Heinähiput 2006

  • Viestiketjun aloittaja Pupu Tupuna
  • Ensimmäinen viesti
esmeralda harmaana
Eksyinpä tänne kuulumisianne lueskelemaan piiiitkästä aikaa! Olen enemmän kirjoitellut tuonne "suljetulle" puolelle, mutta kovin on hiljaista sielläkin nykyään. Taitaa nämä hippuset pitää meidät äiteet melkoisen kiireisinä... ;)

Meillä pienimies täytti juuri 9kk ja kovin on jo isoa miestä olevinaan! =) Konttaa täyttä häkää ja seisomaan pönkää joka paikkaan ja sitten kupsahtelee monta kertaa päivässä kun ei tuo tasapaino vielä ole aivan mallillaan! Mutta suloinen on seurattava! =) :heart: Tosin välillä todella rasittavaa kun on äidin jaloissa koko ajan nousemassa pystyyn ja kauhea on sitten huuto kun ei pääse syliin sieltä. :ashamed: Mitään en saa tehdä enään rauhassa...

No, taitaa viimeisetkin rauhan rippeet olla kohta historiaa, meille kun on tulossa uusi vauva lokakkuussa, mikäli kaikki vain hyvin menee! =) Alkuraskauden voin erittäin pahoin, mutta nyt kun olo on huomattavasti jo parempi, olen nauttinut taas tästä raskaudesta tosi kovasti! :heart: Ihana taas jännätä ja odotella masun kasvua! =)

Mutta nyt odottelee meidän karvainen koiramme jo iltapissille pääsyä, joten se on moro ja lenkille lähtö!

Esmeralda & pikkuvintiö :heart: & syysvauveli 12+2 :heart:
 
Tervetuloa Kimin ja Allun äipälle! kyllä tänne mukaan mahtuu. Välillä pino vaipuu tuonne sivulle 5,välillä taas on ihan vilkastakin keskustelua. :)
Itse en tykkää noista kerhoista, on kiva kun täällä voi ihan anonyymina kertoilla kuulumisia ja kysellä asioita. Me asustetaan Vantaalla ja ystäviä on ihan lähellä,joten en sillä tavalla hae täältä juttuseuraa kummempaa.

Ihanat ilmat olleet taas, harmi että taas alkaa viiletä. Meillä hippunen ollut innoissaan ulkona. Ei vain oikein tykkää aurinkolaseista joita olen yrittänyt tarjota :whistle:
 
Moikka,

ihan pikana vain pistäydyin.. tervetuloa uusille, kyllä tänne mainiosti mukaan mahtuu. Kuten Tiitu tossa sanokin, niin välillä hiljenee pino kyllä ihan kokonaan mutta varmaan nää kauniit ilmatkin tekee sitä,ettei paljon palstailu innosta.


Kävästiin tossa leikkipuistossa hippusen kanssa ja pääsi ekan kerran vauvakiikkuun tenava. Oli ihan ihmeissään eikä tienny,itkeä vai nauraa... :whistle: :D


pihahommissa isäntä tuolla, ite siivoilen sisällä ja menen vielä kaffet hörppimään. Ipana herää varmasti ihan just.


hyvää sunnuntain jatkoa :wave:

Pupu ja Eemu 9kk
 
Heippa!

Äitineljälle-frida tässä. Mulle tuntuu omalle tämä nikki.
Kai se on jotain kriisiä kun nikkiä pitää vaihtaa... mulla kolmenkympin-sellaista. Hiuksillekin haluis tehdä jotain...

Meillä hippu etenee ryömien. Nousee matalaa tukea vasten polviseisontaan, mutta ei osaa tulla poies. Olen kuitenkin päästänyt hänet pihalla maahan leikkimään. Lunta kun oli niin istui kurahousuissa maassa hetkiä ja tänään ryömi ympäriinsä kuivalla nurmikolla kun haravoin. Ei ihme kyllä työnnä suuhunsa koko ajan jotain pihalla vaan lähinnä ihmettelee.

Kiva, kun tämä kirjoittelu on elpynyt hiukan jälleen.

Ihana päivä tänään!

f.
 
Heippa! Kiva et täältä löytyi tällainen ryhmä, olisin mielelleni liittynyt siihen.. kiva kirjoitella tekemisistä muiden kanssa kun kokevat melkein samoja asioita.. :D

Eli liittäisitkö 5.7.2006 3200g/51cm Jenna Mari syntyi rv 40+4


:wave:
 
Huomentapäivää!!

mun pitää heti päästä hehkuttamaan,että näyttää siltä että pääsenkin vielä risteilemään ennen miehen pitkää työmatkaa... Matkaseura ei ole nyt parasta mahdollista :ashamed: äidin kanssa siis mennään. Äiti on ihan ok, muttamutta, no, tiedättehän te... oishan se kiva ottaa hyvä ystävä mukaan! Mutta tuli niin äkkiä tää,ettei kukaan ehtiny järjestää vapaita.. (Susu, pidähän mielessä,jos lähettäis joskus ihan oikeesti reissuun!) ;)


No se siitä. Meillä hippunen ryömii kovaa kyytiä paikasta toiseen ja löytää nyt kaikki sähkörasiat ja johdot. \|O En ees tienny,että meillä on noin tuhat johtoa täällä.

Sit sellasta,että ton risteilyn takia imetys mietityttää... eli taitaa olla lopuillaan ja mulla on niin sellanen ahistus siitä. Huono omatunto kai :ashamed:

kuin moni hippusista saa vielä rintamaitoa ja missä vaiheessa olette ajatelleet lopetella,vai jatkatteko taaperoikään asti?


sellaisia tänne. nyt pitää taas kiitää, hippu on väärässä päässä taloa menossa jo :wave:
 
Huomenia B)

Pikasesti kuulumisia, kun pitäis hippunen ja neiti 4v pukea kerhoon valokuvausta varten.

Severin 9kk mitat oli 9.4kg ja 73cm. Muuta ei neuvolassa tehtykään kuin mitattiin.

Severi kävelee jo kovasti, on mennyt jo reilut pari viikkoa ja vauhti senkun kovenee :D

Huomnna olis tuon 4v neuvola ja ihan mielenkiinnolla odotan, minkä pään se sitten ottaa, tekeekö kaikki kiltisti vai ilmoittaako niin kuin viimeksi, että ei mitata eikä punnita, en ole yhtään kasvanut :kieh:

Mutta kiire ja mä oon täällä :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.04.2007 klo 20:59 Kissu kirjoitti:
Heippa! Kiva et täältä löytyi tällainen ryhmä, olisin mielelleni liittynyt siihen.. kiva kirjoitella tekemisistä muiden kanssa kun kokevat melkein samoja asioita.. :D

Eli liittäisitkö 5.7.2006 3200g/51cm Jenna Mari syntyi rv 40+4


:wave:

Kissulle tervetuloa, liitin sut porukkaa. Tiedoksi muillekin,että samalla siistin vähän listaa. Mukana oli paljon outoja nikkejä,joista ei ole kuulunut mitään aikoihin joten poistelin vähän :whistle:

Toivottavasti ei lähtenyt aktiivisten nimiä. Olisi vain kiva,että lista olisi ajan tasalla... ;)
 
Moi


kävin tänään työpaikka haastattelussa, no ihan kokeilumielessä ja arvatkaa mitä mä saisin sen paikan =) ..ois tosi helppo duuni, osa-aika sellainen ja vois itse päättää milloin tekis ym. MUTTA nyt selviskin et hitsi mulla voikin olla yksi este etten pääse kuitenkaan vastaanottamaan työtä..no en viitsi kertoa tarkemmin vielä mitään kun mua on täällä huhuillut välillä vieraat :) jotka ei oo kuitenkaan kertoneet itsestään mitään....mut saa nähdä...

Pupu voi että ois ihana lähtee reissuun sun kanssa , pidetään mielessä....kyselit imetyksestä ja meinaan imettää hippua niin pitkään ainakin kunnes selviää onko maitoallergiaa , jos on niin sit imetysaika varmaan pitenee....

Mut nyt pitää mennä...Typy leikkii lattialla lääkärivehkeillä ja meno aika hurjaa välillä.....

Susu
 
Rintamaitoa meidän hippu edelleenkin imasee useita kertoja päivässä. Tuttelipurkit meni vanhaksi jo ajat sitten, kun synnytyksen jälkeiseen elämään niitä varasin. Ja tisua saapi meijän hippunen ainakin 1 ikävuoteen asti ja toivottavasti vähän pidemmällekin, 1,5 vuoteen max. Esikoinen söi 2,5 vuotta.
 
Tumpula
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2007 klo 18:22 Heili Karjalasta kirjoitti:
Rintamaitoa meidän hippu edelleenkin imasee useita kertoja päivässä. Tuttelipurkit meni vanhaksi jo ajat sitten, kun synnytyksen jälkeiseen elämään niitä varasin. Ja tisua saapi meijän hippunen ainakin 1 ikävuoteen asti ja toivottavasti vähän pidemmällekin, 1,5 vuoteen max. Esikoinen söi 2,5 vuotta.
Tätä on helppo lainata. Paitsi että Tuttelia en tällä kertaa valmiiksi ostanutkaan, esikoisen kanssa ostin. Ja ne molemmat kaksi purkkia mitä sitä varasin päätyivät vanhentuneina roskiin. Niin, ja esikoista imetin reilut 1v 2kk.
 
Moikka,

meilläkin kaadettiin Tuttelit viemäristä,samoin meni muutama vellipurkki.. mutta muuten ollaan nyt tohon Almiron Peptiin totuteltu. Helpottaa kyllä kummasti,kun isikin voi osallistua syöttöpuuhaan =)


Susu, laitahan mulle yytä, kiinnostus heräsi ;) ;)

naputtelin tonne huutonettiin sellaset 50 kohdetta ja heti alkoi mukavasti tulla huutoja. Kiva saada tyhjennettyä näitä vaatevarastoja. Saapi sitten ostaa lisää... :D
 
Pikkelssi harmaana
Tervehdys pitkästä aikaa!

Meillä menee myös rintamaitoa vielä. En tosin ajatellut imettäväni näinkään pitkään. Esikoinen oli täysimetetty 4kk asti ja 6kk jätti itse rinnan pois. Nyt olen tietoisesti tehnyt vähän toisin ja taitaa tuo sälli olla enempi äidin tissinkin perään kun esikko.

9kk neuvolassa käytiin ja mitat on noin 9,3kg ja pituutta alta 71cm. Hampaita on tupsahtanut 6kk iässä ekat ja 2kk myöhemmin oli 8 suussa että siihen malliin! Arvaatte kai minkälaisia öitä meillä on ollut!? Kiinteitä menee joskus hyvin joskus tosi huonosti. Vatsa voi ok hyvin niin että pidin viime la-su välisenä yönä pienen unikoulun poitsulle kun olin yksin kotona. Sen jälkeen poika onkin nukkunut noin 4h pätkät! Ja vain 2 syöttöä per yö! Uskomatonta kun tähän asti on menty tunninkin välein!

Sälli on aamuisinkin paremmalla tuulella eli kai saa itsekin paremmin nyt levättyä. Täytyy mennä, poitsu heräilee päiskyiltä!

 
Heippa taasen,

meillä oli tänään säpinäaamu... minä olin yksin ravitsemussuunnittelijalla ja isukki vei sillä aikaa pojan neuvolaan. Piti olla 8kk lääkärintarkastus,poika vaan jo reilut 9kk... :whistle: Mitat oli 9,3kg ja 73cm edelleen. Jäpikkä ollu samanpituinen jo toista kuukautta :eek:


se ravitsemussuunnittelukäynti oli todellinen :x :headwall: :x :x ... Enpä ole ihan äkkiä niin töykeää ja törkeää käytöstä ammatti-ihmiseltä saanut. Onneksi vähän parani loppua kohden kun en ollut huomaavinani sen ihmisen kiukuttelua. ;)

Mutta ihan hyvä seuraus sikäli,että päästään laajentamaan ruokavaliota vähitellen ja kokeillaan kaikenlaisia uusia makuja. Sain myös hyviä vinkkejä, esim. lettuja,erilaisia erikoisleipiä ja keksejä,jopa jätskiä voin antaa omalle maitoallergikolleni :heart: :heart:

tuli ihana yllätyskin,veronpalautusta tiedossa ensi joulukuussa. Joulu siis pelastettu :heart: :wave:
 
Heippa vaan pitkästä aikaa, tuolla kerhon puolella edelleen enemmän kulutan aikaa!

Lassille kuuluu hyvää ja esikolle myös (kiukku/mustiskohtuaksista huolimatta). Lassi nyt viiikko vaille 10kk ja mä olen kesälomalla B). Lassi lopetti itse tissittelyn tasan kuuakusi sitten ja se vähän harmittaa mua :'( , mutLassin yöt rauhoituui siihen sitten. Eli yöt nukkuu klo 21-7.00 yleensä yhdellä tutin laitolla.

Lassi aloitti kävelyn ilman tukea tasan 8kk iäsää ja vauhtia piisaa. Nyt osaa jo kävelläulkonakin kengät jalassa. Hampaita on 4 kpl ja ekat tuli alas. Kaikki ruokainenkin on eikä alllergioita oo tullut mistään. Nyt nukkuu 2 päiväunet ja päivät on touhua valveilla ollessa. Nauravainen ukko on yleensä ja rakastaa tyttöjä :heart: , eli kaikkein ihanimmat hymyt saa samanikäiset tytöt kerhossa. Ja isosisko on rakas.

Työt aloitan uudessa paikassa elokuun alusaa ja nyt olen jo opiskelemassa kaksi päivää kuussa+ kotihommat. Kiirettä siis piisaa. Mut tässä lyhykäisyydessään kaikki...
 
Huomenta,

Meijän hippusella on olleet yöt yhtä tuskaa viimeaikoina. 1,5 vkon ajan ollaan herätty miljoonia kertoja yössä (en osaa sanoa aina monestiko, koska olen niin sekaisin jo noista). Tässä samaan aikaan ollaan opittu nousemaan seisomaan, sanomaan Anna, Miau ja Ätä, taputtamaan (kehnosti), vilkuttamaan oikein reippaasti, ylittämään kynnykset ja menemään tuhatta ja sataa ihmisten perässä. En tiedä onko noilla vaikutusta. Niin ja tietysti ohan noita hampaitakin tullut pari-kolme vkoa sitten ja lisää näkyisi pian tulevan.

Me otettiin ruokavalioon makaroni. Gluteiiniton makaroni. Se on ollut aikamoinen herkku pienelle. Meillä kun ei noita kotimaisia viljoja opetella vasta kun myöhemmin vilja-allergiaepäilyn takia. Kauraa ja riisiä on nytten saanut. Meillä hippu rakastaa itse syömistä. Hänellä on imukuppilautasessa jotain käteen passelia; Keitettyjä kasviksia, banaanin paloja, omenan palasia, makaroneja, riisikakun kappaleita, riisimuroja tms.. Niin hän ottaa pinsettiotteella niin nätisti siitä ja 80 prosenttia alkaa ruuista osua jo suuhun. :D Lusikan kanssa olen antanut kans pelailla, mut syömistä sillä ei tule vielä aikoihin..Menis poskelleen niin sanotusti.

Hankintoja hippuselle tehtiin tässä; Sack`n seat tuoli ja matkasänky (ei perinteinen vaan semmonen "pesämallisempi"). Kevätreissuja tulossa. Pitänee alkaa kotosalla harjoittelemaan vieraassa sängyssä nukkumista ja tota sack`n seattiakin pittää kokeilla, et miten ne ruokailut siinä onnistuupi.

Niin ja profiilissa on meijän hippusesta aina kuvia, yritän vaihtaa ajoittain uuteen kuvaan ton tuolta..

Heili
 
Iltoja,

yöpuulle ollaan jo käymässä,piti vielä tänne vilkaista :D
Hiljamaria, meillä sama juttu, tytöt tuntuu kovasti kiinnostavan, noh, pojat myös, ylipäätään kaikki pienet ihmiset ovat tooosi mielenkiintoisia hippusen mielestä. :heart: Onneksi meillä esikoinen ja tyttökin ovat tosi mielissään hipun ryömintäreissuista ja tykkäävät muutenkin leikkiä ja lässytellä pikkuveljelleen. Ainoastaan ekaluokkalainen on suhtautumiseltaan vähän neutraalimpi,juttelee välillä muttei nyt hirveesti osoita mielenkiintoa.

Tiitu, mä en usko, että on virus koska silloin kone tilttais varmaan kokonaan. meil oli muutama vuosi sitten se MS-Blaster tai joku vastaava matonen luikahtanut koneelle ja se sulki konetta koko ajan!! Todella ikävä riesa, piti buutata koko masiina ja asentaa kaikki uusiksi. :( mutta jos sulla on joku virustorjuntaohjelma,ni pyöräytä ja kato! Mä imutin netistä jonkun torjunnan,mutta en tiiä,onko todellinen ohjelma. Joku adware-spy ohjelma on.

Alkaa jänskättämään jo, sunnuntaina mä lähden YKSIN risteilemään Tukholmaan... tai siis äipän kanssa,mut ilman hippusta. Hirmu ikävä ja ahdistus iskee heti kun ajattelenkin sitä...

Mutta antaa takuuvarmasti voimia jaksaa sit toukokuussa isukin pidempi Usan matka. Voi juku, ihana päästä shopittamaan ja herkuttelemaan rauhassa. Tosin voi olla,että kaadun hytissä sänkyyn ja nukun HELA TIDEN. eI huono sekään :LOL: :LOL:

Heili, meillä on myös tosi risoja yöt, tai oikeestaan aamuyöt. Välil oli jo parempaa mutta lisää hampeja myös tulossa ja niitä taitoja pitää tosiaan treenata pitkin öitä. Ja aamulla noustaan joka #&%?$!* aamu viim. 5.30 ylös. Silloin pääsee kyllä ärräpäitä,ei voi mitään.


Mut kyl se tästä, kohta ollaan jo paremman puolella,pakko uskoa näin. :wave: :hug:
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa!

Emme suinkaan ole teitä unohtaneet, vaan en yksinkertaisesti ole ehtinyt kirjoittelemaan. Menin silloin maaliskuun alusta töihin (työharjoittelua) ja vietin yhden viikon ulkomaillakin. Nyt olen kotona kun Ilona on kipeenä. Hänellä on korvatulehdus. Viime lauantaina alkoi lääkekuuri ja loppui eilen. Saman tien tuli uudestaan kuume, nuha ja kipuitkuilu. Öitä ei nukuta siis täälläkään.......Olen välillä aika väsynyt. Onneksi harjoittelua ei ole enää kuin ensi viikko, sitten saan jatkaa kotiäitinä oloa, vaikkakin rahan puolesta se v****ttaa........

Ilona täyttää vappuaattona 10 kk! Hän kävelee puita pitkin, kiipeilee ja konttaa, vilkuttaa, taputtaa, pyörittää päätä, kun sanotaan ei. Hän sanoo hei-hei ja äitä. Lähdemme iltapäivällä taas lääkäriin.. Mittoja en osaa sanoa kun ei ole aikoihin mitattu, noin 9 kiloa kuitenkin painoa.

Mikä on sack`n seat tuoli? Meidän pitäisi hankkia syöttötuoli, kun Ilona on syönyt bumbossa pöydällä tähän asti. Muutamme kuukauden päästä, niin ostetaan sinne uuteen. Minä myös valmistun kuukaudn päästä.

Tällaisia kuulumisia meiltä, en jaksanut lukea koko pinoa, mutta toivottavasti teillä kaikilla on asiat ok.

Sinttu ja Ilona
 
Heippa pitkästä aikaa. Eipä meille mitään erikoista kuulu. Käytiin 9,5kk neuvolassa ja tytöllä on painoa nyt 9020g ja pituutta 72,5cm. Kaikki oli hyvin ja seuraava neuvola onkin sitten vasta vuoden ikäisenä.

Kävin katsomassa Heilin lapsen kuvaa. On tosi suloinen. =)

Kävin pitkästä aikaa kirpparilla kun mies vahti sillä aikaa tyttöä. Löysin sieltä muutamia vaatteita hiekkalaatikolle ja parit ihan uudet kengät. Pitävätkö muut vauvat kenkiä sisällä? Mä en ole pitänyt vielä edes ulkona mutta sisällä en ole ajatellut pitää. Tytöllä on ollut nyt liukuestesukkia ja välillä paljaat jalat.

No,eipä tässä nyt muuta. Mukavaa viikonloppua kaikille.
 

Yhteistyössä