Heinäkuun 2009 Helistäjät joulukuussa

:hug: kaikille sitä tarvitseville.

Hirveän moni on käynyt jo ultrassa ja meillä on neuvola-aikakin vasta ensi viikolla. Meneeköhän mulla viikot jotenkin hitaampaa kuin teillä muilla? :/

Eilen kävin omalla vyöhyketerapeutillani ja teki todella hyvää. Pitkästä aikaa nukuin kuin tukki koko yön ja helpottihan se päässäkin vähän jutella 'jalat maassa'-olevan ihmisen kanssa. Minulle tuo vyöhyketerapeutti tulee varmasti olemaan tärkeä raskauden aikana, koska tykkään tyypistä kovasti eikä minulla ole äitiä/anoppia, niin joku vanhempi naishenkilö on ihan mukava olla =) Lupasi myös, että katsomme sitten synnytyksen lähestyessä myös miehen kanssa kipupisteitä, että on miehestäkin jotain hyötyä synnytyksessä :kieh:

Omassa navassa on suhteellisen tasaista muuten. Iltapahaolo näyttäisi nyt ulottavan lonkeroitaan jo aamupäiviinkin ja saisin olla koko ajan syömässä että se talttuisi. Perusruoka ei tee pahaa, mutta tänään jäi jo kahvit kuppiin eli ei vaan tehnyt mieli. Ja mielialan vaihtelut on kyllä ihan reippaita - samoin kuin välillä tulee ihmeellisiä pelkoja. Mutta ilmeisesti sekin on ihan normaalia. Mies tuntuu välillä ihan totaalisen nuijalta ja valitettavan usein se tulee sanottuakin :( Tosin onneksi hän osaa ottaa asian tarpeeksi huumorilla, vaikkakin valitetteli että on tullut sitten otettua aika haastava tapaus, jos tätä kestää vielä 8kk....

Joulua en ole juurikaan 'laittanut', enkä varmaan laitakaan sen ihmeellisemmin. Tottakai kotia siivotaan sitten aattoa kohti mentäessä, mutta muuten mennään aika laiskasti. Tämä kun nyt näyttäisi olevan viimeinen joulu kahdestaan (ja muuten ekakin). Avomiehen tytär on äidillään joulunpyhät, joten kuusi koristellaan jo ennen joulua ja lahjat jaetaan joulun jälkeen.

Mutta nyt miettimään jo lounasta. Välillä tuntuu, että mun odottaminen on pelkkää syömisen miettimistä :)

Mariia 7+0
 
Heips kukkuu,

Mariia77 onhan noissa viikoissa aikamoinen ero riippuen siitä onko heinäkuun ensimmäisinä vai viimeisinä päivinä laskettu aika.
Mullakin la. vasta 24.07 joten viikolla 8 mennään ja eka neuvola tällä viikolla.
Ultrassa valtaosa on varmasti käynyt omalla kustannuksella, sillä eihän kaupunki varhaisultraa tarjoa kuin erityistapauksissa. Minä kun en meinaa sellaiseen mennä niin eka ultra on vasta tammikuussa.

Omaa napaa: Mulla ei pahaa oloa näy eikä kuulu. Ei ällötä, ei tunnu hajut pahalta ja kaikki ruoka maistuu ( liiankin hyvin ) Oikeastaan ainoat päivittäiset oireet on väsymys, ajoittainen huippaus ja todella arat rinnat. Välillä on sit vihlaisuja masussa/selässä ja jalkasärkyä. Ja mielialat kyllä vaihtelee.
Mutta mitään kuvotusta ei tosiaan näy eikä kuulu. Siitäkin tietty vois koittaa olla iloinen mutta mä höppä vaan näen senkin jotenkin huolestuttavana.
Se onneksi vähän rauhoitti mieltä, kun äitini sanoi ettei hänellä ole koskaan ollut pahoinvointia raskaana.

Mie jännitän jo tuota huomista neuvolaa. Viimeksi oli tosi kiva "täti" mutta hän oli muistaakseni tuuraamassa jotakuta. Mulla kun on ylipainoa enemmänkin niin huolettaa jos osuu kohdalle joku joka ilkeilee asiasta. Viimeksi oli tosi kannustava ihminen, palstalta vaan oon lukenut aika ikäviäkin kokemuksia... No huomennahan sen näkee.

Enää yksi kokonainen viikko ja sitten on jouluviikko! =) :xmas:

Meritähti :heart: Jellona 7+5
 
huomenta päivää!

Meritähti: Mulla oli ultra 7+6 kun luulivat että on yli 9. Ja sain vielä la tarkistamiseks uuden ajan ens viikonperjantaille. Kun nuo ultrat vaihtelee kunnittain. Meillä ei saa muuta kun sen ultran 8-12 viikoilla. Yli 30-vuotiaille vain tarjotaan np-ultraa. Rakenne ultrat täytyy sitten mennä yksityiselle jos haluaa että se tehdään, ellei raskaudessa tule jotain muuta miks ne katottais sairaalan piikkiin.

Täällä on ollu ihania ultrakuulumisia! Tänäänkin kai aika monella ultra eli odotamme yhtä hyviä uutisia saapuvaksi!

).(Vähän vielä kurkku köhää, mutta kyllä tää sairastaminen nyt saa loppua. Joulu lähestyy ihan hurjaa vauhtia, muutamat lahjat vielä taviin ja mun pitää kyllä tehä ihan kunnon joulusiivoukset kun siskon mies on meidän marsuille allerginen niin siirretään ne ens viikolla toiseen päähäntaloa ja yritetään kuurata ja tampata tää olotila "marsuvapaaks". Ostin eilen ihanaa kangastakin mistä saan ihanat verhot ja pöytäliinan keittiöön!
 
Onpas jännä miten käytännöt noissa ultrissa sitten vaihtelee. Täällä (Tampereella) saa nimenomaan tuon np-ultran ja varhaisultra tehdään vain poikkeustapauksissa (jos on vaikka syytä epäillä kohdun ulkoista tms.)
Ja aika eri viikoilla on sit np-ultratkin eri kaupungeissa. Täällä usein vasta rv13 tai rv14 mennään np-ultraan, kun hesassa esim tais olla jo viikolla 11.
 
Heipä hei taas pitkästä aikaa!

Neuvolassa käyty maanantaina, lappuja täyteltiin ja juteltiin niitä näitä. Itseäni sain taas kovasti keräillä kun otettiin pari putkea verikokeita :|
Yllätykseni oli suuri kun kuulin, että neuvolaan menen sitten vasta n. vkolla rv 16 :eek: Tämä siksi, että neuvolan lääkäriin ei minun tarvitse mennä kun huomenna yksityisellä ultrassa lääkäri tekee kaikki tutkimuksetkin. Toisaalta kiva - eihän sitä nyt tieten tahtoen halua ronkittavaksi mennä, mutta neuvolassa olisin kyllä voinut käydä :D Ja siis np-ultra on sitten tammikuussa rv 11-12.

Niin huomenissa sitten tosiaan se ultra (neuvolantäti käski ilmoitella jos kaksi tulossa :D ) eikä se oikeastaan minua jännitä... Lähinnä niitä sisätutkimuksia ajattelen, ne kun on jotenkin niin kiusallisia ja epämukavia - toki myös tarpeellisia :/
Ihan avoimin mielin olen, vaikka kyllähän se mietityttää jos sitä sykettä tai koko vauvaa ei näkysisikään... Tosin enkyllä esikon aikaan, enkä nytkään ole osannut ajatella, että se km osuisi juuri minun kohdalleni ja toisaalta se on kai ihan hyvä niin ei tule ihan niin paljon stressattua =) Surraan sitten jos siihen tulee aihetta.

Olen myös huomannut sen, että tätä toista odottaesssa tiedostaa ja tietää asioita jotenkin "liikaa" :headwall: Olen miettinyt ja tietoinen sellaisistakin asioista mistä esikon odotusaikana ei ollut hajuakaan - etenkin kun en heti odotuksen alussa ollut vielä löytänyt näitä kirottuja keskustelupalstoja :LOL: Mutta ihan tosissaan, jos näitä palstoja ei olisi, ei minullakaan olisi niin paljon mietittävää/pelättävää. Ja toisaalta, täältä kyllä saa korvaamatonta vertaistukea ja purkaa tuntojaan =)
Niin ja sellainen pikku vinkki teille joista tuntuu että vkot menee älyttömän hitaasti: Älkää käykö täällä montaa kertaa päivässä lueskelemassa :LOL:
Aluksi minäkin kävin monesti pvän aikana täällä lueskelemassa uutuudenviehätyksestä, mutta nyt kun ei ole koneella pahemmin jaksanut roikkua ja on kone voinut olla parikin pvää kiinni niin tuntuu että vkot ja päivät kuluu nopeammin kun ei jatkuvasti käy niitä täällä laskemassa =)

Täällä edelleen melko oireetonta, hirveää väsymystä lukuunottamatta. Siksikin mukava nyt sitten huomenna nähdä että saako sieltä helpottuneen olon, esikon aikaan kun ei epäilyt käynyt mielessäkään kun olin niin vahvasti raskaana ettei tosikaan :x : oksentelua, pahoinvointia 24/7, ihan jatkuva väsymys, vessahätä, paikat särki jne... Ja tämä kaikki alkuraskaudessa.
Mun kaveri tosin totesi, että se pojan odotus on jotenkin niin erilaista ;) Noh, saas nähdä...

kukkaiskeiju oletko tietoinen, että sinun ei sitten kannata marsunhäkkiin (kuivikkeisiin ainakaan ) pahemmin koskea raskausaikana..? Marsuissa ja niiden kuvikkeissa yms. on sama toksoplasmoosin vaara kuin kissoissa joka on vaarallinen raskauden aikana jos tarttuu...
Neuvolasta käskettiin minunkin piää nyt etäisyyttä kissoihin eikä päästää missään nimessä esim. raapaisemaan.




PS. Ai niin, neuvolassa LA aikaistui päivällä, eli se olisi nyt 17.7 ja rv nyt 8+5, mutta antaa nyt olla noin ja katsotaan mitä ultrassa huomenna sanotaan =)
 
:wave: keskiviikot kaikille

toivotaan että tulee hyviä uutisia tänään kaikilta ketkä ultraan menivät

Mariia77 mäkin sain varhaisultran huhtikuussa olleen km:n takia meiän kunnassa ei saa kuin rakenne ultran paitsi ensi vuodesta eteenpäin saa myös np-ultran ja se tehdään viikoilla 11-14

Oma napa Mäkin pääsen nyt siihen np-ultraan ens viikolla soitin neuvolaan ja täti käski varata ajan vaikkei hän välttämättä saisikaan kirjoittaa lähetettä niin hän kirjoittaa silti :eek: no ei mulla väliä kyllä sitten menen jos kunnan piikkiin saa se turvotus mulle on ihan yks ja lysti enemmän se on sellainen käynti et mieskin näkee sen kunnolla ja tietää et kaikki on kunnossa.

Hiukan ne oli medisonarissa ihmeissään kun soitin ja varasin ajan et miksi np-ultraan kun ei täältä kunnasta yleensä tuu kuin rakenne ultraan minä nostelin käsiäni ja sanoin et käskettiin aika varata :D

ja ne viikot tuntuu menevän ensi alkuun hitaasti ja yhtäkkiä käy niin et herramun jestas kohta tarttis mennä synnyttämään mulle ainakin esikoisesta kävi niin ja nyt ei kerkiä edes niin ajattelemaan koko raskautta kun touhuilee ton pojun kanssa :heart:

witchi & nökkönen 11+0
 
MOI

Viiime pe oltiin ultrassa ja kaikki hyvin oli yksi pieni vauva. Kun kysyin olisiko tässävaiheessa näkynyt jos olisi kaksi niin ei se osannut vastata mitään. Jäi vähän kakka olo, oli kauhea kiire hyvä että sisällä 15 min oltiin ja siinä ajassa piti vielä pukea ja riisua.

En oo paljon jaksanut kirjoitella kun oli pojan 1v synttärit ja itsekkin oon nukkunut aina kun poikakin.

Nyt poika heräs MOIKKA
 
:hug: Kaikille sitä tarvitseville. Kovia kokeneille paljon voimia ja jaksamista.

Täällä nyt menossa Ötömöllikällä 7+3 ja etovaa oloa ja väsymystä läpi vuorokauden plus rinnat edelleen kamalan kipeät. Tänään hoksasin, että jouluvalmisteluja alettava tekemään tai kohta huomaan, että on aatto ja piaprit ja tortutkin puuttuu. Meillä np-ultra 7.1 ja 30.12 kuunneellaan sydänääniä, toivottavsti kuuluvat :heart:
 
:hug: Kaikille huonosti käyneille.

Tänään oli neuvola sekä ultra. Kaikki oli ok. Sydän sykki :heart: Kolme päivää varmaan vielä tuo päivä aikaistuu, kun menen parempiin tutkimuksiin. Olot on olleet ihan hyviä lukuun ottamatta yhdenäkisti väsymystä ja pieniä huimauksia.
 
Hienoa,että täällä on hyviä ultra kuulumisia =)
Juu kyllähän tuo vaikuttaa onko la alku kuusta vai loppu kuusta.
Mulla on muuten samanlaisesti,että seuraava neuvola on vasta rv 16 tietämissä.Mielestäni aika pitkä aika,kun tuo eka neuvola oli ns. etuajassa.Hieman tietysti helpottaa tuo viime viikkoinen varhaisultra käynti.
Kuvotus alkaa laimentua onneksi hieman.
Kohta pääsee parantaa fyysistä kuntoaankin.Vielä olen aivan poikki töitten jälkeen,ettei pahemmin jaksa lähteä kävelylle.
Mukavaa odotusta kaikille.
äiti-kengu ja pikku-kengu 10+3
 
Pahoittelut Rva Pikkumyylle ja muille keskenmenon saaneille :hug:

Mulla tänään 7+0 ja olo on nyt puoltoista viikkoa ollu ihan kauhea! Etoo ja kuvottaa koko ajan ja väsy on niin älytön että iltaisin ei jaksa kun palella vilttien alla makuuasennossa :/ :x Voi että inhottaa, pitäis tehdä kotihommia ja leikkiä tytön kanssa mut olo on niin kun tapetulla madolla :ashamed: En viitti edes ajatella mitän Joulun laittamista, ens vuonna sitten... Sais edes vietyä roskapussin, ois sitä siinäkin. Mies siis yleensä illat töissä ja minä päivät et siksi elo on kuin yh:lla |O

Mulla nyt siis paljon huonompi, väsyneempi ja kipeempi olo kuin esikoisen aikaan. Onko muita joilla olo nyt jälkimmäisen/jälkimmäisten kanssa selkeesti huonompi?Mistähän tämä vois johtua?! Kai se 4 vuotta ikää tekee tehtävänsä.

En muuten muista loppuuko tämä palelukin ja väsymys kun 12 viikkoa tulee täyteen...? Huono olo varmaan helpottanee silloin.

Oon menossa pe varhaisultraan yksityiselle kun tämä odotus on toisaan nyt ollu niin raskasta että päätin, että jos siellä on tuulimuna tms. niin tietäisin mielellään mahd. aikaisin ettei tartte vielä kuukautta yökkiä turhaan ennenkuin np-ultra on. Saa nähdä mitä näkyy ja mitkä on tuntemukset... :) Mä en ole oikeen mitenkään jostain syystä herkistyny nyt vauvoille joten uskon ettei kyyneltä tartte tirauttaa.
 
Kesäheinä: :hug: Samoja tuntemuksia täällä. Oksettaa, kuvottaa, väsyttää ja illat palelee. Aamupäivisin vain oksennan, mutta kuvottaa aamusta iltaan. Esikoisesta oli kyllä sama juttu mutta silloin en muista olleen tällaista väsymystä ja palelua.

Tänään oli ultra. Kaikki oli hyvin, pieni :heart: sykki ja mitat vastasi täsmälleen viikkoja 7+2, joka kuukautisten mukaan onkin. Nettilaskuri vaan antoi mulle väärän la:n, joten jos CASSY viitsisit päivitellä mulle la:ksi 27.7, kunhan ehdit.

Nyt takaisin makuuasentoon, päätä alkoi särkeä ja jostain syystä tässä koneella tulee nykyisin huono olo...
 
Mariia77, voin niin yhtyä tuohon viimeiseen lauseeseesi.. Tuntuu että tää odotus on ollut kyllä justiinsa sitä eli syömisten ja syömisen miettimistä.
Ihme ettei vielä ole kukaan ihmetellyt töissä mun eväitäni jääkaapissa, läjä hedelmiä ja pari leipää, laukussa usein vielä "varabanaani" ja pastilleja.. :xmas:
Huomenna alkais neuvolan mukaan jo 12. vko joten tämä etova olo/jatkuva nälkä vois mun puolesta alkaa jo helpottaa, huoh..

Ja Kesäheinä07, tämä alkuaika on kyllä mun mielestäni ollut myös paljon "rankempi" kuin pojan odotus, tosin aikaa siitä on jo reilu 5v mutta en tosiaankaan muista olleeni näin väsynyt ja huonovointinen..

Ma olis sitten se alkuraskauden lääkärintarkastus, jos taas ultrataan samalla ja kaikki hyvin niin kerron sitten töissäkin, on rennompi olla. :)

Kaikille hyviä uutisia saaneille: ihana juttu!! :) :heart:
 
Iltaa kaikille! :wave:
Surullisia uutisia taas ollut täällä. Toivon voimia ja jaksamista surun kanssa. :hug:

Toksoplasmoosista oli puhetta tuolla aiemmin. Minulla otettiin esikoisen raskaudessa toksoplasmoosikoe muistaakseni kolmasti raskauden aikana (alussa, keski- ja loppuvaiheilla), koska olen erilaisten eläinten kanssa tekemisissä päivittäin. Tänään juuri terveydenhoitajani kanssa juttelin asiasta ja katsotaan tilanteen mukaan nytten että miten tehdään. Yksi on otettu ja se on negatiivinen.

Tänään oli neuvolalääkäri ja kaikki oli ok. Kohdunsuu kiinni ja kiinteä ja kohdun koko vastaa viikkoihin. Verenpaine ja hb ovat vähän laskusuhdanteessa, mutta sehän kuuluu asiaan. Lääkäri ei löytänyt dopplerilla mitään, mutta terveydenhoitajalla oli parempi laite ja niinhän sieltä jo sydänäänet pongattiin, syke oli 131-140. :heart:

Viime viikon ultrasta en olekaan vielä muistanut mitään mainita, kaikki oli hyvin. Lääkäri ei vielä silläkään kertaa sanonut mitään mittoja, mutta sikiön koko vastasi viikkoja ja sydän sykki terhakkaasti. Olen kerännyt esikoisen ultrakuvat kansioon ja nyt saan pikkukakkosesta jatkoa sinne.. Kaksi kuvaa siellä jo on ja on siinä viikossakin selvästi ero edelliseen tullut. Suloista!

Pahoinvointi ja väsymys ovat ottaneet vallan ja päivät kuluvatkin lähinnä lepäillessä. Mies on kultainen ja pitää huolta että minun tulee levättyä kunnolla ja hoitaa poikaa kaiken liikenevän aikansa. Olen alkanut öisin nukkumaan aika huonosti ja monena aamuna on tullut herättyä jo viideltä
eikä uni enää tule. :headwall: Tänäänkin olin seitsemään mennessä jo leiponut sämpylöitä, hoitanut hevoset ja muun tallin väestön ja siivonnut siinä ohessa satulahuoneenkin. Hullu. Mutta siihen se energia sitten menikin.. päiväisen neuvolareissun jälkeen olo olikin jo aivan tööt. Onko muilla tullut jo univaikeuksia?

Olen tässä jo alustavasti miettinyt lähtisinkö mukaan synnytyssairaalassa järjestettävään pre-eklampsiatutkimukseen (PREDO). Kyseessä on siis raskausmyrkytyksen lääkehoitoon tutkimus, jossa potilaat jaetaan ryhmiin, osa saa lääkettä, osa lumelääkettä..
Kesällä jo täytin paperit ja piti osallistua siihen, mutta enpä sitten ehtinyt. Nyt taas pähkäilen uudelleen. Esikoisesta synnytys käynnistettiin raskausmyrkytysoireiden vuoksi ja siksikin kuulemma sopisin ryhmään hyvin. Oletteko muut miettineet asiaa? HUS:n ja K-HKS:n sairaaloissa tietääkseni ainakin tutkimusta järjestetään.

Mutta nyt masuvauvan tekee mieli riisipuuroa.. eipä auta kuin mennä keittämään. =)

Jouluhullu Hilmuska toivottaa iloista joulunodotusta kaikille!


 
moi kaikille!
pahoittelut huonoja uutisia kuulleille :hug: epäreilua, koittakaa jaksaa :heart:
ja tervetuloa uusille :flower:
en ole ehtinyt tällä viikolla kirjoitella, o,,ut kauhea kiire koko ajan, nytkin pikaiseen ennätän.
mulla pahaolo hellittänyt, ihan satunnaisesti saattaa hiukan etoa ja sekin menee nopeasti ohi :D nyt ultran jälkeen on tullut tästä odotuksesta paljon todellisempaa, ja vihdoin pystyy uskomaan koko asian :D jouluna kerrotaan sitten isovanhemmille, jännittää, ne tulee niin iloiseksi :) ei nyt muuta, kun hyviä vointeja kaikille :D
ja hienoa että ollaan saatu näin paljon hyviä ulrta kuulumisia, ONNiTTELUT kaikille :flower:

toivova ja vieläkin nimetön 9+0
 
tähän rimpsuun B) eilen tuli "se" virallinen la eli 16.7.09
edellisest' raskaudesta onki sit melkolailla tasan 10v.
vähänkö kaikki on muuttunu :ashamed: sille terveydenhoitajallekki sanoin, että osaankohan enää edes synnyttää.kuulemma se ei oo muuttunu miksikään B) :D ja ihan uus asia oli, että sain d-vitamiini määräyksen.ei sillon vuonna elvis ollu mitään äiteelle.maksaa ei saanu syödä ja se siitä.hmh oonkohan minä jo vanha?? :LOL:
 
:'( Ulrassa havaittiin viikolla 8+6 menehtynyt pieni enkeli . Tätä surun ja tuskan määrää en toivo kenellekkään.En pysty havainnoimaan mitään mitä ympärillä tapahtuu, kipu on lamaannuttava..ei se lääkkeellisestä keskeytyksestä johtuva kipu niinkään, vaan tuska ja suru että meidän pieni on kuollut. :'( tänään oli ensimmäinen ultra siis.Ei vuotoja, ei kipuja, ei mitään mistä olisi voinut varautua tähän!!!!Shokki oli kamala kun näki ne pienet kädet ja jalat, ja sitten sanottiin, ettei sykettä ole.
 
Heinämassu82: Olen todella pahoillani, voimia teille! :hug:

Minulla oli viime yönä mahatauti. Aivan hirveät tuskat ja krampit mahassa ja oksensin koko ajan. Helpotti vasta aamulla ja olenkin nukkunut siitä asti. Ihan voimat pois eikä vieläkään maha ihan terveen tuntuinen. Mitähän tässä uskaltaisi suuhunsa pistää...

Uusiomami77: Tervetuloa ja onnea! :flower: Sinäkö vanha, ehei! :)
 
Heinämassulle lohtuhalauksia! :hug: :hug: Ja voimia hirveästi toipumiseen. keskenmeno on aina todella tuskallinen kokemus ja sattuu aina yhtä paljon. Tiedän koska itsellä 3 niitä jo takana. Minullakaan ei ole koskaan ollut mitään vuotoja ennen kuin vasta ihan silloin kun aletaan tyhjentämään. Ainut minkä huomasin niin oireet loppui yhtäkkiä :'(

Uusiomamille tervetuloa ja onnittelut plussasta! Etkä ole lainkaan vanha, minä oon -79 :D

Pikkumuksis. Täällä kanssa yksi joka sairastui kyseiseen tautiin edellis yönä. Onneksi en oksentanut mutta toisesta päästä tuli senkin edestä. Ihan hirveän heikko olo..

ON.Oma ratkaisun hetkikin alkaa lähestymään eli maanataina olisi sitten se ultra. Oireeet on edelleenkin tosi kovat, oksettaa ja ei maistu ruoka yhtään ja varsinkaan eilispäiväisen masutaudin jälkeen. Mutta tulen kyllä sitten kertomaan tipunko listalta vai jäänkö vielä kasvattamaan masua tänne teidän kanssa.


Leinikki ja Onnimuru
ilman viikkoja..
 
Heinämassu :hug: voimia sinulle koittakkaa jaksaa :hug:

Omaan napaan ei mitään ihmeellisen uutta lähetteen ultraan kävin kipasemassa neuvolasta kauppareissulla ja nyt on kyllä jollain tavalla mielessä pyörinyt et josko siellä ei kaikki olekaan kunnossa vaikka varhaisultrassa kaikki oli hyvin mutta silti ei se mitään pyhitä.
toisaalta taas kun ohitin ton rajapyykin eli 10+5 jolloin viimeksi vuoto alkoi niin en tiiä aika sekavat olotilat ensi tiistaina sitten nähdään.

ja sitten muistaakseni jossain ihan ensimmäisessä ketjussa oli muutaman kanssa juttua kun herpes kiusaa no arvatkaa kenelle tuli ja 2 kappalein ellei jopa 3 :headwall: mä en kestä olen stressanu niin paljon noita joulu lahjoja et siitä melkeen johtuu no viikonloppuna olen menossa sanoin miehelle jo hyvissä ajoin et on lapsenvahtina sit silloin.

Uusiomami77 tervetuloa pinoon

witchi & nökkönen 11+1
 
:'( :'( :'( muutaman pvn kipuja ja jomotusta toisella puolella, tänään hailakka vuoto pyyhittäessä( ed vuoto 6+1). Kokoajan ollut tunne ettei ole kaikki ok, nyt olen täysin varma siitä. Kohdun ulkopuolista pelkään :'( . Huomenna muutto, joten en tästä lääkäriinkään nyt kerkeä. Ma olisi neuvola, katotaan nnyt tarvitseeko sinne mennä ollenkaan.....tänään rv10+5.
 
Heinämassu: pahoitteluni :hug:
kike79: toivottavasti tuo vuoto on harmitonta :hug:
uusiomami: jos sää oot vanha,mikä mää sit oon?Ei vaiska tervetuloa =)
Mullakin näpy ylähuulen yläpuolelle ilmestynyt.Kiitos tän flunssan.Muistaakseni ei mulla aikaisemmin moista edes ollut.Tänään taas lipsahti tilani töissä.Niin ja en jaksa käyttä löysiä vaatteia peitelleksäni tilaani.Huomenna oliskin ilta.
Nyt hetkeksi makoileen.
Ai niin täällä myös suuria univaikeuksia poteva :(
 
heinämassu :hug: :hug: ei ole sanoja auttamaan. Tiedän tunteesi, kolme kertaa kokenut saman. Voimia.
leinikki peukutus maanantaille :heart:

(.) Mites muilla oireita? Täällä vähän oireita ja se huolestuttaa juuri tällä hetkellä. Minullakin univaikeuksia ollut, kun yöllä herää vessaan, niin välillä valvottaa sen jälkeen.
 
SusSoo
Heinämassu82 :hug: olen todella pahoillani. Tunne on todella kamala tuollaisen uutisen kuullessaan varsinkin kun ei osannut epäillä mitään. Itselläni on kokemuksena neljä keskenmenoa, joista kolme viimeisintä tältä vuodelta. Jokainen keskenmeno on pieni kuolema, koska on jo ehtinyt mielessään kuitenkin jo suunnitella tulevaisuuttakin. Voimia :hug:
 

Yhteistyössä