Heinäkuiset 2008 *tuplamammat*

Takaisin kotiin laittoivat. Lapsivettä ei ainakaan ole tuo tiputtelu. Pyysivät takasin heti jos supistaa tai vuoto lisääntyy tai nousee kuumetta tms. Mua väsyttää nyt ihan hirveesti kun heräsin niin aikasin. Mies lähti takas tøihin, mut kerkeen hetken nukkua, ennekuin esikko tuodaan avoimesta päiväkodista kotiin.

Kattinka
 
Kotona ollaan mahoineen päivineen. Kiitos Tiniille vielä päivittämisestä :heart:

Tosiaan tiistaina oli sellaset supistukset, että oli alistuttava ja lähettävä käymään kättärillä. Ite en kyllä niitä edes supisteluiksi ajatellut ja meninkin hakemaan lähinnä jotain särkylääkettä, että tuska loppuis plus varmentamaan, että kaikki on kunnossa. Ottivat sitten yön yli tarkkailuun ja antoivat kortisonipiikit niin, että olin vielä toisenkin yön sitten sielä. Supistukset olivat pehmentäneen paikkoja ja kohdunkaulakin oli hitusen lyhentynyt.

Seuraava ongelma iski, kun valkuiaiset on koko ajan olleet yhdellä plussalla ja mun on pitänyt kerätä kaikki pissat, jota ei sitten kuitenkaan ollut tarpeeksi. Juon kyllä paljon, mutta kaikki neste jää vartaloon. Tästä johtuen epäilivät sitten, että munuaiset on lakanneet toiminnasta ja että käynnistys olisi edessä. Tätä sitten tutkittiin eikä munuaisista onneksi sitten vikaa löytynyt. Nyt vaan kummastuttaa, että jos juon 2 litraa nestettä/päivä ja pihalle tulee niistä 0,5 litraa, että mitä ihmettä käy lopuille nesteille....Päästivät tänään sitten mut kotiin ja antoivat ohjeeksi juoda lisää. Se on oikeesti sula mahdottomuus, koska pian oon aivan pyöreä, nytkään en kunnolla löydä ees kaulaani kaiken turvotuksen alta...

Nyt vaan sitten kasvatellaan kärsivällisesti mahaa vielä ja otetaan iisisti...Kyllästyttää jo. Varsinkin kun tuola kättärillä sai seurata niiin monia mammoja, joita kiikutettiin synnyttämään. Vaikka parempihan se toki vauvoille on vielä masussa olla.

Pahoittelut, tuli nyt pelkästään omaa napaa, kun oon ollu siihen tämän viikon niin keskittynyt....
 
Kattinka Eiköhän se synnytys pian käynnisty, toivotaan ainakin niin =)

Ronjalle tsemppiä! Sinulla varmaan käynnistys edessä piakkoin, jos valkuaiset pysyy koholla.

Polikuulumiset Meidän vauvat syntyy viimeistään 12.6. torstaina! :heart: :heart: Sain tänään sektioajan ja nyt täytyy toivoa että sitä ei siirretä edemmän leikkaussalin kesäjärjestelyjen vuoksi. Leikkauspäivänä on viikkoja 38+2. Eli kaksi viikkoa olen vielä mahakas! Ultrassa vauvat oli pt:ssa ja painoarviot 2,4 kg ja 2,6 kg. A:n painoarvio varmasti virheellinen, koska lääkäri ei saanut kunnon mittoja päästä ja reisiluusta A:n hankalan asennon vuoksi. Molemmat varmaankin noin 2,6 kg; lääkäri sanoi että näyttivät ultrakoneen ruudulla samankokoisilta. Painoa oli tullut mulle taas kilo viikossa, sain merkinnän neuvolakorttiin turvotuksesta.

HW 36+2
 
Kattinkalle täältäkin tsempitykset; toivotaan että käynnistyy (ellei ole jo, kun ei ole mitään vuorokauteen kuulunut.. =) )

Ronjalle kanssa tsempit, koita jaksaa!

HooWee; pari viikkoa siis edessä vielä... Jänskättääkö??

Omaanapaa: Ensi viikolla olisi se seuraava polikäynti, täytyisi koittaa muistaa kysyä saanko mennä uimaan vielä, tulin nimittäin luvanneeksi jo muksuille että kunhan kesälomat alkaa ja tulee lämmintä niin mennään uimaan.. Tosin kai kuopuksen uittaminen on sallittua anyway? Itsehän en siinä oikeastaan ole vedessä...

Aivan ihana ilma täällä ainakin on, oltiin jo aamupäivä neidin kanssa ulkona, jahka heräilee päiksyiltä niin tarkoitus olis lähteä takasin.. Tosin jo eilen onnistuin vähän kärväyttämään naamaani.. :ashamed:

Onko kellään muulla ollut vastaavaa: heräsin yöllä siihen, että oikeata kylkeä viilsi ihan tajuttomasti? Kesti hetken aikaa ja sitten meni kai ohi kun nukahdin enkä enää moista huomannut aamulla..
Tuntui aika hurjalta, ikäänkuin jokin olisi repinyt ihoa/ lihasta. Lieköhän sitten kasvukipua tms?
Tosin myönnettäköön että taas pari päivää on tullut puuhasteltua aika paljon kaikkea, jonkin verran suppareita aiheuttanut ja liitoskipuilua, mutta tuo oli tosiaan jotain ihan muuta.

Jaksamisia kaikille mammoille; nautitaan kesästä ja kasvatellaan vielä massuja.. =)

mom44 31+2
 
Mulla on iso siivousurakka puolessa välissä. Aattelin, et jos laittas jotain tapahtumaan. Nyt ois niin otollinen aika synnyttää kun miehen poika (15 v) on meillä viikonlopun ja vosi Ottoa katsoa tarpeen tullen. Kumartelu tekee tiukkaa, mutta muuten on kunto yllättävän hyvä, vaikka en hirveesti oo sitä päässy tässä raskaudesa kasvattamaan.

HW: Varmaan mukavaa kun oot saanu takarajan.

Mullekkin eilen luvattiin et käynnistettäs viimeistään puolentoista viikon päästä maanantaina. Toki jo ennen jos mun olo alkaa olla tosi huono, mutta täytyy kyl sanoo et vaikka tukalaa on niin vietän nyt tämän raskauden parasta aikaa.

mom44: Mulla on kyl kaikenlaisia äkkinäisiä viiltoja ollu siellä sun täällä pitkin matkaa. En kyl osaa sanoa onko ollu just tollasta.

Jatkanpa siivousta.

:hug: kaikille

Kattinka 37+4 (huh kun aika kuluu)
 
:heart: VAUVAUUTISIA :heart:

Kipa sai eilen kaksi suloista tyttövauvaa, raskausviikolla 36+1! Tyttöjen mitat ovat:

A: klo 22.45, 2540 g, 46,5 cm
B: klo 22.55, 2610 g, 46,5 cm

Synnytys oli vauhdikas, sillä vedet olivat menneet illalla klo 20 aikaan ja saliin Kipa oli päässyt noin klo 22. A syntyi raivotarjonnassa ja B jalat edellä. Kaikki oli mennyt tosi hyvin ja nyt tytöt ovat vierihoidossa. Eivät tosin jaksaa vielä rintaa imeä, vaan saavat maidon pullosta.

HooWee 36+3
 
Kattinka & Mom Kyllä tässä pikkuhiljaa alkaa jänskättämään, kun eräpäivä nyt asetettu. Mutta kyllä se tuntuu silti uskomattomalta että vauvat tässä pian, ei sitä varmaan usko ennenkuin leikkaus ohi. On siis tosi epätodellinen olo.

HW
 
Onnea Kipalle minunkin puolesta! :flower: :flower: :flower:
Nopeastipa pienet sitten tulivat.. =)
Ja hienon kokoisina! :heart: :flower:

Elizan kanssa samoilla linjoilla, olisipa jo itsekin isommilla viikoilla.. Vaikkakin nyt olo ollut ihan kohtuullinen, alkaa vaan ärsyttää kaikkien kyselyt/kommentit "sulla ei taida montaa päivää olla enää.. " Blah!
Ja vauvakaipuu nostaa päätään, kaikki on valmiina odottamassa..
Ja sitten kun lukee näitä ihania uutisia täällä..
 
Kipalle tätäkin kautta onnittelut, vaikka kävinkin jo vauvoja katsomassa. :flower: :flower:
Olivat ne suloisia, isoilta tuntuivat meidän vauvoihin verrattuna mutta pikkusia ne kuitenkin olivat.

Ei mene montaa viikkoa, niin kaikki tän pinon vauvat ovat maailmassa. Nopeasti aika on mennyt vaikka ensimmäiset pari kuukautta tuntuivat niin pitkiltä.

Kenenkäs vauvauutisia saadaan seuraavaksi lukea?

 
Taitaa olla niin upea sää että kaikki nauttii auringosta? Onnea Kipalle minunkin puolesta! Kukahan on seuraava?

Oon vaihtanut sairaalaa tässä viime viikolla ja vielä olis kotiutumisaamukammassa 10 piikkiä. Jos ei sitten vauvat putkahda maailmaan ennen sitä jolloin vierailu täällä pitenee...

Etsiväkaksoset 32+4

 
Kipalle suuret onnittelut :flower: .

Meidän pikkuiset voivat hyvin. Kolme viikkoa on mennyt nopsaan ja he ovat kasvaneet hyvin. Painoa on kertynyt reilu 100 grammaa per viikko, joten painon osalta on kotilomaa odotettavissa joskus juhannuksen tienoilla. Sairaalassa puhutaan edelleen raskausviikoista ja nyt siis on 32 viikkoa täynnä. Pikkuhiljaa aloitetaan imemisharjoitukset, tyttö on jo muutaman kerran kokeillutkin rinnalla olemista. Toistaiseksi pientä maiskuttelua, mutta tänään hän jo nielaisikin muutaman kerran! On ne niin söpöjä =) ...

Tsemppiä kaikille loppusuoralle!
 
Ai teillä Eleanor on päästy jo rinnalle. :heart: Meillä on opeteltu syömään pullosta ja tänään molemmat joivat ensimmäistä kertaa koko ruokamäärän pullosta. Kyllä äiti oli ylpeä tytöistä. :D
Meillä olisi viikkoja nyt 34+5 ja painoa on A-tytöllä 1840g ja B-tytöllä 1800g. Ja lääkäri lupaili, että juhannuksena vauvat pääsisivät viimeistään kotiin. Tänään kylvetettiin B-vauvaa ensimmäistä kertaa, eikä minulla tietenkään ollut kameraa mukana. Mutta huomenna pääsee A-vauva kylpyyn ja siitä on saatava kuvia. Isä sai kunnian hoitaa kylvyn ja hyvin se onnistui.

Nyt täytyy lähteä pihalle kun mies sieltä jo huhuilee...
 
Satukan ja Eleanorin vauvakuulumisia kiva lukea :heart: :heart: .

Etsiväkaksosille: edelleen jaksuja siihen sairaalassa oloon.

Itsellä ei kummempia. Kunto alkaa olla jo niin hyvä, että pidemmätkin lenkit onnistuu, tosin ylämäet on aika puuskutusta. Supistuksista edelleenkin vain haaveilen. Jalkojen turvotuksen takia joudun käyttämään varsinkin iltapäivästä miehen sandaaleja (kokoa 42 oma jalka 36/37 ennen raskautta). No loppusuoralla ollaan kylä tässä vielä tän reilun viikon kestää, vaikka päällään seisoen, kun on näinkin pitkälle selvitty.

Jaksamista kaikille.

:heart: :lla Kattinka
 
Kattinka Sinä pääset varmaan siellä Norjassa johonkin "ihmeiden galleriaan". Olet saanut varmaan koko sairaalan henkilökunnan ihmettelemään, kun saatkin täysiaikaiset tuplat =)

Hienosti on Satukan ja Eleanorin vauvat kehittyneet! Onnittelut teille siitä :flower:

Oma napa
Aina liikkuessa ja seistessä masu on kova ja pinkeä kuin pingispallo (=kunnon kestoharkkasuppari), mutta supparit ovat pysyneet vain sellaisina. Varsinaisia kipeitä supistuksia ei ole ollut, joitakin ohimeneviä menkkajomotuksia ja vihlontoja lukuunottamatta. Seuraava äitipoli torstaina.

HW 36+5
 
Onnittelut Kipalle!

Adenea kertoi tekstiviestillä että täällä syntymäuutisia. Ollut niin vilkas viikonvaihde etten ole ehtinyt aiemmin onnittelemaan ...

Jaksamisia etsiväkaksosille sairaalaan.. :hug:

Täällä turvotusta. Jalat muistuttaa puupökkelöitä ja naamakin on sen näköinen että kovin raskaana ollaan. Tuntus että muut vaivat ois riittäny, ettei turvotusta ois ollu pakko vielä saada..

:kieh: :kieh: Viime yönä sain nukuttua 3tuntia, mutta onneksi aamulla nukuin vielä 2 ja puol tuntia lisää niin tuli loppujen lopuksi kohtalaiset yöunet. Ihan järkyttävä ku jalat on ni ärsyttävän tuntuset ettei saa nukuttua, ja sit kädet puutuu ja sit mahaa ei saa hyvään asentoon jne jne. VALI VALI VALI! (Adenea, tulisin hulluksi, jos mulla ei olis sua. Hieno jakaa näitä vali vali ajatuksia puhelimella)

Ja vielä nämä sissirouvat on kasassa kuten Kattinka ja HooWee .. Kiva maha HooWeellä, ihan varmasti tuntuu tollanen maha jo painavalta.

Muitakin varmaan ärsyttää mahakommentit. Ihan niinkö sitä ei itse tietäs että se on valtava, ni kaikki sit sitä vielä kauhistelee..

Sori negatiivinen maanantai aamun purkaus, mut tuntuu vaan että raskausmittari on täynnä. Itsekkäästi haluais jo mahasta eroon, mut vauvoja ajatellen, yritän kestää!!!!!! :headwall:

33+1
 
Jättionnittelut täältäkin Kipalle ja koko perheelle
:flower: :flower: :flower:

HooWeellä myös jännittävät viimeiset päivät edessä, varmasti helpottavaa tietää, että isomahaisuus on ihan pian ohi:), ei varmaan mene enää Kattinkallakaan kauan, niin on vauvat ulkona. Sissi kyllä olet :flower:

Ja tosiaan Etsiväkaksosille jaksuja sairaalaan, kokemuksesta tiedän, ettei herkkua ole, vaikka mä olin sielä vaan nolostuttavat kolme yötä :ashamed:

Nyt unohdin, että kellä oli kylkikipua, mulla on sitä kans ja sairaalassa olivat sitä mieltä, että viittaisi noihin munuaisiin. Kannattaa asiasta mainita lääkärissä/neuvolassa ja tarkkailla vähän, että käy tarpeeksi vessassa eli että nesteet tulee myös ulos...

(.) Olo on todella tukala, sitä varmaan on kyllä muillakin heiniksillä. Yöunet on todella vähäiset, noin 4h/vrk ja kunto loppuu muutaman metrin kävelyn jälkeen. Hyvästi koiran ulkoilutus, enää ei kertakaikkiaan pysty. Huomenna lääkäri, katsotaan, jos se vaikka puhuis jotakin käynnistyksestä, kun tosiaan on noiden valkuaisten kanssa ongelmaa. Olo on kyllä vähän skeptinen, tällä hetkellä tuntuu, että meidän kaksoset syntyy vasta vklla 42 :kieh: , vaikka ehkä sellainen on jo mahdotonta....
 
Ronja78: se olin minä jolla kylkikipuilua :wave: ..
Nyt kun tuossa mainitsit niin silloin kun tuota kipuilua oli niin ihmettelinkin kun ei mielestäni kovin kummoisesti veskissä mitään tullut, luulin johtuvan liian vähäisestä juomisesta ja hikoilusta (yllätys, ei tod. tarvi olla edes kuuma kun hiostaa.. )
Täytyykin keskiviikkona kättärillä kysäistä.. Tosin nyt tasaantunut kun olen taas alkanut pitämään vesipulloa mukana kaikkialla ja vettä jääkaapissa (on muuten super njam kun laittaa kannuun muutaman pakastemansikan "mauksi".. oman maan tietty.. =) ).

nainenvaimoäiti: toi mahakommentointi todella ärsyttää.. ja kuten aiemminkin mainitsin alkaa sapettaa kun tuntuu että kaikkien pitää kommentoida " sulla ie montaa päivää ole.." Sitten selittelet et joo onpas, tekis mieli laittaa otsaan lappu "odotan kaksosia; älä kommentoi mitään"..
Toinen mikä on niin sapettaa se kaikkitietävyys; voi kun teillä tulee olemaan vaikeata.. Voi miten te pärjäätte kaksosten kanssa kun sitten teitä on neljä? voi miten te mahdutte minnekään noin suurperheenä??
Ja oikeesti nää kommentaattorit on useimmiten yksi lapsisia äitejä..

Että sellanen maanantai valitus minultakin.. :LOL:

Oma ( o ) Vaikka jonkin verran näitä kipuiluja on niin jotenkin mulla on kanssa samaa skeptisyyttä kuin Ronjalla eli aivan 100% menee la:n asti ellei ylikin..
Eihän sitä koskaan tiedä.. =)
Sitkeesti koitan puuhailla kaikkea suht normaalia, kauppa käppäilyihin menee tuplaten aikaa, mutta .. tuleepa käveltyä vähän.. Ainoo mikä on kun kasvimaalla intoutuu puuhaamaan ei sinä päivänä välttämättä tunnu missään, seuraavana aamuna ei sitten meinaa päästä sängystä ylös.. Ilman nostokurjen apua.. =)

Vaikka yllättävän hyvä olo sitä onkin nyt, supistelee kyllä ihan tasaiseen, ei vieläkään silleen "silleen" kivuliaasti vaan nyt ihan sitä normi harkkaa.. (vaikeesti selitetty, luulisin ainakin uudelleen synnyttävien keksivän mitä tarkoitan.. )
Häpyluu on välillä ihan megakipee, silti liikkuminen siihenkin auttaa (varmaan tosi hassun näköistä kun köpöttelen tuolla.. heh.. :LOL: )

Nyt täytyis silittää ennen kuin neiti herää, tää päiksy aika meni taas tässä.. No joo, pelasin esikoisen kanssa pleikkaakin.. (vaan mitähän sitä oikeesti keksis sillekin kesäpuuhaa, rassu esittelee pokekorttejaan ym ihan kuin minua a)kiinnostaisi b)ymmärtäisin niistä mitään.... )

Jaksamisia kaikille!

Mom44 rv 31+5 (edelleen vasta........ )
 
Kipalle isot onnittelut pikkuisista!!

Luin kyllä uutiset jo pe tai la, mut en vain ole saanut kirjoitetuksi mitään, täysin vetämätön olo.

tampereella on ollut aika kuuma vknloppu ja sen kyllä on olossa huomannut. Viime yö meni nainenvaimoäiti tyylisesti elik unta n. 3h. Aamulla oli kyllä tosi MAHTAVA olo, varsinkin kun meidän pieni a-poika on perätilassa ja yrittää kääntyä mutta hänen b-siskonsa joka on poikittain on asiasta täysin erimieltä. Välillä oikeasti sattuu tosi paljon, pitää vain rauhallisesti hengitellä niinkuin kipeän supistuksen aikana. Meil vauvat kokoajan olleet päällekkäin osaksi, ei vierekkäin ,joten mun maha ei ole yhtään kyljissäö mut edessä kahta kauheammin, ja niitä päivittelyjä, koska on la jne... Voi ei kaksoset.... Pitäis tosiaan liimata se lappu otsaan, et kaksi kyydissä, älä kommentoi. Toisaalta ei se tähän lopu, sit ku menee tuplavaunujen kanssa jossain, kaikki tunkee päätään vaunuihin, siellä onkin kaksi!!!!! Joskus univajeen keskellä saattaa tulla sanottua jotain takaisinkin....

Etsiväkaksosille tsemppiä vielä makoiluun ja kaikille muille mahakkaille. Kiva kuulla et kaikilla tuplavauvoilla ja äideillä on mennyt tosi hyvin aikaisesta syntymästä huolimatta.

adanea 33+1
 
Mom44 ja Nainenvaimoäiti, kyllä, mahakommentointi ottaa täälläkin todella päähän. Ja varsinkin se kaikkitietäväisyys siitä, kuinka hankalaa tulee kaikki olemaan, nukkua ei kuulemma enää saa ensimmäiseen kuuteen vuoteen ja pärjääminen tulee todellakin olemaan lähes mahdoton suoritus. Tällä hetkellä pelkkä "miten voit?"- kysymys saa mut näkemään punaista, vaikka sillä hyvää tarkoitetaankin.
 
Alkaa olla jotenkin välinpitämätøn olo koko raskautta ja nlähestyvää synnytystä kohtaan. Tuntuu että kaikki vaan junnaa paikallaan, vaikka sillon piti olla niin monta viikkoa paikallaan ja vaan løhøtä. Liikkeet on vähentneet huomattavasti ja jos niitä oikein alkaa odottelemaan niin meinaa paniikki iskeä jos kaikki ei olekkaan hyvin, mutta laitan sellaset ajatukset taka-alalle. Kyllä sieltä sit aina joku heilahdus tuntuu.

Muakin noi masukommentit ärsyttää, mut lähinnä kun kaikki sanoo, et kylläpäs se on pieni. Ei uskois et on kaks jne... Kantasivat vaan tätä lastia ite. Sf mitta on kuitenkin 41,5 ja minä 157 cm ja kyllästynyt tähän...

No tiistai aamu aloitettu valituksilla. Mukavampaa päivänjatkoa.

T: kattinka tänään jo 38 viikkoa oho
 
Nostelenpa pinoa, ja samalla tsempitän Kattinkaa.. Jaksamisia!! :hug:
Ihan hyvän kokoinen masuhan sullakin on.. Raivostuttaa kyllä todella kaikki kommentit..
Nimenomaan että kantaisivat itse..
Taas aamulla sai selvitellä asiaa masunkoosta.. Huoh..

Noista liikkeistä, mulla on kanssa ollut viime päivät yhtä panikointia, liikkeet on muuttuneet selkeistä potkuista sellaisiksi töytäisyiksi ja pungerteluiksi.. No tänään ei muka mitään ollut tuntunut ja melkein taas hermostuin kun ei "tönimälläkään" saanut liikettä aikaiseksi.. No liekö poijjaat unilla mutta viiden minuutin hötkyttelyn jälkeen ovat nyt jo tunnin verran muistutelleet itsestään.. :kieh:
Jotenkin vain tuntuu että jos oikeesti alkaa miettimään ja odottelemaan niitä liikkeitä niin sitä vaan lietsoo itselleen sellaista paniikkimielialaa..

Joops, huomenna polille jos taas jaksaisin tulla kuulumisia kertoilemaan..

Jaksamisia kaikille!
:hug:

mom44 31+6
 

Yhteistyössä