* Heinäkuiset 2016 *

Tiikeriankka, olen päiväkodissa töissä ja lasten kuullen on helpompi puhua miettimisestä kuin oksentamisesta... vaikka eiköhän tämä mahankoko ala arveluttaa lapsia piakkoin!

Olen siirtynyt käyttämään äitiyshousuja jo viime viikolla, ei toivoakaan että normivaatteet menisi päälle.

Esikoinen on ollut viikonlopun ajan vatsataudissa ja lievällä kauhulla odottelen osuuko tuo samainen tauti myös minun kohdalle. Niinkuin ei jo muutenkin saisi oksentaa! :D

Meillä on ultraääni 5.1.2016, lievästi jännittää montako tyyppiä mahassa kasvaa..

Onko teillä jotain ruokamielihaluja?

8+6
 
Moi.

Mä liittyisin myös seuraan. Plussan oon tehny jo kolmisen viikkoa sitten mutta en uskaltanut tulla tänne ennen varhaisultraa joka oli tänään. Siellä köllötteli pieni pötkylä ja syke näkyi hyvin.

Odottelemme siis toista lasta tulevaksi. Esikoinen täytti juuri 5-vuotta. Olikos teillä täällä joku lista jota päivitetään? Fb ryhmä teillä taisi olla jo? Mitenkäs sinne pääsee mukaan? Mielelläni kyllä kirjoittelen täälläkin mutta Fb on aktiivisemmin käytössä. :)

AaVee 7+0
 
  • Tykkää
Reactions: Tiikeriankka
Tervetuloa AaVee! :) Täällä oli joku fb-ryhmä, mutta en muista kenelle piti pistää viestiä että saisi kutsun. Itse en ole uskaltanut vielä liittyä kun en ole käynyt yhdessäkään ultrassa enkä vieläkään usko että siellä mahassa olis jotain. :p

Mulla oli tänään pahoinvointi noin kymmenen kertaa lievempi kuin yleensä (panikoin luonnollisesti myös tästä kun olenhan ensikertalainen) ja nyt kun pystyi syömään vähän paremmin niin sitten olikin NÄLKÄ. Eli oon syönyt koko päivän ja nyt kiristää. Iltaa kohden taas alkoi oksettaa ja nyt viimeisten päivien mielihalut ja suosikit (vaalea leipä, juusto, kuppikeitot yms) pyörii päässä ja ällöttää. :sick: Jos huomenna pystyn syömään kunnolla niin todellakin yritän syödä terveellisesti ja ehkä oikeasti syödä mm. vihanneksia! Mä oon normisti aika terveyssyöjä niin tällainen ihme mättäminen tuntuu kummalliselta (paitsi että ihanaa kun saa "hyvästä syystä" vetää sipsejä :ROFLMAO:).

Täällä on jo parikin sanonut että alkaa vaatteet kiristää. Missähän välissä ne mahat oikein pullahtaa ulos? :X3:

Tiikeriankka 7+4
 
Alkuun kovasti voimia huonoja uutisia saaneille. <3
Onhan tämä niin arkaa aikaa, ettei voi tietää miten käy, ja pysyykö toukka matkassa. Itsellä 15.12 ensimmäinen neuvola, ja vähän kyllä jänskättää. Tietysti se, että onko siellä joku, mutta myös se ettei yhtään muista mitä ensimmäisellä neuvola kerralla tapahtuu, kun esikoinen täyttää jo kohta 9v. :D Täällä oireita lähinnä kaamea väsy ja lähes koko aikainen etova olo. Minulla on kans ainoa mikä on viime päivinä menny alas niin vaalea leipä, ja sipsit, mikä ei näin syömishäiriöstä kärsivälle ole ollenkaan tuttu juttu. :D mutta olen nyt saanu taottua itselle päähän sen, että syön tasan tarkkaan sitä mikä alas menee. Huomenna olisikin lääkäri syömis asioista ja unettomuudesta. Onneksi ottaavat tarkempaan syyniin nyt raskauden myötä. Sitten vaan oottamaan ensiviikon neuvolaa ja pidetään sormet ristissä, että siellä olisi kaikki hyvin. Sen jälkeen toivotaanki että pahin huono olo menis jouluun ohi, että pääsis mättämään kunnolla jouluruokaa. ;D
 
Lusitarius Mun on pakko saada kaurapuuroa, kylmiä appelsiineja, leipää.. oikeestaan kaikkee missä on hiilareita. Normaalisti välttelen leipää ja puuroa kun vatsa ei niistä oikein piittaa mutta nyt on vaan pakko syödä. Muu ei tahdo upota. Väkisin syön kuitenkin jotain lihaa/kalaa/kanaa päivittäin vaikka se tökkiikin ihan sairaasti. Napostelen paljon hedelmiä. Leikkaan niistä pieniä paloja ja otan aina välillä. Muuten oksettaa jos ei vähän väliä laita jotain suuhun. Onneks karkit yms. ei oo niitten mielitekojen listalla. :) Muuten vois paino nousta aikalailla. :)

Tiikeriankka Mulla kans normi ruokavalio on tosi terveellinen. Paljon kasviksia, salaatteja, marjoja yms yms. Nyt uppoo vaalea leipä ja muu "hiilarihöttö". Mut ei voi mitään. Toivottavasti tää tasoittuu sit rv 12 jälkeen niin ku esikoisenki kohdalla. Tosta mahan pullahtamisesta. Esikoisella mulla alkoi näkyä maha kunnolla joskus rv 20 pintaan. Musta tuntuu, et mulla jo nyt pömpöttää maha vähän.. Ihan turha ajatellakaan, et istuu koko päivän farkut jalassa töissä.. :D

Riksua Toivottavasti saat apua syömisjuttuihin ja unettomuuteen. Tosta ekasta neuvolasta. Eiköhän siellä taas vaan jaeta ne samat lippulaput, kerrota mitä saa ja mitä ei saa syödä, punnitaan yms yms.. ja sit meillä saa täyttää miljoonatta kertaa sen päihdekyselyn. Mä saan siitä joka kerta nolla pistettä ku en käytä alkoholia lainkaan. :D

AaVee 7+1
 
AaVeelle tervetuloa!:)

Mielenkiintoisia nämä ruokajutut. Sama juttu kuin Tiikeriankalla ja Aaveella, eli normaalisti syön todella terveellisesti. Pahoinvoinnin kaksi ekaa viikkoa kuitenkin sain jostain syystä alas vain kaikkea epäterveellistä: pizza, friteerattu kiinalainen ruoka... Lisäksi tuli tosi outo lihan ja meetvurstin himo, vaikken yleensä syö lihaa paljoakaan. Nyt kun on kolmas pahoinvointiviikko meneillään, mieliteot on yhtäkkiä muuttuneet täysin. Ei enää teekään mieli epäterveellisyyksiä (vaaleaa leipää lukuunottamatta), ja söisin mieluiten vaan hedelmiä ja kevyitä kasvispöperöitä. Olen kyllä ihan iloinen tästä muutoksesta. :)

Babyonboard, mäkin olen etsiskellyt noita Belly Beltejä, mutta en ole löytänyt Suomesta. Täytyy sitten ehkä vaan tilata netistä ulkomailta. Mulla tää on ensimmäinen raskaus, mutta mahan turvotus on niin jäätävää, etten saa enää kuin yhdet mun housuista kiinni. Pitäisi hankkia myös jotain mahan peittäviä liehupaitoja, kun vielä haluaisi pitää asian piilossa...

rv 8+3
 
Muistaakseni Anka:lle piti laittaa viestiä yvllä jos halus fb ryhmään :) mä odottelen aikaa äippä polille (12:30) mut oon jo käyny kurkkiin ja tutustuun km vauvakuumeilijat sivuihin tässä. En kyllä jaksa uskoa että tuola massus ois elämää jäljellä... vuotoa tullu jo viidettä päivää ,ainoot raskaus oireet hävinny. Hirvee menkka jomotus ja eilen oli jotain kipuja hetken aikaa etten voinu edes suoras kävellä :/
 
Voi Nessu. Voimia sinne! Sieltähän saattaa tulla vielä iloisia uutisia, mutta ymmärrän toki valmistautumisen niihin huonompiin. Nämä alkuajat kun ovat niin epävarmoja!

Riksua, meikä on ex-syömishäiriöinen ja vaikka hyvä jakso onkin kestänyt jo pari vuotta (ehkä siksipä tulinkin raskaaksi kun tässä ehkä viimeisen 10 kuukauden aikana olen tietoisesti syönyt enemmän ja paremmin vaikka normaalipainossa jo olinkin), niin mielenkiinnolla odotan kuinka pää selviää uusista syömistottumuksista ja kehon muutoksista. Tämä kaikkihan tapahtuu hyvästä syystä, joten mulla on ekana mielessä tulevan (toivottavasti) vauvan hyvinvointi. :love: Eihän se helppoa tule olemaan varsinkin jos vielä sairastat, mutta apua ja vertaistukea löytyy! Tsemppiä!

P.S. Tekee mieli hampurilaisia ja kanasalaattia. Olen kasvissyöjä .:ninja:
 
Voimia nessulle!!!

Minulle tämä raskaus on varmaan ihme, kun välillä minulla ei ollut menkkoja ollenkaan. Nytkin viimeisimmät kuukautiset olivat ekat kolmeen kuukauteen, ja ne menkat näköjään riitti. :) Onneksi itsekin on nyt osannut ajatella, että vaikka ei tekis mieli syödä, niin se on vaan syötävä kun ei ole enää vastuussa vaan itsestään. Eli uskon tämän menevän hyvin. Ainakin kova tsemppi on päällä ja onneksi apua tarjolla :) Minä mietin yksi päivä, että vaistoaako lapset jotenkin, kun ei luonnollisestikkaan olla kerrottu pojalle vielä vauvasta, ennen kun ollaan varmemmilla viikoilla... mutta poika yks aamu ennen kouluun menoa kutitteli minua mahasta ja kysyi virne kasvoilla että mikäs se täällä on, onko täällä vauva? :D minä siihen vaan nauraen vastasin että ei, eipä taida olla, johon poika vaan vastasi hymyillen, että no sittenhän siinä on vaan masu. :D meinasin pudota sohvalta. :D
 
P.S. Tekee mieli hampurilaisia ja kanasalaattia. Olen kasvissyöjä .:ninja:
Tiedän tunteen! Olen ollut jo melkein 8 vuotta lakto-ovovege ja nyt yhtäkkiä on alkaneet miehen hunajamarinoidut broilerit tuoksua todella hyviltä! Sinällään ei tee vielä mieli syödä, mutta saapa nähdä mitä tässä raskauden edetessä tapahtuu. Lohesta olen kanssa haaveillut jo pari kertaa..
 
  • Tykkää
Reactions: Tiikeriankka
Noniin nyt on kotiuduttu. Homma meni niinku aattelin ei tuu kesä vauvaa... lääkäri sano et hcg tosi matala. Sikiö huomattavasti pienempi viikkoihin nähden eikä sykettä ja kohdunsuu auennut. Kotiin mukaan cytotec lääkitys . No ehkä ensi kerralla menee loppuun asti...
Jotenkin tuntu että se lääkäri oli aika tyly? Vihjas siihen malliin et mun syytä et meni kesken. "Tämä menee kesken todenäköisesti ulkoisten tekijöiden takia" sit kyseli mitä oon tehny ja osaanko selittää miksi mulla ollut syyskuussa hemoglobiini niin alhanen (katsoi vanhoja labra tuloksia) hoitajat oli sentään ihania. Toi samanen lääkäri kohteli mun kaveria aikoinaan törkeesti myös ..sille oli sanonu tyyliin että raskaus menee kesken tai lapsi sairas ,tupakan polton ja ylipainon takia :eek: no mutta vaihdan nyt toiseen ryhmään. Toivotavasti teillä muilla parempi tuuri ihan loppuun asti :)
 
Jaksamisia Nessu! Lääkärin sanat voit heittää toisesta korvasta ulos. Voimia ja toivottavasti tärppää uudestaan pian.
 
Jaksamisia täältäkin Nessulle! Jotenkin ihan kummallista, ette jotkut lääkärit on noin tönkköjä, toivottavasti et joudu enää häntä kohtaamaan.

Syömisistä, minä oon yrittänyt syödä nyt koko ajan jotain. Syön normaalisti aikalailla kaikkea, mutta nyt jostain syystä jauheliha ällöttää ihan älyttömästi. Muutenkin liharuoat jäänyt aika minimiin ja kaikenlaiset keitot on nyt pop. Marjoja olen myöskin vetänyt ihan hulluna ja porkkanaakin tekee koko ajan mieli.. :D Olin maanantaina neuvolassa ja olen aika sellanen normaalipainoinen (bmi 24). Neuvolan täti sitten kuitenkin kehui hoikaksi, niin tuli kyllä niin hyvä mieli :) Sanoi, että hyvin voi sellaset 15 kg hyvillä mielin kerätä tämän raskauden aikana. Tuntuuhan se määrä nyt hurjalta, mutta saa nähdä puolen vuoden päästä :D

Mites te muut, oletteko ajatelleet ottaa influenssa rokotusta? Me saatiin lappuset mukaan ja neuvolan täti kehoitti ottamaan asiasta selvää. Tällä hetkellä tuntuu, etten ottaisi, mutta pitää ehkä vähän perehtyä asiaan..
 
Oho, tännehän on tullut paljon juttua :D

Mä olen ottanut influenssarokotteen ja suosittelen muillekin. On pitkään käytetty ja tutkittu. Tänä vuonna rokotteita on muuten otettu poikkeuksellisen paljon ja alkaa olla joka puolella varastot lopuillaan, että kannattaa toimia pian jos rokotteen haluaa.

Useammalla taisi olla syömishäiriötaustaa. Mulla ei ole varsinaista syömishäiriötä koskaan ollut, mutta esim. ikävuodet 18-20 olin jatkuvasti dieetillä vaikka bmi oli jotain 18-19. Sittemmin löysin kuntosalin ja se varmaan minut pelasti, olen treenannut 2-4krt/vko ja uskaltanut syödä kunnolla nälän mukaan. Nyt jännittää, että miten mieli kestää kropan pehmenemisen kun kovempi treeni jää pois... Vauvan hyvinvointi kuitenkin edellä :)

Minkä ikäisiä te muut muuten olette? Mä olen 25v kuten varmaan nimimerkistä voi päätellä.
 
Mulla kanssa kyseli katilo, etta haluanko flunssarokotteen ja hinkuyskarokotteen. Taalla (UK) kuulemma rokotetaan raskaanaolevia hinkuyskaa varten, koska siita on ollut epidemioita ja vastasyntyneilla ollut riskina sairastua hinkuyskaan. Kuulemma tama rokotus tapahtuu vasta sitten myohemmin, olikohan se rv28.
Mietiskelin myos tuota flunssarokotetta, en ole varma jos sita otan.Olen aina ollut ns riskiryhmassa (astma), mutta en silti ole ottanut flunssarokotetta lapsuuden jalkeen. En tieda onko sille oikeasti tarvetta?

Itse kavin toissapaivana hankkii uudet (isommat ja mukavammat) rintsikat. Eilen piti myos hommata odottajan sukkahousut kun normaalit puristaa, sen verran on turvoksissa tuo vatsa. Noi sukkahousut on hyvat silla ei jaa silleen loysaksi vatsan kohdalta vaikkei kunnolla vatsaa viela olisi. Ihanan helpottavaa kun ei sukkikset enaa samalla lailla ahdista :D Niin ja siis ei tuo vatsa oo mikaan vauvamaha mutta varmaan turvoksissa hormonien ym takia.
 
Täällä nyt taas, hetki menikin ettei tullut kirjoiteltua, mutta lukemassa olen käynyt :) !

Viikkoja nyt 7+5 ja eilen kävin ultrassa, kaikki nyt hyvin ja pieni viikkoja vastaava nyttyrä löytyi. Ei uskalla vieläkään ajatella silti niin rohkeasti että meille ois tulossa vauva vaan nyt oottaa niitä viikkoja että kuulis äänet ja seuraavaa ultraa. Mutta nyt mahassa on silti elämää :) ja toivoa on kuitenkin :) .

Ja turvottaa mahaa täälläkin , ja kyllä se varmasti hormooneihin liittyy.


Harmillisiakin tapahtunut :( , voimia kaikille keskenmenon nyt kokeneille...
 
Voimia Nessulle! Ja olipa kyllä todella tökerö lääkäri! Kun näköjään sillä on enemmänkin tapana käyttäytyä noin, siitä voisi jo melkein tehdä jonkun valituksen. Ei keskenmenon saaneiden (tai ylipäätään kenenkään) pitäisi joutua kuuntelemaan tuollaista.

Influenssarokotteesta: mäkin mietin pitkään ottaisinko vai en. Yleensä olen ottanut, mutta nyt vähän jännitti että ei kai sillä ole mitään vaikutusta raskauteen, vaikka kaikkialla sanotaankin että on aivan turvallinen. Otin sen nyt sitten kuitenkin lopulta viime viikolla, kun työpaikalle tulivat antamaan. Ei ole aiheuttanut minkäänlaisia oloja tai oireita.
 
Kurjia uutisia Nessulta :(
Älä välitä niistä lääkärin sanoista. Kaikki ei ajattele, mitä suustaan päästää.

Influenssarokotus:
Sairastettuani viime talvena influenssan, ei ollut epäselvää ettenkö ottaisi rokotetta. Ihan karmea tauti! Viikko kovassa kuumeessa. Vasta 800mg buranalla sai kuumeen laskemaan 38 tienoille. Sain rokotteen jo aiemmin syksyllä tänä vuonna ja muukin perhe on nyt rokotettu.

Oma napa: Paha olo ja väsymys, siinä ne tärkeimmät. Työasiat rassaa ja keskittyminen on tiessään. Ei kiva yhdistelmä. Yritän selviytyä. Tulis jo joulu...ja lunta. Ultraan ja neuvolaan on vielä 1½ viikkoa. Voi, kun olis nopeemmin tuo ultra-aika, mutta ei muut passannu kalenteriin.

Joie rv 7+1
 
efi
Voi Nessu, pahottelut. Ihme lääkäri on kyllä ollu. En ookaan vielä ennen kuullu, että lääkäri vihjais potilaan aiheuttaneen keskenmenon omilla toimilla.

Influenssarokotetta en oo vielä ikinä ottanu, enkä ota nytkään. Toisaalta eipä sitä täällä tyrkytetäkkään. Täällä ollaan Suomeen verrattuna aika rokotekriittisiä ylipäätään.

Tänään kävin lääkärissä ja ultran perusteella viikkoja tänään 7+0. Sydänki jo pomppaili. Laskettuaika on siis 29.7. Kaks aikasempaa on kyllä menny yli, että ehkä tästäki tulee lopulta elokuulainen. Turvotusta on myös täällä varsinki iltasin. Illalla tuntuu, että vatta repee ja on oikeen kunnon raskausmaha. Aamusin ei sitte huomaakaan enää mitään :LOL: En oo enää vaivaantunu sulkemaan farkun nappia. Puristaa liikaa. Tänään kävin ekaa kertaa halimassa vessanpönttöäki. Sen jälkeen onki ollu kyllä ihan ok olo. Eilen olo oli aika huono.

Hyviä vointeja kaikille!

efi 7+0
 
Mä kävin ottaa rokotteen lokakuun alussa kun tarjosivat astman takia. Olen aina ollut epäileväinen noiden suhteen, mutta olen sairastanut influenssan nyt kolme kertaa ja kuten Joie tuossa jo sanoikin, se on niin hirveä tauti että huhhhuh! Aika harvoin sitä aikuinen ihminen joutuu miettimään, että selvitäänkö tästä hengissä, mutta influenssan jyllätessä kolmatta viikkoa usko paranemiseen alkoi vähän horjua. Eipä sentään tarvitse enää tuota rokotusta pohtia. :)

Menin muuten tänään takaisin töihin ja juoksin heti saavuttuani vessaan miettimään. Lähettivät kotiin. o_O

Hyviä vointeja kaikille!

7+6
 
Moi!
Nessulle
pahoittelut:(

Itse otin ehdottomasti influenssapiikin! Ja koko perhe otti myös. Mun lähipiirissä tapahtui pari vuotta sitten ikävä tapaus,että raskaus meni kesken 20+ viikoilla ja syyksi vahvasti epäillään influenssaa:/ Osaa olla tosi paha tauti ja etenkin raskaana oleville ja muille riskiryhmäläisille.

Mulla on kamala tauti päällä,antibioottikuuri syöty ja ei auta yhtään. Joutuu kai taas lääkärin pakeille..Ihan pelottaa,että miten se vauvanalku jaksaa mahassa,kun äiti vaan sairastaa koko ajan ja on ihan raato:/ Keuhkoihin koskee ja pää täynnä räkää...Jospa se joskus helpottas!!

Niin ja kiitos vastauksista,kun kyselin tuosta veriseulasta. Käyn verikokeessa huomenna,viikkoja 9+(tai 10+,uskoako sitä ultraa vai neuvolan ja omia laskuja), kuiteskin lähellä kymppiä. Np-ultra sitten ihan joulun alla:) Toivottavasti saa iloisia uutisia,että saa viettää kivan joulun:)

Niin muuten,taitaa olla erilaisia näkemyksiä kuntakohtaisesti tuosta verikokeen ajankohdasta. Täällä sinne mennään siis viikoilla 9-11 lapun mukaan,ei samaan aikaan kuin np-ultraan. Weirdd?? Eikö ois parasta,jos olisi ihan valtakunnalliset ohjeet kaikilla!
 
Viimeksi muokattu:
Nessu Voimia sulle. <3

Mä en oo ottanu influenssarokotetta enkä aio ottaa nytkään. Aikoinaan otin niitä kun töistä ilmaiseksi sai mutta olin silti aina sairaana. Kun lakkasin ottamasta rokotteen en ole sairastanut flunssa-kuumetta ku kerran.

Mä alan kohta menettää hermoni tähän pahoinvointiin ja närästykseen. Väsyttääki niin pirusti. Eilen menin sänkyyn klo 20:30 ja heräsin sit 5:45.. aivan katki silti. Sehän menis jos sais vaan nukkua ja olla mutta esikoinen pitää liikkeessä..

Muurmeli Mun maha on kans iltasin ihan sairaan turvoksissa. Näytän siltä ku olisin jo tosi paljo pitemmällä. Aamusin ihan normi masu onneks. :)

AaVee 7+3
 
Täällä samat fiilikset kuin AaVeellä, alkaa mennä hermot pahoinvoinnin kanssa. Joten kuten vielä sinnittelin tän jatkuvan pahoinvoinnin kanssa, mutta eilisestä lähtien yökkäilyt astui pahemman kerran kuvioon. Oon koko eilisen ja tänä päivän yökkäillyt ihan hallitsemattomasti vessanpöntön äärellä, mutta jostain syystä en vaan osaa oksentaa, eli mitään ei tule ulos. Kroppa yrittää kaikkensa punkeakseen mahan sisällön ulos ja sisäelimet on ihan solmussa, mutta mitään ei silti tule. Onks jollain jotain hyviä vinkkejä oksentamiseen? :)
Oon tässä miettinyt että pitäisi ehkä tehdä samat kun Tiikeriankka, ja käydä juttelemassa tästä pomon kanssa. Olisi kyllä helpompi tehdä töitä etänä kotoa, kun vessa on siinä parin metrin päässä ja aina vapaa. Eikä tarttis esittää normaalia.
Yritän lohduttautua ajatuksella että hcg:n määrä on suurimmillaan raskauspäivinä 60-70, ja lähtee sitten laskemaan. Josko pian jo vähän helpottais?

Mulla oli nyt aamulla ensimmäinen neuvola. Siellä oli semmonen nuori tyttönen joka ei ihan vastannut mun mielikuvaa äidillisestä neuvolatädistä, mutta se oli ihan ystävällinen ja mukava, vaikka hieman teennäinen. Eiköhän sen kanssa toimeen tule! :) Kauhean määrän eri papereita sain kouraan. Eniten jään kuitenkin odottamaan myöhemmin kotiin tulevaa kutsua nt-ultraan!

Mahdollisimman hyviä vointeja kaikille!

rv 8+5
 
Me käytiin tänään ekan kerran neuvolassa ja tosiaan tuli hirveästi infoa ja papereita luettavaksi. Kätilö oli mukava eikä yhtään jaksanut innostua mun "onko normaalia" -kysymyksistä vaan ystävällisesti mutta tuimasti vaan sanoi että älä nyt turhia huolehdi kun niitä oireita on ihan laidasta laitaan ja jos olisi vakava tilanne päällä niin tuskin olisin siinä ihan rennosti juttelemassa. :ROFLMAO: Mulle pitää joskus vähän sanoa että uskon.

Aika jännä että kukaan ei ole varsinaisesti vielä tehnyt mulle raskaustestiä. Nyt tosin otettiin verikokeet ja virtsanäyte, mutta nekin ihan lopussa. Naureskeltiin just miehen kanssa että ihan hyvin sitä vois ei-raskaanakin mennä noihin tapaamisiin kuuntelemaan ja kestäis vaikka kuinka pitkään ennen kuin kukaan tajuaisi että ei oikeasti ole raskaana. En kyllä tiedä miksi kukaan noin tekisi mutta mietittiin vaan. :p

Tänään pitäisi siivota koko asunto ku huomenna tulee porukkaa katsomaan tätä kämppää. Ja huomenna pitäisi jaksaa käydä katsomassa vuokrakämppiä kun tammikuun lopussa pitää lähteä tämänhetkisestä kodista. Ajoituksen luonnollisesti kruunaa juhlapyhät, jonka jälkeen oltaisiin tulossa kahdeksi viikoksi Suomeen. Eli aika äkkiä pitäisi löytää asunto ja jostain aikaa muuttamiseen kaiken tämän laattailun välillä. :eek:

Mutta pyörähtipä uusi viikko alkuun elikkäs vointeja toivottelee TA 8+0.
 
Varasin nyt sitten sen ajan siihen influenssarokotukseen maanantaiksi. Pitaa miehelle varata kanssa niin jospa se tauti pysyisi poissa. Toivotaan ettei tauteja tule ja pysyy terveena!
Vahan yokko-olo palannut ja etenkin illasta semmonen paha olo, mutta ei kumminkaan okseta. Ilmavaivat jatkuu. Ai niin ja oon ruvennut herailemaan yolla.. siis parin tunnin valein ja sitten pyorin sangyssa eika vasyta yhtaan? Ja ihme unia nahnyt. Vessassa en viela ole enempaa kuin kerran yossa kaynyt, mita normaalistikin.

Mukavaa viikonloppua kaikille :)
 

Yhteistyössä