* Heinäkuiset 2016 *

Tervetuloa uusille :)

On tama alkuraskaus aikamoista piina-aikaa kun pitaa odotella ultraa, jotta nakee etta kaikki ok!

Minulla ei eilen ollut enaa niin kipeat rinnat,tosin nippailuja alavatsassa. Ja tanaan ei kanssa niin pinkeet rinnat enaa ja heti tietty vetaa siita omat johtopaatokset.. vaikka tiedankin etta nama oireet voi vaihdella. Pitaa yrittaa luottaa siihen, etta raskaana ollaan ja kaikki hyvin. Onneksi on se alkuraskauden ultra 28.11. Olisi aiemminkin voinut menna mutta varmuudeksi menen tuolloin, jospa siella jotain nakyisi. Tanaan 5+3.

Sama juttu minullakin, etta myohemmin sitten varmaan sinne fb-ryhmaan, mutta toistaiseksi meinasin vain kirjoitella taalla.

Mukavaa viikkoa kaikille :)
 
Onnea kaikille odottajille!!

Hieman jännittää, että uskaltaako tänne vielä kirjoitella. Kahden päivän päästä pitäisi alkaa kuukautiset, mutta tänään aamulla näkyi haalea plussa kahdessa testissä. Pitää testailla vielä uudestaan tässä pitkin viikkoa, mutta nyt olisi siis viikkoja 3+5.

Elokuussa viimeksi plussasin ja elokuun lopulla selvisi varhaisultrassa, että kyseessä on kaksosraskaus (mono-mono). Syyskuun alussa uudessa ultrassa selvisi, että molemmat olivat menneet kesken yhdeksännellä viikolla. Viimeksi tärppäsi ensimmäisellä yrityskerralla ja nyt tärppäsi tyhjennyksen jälkeen ensimmäisistä kuukautisista niin pelottaa, että ei tämäkään voi mennä hyvin kun alkoi näin helposti.

Pitää olla stressaamatta ja toivoa, että tämä pieni pysyisi mukana loppuun saakka! Ensimmäistä siis miehen kanssa odotellaan. :) Alustavasti voisin täällä kirjoitella ja myöhemmin siirtyä kirjoittelemaan omalla naamalla myös FB-ryhmään. Viimeksi liityin heti alussa FB-ryhmään ja kkm:n jälkeen piti sieltä sitten erota niin voisin nyt olla hieman varovaisempi.
 
Hei!

Minäkin uutena liittyisin seuraan. Fb:hen erityisesti. Plussasin eilen ja annoin miehelleni isänpäiväyllätyksenä rasian, jossa oli testi pohjalla. Oikein sellofaanipusseihin käärin. Ihan alussa ollaan, hui! Väsymystä ja huonoa oloa oli jo viime viikolla.
 
Heips, mäkin voisin nyt siihen fb ryhmään liittyä kun tänään tuli kunnollinen varmistus asiaan. Tosiaan ultrassa käytiin, siellä syke kuulu ja pieni pallero näky.. :) Nyt ois sit kuudes viikko menossa ja 4.7 laskettuaika.. Ensimmäistä odotellaan että on aika jännät paikat! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Nerdee
Heips, mäkin voisin nyt siihen fb ryhmään liittyä kun tänään tuli kunnollinen varmistus asiaan. Tosiaan ultrassa käytiin, siellä syke kuulu ja pieni pallero näky.. :) Nyt ois sit kuudes viikko menossa ja 4.7 laskettuaika.. Ensimmäistä odotellaan että on aika jännät paikat! :)
Ihanaa Maradoona! Piti tulla tänne heinäkuisten puolelle ihan onnittelee, kun jännäsin sun kohtaloasi jossain toisessa keskustelussa. Arvasin kyllä, että kyllä siellä elämää on! :love:
 
Moikka kaikille!

Pääsee varmaan vielä mukaan?:)

Plussasin jo vähän aikaa sitten,mutta vieläkin vähän pöllähtänyt olo. Nyt olisi menossa jotain 5+3 ja la abouttirallaa 9.7.
Oireita on jonkin verran,pahaa oloa,mahan nippailua,tissit arkoina..Varhaisultrassa pakko käydä,en pysty odottamaan jouluun saakka sitten millään:) Toivottavasti sieltä löytyy sitten jotakin elävää!
 
Minulla on tässä vähän hassu tilanne, kun menkat on ollut viimeksi elokuun lopulla, mutta pitkäkiertolaisena tiedän, ettei laskettua aikaa voi laskea menkoista. Viime viikolla tuli viikko näytölliseen 2-3 ja eilen 3+, joten arvelen kuuluvani heinäkuisiin. Soitin kuitenkin neuvolaan tänään ja he ehdottomasti haluavat laskea viikot viime menkoista, mutta kun minä olin niin eri mieltä lätkäisivät he minulle ulran huomiseksi!! :D Saapahan jännäillä näkyykö yhtään mitään, kun omien laskelmisen mukaan voin korkeintaan olla viikolla kuusi.

Mutta eipähän ainakaan ensimmäisen ultran odottaminen tunnu pitkältä, kun siihen on aikalailla 24 tuntia :D Toki voi huoli nousta, ellei (ja kun) mitään ei näy, mutta toisaalta se olisi tässä vaiheessa vielä normaalia. Pakko johonkin purkaa, kun kaverit ei vielä tiedä :)
 
Heips!

Varovaisesti ilmottaudun mukaan... viikon verran täällä jo taustalla lukenu, kun haalea plussa tikkuun tuli..

Menkkojen mukaan nyt rv 5+1 ... nyt tosin jo kuudetta päivää pientä tiputteluvuotoa ollut, välillä pelkästään pyyhkiessä.. tänään tein digitestin joka näytti raskaana 1-2.
Kerran keskenmenon kokeneena tämä on aivan erilaista kuin silloin, nyt pärjää pikkuhousunsuojalla, sillon aiemmin ei tahtonu mitkään siteet riittää.
Neuvolaan soitin ja sanoi vaan, että tule tänne rv 8 ekalle neuvolakäynnille.. Sieltä sit laittaa lähetteen normi ultraan! Mä luulin et tuon vuodon takia olis voinu päästä siihen varhaisultraan lähetteellä, mut pah.. ootellaan sinne 11-12 viikolle vaan. Hemmetti.. kai se pitää kuvetta kaivaa ja maksaa ittensä kipeeks yksityisellä :p

anteeks pitkä omanapa- selostus :D
 
Mä oon yrittänyt keksiä, millä verukkeella sitä pääsisi vu:hun. Ekassa pääsin YTHS:llä vu:hun, koska raskaus sai alkunsa clomien jälkeen taukokierrolla ja gyne halusi varmistaa, että siellä tosiaan on elämää, koska lääkkeiden avulla raskaus alkoi, ja että onko paikalla vain yksi vai useampi sikiö.

Olisi mulla toi sydänäänten kuunteluun tarkoitettu kotilaite, mutta sillä ei varmastikkaan vielä pitkään aikaan kuule mitään.
 
Uskaltaisikohan tänne tulla jo varovasti kurkistamaan. Monta päivää olen jo halpistesteillä seurannut toivorikkaana viivojen vahvistumista, ja tänään uskalsin tehdä Clearbluen digitaalisen testin, joka antoi tulokseksi Raskaana 2-3. Tänään olisi rv 4+2. Olen vielä varsin varovaisin mielin, varsinkin kun tänään kaikki vahvat oireet ovat mystisesti kadonneet. Katsotaan miten käy. Olemme jo reippaasti yli kolmekymppisiä, ja tämä olisi minulle ja miehelleni ensimmäinen lapsi.

Mitä reaktioita teissä muissa esikoista odottavissa positiivinen tulos on herättänyt? Itse olen ollut viime päivät aivan mielettömän euforisessa olotilassa oireista huolimatta, mutta eilen yhtäkkiä iski kauhea ahdistus. Vauva on kovin kovin toivottu ja pitkään yritetty, mutta silti yhtäkkiä rupesi pelottamaan mm. miten parisuhde kestää vauva-arjen, ja miten ystävyydet säilyvät, kun en enää pääsekään samalla tavalla mukaan harrastuksiin ja menoihin. Vaikkei tällä hetkellä ole mitään realistista syytä epäillä kumpaakaan. Ja jotenkin myös eräänlainen "nuoruuden" loppuminen surettaa. Olen todella yllättynyt näin voimakkaista ristiriitaisista tunteista, miten voikin olla samaan aikaan niin onnellinen ja kuitenkin niin peloissaan?

PS. Onnittelut teille kaikille, ihanaa kun on näin monia samassa vaiheessa menossa! :)
 
Mitä reaktioita teissä muissa esikoista odottavissa positiivinen tulos on herättänyt?
Onnittelut sinullekin plussasta!

Itsellä on jotenkin "ei minkäänlainen" olo. Todella hankala selittää, mutta raskaus ei tunnu oikein miltään. Tähän varmasti vaikuttaa alkusyksyn keskenmeno ja ehkä alitajunnassani haluan suojella itseäni uudelta pettymykseltä. Viimeksi plussan jälkeen googletin kaikkia mahdollisia asioita ja suunnittelin tyyliin jo lastenhuoneen sisustusta ja keskenmeno otti todella koville etenkin kun odotin kaksosia ja molemmat menivät kesken tismalleen samaan aikaan.

Toivon, että fiilis muuttuu hyväksi kun päästään kymmenennelle viikolle ja pidemmälle kuin viimeksi. :) Kovasti ollaan miehen kanssa lasta toivottu ja puhuttu jo vuoden päivät siitä, että milloin olisi sopiva hetki lapselle. Miehestä myös huomaa, että hän on varuillaan eikä halua innostua asiasta liikaa vielä.

Toistaiseksi on myös sellainen olo, että en voi oikeasti edes olla raskaana, mutta ehkä se johtuu vaan hormonin vähyydestä. Ainakin viimeksi neuvolatäti sanoi, että kaksosraskauden vuoksi hormonia oli niin paljon, että oireet tulivat todella aikaisin ja jo kuukautisten oletettuna alkamispäivänä oli testissä selkeä viiva parissakymmenessä sekunnissa ja nyt näkyy vain haamuviivoja vaikka odottaa useamman minuutin.
 
Eilen illasta/tana aamuna alkoi sitten semmoinen yokotys. En voinut mitaan muuta kun vetta juoda. Ei edes tehnyt mieli lamminta kaakaota (sita olen nyt juonut kun kahvia ei oikein tee mieli), ihan allotys tuli kun edes ajatteli. Mutta niinhan noi hormoonit voi tehda tammoisen olon. Rinnat on mun mielesta pienentyneet tai ei oo silleen pinkeena, tosin erituntuiset nyt kun olen raskaana. Eikohan nama oireiden vaihtelut kuulu asiaan.

Minulla on valilla semmoinen olo etta wow meille tulee vauva, mutta valilla ei kylla mitenkaan tajua asiaa. Sita kanssa olen miettinyt miten mm parisuhde, tyot, asunto ym.mutta eikohan kaikki mene niinkuin pitaakin, ei sita nyt passaa stressata. Me ollaan aina miehen kanssa varovaisia rahan kanssa ja tarkasti mietitaan mita seuraavaksi ja pidetaan huoli, etta sita rahaa on ns pahan paivan varalle myos.
Eikohan se ajatus, etta me oikeesti ollaan raskaana, hahmotu sitten kun se eka ultra on.

Meinasin huomenna dippailla digitestin, tosin voi olla ettei se viela nayta enemman viikkoja. Yleensa olen dipannut torstaina. Eli tanaan pitaisi olla 5+4.
 
Heippa! Täällä uusi plussannut, mukaan mahtunee vielä?
Viime lauantaina haaleahko plussa tuli. Huomenna meinasin digitestin tehdä. Laskettu aika olisi 16.7.
Oireita on ollu jo muutaman päivän jälkeen ovulaatiosta lähtien... alavatsa nippailut ja närästys nyt päällimmäiset. Pahoinvointia odotellessa, sitä on riittänyt kaikissa aiemmissakin raskauksissa. Nyt siis neljäs tulossa, tosi kiva muutes kun huomasin että muitakin neljättä odottavia on!
Raskaus tärppäsi hurjan nopeasti, ekalla yrityskierrolla...tarkoitus oli että saa tulla kun on tullakseen enkä uskonut raskautuvani näin pian.
Varhaisultraa en ole ajatellut enkä kyllä vielä neuvolaan soittamistakaan... ehkä tätä ei vielä oikein usko koko tilannetta!
 
  • Tykkää
Reactions: Nerdee
Hei!
Täällä olisi kans yksi heinäkuulainen tulossa! La on 11.7, eli vasta 5+1 mennään. Ennestään löytyy 1v.7kk poika. Ekan neuvolan jo varasin 23.11, sitä ootellaan nyt sitten, josko sit sais alkaan jo odottamaan ekaa ultraa Oisin myös kiinnostunut liittymään fb ryhmään!
 
Niin ja mun tiedot: Lilleri88/11.7/2.lapsi/SatKs. Mä en varmaan täällä hirmuisesti kirjottele, kun mielelläni alotan/kirjotan kunnolla fb:n puolella, on tätä kiirusta sen verran, ni koen sen helpommaksi!
Onnittelut kaikille kanssa eläville!
 
Onnea kaikille plussauutisista! :)

Mä käyn lueskelemassa kyllä, mutta hirmunen työkiire eikä ehdi usein kirjotella. Ja muutenkin koitan pitää vielä tunteet kurissa ja semmosen "suojamuurin" yllä ennen alkuraskauden ultraa. Varasin sen eilen. Menen 7.12. Silloin on 8+1. Oisin voinut mennä aiemminkin, mut halusin ehdottomasti omalle gynelle, jolle ei saanut oikein muuten aikaa. No ois ollut 6+4, mut koin sen nyt taas liian aikaiseksi. Kävin tosin esikoisesta 6+5 ja olihan sillä siell syke jo ...mutta esikoinenkin alkoi vuotaa 7+ jotakin ja jouduin mennä joka tapauksessa uusiksi 9+1. Joten vähän myöhemmin menen tällä kertaa.

En vielä koskaan ole päässyt julkiselle alkuraskauden ultraan. Taustalla tuulimuna ja kemiallinen, mutta ei silti. Ei niitä joka paikkakunnalla vaan tehdä.
 
Onnea kaikille plussista! Aivan mahtavaa että porukaa tulee lisää. :)
Mielialat on heitelleet täällä aivan järkyttävästi, mutta nyt eilen oli "helpompi" päivä. Eli toisinsanoen, en tainnut itkeä ollenkaan minkään takia. :D
 
tiketitok itsellani noi tunteet ei alyttomia ole heittaneet, mutta esim eilen katsottoon yhta ohjelmaa ja siina oli vahan surullisempi kohta ja oli ihan kyyneleet silmissa ja melkein rupesin itkemaan (vaikkei se normaalisti olisi ollut itkun paikka). No tietaapa etta naa on naita raskauden aiheuttamia oireita ja olen kylla siita miehellekin sanonut. Han kylla tietaa myos, ruvennut lukemaan raskautta kasittelevaan kirjallisuutta niin tietaa vahan mihin varautua :D
 
Heippa.

Olen kokeillut kaikenlaisia raskauslaskureita mutta jotenkin jokaisesta tulee erilainen tulos. tahtoisin siis tietää millä viikolla + päivillä olen menossa, jos joku osaisi neuvoa? Viimeiset kuukautiseni alkoivat 10.10.15 ja normaali 28kierto on ollut.
Laskettu aikani pitäisi ollaan jossainvaiheessa heinäkuulla?

Tämä on siis ensimmäinen lapsi, ja jännittyneenä odotan että kaikki menisi hyvin, ensimmäinen neuvola kolmen viikon päästä.
Vielä ei ole ollut mitään oireita, paitsi nukahtamisongelmia, jotenkin ei usko tätä todeksi, kun mitään ei tunnu :D
 
@adelez87

Itse pähkäilin saman ongelman kanssa elokuussa ja minulle sanottiin, että Raskauskiekon (http://www.raskauskiekko.fi/kiekko.html) laskuri antaisi oikeimman tuloksen. Sen mukaan olet nyt 4+4 ja la olisi 16.7.2016. Oletko jo soittanut neuvolaan? Minulle ainakin laskettiin puhelimessa yhdessä neuvolan henkilökunnan kanssa nämä kun sinne soittelin.

edit. Ei nuo eri laskurit onneksi monella päivää heitä eli heinäkuisiin kuulut hyvinkin. :) Onnittelut!
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos vastauksesta irelia :)
Olen soittanut neuvola-ajan, jonka sain kolmen viikon päähän. Miten tämän jaksaa odottaa että on ensimmäinen neuvola ja ultra, tuntuu ihan mahdottomalta :D toivottavasti rupeaisi pian tuntumaan jotakin oireita raskaudesta.

Minulla olisi vielä kysymys että kuinka pian olette meinanneet sanoa raskaudesta työnantajalle? Minulla on vaihtelevasti fyysisesti raskas työ jossa paljon tavaroiden nostelua. Missä vaiheessa raskautta pitäisi vähentää painavien tavaroiden nostelu?

Kiitos vastauksista, ja onnittelut kaikille plussasta :)
 
Hei täälläpäs on paljon uusia, tervetuloa!

Täällä menossa 6+5 ja oireettomuus on vaihtunut järkyttävään pahoinvointiin. Tänään oksensin puoleksi työpaikan vessan lattialle kun en kerennyt tähdätä... Kauhea olla asiakaspalvelutyössä kun ei voi vaan rynnätä vessaan kesken :(

Mites muilla sujuu?
 

Yhteistyössä