Heinäkuun Hellemasut-15 *Helmikuussa*

Heinäkuun Hellemasut 2015




Päivityspyynnöt punaisella; Laskettu-aika, Nimimerkki, kuinka mones, ikä, synnytyssairaala

Facebook-ryhmään pääsee laittamalla Zenille yksityisviestiä.


26.6.
KeepGoing--Neljäs--30--JS / Poikalupaus
Vannila--Kolmas--29--TAYS
jammailen--Esikoinen--24--?

1.7.
EX4--Kuudes--40--OYS / Poikalupaus
Marie82--Toinen--32--?
Pompelo--Viides--28--?
Annuu--Esikoinen--25--TYKS / Tyttölupaus
Tahti90--Esikoinen--24--TYKS
StaRR--Esikoinen-32--SeKS
Aurora_--Esikoinen--26--Ulkomailla

2.7.
Aali--Kolmas--29--OYS
hentokuiskaus--Esikoinen--24--TAYS
Kuura Karpalo--??--??--??
VaniljaRose,--Toinen--25--OYS

3.7.
Bodeguero--Toinen-- 36--PS
Amy2--Esikoinen--30--?
Winny--Esikoinen--27--TAYS
Tariina--Toinen--28--K-PKS

4.7.
crea--Neljäs--25--SAS
Mar Mar--Esikoinen--25-EKKS
VILIINA84--30--Kolmas--KYS
Lillian-83--Neljäs--31--TYKS

5.7.
kaalimaankakara--Toinen--32--TYKS
riikkunen--Kolmas--28--PKKS / Poikalupaus
Yllätysäippä--Kuudes--39--OYS
Nannanas--Neljäs--32--PHKS
Ricardina--Esikoinen--30--JS

6.7.
NelHM--Viides--32-KYS

7.7.
Almond--Neljäs--24--?
HappyFeet--Toinen--29--TAYS / Poikalupaus
Sas--Toinen--?--TAYS

8.7.
handed--Toinen--33--JS
Alinaa--Kolmas--31--KOS
Alexandra_--Toinen--25--KYS

9.7.
Onnen Keiju--Toinen--29--?

10.7.
Susunasu--Kolmas--26--KYS
Udafina--Esikoinen--30--??
Toivottavasti--Toinen--35--?
Annimiina89--Esikoinen--25--KAKS

11.7.
anNa87--Toinen--27--??
Utuinen--Toinen--25--JS
Aurinko86--Esikoinen--28--TYKS

12.7.
Hanna-Maria88--??--??--??
Pihlanen--Toinen--29--K-HKS
Ellistiina--Kolmas--36--?
ipna--Kolmas--35--PS

13.7.
Minnimys--Esikoinen--25--KOS
Tabasco1--Esikoinen--27--KOS
samour_--Esikoinen--30--JS

14.7.
Nemmee--Esikoinen--22--TYKS
Lumilin--Esikoinen--25--TYKS

15.7.
Saratin--Toinen--29--KOS
jenko--Ensimmäinen--26--JS

16.7.
Minnie82--Toinen--32--PKKS
Hilirimpsu--Toinen--26--KOS

17.7.
Salla07--Neljäs--28--KSKS
Syysihme--Toinen--38--VKS

18.7.
Zzara--Toinen--25--??
Angelica--Toinen--30--KOS

19.7.
Zeni--Neljäs--30--PHKS
Aatoel--Kolmas--??--KOS
Pajunkissa-85--Kolmas--29--??
inppa--Esikoinen--24--OYS
Tammikuinen--?--30--PHKS

20.7.
Säihkiss--Esikoinen--35--PHKS
Nohmu--30--Esikoinen--TYKS
Rompe--Esikoinen--25--KOS
Aatoel--Kolmas--34--KOS/NKL

21.7.
An79--Kolmas--35--SATKS
littlelion--Toinen--29--MKS
Lapanen85--Toinen--29--KYS

22.7.
Mariiii--Esikoinen--24--??
SalVe--Kolmas--31--KOS
Terhitär--Esikoinen--32--?
Tinttamariina77--Viides--37--TAYS

23.7.
{Anskutin}--Toinen--31--TAYS

24.7.
Piatu--Esikoinen--28--LKS

25.7.
UmmIman--Esikoinen--29--Ulkomailla

26.7.
Laakeri92--Toinen--22--K-PKS
Janke--Kolmas--?--JS

27.7.
Hiitu--Esikoinen--21--KOS
Marya--Kolmas--30--SEKS
Ninuka--Esikoinen--36--?

28.7.
Cassis--Esikoinen--31--LKS
Illusia83--Esikoinen--31--HYS
*Tiuhti*--Esikoinen--26--KOKS
Muumimammutti--Viides--37--KPKS*
-kata--Esikoinen--??--??

29.7.
Tiha--Esikoinen--25--KYS
Yemi--Esikoinen--20--?
Pikkumyy88--Toinen--26--JS

30.7.
Smaise--Neljäs--36--?

31.7.
Sohvi--Neljäs--37--KOS
mrs.k--Esikoinen--26--?

1.8.
astrea--Esikoinen--33--SeKS



Surun kokeneet :hug:
Nalle Luppis
Veera_M
VeraS
Riinanen
Frustiina
Vauvahaaveilija87


SYNNYTYSSAIRAALAT
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

VANHAT PINOT:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2422636-heinakuun-hellemasut-2015-a/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2428078-heinakuun-hellemasut-15-joulukuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2431904-heinakuun-hellemasut-15-tammikuussa/
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos uudesta pinosta! Jo helmikuuta mennään. :)

Suuret pahoittelut Vauvahaaveilijalle, kovasti tsemppiä uusiin yrityksiin.

Kiva, kun tammikuunkin pino vilkastui taas loppua kohden, itse ainakin käyn lähes päivittäin kurkkimassa kuulumisia ja hakemassa vertaistukea itseä askarruttaviin aiheisiin. Nyt olen lukenut mielenkiinnolla noita kipuiluviestejä, kun tuntuu, että jos jonkinlaista nipistelyä tuntuu jatkuvasti ja täysin allekirjoitan myös nuo valkovuotokeskustelut: välillä häiritsevän runsasta on vuoto täälläkin, mutta bakteeriviljelyt on ollut kunnossa. Ihanaa, kun jo niin moni tuntee liikkeeitä. Itsekin KUVITTELEN, että jotain silloin tällöin tuntuisi, ihan kuin joku puhaltelisi saippuakuplia kohdussa. :)

Tsempit myös Jammaillenille kiireen keskelle. Myös nuo tuntemukset ovat itselle kevätaikaan erittäin tuttuja. Joka arkiaamu klo soi 5.00 ja kävelen/hölkkään töihin n. 6 km, kun lähes autoton olen. Työt aloitan viimeistään seitsemältä ja jos mies on hakemassa esioista niin kotiinpäin lähden 18-19 välillä tai jos haen pojan, niin jatkan töitä illasta kotoa. Sähköpostien selvittely ja "hallinnolliset" asiat jäävät aina vasta iltaan ja viikonloppuihin. Ei siitä vain voi välttyä, etteivätkö ne työt uniinkiin tulisi. Toivottavasti kuitenkin Jammaillen nautit työstäsi, etkä koe kauheaa stressiä!!! Minua helpottaa aina tietää, että kiireaika ei kestä ikuisesti ja ihan oikeasti tykkään siitä mitä teen!

Minulla oli tänään normi neuvolakäynti ja jopa sydänäänet saatiin tällä kertaa kuuluviin. Edellen kyllä pitkään sai niitä neuvolan laitteilla hakea. Muutoin ei mitään itseäni huolestuttavaa, mutta painon nousu kieltämättä järkytti, niin turhamaista kuin se onkin. :( Olen siis luonnostani erittäin hoikka ja todella kova liikkumaan, joten tämä vartalonmuutos ottaa koville. Esikoiseen nähden painoa näyttää kertyvän erittäin herkästi ja sen huomaa kyllä vatsan koostakin. Onneksi tietää, että on tälle edes se kaikkein paras mahdollinen syy. :)

Taas pientä purnausta meidän neuvolaa kohtaan kuitenkin.... Nt-ultran yhteydessä meille oli jo varattu rakenneultra-aika maaliskuun alkuun. Nyt neuvolaterkkari sitten ihmetteli, kun hän ei omasta varausjärjestelmästään tätä aikaa näe. Soitti sitten äitipolille ja varmisti, onko aika voimissaan, ja eihän siellä mitään varausta ollut!!! Nyt sitten aika siirtyi odottamastani 1,5 päähän aina 22 vk:lle asti maaliskuun puoliväliin ja harmittaa niin vietävästi. Odottavan aika kun on niin pitkä. Onneksi sentään lääkärineuvola tässä välissä, jossa pääsee edes kuulemaan pienen sydänäänet.

Reipasta helmikuuta kaikille!

Littlelion 16+0
 
Hiphei, mennään jo helmikuussa =)

littlelion kuulostaapa pitkältä sun työpäivät, kunhan muistat levätäkin välillä =) Se kyllä auttaa jos oikeasti tykkää siitä mitä tekee eikä työ ole ns. pakkopullaa.. Ihanaa et sydänäänet kuului =)

Mä oon vähän heikkohermoinen ja tuon kotidopplerin kanssa on ollut epävarmuutta eilisestä lähtien joten minäpä soitin neuvolaan ja kävin äsken kuunteluttamassa sydänäänet ja varulta antamassa pissanäytteen kun on ollut alavatsalla jos minkälaista tuntemusta. Mulla ei ole koskaan pissatulehdusta ollut joten en tiedä sen tarkemmin siitä oireilusta. No, näyte oli ihan puhdas joten kaippa tässä on kaikki okei. Sydänäänet kuului myös hyvin ja vilkas aktiivinen vauva siellä liikkui :heart:
Terveydenhoitaja käski pistämään dopplerin kaapinpohjalle hetkeksi ja sanoi että nuo vihlonnat ja kolotukset kuuluu mitä todennäköisemmin asiaan koska ei ole vuotoja tai kovia kipuja kuitenkaan.
Nyt mä lupaan rauhoittua :D Tai ainaskin yritän.

StaRR 18+5
 
  • Tykkää
Reactions: littlelion
EX4
Moikka

Illusia83 kiitos kun otit päivittääksesi helmikuun! :) Itse en ehtinyt täällä käydä taas.

Viime viikko oli täynnä ohjelmaa, vapaa-aika jää kyllä vähälle. Ensin töissä 8-16, sitten lapsen vanhempainyhdistyksen kokous, nuorimmaisen päiväkoti tapaaminen, ammattiporukan kokous ja päivällinen ja viime perjantain kruunasi Uusi työtarjous, oikeastaan olen todella innoissani, onneksi pesti alkaisi ensi elokuussa eli minulla sitte 2016, saisin jatkaa samassa työpaikassa 3pv/vko ja opetus/ohjaus hommissa 2pv, kliinistä työtä en jätä ihan heti :)

Rakenne-ultraan alta 2 viikkoa! Eri olot on mennyt laidasta laitaan, mutta itse epäilisin poikaa, edellisiin raskauksiin verraten. Huushollissa onkin 3 tyttöä ja 2 poikaa. Tällä hetkellä vointi on ihan hyvä, liikkeitä tuntuu jo, onneksi ihmeempiä kipuja ei ainakaa tällä hetkellä ole.
Ilmottautusin kevät lukukaudeksi raskausjoogaan, melkein joka raskaudessa ollut siinä :) Minua on auttanut liitoskivuissa ja synnytyksessä hengittelyssä.

Viikko alkoi samoissa merkeissä työtä siis, pääsin lähtemään aikaisemmin tänään kun perjantain päivä venyi jälleen. Nyt lähden hakemaan nuorimmaista ja sitte viemää harrastuksiin lapsia.

Hyvää viikonalkua kaikille!

EX4 18+5
 
Hei kaikki!
Sopisinko teidän porukkaan, kun oikeasti olisin elokuun epeli mutta siellä keskustelu on täysin salaisella puolella tai fbssä, eikä mulla ole mielenkiintoa kumpaankaan koska pääasiassa puhelimella näitä keskusteluja seuraan.

LA on 1.8. joten tässä voi käydä ihan kuinka vain. Ensimmäinen ja luultavasti ainokainen on tulossa ja kaipaisin hiukan tukea ja turvaa.
 
Täällä myös lueskelen kirjoitukset päivittäin, mutta laiskana en jaksa aina kirjoitella tänne mitään:) Vaikka moneenki asiaan aina kommentoitavaa oisiki:)

Astrea, minun puolestani ainakin tervetuloa kirjoittelemaan tänne. Mukava vain kun porukkaa tulee mukaan. Ei mielestäni sillä lasketulla ajalla niin väliä. Voihan kenen tahansa vauva täällä syntyä milloin vain (toivottavasti ei kuitenkaan vielä).

Itsellä meni ne muutama viikko sitten vaivanneet kivut ohitse. Asiaan auttoi varmaan reissu miehen vanhempien luona, kun siellä kerkes rentoutuu.

Täällä tuntunut sikiön liikkeet jo sieltä 15+. Nyt jo reilun viikon tuntunut jo ulospäin käteenki potkut.

Illusia83 kiitos kun jaksoit ottaa päivitys vastuun.

Tavaroita en ole miettinyt enkä aijo ostaa kun vasta ihan loppu puolella raskautta. Mitään en ole siis hankkinut vielä. Kaikki melkeimpä myyty mitä noilta aijemmilta lapsilta pieneksi jäänyt.

R 18+1
 
illusia83 kiitos uudesta ketjusta! Mun lasketun ajan voisi vaihtaa 1.7 -> 26.6. En saa tätä punaiseksi, jos menee ohi niin pyydän joskus uusiks kun oon koneella.

astrea tänne vain, tervetuloa :)

Kiitos kaikille kun tsemppaatte jaksamaan. Vähän jo helpottaa kun täällä pääsee kiireistään avautumaan. Kyllä tosin tänäänkin aamulla autoa putsatessa aloin vaan itkemään, tuli nukuttua tosi huonosti kun työasiat pyöri mielessä ja kamalat paineet menossa, tuli vaan olo että mä en ihan oikeasti jaksa. Vielä pitäis 15 viikkoa jaksaa töissä.. Nyt kolme viikkoa on kyllä ihan pakko olla, mutta aamulla itkiessäni päätin et jos tilanne ei sittenkään helpota (vk8 tulee kyllä olemaan helvetistä kun pitää omien töiden lisäksi vielä tuurata muita), niin sitten haen sairaslomaa.

Onneksi tykkään työstäni 80%, mutta liika kiire ja ylimääräinen turha työ käy hermoille, kun ei oikeasti ehdi enää tehdä kaikkea tarvittavaa. Onneksi myös on enimmäkseen kivat työkaverit, mutta suuri osa ei vielä tiedä raskaudesta ja ainakin yhdeltä tulee varmaan aika suoraa vittuilua kun kuulee uutisesta ja en oikeasti jaksais kuunnella sellasta.

Onneksi lyhyempi työviikko menossa ja enää kolme työpäivää jäljellä, luksusta :) mukavaa alkanutta viikkoa teille kaikille.

Jammaillen 19+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: illusia83
Hellurei vaan heinäkuiset! Jos sitä pitkästä aikaa taas jotain kirjoittelisikin tänne. Vaihtelevalla menestyksellä oon kyllä käynyt lukemassa teidän juttuja. :)

Täällä vointi on ihan hyvänä pysynyt. Alun etova olo on väistynyt kokonaan ja tilalle tullut jatkuva nälkä. Tuntuu, että koko ajan pitäisi olla syömässä jotain. :D Pitäisi vähän katsoa mitä sitä suuhunsa laittaa, kun sokerirasitus on edessä rv 28-30. Joudun siihen, koska äidilläni on 2. tyypin diabetes. Tokan aikaan kävin myös, kun silloin kerran pissassa oli sokerit +. Eihän se herkkua ollut, mutta kyllä sen kesti. Saas vaan nähdä kuinka sitä jaksaa paastota 12h ja vielä se pari tuntia labrojen oton ajan syömättä. |O

Väsymys on vaan jatkunut edelleen. Vaikka nukkuisin 10h yöunet, niin aamupäivän oon ihan poikki, että on pakko saada pienet torkut. Hemoglobiini katsottiin parisen viikkoa sitten, niin sekin oli 132, ettei siitä ainakaan pitäisi väsymysen johtua.

Olin melkein parisen viikkoo vapaalla töistä, niin nyt huomasin töihin palattua, että selkä alkaa todella nopeesti vihoitella ja väsyä ja ihme "pauketta" tuntuu alaselässä välillä! :O Onneksi tukivyöstä on apua melko hyvin. Ja liitoskipuja on myöskin jo ilmaantunut.
Yövuorot onneksi sain lopettaa. Väsymys jotain aivan kaameaa silloin ja toipumiseen valvomisesta meni monta päivää. Päivävuoroissa jaksan kuitenkin hyvin vielä.

Maha kasvaa ihan hurjaa vauhtia! Ihan kiva, että on selvä vauvamaha, eikä vaan turvotusta. Ylpeenä kannan. :) Lapsetkin aina silittelee ja on varovaisia etteivät vaan halaa liian kovaa tai hyppää vahingossa syliin kovaa. "vauva muuten litistyy!" :heart: Toiset on ihan innolla mukana odottamassa tulevaa pikkusiskoo tai -veljee. :)

Ja ensimmäiset liikkeet tunsin jo 13+5. Nyt niitä on vähän vaihtelevasti tuntunut. Joinakin päivinä saa ihan tosissaan kuulostella, että jotain tuntuu. Joku muukin täällä valitteli samaa asiaa. Mut onneks doblerilla sydänäänet on kuuluneet hyvin ja monottaa anturia välillä ihan kunnolla. :D Kohta sitä saa jo tuskailla, kun yrittää kylkiluut runnoa palasiksi. :D

Rakenneultra ois 25.2. Luulen että pidetään sukupuoli salaisuutena. Ei olla aiemmistakaan kysytty. Jotenkin kiva loppuun asti pitää jännityksessä itseään sen asian suhteen. :) Poikaolo on kyllä todella vahva ollut koko ajan.

Synnytykseen mies on tulossa. Hällä on vaan 24h työvuorot, niin toivottavasti ei just silloin synnytys ala. Mut saa kyllä jo hyvissä ajoin sanoa töissä, että lähtö tulee kesken työvuoron jos synnytys alkaa. Tai tulee palautetta hyvin vihaiselta vaimolta muussa tapauksessa. :D On se miehen pelkkä läsnäolokin niin iso tuki ja turva, että haluan hänet ehdottomasti mukaan.

Mut hyviä jaksamisia kaikille! Yritän jatkossa hieman aktiivisemmin kirjoitella tänne. :)

-Susunasu rv 17+3
 
Kiitos, että sain liittyä seuraanne. Mies kun ei kaikkea jaksa enää kuunnella. :)

Meidän tilanne siis seuraava: yritystä takana 5 vuotta ja viime syksynä lähdettiin mun painostuksesta hoitoihin ja tämä Unto sai alkunsa ensimmäisestä icsi kierrosta, ekasta siirrosta. Miehellä entuudestaan kaksi jo teini-ikäistä tyttöä.

Vauvasta on tällä hetkellä tietoisia vain muutama tuttu joille on ollut pakko kertoa ja mun isä ja veli perheineen. Tytöt ei vielä tiedä ja siksi ei myöskään miehen suku. Tässä vain alkaa tulemaan kiire kertoa, kun eilen jouduin käydä hakemassa ekat äitiysvaatteet.

Kertokaas te jotka olette jo pidemmällä, onko ok kun viimeisten parin päivän aikana tuo vatsa on juilinut mitä ei oikeastaan ole aiemmin tapahtunut. Voiko johtua ihan vain kohdun kasvamisesta vai ottiko nokkiinsa kun sunnuntaina tehtiin reilu tunti lumitöitä ja siitä selkä ei tykännyt, vai pitäisikö huolestua? Nyt rv 14+3. Ens maanantaina on seuraava th+lääkärikäynti.
 
Illusia83 Kiitos uudesta pinossa!

Astra Tervetuloa mukaan =). Varmasti ihan normaalia juhlintaa johtuen kohdun kasvusta mutta ehkä myös lumitöistä. Minulla ainakin ottaa kaikki fyysinen rehkiminen mahaan ja selkään ja sitten juhlii, vihloo ja ties mitä.

Ja kiva kuulla vähän harvemmin kirjoittelevienkin kuulumisia =)!

Minulla henkisesti raskaampaa aikaa nyt. Sain kuulla huonoja uutisia eilen. Myös muita raskaita asioita käsittelyssä yhtä aikaa.. Se on aina pois tästä raskauden iloitsemisesta ja siitä nauttimisesta. Mutta ajan kanssa taas... Ja flunssa jyräsi nyt minutkin. Yö meni harakoille siksi.

Hyvää tiistai päivää kaikille.

Nelli&Timpsu 18+1/4
 
Huomenta, Minusta on kanssa kiva että täällä voi kirjoitella muutkin kun vain juuri Heinäkuiset. :) Tervetuloa uusille.

Minulla nyt ollut tuolla alamahalla aika paljon tuntemuksia ja nopea kävely aiheuttaa heti ihme oloja. Olen jo hiukan huolestunut, kun menin sitten eilen sen verran kokeilemaan että miltäs kohdunsuu tuntuu. Minulle se tuntui että olisi hieman auki. En tietysti ole ensi synnyttäjä niin ilmeisesti näin voi olla. Mutta hiukan olen huolestunut. Koska sitten jos siitä onkin haittaa niin tämä töissä pitkään istuminen ja seksi sun muut on kyllä sitten huonoja. Täytyy soittaa tänään tuonne neuvolaan ja kysellä, tekeekös ne hoitajat alakerran tutkimista, vai onko ne vaan neuvolalääkärit jotka sen tekee?

Lilian&Pähkinä 18+3
 
Astrea: Tervetuloa! Kiva että on joku muukin joka on ensimmäistä kertaa asialla :) Tosi kummallista tää on ja sitä on milloin mistäkin huolissaan kun ei ole aiempaa kokemusta että onko normaalia vai ei. Onneks mulla on ainakin mennyt tosi hyvin silleen että vain meikäläinen on se kärsivä osapuoli ja Kaneli-vauva porskuttaa reippaasti.

Dopleria en ole edes hankkinut, sillä tiedän että olisin aivan huolesta soikea jos en saisi ääniä kuuluville. Kuitenkin toi uuden ihmisen valmistus on niin biologista ja alkukantaista juttua, että ei siihen voi oikein itse vaikuttaa. Jos jotain tapahtuu niin sitten tapahtuu. Toki voi itse tehdä silleen parhaansa että välttää alkoholia/huumeita/tupakkaa ja yrittää pitää itsensä täyspäisenä ja syödä mitä pystyy. (Toisaalta minut ja veljeni on valmistettu vissyvedestä kun äiti ökäs 9kk putkeen meidän molempien aikana ja samalla kärsi hoitamattomasta raskausdiabeteksesta ja ihan hyviä meistä on tullut :D )

Raskaus on vielä niitä harvoja elämän asioita joihin ihminen ei voi itse vaikuttaa tai kontrolloida.

Terhitär ja Kaneli 17 viikko alkaa tänään
 
  • Tykkää
Reactions: {Anskutin}
Tänään poksuu 16+0. Tuntuu ihan uskomattomalta et olen näinkin pitkälle päässyt :) Eilen kävin nuuskuttelemassa kaverin vauvaa ja ei millään malttaisi odottaa omaa.

Tervetuloa mukaan Astrea :)

Joko muilla on se energinen keskiraskaus alkanu? Mä en edelleenkään jaksa mitään ja olo on vetämätön. Alan jo epäilemään et hb arvoissa on jotain häikkää. Neuvola on vasta 12.2 , niin sinne asti täytyy odotella et mitä hb on.
 
astrea varmasti on ihan normaaleja juilimisia ellei kivut äidy tosi koviksi tai tule vuotoja. Ja aina voi neuvolaan soittaa jos jokin askarruttaa ja sullahan on jo ens viikolla aika. Mulla ollut kanssa jos minkämoista juilimista, vihlontaa yms. ja vaikeahan se on tietää mikä kuuluu asiaan ja mikä ei kun ekaa minäkin odottelen =) Itse oon pitänyt nyt viime aikoina ohjeena sitä et kun ei vuotoja näy eikä kivut ole niin pahoja et tartteis koko ajan syödä särkylääkettä niin kaikki on ok. Kyllähän tuo kohtu kasvaa niin vauhdilla ja paikat muokkaantuu kun ei siellä masussa ole ennen meillä vauvaa kasvanut. Koeta rentoutua ja lepäillä, kaikki on varmastikin hyvin.

nelHM Toivottavasti kaikki kääntyy hyväksi ja stressi väistyy :hug: Muistathan pitää silti itsestä ja vauvelista huolta vaikka ajat on raskaammat tällä hetkellä. Kyllä se vielä siitä ( vaikka onkin kliseisesti sanottu.. ) =)

An79 ei tosiaan ainakaan täällä ole energisestä keskiraskaudesta tietoakaan. Väsy, väsy ja väsy eikä oikein jaksa pitkään tehdä mitään kun tuntuu et pitää päästä lepäämään. Mut sitä ihmettä odotellessa :D


Mä kävin tänä aamuna jo verikokeissa ylihuomista äitipolia varten. Vitsi et inhoon noita neuloja ja verikokeiden ottamista, alkaa niin heikottaa aina. Mut pakollista niin minkäs sille mahtaa.
Aika huonosti nukuttu yö takana täällä koska hyppäsin taas tapani mukaan vessassa useamman kerran ja kyttäsin kelloa et milloin se soi ja pitää raahautua labraan. Onneks asutaan melkein tk:n vieressä niin ei tarttenut pitkälle lähtee tarpomaan.
Plääh. Jos sitä kaivautuis vielä hetkeks peittojen alle =)

StaRR 18+6
 
Viimeksi muokattu:
Kivaa alkavaa viikkoa kaikille!

Kiitos An79, kun muistutit viikkojen poksumisista. Eilen juuri mietinkin, että tuleeko nyt 14, 15 vai 16 viikkoa täyteen. Olin ihan totaalisen sekaisin viikoista. Laiskuuksissani en jaksanut kaivella neuvolakorttia esille, joten olipa kiva yllätys tajuta olevansa nyt ihan virallisesti viidennellä kuulla. Huhhuh!

Energisestä keskiraskaudesta ei todellakaan ole mitään tietoa. En nyt ehkä ihan kuolemanväsynyt ole, mutta en ihan pirteimmillänikään. Jospa tämä tästä ajan myötä? Nyt oloa heikentää taas jälleen kerran alkanut flunssa. Kurkussa tuntui eilen kaktus ja nyt tänään alkoi nenä vuotaa niagaran lailla. Eilinen hammaslääkäri peruuntui, mutta sen sijaan kävin tavislääkärillä silmien takia. Silmätulehdushan se. Voi vee! Olo on todellakin hehkeä juuri tällä hetkellä.

Itselläni on ihan poikaolo. Tasan kuukauden päästä 3.3 olisi aika rakenneultraan, jospa asia varmistuisi siellä. Ei ole tullut pieneen mieleenkään pantata tietoa synnytykseen asti. Sokerirasituksen tuloksiakaan ei ole tullut mistään vielä. Ilmeisesti asia vaatisi omaa aktiivisuuttani, mutta eiköhän sieltä luulisi soittoa tulevan jos arvot ovat totaalisen pielessä. Ultra siis kuukauden päästä ja seuraava neuvolaterkkari vasta maaliskuun loppuvaiheilla. Aika hissukseen saa tässä kuussa olla.

astrea: Kaikenlaiset vihlomiset ja juilimiset on ihan ok! Ensikertalaisena sitä jännittää kaikkea ja stressaa helposti ihan turhaan. Kaikki on ok niin kauan kuin ei ole mitään isoja kipuja, silloin onkin jo syytä olla yhteydessä neuvolaan. Niin ja tervetuloa tänne! :)

nelHM: Toivottavasti pääset pian stressaamasta ja pääset nauttimaan iloisesta keskiraskaudesta. Ainahan sitä toivoisi pääsevän mahdollisimman vähillä murheilla, mutta ihmisen elämä on mitä on. Mutta vielä se aurinko paistaa risukasaankiin :)

Lapanen 16+0
 
Kiitos tsempeistä. En niinkään stressaa vaan olen surullinen eilisistä uutisista. Toki stressin aiheitakin on mutta ne on niin maallisia ja tuntuvat mitättömiltä just nyt.

Mulla on myös tullut valtavan kipeitä alamahavihlontoja. Ne tulee iha levossa eikä meinaa kärsiä liikkua.. just äsken alkoivat taas :(
 
Kiitos vastauksista! Yritän suhtautua koko ajan maalaisjärjellä mutta välillä tulee mieleen että vähättelenkö jotain josta pitäis olla huolestunut.
Eka 3kk meni niin että piti hakemalla hakea raskausoireita, väsymys oli ainut selkeä oire. Vasta nt ultras uskoin että kyllä tuolla joku on kun en keksinyt mistä se kätilö muualta olis niitä kuvia näyttänyt. :-D

Joku kyseli sitä keskiraskauden energisyyttä. No jep, sitä odotelles. En nyt nuku enää niitä 12h yöunia + päikkäreitä, pikemminkin kärsin unettomuudesta ja sit päivällä väsyttää. Ruuan saan tehtyä ja koiran lenkityksen mut imuri odottaa käyttäjäänsä, kuten myös pyykinpesukone.

Me ei haluta tietää sukupuolta mutta mulla tuli alkionsiirrossa jo hyvin vahva tunne, että se on poika. Mies haluaa osallistua kaikkiin tapaamisiin, sellaisiinkin olis halunnut jotka on tarkoitettu vain naisille. ;-)

Ai joo, tuohon listaukseen, ikää on vielä 33 ja sairaala tulee olemaan SeKS.
 
Heippa minultakin taas kaikille :) lueskelen melkein päivittäin kuulumisianne, mutten yleensä saa kirjauduttua sisään niin kommentointi jää.

Astrealle isot tervetulotoivotukset, kiva että on muitakin ivf/icsi taustaisia :) meillä siis 1. IVF:n toinen PAS tuotti tämän plussan. Ekaa odotellaan myös, joten kiva myös että meitä esikoista odottavia on useampia. Jotenkin tulee itselle usein sellainen olo et hermoilenko turhaan niin helpottaa lukea että muilla om samoja huolia kuin itselläkin.

Viikko sitten soittelin jo neuvolaan kipujen takia, mutta epäilivät ummetusta syyksi ja taisi osua oikaan, koska parin päivän kuitukuurin jälkeen helpotti. Nyt olen jatkanut kuituilua ja vatsa toimii melkein liikaakin, mutta mieluummin kuitenkin näin.

Liikkeitä uskon tunteneeni noin viikon verran, tosin edelleen ovat niin vaimeita että vaikea olla ihan varma. Vatsa alkaa pikkuhiljaa näkyä, etenkin iltaisin turvottaa sen verran että asiasta ei voi erehtyä.

Äitiysloma alkaa toukokuun lopulla, mutta snoin siihen alle kesälomaa 3 viikkoa. Aikooko kukaan muu viettää lomaa ennen äitiysvapaata?

Ricardina 18+2
 
Hei kaikille ja tervetuloa astrea :)
Täällä olo on aika ns. normaali joskin hieman väsynyt, mahtaa johtua laskeneesta hemoglobiinista, viikko sitten neuvolassa mitattuna 114. Antoivat sieltä sitten obsidania mikä laitto oksettamaan, sitten ostin retaferia mikä myös toi huonon olon, joten seuraavaksi täytyy kokeilla jtn nestemäistä. Vinkkejä? Sen jätän kyllä suosiolla ensi viikkoon kun on pieni matka tiedossa, ystävän kanssa lennämme "isolle kirkolle" pariksi päiväksi apassionataa katsomaan kun nuorempana ei koskaan päässyt niin nyt sitten :)
Verenpaineet oli myös hieman koholla jonka kylläkin arvelen johtuvan jännityksestä ja edellisillan reilummasta suolan käytöstä( 162/82 ja toisella mittauksella 144/81).

Synnytyksestä; ehdottomasti mies lähtee mukaan, on ollut myös joka neuvolassa mukana :) (ellei sitten ole jossain ns."piiritystilanteessa" mistä ei voi lähteä kesken kaiken (on ammatiltaan poliisi).)
Kesäloman aion myös pitää ennen äitiyslomalle jäämistä, ja laskeskelin että toukokuun puolessa välissä jäisin pois töistä.

Liikkeitä en ole vielä tuntenut, eilen ekaa kertaa sykkeen kuulu heti kun doplerin laski mahalle, yleensä on hieman saanu hakea. Se on kyllä ihana ääni :)
Sukupuoli aiotaan kysyä jos se on näkyvissä rakenneultrassa.

Seuraava käynti olisi lääkärineuvola, mikä on 19.2 jolloin olis 17+6.


Piatu ja pikkuinen 15+4
 
Hei heinäkuisille ja vieraileville tähdille! :)

Minä myös olen käynyt lueskelemassa säännöllisen epäsäännöllisesti. Oma kirjoittelu on kuitenkin jäänyt harmillisen vähiin jatkuvan kiireen vuoksi. Täällä siis myös töiden osalta nyt superstressaavaa. Työpäivät menee juurikaan hengähtämättä, lounastauko oikeastaan ainoa jolloin pääsee hetkiseksi rauhoittumaan. Työvuorot aivan takapuolesta, yövuoroja pukkaa paljon, niiden jälkeen surkeat vapaat(jos vapaita ollenkaan...) ja sitten kevyitä 11h ja 10h vuoroja :( Ahdistaa tällainen meno ja olot nyt sellaiset että pakko saada stoppi ja pian.

Tämän päälle vielä vapaa-ajan puolelta kaikenlaista muuta kiirusta, viikot menee järkyttävän nopeasti. Viime päivinä päähän iskostunut ajatus että missaan tämän ainutlaatuisen raskausajan kaiken turhan ja ylimääräisen vuoksi. Ja sekös sitten pistää taas harmittamaan. Puhumattakaan siitä huolesta miten tällainen stressaaminen vaikuttaa vauvaan.

Itse olen kyllä huomannut siirtymisen energiseen toiseen kolmannekseen. Alkupuolen järkyttävä väsymys on (ONNEKSI) muuttunut normaaliksi väsyksi.

Vatsa on pullahtanut ja nyt on jatkuvasti tunne että se näkyy jo ulospäin, vaikka useampi raskaudesta kuullut ihminen todennut ettei se vielä näy yhtään ulospäin. Mies nyt muutamana päivänä kommentoinut vatsan kasvaneen selvästi. Töissä vain osa porukasta tietää, asiakkaat eivät. Pitäisi kai pitää joku tiedotustilaisuus tai kohta alkavat varmaan supisemaan :whistle: Liikkeitä en vielä tunne. Tosin vaikka tuntisin niin en tiedä tunnistaisinko vielä liikkeiksi.

Rakenneultrassa toivotaan sukupuolen selviävän. En tiedä jaetaanko tieto muiden kanssa vai pidetäänkö salaisuutena ja kuinka pitkään. Synnytykseen mies on tulossa mukaan.

15+1
 
Hipsan!

Täällä sujuu ihan kivasti, kovasti tekisi mieli ottaa vaan koko aika päikkäreitä päivällä. Hurja ruokahalu senkun jatkuu, koko aika voisi olla mutustamassa jotain :) Maha on täälläkin pullahtanut kunnolla esiin, ei toivoakaan että normaalit vaatteet mahtuisi päälle, kaikki paidatkin alkaa olla liian lyhyitä edestä :D

Meillä menee asunto huomenna myyntiin niin tänään on joutunut työpäivän jälkeen hinkkaamaan joka pintaa puhtaaksi ja koristamaan asuntoa kun huomenna tullaan räpsäisemään esittelykuvat. Toivottavasti asunto menee pian kaupaksi ja päästään muuttamaan hieman isompaan, niin ei tarvitse stressata että kuinka mahdutaan möllin kanssa tänne. :) Ja todellakin, sitä energistä kautta odotellessa! Ja pesänrakennus buumia, kiinnostaisi tuo siivoaminen ja sisustaminenkin edes vähän enemmän :)

Meillä mies tulee mukaan synnytykseen, kunhan vaan pysyy siinä mun pään puolella eikä mene vilkuilemaan alakertaan :D Mies on myös itse vaatinut tulla jokaiseen neuvolaan mukaan, ei kuulemma tule kysymykseenkään että menisin itekseni sinne :heart: Täällä olisi tarkoitus ennen äippälomaa pitää kesäloma, eli toukokuun alussa olisi tarkoitus jäädä pois töistä.

Tänne tuli tänään postissa dopleri!! Jee! Kirmasin suunapäänä hakemaan pakettia ja samantien piti testata. Sieltähän ne möllin sydänäänet kuului, ja kovasti kaveri vilahti pois doplerin alta karkuun. Hyvä kun mölli tuntuu tykkäävän liikkua niin paljon :)

Tulis jo edes se kevät niin saisi energiaa edes auringosta!! :cool: :flower:

Minnimys ja Mölli 17+1
 
Huomenta!

Mulle ei oikeestaan mitään ihmeempiä kuulu. Maha kasvaa ja liikkeet edelleen aika vaimeita ja tuntuvat harvakseltaan. Hyvä että tuntuu kuitenkin. Tasan viikko rakenneultraan =)

Kiitokset helmikuun pinosta ja voimia kaikille, joilla jaksaminen on koetuksella :heart:

Mukavaa päivää kaikille!

KeepGoing 19+5
 

Yhteistyössä