harmittaa,kun ei kotona jaksa just mitään ja vielä kun miehelläkin samaa vaivaa.. :x Noh, ei auta valitella, onneksi on kohta pitkä vkl edessä ja saa vähän huilia. Miehellä synttärit perjantaina,pitäs keksiä jotain kivaa...
 
Mulla oli tänään taas neuvola. Se laitto,et vauva olis raivo tarjonnassa,mut se oli epävarmaa. Ei siis löytänyt vauvaa tälläkään kertaa. No,jos vaikka lääkäri ensi viikolla osais sanoa että kummin päin tää täällä on.

Mä just tajusin että tää vauva syntyy jo ensi kuussa. IIK!

Ella tuli aamulla 6.40 meidän huoneeseen. Mä sanoin sille sit vaan että nyt nukutaan, mene takaisin omaan huoneeseen. En mä ajatellu sen kuitenkaan enään nukkuvan. No,se lähti kuitenkin omaan huoneeseensa ja laittoi oven kiinni perässään. Heräsi vasta 7.40 kun mekin noustiin. Se on alkanut hakemaan sänkyynsä pehmoleluja nukkumassa ollessaan. Yleensä kun se herää niin sänkyyn on ilmestynyt susi-pehmo. Eilen päikkäreiden jälkeen siellä oli suden lisäksi myös kirahvi ja kaksi pupua.

No,ei kai mulla nyt taas muuta ollu. Täytyy mennä selaamaan uutta Vauva-lehteä joka tuli tänään.

 
Tänään oli neidillämme virallisesti ensimmäinen ihan oikea hoitopäivä pk:ssa.
Vein aamulla vähän ennen kymmentä ja toiset lapset olivat juuri tulossa ulos, mies haki tytön puoli kolmen aikaan eli välipalan jälkeen.. Aamulla neiti tirautti pikku itkut kun huomasi että olen lähdössä ja hän jää sinne. Itku oli loppunut samantien kun hävisin kulman taakse. Iltapäivällä ei olisi kuulemma millään malttanut lähteä kotiin. Tätien kertoman mukaan päivä oli mennyt oikein hienosti =)
Luottavaisin mielin siis ensi viikolla jatketaan!

Täällä on tullut lunta ihan kivasti ja näyttääkin jo oikein talviselta. Pulkkamäki on ollut ihan hitti muutamana iltana ja siellä neiti nytkin isänsä ja isoveljensä kanssa on.
Mun piti tehdä pikasiivous sillä välin kun muu väki on ulkona.. Ja tähän taas istahdin :kieh:
Lauantaina ollaan lähdössä Helsinkiin 1v synttäreille ja sunnuntaina on kummipojan 5v synttärit Tampereella. Jossain välissä pitäisi pakata huutonetissä myymiäni vaatteita, kauppa onkin käynyt kivasti..

Hauskaa laskiaisviikonloppua kaikille. Toivottavasti voin vielä ensi viikollakin kertoa positiivisia päiväkoti kokemuksia :)
 
Ellalla oli tänään neuvola-lääkäri. Painoa ei ollu tullu kovin paljon,mut sen mä jo tiesinkin kun neiti on niin mahdottoman huono syömään. Ei ainakaan äitiinsä tule... :) Terkka sanoi et voi laittaa ruokiin vähän ruokaöljyä. Ella paino nyt 11,265g ja oli 85,7cm pitkä. Pituutta oli tullu yli 5cm.

Mies siivosi eilen kun anoppi tulee tänään kylään ja huomenna tulee mun vanhemmat aamulla ja sitten iltapäivällä yksi kaveri. Se tuo mukanaan ne tupla-rattaat jotka me siltä ostetaan. Sunnuntaina on Ellan nimpparitkin joten on taas lahjoja odotettavissa isovanhemmilta ja ollaan mekin Ellalle lahja ostettu vaikka ei normaalisti nimppareita vietetäkään.

Eipä taas muuta...
 
meillä vatsatauti jylläsi muutaman viikon, nyt hippunen flunssassa...
tai sitä oli jo vatsataudin aikaan ja nyt pahempana :headwall:
Yskii ja vähän lämpöö pitää. Tuuli on sen mukainen, samoin yöt :headwall:
 
Ompa täällä hiljaista.. En mäkään ole näillä sivuilla enään kovin paljon käyny kun nämä on menny ihan mahdottoman hitaiksi.

Ella siirtyi eilen nukkumaan isojen sänkyyn. Päikkärit meni ihan hyvin vaikka oli se käynyt pinnasängystä hakemassa itselleen yhden lisätyynyn. :) Yöllä se tuli sit huoneestaan pois 2.30. Mä odottelin,et jos se tajuais mennä itse takaisin nukkumaan mut ei se sit menny vaan mies kävi sen viemässä takaisin. Nukkui sen jälkeen onneksi sit melkein 8:aan asti. Mä en saanu itse enään unta kun kuuntelin et tuleeko se sieltä taas ja nukkuuko se. Vauvakin heräs masussa riehumaan. :)

Krisu 36+4 sekä Ella

 
Poika täytti 27.1.08 1 ½ v. Mitat oli tasan 10 kg ja 81 cm. Ennen neuvolaa oli sairastellut, jonka vuoksi syönti olematonta ja juontikin huonoa, joten paino LASKI. Torstaina olis painokontrolli ja rokotus. Puuhakas poika, kävelee pitkiä matkoja, juoksee hyvin, kiipeilee kovasti ja sanoja + 80 tällä hetkellä.
 

Yhteistyössä