* Heinäkuiset 2016 *

moimoi87 ja anka.t ihan sama juttu, tulee kokoaika varmistettua etta ei oo verta. On muutamat testit tullu tehtya kanssa, ihan varmuuden vuoksi. Pidan viela digia ens viikon lopulle niin katsoo sitten ne viikot. Siis tein ekan diin viime torstaina ja siina oli raskaana 1-2 ja tietty nyt malttamattomana testastin toisen nyt aamusta ja se oli kanssa 1-2. eli ehka parempi viikon lopusta tehda se? sattui olemaan siis tallessa nuo testit niin siksi teen.
jannia aikoja :)
 
Mä kanssa käyn vessassa tarkistelemassa koska nyt sitä vuotoa on vähän tullutkin. :( alussa ei tullut mieleenkään kun olin aika varma tästä, sitten yhtäkkiä vain huomasin vessakäynnillä että vähän rusehtavaa.

Nyt on kolmas päivä kun tulee vähän vuotoa ja nyt se on vähän kirkkaampaa. Se ei tule kunnolla edes pikkuhousuihin asti, vaan pyyhkiessä tai sormella huomaa. Välillä ei tule ollenkaan, välillä rusehtavaa ja pari kertaa on ollut aika kirkkaankin näköistä. Kipuja ei ole...

Pelottaa tosi paljon, mutta huomenna soitan neuvolaan ja kysyn mitä tehdä tai pääseekö johonkin tutkimuksiin.

vadelmanen / 1.7 (2.7) / 1.lapsi / ei tiedossa
 
eikos osalla ole koko alkuraskauden vuotoja? jostain luin etta riippuu myos minne se alkio on tarrautunut ym? voin olla vaarassa. mutta ala nyt viela huolehdi, kay ekana laakarissa niin tietaa asiasta enemman. Itse sita aina kuvittelee kaikkea.
Mulla ollut nippailuja, valilla voimakkaampia. Tosin nama taitaa kuulua alkuraskauteen?
 
pumpulipallero, no joo mitä mäkin oon lukenut, niin monilla ollut harmitontakin vuotoa, etenkin jos on niukkaa, rusehtavaa ja kivutonta.. toivottavasti mullakin. ei vielä viitsi hermostua enempää, mutta on tämä kyllä aika piinaavaa kun ei tiedä :D ja kyllä nuo sinun nippailut pitäisi olla ihan normaaleja! :)
 
vadelmanen ei ihme etta hermostuttaa ja varmasti hermostuttaisi vaikkei mitaan oireita olisikaan. Mutta se taitaa kuulua tahan (ainakin) alkuraskauden aikaan? On muuten ihana tunne kun aamulla heraa ja "muistaa" etta on raskaana :)

Mulla tuntui eilen etta ihan paivan aikana tissit pamahtaneet isommaksi..pitaa varmaan tanaan kayda katsomassa uusia liiveja niin ei nuo tissit pursu vanhoista ulos :p ja on sentaan vasta alkutaival menossa :D
 
Onks tähän keskusteluun jotain kännykkä sovellusta olemassa? Niin kökköö ain "netin" kautta ettii tää keskustelu ja selata noita kirjotettuja sivuja. Tai sit taidan jo liittyä vaan sinne faceen...uskaltaiskohan (n):LOL::)
 
Moi kaikille!

Mä täällä taustalla jo vähän lueskelen tätä ketjua. Minusta tuntuu, että saatan liittyä teidän seuraan pian. Kunhan saan vain aikaiseksi tehdä testin.

Mulla on ihan sellainen raskaus olo. Mulla ei edes ole oikeastaan "raskausoireita" ja silti tuntuu et olen raskaana. Aika sekavalta kuullostaa varmaan.

Käyn huomenna ostaan testin ja palaan sit joko huomenna tai ylihuomenna kertomaan pitikö mun intuitiot paikkaansa!

Mixed
 
janna miten sita tutkailee omaa kroppaansa kokoaika. Mulla ei tanaan ole niin arat/pinkeet rinnat ja nyt hirvee pelko etta oonko enaa raskaana.meinasin taman viikon loppupuolella tehda digin uudestaan ja katsoa mita se sanoo. ehka pari halpistestia pitaa ostaa ja katsoa jos niihin tulee millanen viiva.

sain selville, ettei minun tarvitse edes menna sinne laakarille nyt talla viikolla, ainoastaan kayda tayttamassa yksi kaavake ja katilo ottaa sitten yhteytta ja sopii tapaamiset (asun Englannissa) Ekana on n. rv9 sairaalakaynti missa ottavat testeja ym ja sitten eka ultra rv 12-14. Varmaan haluan sinne varhaisultraan varmuuden vuoksi.
 
Hei kaikille!
Mahtuuhan vielä mukaan?
Tein raskaustestin viime viikolla ja eilen vielä uuden ja plussahan sieltä pärähti joka kerta. Vauvaa toivottu jo pidempään. Mietityttää kovasti että onko siellä kohdussa oikeasti mitään, vaikka tuntemuksia on jonkin verran ollut. Ihanaa päästä jonnekkin kertomaan kun ei vielä muille voi kertoa. Laskureiden mukaan la olisi n. 7.7.2016.
Cristabelle / 7.7 ? / 1.lapsi / PHKS
 
Lohdutt
janna miten sita tutkailee omaa kroppaansa kokoaika. Mulla ei tanaan ole niin arat/pinkeet rinnat ja nyt hirvee pelko etta oonko enaa raskaana.meinasin taman viikon loppupuolella tehda digin uudestaan ja katsoa mita se sanoo. ehka pari halpistestia pitaa ostaa ja katsoa jos niihin tulee millanen viiva.

sain selville, ettei minun tarvitse edes menna sinne laakarille nyt talla viikolla, ainoastaan kayda tayttamassa yksi kaavake ja katilo ottaa sitten yhteytta ja sopii tapaamiset (asun Englannissa) Ekana on n. rv9 sairaalakaynti missa ottavat testeja ym ja sitten eka ultra rv 12-14. Varmaan haluan sinne varhaisultraan varmuuden vuoksi.
Lohduttavaa kuulla sillä eilen sanoin miehelle että varmaan on me nyt kesken kun oireet ja alavatsanippailut on vähentyneet. Toivottavasti kuuluu asiaan sillä en kyllä muista aikaisemmista raskauksista tätä (kään) :)
 
Tervetuloa uusille ja onnea plussista!

Täälläkin tutkaillaan kehoa koko ajan, olen kuitenkin päättänyt pysytellä positiivisena

Vaikka... No, välillä tämä väsymys pistää kuitenkin negatiiviseksi. Onko teillä muilla hirrrmuista väsymystä? Ja varmaan vielä pahenee, talvikin tulossa. Muistakaahan ottaa d-vitamiinit!

Nälkäkin meina olla koko ajan, ja jollei syö, on paha olo.

Täähän meni ihan marisemiseksi vaikka juur sanoin että pysyttelen positiivisena! Onko tämä sitä mielialojen vaihtelua, heh!

Tsemppiä kaikille!

T. Hattaraa/3.7./3. Lapsi/satsk, vai mikä se Satakunnan sairaala olikaan.
 
<3 LASKETUT AJAT <3

Anka.t / 26.6 / 3. lapsi / VKS
tiketitok / 2.7 (tai 1.7) / 2.lapsi / KSKS
Taimis / 3.7 / 2.lapsi
Nerdee / 3.7 / 4.lapsi
Hattaraa/ 3.7 / 3.Lapsi / SATSKOidar / 4.7 / 3.lapsi / HYS
Mixed / 5.7 / 3.lapsi
Moimoi87 / 7.7 / 2.lapsi/ ei tiedossa viel
Cristabelle / 7.7 / 1.lapsi / PHKS
pumpulipallero / 8.7 / en ihan varma / 1.lapsi / Englanti
 
Viimeksi muokattu:
nerdee itselle tama on eka raskaus niin ei mitaan tietoa miten nama "yleensa" menee :p mutta eikohan raskaudet ole niin erilaisia, riippuu ihan tapauksesta. Mutta lohduttavaa tietaa, etta muilla samoja mietteita. Onhan se varmasti totta, kun osa on jo pitkalla raskaudessa ennenkuin saavat tietaa, etta ovat raskaana? pitaa pysya positiivisena :) raskaana kunnes toisin todistetaan :D

tervetuloa cristabelle! sama juttu, mukavaa kayda taalla lukemassa muiden kokemuksia ja kirjottamassa omia huolia. ei viitsi miehelle kokoaika sanoa naista ja eihan se sen paremmin tieda :D kunhan sinne ekaan ultraan asti paastaan niin toivottavasti sitten varmempi olo raskaudesta! joko olet sopinut neuvola-aikaa?

hattaraa no eikos tuo vasymys juuri ole todella yleinen raskausoire? eihan se mikaan ihmekaan kun lukee mita sille hiutaleelle siella tapahtuu.. kovasti kasvaa! eipa sita ennen raskautumista ole tullut edes ajatelleeksi. positiivisena hyva pysya :) mina olen noita vitamiineja popsinut jo hyvan aikaa. hankin ihan semmosen odottaville oman vitamiinimixin. ja yritan syoda enemman hedelmia ja vihanneksia vaikkei ne nyt oikein maistu millekkaan nain talven kynnyksella :p muutenki nyt ollu kipee olo niin mikaan ei maistu samalla lailla.
 
No niin. Testi tehty ja selvä plussa tärähti näyttöön. Minut saa lisätä listaan Mixed/la 5.7/3.lapsi.

Jännä, miten sen osasi aavistaa. (n) Edellinen vauva minulla on nyt kohta vuoden ja imetän vielä sitä. Synnytyksen jälkeen ei mitään olla käytetty ehkäisyä, mut ollaan noihin varmoihin päiviin "luotettu". Varoitin kyllä miestä, että ovulaatio on tulossa, mut ei silloin paljon painanut. Nyt sitä huolettaa ja harmittaa tää raskaus. :unsure: Itselläkin on vähän ristiriitaiset tunnelmat. Toisaalta niin ihanaa, että saisin kolmannen biologisen lapseni, toisaalta miehen reaktio harmittaa ja muiden ihmisten kommentit, kun yhteensä meillä lapsia on nyt jo neljä.

No, annetaan ajan kulua niin eiköhän me kaikki sopeuduta ajatukseen, että pian meitä on jo seitsemän! :LOL:

Mixed ja viikot vielä hakusessa

Ps. Sori omanapainen viesti. Ajatukset vaan niin sekaisin. En halua kenellekään vielä tästä puhua ja ei mies ei pysty nyt edes puhua niin pakko jonnekin avautua. :oops:
 
Mixed, miehet tarvitsevat joskus vähän enemmän tottutteluaikaa. Varmasti hänkin vielä innostuu kun vaan saa hiukan itsekseen pohdiskella. Muista että sinulla on kuitenkin oikeus nauttia raskaudesta vaikkei toinen ihan heti täysillä olisi mukana!

Tää on kyllä hieno palsta, minustakin mukavaa että täällä voi anonyymista lörpötellä täysin uppo-oudoille asioita joita ei juuri nyt kertoisi edes parhaalle ystävälle!

Tsemppiä!
 
Tervetuloa Mixed! :) voi harmi, etta sinulla on tuommoinen tilanne. Mutta eikohan se mies viela innostu kunhan aikaa menee. Kaikilla se ei kay yhta nopeasti. Tsemppia! :)

Marpa toivottavasti olo paranee pian! Minulla myos ollut kunnon flunssa koko viime viikon, ihan zombie-olo oli. Nyt vahan paranemaan pain. Lepaile niin paljon kuin mahdollista ja juo tarpeeksi nestetta.
 
Tervetuloa Mixed! :) Meillä oli miehen kanssa sama tilanne. Silloin kun tein ensimmäisen olemattoman viivanpaikan, aloin jo valmistella miestä siihen uutiseen. Sanoin että olen ollut 2 viikko ihan varma raskaudesta ja että teen huomenna testin... Mies meni hermoksi ja alkoi hokea jotain tyyliin että me ei sitä sitten pidetä tms... Vaikka tiesin ettei hän ole tosissaan, joku puolustus meganismi meni päälle... Emmme puhuneet mitään koko loppu iltana toisillemme, olin niin loukkaantunut reaktiosta.

Tein aamulla testin ja ilmoitin hänelle töihin... Oli kovin pettynyt ja murehti miten pärjätään kun hän on kesällä paljon reissuhommissa, mietti mites koiran kanssa ja uuden autonkin saan kuulemma ostaa itse jne...

Kaks päivää testin jälkeen mies alkoi jo hyvässä hengessä miettimään huonejärjestelyjä vanhempien lasten kohdalta jne :) Oli jo paljon positiivisempi... Viikko tuosta niin on jo innoissaan :) Miehet on joskus vähän pässejä, mutta kyllä se siittä :)

Niin ja meillä siis kävi silleen että jätettiin ehkäsy pois ja heti yk1 tärppäs :D Edellistä yritettiin vuosi, mies oli vissiin varautunut ettei vauvaa ole tulossa vielä hetkeen... Toisin kävi :D
 
No onneksi illan päälle miehellä tuli jo ihan positiivisiakin fiiliksiä tulevasta vauvasta. Tietenkin miehiä huolettaa kaikki raha yms. muut hommat. Mut kyllä me pärjätään. Oli jotenkin niin suloinen, kun totesi, että "harmi lapsen kannalta, ettei sitä ehditty toivoa. Mutta kyllä siitäkin tulee tärkeä." Ensimmäistä tehtiin lähes vuosi ja olihan se yhtä iloa ja onnea, kun kauan toivottu lapsi ilmoitti tulostaan. Tämä sitten tulikin vähän yllärinä. Mut kyllä se tästä. ;)

Marpalle pikaista paranemista! Eikö se pieni (tai suurempikin) flunssa kuulu vähän alkuraskauteen, kun keho yrittää totuttautua siihen kuulumattoman olentoon. Ainakin näin muistelisin, et joskus mulle alkuraskauden flunssaa, kun oon sairastanut. Odottelen sitä itsekin alkavaksi ehkä viikon sisään. Nyt vasta on sitä pientä lämpöilyä - 37.0.

Onko muut vielä soitelleet neuvola-aikaa tai harkinneet varhaisultraa? Itse en vielä ole tohtinut. :)
 
No mulla menny vahan saatamiseksi toi katiloajan saanti (asun Englannissa), kun antoivat vaaraa tietoa ja sit vahingossa laittovat mun kaavakkeen silppuriin niin piti tanaan uudestaan kayda siella.. toivottavasti taa uus kaavake paatyy katilolle saakka :p

Eli ne sano etta ekan kerran naan katiloa n.rv 10 (joulukuun eka viikko) ja sit ultra olis rv 12-14. Rasittavaa odotella nain pitkaan mutta eikohan se aika mee nopeeta. Toivottavasti kaikki on ok! Mietin myos sita, jos kavisin siina varhaisultrassa (yksityisella), se olis rv 7 eteenpain. Eli vois taman kuun lopulla jo kayda.
Eli siis noi katiloajat saan kirjeessa joten saa nahda miten nopeeta se kay.
 
Flunssa edelleen painaa. Nyt oon kipeenä koulussa, koska on pakko, muuten tulee extratehtäviä ja ei kertakaikkiaan oo aikaa tehä mitään extraa.

Varhaisultraan olisi kiva päästä, mutta ei oo rahaa mennä. Ekasta sillon pääsin, koska lapsi sai clomien jälkeen niin gyne sit tarkisti vielä, että siellä pieni sydän sykki, ennen kuin siirryin kunnallisen puolelle. Olin siis YTHS:n kautta "clomihoidossa".
 

Yhteistyössä