Heinäkuiset 2021

Hei nyt kun eletään taas tätä aikaa et aletaan influenssarokotteita antamaan. Niin mikä on teidän kanta meinaatteko ottaa? Yritin asiasta googletella ja ainakin ne mitä minä luin niin sitä suositeltiin ottamaan. Mä saisin sen jo työni puolesta työnantajan maksamana.
Mä sain eilen töissä. Otetaan koko perhe koska mä oon riskiryhmäläinen. Mun tädille oli Tampereella kun kävi sanottu että kaikki halukkaat saa tänä vuonna ilmaiseksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Lintuliini95
Sainkin tänään jo vastauksen, eilen 5+4 hcg ollu 22000 4+6 oli 3400, eli hyvä nousu. ikävästi vaan vihloo kohdun seudulta koko ajan, mutta jospa ois kasvukipuja..

Mahtavia uutisia! :) täälläkin kaikenlaisia vatsatuntemuksia, välillä vihloo keskelle alamahaa, välillä oikealle puolelle tai vasemmalle. Lisäksi kuvioon on astunut ripuli, aiemmin kärsitty ummetus on siis tiessään... Muillakin taisi olla tällaisia vatsavaivoja? Todella inhottavaa kun pitää juosta vessaan että ehtii pöntölle.... Ja tuntuu että koko suoli tyhjenee kerralla. Anteeksi tämä selitys nyt tästä asiasta.... :D
 
@Sabriiiina Hienosti kasvanut hCG! Tosi hyvä!❤ Mulla myös tänään vihlonut kohtua ikävästi. Sen sijaan tissikipu on yllättäen vähentynyt merkittävästi, ja ainoa raskauteen viittaava oire on tuo vihlonta. Missä mun raskausoireet viipyy?

Huomaa, että hermoilen koko ajan. Muun muassa tänään harpoin happihyppelyltä kesken kaiken kotiin, kun housuihin lorahti jotakin. Näin jo sieluni silmin kauheat verihyytymät, mutta onneksi oli vaan valkovuotoa. xD

@Kesäheinä95 Paljon onnea plussasta ja lämpimästi tervetuloa mukaan tähän porukkaan!❤❤❤ Saanko kysyä, aiheuttiko aiemman raskauden tuulimuna mitään raskausoireita? Mulla on ensi viikolla ultra, jossa pitäisi vihdoin selvitä, onko tuulimuna vai sykkeelinen vauvanalku. Odottavan aika on todella pitkä!
 
@Sabriiiina Hienosti kasvanut hCG! Tosi hyvä! Mulla myös tänään vihlonut kohtua ikävästi. Sen sijaan tissikipu on yllättäen vähentynyt merkittävästi, ja ainoa raskauteen viittaava oire on tuo vihlonta. Missä mun raskausoireet viipyy?

Huomaa, että hermoilen koko ajan. Muun muassa tänään harpoin happihyppelyltä kesken kaiken kotiin, kun housuihin lorahti jotakin. Näin jo sieluni silmin kauheat verihyytymät, mutta onneksi oli vaan valkovuotoa. xD

@Kesäheinä95 Paljon onnea plussasta ja lämpimästi tervetuloa mukaan tähän porukkaan! Saanko kysyä, aiheuttiko aiemman raskauden tuulimuna mitään raskausoireita? Mulla on ensi viikolla ultra, jossa pitäisi vihdoin selvitä, onko tuulimuna vai sykkeelinen vauvanalku. Odottavan aika on todella pitkä!
Mullaki tuntuu vaihtelevan päivästä rintojen arkuus. Mutta tuo nousu vaikuttaa lupaavalta, millon sitä uskaltaa nauttia!
Mulla on sama homma välillä, tuntuu että nyt tulee jotain mut onneks vaan valkkaria. Kun nää kivut on kun menkat alkais ihan millon vaan niin on vähän väliä kurkkimassa jos tuntuu vaan että meinaa holahtaa..
 
Te, jotka ette ole vielä listalla, olette lämpimästi tervetulleita mukaan, jos haluatte. Ping esim. @Kesäheinä95 @Ingaliini @Sabriiiina @Ks_ :)

Heinäkuiset 2021 ❤❤❤

28.6. / Oliivi3 / 3. lapsi (miehen 1.)
30.6. / Alinna86 / 3. lapsi (miehen 1.)
3.7. / Vehkis / 1. lapsi
4.7. / Brave / 1. lapsi
7.7. / Lintuliini95 / 1. lapsi
7.7. / Mustalilja / 1. lapsi
8.7. / Sannaap123 / 3. lapsi
10.7. / Norappi / 3. lapsi
 
Influenssarokotteesta, työn puolesta pitää ottaa ja nyt kyllä ottaisin muutenkin. (y)
Hankinnat.. Vielä en uskalla tavaroita ostella, teineille ostin joulupakettiin "i love My big sister/brother" - bodyt joilla sit kerron heille tulevasta sisaruksesta. Lisään korvatulpat vielä pakettiin ja ehkä jotain muuta kivaa pientä. Niin ja lisäksi sillasen "baby 2021" bodyn. :love:Dopplerin tilasin eilen,mutta siihen taitaa alkuhankinnat jäädä. Saas nähdä, itseni tuntien en kauaa pysty olemaan ostelematta! :D

Niin ja tervetuloa uusille ❤

Oliivi 6+3 (huomenna tulee tasan 3viikkoa plussasta!) ❤
 
Heinäkuiset 2021 ❤❤❤

28.6. / Oliivi3 / 3. lapsi (miehen 1.)
30.6. / Alinna86 / 3. lapsi (miehen 1.)
3.7. / Vehkis / 1. lapsi
4.7. / Brave / 1. lapsi
7.7. / Lintuliini95 / 1. lapsi
7.7. / Mustalilja / 1. lapsi
8.7. / Sannaap123 / 3. lapsi
10.7. / Norappi / 3. lapsi
10.7. / Ingaliini / 2. lapsi
 
  • Tykkää
Reactions: Vehkis
Mä otin tänään influenssarokotuksen lapsen neuvolakäynnin yhteydessä. Onhan se kiva, jos ei ite tarvis influenssaan sairastua :)

Mä olin ekassa raskaudessa sellainen, etten uskaltanut ollenkaan liikkua enkä tehdä oikein mitään, kun tulkitsin liikuntaohjeet tiukimman kautta ja tuntui, että kaikki mahdollinen oli kielletty. Olin päättänyt tällä kertaa jo ennen raskaaksi tulemista, etten tee niin nyt. Olin eilen rankassa jumpassa ja huomasin, et selkeästi tuntui kehossa kovemmalta kuin normaalisti, mutta silti meni kuitenkin hyvin. Teen ihan kaikkea niinkuin ennenkin (paitsi nyt tietty jotkut ruokarajoitteet yms) ja jos joku alkaa tuntua huonolta, lopetan sen. Viime kerralla mua jäi harmittamaan se, että liikunta jäi niin vähille pelon takia. Nostelu ei varmaan oo hyväks jos oot ihan viimesilläsi, mut en oo kuullukaan, että se olisi kiellettyä. Mielenkiinnosta kysyn, että miten nostelu voisi vaikuttaa tohon pienen pieneen herneeseen syvällä kohdun suojissa?
 
@Sabriiiina Hienosti kasvanut hCG! Tosi hyvä! Mulla myös tänään vihlonut kohtua ikävästi. Sen sijaan tissikipu on yllättäen vähentynyt merkittävästi, ja ainoa raskauteen viittaava oire on tuo vihlonta. Missä mun raskausoireet viipyy?

Huomaa, että hermoilen koko ajan. Muun muassa tänään harpoin happihyppelyltä kesken kaiken kotiin, kun housuihin lorahti jotakin. Näin jo sieluni silmin kauheat verihyytymät, mutta onneksi oli vaan valkovuotoa. xD

@Kesäheinä95 Paljon onnea plussasta ja lämpimästi tervetuloa mukaan tähän porukkaan! Saanko kysyä, aiheuttiko aiemman raskauden tuulimuna mitään raskausoireita? Mulla on ensi viikolla ultra, jossa pitäisi vihdoin selvitä, onko tuulimuna vai sykkeelinen vauvanalku. Odottavan aika on todella pitkä!
Miulla on ollu edellisetkin raskaudet melko oireettomia ja niin oli tuulimunaraskauskin. Muutamia etova päiviä ja nippailu/menkkajuilintoja alussa. N. Rv 9-10 rupesin välillä miettimään että onkohan kaikki hyvin... Ja loppujen lopuksi ainut oire oli se tunne. Pääsin nopeammin ultraan rv 11+4, kun huoli kasvoi niin kovaksi. Sillon todettiin tuulimunaksi ja lääkkeelliseen tyhjennykseen jouduin/pääsin sit rv 12+0
 
Mä otin tänään influenssarokotuksen lapsen neuvolakäynnin yhteydessä. Onhan se kiva, jos ei ite tarvis influenssaan sairastua

Mä olin ekassa raskaudessa sellainen, etten uskaltanut ollenkaan liikkua enkä tehdä oikein mitään, kun tulkitsin liikuntaohjeet tiukimman kautta ja tuntui, että kaikki mahdollinen oli kielletty. Olin päättänyt tällä kertaa jo ennen raskaaksi tulemista, etten tee niin nyt. Olin eilen rankassa jumpassa ja huomasin, et selkeästi tuntui kehossa kovemmalta kuin normaalisti, mutta silti meni kuitenkin hyvin. Teen ihan kaikkea niinkuin ennenkin (paitsi nyt tietty jotkut ruokarajoitteet yms) ja jos joku alkaa tuntua huonolta, lopetan sen. Viime kerralla mua jäi harmittamaan se, että liikunta jäi niin vähille pelon takia. Nostelu ei varmaan oo hyväks jos oot ihan viimesilläsi, mut en oo kuullukaan, että se olisi kiellettyä. Mielenkiinnosta kysyn, että miten nostelu voisi vaikuttaa tohon pienen pieneen herneeseen syvällä kohdun suojissa?
Mulla kävi myös näin ekassa raskaudessa pelon takia. Liikunta rajoittui kävelylenkkeihin ja esim. kuntosali jäi pois. Luulen, että tämän vuoksi myös mun palautuminen raskauden jälkeen oli vaikeaa. Oli tosi pitkään kovia keskivartalon kipuja, joita kuntoutin sitten fysioterapiassa. Fysioterapeutin mukaan kivut johtui juurikin heikosta lihaskunnosta keskivartalossa ja sen vuoksi huono ryhti ja vääränlaiset nosteluasennot.
Tällä kertaa aijon jatkaa jumppaamista ja lenkkeilyä niin kauan kuin se hyvältä tuntuu. Suosittelen myös kaikille samaa, hyvä kunto auttaa synnytyksessä ja palautumisessa! :)
 
Heinäkuiset 2021 ❤❤❤

28.6. / Oliivi3 / 3. lapsi (miehen 1.)
30.6. / Alinna86 / 3. lapsi (miehen 1.)
3.7. / Vehkis / 1. lapsi
4.7. / Brave / 1. lapsi
5.7 / rougemoux / 2.lapsi /vu 18.11
7.7. / Lintuliini95 / 1. lapsi
7.7. / Mustalilja / 1. lapsi
8.7. / Sannaap123 / 3. lapsi
10.7. / Norappi / 3. lapsi
10.7. / Ingaliini / 2. lapsi

Pari päivää ollut nyt kauhea olo. Eilen tuli pelko, ettei kaikki ole hyvin ja tuntui etten pysty millään odottamaan terveyskeskuksen antamaan varhaisultraa 18.11. Tänään kävin Perhe-Artella varhaisultrassa, ja kaikki näytti olevan hyvin. Jopa syke löytyi, vaikka viikkoja ehkä vain 5+4. Viikot täsmäisi pitkiin kiertoihini hyvin ultraajan mukaan. Voihan vielä mennä kesken vaikka heti, mutta rauhoittavaa oli että alkio oli oikeassa paikassa sykkeen kera. Se on minusta jo suuri asia!

Ultraaja oli hoitaja, hän oli todella ihana ja selosti tarkkaan kaikesta mahdollisesta. Suosittelen lämpimästi! 79 € taisi olla, joka on minusta pieni hinta mielenrauhastani.

Influenssarokotteen otin eilen, kuten aiempinakin vuosina. Varsinkin tänä vuonna toivon, että ihmiset sitä paljon ottavat jotta influenssa ja sen jälkitaudit eivät kuormittaisi terveydenhoitoa.

Ilmajoogan lopetin plussaukseen, kun siinä on kova paine vatsalla. Ei myöskään tuntunut hyvältä enää se. Joogassa tulen varmaan vielä käymään, kunhan huimaus menisi ohi. Nyt tuntuu pahalta kaikki liikkeet missä ollaan yhtään pääalaspäin. Lentopalloa myös jatkan oman voinnin mukaan. Huomaan sielläkin että huono olo tulee helposti esim nopeasta kääntyilystä. Jotain raskausjan nettiliikuntakurssia meinaan kokeilla, ehkä pilatesta.
 
Heinäkuiset 2021

28.6. / Oliivi3 / 3. lapsi (miehen 1.)
30.6. / Alinna86 / 3. lapsi (miehen 1.)
3.7. / Vehkis / 1. lapsi
4.7. / Brave / 1. lapsi
5.7 / rougemoux / 2.lapsi /vu 18.11
7.7. / Lintuliini95 / 1. lapsi
7.7. / Mustalilja / 1. lapsi
8.7. / Sannaap123 / 3. lapsi
10.7. / Norappi / 3. lapsi
10.7. / Ingaliini / 2. lapsi

Pari päivää ollut nyt kauhea olo. Eilen tuli pelko, ettei kaikki ole hyvin ja tuntui etten pysty millään odottamaan terveyskeskuksen antamaan varhaisultraa 18.11. Tänään kävin Perhe-Artella varhaisultrassa, ja kaikki näytti olevan hyvin. Jopa syke löytyi, vaikka viikkoja ehkä vain 5+4. Viikot täsmäisi pitkiin kiertoihini hyvin ultraajan mukaan. Voihan vielä mennä kesken vaikka heti, mutta rauhoittavaa oli että alkio oli oikeassa paikassa sykkeen kera. Se on minusta jo suuri asia!

Ultraaja oli hoitaja, hän oli todella ihana ja selosti tarkkaan kaikesta mahdollisesta. Suosittelen lämpimästi! 79 € taisi olla, joka on minusta pieni hinta mielenrauhastani.

Influenssarokotteen otin eilen, kuten aiempinakin vuosina. Varsinkin tänä vuonna toivon, että ihmiset sitä paljon ottavat jotta influenssa ja sen jälkitaudit eivät kuormittaisi terveydenhoitoa.

Ilmajoogan lopetin plussaukseen, kun siinä on kova paine vatsalla. Ei myöskään tuntunut hyvältä enää se. Joogassa tulen varmaan vielä käymään, kunhan huimaus menisi ohi. Nyt tuntuu pahalta kaikki liikkeet missä ollaan yhtään pääalaspäin. Lentopalloa myös jatkan oman voinnin mukaan. Huomaan sielläkin että huono olo tulee helposti esim nopeasta kääntyilystä. Jotain raskausjan nettiliikuntakurssia meinaan kokeilla, ehkä pilatesta.
oi kiva kuulla! Ihanaa, että syke näkyi. Oon myös menossa juurikin tuonne Perhe-Artelle marraskuun lopussa. On tosiaan pieni hinta siitä mielenrauhasta. Ja sitten toisaalta, jos olisi tuulimuna, ei tarvitsisi sinne rv 12 asti odotella.
 
@rougemoux Onnea sykkeestä, varmasti helpottavaa ❤
Mulla kans nää pelot tulee ja menee, yleensä mietin öisin mitä jos kaikki ei olekaan hyvin enkä saa enää unta. Yritän ajatella kuitenkin positiivisesti, mulla on oireita ja pahoinvointi ja ällötys on ollut nyt viime päivinä vahvasti läsnä, en kyllä oo vielä oksentanut. Varhais ultra vasta 16.11, tuntuu ikuisuudelta odottaa...
 
Ihanaa kun tänään on vapaapäivä. Se onkin ainut vapaa tällä viikolla. Ens viikolla on kolme vapaata tosin. Ihanaa kun vaan makoilkut ja nauttinut kotona olemisesta. Mies ja lapset olleet töissä/päikyssä. Ihan parasta kun sai nukkua paljon ja siltikin väsyttää. Pahin oire on niin kamala väsymys. Kamalan raskasta töitäkin tehä tosi väsyneenä. Kun tuntuu että tähän väsymykseen ei auta siis mikään. Ei meinaa kotonakaan saada siivottua tai mitään muuta tehtyä. Kamala vuodatus väsymyksestä!
 
Jos tänne sitten uskaltautuisi...
31-vuotias ja ensimmäistä lasta ollaan yritetty viime helmikuusta lähtien. Raskauduin melkeimpä samantien, mutta se meni kesken varmaan siinä viikolla 6. Tehtiin lääkkeellinen keskeytys sitten Hyvinkään polilla. Heinäkuussa saatiin alkaa yrittämään uudestaan ja nyt tärppäsi☺ La menee varmaan johkin 11.-15.7 välimaastoon, terkkari sano puhelimessa 15.7 mutta laski 28pvän kierrolla, netin laskureihin kun laitan mun 25pvän kierron niin osuu aiemmaksi tietenskin. Testin tein hirveessä krapulassa sinä päivänä kun menkkojen piti alkaa Vähän yllärinä tuli kun ei minkäänlaisia oireita ollu eikä oo edelleenkään (4+5). Eipä ollut kyllä viimeksikään että en tiedä miksi yllätyin.

Lueskelen myöhemmin koko ketjun läpi täältä ja tutustun teidän tarinoihin, mutta nyt kysyisin onko fb-ryhmässä vielä tilaa?☺
 
Heippa!
Täällä ensiodottaja 27v liittyy keskusteluun, eka testi näytti vahvan plussan 29.10, jollon kuukautiset kolme päivää myöhässä. Siitä asti lueskellut tätä keskustelua ja nyt viikolla n. 5+3 uskaltaudun mukaan tännekin. LA 6. tai 7.7., kun kierron pituus vaihdellut jonkin verran. Yritys aloitettiin elokuussa, yllättävänkin pian tärppäsi.
Oireita ollut viikolta 3 asti, huimausta, etovaa oloa ja nippailuja ja epäilyt heräsi hyvissä ajoin ennen plussaa. Nyt hirvittävän kipeät rinnat, yöunet muuttuneet kevyeksi niin että herään joka aamu 6.30 eikä unta enää riitä, pahoinvointi onneksi pysyy aisoissa tasaisella ruokailuvälillä. Yllättävän rauhallisin mielin olen kuitenkin ollut, eka neuvola joulukuun alkupäivinä. Tässä välissä tulossa muutto ja kiireinen työrupeama joten eiköhän nämä viikot nopeasti kulu ja toivotaan että pieni muru pysyy mukana matkassa ❤
Ihana päästä tänne jakamaan mietteitä!
 
Ihanaa kun tänään on vapaapäivä. Se onkin ainut vapaa tällä viikolla. Ens viikolla on kolme vapaata tosin. Ihanaa kun vaan makoilkut ja nauttinut kotona olemisesta. Mies ja lapset olleet töissä/päikyssä. Ihan parasta kun sai nukkua paljon ja siltikin väsyttää. Pahin oire on niin kamala väsymys. Kamalan raskasta töitäkin tehä tosi väsyneenä. Kun tuntuu että tähän väsymykseen ei auta siis mikään. Ei meinaa kotonakaan saada siivottua tai mitään muuta tehtyä. Kamala vuodatus väsymyksestä!
Mul tullut kans tää väsymys, iskee pahimmillaan iltapäivällä ja mullakun on aamu sekä ilta vuoroja niin tuntuu ettei millään saa pidettyä enää silmiä auki jossain kuuden/seiskan aikaan.
Voi kyl johtuu myös siitä et mun yöunet on niin rikkinäisiä kun juoksen parin tunnin välein vessassa tai juomassa. Ja aamulla kun kello soi niin voi luoja kun väsyttäis :D
Tänään ollut aika kovia tuikkimisia ja juilimisia puolin ja toisin, enemmän kyllä vihloo oikealle puolelle, tässä sohvalla kun on ollut pari tuntia niin kokoajan on viillellyt ja jomotellut...toivottavasti vaan jotain kasvukipuja:unsure:
Tänään 6+2
 
  • Tykkää
Reactions: Vehkis
@rougemoux Onnea sykkeestä!❤❤❤ 79e on kyllä hyvin kohtuullinen mielenrauhasta. Olisin itsekin kääntynyt heidän puoleen, ellei terveyskeskuksesta olisi tarjottu varhaisultraa. Keskiviikko ei tule hetkeäkään liian aikaisin.

@Hanipani @Inkeri123 Tervetuloa mukaan, ja isot onnittelut plussista!❤❤❤

@norappi Uskon että väsyttää. Tänne jos minne saa avautua. :) Täällä myös väsynyt kohtalotoveri ilmottautuu. Olin itse työtapaamisessa tänään ja piti ihan keskittyä, että sain silmät pidettyä auki ja haukotukset tukahdutettua. Kaikista mieluiten makaisin sängynpohjalla koko päivän jatkuvan väsymyksen vuoksi. Onneksi viikonloppuna voi! @Alinna86 Iltavuorot on varmasti tosi puuduttavia väsymyksen takia. Kahviakaan kun ei voi litkiä.
 
Oon pitänyt hiljaiseloa täältä tällä viikolla mutta nyt taas kurkkimassa. Mulla alkoi tiistai iltana vuoto joka yltyi keskiviikkona isoiksi hyytymiksi, isoin oli kämmenen kokoinen. Tilanne näytti täysin samalta kuin kesällä, viikkojakin tismalleen sama 5+3 silloin. Mulle tuli täys romahdus tuosta, jäin sairauslomalle ja sain ultran perjantaille eli 5+5. Piti tarkistaa että kohtu tyhjeni kunnolla. Mutta löytyikin pieni ihme sieltä yhä! Mittaa oli 2 mm ja vastasi juuri 5+5, syke siinä ja siinä, lääkäri oli jotain värinää näkevinään mutta kuulemma ei useimmiten näy vielä tässä kohtaa. Kontrolli viikon päästä. Joten täällä sitä vielä jännätään!

Joku kyseli tuosta fb ryhmästä niin sinne mahtuu hyvin vielä, jäseniä on nyt vajaa 20 ja suljetaan kun noin 50.
 
Ehkäpä minäkin uskaltaudun tähän pinoon nyt ilmoittautua. Varmasti eri tilanne kuin useimmilla, koska meidän raskaus saatu alkuun lahjamunasoluilla. Kuitenkin raskaus tuntuu fyysisesti ja henkisesti täysin samalta kuin aiemmat kaksi raskauttani. Nyt uuden miehen kanssa toivoimme yhteistä lasta, jota ei usean vuoden yrityksen jälkeen kuulunut. Tai kuului, mutta päättyi keskenmenoon ja lopulta päädyimme lahjamunasoluhoitoihin.

Raskaus nyt viikolla 4+5 ja laskettu aika 12.7.

Olen taustalla lukenut teidän kommentteja ja samoja fiiliksiä täälläkin. Oireiden tai niiden puuttumisen seurantaa.. Tällä hetkellä rinnat on mulla tosi pinkeet ja kuvotusta ollut muutamina aamuina. Muuten aika vähän oireita, mutta ei mulla aiemminkaan ole ollut tässä vaiheessa.

Tsemppiä ja onnea meille kaikille raskauden edetessä <3
 

Yhteistyössä