Heinäkuiset 2008 *tuplamammat*

Ronja Onko ihmeellistä touhua syöttämisten suhteen...Meillä on taas tilanne vähän toisinpäin, eli ollaan jouduttu pakkosyöttämään tyttöjä pullosta tiukoilla maitomäärillä eikä minulle ole suositeltu imetystä. Että ota sitten selvää miten pitäisi toimia kun toisella sanotaan niin ja toiselle noin. Teidän lapset on tosi hienon kokoiset ja söpöt kuin mitkä :heart:

Tässä kuva meidän tytöistä, ikää 10 päivää:


On ne niin suloisia :heart: :heart:

HW
 
Ovatpa tosiaan suloisia sekä Ronjan että HooWeen lapsukaiset! Itsekin sitä jo kovasti pohtii miltä omat pikkuiset tulee sitten aikanaan näyttämään. Saakos kysellä tyhmiä että minkä kokoisia vaatteita teillä nyt vauvoilla käytetään (tai minkä kokoisia on lapset ja mitä vaatteet?)

Mä olen nyt hamstrannut jonkun verran 44cm vaatetusta ja tänään 35+6 painoarviot oli 2,2kg ja 2,3kg. Mietin että jos tässä vielä reilut pari viikkoa mennään, niin mahtuvatkohan edes enää noihin 44 senttikoon vaatteisiin. Jotkut on kyllä sellaisia että niissä on palautusoikeus 14vrk käyttämättömille joten vielä ehdin pistää miehen vaihtamaan ne isompiin. Olisi vaan niin kiva kun vaatteet olisi heti sopivan kokoisia eikä tarviis kamalasti kääriä hihoja ja lahkeita.

Tänään sain sitten sektioajan milloinka viimeistään leikataan jos eivät nyt ala itsestään syntymään sitä ennen. Saas nähdä kuin käy. Olo vaan paranee mitä pitemmälle raskaus etenee, eli jaksan nyt jo vähän puuhaillakin jotain kotona. Ja eilen käytiin jopa kaupungilla ostamassa itkuhälytin ja syömässä!

Etsiväkaksoset 35+6

 
ONNEA ELIZA JA RONJA!!!!

Etsiväkaksoset: Meillä tytöillä nyt painoa n. 2700g ja käytämme 44 cm ja 50 cm vaatteita. 44 senttiset alkavat olemaan pituuden puolesta pieniä mutta 50 senttiset on hieman isoja leveydestä. Mutta meidän tytöt on edelleen hieman ruipeloita, vaikka painoa on tullut mukavasti ja jalat alkaa muistuttaa enemmän vauvan kuin sammakon jalkoja. Mutta voi olla, että teille ei montaa päivää mahdu noi 44 senttiset vaatteet. Muutamat kannattaa kuitenkin olla.

Miten teillä vauvautuneilla nukutaan yöt? Meillä alkaa olla aika tuskaa, kun jompi kumpi itkee kaiket yöt. Tähän saakka itkijä on ollut B-tyttö mutta viime yönä meitä valvotti A. Aamulla kuuden jälkeen päästään kunnolla nukkumaan, muuten se on sellaista puoli tuntia unta ja tunti hereillä + yösyötöt. Onneksi minulla on maailman ihanin mies, joka valvoo puolestani vauvojen kanssa, jotta saisin edes vähän nukutuksi.

Tässä meidän kullannupuista uusinta kuvaa. Yöllä ei yhtä levollista kuvaa saisi... :kieh:


Kiinnostaisiko teitä muilta suljettu keskustelu (kuten tuolla heinäkuisissa on perustettu)?
Täällä kun ketä tahansa pääsee näitä lukemaan.

SatuKa, joka sai tänään "puhtaat paperit" jälkitarkastuksessa
 
Vaatteista Meillä käytössä 50 cm vaatteet. Mulla on muutama 44 cm body ja ne nyt täysin sopivat varsinkin pienemmälle B:lle. 50 cm on ihan hyvät, eivät oikeastaan ole edes isoja.

Nyt syöttöpuuhiin!

HW
 
Alkuperäinen kirjoittaja SatuKa:
Kiinnostaisiko teitä muilta suljettu keskustelu (kuten tuolla heinäkuisissa on perustettu)?
Täällä kun ketä tahansa pääsee näitä lukemaan.

SatuKa, joka sai tänään "puhtaat paperit" jälkitarkastuksessa
Juu, kiinnostaa! Miten se toimii, en ole ehtinyt tutustumaan...

HW

 
Onnea Elizalle ja Ronjalle!

Täällä yritetään hirveällä tohinalla saada kämppää kuntoon vauvoja varten. Olihan tähän varautunut, että lapset pääsevät kotilomalle juhannuksen jälkeen, mutta jotenkin se pääsi yllättämään. Huomenna heidät laitetaan vuorokaudeksi hapen saturaatioarvojen monitorointiin. Jos kaikki menee hyvin, he pääsevät kotilomalle perjantaina... =) . Toisaalta ihanaa, toisaalta jännittää aika kamalasti. Molemmat pärjäävät nyt ilman lisähappea, mutta pikaisia notkahduksia hengityksessä tulee vielä.

Paino nousee huimaa vauhtia - 300 g viikossa. Nyt molemmat painavat vähän yli 2700 g. Ensimmäiset 44 koon vaatteet ovat jääneet pieniksi...

Eleanor (tänään "viikkoja" 35+2)
 
Hei taas!

Kiitokset kovasti "vauvautuneille" vaatekoon vastauksista. Taidan vielä hetken odottaa että syntyvätkö vauvat ennen vaatteiden viimeistä palautuspäivää ja sitten vasta tehdä ratkaisuja. Osan noista voisi tosiaan säästää, ovat niin älyttömän söpöjä kun ovat niin pieniä!

Mitäs muille vielä raskaana oleville kuuluu? Äiteetä, Nainenvaimoäitiä, Pilveä ja Mom44 huutelen täällä, oletteko vielä yhtenä kappaleena vai saaneet jo nyyttejä syliin? Mulla on itsellä alkanut kerätä kroppa nestettä niin että tää jäljellä oleva aika tuntuu tosi pitkältä, vaikkei paljoa enää olisikaan. Parissä päivässä pahimmillaan pari kiloa lisää. Onneksi verenpaineet on vielä kohtuulukemissa.

Nauttikaa kesäisistä päivistä, niin minäkin yritän vaikka tän turvotuksen kanssa ois kivempi kun ei olis kovin kuumaa!

Etsiväkaksoset 36+2
 
Täällä ollaan, paikat puolet auki jne jne... Salissakin oltu ja viikko sairaalassa. Nyt kotona, kun mitään ei tuntunu tapahtuvan. Vauvat meinas siis syntyä viikoilla 34+3, en saanu vauhdistusta ku niin pienet viikot ja synnytys jämähti. Toissapäivänä meinattiin jatkaa kalvojen puhkaisulla, mutta a-oli noussu ni korkeelle ettei uskallettu. Kotona olen nyt ja olo on todella tukala. Ärsyttää kun kokoajan pitää olla valmiudessa. Vähän synnytys motivaatio kateissa. Ja kaikki muutenkin. Vali vali vali...

Vauvoilla kaikki hyvin. Viimeinen painoarvio 2200g..

Tällaista ruikutusta tälläerää.

Todella paljon onnea vauvautuneille :flower: Ehkä minäkin joku päivä hoitelen pienoisiani.

muoks, lisäys viikot 36+5
 
Täälläkin ollaan.. :)
Mihis tästä lähtis..

Tuli sitten se hepatogestoosi.. :(
Kävin eilen laitoksellakin näytillä kun kutitti niin vietävästi, sain lääkkeet ja nyt vähän jo helpottaa..
Ensi viikolla sitten polilla kattovat uudelleen tilanteen miten edetään...

Jaksuja kaikille !!

mom44 35+2
 
Heippa täältäkin.

Kädet eivät tahdo riittää kun tämä on tätä ainaista pumppaamista ja syøttämistä. kotitøitä tehdään ja pyykkiä pestään väliajalla jos esikko antaa luvan. Mies osallistuu 150 % mutta silti vois vuorokaudessa olla tuplasti enempi tunteja.

Mulle iski kohtu tulehdus. Olin 5 päivää sairaalassa ja sain tipala antibiottia. Kuumetta oli 40 ja crp 190, mutta en tuntenut itseäni niin sairaaksi. Ihmettelin vaan palelua ja hikoilua ennenkuin tajusin mitata lämpøä. Nyt on taas viikko oltu kotona.

Tytøt kasvaa hyvin. A perjantain punnituksessa 2680 ja B kirii isosiskoa kiinni huimalla 2360 g. Pelkkä äidinmaito on riittänyt ja olen koittanut imettääkkin hieman.

Yøvalvomista on täälläkin. Heräävät itse syømään ja sitten syønnin jälkeen jää jompikumpi valittamaan vatsaansa.

Etsiväkaksosille noista vaatteista. Meillä ei oo kuin yhet 44 cm bodyt loput 50 cm, mutta eivät kyllä kirvesti tyttøjen päällä roiku, vaikka pieniä ovatkin. Musta tuntuu että esikoisen aikana 50 cm vaatteet olivat isompia, tai sitten en ole enää niin tarkka miltä vaattet näyttää lapsen päällä.

Tsemppiä kaikille vielä odottaville ja jaksuja jo vauvansa saaneille.

HW:n kuvassa taaempana oleva vauva muistutti osi erehdyttävästi meidän A neitiä. Meidän ketjuun on kylä syntynyt harvinaisen kauniita vauvoja.

Paras vissiin alkaa nukkumaan. Innolla odotan uutisia uusista tulokkaista.

T: Kattinka ja Ilona & Emeline 3 vk ja 1 pv.
 
Nyt muutama sana omaa valitusta...

Täällä sitä vaan valvotaan. Tytöt ovat huutaneet/olleet hereillä yhdeksästä asti. Puol kolmelta viimein nukahtivat. Onneksi sain illalla nukkua. Menin päikkäreille puol neljä ja heräsin kymmeneltä. Anoppi oli mieheni kanssa vahtineet vauvoja. Onneksi nukuin, sillä tänä yönä ei ole silmiä ummistettu. Nyt istun koneella ja syön samalla iltapalaa.

Onko teillä neuvoja mitä pitäisi tehdä kun vauvat haluavat yöllä olla vain sylissä. Sänkyyn kun laittaa, niin tulee heti huuto. Pelkkä vatsakipu ei voi olla huudon syy, sillä hiljenevät heti kun pääsevät syliin. Päivällä kyllä nukutaan niin tyytyväisenä omassa sängyssä.

Äiteelle terkkuja sinne taustalle!

Kauniita vauvoja meillä kaikilla! Laittakaa vaan lisää kuvia. :heart:

T. silmät ristissä oleva SatuKa ja vihdoinkin väsähtäneet tytöt
 
Satuka: Mëillä kans kitistään iltayøstä ja aamuyøstä. Vauvat usein sit nukahtaa toinen mun ja toinen iskän masun päälle. Usein nukahdetaan siihen sit itsekkin. Vanhemmilla on jokin vaisto ettei pyørähdä vauvan päälle unissaan. Näin meillä nukuttiin esikoisenkin vauva-aikoina. silloin piti tosin taistella kumpi saa vauvan rinnan päälle. Nyt on onneks oma molemmille. :kieh:

Hyvä kun saat päiväunia nukkua. Jaksamista.
 
Satuka: meillä ykkösellä oli alkuun ihan väärä rytmi. Oli suht tyytyväinen yöllä jos häntä piti sylissä ja näin. Sitten otettiin käyttöön vippaskonstit. Haalari ja hatty päähän ja hana täysille viereen ja näin nukutettiin. Huijjattiin siis vähän ja pikkuhiljaa saatiin käännettyä rytmiä. Mutta meillä siis tosiaan ei ollu mahavaivoja tän esikon kanssa. Voimia öihin teille. Ja toisekseen vyöhyketerapialla KUULEMMA voi vähän vaikuttaa lapsen vääriin rytmeihin. Suosittelen kokeilemaan. Itse aion testata jos samoissa ongelmissa kaksosten kanssa joudun olemaan. Yrittänyttä ei laiteta.

Täällä vielä kokonaisena mennään. Aika puuduttavia, ja yöt on yhtä tuskaa erityisesti. Mutta eikai tämä enää loputonta ole.

nainevaimoäiti rv 37+1
 
Kattinka Samaa mieltä olen että kovin on ketjun vauvat suloisia =)

Satuka
Nukkuisivatko tytöt yöllä teidän vieressä? Ehkä sekin olisi parempi vaihtoehto kuin valvominen. Minä usein otan toisen viereen aamuyöstä kun en jaksa käydä syöttämään istualleen ja yleensä syömään tullut neiti nukahtaa vierelle ja näin mennään sitten seuraavaan syöttöön saakka. Kyllä kysyy voimia tuo teidän tilanne. Osaisivatko antaa VTO:lla mitään vinkkejä? Ja muistakaa että sairaalaan saa mennä lasten kanssa, jos olette täysin uuvuksissa! Asia vain tiukasti puheeksi neuvolassa.

Meillä on alkanut masuvaivat kiusaamaan myös, mutta vielä ei olla pahemmin jouduttu valvomaan. Tottakai väsyneitä ollaan, koska syöttöväli sen 3 tuntia ja syömiseen menee kaikkine touhuineen se tunti. Joten aikaa ei jää hirveästi lepäämiseen. Nyt olen imettänyt joka syötöllä jomman kumman ja toinen saa Omneota. A-neiti on melkoinen "possu", painaa jo 3,5 kg ja sen kyllä huomaa. Posket ovat levinneet ihan mahdottomasti. B-neiti syö huonosti edelleen, mutta paino kuitenkin nousee (hitaasti kylläkin). Painoeroa tytöillä jo puoli kiloa, vaikka syntymäpainoissa sitä oli vajaa 200 g.

HW ja tytöt 3 vkoa ja 1 pvä
 
Kattinka 35 v. la 19.6 tyttö +tyttö 2 ja 3 lapsi (Sir Stavanger)
HooWee la 24.6 2 ja 3 lapsi (K-HKS)
Kipa72 la 25.6. 2 ja3 lapsi (K-HKS)*29.5 rv 36+1 tytøt A: 2540 g, 46,5 cm
B: , 2610 g, 46,5 cm*
Ronja-78 la 6.7. esikoiset tyttö+poika (Kät) *19.6. A tyttø 3305g 50 cm ja 20.6 B poika 3200g 50 cm
Satuka 30v. la 8.7. esikoiset (K-HKS) * 13.5. rv 32 tyttö ja tyttö 1650g/1640g*
Äitee2 17.7. 3 ja4 lapsi (EKKS)
Nainenvaimoäiti la 20.7. 3 ja4 lapsi (Tays) (Odotettavissa Poika ja Tyttö
Adanea la 20.7 2 ja3 lapsi (Tays)
Eleanor78 la 27.7. esikoiset (Kät) *12.5 rv 29+1 tyttö ja poika 1630 g *
Etsiväkaksoset 31 v. esikoiset
Eliza la 30.7 2. ja 3. lapsi (Tays) *18.6 A-tyttö 2360g ja 44cm ja B 2320g ja 42 cm*
Mom44 la 30.7 3. ja 4. lapsi (Kät/ KOS )
Pilvi2 32 v. la 2.8. 4. ja 5. lapsi

 
Minä myös ilmoittaudun mukaan suljettuun keskusteluun jos sellaisen joku osaa avata. Tänne kun täytyy aina miettiä 2 kertaa mitä kirjoittaa kun ei tiedä kuka näitä lueskelee...

Tytöt jo yli kuukauden ja ovat kasvaneetkin mukavasti. Ensi viikolla on neuvolalääkäri. Ovat aika samannäköisiä mutta itse ainakin tunnistan heidät heti. Luonne on myös erinlainen. Neiti on B on kyllä niin kärsimätön ja suuttuu helposti ja huulet on niin mutrulla. Vatsavaivoja ei vielä pahemmin itketä, kenties Rela tipat auttavat. Tai sitten tämä on vaan tyyntä myrskyn edellä. Huomenna pitää palauttaa sairaalan rintapumppu mutta enpä sitä paljoa ole viime aikoina ehtinyt käyttämään. Harjoittelu tekee mestarin eli nyt sujuu jo aika hyvin imetys toiselle ja samaan aikaan toiselle pullosta. Mutta apukäsiä välillä tarvitsisin kun kaikki lapset ja kissa huutavat ruokaa yhtä aikaa. Esikoinen tuo tähän touhuun lisähaastetta kun pitää koko ajan vahtia mitä touhuaa.

Joku kyseli vaatteista:Meillä ei ollut yhtään 44 vaatteita. Eli nyt käytössä 50 ja 56 ja jostain 62, riippuu niin paljon vaatteista. Pieniä mekkoja 56cm olen metsästänyt ristiäisiin mutta vielä en ole löytänyt söpöjä.

Vaippoja menee muuten paljon...en uskalla edes laskea millainen kasa tulee kuukaudessa ja mitä ne maksavat. Parempi ostaa paketti aina kerrallaan niin ei tunnu niin kalliilta...

Tsemppiä kaikille!
 
KERHOSIVUT PERUSTETTU!! Eli avasin heinäkuisille tuplamammoille omat kerhosivut, siellä voidaan keskustella "suljettujen ovien takana". Kerho löytyy kaksplussan etusivun kautta kohdasta Kerhot. Teidän pitää anoa jäsenyyttä, jonka minä sitten hyväksyn. Eli ihan reaaliajassa en pääse hyväksymisiä tekemään, mutta käyn kyllä koneella pari kertaa päivässä joten sen kauemmin ei tarvitse odottaa.

Tulkaa mukaan keskusteluun!

HW
 
Kerhosta vielä...En ihan tajunnut sitä salasana/salausasiaa, joten jos ette pääse anomaan jäsenyyttä ja kone vain kysyy salasanaa koko ajan, niin laittakaa minulle privaviesti niin kerron salasanan jotta pääsette sitten anomaan jäsenyyttä.

Menee vähän hankalaksi, mutta ei voi nyt mitään.

HW
 
Hei!

HooWee, mä ainakin yritin anoa jäsenyyttä mutta sitä en sitten tiedä onnistuiko se.

Edelleen olen kasassa ja aika kipeä alan olla. Toissayön olin osastolla saamassa kipulääkettä ja ilman ruokaa jos ois tarvinnut tehdä jo sektio. Supistelut kuitenkin laantui yön aikana ja sain nukuttua paremmin kuin varmaan ikinä koko raskausaikana!

Päivät menee melkeinpä makailemalla ja turvotus on hillitöntä mutta tosiaan onneksi tätä ei pitkästi enää riitä!

Äiteelläkö se oli tälle viikolle sektioaika? Muistelen että joskus oli puhetta että heinäkuun ekalla viikolla leikattaisiin?

Etsiväkaksoset 37+0 (uskomatonta, mun vauvat lasketaan nyt täysiaikaisiksi!)
 
Onnittelut kaikille vauvautuneille.

Tässä on ollut kaikenlaista, kuulumiset olen käynyt lukemassa, mut voimat +-0 joten en ole jaksanut kirjoitella.

Ihana kuulla et kaikilla terveet ja suloiset vauvat jotka voivat hyvin. Ja äidit voi myös olosuhteisiin nähden hyvin.

Nyt kasassa jo 37+3 ja pe 37+5 tehdään suunniteltu sektio taysissa aamupäivällä. Vauvat niin huonossa asennossa, a-poika puoli perätila/poikkitila ja b-tyttö poikkitilassa. Sektio on nyt turvallisempi vaihtoehto. Olleet täs asennossa jo viikolta 32. Viimeinen painoarvio tehty 35+4 ja silloin a oli 3,1kg ja b 2,8kg. Saas nähdä minkä kokisina syntyvät. Hu aamuna on sektio verinäytteiden otto taysissa. Jännittää leikkaus kovasti ja vauvojen näkeminen ja ylipäätään kaikki. Mut kaitpa sitä kaikesta sit selviää, pakko uskoa niin.

Onnittelut vielä kaikille. Liityn mielelläni suljettuun keskusteluun, mut teen sen vasta kun kaikki onnellisesti ohi, täl hetkellä ajatukset vähän siellä sun täällä.
 
Adanea, kiva kun kävit kirjoittamassa tänne kuitenkin kuulumisia! Minulla on myös sektioaika sovittuna, samalla tavalla huonojen tarjontojen takia. Ymmärrän kyllä hyvin että näin loppumetreillä ei oikein välillä jaksa mitään. Mulla ollut ainakin jopa sellaista etten edes jaksa oikein jutella kavereiden/sukulaisten kanssa kun ne soittelee ja kysyy mitä kuuluu. Jotenkin kummallisesti haluaa vetäytyä kuoreensa eikä ole niin sosiaalinen kuin ennen.

Mäkin käyn tätä ketjua tolla kännykällä aika usein lukemassa mutten jaksa kirjoittaa. Sit jos jaksaa vyöryttää itsensä koneen ääreen niin voi tänne jonkin elonmerkin itsestään antaa :)

Kerhojuttu näyttää tosiaan vaativan sen salasanan, sen saa HooWeelta. Pääsin nyt kirjoittamaankin sinne "kerhoon" kun olin salasanan kanssa pyytänyt jäsenyyttä ja saanut yksityisviestin systeemiltä että mut on käyty hyväksymässä jäseneksi.

Etsiväkaksoset
 

Yhteistyössä