** HEINÄKUUN 2009 TAAPEROT **

Meillä oli tänään neuvola ja kasvu jatkuu tasaisesti omalla käyrällään. Pituus 75,5 cm ja paino 9180g. Hieman lyhyempi ja kevyempi kuin isosisko aikoinaan, mutta niin oli jo syntyessäkin.

Eilen oli synttärit ja tyttö oli ihan tyytyväinen hälinästä ympärillään, ei ole kova ollut missään vaiheessa vierastamaan. Prinsessa sai lahjaksi ihania mekkoja... ja kaikkea muutakin kivaa.


Viime viikolla oltiin lomareissulla ja siellä yritettiin uittaa tyttöä, mutta ei kyllä tykännyt yhtään. Kotona pitää suihkusta ja kylpemisestä.

Mitäs niitä gallup-kysymyiksiä olikaan. Pinnäsängystä ollaan laita laskettu jo puoli vuotta sitten kun alkoi hinaan itseään pystympään asentoon. Turvakaukalosta siirryttiin istuimeen suurimpiirtein samoihin aikoihin kun alkoi niin ahdistamaan istuimessa olo. En nyt muista istuimen nimeä, mutta oli alkaen 4kk. Sitten alkoikin automatkat taas sujua. :)

Neiti alkoi 1-vuotispäivänä ihan tosissaan harjoittelemaan kävelemistä. Iltavillissä kipsutteli menemään. Enimmillään käveli n.15 askelta. Oli pikkuisen onnellisen näköinen.
On varmaan kuukauden päivät noussut keskeltä lattiaa ilman tukia seisomaan mutta ei ole suostunut ottamaan askelia, korkeintaan yhden mua kohti. Kohta se varmaan juoksee joka paikkaan ja äitillä on haikea olo kun viimestään sitten tunttuu että ei ole yhtään vauva. :hug:


Josi ja neiti 1v.
 
Hei!

Meillei oo vielä 1v neuvolaa ollut, luonnollisestikaan kun synttäritkin vasta 29pvä! :D

Uimassa ollaan käyty parina päivänä ja voi että se on kivaa! Pois ei millään tahtois tulla, eilenkin meinas iho jo mennä vähän kananlihalle ja kun otin pois niin kauhea huuto! Kaikista kivointa on tytöstä kun otan käsistä kiinni ja pyöritän vedessä silleen että jalat on vähän veden alla. :D
Sellanen puhallettava allas ois hankinnassa, se ois hyvä tuossa parvekkeella niin voisi vesipeto loiskia ihan mielinmäärin! :)

Imetyksetäkin joku kyseli, imetän edelleen ja meinasin että 1v neuvolassa sitten kyselen lopettamisesta tarkemmin! Mummi oli kuullut että monet ovat tehneet niin että kun on vain enää unimaito käytössä, niinkuin meilläkin enää vain on, niin lapsi on laitettu hoitoon ja äiti lähtenyt pariksi päiväksi reissuun ja lapsi on opetellut siten nukahtamaan ilman maitoa.. Sinänsä voisi toimiakin koska neiti on tottunut siihen että äiti nukuttaa maidolla niin mikä huuto siitä mahtaisi tulla jos koettaisinkin laittaa nukkumaan ilman maitoa ja kun maito kuitenkin tuoksuisi vieressä! Mutta en vaan tiedä raaskinko laittaa tyttöä hoitoonm, yksikin yö oli jo ikävä niin entäs kaksi!
Hyvin Pihla on kyllä oppinut nyt esim rattaisiin nukahtamaan ilman maitoa, ennen se oli aina ihan kauhea itku ja parku!
Miten olette muut meinanneet lopettaa imetyksen? Vinkkejä otetaan mieluusti vastaan! :flower:

mutta nyt ARVATKAAS!! Tytön isi kävi tänään ekaa kertaa kattomassa neitiä! :) Tai no onhan hän kerran nähnyt Pihlan ihan pikkupikkuisena lastenvalvojalla mutta silloinkin tais neiti vaan nukkua rattaissa.
Voi että mie niiiin toivon että hän rupeis nyt pitämään enemmän yhteyttä tyttäreensä!
Olivat eronneet tyttöystävänsä kanssa niin pakko kai se on uskoa että se oli se syy miksei oo käynyt aiemmin.. Aikoo kai kertoa myös äidilleen tytöstään! :)
Ei hän vielä hirveästi ottanut kontaktia lapseen mutta ymmärrän sen kyllä hyvin, onhan se alkuun varmaan vähän outoa. Mutta toivotaan että hiljaa hyvä tulee! :)

Eipä meille kai nyt muuta kuulu, neiti on päikkäreillä ja kunhan herää niin taidetaan mennä taas uimaan! :)

Oletteko muuten käyttäneet lapsilla aurinkorasvaa? Sitä ei kyllä taideta suositella alle 2v ikäisille..
 
Moi vaan! Joonas täytti vuoden maanantaina. Kyllä oli haikea olo... kelasin koko edellisyön synnytystä ja mitä kaikkea tapahtui. Onneks nyt pari pv synttäreiden jälkeen ei enää tunnu niin pahalta, eihän toi miksikään ole muuttunut. Tissiä lutkuttaa aamuin-illoin (öin ja päivisin joskus) edelleen ja ihan oma pieni itsensä.

Synttärit
Meillä oli 2 synttärit, toiset vauvakavereille ja toiset sit sukulaisille. Ihan kivasti meni oli meillä täällä kotona vilinää aika paljon. Joonas aika hyvin jo leikkii muidenkin kansa (useimmat kaverit on häntä pari kk vanhempia) ja ottaa mallia. Laitan kuvat kakkublogiin (http://pikkuprinssinkotona.blogspot.com) heti kun ehdin!!

Valokuvauksesta
Meillä miehen sisko opiskelee valokuvaajaks (tai just valmistuu) ja lupas ottaa kuvia. Pitäs vaan löytää joku kiva paikka ulkoa ja miettiä vähän vaatteita yms. Ollaan tosin lähdössä purjehtimaan nyt 2 viikoks tonne Turun saaristoon, joten siellä saisi varmasti kallioilla otettua tosi kauniita kuvia jos vaan jaksais yrittää.

Turvaistuimesta, just tuli äsken paketti (tilattiin englannista) jossa se besafe izi combi isofix (vaaleanpunaisena;D). Joonas kyllä istuu kaukalossa ja nukkuukin (mahtuu vielä ihan hyvin), mut ollaan lähdössä lappiin elokuun alussa autolla joten sitä varten ajateltiin että se viihtyis paremmin istuimessa. Tänään oli 1v neuvola ja 74.1 cm 8500 grammaa joten pieni ja siro on:)

Pinnis. Kesäkuun alussa oltiin matkalla ja Joonas nukkui hotellissa matkasängyssä. Sen jälkeen on nukkunut yöt omassa pinniksessä (ennen sivuvaununa). JEE! Tosin toi rasittaa kauheasti mua varsinkin kun taas tekee hampaita ja kitisee yöt.

Meidän lomarytmi on nukkumaan 21 ja herää tissille 06 josta jatkaa 08/tissi ja vielä 1-2 tuntia kunnes herää puurolle. Sit 1 tunnin päikkärit ainoastaan koko päivänä:D

Meillä toi imetys on tosiaan muutamia kertoja enää päivässä eikä se enää ole silleen kai maidon takia vaan läheisyyden takia. Nlassa on kätilö jo varmaan 6 kk lähtien hokenut että "varustaudu sitten siihen imetyksen lopettamiseen henkisesti". No on valmistauduttu ja on koko ajan vähentynyt mutta kyllä mä tarjoan tissiä niin kauan kun toi huolii. Itse en lähde vierottamaan koska uskon että sillä on edelleen pojalle merkitystä. Meillä kun ei noita yöimetysongelmia tms. ole oikeen ollut vaan yöt nukutaan nykyään ihan hyvin.

Aurinkorasvasta vielä, meillä on sitä apteekin fysikaalisella suojalla olevaa aurinkorasvaa mutta päasiallisesti kyllä vaatteilla suojataan.

Niin ja Joonas kävelee hyvin tukea vasten (jo kuukausia) ja taaperokärrynkin kanssa mutta on arkajalka eikä uskalla itse ottaa askelia ilman. Eikä hän kyllä seisokaan ilman tukea vielä. Vedestä tykkää kamalasti, takapihalla on vauva-allas ja meressä on oltu läiskyttelemässä hellepäivinä lähes joka päivä. Ostin sen uv-suojatun uikkarin ja on paljon helpompaa nyt.

Olisko tässä nyt?
Mullakin pari kysymystä äideille
Paljonko hampaita 1-vuotiaalla?
Joko maito maistuu (meillä on juotu luomumaitoa jo kohta kuukauden)?
Joko on vauvakuume? (Mulla on hirveä ja varmaan tässä talvella taas ruvetaan yrittään...)
Onko taaperot menossa syksyllä hoitoon vai jäättekö kotiin? Mä meinaan osittaiselle hoitovapaalle jos työnantaja suostuu, Joonas pph:lla 3 pv/viikko.

Ainiin niistä raskauskiloista joku vielä kyseli. Täällä on kyllä kamala tilanne, eli 15 kilosta 3 jäi sairaalaan ja loput on suurinpiirtein mulla edelleen lanteella ja vyötäröllä. Olin alkukeväästä 1500 kcal dieetllä, sit 1200 kcal ja ei vaan tipu, ei sitten millään. Pakko uskoa että tää imetys tässä nyt sotkee elimistön toimintaa ja antaa lupa rauhassa nyt vaan olla. Ehtii sitä laihtumaan myöhemminkin.
 
iiris-77kyseli kans jotain,joten vastaillaanpas sit :)

1vuotiaan hampaista:meillä jimillä on nyt 14kpl:tta ja kaksi ihan näinä päivinä tulossa läpi asti(tuntuu jo pienet kulmat)

maidosta:meillä juodaan ihan tavallista rasvatonta maitoa, pari viikkoa juotu jo vallan.

vauvakuumeesta:mulla on se loputon,vaan ei meille ole enempää tulossa!!4piisaa oikein hyvin,hoidellaan sitten muiden vauvoja lisäksi :LOL:

hoidosta:jos lähden kokonaan töihin,niin järjestämme hoidon niin että mulla ja isukilla eri vuorot,eli iltaa tekisin sitten..jimiä en kuitenkaan vielä missään nimessä ole hoitoon laittamassa :heart:

niin joo..joku kyseli tuosta aurinkorasvasta,meillä ei ole käytössä koska tayssin ihotautilääkäri aikoinaan sanoi ettei tosiaan alle 2vuotiaalle saisi sitä edes laittaa,suositteli ihan tavallista paksua rasvaa..
jimillä tulee auringosta kamalaa ihottumaa,joten paita päällä mennään..:( kukas tietäis mistä saisin ostettua niitä aurinkosuoja vaatteita?

1v neuvola meillä on vasta elokuulla,samaan aikaan otettiin kun sisko täyttää 5v niin on sit helpompi viedä kaks lasta samalla reissulla :D

babjuska+jimi huomenna 1v
 
Heissan!
No nyt on meidänkin likka päässyt ihan oikeasti uimaan ja voi sitä riemua! :D Ihan hitti juttu!

Tinnaa, aika hieno juttu että tytön isä tuli lastaan katsomaan, voi kun olisi nini tulevaisuudessakin. :heart:

Imetyksen lopetuksesta, meilläkin syötiin enää pari kertaa päivässä mut mä lopulta kyllästyin siihen kun tyttö ois aina aamulla 4-5 aikaan halunnut tissiä, sitten jatkoi vielä jonkin aikaa unia. No, nyt on reilu viikko lopetuksesta ja yöt menee heräämättä noin seiskaan asti, oon enemmän kuin tyytyväinen!!Ekat pari pvää oli hankalampia, kaiveli paitaa ja kiukkuskin, mutta nyt ei enää, tosin tänään kun vaihdoin paitaa niin osotteli ja tuli luokse, mut unohti sitten kun mies kiinnitti huomion muualle. :)

iiris-77, hampaita meidän termiitillä on kuusi, lisää taitaa olla tulossa. Ja veljensä on saanut tuon innostumaan puremisesta.. :kieh:
Tavismaitoa on maisteltu reilu 10kk ikäisestä ja ihan ok maistuu, piimä ehkä vähän paremmin. Ja näillä helteillä on saanut kyllä mehuakin, vesi kun ei meinais maistua.

vauvakuumeesta, onhan se haikeaa kun vauvavuosi meni niin kauhean nopsaan ja välillä mielessä käy että jos joskus vielä, mutta siis näillä näkymin nämä kaksi riittävät kyllä. :heart: :heart:
Töihin menen elokuussa, tyttö jää kotiin mummun kanssa ja miehellä myös viikkovapaita niin saa olla tytön kanssa. :) Työsuhde on joulukuun loppuun ja mahdollisuus varmaankin jatkaa, katson sitten taas mikä on fiilis, jatkanko vai jäänkö uudestaan kotiin.

Ihottumasta, tytöllä on tullut aika paljon vissiin hikinäppyä, iltaisin koittas raapia, niin ei ole päässyt parantumaan.. :/
KappAhlissa oon nähnyt joitakin tommosia aurinkosuojavaatteita, eivätkä olleet kovin kalliitakaan!
Aurinkorasvaa ei olla laitettu, vaatteilla suojataan ja auringossa ollaan vain hetki kerrallaan. B)

semmoista, nyt meen antamaan huomiota tolle tytölle, on vähän vissiin taas eroahdistusta ilmassa, voi kun menis elokuuhun mennessä pahin ohi.
 
Moikka!

Hampaita löytyy seitsemän, neljä ylhäällä ja loput alhaalla.
Kysymys tähän liittyen - Kuinka useasti pesette hampaat pienokaisilta?

Vauvakuumeesta sen verran, että välillä tulee sellanen olo, että oispa ihana, mutta sitten kun muistelee niitä öitä herätyksineen, masuvaivat yms. nii karisee vähäksi aikaa kuumeet. Jospa sitä tekis sisaruksen sitten joskus parin vuoden päästä, nii ois mielestäni hyvä ikäero ja ois kerennyt unohtamaan nuo huonot puolet vauva-ajasta.

Hoidosta oli myös kysymys.... Itse laskeskelin, että jos laitan tytön kolmena päivänä viikosta päiväkotiin hoitoon, on sama olla sitten kotona rahallisesti. Hoitotukihan lähtee heti pois ja päivähoitomaksut vie pienestä palkasta leijonan osan.
 
Lyhyesti kirjoittelen, kun lapsukaiset nukkuu...

Hammaspesusta; meillä pestään periaatteessa joka aamu ja ilta, mutta käytännössä aina kun äiti muistaa eli joka päivä kerran (useinmiten aamulla) ja satunnaisesti iltaisin. :ashamed:

Kävelystä; meidän tyttö oppi lauantaina kävelemään ilman tukea. Ensiaskeleet otti kesäkuussa, mutta nyt otti ensin 5 peräkkäin ja sitten illemmalla jopa 15.

Hoidosta; Isoveikan kesäloma loppuu 15.8., mutta varmasti vielä elo - syyskuussa ei oo täyttä viikkoa. Typykkä menee hoitoon syyskuun lopulla - olikohan se 23.9. se viimeinen torstai. Viikon verran harjoitellaan lyhemmällä päivällä, mutta töihin menen 1.10. Tiedä sitten pitäiskö tehdä 6 tuntista päivää alkuun, mutta mitään en oo vielä sopinut.

Jees, mutta nyt ruuan laittoon.

Aurinkoista päivää kaikille! :wave:
 
Tinnaa: Ihanaa! Meilläkin on otettu jonkin aikaa ensiaskelia. Pari askelta menee ilman tukia esim. sohvan ja sohvapöydän väli, muuten kipittelee huonekaluista tai seinistä tukea ottaen.

Yöunista vielä; eli joko teillä muilla nukutaan yöt heräilemättä?
Meillä nukuttu yöt heräilemättä seitenkuisesta. Kiitos toimivan mll tassuttelun. Samalla jäi yösyötöt. Siis tottakai joskus mahtuu huonoja öitä mukaan jos ollaan sairaana tai muuten vain ollut paljon touhua päivällä. Esim. Tänään herättiin jo viideltä kun ei enää uni maistunut...


 
Hei! Täällä yksi keskustelija lisää joukkoonnen, jos mukaan vain mahtuu =) . Meillä pieni mies täyttää perjantaina vuoden, hui. Kävelee taikka paremminkin juoksee hurjaa vauhtia :LOL: .
Ollut koko ikänsä erittäin kova liikkumaan.
Yöt meillä on nukuttu läpeensä puoli vuotiaasta asti, silloin lopetin yösyötöt. Välillä meilläkin tietysti kitistään, jos on esim. syönyt jotain sopimatonta, kovin allerginen kun on. Pinnasängyn pohja ollut alhaalla jo pitkään, on niin kova kiipeilämään tuo jätkä.
Normaalia maitoa meillä ei saa, koska pojalla maitoallergia.
Onko muiden taaperot alkaneet näyttämään omaa tahtoaan? Meillä kun tuo vauva-aika oli todella helppo ja nyt tuo pieni taapero on alkanut saamaan älyttömiä raivareita, jotka voi kestää tunninkin!!! Sylissä pitäisi olla koko ajan, mutta välillä sekään ei kelpaa. Toisin sanoen missään ei tunnu olevan hyvä... Meinaa välillä tämän äidin pää hajoilla :)
 
meillä ei ihan vielä kävellä ilman tukea, mut seiniä pitkin rullaa ympäri kämppää. x)
meilläkin on nukuttu yöt putkeen 6kk iästä lähtien. kiitos tracy hoggin unikoulun. sitä ennen heräiltiin 2h välein. vauvakin alkoi olla paljon onnellisempi kun osasi itse rauhoittua nukkumaan ja sai kunnon yöunet.
meillä on myös tosi vahvatahtoinen taapero. mut on se hieman jo rauhoittunut kun vain määrätietoisesti kieltää tietyt paikat, mutta antaa sit kuitenkin mennä aika vapaasti. vaaralliset aineet ja esineet on nostettu ylös. ostettiin tänään uuniin ja hellaan suojus. se on ollu tosi kätevä. telkkari on myös kielletty, mut kaappeja ym saa ryskyttää ihan rauhassa. x) voimia nöf! =)
 
Huh hellettä.. B)
Pino ollut melko hiljainen, jospa elokuuta kohti vaikka vilkastuis tai jotain. :)

Yöunista, täysillä yöunilla mennään, imetys kun loppui niin ei ole enää aamuyöllä heräillyt, mahtavaa!

nöf tervetuloa ja jaksamista pikku känkkiksen kanssa, se kuuluu ikään, meilläkin selvästi ilmasssa omaa tahtoa ja tosiaan sitä eroahdistusta, mä niin toivon että laantuis suht pian kun olen tosiaan työt tässä ihan justiin aloittamassa.

Hampaiden pesusta oli juttua myös, me pestään aamuin illoin, joskus tietty vähän lipsutaan jos on reissussa oltu tai muuta, mut siihen pyritään että kaksi kertaa päivässä.

Mites muiden kesä on mennyt, mitä ootte puuhailleet? :)
Me sairastettiin koko poppoo vatsatauti, tyttö ja minä selvittiin onneksi helpolla, mies ja poika sairastivat pisimpään. Ja oltiin tietty justiin Tukholmassa kun poika sairastui, muuten se reissu meni kivasti kyllä. Puuhamaakin tuli koluttua ja hauskaa oli, hienosti jaksoi tyttökin koko pitkän päivän ja uimaakin pääsi niin sehän se hauskinta oli. :D
 
Ihana kuulla, että muillakin pieniä kiukkupusseja. Meillä tosiaan ensimmäinen lapsi, enkä ole ennen ollut lasten kanssa paljoa tekemisissa, joten nämä kaikki vaiheet on ihan uusia ja ihmeellisiä mulle :)
Mullakin alkaa ensi maanantaina työt ja pojan olisi tarkoitus aloittaa päivähoito, kauhulla sitä odotetaan, kun tuo on niin minussa kiinni!

Ikäviä nuo vatsataudit, onneksi selvisitte vähällä. Meillä ei kesällä ole ollut kiusana kuin yksi kuumetauti, mutta se kestikin sitten viikon, huh. Muuten meidän kesä on mennyt ihanasti, ollaan oltu paljon uimassa, poitsu rakastaa vettä. Oletteko muuten rasvailleet lapsosianne iha huoletta aurinkorasvalla? Meillä on sellaista apteekin fysiologistarasvaa ja sillä ollaan läträtty. Aurinkolaseja pikkuinen ei suostu käyttmään vaikka miten oon yrittänyt :headwall:
 
Tervetuloa joukkoomme Nöf. :wave:

Meiltäkin löytyy omatahtoinen typykkä. Välillä jossei jotain saa tehdä, niin vetää itsensä kaarelle kuin jousipyssy ja huutaa... Äitiinsä tullut ;) Ei vaineskaan isoveikka oli ihan samalainen tässä iässä, joten kuulunee tähän ikäkauteen.

Illuusia; milloinka olitkaan menossa töihin? Minä, kun en taas muista :ashamed: , vaikka varmaan olet siitä kirjoittanutkin.

Mä aloitan työt tosiaan 1.10. - sopivasti perjantai päivänä... ja sitä ennen tarvis tuo imetys lopetella. Meillä syödään vielä monta kertaa tissiä. Tavallista maitoa ei huoli nokkiksesta ollenkaan, mutta jugurttia menee ja puuron keitän maitoon. Miten te muut aloitte vähentämään imetystä? Mikä imetyskerta jäi viimeisenä pois?

Aurinkorasvasta; me ei olla käytetty. Suojataan vaatteilla ja pyritään olemaan varjossa - toistaiseksi on onnistuttu, mutta aika tiukkaa tekee. Aurinkolaseja ei oo käytetty, mutta lierillinen hattu on aina ulkoillessa päässä.

Mutta nyt kotihommiin...
 
heissan!
tervetuloa joukkoomme nöflaittaisitko tietoja koska poika on syntynyt ja mittoja?saisin ne tuonne etusivulle päivitettyä :D

hampaiden pesusta,meillä pestään 2kertaa päivässä!pesty jo 3kk ikäisestä asti,niin menee jo rutiinilla:)

meillä on todella omatahtoinen poika myöskin,huomaa siis että on todellakin poika kyseessä..äitin hermot on välillä aikas koetuksella..huoh..mutta osaa se kilttikin olla :heart:

jimillä on nyt 18hammasta,aikasmoinen purukalusto siis jo löytyy..

me ollaan käyty kesälomailemassa ähtärissä viikko mökillä,sit oltiin viikko mummulassa,ja nyt ollaan lähdössä tervakoskelle viikoksi mökkeilemään,sunnuntaina olis lähtö :D ja samalla mennään tottakai puuhamaahan!päivä tukholmassa reissu tehtiin myös..ja särkänniemessäkin on tullut pyörähdettyä,ja titi-nalle talossa(se kun on samassa kaupungissa missä asutaan).koko kesä ollaan siis reissattu,tai siltä se tuntuu..mutta parin viikon päästä saakin sit olla vaan kotosalla kun alkaa esikolla koulu(apua se menee jo kolmoselle!)ja kakkonen alottaa eskarin..

no juu tarttee ruveta ruuan laittoon,toivottavasti pino tosiaan vilkastuisi syksyllä!

IHANAT KESÄN JATKOT KAIKILLE!!

babjuska+jimi 1v
 
Olen taustaillut pitkään ja nyt ajattelin liittyä taaperojoukkoonne. Eli meillä 25.7.2009 syntynyt poika, esikoinen. Syntymämitat 3205 g ja 48 cm.

Ja kakkonen syntyy tammikuun lopussa 2011. Että vipinää varmasti riittää....

Meillä ei vielä kävellä, kontataan lujaa ja noustaan seisomaan. Tavallista maitoa ei voi juoda, koska maitoallergia. Eli juo Almiron peptiä, jota ostetaan apteekista. 1 v-neuvolassa mitat oli 11,2 kg ja 76,5 cm. Hampaita taitaa olla nyt 8 kpl.

Töihin en ole menossa syksyllä, vaan olen mahtavalla kotihoidontuella uuden äitiysloman alkuun asti.
 
hejje, tervetuloa pinoon! Voih, varmasti juu vilinää ja vilskettä riittää ens vuoden puolella, mutta eiköhän kaikesta selviä. :D

SusieQ[/b, mulla alkaa työt viikon päästä eli 9.pvä, jaiks..
Ja tosta imetyksestä, me mentiin jonkin aikaa niin että tyttö söi aamulla, päivällä ja illalla, sitten kun olin kypsä lopettamaan niin lopetin kerralla, pari ekaa pvää oli tosiaan hankalia mutta sitten sujui ihan kivasti ja tosiaan yöt alkoi nukkua heti täysillä unilla. :)

Aurinkorasvaa ei mekään olla tytölle laitettu, vaatteilla/varjolla suojattu tai oltu sitten vaan hetkiä paisteessa.

nöf, tsemppiä päivähoidon aloitukseen, toivottavasti sujuu hyvin! :)
 
Pikana ilmoitan että neidin 1v mitat oli tänään neuvolassa 7570g ja 73,2cm :heart:
Joudutaan ehkä käymään kasvukontrollissa ennen 1,5v neuvolaa mutta muuten ei ole ongelmia mittojen suhteen, on niin eloisa tapaus että ei huolta -sanoi neuvolantäti!

Synttärit meni hienosti! Nyt sitä ollaan oikiasti taaperoita! :heart:

Kävely ei ole kiinnostanut neitiä sen yhden päivän jälkeen kun otti ensiaskeleita, noh eipä tuo onneksi kiire ollekkaan siihen hommaan!:) Vähän mietityttää kun ei seiso edes ilman tukea että onko jotain ongelmaa.. tai seisoo kyllä jos salaa lasken irti ja typy ei huomaa niin saattaa seisoskella kauankin, mutta heti kun huomaa niin laskeutuu alas.. no kaippa senkin aika tulee sitten joskus!

Ja apuuaa, huomenna ois tarkoitus lopettaa imetys!! Tyttö menee kahdeks yötä mummille vieroitukseen.. Miten tää äiti kestää niin pitkän eron! :'(
No juu, eihän se pakko olisi vielä lopettaa imetystä mutta eiköhän tää silti jo riitä..!
Seuraava operaatio onkin sitten omaan sänkyyn nukkumaan opettelu! Kauhistuttaa ajatuskin siitä kun typy menee ihan paniikkiin kun laittaakin illalla pinnikseen mutta siellä hän nukkuisi niin paljon rauhallisemmin eikä pääsisi pyörimään ympäri sänkyä ym!
Vinkkejä otetaan taas vastaan! :flower:

Ainiin ja tervetuloa hejje! :flower:
sekä
Tsempit nöfille ja poitsulle päikkäriin! :flower:
 
Meillä oli viime tiistaina 1v neuvola ja mitat oli 74cm ja 8625g.

Kävelemään tyttö lähti kolme viikkoa sitten ja nyt onkin säpinäää riittänyt :)
Synttärit meni hienosti kun oli vähän vieraita kerrallaan, eikä muutenkaan oltu pyydetty kuin lähimmät sukulaiset ja kummit.

Valokuvaukseen ollaan menossa kunhan saisin varattua sinne ajan.

Kesä ollaan pitkälti vietetty kotona.Virossa käytiin ja oltiin kaks yötä siellä ja nes viikolla olis tarkotus mennä korkeasaareen.

En ole menossa töihin kun tosiaan marraskuussa syntyy toinen vauva..niin nautin myös tästä huomasta kotihoidon tuesta siihen asti..no ei enää montaa kuukautta :)

Hampaita on 2 ja 1/2, hidasta tuntuu olevan niiden tulo..ja tosiaan tuo yksi oli jo syntyessä suussa :) Mutta ei ole meillä kyllä tytön olotilasta huomattu niiden tuloa eli ei vaivaa mitenkään.

Yönsä neiti nukkuu pääosin jo kokonaan.joinain öinä herää aamuyöstä mutta otan meidän viereen niin siihen sammuu ja nukkuu aamuun saakka.
 
Meillä myös 1 vee neuvola takana, mitat oli 75,5 cm ja n. 10 kg. Meillä poitsu on lähtenyt niin hyvin kasvamaan, kun allergiat saatu selvitettyä. Meidän pieni mies syntyi siis 30.7 ja oli 3454 g ja 53 cm.

1 vuotis syndet meni hienosti. Kämppä oli täynnä väkeä, poika aluksi vähän vierasti, mutta pian oli jo ihan innoissaan. Meidänkin pitäisi tuo valokuvaus varata, kun saisin vaan aikaiseksi.

Miten teillä muilla päivät sujuu taaperoiden kanssa? Kauhulla odotan syksyä ja talvea, kun rajoittuu ulkoilu. Miedän vilpertti ei millään viihtyisi sisällä, ulkona kyllä jaksaa touhuttaa mielin määrin. Olisiko kenelläkään ideoita sisällä puuhaamiseen lapsen kanssa?
 
Tinnaa, tuskinpa tytöllä mitään ongelmaa on tuon liikkumisen suhteen, on kenties vaan hyvin harkitseva ja rauhallinen tapaus tuon asian kanssa? :)
Meillä tyttö on selvästi veljeään harkitsevampi ja varovaisempi liikkumisessa, nyt voi sanoa että kävelee jo enemmän kuin konttaa, kaikki aikanaan. :)
Olit tosta pinnikseen opettelusta kysellyt, ei kai siihen oikein muuta kikkaa ole kuin tosiaan totutella, sylitellä vaikka ensin ja mitä teillä nyt iltarutiineina onkaan, sitten vaan päättäväisesti laskea tyttö sänkyynsä ja silitellä sinne. Voisin kuvitella että sitä huutoa ja protestointia kestää jonkun aikaa mutta eiköhän se siitä! =)
Mites sun imetyksen lopettaminen on sujunut?

nöf, on tämä kesä ollut kyllä ihanaa kun voi ovesta painella suoraan omalle pihalle, tosin tyttö kyllä touhuaa sisälläkin, työntelee noita kärryjään ja keinuu hepallaan (tai no kiraffi se kai oikeasti on :D , tykkää myös soitella kattiloilla ja veljen touhujen perässä menis myös vähän ärsytykseen asti.. :whistle:
Saa nähdä mitä mummun kanssa sitten täällä keksivät, varmaankin piirtelyä ja maalailua, palapelejä, nukkeleikkejä sun muuta. Onko teillä muuten duploja tai palikoita? Ne on meillä myös mieluisia, veikka kokoaa torneja jotka tyttö sitten tuhoaa. :LOL:
 
Meillä oli 1v neuvola mitat: 76,5cm ja 9510g, pään.ympärys oli 45,6cm.
Juu omaa tahtoa löytyy myös täältä ja varsinkin jos ei saa haluamaansa niin kyllähän se kiukkuaa ja jos mä kiellän tai otan jonkun esineen esim kaukosäätimen pois niin huutaa mut jos sen joku muu tekee niin ei mitään.
Hampaista ja niiden pesusta oli puhetta hampaita on 8. 4 ylhäällä ja 4 alhaalla ja ilmeisesti tekee nyt poskihampaita ku näkyy sellaset patit ja ei oo ihan vielä tullu alhaalla läpi ikenestä. Pestään hampit aina illalla ennen nukkumaan menoa ja nyt sekin on ollut vähän taistelua ku pitäs ite saada pestyä.
Maito Annan vielä puolet ja puolet tuttelia ja kevytmaitoa, vielä en oo uskaltanu jättää kokonaan pois tuttelia. Mut saa sit esim pottumuussissa kevytmaitoa.
Vauvakuume Mulla ei oikeestaan oo yhtään vauvakuumetta, tai ei ainakaan sillain et haluttas jo toinen.. ilmeisesti tässä yhdessäkin on katottavaa/vahdittavaa on aika villi viikari tytöksi tainnu tulla isäänsä ja varmaan sit sekin et jos ois toinen pieni lapsi niin mä en pääsis yksin sit juuri minnekkään (esim jumpalle, kauppaan tms.) kun ei oikein oo nuita lapsenvahteja kun kummatkin mummolat on kaukana, toinen 60km ja toinen 300km päässä, et ainoostaan mies katsoo tyttöä jos mulla on menoa.
Hoito Meidän ei tarvi viedä tyttöä hoitoon ku oon kotona, eikä täältä edes sais hoitopaikkaa jos toinen vanhemmista on kotona enkä tiedä oisko edes rahallisesti kannnattavaa.
Kävelemisestä oli ilmeisesti ollu kans puhetta, meillä ekat askeleet otettiin kesäkuun alussa ja nyt kävelee jo täyttä päätä ja välistä se kai on sellaista juoksua tai kävelee tosi nopeesti ja kiikkumaan on nyt alkanut.
Kyllä Elisa viihtyy sisälläkin ja touhuaa yksikseenkin paljon ja leikkii ja kyllä mäki sen kans sit leikin. Päivät menee yleensä kotona tai sit jos on hyvä keli käydään ulkoileen ja leikkiskällä ja sit joskus kylästelellään vauva kavereiden luona, niitä ei vaan niin hirveesti oo. Ootan kyllä sitä et srk:n perhekerho palaa kesätauolta niin sielki sit pääsee käymään ja miettiny tota et ilmottautus muskariinkin niin sais syksyksikin tekemistä.
 
meillä lähti toinen lapsista tänään eskariin :)esikko meni jo kolmoselle,mihin tää aika oikein menee?? :eek: tais äitiä jännittää se eskariin meno enemmän kun tyttöä..reippaasti siis meni!!

meillä on jimillä nyt sit 1v neuvola kuitenkin vasta ens kuussa..neuvolatäti oli kipeenä kun meidän aika olis ollut..no mutta näkeehän tuon itsekkin että hyvin on kehittynyt ja kasvanut,en mä siihen neuvolaa tartte(mut kivahan siellä on kuiteskin käydä)..painoo pojalla on pikkusen vajaa 10kg ja pituutta lähemmäks 80cm.
meillä käytössä 80cm vaatteet,housut tosin on aikaslailla liian isoja vyötäröstä,poika edelleen pitkä ja hoikan oloinen.

pinonkin sain päivitettyä!

jaahas,nyt kutsuu kolmonen äitiä,joten täytyy mennä :wave:

babjuska+jimi 1v1kk
 
Vitsit, oon iloinen kun niin moni täällä kertoi imettäneensä lähes sen vuoden ikään!! B) B) Ite mä en vieläkään malta lopettaa, ja nyt ei ole hyvä hetkikään kun Joonas alotti tänään perhepäivähoidon. Iskä sen onneks sinne vei, ettei mun tarttenut jäädä itkemään oven taakse.

Oon töissä ma-ke ja to-pe kotosalla pojan kanssa. Oon ihan tyytyväinen tähän, meinaan meillä alkoi oleen jo tosi tylsää kotosalla. Tai, Joonas on niin kamala menijä ja tarttis touhuta sen kanssa koko ajan (lelut ei kelpaa, koko ajan pitäs olla äidin sylissä ja kattella kun äiti touhuaa ja auttaa kaikessa enkä itte saa tehtyä mitään) ja naapurin pojatkin kun meni hoitoon, ei pihassakaan ole kavereita enkä mä... Täytyy sanoa, että viime viikot on ollut välillä aikamoista tunteiden rallia. Oon välillä paukutellut ovia ja lyönyt nyrkkiä seinään, kun ei edes aamupuuroa ole saanut syötyä kun poika vaan vaatii ja vaatii ja rupeaa parkumaan heti jos ei just sillä hetkellä saa haluamaansa... (lyön sen nyrkin kuitenkin niin et Joonas ei nää...pitää vaan purkautua välillä:)

Töistä saan ite välillä sitä aikuisseuraa. Pahin olo äidillä on kun kotona murehtii hoitoonmenoa. Sit kun on töissä ja touhuaa, niin koko asia unohtuu kunnes taas on aika lähteä kotiin. Ehkä tätä hoitoonviemistä helpotti se, että iskä on hoitanut pojua jo maaliskuusta asti aina välillä kun oon ite ollut töissä. Sillon mä taisin käydä kaikkein kovimman kriisin kun Joonas oli sen rapiat 7 kk.

Oon nyt anonut osittaista hoitovapaata vuoden loppuun, mutta mutta... jos nyt vaan suinkin saisin nää raskauskilot (10) pois, niin haluaisin siinä vuodenvaihteessa ruveta sisarusta yrittään niin sit Joonas vois olla hoidos vielä kevään ja ens syksynä sitten todennäköisesti taas saatais olla koko perhe kotona. Tosin kun se on jo reilut 2 niin ehkä olis pari tuntia päivässä hoidossa/puistossa... Mulla onkin jo 33 tuota ikää, niin ei tässä passaa odotella, haluaisin meinaan kyllä vielä kolmannenkin lapsen (tylsä kun en aikasemmin päässyt jo lisääntymään;)

Mutta, sitä ennen on aikamoinen laihdutusurakka edessä. Poljen työmatkat (17 km/pvä) onneks fillarilla nyt - ehkä se tehoaa:D

Ainiin, meilläkin alkaa nyt pikkuhiljaa siirtyä vaatekokoon 80. Tosi tylsää että noi vaatteet menee niin nopeasti pieneks. Ostin meinaan huutonetistä tosi kivoja kesävaatteita ja nyt ne alkaa oleen jo liian pieniä.

Se on nyt sitten iiris ja joonas 13 kk. Toivottavasti pian jo iiris ja joonas ja...:D
 

Yhteistyössä