Heinäkuiset 2021

Apua, jääkö tänne ketään? :D En uskalla fb ryhmiin liittyä, ettei vaan oo ketään tutun tutun tuttua.
Meillä on huomenna varhaisultra, jännittää ihan hirveesti,onneks mies pääsee mukaan.

Onko kellään kikkakolmosta pahoivointiin..? Koko ajan öklöttää, koitan syödä, juoda, om pahoinvointilääkettä, aijemmin raskaudessa kokeilussa rannekkeet jotka ei toiminu. Mulla on voimat niin lopussa etten kestä..
*rv 7+3
Mä ainakin jään. Hyvin tänne voi jäädä kaikki muutkin heinäkuiset - olipa la alku- tai loppukuusta. :) Kuukauden, saati kuukausien, vieriessä ero viikkojen välillä pienenee joka tapauksessa.

Oliskin kikkakolmonen pahoinvointiin! Mulla on päiviä, jolloin aivan karmea olo ja oksennan ja sitten päiviä, jolloin vain orastava pahoinvointi. Toki sekin tuntuu ikävältä. Enemmän tai vähemmän kipeä olo koko ajan. Syöminen auttaa vähän, mutta ei kovin kestävä ratkaisu. Jos jollain on, niin mahtavaa! :D
 
Viimeksi muokattu:
@Sabriiiina Unohdin kommentoida ultraa! Piti vain sanomani, että onpa jännää ja toivottavasti kaikki hyvin. Kiva että pääsette yhdessä kokemaan sen. ❤

Meilläkin on huomenna ultra ja jännittää hurjasti. Että on viikko madellut. Kyseessä seuranta, jotta nähdään, vieläkö pieni sinnittelee hematoomasta(?) huolimatta. Mieskin pääsee ekaa kertaa mukaan, mikä tuntuu tosi tärkeeltä. Ei tarvitse yksinään kyynelehtiä, oli sit iloa tai surua. :)
 
@Sabriiiina Unohdin kommentoida ultraa! Piti vain sanomani, että onpa jännää ja toivottavasti kaikki hyvin. Kiva että pääsette yhdessä kokemaan sen.

Meilläkin on huomenna ultra ja jännittää hurjasti. Että on viikko madellut. Kyseessä seuranta, jotta nähdään, vieläkö pieni sinnittelee hematoomasta(?) huolimatta. Mieskin pääsee ekaa kertaa mukaan, mikä tuntuu tosi tärkeeltä. Ei tarvitse yksinään kyynelehtiä, oli sit iloa tai surua.
Mihin aikaan teillä on ultra? Ilmoittele heti mitä sanovat siellä <3
Meillä on onneks jo aamupäivästä, isommat on koulussa ja mummu tulee pienintä vahtimaan. Muka miehellä käynti sairaalassa :D

Tää on tosiaan neljäs lapsi, enkä oo aikaisemmin odotusforumeilla ollu. Tämä ja edellinen lapsettomuushoidoilla, niissä ryhmissä toki oon sit ollu super aktiivinen.
Nyt ei olla kerrottu kenellekkään, enkä edes halua vielä. Miehen pomo tietää, kun miehen piti olla yks päivä pois töistä sairaalareissun takia.

Seuraava kysymys voi aiheuttaa myrskyn mutta otetaan se riski. Suurin osa varmaan jo fbn ryhmissä niin tästä ei tornadoa tule :D

Onko toiveessa olisiko uus tulokas tyttö vai poika? Mulla edellisestä suhteesta tyttö ja poika, nuorin poika. Sinällään ei oo väliä kumpi tulee, mies toivoo 1% enemmän nyt tyttöä :) toki on tärkeintä että lapsi on terve, mutta ymmärrän hyvin jos joku toivoo jompaa kumpaa.
Ystävälläni on 3poikaa, eikä aijo tehdä lisää lapsia, tekisi jos 100 varmana saisi tytön :)
 
  • Tykkää
Reactions: rougemoux ja Vehkis
Mihin aikaan teillä on ultra? Ilmoittele heti mitä sanovat siellä <3
Meillä on onneks jo aamupäivästä, isommat on koulussa ja mummu tulee pienintä vahtimaan. Muka miehellä käynti sairaalassa

Tää on tosiaan neljäs lapsi, enkä oo aikaisemmin odotusforumeilla ollu. Tämä ja edellinen lapsettomuushoidoilla, niissä ryhmissä toki oon sit ollu super aktiivinen.
Nyt ei olla kerrottu kenellekkään, enkä edes halua vielä. Miehen pomo tietää, kun miehen piti olla yks päivä pois töistä sairaalareissun takia.

Seuraava kysymys voi aiheuttaa myrskyn mutta otetaan se riski. Suurin osa varmaan jo fbn ryhmissä niin tästä ei tornadoa tule

Onko toiveessa olisiko uus tulokas tyttö vai poika? Mulla edellisestä suhteesta tyttö ja poika, nuorin poika. Sinällään ei oo väliä kumpi tulee, mies toivoo 1% enemmän nyt tyttöä toki on tärkeintä että lapsi on terve, mutta ymmärrän hyvin jos joku toivoo jompaa kumpaa.
Ystävälläni on 3poikaa, eikä aijo tehdä lisää lapsia, tekisi jos 100 varmana saisi tytön
Itsellä kaksi tyttöä ja mulla ei oikeastaan ole väliä kumpi tulee. Ehkä hitusen enemmän toivoisin kolmatta tyttöä, mutta kyllä poikakin olisi jännittävä kokea. :love:
 
Mihin aikaan teillä on ultra? Ilmoittele heti mitä sanovat siellä <3
Meillä on onneks jo aamupäivästä, isommat on koulussa ja mummu tulee pienintä vahtimaan. Muka miehellä käynti sairaalassa

Tää on tosiaan neljäs lapsi, enkä oo aikaisemmin odotusforumeilla ollu. Tämä ja edellinen lapsettomuushoidoilla, niissä ryhmissä toki oon sit ollu super aktiivinen.
Nyt ei olla kerrottu kenellekkään, enkä edes halua vielä. Miehen pomo tietää, kun miehen piti olla yks päivä pois töistä sairaalareissun takia.

Seuraava kysymys voi aiheuttaa myrskyn mutta otetaan se riski. Suurin osa varmaan jo fbn ryhmissä niin tästä ei tornadoa tule

Onko toiveessa olisiko uus tulokas tyttö vai poika? Mulla edellisestä suhteesta tyttö ja poika, nuorin poika. Sinällään ei oo väliä kumpi tulee, mies toivoo 1% enemmän nyt tyttöä toki on tärkeintä että lapsi on terve, mutta ymmärrän hyvin jos joku toivoo jompaa kumpaa.
Ystävälläni on 3poikaa, eikä aijo tehdä lisää lapsia, tekisi jos 100 varmana saisi tytön
Oon jotenkin aina kuvitellut, että saan pojan. Mutta noin viikko ennen kuin sain ekan plussan (kiinnittymiskipujen aikoihin) näin unta, että jo edesmennyt mummoni antoi minulle itse neulotun vaaleanpunaisen vauvan bodyn ja sanoi "Tätähän kohta tarvitsette" ❤. Sen jälkeen ollut vahvat tyttö-fibat, vaikka unta vaan olikin :D

Ehkä jotenkin hitusen toivoisin enemmän poikaa. Mutta tosiaan eipä tuolla väliä ole kumpi tulee, kunhan vaan tulee ja on terve :) ensimmäinen lapsi siis kyseessä.
 
@Sabriiiina Mies puhui jo vähän pojasta, en tiedä haaveileeko pojasta kun meillä on jo tyttö. Itse olen aika varma, että tulee toinen tyttö. Mulle ei oo kyllä tällä kertaa mitään väliä, ekalla kerralla toivoin tosi kovasti tyttöä.

Meillä on tulossa varhaisultra torstaina ja mua suoraan sanottuna pelottaa. Pelkään, että tuleekin kaksoset, koska tässä raskaudessa olen ollut nyt niin pahoinvoiva verrattuna ensimmäiseen, olen ihan maani myynyt koko ajan ja työnteosta ei tule yhtään mitään. Ja samalla pelottaa, et kaikki ei olekaan hyvin. Onneksi ei enää montaa päivää!
 
Mihin aikaan teillä on ultra? Ilmoittele heti mitä sanovat siellä <3
Meillä on onneks jo aamupäivästä, isommat on koulussa ja mummu tulee pienintä vahtimaan. Muka miehellä käynti sairaalassa :D

Tää on tosiaan neljäs lapsi, enkä oo aikaisemmin odotusforumeilla ollu. Tämä ja edellinen lapsettomuushoidoilla, niissä ryhmissä toki oon sit ollu super aktiivinen.
Nyt ei olla kerrottu kenellekkään, enkä edes halua vielä. Miehen pomo tietää, kun miehen piti olla yks päivä pois töistä sairaalareissun takia.

Seuraava kysymys voi aiheuttaa myrskyn mutta otetaan se riski. Suurin osa varmaan jo fbn ryhmissä niin tästä ei tornadoa tule :D

Onko toiveessa olisiko uus tulokas tyttö vai poika? Mulla edellisestä suhteesta tyttö ja poika, nuorin poika. Sinällään ei oo väliä kumpi tulee, mies toivoo 1% enemmän nyt tyttöä :) toki on tärkeintä että lapsi on terve, mutta ymmärrän hyvin jos joku toivoo jompaa kumpaa.
Ystävälläni on 3poikaa, eikä aijo tehdä lisää lapsia, tekisi jos 100 varmana saisi tytön :)
Itsellä vahva poikaolo, mies toivoo tyttöä vaikka aiemmin puhui pojasta koko ajan. Mikä lie saanut mielen muuttumaan!

Ystävä lähetti tämän kiinalaisen kalenterin mulle, jonka mukaan olen laskeskellut tuttujen raskauksia ja pitää pelottavan hyvin paikkaansa. Tämän mukaan meille olis poika tulossa. Uskoo ken tahtoo

 
Itsellä vahva poikaolo, mies toivoo tyttöä vaikka aiemmin puhui pojasta koko ajan. Mikä lie saanut mielen muuttumaan!

Ystävä lähetti tämän kiinalaisen kalenterin mulle, jonka mukaan olen laskeskellut tuttujen raskauksia ja pitää pelottavan hyvin paikkaansa. Tämän mukaan meille olis poika tulossa. Uskoo ken tahtoo

Kolme edellistä lasra näyttää ihan päin vastoin, tästä näyttää poikaa eli oisko tyttö? :D ihania tämmöset.
 
@Sabriiiina Hyvä kysely! Oon koko elämäni toivonut, että saisin ainakin yhden tyttölapsen, mutta tämän prosessin myötä oon ylipäänsä kiitollinen, jos syntyy terve lapsi (kukapa meistä ei:)) . Mies olisi toivonut kaksosia ja yhden kumpaakin sukupuolta. :D

En muuten edes kestä ajatella, millainen kaksosraskaus olisi, kun jo yhtä odottaessa on aika karu olo koko ajan. Ehkä @Ingaliini käyt sitä läpi parhaillaan. Jaksamista! :)
 
Mihin aikaan teillä on ultra? Ilmoittele heti mitä sanovat siellä <3
Meillä on onneks jo aamupäivästä, isommat on koulussa ja mummu tulee pienintä vahtimaan. Muka miehellä käynti sairaalassa

Tää on tosiaan neljäs lapsi, enkä oo aikaisemmin odotusforumeilla ollu. Tämä ja edellinen lapsettomuushoidoilla, niissä ryhmissä toki oon sit ollu super aktiivinen.
Nyt ei olla kerrottu kenellekkään, enkä edes halua vielä. Miehen pomo tietää, kun miehen piti olla yks päivä pois töistä sairaalareissun takia.

Seuraava kysymys voi aiheuttaa myrskyn mutta otetaan se riski. Suurin osa varmaan jo fbn ryhmissä niin tästä ei tornadoa tule

Onko toiveessa olisiko uus tulokas tyttö vai poika? Mulla edellisestä suhteesta tyttö ja poika, nuorin poika. Sinällään ei oo väliä kumpi tulee, mies toivoo 1% enemmän nyt tyttöä toki on tärkeintä että lapsi on terve, mutta ymmärrän hyvin jos joku toivoo jompaa kumpaa.
Ystävälläni on 3poikaa, eikä aijo tehdä lisää lapsia, tekisi jos 100 varmana saisi tytön
Meillä esikoinen on poika ja aiemmin ajattelin, että kaksi poikaa olisi tosi jees (y). Nyt oon kuitenkin huomannut miettiväni mm. Tyttöjen nimiä. Eli kai jollain tasolla tyttöä toivon, vaikka eihän sillä tietty väliä ole. :giggle:

Me ei esikoisen kohdalla tiedetty sukupuolta ennen syntymää. Ajateltiin nyt myös jättää se arvoitukseksi, jos sinne asti päästään.:)
 
  • Tykkää
Reactions: Sabriiiina
Hurjasti tsemppiä ultriin @Sabriiiina ja @Vehkis ❤

Sukupuolesta.. Itsellä ennestään tyttö ja poika ja jotenkin nyt toivoo tyttöä. Vaikka toki ihan sama kumpi mutta haaveena että vielä tytön saisin.
Mutta... Miun mummo (joka on nähnyt jokaikisen lapsenlapsenlapsen syntymän etukäteen, jo ennenkun on itse tiennyt odottavansa, sanoi ennen kuolemaansa että minä saan vielä pojan. Eli jotenkin vahvasti odotan että poikauutisia saadaan.. ❤ Mies ei oikein osaa "toivoa" kumpaakaan, on vaan niin onnellinen esikoisestaan vaan että sama kumpi tulee. Hellyyttävää ❤
 
@Sabriiiina ymmärrän, onhan se aina vaan yhtä jännittävää, toivottavasti kaikki hyvin❤

Tänään päästiin uudelle raskausviikolle 9 (8+0) ja tänään hän on kirsikan kokoinen :D

Miten niin pieni saakaan olon niin huonoksi ja väsyneeksi. Viime yönä joutui ramppaamaan pissalla parin tunnin välein, nytkö tässä muka jo valmistaudutaan yöheräämisiin :ROFLMAO:
En onneksi vieläkään ole oksentanut, mutta ällötys on vahvasti läsnä pitkin päivää. Tällä viikolla taas iltavuoroja ja nekös onkin ne kamalimmat, kun ei meinaa pysyä hereillä. Onneksi viikonloppuna saa nukkua :D
 
@Sabriiiina ja @Vehkis tsemppiä ultriin! Toivottavasti on hyviä uutisia sitten kerrottavana :)

Täällä siirryttiin viikolle 5+0 ja tänään alkoi myös etova olo (tai vähän jo eilen illalla). Toivottavasti tää nyt pysyy siedettävän rajoissa. Meillä on vielä tosi pitkä aika varhaisultraan (9.12.), kun varatiin se mielummin vähän myöhemmäksi (rv8+0), jotta varmasti esim. sykkeen pitäisi näkyä ja toisaalta jos menee aikaisemmin kesken niin ei tarvitse turhaan mennä ultraan. Meillä edellinen raskaus päättyi kkm rv6+2 joten tästä ehkä vähän viisastuneena... Mutta onhan tää odottelu ihan tuskaa.

Me odotetaan esikoista, eikä sukupuolella oo mitään väliä. Mulla ei oikeastaan oo ees mitään fiilistä (ainakaan vielä) suuntaan tai toiseen. Ehkä se johtuu siitä, ettei vielä osaa oikein ajatella, että tästä raskaudesta vauva joskus tulisi. Mutta katsotaan muuttuuko fiilis, jos tästä päästään vähän pidemmälle.
 
Ihan ensin tsemppiä @Alinna86 huonon olon ja väsymyksen kanssa taisteluun ! ❤
Nyt oon hämilläni. Kokeilin tuota doppleria tänään jo. Sykkeitä en saanu kuulumaan (en ehkä edes odottanut) mutta se näytti useaan kertaan sellaisia lukemia siinä näytöllä mitä pienen syketaajuus pitäisi olla.. 120 - > vaihdellen. Tietty hän on vielä pieni mutta voisiko jo olla hänen sykkeitä?
Viikonloppuna uudelleen, josko jo kuuluisikin jotain ❤

Oliivi 8+2
 
Viimeksi muokattu:
Soffiss
Heippa.

Onnea kaikki plussanneet!
Oon täällä keskustelua seurannut, mutten ole uskaltanut kommentoida, ennen kuin mitään varmaksi todetaan. Laskettua aikaa on ollut hankala määrittää, kun kierto ollut epäsäännöllinen. Omien laskujen mukaan pitäisi olla jo jotain rv4-6 väliltä. Esikoisen aikana vahva pahoinvointi oli mukana koko raskauden ajan. Tällöinkin varhaisultrassa selvitettiin kesto ja määritettiin la. Tällöin kuukautiset puuttui kokonaan parin vuoden ajan ja testin tajusin tehdä pahoinvoinnin takia. Testi näytti plussaa rv6 ja rv7 olin varhaisultrassa.

Tällä kertaa tein testin lokakuun lopussa, kun oli pahoinvointia ollut muutama päivä ja haalea plussa tuli. Varmistettiin se ja hcg oli 66. Viikon päästä oli uus hcg, arvo oli noussut mutta yhä matala. Tästä viikko ja sitten pääsinkin varhaisultraan. Mutta mitään ei näkynyt. Ei kohdunsisäistä, eikä ulkoista raskautta. Oireet ovat myös loppuneet alun jälkeen. Lääkärin mielestä kaikki viittaa keskenmenoon, kun alkuoireiden ajankohdan perusteella pitäisi raskauden olla jo pidemmällä ja näkyä. Odotan kutsua uuteen kontrolliin, jossa ultrataan vielä tarkemmin kaikki mahdollisuudet kohdunulkoiselle raskaudelle.

Kiinnostaisi, onko jollain kokemusta tai kuulopuhetta tai mitä tahansa tietoa vastaavasta tilanteesta. Jotenkin oli sellainen tunne, että kannatti varautua pahimpaan. Nyt tuntuu pitkiltä odottelupäivät
 
Millaisia alavatsakipuja teillä on ollut? Mulla alkoi eilen illalla aaltoileva kipu/jomotus vasemmalla IHAN alavatsassa, joka jatkuu yhä :( aamulla olin ihan varma että nyt se oli siinä kun tuntui että verta olis hulahtanut, mutta eipä ollutkaan kun valkovuotoa..?

Kipu ei ole niin kovaa, pärjään ilman särkylääkettä. Välillä sattuu samaan kohtaan oikealle puolelle ja keskelle vatsaa, mutta eniten tohon vasemmalle. Soitin neuvolaan oman mielenrauhan takia, mutta käskivät vaan seurailla ja levätä, ja päivystykseen jos kipu kovenee niin ettei voi olla kotona koska he eivät tee mitään asialle.
Tiedän että alavatsakivut on yleisiä, mutta kun tätä jatkunut lähes yhtä soittoa eilisestä asti niin mietityttää :/

Kipu tuntuu eniten kuvaan merkatulla alueella: https://aijaa.com/yUkpEa

Nyt menossa noin 5+3. Varhaisultraan vielä reilut pari viikkoa aikaa.
 
  • Surullinen
Reactions: rougemoux
Millaisia alavatsakipuja teillä on ollut? Mulla alkoi eilen illalla aaltoileva kipu/jomotus vasemmalla IHAN alavatsassa, joka jatkuu yhä aamulla olin ihan varma että nyt se oli siinä kun tuntui että verta olis hulahtanut, mutta eipä ollutkaan kun valkovuotoa..?

Kipu ei ole niin kovaa, pärjään ilman särkylääkettä. Välillä sattuu samaan kohtaan oikealle puolelle ja keskelle vatsaa, mutta eniten tohon vasemmalle. Soitin neuvolaan oman mielenrauhan takia, mutta käskivät vaan seurailla ja levätä, ja päivystykseen jos kipu kovenee niin ettei voi olla kotona koska he eivät tee mitään asialle.
Tiedän että alavatsakivut on yleisiä, mutta kun tätä jatkunut lähes yhtä soittoa eilisestä asti niin mietityttää :/

Kipu tuntuu eniten kuvaan merkatulla alueella: https://aijaa.com/yUkpEa

Nyt menossa noin 5+3. Varhaisultraan vielä reilut pari viikkoa aikaa.
Mulla samassa kohtaa pientä kipua päivittäin :) käsittääkseni voivat olla koviakin kipuja, mutta ihan normaaleja :)
 
  • Tykkää
Reactions: Minie
vierailija
Millaisia alavatsakipuja teillä on ollut? Mulla alkoi eilen illalla aaltoileva kipu/jomotus vasemmalla IHAN alavatsassa, joka jatkuu yhä aamulla olin ihan varma että nyt se oli siinä kun tuntui että verta olis hulahtanut, mutta eipä ollutkaan kun valkovuotoa..?

Kipu ei ole niin kovaa, pärjään ilman särkylääkettä. Välillä sattuu samaan kohtaan oikealle puolelle ja keskelle vatsaa, mutta eniten tohon vasemmalle. Soitin neuvolaan oman mielenrauhan takia, mutta käskivät vaan seurailla ja levätä, ja päivystykseen jos kipu kovenee niin ettei voi olla kotona koska he eivät tee mitään asialle.
Tiedän että alavatsakivut on yleisiä, mutta kun tätä jatkunut lähes yhtä soittoa eilisestä asti niin mietityttää :/

Kipu tuntuu eniten kuvaan merkatulla alueella: https://aijaa.com/yUkpEa

Nyt menossa noin 5+3. Varhaisultraan vielä reilut pari viikkoa aikaa.
Kannattaa mennä päivystykseen, jos on raskaana ja toispuoleinen vatsakipu. Se voi olla kohdunulkoinen raskaus ja sehän voi olla vakava tilanne. Käy näytillä niin saat mielenrauhan.
 
Mulla samassa kohtaa pientä kipua päivittäin käsittääkseni voivat olla koviakin kipuja, mutta ihan normaaleja
Kiitos, tämä vähän rauhoitti mieltä :) Sitä neuvola-tätikin puhelimessa sanoi, että se kohdun kasvu voi aiheuttaa monenlaisia kipuja.
Kipu alkanut nyt enemmän "leviämään" tohon toiselle puolelle. Kävi kyllä vasta nyt mielessä, että eilen loppui 5 päivän ab-kuuri.. se laittoi vatsan toiminnan sekaisin, ettei olisi siitä johtuvaa.

Päivystykseen soittelen heti jos kivut kovasti pahenee tai alkaa vuoto.

Turautin jo stressi-itkut :D ehkä tämä tästä, toivotaan että helpottaisi!
 
  • Tykkää
Reactions: Aniaj

Yhteistyössä