Heinähiput 2006

  • Viestiketjun aloittaja Pupu Tupuna
  • Ensimmäinen viesti
Fiona71 harmaana
Nostan meidän kun oltiin tiputtu :)

Ei mitään ihmeempää täällä, Severi karmeessa räkätaudissa :snotty: Oikein oksensi limaa päiväunien jälkeen..

Kävelyttää pitäisi koko ajan, nytkin tuli poju lahkeeseen kiinni, että nyt pitäis mennä.
:wave:
 
Pupu Tupuna
Heippa,

onpa hiljaista täällä. Itekin kyllä pidin 4 päivää palstataukoa :D Käytiin tänään lastenvaatekirppistapahtumassa ja ulkoiltukin on jo kovasti. Silti tekis mieli koko ajan olla pihalla, vaikka mulla alkoikin mukavasti nää allergiaoireilut. Silmäluomet on turvoksissa ja punottaa, samoin nenänpielet ja suu... hirmu kutina koko ajan. :(

mutta ihanaa kun kesä tulee, odottelen jo kovasti nurmikon istutusta ja kasvien valintaa.

Niistä haaveillessa :wave:
 
=) Moro!

Niin eipä oo taas tässä pinossa tullut piipahdeltua..

Meille kuuluu vähän huonoa, kun minulta löytyi nyrkin kokoinen kasvain oikeasta munasarjasta ja sen kanssa sitten olen kamppaillut..Epätiedon, surun, vihan, pelon.. Muuta tietoa kasvaimesta ei enemmältikään ole.

Niin meijän hippunen tulee kuun vaihteessa 8kk, konttailee, syö jo paljon kiinteitä + imee tissua vielä, huomenna mennään neuvolaan ottamaan mittoja ja rokotuksia.


Heili
 
Deelle ja Heilille :hug: :hug:
Tuntuu, että sekä hiput että äidit sairastelee täällä... :'(

Meillä on hippusessa, ei räkätautia kummempaa kuitenkaan, taas :snotty:
Lima on niin sitkeää, että ihan oksentaa sitä välillä ulos :x

Eipä muuta kuin öitä :wave:
 
Pupu Tupuna
Huomenta,
heilille jo eilen vastailinkin :hug:
Fiona71, onkohan teillä sama pöpö kuin meidänkin hipulla! Viikko tullu jo tota sitkoa räkää,jota saa kiskoa ihan jatkuvasti nenästä. Välillä yskii ja räkii aika lailla,mutta kuumetta ei ole ja yleiskunto ihan hyvä.

Ihania nää aurinkoiset päivät muuten,mutta kivasti paljastuu kodin pölyisyys ja likaiset ikkunat! ei yhtään huvittais alkaa pesemään ikkunoita,mut kaipa se on pakko kohta...

Hyvää viikonalkua vaan kaikille :wave:
 
Tiitu taas
Heippa tänne!

ihania ilmoja on ollut, saas nähdä miten käy loppuviikosta kun on pohjoiseen toi tuuli kääntymässä :x

No mut, nautitaan nyt kun vielä ehditään :D

Meillä ei hippu kävele,ei puhu,ei konttaa eikä kunnolla ryömikään. Mutta juttelee kovasti, seurustelee ja leikkii, peruuttaa vähäsen ja viihtyy lattialla. Osaa istua hienosti ja noukkii pinsettiotteella naksuja. :p

Mites muilla on?
 
Hei kaikille hippusten äideille ja hippusille =)

Meillä neiti nyt 8,5kk,mitat 8kk neuvolassa paino 9700g ja pituus 74cm :)
Just neiti on oppinut konttamaan ja nousemaan tukea vasten seisomaan, ja vauhti on hurjaa :LOL:
Pieniä kolhuja sattuu joka päivä kun kopsauttelee itseään vähän joka paikkaan...Jonkin verran olen huomannut että ymmärtää jo puhettakin =)
Osaa esim. näyttää missä lamppu on ja tietää miten halitaan :heart:
Kesäkuun alussa mulla töihin lähtö ja nyt jo hirvittää kun pitää jättää mussukka hoitoon...Onneksi saatiin kesän ajaksi mun sisko kotiin hoitamaan neitiä ettei ihan vielä tarvi tarhaan viedä,vasta sitten syksyllä!
Aurinkoisia kevätpäiviä kaikille :hug:
 
Meidän pikkuhippusella oli neuvola tänään, ikää vielä muutama pvä alle 8kk, painoa 9050g ja pituusmittaa en tähän saa laitettuakaan kun sitä ei mitattu vauvaa venyttäen. Neuvolatäti sanoi, ettei sillä ole merkitystä kun on niin tasaista kasvu ollut.

Viime viikolla opittiin konttaamaan ja pari kuukautta ollaankin kieritty ja pyöritty paikasta toiseen kovasti, aukomaan laatikoita ja ovia sieltä mihin yltää, tänään löytyi todistettavasti eka hampi ja tokakin näyttää tulevan läpi hetkellä millä hyvänsä. "Kakka" sanaa on muutamia kertoja toistellut. Meillä kun kysellään pitkin aamupäivää, että "onko kakka tulossa.." Että saatais aina pöntöllä käytyä ennen kun vaippaan tullee kakat. Niin meillä kestovaippaillaan täyskestoilijana edelleen..


Niin joo ja meijän hipun luonne on ujompi, arempi ja vierastavaisempi kuin esikoisella aikoinaan. Selvästi katsoo vieraita paikkojakin jo epäilevästi. En tiedä mistä johtuu..Ehkä siitä että ollaan niin paljon oltu keskenään. Esikoinen oli tässä iässä jo ollut muidenkin hoidettavana kuin minun. Tai sitten se on vaan luonteesta kiinni.

Ja imetys jatkuu edelleen, niin kauan kunnes se pitää lopettaa. En tiedä miten tää miun kasvainhomma siihen nyt tulee vaikuttamaan..

Enkä mie oo lähössä edelleenkään päivätyöhöni pitkään aikaan.

Mmm..Olikohan vielä jotain.. No eikai..


 
Moi!
Minäkin tulin tälle puolelle pistäytymään ja luin sitten kerralla kaikki tähän asti tulleet viestit. Pariin asiaan aioinkin vastata, mutta unohdin jo. :ashamed:

Huomenna on sitten minun viimeinen päivä kotona Ainon kanssa. Mieheni jää keskiviikkona kuukaudeksi hoitaan Ainoa ja sen jälkeen Aino menee hoitoon. Ostettiin oma asunto ja muuttamaan päästään kuukauden päästä. Odotan jo innolla, että saan laittaa Ainolle oman huoneen. Tähän asuntoon en ole viitsinyt, kun tää toinen makkari on ollut ns. työhuone/vierashuone. En kyllä ihan heti Ainoa laita omaan huoneeseen nukkumaan, päivähoito on tarpeeksi iso muutos. :'(
Toivottavasti kaikki menee hyvin! Hetkittäin tunnen olevani huono äiti, koska menen takaisin töihin ja melkeinpä vain palkankorotuksen takia.
:ashamed: Toisen lapsen jälkeen jään kotiin.

Voimia Heilille ja D-mammalle!

:hug: :hug:
 
Pupu Tupuna
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.03.2007 klo 21:33 Ainon äiti kirjoitti:
Moi!
Minäkin tulin tälle puolelle pistäytymään ja luin sitten kerralla kaikki tähän asti tulleet viestit. Pariin asiaan aioinkin vastata, mutta unohdin jo. :ashamed:

Huomenna on sitten minun viimeinen päivä kotona Ainon kanssa. Mieheni jää keskiviikkona kuukaudeksi hoitaan Ainoa ja sen jälkeen Aino menee hoitoon. Ostettiin oma asunto ja muuttamaan päästään kuukauden päästä. Odotan jo innolla, että saan laittaa Ainolle oman huoneen. Tähän asuntoon en ole viitsinyt, kun tää toinen makkari on ollut ns. työhuone/vierashuone. En kyllä ihan heti Ainoa laita omaan huoneeseen nukkumaan, päivähoito on tarpeeksi iso muutos. :'(
Toivottavasti kaikki menee hyvin! Hetkittäin tunnen olevani huono äiti, koska menen takaisin töihin ja melkeinpä vain palkankorotuksen takia.
:ashamed: Toisen lapsen jälkeen jään kotiin.

Voimia Heilille ja D-mammalle!

:hug: :hug:
Huomenta!

Täällä sitä tulee pyörittyä enemmän, olen tainnu tippua kerhokuvioista täysin. :ashamed: Niin tosta töihinlähdöstä, että mullakin tekisi taloudellisista syistä hirmusti mieli lähteä töihin,mutta nykypaikassa on niin suuret jutut menossa etten sinne voi palata ihan äkkiä. Ja muutenkin haluisin vaihtaa paikkaa. :/ Oikein pelottaa se kotihoidontuella kitkuttaminen ja lainanmaksu,e ivät oikein sovi yhteen....

Mutta tää on meidän vipo muksu,joten yritän kuitenkin mahdollisimman pitkään kotona hoidella. Kuitenkin minuu harmittaisi myöhemmin kun jäi kuopuksen vauva-aika vähemmälle huomiolle kuin muiden. Esikoinen meni oikeestaan kunnolla hoitoon vasta 5-vuotiaana ja seuraava 4-vuotiaana. Tyttö olikin sit poikkeus ja lähti pphoitoon 1,5-vuotiaana kun sain äkillisesti töitä. Opiskelin noiden kolmen lapsen syntyessä,joten oli mahdollisuus hoitaa kotona,sukkuloida yliopistossa ja kodin välillä silloin.

Mutta eihän sitä tiedä,jos hyvän paikan löydän ja miut sinne huolittaisi,niin varmaankin lähtisin. =)
 
Moi

onpas täälläkin meno hiipunut, ei kyllä mikään ihme , ulkona ihana ilma ja oon huomannut et aika ei vaan tahdo riittää enää kirjoitteluun..mulla jää muuten ainakin kaikki muu tekemättä...

ulkona on tosi lämmin ja mä la taisin vilustuttaa itseni kun kaulaliinaa aukasin ja kurkun sain kipeeksi ja pientä nuhaa kaupanpäälle..nuo on niin petollisia nuo kevätlämpöiset...

Mea nukkuu ulkona ja heräilee vähän väliä...mietin muuten jokohan nuo siitepölyt miten vaivaa kun esikoisella kanssa jatkuvaa niiskutusta nyt, tai sit on vaan tavan nuhaa...

Mä en oo menossa töihin ja tuskinpa ennen kuin Mea täyttää 3v , vaikka taloudellisesti pitäis olla..mut oon päättänyt et kituutan kotona vaikka vettä ja näkkileipää syöden =) ..ei iske ei nuo hommat..

Pupu sulta odottelen sit työhaastatteluun kutsua :LOL:

mut nyt tapetoimaan Mean tulevaa nukkekotia....

Susu
 
Pupu Tupuna
Huomenta,

nää kevätkelit on tosiaan petollisia, parantelehan itsesi rauhassa, SUSU. Niin ja enköhän mä jo sen verran sua tunne,ettei me mitään haastatteluja tarvita... :whistle: ;) :D

Mihinkäs Estu on kadonnut,entä äiti83, joka odotti jo seuraavaa hippusen jälkeen? Olisi ihana kuulla raskausjuttujakin pinossa... :whistle: :whistle:

Meidän naapuri odottaa vauvaa 6-7 kuulla, en muista ihan milloin vaihtuu kuukausi hällä,mut on niin kiva katella vierestä. Mutta ei ole vielä ainakaan tullut vauvakuumeilua, ei toivon mukaan enää tulekaan.

Mulla on alkanu tän hipun syntymän jälkeen AIVAN HIRVITTÄVÄT PMS-vaivat. Ainahan sitä on vähän ollu,mutta nyt on siis oikeesti kamala se viikko ennen kuukautisia. Mä olen joka kk ottamassa suurinpiirtein eroa,muuttamassa pois ja jättämässä kaiken. :ashamed: :ashamed: :ashamed: :ashamed:

Mistähän tää johtuu, ja toivottavasti pillerien aloittaminen auttaisi. On meinaan ihan kauheeta itkustella ja raivota joka kuukausi viikon ajan, ja sit hävetä niitä juttujaan kun menkat vihdoin alkaa. Miehen läsnäolokin on aivan älyttömän ärsyttävää ja auta armias, kun hän suunsa aukaisee... :kieh: :kieh:

Onkos kellään näistä kokemusta, ja mikä auttoi vai auttoiko mikään?

terv.

pirttihirmu-Pupu :headwall:
 
Oltiin siellä laivalla ja kaikki oli mennyt hyvin. Tyttö ei ollut ikävöinyt yhtään. Isompi ikävä taisi olla äidillä... =) Hyvin oli viihtynyt mummon kanssa ja syönyt sekä nukkunut. Laivalla oli ihan mukava valikoima vauvojen ja lasten leluja niin tuli ostettua jonkun verran tuliasia.

Mistäpäin muut hippuset ovat? Me ollaan Salosta
 
Pupu Tupuna
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.03.2007 klo 12:38 krisu81 kirjoitti:
Oltiin siellä laivalla ja kaikki oli mennyt hyvin. Tyttö ei ollut ikävöinyt yhtään. Isompi ikävä taisi olla äidillä... =) Hyvin oli viihtynyt mummon kanssa ja syönyt sekä nukkunut. Laivalla oli ihan mukava valikoima vauvojen ja lasten leluja niin tuli ostettua jonkun verran tuliasia.

Mistäpäin muut hippuset ovat? Me ollaan Salosta
Voi että, varmasti ihana oli rentoutua kahden kesken!! :heart: :) :heart: Kumman firman laivalla olitte? Laivalla on kyllä yleensä tosi edullisesti laatuvaatteita ja lelujakin,ihan mieli tekis päästä syynäämään... :p


Myö kävästiin tänään kaupungissa näiden kahden nuorimman kanssa. Ekan kerran uskaltauduin kunnolla ajelemaan, enkä ajanu edes kenenkään päälle! :D Eli susu, varo vaan, kohta me ollaan maanvaivana teillä,kun mä kuskaan konkkaronkkani tonne kutostielle ja nokka kohti teitä... :whistle: :whistle: :LOL:


Me asustellaan tääl Kaakossa, en viiti ihan tarkkaa sijaintia kertoa kun on pieni paikka, kaupungin kupeessa kuitenkin. Muutettiin viime syksynä ja ollaan viihdytty tosi hyvin! =)
 
Moi

tänään ollu kyllä taas niin P päivä et ei voi muuta sanoa , hermot ei kestä mitään mut varmaan johtuu tästä kevätnuhasta kun ei jaksais enää näitä tauteja =)

Pupu käännä vaan se auton nokka tännepäin...täällä odotellaan vierailua milloin vain....


nyt pitää lähtee tekee vispipuuroa....

hei onko teillä hippusten hampaiden tulo vaikuttanut vatsantoimintaan /koostumukseen..musta tuntuu et Mealla on , on aika venkan väristä ym...terkkari oli sitä miletä et voisi laittaa mahaa vähän sekaisin....tai sit on jollekin alleginen ...kananmuna jäi taas tauolle...
 
Me oltiin Viking Linella (Amorella) kun sinne oli hyvä tarjous. Esiintymässä oli Jari Sillanpää. Se oli ihan hyvä.

Aika paljon tuli taas karkkiakin ostettua vaikka vanhojakin on vielä kaapin perällä. Ovat tainneet mennä jo yli viimeisen päivämäärän. =)

Mä en ole ainakaan humannu,että hampaiden tulo olis vaikuttanut tytön vatsaan. Olen kyllä jostain kuullu,et joillakin voi mennä vatsa sekaisin.

Aurinkoista loppupäivää!
 
Pupu Tupuna
Huomenia!!

krisu81, kuulostaa kivalta, pitää laittaa korvantaa tuo risteily. Mulla ois vielä se miehen tarjoama vapaamatka käyttämättä, kaveri vaan puuttuu mutta sekin ilmeisesti hoituisi. :D

susu, juu otamme kutsun vastaan ja kunhan kunnon kesä koittaa, ni tullaan mielellämme vaiks noiden kahden nuorimman kanssa. Jääköön noi meitin miehet pitämään taloa pystyssä :D Kerros muuten,miten kauan tossa pihan saamisessa inhimillisen näköiseksi menee??? En yhtään oo kärsimätön! :ashamed:

Peruin tossa just ajan optikolle,kun olin unohtanut käyttää noita piilareita ja tarkotus justiinsa oli,että testaan ja sit kerron,miltä tuntuu. :whistle:

Mitähän viel oli, ai niin, susu, ei meil ole tainnu hampientulo näkyy tossa tuotantopuolessa, en ainakaan muista. Mutta sitä kolmatta hampia on nyt tehty jo 2kk eikä mitään näy edelleenkään, kuolaus on vaan uskomatonta! eilenkin oli keväthaalarin etumus litimärkä kun hippu istuksi rattaissa. :D
 
Heipat! :wave:

Täällä yhä, en minnekään kadonnut :D Pidin taukoa, kun mies viritteli tietsikkaa ja ollaan ulkoiltu tosi paljon, kun näin ihanaa ilmaa pitää.

Meillä kontataan vihdoin =) ja yritetään kiipeillä, mutta onneks Joel osaa nousta vasta polvilleen. Poika on TOSI utelias, ihan toisenlainen, mitä esikko oli. Kaikki laatikot ja kaapit käydään läpi ja kaikki käteen sattuva revitään alas. Huoh... \|O

Tilasin just muutosverokortin...on pitänyt jo kauan hankkia se, mutta nyt vasta sain aikaseksi. Viime vuonna maksoin 279? mätkyjä, niin jos ei nyt sitten tarvii =)

Meillä esikko aloittaa maanantaina osapäivähoidossa. Poika odottaa ihan innolla. Vaikka me ulkoillaan apri krt päivässä ja muutenkin yritän jotain pientä virikettä keksiä, niin huomaa hyvin, että esikoinen kaipaa ikäistänsä leikkiseuraa.
Pupu Tupuna, teilläkö ei mikään muu maitotuote sovi, paitsi tissimaito? Kurjaa :/ Luin kyllä ennen, että kävitte lääkärissä/sairaalassa(?) sen takia. Mä olen Joelille nyt keittänyt jo kaikki puurot lehmänmaitoon ja jogurttia oon antanut maistaa (sitä maustamatonta) eikä onneksi mitään oo tullut. Meillä muuten on ihanan rento ja ihana nlatäti täällä. Sitä käyntiä sinne oikein odottaa, on kyllä niin herttanen ja sydämellinen ihminen :heart:

Pitää mennä taas...käsilaukku tyhjennettiin lattialle just :whistle:

Lämpimiä kevätpäiviä kaikille! B) :flower: :hug:
 
Moi

Pupu meillä meni koko viime kesä ja kun oli niin kuiva kesä niin laitellaan tänä kesänä vielä uudestaan /paikkaillaan tuota nurmikkoa :whistle: ja istutuksia tehtiin jo viime vuonna mut tänä kesänä homma vielä jatkuu ja kun näiden kanssa saa aina niin vähän aikaseksi niin uskon et seuraavat 5v laittelen pihaa et on ees jonkunlaisessa kunnossa.... =) ...ois tosi paljon vielä tehtävää, laatoitusta, etuterassia, istutukset vesialtaineeen ym...en ees voi ajatella kun stressiä pukkaa muuten...

Kiva kiva Mea on joko tosi pahasti jollekin allerginen Tai sitten mun syömä antibioottkuuri veti nyt sitten ihan vesiripulille kun ei vaikuta miltään vatsataudiltakaan...jätän nyt antibiootit pois viikonlopun ajaksi ainakin ja katson johtuisko siitä , terkka ainakin näin suositteli kun ei oo kyse mistään sellaisesta antibiootista etten vois pitää vaikka vähän taukoa...toivottavasti auttaisn, harmi kun ehdin jo tänään ottaa....ma pitää ottaa yhteys lääkäriin et mitä tehdään noiden mun antibioottien kanssa...toinen vaihtoehto on et Mea reagoi suklaaseen/sipuliin tosi rajusti...

mut nyt hyvät viikonloput...
 

Yhteistyössä