Heinäkuiset 2008 *tuplamammat*

Eleanor Suuret onnen toivotukset! :flower: :heart: Vauvat oli tosi hyvän painoisia ja hienoa kuulla että kaikki meni kuitenkin hyvin vaikka synnytys tapahtuikin niin arvaamatta. Siinä on varmasti ollut vaikeuksia pysyä itse tilanteen perässä. Tässä on moneen kertaan tullut todettua, että kaksosraskaudessa tilanteet näyttävät muuttuvan hyvin yllättäen. Miten itse voit nyt? Vauvat saavat nyt Suomen parasta hoitoa, se on hienoa. Oikein hyvää jatkoa teidän tuoreelle perheelle ja tulehan kertomaan kuulumisia!

HW 34+3

 
pakko oli tulla tänne vakoilemaan kun kuulin toiselta palstalta että täällä on alkanut tapahtumaan oikein vauhdilla ONNEA satuka ja Eleanor :flower: :flower: :flower: :flower:
itselläni laskettuaika 9.6 mutta just nyt on sellanen olo että ei nää taida täältä vatsasta poistua vielä aikoihin B)

mami+pikkuset 36+4
 
muutto takana ja netti taas auki. Täällä sain lukea kylmänväreitä aiheuttavia uutisia . Tippalinssissä onnittelen vauvoja saaneita. (Itse olin eilen ä-polil utlrassa ja b-vauvan istukan takaisinvirtauksessa jotain häikkää. Meni aika kauan ultrassa ku otti kokoajan kontrolliarvoja ja aina ne oli joteki korkeita . Ei ilmeisesti mitään vakavaa, koska aivoverenkierto vauvalla oli kokoajan hyvää. painoarviot oli a 1,4kg ja b 1,5g. Jouduin ylimääräselle käyrälle, ja jos siinä ois ollu poikkeamaa ni oisin joutunu jäädä seurantaan. No reilun viikon päästä uus ultra ja liikkeitä pitää seurata ahkerasti. a vauva istui ja b vauva oli poikittain.

viikkoja 30+5 ja kaulaa jäljellä 2cm ja ulkosuu sormelle auki, sisäsuu kiinni mutta pehmeä. Ei juuri supistele, mutta nivusiin SATTUU!!!
 
Hyvän kokosia vauvoja olivat!:heart: Juuh, kyl täälläkin alkaa jännittämään koska se lähtö tulee.. Vielä ei ole oireita ollut paitsi sillon yks päivä kun kipeesti supisteli, sen jälkeen ei ole ollut mitään..

nainenvaimoäiti, täälläkin kärsitään nivuskivuista... :ashamed:

Eliza 29+2
 
Onnea Eleanor78! :flower: :flower: :flower:
Kiva että jaksoit noinkin tarkasti kertoilla tapahtumista, ja hienon kokoisiahan vauvat ovat. :heart:
Ja peesaan minäkin että Suomen parasta hoitoa saavat!


Nyt alkaa jo oikeesti jänskättää aina kun palstan avaa, ketäs seuraavaksi.. =)


(.) Totesin vauvanvaateostoksilta juuri tullessani, että olipa muuten viimeinen shoppailu reissu tälle mammalle, ei jaksa.. Vaikka kävely tahti on kaksi vuotiaan tahtista (eli hidasta normioloissa) niin silti supisti ja puuskututti.. Onneksi on nyt pienimmät vaatteet kasassa niin ettei tarvi vauvojen alasti kulkea... =)

Jaksuja kaikille mammoille ja isosti vielä kerran onnea Eleanorille!!!

mom44 & pojat 29+2
 
Hurjasti onne Eleanorille ja koko perheelle. :flower: :flower:

Hyvänkokoisia lapsia niin Eleanorilla kuin satukallakin. Mulla samat painoarviot, vaikka viikkoja on jo 35+

Kattinka 35 v. la 19.6 tyttö +tyttö 2 ja 3 lapsi (Sir Stavanger)
HooWee la 24.6 2 ja 3 lapsi (K-HKS)
Kipa72 la 25.6. 2 ja3 lapsi (K-HKS)
Ronja-78 la 6.7. esikoiset tyttö+poika (Kät)
Satuka 30v. la 8.7. esikoiset (K-HKS) * 13.5. rv 32 tyttö ja tyttö n.1700 g*
Äitee2 17.7. 3 ja4 lapsi (EKKS)
Nainenvaimoäiti la 20.7. 3ja4 lapsi (Tays)
Adanea la 20.7 2 ja3 lapsi (Tays)
Eleanor78 la 27.7. esikoiset (Kät) *12.5 rv 29+1 tyttö ja poika 1630 g *
Etsiväkaksoset 31 v. esikoiset
Eliza la 30.7 2 ja 3 lapsi (Tays)
Mom44 la 30.7 2 ja 3 lapsi (Kät/ KOS )
Pilvi2 32 v. la 2.8. 4. ja 5. lapsi
 
Heips!

Äitipolikäynti takana. Kaikki oli paremmin kuin hyvin! Molempien painot lähes samat, noin 2,2 kg ja seuraavat täysin keskikäyrää. Perätilassa viihtyivät molemmat ja jos tarjonta säilyy tuollaisena niin sitten sektio vkolla 38. KTG-käyrää otettiin myös ja sekin näytti hyvältä. Kohdunkaulaa täydet jäljellä ja suu kiinni napakasti. Nyt on itsellä vähän sellainen "super-odottajaolo", kun kaikki oli hyvin kontrollissa. Tuskin tässä mitään synnytykseen viittaavaa tapahtuu siis lähiviikkoina.

HW 34+3
 
Kiitoksia onnitteluista! Toivottavasti teillä muilla synnytys tapahtuu paremmilla viikoilla ja jaksatte lähemmäs heinäkuuta =) .

Olo on hyvä. Muistona raskaudesta ainoastaan pömpöttävä maha, jälkivuoto ja episotomiahaava. Hormonit ovat aloittaneet toimintansa, kun välillä tulee tippa linssiin ihan pienistä asioista. Ja tosiaankin, maitoa tulee ihan yli tämän hetkisen tarpeen... Tänään sain vaihtaa tytön vaipan, ja siitä tulikin tosi hyvä mieli! Jaksaa taas paremmin...
 
Isot onnittelut myös eleanorille. Ihana kuulla että kaikki meni kuitnekin hyvin ja olet päässyt jo hoitopuuhiin :heart: :heart:

Palojn tuntuu tapahtuvan koko ajan, kukakohan on seuraava??? Meil oli ma ultra rv 30+1 ja vauvat olivat jo melkein 1800g ja 1700g, mutta avautumista oli tapahtunut. Tänään supisteli koko päivän ja kipeästikin, soitin taysiin ja käskivät heti näytille. Vauvoja ei ultrattu vaan katsottiin vain kohdunkaula ja suljettua kanavaa 37 mm ja nyt sisäsuu vain 8mm auki kun ma oli 2 cm. En tiedä johtuuko mittaajasta vai mistä, mutta oudolta tuntuu jos kanava auettuaan sulkeutuisi itsestään???? Sain kuitenkin supistusten estopiikin, minkä jälkeen oli aika huono olo. Toiv vauvat jaksiasi kesäkuun puolelle.

Sellaista piti kysyä teiltä, että kun olette käyneet ultrissa ja napavirtaukset on otettu, onko teille puhuttu mitään lukemista ja raja-arvoista??? Mikä on yläraja(riippuu tietenkin rv). Mulle joskus sanottiin että pitäisi olla alle 0.7?? En tiedä ymmärsinkö oikein? Aina vain sanottu että virtaukset normaalit. Viimeksi taisi olla n.0,62 ja 0,64? Mitä lukemia te olette saaneet? Jäi mietityttämään.....

Nainenvaimoäiti: Virtauksista kun puhiuvat taysissa muistatko mitään lukemia? Neuvolassa sanottiin että ovat tosi tarkkoja äippäpolilla, joten tuskin syytä huoleen B)

Nyt taitaa olla jo aika mennä nukkumaan, klo on jo 2.00 :LOL: :LOL:

Hyvää vointia kkaikille odottajille, jo synnyttäneille ja pienille nyyteille...
 
En muista enää lukuja mutta se oli vähän yli yhden enemmän eli jos arvo raja ois ollu 1,4 ni se oli jotain 2,6.. Voi ollakkin että ovat tarkkoja ja toisaalta hyvä niin. Käskivät seurata vauvojen liikkeitä ja varsinkin ton B:n, koska se on laiskempi liikkumaan.

Adenea ilmeisesti se kohdunsuu voi paineesta avautua enemmän jne, ainakin mulle selitti jotain että teki siihen painetta, että näki avautuuko sisäsuu ja mulla ei avautunu. Siis toisinsanoen ymmärsin että se voi tuntua että on kii, mutta jos siihen tulee painetta ni voi aueta. Mulla siis on ulkosuu vain sormelle auki ja sisäsuu sellasta pehmeetä. Adenea ketkä lääkärit sua on tutkinu? Mulla oli viimeks joku virolainen erikoistuva lääkäri, vaikutti mukavalta.

Voi että mä en kestä ajatella noita kahta jolla on jo vauvat. Toivottavasti kaikki sujuu hienosti molemmissa päivässä sekä satukalla että eleonooralla. Vielä hurjasti onnea ja rutistuksia :hug:

Nyt jatkamaan siivouksia. Isäntä väsää lapsille hiekkalaatikkoa. Tuo toinen kinttu ei meinaa ottaa aina alleen ku ilmeisesti a-vauva painaa tohon oikean puoleiseen nivuseen niin paljo et ... Sori valitus :ashamed: :snotty:
 
Tänne onkin aina jännä tulla lukemaan kun näin paljon jo alkanut tapahtumaan. Ollaanhan kaikki sitten vielä synnytyksen jälkeenkin kirjoittelemassa kuulumisia vaikka aikaa ei välttämättä paljoa ole ylimääräistä.

Tänne ei mitään uutta. Masu vaan sen verran iso että tuntuu että ei enää nahka tahdo venyä. Nyt on muutamat kunnon raskausarvetkin ilmestyneet. Toisaalta hyvä että ei ole lämmintä niin turvotuskin jäänyt vähemmälle. Oma lähtö jännittää, itselläni synttärit 2.6 jos vauvat päättävät vaikka silloin tulla?! Eli kaksosista tulisi myös kaksosia horoskoopiltaan.

Illalla täytyy katsoa vielä pronssiottelu kun masuasukit ovat mielenkiinnolla jääkiekkoa kuunnelleet ;)

Kaikkea hyvää Kaikille!

Kipa 34+3
 
Kiitos onnitteluista ja kiitos äidille tilanteiden päivittämisessä!
Nyt on lähes parin viikon sairaalareissu ohi ja pääsen taas koneelle. Heti alkuun pahoittelen lukuisia kirjoitusvirheitä, asento koneella ei ole paras mahdollinen.

Tässä alustavaa synntyskertomusta. Vielä en ole sitä itselleni ylös kirjoittanut, joten tämä nyt ei ole niin tarkka.
Menin tosiaan ihan tavalliseen ultraan ätiyspolille 7.5. Oikeastaan mulla olis ollut aika torstaina mutta polilta soitettiin, jos pääsisin jo keskiviikkoaamuna, kun lääkäritilanne olisi silloin parempi. Koira jäi sohvalle katsomaan, kun lähdin vauhdilla ultraan. Ja sieltä sitten suoraan osastolle, pääsemättä edes kotona käymään. Anoppi onneksi haki koiran hoitoon, joten siitä ei ollut huolta. Verenpaine oli korkealla ja proteiinit pissassa koholla. Eli raskausmyrkytys tuloillaan. Osastolla jouduin pakkolepoon, vessassa sai käydä ja pissa-astian viedä jääkaapiin (arvoja tarkkailtiin koko ajan). Oloni oli kuitenkin ihan hyvä ja arvotkin näyttivät viikonloppua kohden laskeva, lääkkeet ja lepo siis tehoaisivat. Olinkin jo ihan optimistinen ja valmis lähtemään takaisin kotiin, kunhan saavuttaisin tärkeän 32 raskausviikon rajan. Jos synnytys käynnistyy aikaisemmin, joutuu Tampereelle. Maanantaina (31+6) pääsin taas ultraan ja pettymys oli suuri, kun lääkäri halusi samalla puhua mahdollisesta käynnistämisestä. Päivä otetaan kuulemma kerrallaan.

Seuraavana aamuna (32+0) saapui kaksi lääkäriä heti aamusta huoneeseeni. Tämä ei koskaan lupaa mitään hyvää, sen olin jo sairaalassa todennut. Ei muuta kuin cytotecit sisään ja synnytystä käynnistämään. Lääkkeen ei pitänyt muuta kuin alkaa pikku hiljaa pehmentämään paikkoja, jotka olivat olleet maanantaina vielä hyvin kiinni. Lounaan jälkeen jouduin siirtymään synnytysosastolle tarkkailuhuoneeseen, jossa olin vähän väliä käyrällä. Supisteluja oli säännöllisesti pitkin päivää mutta ei pahoja. Mies saapui töiden jälkeen sairaalaan. Tilannetta seurannut vanhempi kätilö oli sitä mieltä, ettei synnytys vielä tiistaina käynnistyisi ja mies voisi hyvin lähteä kotiin yöksi. Supistukset alkoivat olemaan jo vähän tuntuvampia ja kello 17.35 tunsin hassun napsahduksen ja lapsivesi meni. Tämän jälkeen supstukset olivat oikeasti kipeitä ja tästä eteenpäin en enää ole varma ajan kulusta. Sain jossain vaiheessa kipupiikin ja olo tuntui taas hieman paremmalta. Kun pyysin epiduraalia ja sanoin että supistelujen aikana tekee mieli mennä vessaan, kätilö tarkasti kohdunsuun tilanteen ja totesi, ettei epiduraalia ehdittäisi enää antamaan. Paikat olivat lähes auki ja siitä sitten lähdettiinkin synnytyssaliin. Ehdin hetken olla mieheni kanssa kahdestaan synnytyssalissa, kun kätilöitä ja lääkäreitä kerättiin kasaan. Kun sali oli valmiustilassa sainkin luvan ponnistaa seuraavasta supistuksesta. Kello oli tällöin 22.05. B-vauvan tilannetta tarkkailtiin koko ajan ultralla.

Aikaisemmin en ole ymmärtänyt miten sairaalan sukat voivat olla apuna ponnistamisessa. Nyt tiedän. Roikuin sukissa kuin hengenhädässä. Joku kätilöistä välillä sanoikin, ettei niistä tarvi koko aikaa pitää kiinni. Kivunlievityksenä sain kohdunkaulan puudutuksen. A-vauvan ponnistusvaihe kesti 20 min ja eppari leikattiin. Ehdin kuulla parkaisun ja nähdä pienen punaisen pepun ja sätkivät jalat. Sitten alkoikin B-vauvan ponnistaminen.

Muutaman kerran ehdin ponnistaa kun päätettiin siirtyä leikkaussaliin. Syke oli madaltunut ja vauva ei ollut laskeutunut tarpeeksi. Tästä eteenpäin minulla ei ole mitään mielikuvaa. Leikkaussalissa sain maskin kasvoilleni ja seuraavan kerran heräsin keskiviikon puolella. B-vauvalla oli ollut napanuora vain 20 cm pitkä, kerran kaulan ympäri ja kalvokiinnitteinen. En olisi pystynyt vauvaa alakautta ponnistamaan.

A-vauva syntyi 13.5. klo 22.25 ja oli 9 pisteen tyttövauva. Painoa oli 1650g, pituus 42,9 cm ja pään ympärys 30,1 cm. B-tyttö syntyi klo 22.45 hätäsectiolla. Painoa oli 1640g, pituus 41,2 cm ja pään ympärys 29,5 cm. Avautumisvaihe kesti 4t 5min, ponnistusvaihe 39 min ja jälkeisvaihe 2 min, eli yhteensä synnytys kesti 4 h 46 min. Aika nopeaa toimintaa, varsinkin kun tässä kaikessa piti mennä useita päiviä. :D Oma olo alkaa olla ihan hyvä, pari ensimmäistä päivää olivat kamalia. Mutta ei mikään ihmekään, kun sain samalla kokea sekä alatiesynnytyksen eppareineen, että sektion.

Tytöt olivat pieniä ja joutuivat hetkeksi keskoskaappiin. Pääsivät muutaman päivän päästä jo lämpöpedille. Nyt olemme käyneet vauvoja hoitamassa ja olen päässyt jo vaihtamaan kakkavaipankin. :D Laitan kuvia, kun saan niitä koneelle.

Tuore isä oli synnytyksessä mukana ja on erittäin onnellinen uusista perheenjäsenistä.

Nyt valmistaudumme lähtemään sairaalaan, luen teidän juttuja paremmin illalla. Nyt on vain omaa napaa (joka jäi yllättävän isoksi vaikka sairaalaan jäi kiloja 14,5 :eek: ).

SatuKa ja pienet prinsessat 5 vrk
 
Satuka Kiitos synnytyskertomuksesta ja hienoa kuulla että oma vointisi kohenee päivä päivältä ja tytöt voi hyvin sairaalassa! Taisi turvotus olla melkoista, kun noin paljon kiloja jäi sairaalaan. On varmaan ihan kiva kun mahtuu kengät nyt jalkaan, vai kuinka?

HW 34+5
 
Satuka: Vielä kerran onnittelut tytöistä. Kiva kuulla että kaikki on hyvin. Olet varmasti käynyt aika mankelin läpi kun sait kokea kaksi synnytystapaa kerralla.

nainenvaimoäiti: Mua on keskusäityisneuvolassa ultrannut minna joki-erkkilä, järvenpää, tiina haavanto ja veronika tuimala. Kaikki olleet mukavia, järvenpää ehkä hiljaisimman ja epävarmimman oloinen (ei ollut niin kiva käynti, kaikki oli kuitenkin kunnossa). Taysissa on ollut useampi lääkäri mm. ludmila tsernova (puheesta ei oikein saanut selvää), kaisa korhonen ja sami saarelainen (tosi hyvä, reipas otteissaan ja nopeasti ja varmasti teki tutkimuksen). Edelleen alaselkä aivan kipeä mutta maha ei pinkeä, joten ei todnäk supistuskipua vaan jotain muuta kipuilua. Tilanne oli pe kohdunkaulaa ultralla 37mm ja 33mm (eri mittakulmat), sisäsuu hiukan auki, vajaa 2 senttiä, mutta suljettua kanavaa onneksi hyvin jäljellä. Voi olla ihan normaalia yksöissynnyttäjälläkin, jos lapsilla pieni alle 3v ikäero, jos ero yli 5v ehtii paikat kuroutua napakasti kiinni (läöäkäri sanoi). Seuraava äippäpoli olisi 1,5vkn kuluttua.

Onko teillä muilla tuplamammoilla ollut alaselkä kipeä???? Itselläni menkkakipua, joka ei kuitenkaan supistelua (varmistettu 2 kertaan polilla), ilmeisesti kohdun paino painaa jotain hermoa tai lantioliitoksia.

Onko teillä sairaalakassit jo pakattu?? Mitäköhän sinne pitäisi ottaa mukaan. Esikoisen kanssa en oikein tiennyt mitä pakata ja nyt tuntuu siltä etten ole yhtään sen viisaampi... Ainakin imetysliivit...

Ajatus pätkii ja harhailee, täytyy tankata vähän karkkia niin jaksaa taas!!!!
 
Eihän täältä enää uskalla poistua, kun koko ajan nyt tapahtuu:) Iso kasa onnitteluja Eleanor ja koko perhe :flower: Satukalle vielä kiitos uutisista. Toivottavasti teillä molemmilla "poksahtaneilla" menee kaikki hyvin! :flower:

(.) Polvien nivelet alkaa sanoa itsensä irti, istuminen ja ylösnouseminen alkaa tuntua. Alavatsassa ollut nyt kolmatta päivää inhottavaa menkkamaista kipua, eilen meinas vallan jo itku päästä, mutta sitten helpottikin jo. Muuten kaikki ok. Keskiviikkona taas lääkärikäynti. Kotona rupee olemaan aikalailla valmista vauvoille. Huomenna ajattelin askarrella pinnasänkyyn reunasuojuksen ja muutenkin pedata sängyn :heart: Uhhh, oltiin muuten nyt vloppuna anoppilassa kylässä. Olipas rankkaa (Anoppi:"Ei silloin, kun MINÄ olin raskaana 30v sitten jääty ennenaikojaan kotiin, vaan oltiin kyllä töissä loppuun asti.."Minä: "Niin, mutta kaksosraskaus on silti riskiraskaus..."Anoppi: "Noh, siitä huolimatta, kyllä ne työt loppuun asti hoidettiin." :headwall: ja Anoppi: "Kyllä sinun nyt täytyy siivota kotona lattiasta kattoon ja heittää kaikki turhat tavarat varastoon/kirpputorille."Minä: "Nooh, jos jaksan..toisinaan pelkkä sängyn petaaminen on liian rankkaa.." Anoppi: "Kyllä on pakko nyt vaan jaksaa, kun ei siitä mitään tule, että asunto on sekaisin, kun vauvat syntyy." Ei meillä kyllä edes ole sotkuista...), olen niin onnellinen, että "loma" on ohi ja olen turvassa omassa kodissa, missä kukaan ei ole patistamassa mua kolmen tunnin shoppailureissulle, sen jälkeen ripustamaan pyykkiä kuivumaan ja sitten vielä puolen tunnin kävelylenkille ja tämän jälkeen vielä piti seurustella ja olla sosiaalinen :headwall: Nukun varmaan koko ensi viikon nyt putkeen...Tulipas anoppiavautumista tähän loppuun, pahoittelut. Tämän siitä saa, kun on neljä päivää kiristellyt hampaita ja laskenut useita kertoja kymmeneen välttääkseen otsan verisuonen puhkeamista...
 
Kiitod Satuka kun jaksoit tulla meitäkin moikkaamaan. Tippa silmässä luin tota kakkavaipanvaihtoa ja pieniä sätkiviä jalkoja. :heart: :heart: :heart: Kova kokemus tais tosiaan olla kun kot niin paljon lyhyessä ajassa. Ihanaa kunvauvoilla ja sulla kaikki hyvin.

Adanea: Alaselkäkipuja oli aikaisemmin enemmän kun touhusin paljon, mutta ovat jääneet pois. Sairaalakassiin aattelin ottaa vaan suklaata, sisäkengät, kylpytakin, shampoota, kosteusvoidetta,huulirasvaa, hammasharjan ja tahnan kamman ja deodorantin, kameran, sekä vauvoille pikkupipot. En oo tosin vielä pakannut. Esikoista odottaessani mulla oli ajoissa pakattuna myøs lukemista, musiikkia ym. krääsää, mutta synnytys tapahtui niin nopeasti, ettei ajankulu ongelmia ollut eikä taida tulla nytkään. Aattelin, et mies saa sit tarvittaessa tuoda tarvittavia vaatteita ym. Meiltä kun sairaalaan on vaan n. 15 min ajomatka.

Mulla olo vaan paranee loppua kohden. Supistuksista ei oo tosiaan tietoakaan ja turvotus on pysynyt parempana tukisukkien ansiosta. Närästyskin parempi kun on paljon ylhäällä. Vatsakipuja on varsinkin øisin, mutta vessassa käynti helpottaa. iinkøhän jään viimeiseksi, vaikka ekana jouduin paqkkolepoon. Taisin olla liiankin tunnollinen laiskottelija.

Huomenna on taas ultra ja saa nähdä onko kasvussa tapahtunut kehitystä. Sori tää sekava teksti, mut esikoinen rakentelee mulle tossa duploista upeita luomuksia, joita koitan tässä samalla kehua ja ihailla.

Voikaahan hyvin kaikki ja palailen huomenna.

T: Kattinka 35+5
 
Adenea. Toi Kaisa korhonen on tosi ihana lääkäri. Sanoinkin sen hänelle...

Satuka : Ihana että olit jaksanut kertoa kuulumisia. Hienoa että kaikki hyvin. Aika vauhdikas ensisynnytys.

Minä täällä kärvistelen ku mulla jotenkin toi a-vauva painaa tonne lantioon niin että oikeen puolen jalka ei ota kunnolla alle. Siis johonki hermoon painaa ja sattuu niin... Tosi ahdistavaa ku aina ku on istunu ja nousee niin kävely on kuin mummon kävelyä ja ja joutuu pitää lonkasta kiinni ja rahaamaan jalkaa... vali vali vali!!!!

Kattinka, veikkasin sua sillon ensimmäiseksi posahtajaksi . Toivottavasti et ole viimeinen, sillä se tietää meille muille ennenaikaisia synnytyksiä ja muutenkin... :hug:

Tytöt nukkuu ja isäntä tekee jotain työpaperijuttuja. Kai sitä vois lähtä itsekkin nukkuu. V iimepäivinä toi esikoisen uhma on syöny hermoja... Jospa helpottas ennen vauvojen tuloa. Minä minä, miksi, elä, elä , ei jne :headwall:

nainevaimo äiti ja tasan 31
 
Kattinka: Ihana kuulla että vointi voi parantua loppuakin kohden. Mulla itselläni nyt jotenkin tosi vaikea ja epävarma olo kun muutoksia on tapahtunut ja osa lääkäreistä sanoo elä normaalisti ja toiset kehottavat täyteen vuodelepoon osastolle. Mitä sitten uskoa?? Kokeneemmat lääkärit kehottavat elämään normaalisti mutta rauhallisesti. Kunpa pääsisi sinun viikoillesi.... Olit johonkin aiempaan viestiin kirjoittanut vauvojesi virtausten olevan rajalla ja taas seuraavan kerran tosi hyvät. Oliko ri virtaus ja mitä lukemia sait vai kerrottiinko??? Mistään ei löydy mitään raja-arvo taulukkoa. Taas pitää hölmönä kehittää itselleen uusia stressin aiheita, kaitpa ne lääkä'rit sanoisi jos jotain poikkeavaa olisi. Virtaukset ollet kuulemma aavistuksen koholla. Kiitos jos jaksat vastata. Toivottavasti vauvelit kasvaneet taas hyvin.

Hyviä vointeja kaikille!!! Tukleekohan tulevana viikkona tuplavauvoja maailmaan???

Etsiväkaksoset: Mitä sinulle kuuluu??
 
Kattinka Minustakin tuntuu että olo on parempi nyt kuin esim. rv <30. Tottakai vatsan koko alkaa olemaan jo hieman häiritsevän ja isossa kaupassa (esim. Prisma) käynti on hankalaa kun en jaksa enää lyllertää koko kauppaa läpi. Sanoinkin polilla perjantaina että vointi ihmeen hyvä....Kipalla taitaa olla samat fiilikset voinnin suhteen, eikö vain?

Adanea Minä olen myös yrittänyt etsiä referenssiarvotaulukkoa napavirtauksista, mutta huonolla menestyksellä. Netistä löytyy monta abstraktia hyvistä artikkeleista, mutta niitä ei pääse lukemaan.

HW 34+6
 

Yhteistyössä