****HEINÄKUISET HEINÄKUUSSA Vol.2****

Onnea vauvaantuneet! :heart: :flower:

Täälläkin ollaan vielä yhdessä kasassa. :ashamed:
Ja nyt on alkaneet ihmiset soitella koko ajan että joko? NO EI! ja enemmän vain alkaa itseä painamaan kun ei vieläkään! |O
Voisin purnata omaa napaa vaikka kuin mutta ei siitä hyötyä ole!
Tänään nipistelly kyllä mahasta vähän normaalia enempi, mutta näin olen tainnut sanoa jo muutamana päivänä, joten en usko olevan mitään vaikutusta!

Huomenna neuvola, voikohan ne siellä tarkistaa kohdunkaulan tms tilannetta? Olis ihan mukava tietää onko edes minkäänlaista edistystä tapahtunut!

Jaksuja vielä vähän meille! :hug:
 
SusSoo
Coo :flower: onnittelut!

Joku tuskaili turvotuksen kanssa. Mullahan oli siis ihan jär-kyt-tä-vä turvotus monta kuukautta loppuraskaudessa. Paino nousi välillä reilusti yli kilon viikkovauhtia :whistle: Synnytyksestä on kulunut 9 vrk ja mun paino on tippunut 10,5 kiloa :D Vielä semmoiset seitsemän kun lähtee, niin oon lähtöpainossa. Eli mussa oikeesti oli (vauva+istukka+lapsivesi+turvotus) kymmenisen kiloa nopeasti poistuvaa painolastia.

Neuvolasta käväistiin tänään. Vauva on tosi terhakka ja paljon hereillä. Nuo syyt vaikuttaa nyt siihen, että paino ei ollut noussut riittävästi eli ei olla vielä edes syntymäpainossa. Eli täytynee alkaa antaa reippaasti korviketta, että kaveri alkais kasvaa. Ja se taas luultavasti vaikuttaa siihen, että mä en välttämättä enää imetä kovin kauaa... No, tuo on tuttua mulle jo edellistenkin lasten ajoilta. Ensi viikolla uusi punnitus ja katsotaan miten on paino alkanut nousemaan.

Tsemppiä kaikille vielä "kokonaisena" oleville!

Sussoo ja Suloinen poju 9vrk :heart:
 
Hienoa kesäheinä, että voit päivittää.

Mitat oli jääny pois- siis 4300g ja 55 cm

Huomaan, kuinka sekavasti sitä tulee kirjoitettua.(Viime viesti) No, nythän vauva on pääasia. Olen niin onnellinen tuosta pikku tuhisijasta.


Tänään kätilöni kävi kotona ja saatiin käydä vielä synnytys läpi puhuen. Synnytys kesti siis 3,5 tuntia. Kaikki meni jotenkin ihmeellisen hienosti- kiitos myös mahtavan kätilön ja mieheni. Voimme hyvin, vatsanväänteitä on ollut vauvalla, mutta sehän on tavallista, kun elimistö totuttelee uuteen maailmaan..

Kaikkea hyvää kaikille !

mamarosa ja suloinen poikanen
 
Jep, onnittelut kaikille vauvautuneille multakin taas! :flower:

Anna, samoilla päivillä mennään, mut toivottavasti kumpikaan meistä ei sillon enää täällä pyöri :LOL: En olis kyl koskaan uskonu et tässä raskaudessa vielä näillä päivillä vauva on masussa!! Mut ei täs enää ko korkeintaa kaks viikkoo :/ |O

Eilen oli niin outo olo sit koko päivän, semmone kiskotuksen tunne (ko on yleensä aamusti ko tarvii saad oikee venyteltyy ittes sängyssä et se tunne laukee..kuulostipa just siltä ko tarkotinki..) oli vaik kui voimakas, mut se tuntu vaan mahassa. Muutenkin tuntuu painetta joka paikassa, oli pakko sit lähtee kävelylle, ja sikko alko supistelee, ni se viimein sit autto siihen tunteeseen. Emmäkään silti voi koko päivää kävellä :) Tai voisin, mut matkat on aika rajattuja enneks tarvii päästä taas pissalle :kieh: Pikkasen kyl sit toivoin, et alkas yöllä supistelee kovinkin, et se tunne helpottas, mut eipä mitään suurempia taaskaan. Nooh, niin kauan ko mulla on vielä edes näin "mukava" olla, ni en viitti liikoja valitella.. Kauheesti kaikki meinaa, et tällä viikolla peipi tulis, itte veikkaan ens viikon torstaita, kun viime viikon torstaina ei tapahtunu mitään.

Meen neiti vaatii aamupalaa, kada kou, siis :)

Ämpee 39+5
 
Onnea vauvaantuneille!!
Meillä on vauva-arki lähtenyt mukavasti pyörimään, neiti on kova syömään ja hyvä nukkumaan, viime yönäkin nukkui 5 tuntia putkeen. Meinas vaan äitille tulla jo maitoräjähdys... Voi että kun asuttas lähempänä sairaalaa niin kyllähän tuota maitoa sinne joutais!
Painoa on tullut hyvin, tiistaina kun sairaalasta lähettiin niin paino oli 2890g ja jo perjantaina 5vrk:n ikäisenä painoa oli 3080g. Tulee siis siskoonsa joka myös kasvoi hirmuvauhtia!! :heart:

Hyviä vointeja kaikille vielä odottaville, enää ei voi olla pitkä aika!!!! :D
 
Äitipolilla käyty ja kokoarvio oli nyt 3800g. Paikat tarkisti, sormelle oon auki mutta kohtu takana ja homma kuulemma lääkärin mukaan "alkutekijöissään", että näin sitten :headwall: . Vauvan pää tuolla ihan alhaalla lantiossa, muttei kiinnittynyt. Ei jaksa... En oikeesti pääse kävelee, kun on niin paikat kipiät tuolla alhaalla, kun vauva painaa. :'(

Hommat ok muuten, virtaukset kunnossa, vauva liikkuu kovasti, verenpainekin kohdallaan... Että ootellaanhan :headwall: .

Pikkumuksis rv 39+3 (turhaan kai hätäilen, koska la:kin vasta sunnuntaina, mutta kun tuo mieli on niiiiiin malttamaton...)
 
Ompa täällä hiljasta, kaikki varmaan synnyttääs jo.. Se ärsyttävä outo olo alko taas, tekis mieli sätkii ja pomppii ja riuhtoo ittees oikee kunnol!! Mies sano eilen et se on pikkasen huolissas musta, kun oli pakko mennä makuulles ja sätkiä jalkoja :LOL: Iha ko olis ihan kauheesti latautunutta energiaa masussa, muutenkin olo on ko rusakolla puskassa.. Tarvii varmaan lähtee pikku kävelylle taas, jos se hetkeks helpottais :/
 
Moikka taas!

Kesäheinälle kiitos listan päivittämisestä!!
Mä en ollu tainnukaan viime viestissä kirjottaa meidän neitin mittoja. Ne oli siis 3380g ja 50 cm.

:flower: Onnea myös viime käyntini jälkeen vauvan saaneille!! :flower:

Mä voin laittaa synnytyskertomustani, jos joku jaksaa lukee...
Heräsin pe-aamuyöstä (10.7.) 2.30 aikaan, että mitä ihme tuntemuksia nyt tuleekaan. Ei periaatteessa ollu kipeitä, mutta jotain sysäyksiä. Niitä tuli aika tiuhaan ja piti ihan käsin kokeilla, että meneekö maha samalla kovaksi. Niitä siinä vartin kuulostelin ja sitten herätin miehen ja sanoin, että mua taitaa kuule supistella, mutta ei oo oikeestaan kipeitä, mutta tiuhaan tulee. Samalla käänsin kylkeä ja jotain lorisi housuihin. Ajattelin, että pitää lähtee tsekkaamaan ja jonkin verran liritti vielä vessassa. Mutta koska ei ollut tulvaksi asti, mietin taas (kuten esikoisesta), että onko tämä nyt oikeasti sitä vettä.. 3.30 asti kuulostelin supistuksia, joita tuli ekan tunnin aikana tosi tiuhaan, mutta kesti vaan n. 20s. Söinkin tässä välissä vähän jugurttia ja mysliä, kun ajattelin, että jaksaa sitten, jos lähtö tulee piankin. Tuolloin puol neljä soitin synnytysvastaanottoon ja kysyin neuvoja ja sieltä sanottiin, että jos siihen paperitestiin ei selvästi tule märkää, niin oletettavasti ei ole vettä ja ole kotona niin pitkään kuin kivuilta kärsit.

Siirryin sitten sohvalle lepäilemään, että mies saisi nukutta, ettei tarviisi "turhaan" valvoa, olipa sitten tosi kyseessä tai ei. Supistukset alkoi napakoitua, mutta samalla ne harveni. Loppuaamuyön/aamun niitä tuli noin 15 min välein, kestoltaan kuitenkin 1min ja ylikin. Koko ajan toivoin, että ei etenis niin nopeasti, että pitää meidän lapsenvahti (yks kaveri) hälyttää yöaikaan tulemaan. Siinä sohvalla sainkin sitten jopa torkuttua supistusten välillä. Ja supistusten tullessa koitin olla mahd. rentona ja keikuttelin itseäni, että tilanne kuitenkin edistyisi. Esikoisen aikaan jännitin itteni aina supistuksen kivun ajaksi, joten senkin takia varmaan kesti pidempään avautuminen.

Puoli seiskan maita sitten muu perhe alkoi heräillä. Ja mä vielä arvoin sen parturiin (klo 8.00) menon kanssa. Kun supistusten välit oli ihan normielämää ja joka kerta tuntui, että tämä oli varmasti viimenen, että tähän ne tais laantua. Mutta niitä tuli kuitenkin koko ajan sen vartin välein. 7.30 mä soitin sitten parturiin, että en mä tule, että supistelee sen verran :) . Aamusta kyseltiin myös hoitajamme päivän ohjelmaa, kun tarvetta saattoi tulla.

Lapsivesiasia jäi kuitenkin kaivamaan mieltä, joten soitin 8.30 uudestaan synnärille. Siellä oli ilmeisesti eri hlö puhelimessa kuin aiemmin, koska hänen mielestä oli hyvä tulla näytille ja tarkistaa, onko lapsivettä just sen tulehdusvaaran takia. Siinä sitten pakkailin loput kamat sairaalakassiin ja lähettiin. Olin synnärillä 9.15 ja piti ruuhkan takia oottaa 45 min käyrille pääsyä. Siinä ootellessa supistukset tiheni jo melko lailla ja sai tosiaan keskittyä rentoutumiseen ja tehä kaikki lantionvatkausliikkeet, että olis vähän siedettävämpää. 10 aikaan pääsi käyrille ja jotain puol tuntia siinä olin. Minusta inhottavinta on maata käyrillä ja kärvistellä! Käyrän jälkeen kätilö sano, että hän voi kattoo paikkojen tilanteen, että onko tarvetta mennä lääkäriin tutkituttamaan se lapsivesiasia. Kätilön päästyä hommiin hän totesikin, että "Halleluja, sinullahan on synnytys käynnissä, oot 5 cm auki, ei tässä mitään lääkäriä enää tarvita, ruetaan laittamaan salia valmiiksi". Mä olin että hä, oikeesti? Olin nimittäin varma, että laittavat mut vielä takasin kotiin :D

Siinä sitten kiirellä miehelle soittamaan, että hakee nyt nopeeta sen lapsenlikan ja tulee sairaalaan, että kohta ollaan jo salissa. Paperihommien takia pääsin saliin vasta 11 ja siinä ootellessa sain peräruiskeen. Salissa menin eka kuumaan suihkuun. Salin kätilö oli tosi mukava ja ymmärsi mun toiveita ym. Olin jonkin aikaa suihkussa, mutta sitten en enää jaksanu olla siellä, kun tuntu niin tylsältä. Menin sit sänkyyn ja otettiin käyrää, ja höngin supistusten aikana ilokaasua. Kellosta ei tässä vaiheessa oo mitään tietoo. Supistuksetkin rupes olemaan jo aika mojovia. Pyysin päästä kontalleen sänkyyn, että sais painovoima ees vähän tehä tehtäviään ja mieskin voisi selkää koitta hieroa. Hieronta vähän autto ja kätilö ehotti aquarakkuloita. Ajattelin, että sama kai niitäkin oli kokeilla. Laitto sattu hitosti, mutta en mä muuta hyötyä niistä muista. Halusinkin pian taas makuulleen/kyljelleen ja supistusten aikana pyysin miestä mätkimään alaselkään niin paljon kuin lähtee :D Se auttoi ja vei ilokaasun kanssa kipua melko kivasti pois. Loppuavautumisvaiheessa alkoi tulla supistusten lopulla jo melko voimakasta ponnistamisen tarvetta ja se teki kipeää. Onneks se vaihe meni nopeasti ohi ja päästiin ponnistusvaiheeseen. Olin melko varma, että ponnistaessa rupean hannaamaan, koska siihen mennessä oli synnytyksessä ollut tosi hyvin järki mukana (esikoisesta loppuavautuminen oli yhtä saamerin kipeetä kestosupistusta, joten ponnistus silloin ei mielestäni ollut edes kipeä!). Vähän sitä ponnistusta aristelin, vaikka kuinka ponnintutti. Ja tuntui, että ei se tule, vaikka kuinka puskee. Mies ja kätilö kannusti tosi hyvin. Ponnistusvaihe tuntui mielestäni pitkältä, vaikka papereissa lukee 7 min. Vauvalla oli napanuora kaulassa ja ulos ei tullut muuten kuin kätilön piti se katkaista ennen muun vartalon syntymistä. Lopulta kuitenkin ihana pikkuprinsessa saapui maailmaan klo 12.42. Ja taas se sama vanha klisee: kivut unohtuu, kun nyytin saa syliin, piti paikkansa! Tyttö pääsi heti rinnalle ja suostuttelujen jälkeen rupesi syömään.

Itselleni ei tullut repeämiä eikä tavinnut tehdä episiotomiaa. Vähän sanoi olevan "asvaltti-ihottumaa", mutta ei kummempaa (suihkutettavaa puudutetta laittoi), ja sen kyllä huomasi, pystyin jo oikeastaan täysin istumaan suihkun jälkeen synnytyssalivälipalaa syödessäni :D

Kaiken kaikkiaan synnytys meni lähes toiveiden mukaisesti: lähti luonnostaan liikkeelle, pääsin vielä siedettävissä kivuissa synnytyssaliin naukkaamaan ilokaasua. Tajusin tällä kertaa miehen läsnäolon ja pystyin antamaan hänelle "ohjeita" ja pyyntöjä. Synnytys eteni nopeasti ja paikatkin kesti rutistuksen tosi hyvin. Jäi siis tosi positiivinen ja hyvä mieli koko tapahtumasta. Nyt on vajaa 2 viikkoo kulunut ko. tapahtumasta, ja tuntuu kuin ei koskaan raskaana olisi ollutkaan, saati synnyttänyt!

Perjantaina onkin eka käynti lastenneuvolassa. Toivottavasti paino on noussu hyvin, kun jouduttiin jo kerran ä-nlan puolella käymään painokontrollissa, mutta sieltä saatiin toistaiseksi puhtaat paperit!

Toivotaan, että viimeistenkin loppuodotus menee vauhdilla ja pääsette pian synnyttämään!

- Minsku ja pikkuneiti 12 vrk

MUOKS: Huhhuh, mikä tarina! Sorry :ashamed:
 
Hei vaan! Nyt ei tainnut keretä vauvaantuneita ollakkaan, MinsQlla mukavan kuuloinen synnytyskertomus, mukava lukea noita kun pääsee vähän perille miten siellä sairaalassa voikaan mennä!

Kävin aamulla neuvolassa niin ajattelin kuulumiset kertoilla, ei kyllä sen kummempia, sf-mitta laskenut 2cm, vauva kiinnittynyt todella hyvin ja on sii s hyvin alhaalla ja vaikuttaa hyvin vahvasti siltä että ei mene pitkään kun syntyy mutta |O ! Ei vain tunnu siltä!
Varattiin kuitenkin jo ens to aika ä-polille että viimeistään kai sit silloin käynnistellään.
Tässä kun ei kiirettä ole kun vauvan kokoarvio niin pieni että mahtuu kasvamaan. Sinänsä hyvä asia mutta toisaalta ei, ihana olisi saada mytty jo aiemmin. :heart:
Mutta jospa se itsestään tässä käynnistyisi, onhan tässä vielä vko aikaa. :)

rv 40+2
paino +900g/vko
turvotus - (?)
RR 124/77
pissa puhdas
hemppa 129
sf 32
RT
syke +
liikkeet ++

Jaksamisia vielä kaikille! :hug:

Tinnaa & Onni rv 40+2

Tuntuu kyllä että päiväkin yli LA, niin aika hidastuu puolella mitä tähän asti! Kello matelee! |O
 
Heipsan, nopeasti rustaan ennen muiden juttujen lukemista =)

Vihdoin alkaa tapahtua - mä olen sairaalassa! :D
Käynnistykseen sitten taas kerran päädyttiin, mutta pääasia, että asiat etenee... Ultrassa painoarvio 3,3kg, lapsivesi vähenemään päin, kaikki muuten ok. Kohdunkaulaa jäljellä 1cm, auki 3cm, JES! On ne viiltelyt sitten jotain saaneet aikaiseksi vaikka ei olekaan supistellut :)
Klo 15.15 laitettiin eka käynnistystabu emättimeen, vielä ei mitään tuntoja. Seuraava laitetaan sitten klo 19 jälkeen ja katsellaan mihin tämä etenee...

Vähän tylsää on kun täällä huoneessa ei ole telkkaria, mutta onneksi mies on mun seurana ja hän toi mulle kannettavan + nettitikun :heart: :D
Pääasia on nyt tietää, että ilman vauvaa ei enää lähdetä kotiin!

Tsemppiä kaikille kärvistelijöille! :hug:

LEAL & poju 40+4
 
Heippa taas!

Täällä sairaalassa edelleen, onneksi saan olla huoneessa yksin eikä tarvitse välittää mitä tekee tai metelöi :D Mies lähti kotiin nukkumaan ja munkin ois tarkotus alkaa lepäillä jos siitä tulee mitään... Kaksi tabua nyt laitettu alakautta ja supistuksia tuntuu, ei tosin kipeitä mutta kuitenkin edes jotain edistystä. Ja mulla supistuksen tuntuu paineena ja kuukautiskipuna alaselällä.
Äsken vessassa käydessä huomasin myös, että limatulppa on lähtenyt irtoamaan.

Toivon vaan, että jos tänä yönä pääsisi tositoimiin tai viimeistään aamulla. Ainakin nyt on tapahtunut vauhdikkaammin kuin esikon käynnistyksessä ja alakerrankin tilanne oli huimasti kypsempi =)
Aamulla sitten puhkaistaan kalvot ellei muuten ala tapahtumaan, jotain edistystä edes siis tiedossa =)

Tinnaa mua kanssa kyllä kadettanut joka kerta kun joku saanut vauvan tai päässyt etenemään synnytyksen suhteen :/ Tämä on laiha lohtu, mutta onneksi sä olet myös ihan kohta synnyttämässä!

LEAL & poju 40+4
 
POKS POKS...

en siis minä vaan viikot :headwall:
Tänään siis maaginen laskettuaika, ja neuvolassa käyty

paino -1050/vko
RR 105/71
pissa ok
Hb 100 ilmankos on väsyttäny, viime viikolla eivät mitanneet ja sitä edellinen oli 112
Sf nousi 37cm mutta johtu siitä että toinen tunki persettään niin pitkälle kun sai..
Syke 125 kun sillä hetkellä uinui todella sikeästi.

mä oon aivan kypsä..kaiken lisäks mulla on kuulemma kaikki liian hyvin ( paitsi hemppa ) ni senkään vuoks ei voi ees ajatella että käynnisteltäis..

Väsymys on oikeesti jotain ihan hirveetä... uusi aika mulla on jo tiistaille ja jos vielä kasassa meinaan pysyä ni sit torstaina tai perjantaina täytyy soittaa aikaa äippäpolille.

eilen siirtelin huonekaluja ja siivoilin, kävin saunassa ja harrastin seksiä.. ja tuloksena oli muutama supistus yöllä mutta ei kipeitä.. :headwall:

no eipä tää synny viel pitkään aikaan, ku noi edellisetki menny kiitettävästi yli

Wiivi84 & JOKERI 40+0 *POKS*

LEAL sulla taitaa olla jo pikkanen pian maailmassa, tai tiiä vaikka ois jo nyt
 
KÄÄK !
Aamusella käväsin sitten yliaikaisuus kontrolissa ja kotia takas päästiin MAANANTAIHIN asti sitten vasta aletaan laittaa tippaa.

Aikas erikoinen tapaus kaikki ok. Mutta vauvveli on ylhäällä ja ei paikat oo auki semmosii uutisia.

Neuvolassa väitetty että on kiinnittyny ja laskeutunu kohta tulee, aika pieni ois tulossa neuvolan mukaan kun kerran alakäyrällä mennään.

Mutta paino arvio on nyt 4kg ja vielä 4 vuorokautta ennen kuin käynnistetään :/
Saattaa olla että kaveri on sen verran iso tai että ei voi laskeutua
:'(
mulla aikaisemmat ollu just 3 kiloa ja alle.
Ei alkanu laittaa mitään kapseleita koska ei oo hyväksi vauvalle eikä mulle kun on niin ylhäällä

Ootellaan sitte viikonlopun yli
Onnea kaikille vauvelin saaneille :flower:

Ps. Onkos kellään ollu sillee ettei oo laskeutunu ollenkaan ? Ihan uutta minulle :x

Masakko ja Hups 41+2
 
Masakko:
Meidän poika ei ollut kiinnittynyt kun käynnistettiin kalvojen puhkaisulla 08. Kätilö piteli poikaa paikallaan, kun lääkäri puhkaisi kalvot, jottei olisi paennut hollilta ja saanut aikaan napanuoran esiinluiskahdusta...kun kalvot sitten saatiin puhki ja vedet meni, jäi poika siihen paikkaan, eikä enään päässyt liikkumaan pakoon.

Siskollakaan ei ollut poika laskeutunut saatikka kiinnittynyt kun hänen synnytys käynnistyi, mutta laskeutui sitten synnytyksen aikana ja kun häneltäkin lopulta piti kalvot puhkaista, niin pääkin kiinnittyi...poikansa painoi syntyessään 4210g ja oli 54cm pitkä, joten se saattoi olla syynä tuohon korkeaan oleiluun.
 
Onnea vauvan jo saaneille ja muilla alkaa loppumetrit olla käsillä =)
Aika menee kauhian äkkiä - tuntuu että se suorastaan karkaa käsistä!
Vauva-arkea elellään ja mä stressaan imetyksestä :/ Pullosta ollaan jouduttu ensin antamaan käskystä pienen koon vuoksi ja kun tyllerö tottui pulloon, imetys ei meinaa sujua - siis imee, mut kun maitoa ei juuri tuu... No pääasia tietysti et vauva voi hyvin, vaan tää äiti potee syyllisyyttä pulloruokinnasta.

Kissansilmä + Muru 2vkoa
 
Tääl poksuu 40+0, alkaa paniikki iskee, et koht ollaan tääl sit kahden vauvan kanssa! Ei tänää, mut todennäkösesti parin viikon sisään kuitenkin.. Synnytyspelko alkaa olemaan ihan jäätävä, vauvaa odotan kyl kovin, mut toivottavasti synnytys ei oo semmone ko viimeks :ashamed:

Kissansilmä, ei kantsi pahottaa mieltäs siit pulloruokinnasta, ihan yhtä hyviä ihmisiä pulloruokituista tulee ko imetetyistäkin! Meen äippä aina sanoo, et se omii lapsias imetti kohtalaisel menestyksel apaut puol vuotta, paitsi mun isosiskoo 1,5 vuotta, ja ainoo, kenellä on kaikki mahdolliset allergiat jne. on se mun isosiskoni :) Tietty sitä aina toivoo, et imetys onnistuis, mut emmä itte ota paineita vaikka viimeks loppu maito (lähinnä kyl omaan laiskuuteen) 1,5 kk jälkeen.. Ja oli muuten btw outo lukee jostain vauvalehdestä, et Suomessa äitit imettää keskimäärin just sen 1,5 kk!! Vaik niin hehkutetaan sitä..

Tarvii laittaa toi "pikku"vauveli unelle enneks lähdetään neuvolaan kuulee, et tää pikkusempi tuskin on tulos viäl ihan lähiaikoina.. Onneks on mukavan viileetä, sentäs!

Ämpee 40+0
 

Yhteistyössä