Heinäkuun Hellemasut-15 *Joulukuussa*

Kiitos kaikille tsemppaajille! <3 Toivottavasti syke siellä ruudulla näkyy! :) Tosin, ajattelin kysästä neuvolan tädiltä että jos se vois koittaa kuunnella löytyykö ääniä...näin epätoivosena kaikki maholliset keinot täytyy kokeilla! :( Ilmottelen teille sitten miten mulle kävi.. tuntuu että vaikka en ketään teistä tunne niin saan täältä keskustelusta paljon voimaa ja tukea! Kiitos siitä! <3
 
Vauvahaaveilijalle voimia vaikeaan tilanteeseen. Toivotaan että ratkeaa parhaalla mahdollisella tavalla.

Täällä oli ultrapäivä tänään ja viikkoja vastaava vauvanalku siellä köllötteli ja sydän löi hurjasti. Mieletön tunne nähdä pikkuinen sykkeineen siinä ruudulla :heart: Vaikka mitä tahansa voikin edelleen tapahtua niin olen onnellinen, että edes tähän asti on päästy.

Hyviä vointeja kaikille!

Säihkiss 7+1
 
Hienoja ultrakuulumisia monella! Oon kyllä vähän kade noista ultrista, en millään malttaisi enää odottaa! 9 yötä vielä pitäisi malttaa.

Vauvahaaveilijalle tsemppiä!

Mä oon kanssa ottanut tuoremehun osaksi aamuja. En ikinä oo juurikaan juonut mehua, mutta nyt raskaana se lasillinen vaikkapa kylmää appelsiinimehua heti herättyä - äh miten hyvää ja tuhannesti parempi olo!

Mussa on selkeesti joku kytkin. Mun pissahätä aktivoituu aina makuuasennossa.. todella raastavaa, kun illalla hoitaa nopeesti kaikki pakolliset että pääsis aikasin sänkyyn. Sitten hakee sen hyvän asennon ja on jo hyvällä matkalla untenmaille, niin havahtuu vessahätään. Sitten on pakko mennä, koska kohta kuitenkin heräisi siihen. Ja tämä pissahätäepisodi toistetaan niin, että tähän showhun menee helposti yli tunti.

Mihin tämä aika kiitää?
Jammaillen 10+0 poks!
 
Vauvahaaveilijalle jaksuja tilanteeseen.


Täällä oli eilen eka neuvola. Ei tietenkään vielä mitään sydänääniä kuunneltu, kun olis liian aikaista. Tuli silti kiva ja todentuntuisempi fiilis, kun kävi neuvolassa. Muutoinkin on sellainen olo, että kaikki on hyvin. Kahvin juontia pitäisi nyt vähentää ja d -vitskuja pitäs hommata.
 
"libero"
itsellä yksi lapsi ennestää, enkä ole silloinkaa kuulunut millekään palstalle. Yksi keskenmeno tässä välissä, ja nyt olen pidemällä kuin viimeeksi, joten toivon parasta.. itsellä ei tällä hetkellä ole varaa varhaisultraa, ja 8.1 on vasta nt-ultra..

tänne kirjoittamalla yritän terapioida itseäni, jos vaikka keskenmenon pelko vähän helpottaa, mukavaa odotusaikaa kaikille

7+0
 
Jammaillen, mulla on sama homma iltaisin pissahädän kanssa! Niin turhauttavaa, onneks mulla kyl riittää se yks kerta vielä nousta vessaan. Mut kyllä kehtuuttaa, just kun oon saanut tyynyt ja peitot ja viltit hyvin, niin täytyy nousta. Oon kauhee vilukissa :D

Huonoa oloa aamuisin jatkuu, ehkäpä pitäis ottaa tuo appelsiinimehu kans aamuisin juotavaksi. Tänään on vatsaa nipistellyt tässä ajoittain heräämisen jälkeen... Kävin äskem verikokeissa neuvolan seulonnoissa, meinaako muut mennä? Harmittaa kun olin ottanu thyroksiinin aamulla, ois ollut kilpirauhaskokeetkin... Onko muuten muita vajislaisia täällä? Noh, kahden viikon päästä sokerirasitukseen (isällä dm ja mun bmi 30), ottavat sillon noi kokeet.

Möttis 9+4
 
Vauvahaaveilijalle tsemppiä! Mitä lääkäri sanoi,kun ekan kerran kävit ultrassa? Toivottavasti syke vielä löytyy!

Tänään eka neuvola!:) Ja huomenna ultra,hui ku jännittää.

Mulla kans sama,et illalla pitää nousta sängystä vähintään kerran vielä vessaan uudestaan ja viime yönäkin heräsin kaks kertaa. Onneks sentään sain unenpäästä pian kiinni ja onneks vapaapäivä,ni sai vähän pidempään nukkua.

SalVe ja Lahja rv 7+0 (8+0)
 
Vauvahaaveilija87 toivottavasti tulee hyviä uutisia :hug:

Onpa ihania ultrakuulumisia paljon, meillä ultrataan varmaankin vasta tammikuun puolen välin paikkeilla ja sinne tuntuu olevan aikaa ihan ikuisuus.

Täällä on nyt iskenyt ihan hirveä huonovointisuus. Ei niinkään okseta, mutta huimaa ja on yleisesti heikko olo. Työpaikan ruokailutila haisee aivan järkyttävälle ja kroppa on niin turvoksissa että kaikki housut kiristävät. Miten olette saaneet raskausoireet piiloteltua työkavereilta? Meitä on useampi samassa huoneessa ja tuntuu, että yksi kollega on alkanut kiinnittää huomiota siihen, etten enää vanhana kahvisieppona juokaan kahvia. Lisäksi pitäisi tunnin-parin välein olla popsimassa jotain hedelmiä tai hörppimässä mehua ja sekin on meikäläiselle todella outoa käytöstä. En millään haluaisi vielä kertoa asiasta töissä, mutta todella hankalaa on tämä piilottelu.

tänään menossa 6+1
 
Neuvolassa käyty. Kohdusta löytyi vain ruskuaispussi (?) eikä mitään muuta. Kauan yritti käännellä ja väännellä että eikö löydy muuta. Ei. Tyhjä mikä tyhjä. Tuulimuna.
Lähete ä-polille ja siellä tyhjennys.
Oma olo on tyhjä, niin tyhjä. En tiedä miten tästä eteenpäin. Tämä kun ei ole ainut vastoinkäyminen meidän perheelle viime aikoina. Eikö sitä sanota että ei yhdelle enempää kuin jaksaa kantaa, tällä hetkellä tuntuu että ei kyllä pidä paikkansa.

Minut voi siis poistaa listalta. Tällä hetkellä tuntuu etten millekään listalle enää palaa. En uskalla riskeerata että taas kaikki sortuu.

Poistun.

Nalle Luppis ja pikkunalle jota ei ollutkaan :´(
 
Selittäkää ensikertalaiselle mikä tää pinohomma on? Aloitetaanko siis joka kuukausi uusi ketju eikä jatketa vanhaan?

Oloja Pahoinvointia on ollut noin viikon ja kokeilin syödä jotain pientä useasti ja helppoja ruokia. Silti järkky olo. Eilen meni hermo ja söin kiinalaisessa ravintolassa fritti kanaa ja hapanimeläkastiketta lounaalla. :D Tuli aivan superhyvä olo! Lähti kaikki pahoinvointi useaksi tunniksi! Aamuisin en voi pahoin tonne kymmeneen saakka ja illasta sujuu seitsemästä eteenpäin. Mutta päiväsaikaan ällöttää. Hankaloittaa vähän työhön keskittymistä.

Kertominen Mun vanhemmille ollaan kerrottu ja eilen kerroin veljelle että hänestä olis eno tulossa. Ilahtui aivan hirmuisesti ja siitä tuli hyvä mieli. Mun äiti puhuu mulle silleen pehmeesti kuin olisin vakavasti sairas. Täytyy sanoa sille että jos oltais kaikki reippaita ja tsemppaavia niin olis jees. Miehen isovanhemmille ja vanhemmille pitäis kertoa tässä kunhan ehditään niitä tavata. Kahdelle kaverille olen myös sanonut, kun he on just saaneet lapsen ja ollaan vauvahaaveista juteltu. Töissä kerron varmaan joulun jälkeen.

Tällä hetkellä vauva ei tunnu vielä oikein todelliselta, lähinnä karmealta kankkuselta tai vatsataudilta tai suurelta pierulta. :D Ehkä se muuttuu paremmaksi. Raskausviikkoja olen netistä lueskellut ja ilahduin että se olis nyt kolmiulotteinen, joka on hyvä ominaisuus ihmiselle, ja sydän lyö.

Kaksi viikkoa vielä neuvolaan. Toivottavasti kuuntelevat sydänäänet silloin. Veli oli just opintoihinsa liittyen harjottelussa synnärillä ja varoitteli että ne äänet ei välttämättä vielä silloin kuulu, mutta että siitä ei tule huolestua. Oli hyvä kommentti häneltä kyllä.

Saisko tiedot ketjuun myös: Terhitär- ensimmäinen-32v-la 22.7.15?- synnytysairaalasta ei tietoa

Terkuin,
Terhitär 7+1
 
"Ellistiina"
Nalleluppis :( olen pahoillani. Voimia.

Itse kävin neuvolassa ensi kerran, ja siellä meni ookoosti. Lasketuksi ajaksi sovittiin 12.7. 28 päivän kk-kierron mukaan, vaikka mulla on aina 24-26. No, ei se varmaan oo niin tarkkaa.

Töissä on sellainen tappoviikko, edessä vielä 4 väh 12-tuntista työpäivää, sitten lepoa. Vaikka koko ajan nukuttaisi.

Minut voisi lisätä listalle, värejä en saa kännykästä
12.7.
Ellistiina - kolmas - 36 - xxxx
 
Pahoittelut ja voimia Nalleluppis ja Veera_M :hug:

Itelle tuli postista tänään dopleri, jolla heti oli mentävä kuuntelemaan kuuluuko mitään..no kuuluihan sitä, voi sitä tunnetta :heart: ihana pikku sydän siellä pompotti :) Hetkeksi unohtui huono olo, jota nyt riittänyt muutaman viikon..huomenna lääkärille, katotaan saanko lisää sairaslomaa tai oisko jotain apua saatavilla pahoinvointiin ja jatkuvaan etovaan oloon. Mitään ei tee mieli syödä..pakko kuitenkin jotain suuhunsa laittaa, mutta ei mitään vaikutusta oloon :( Toivottavasti tää nyt parin viikon kuluttua helpottas viimestään.

Marie82 rv 10+4
 
EX4
Tsempit Nalle Luppis ja Veera_M!

Terhitär juu joka kuukausi aloitetaan uusi pino. Suurinosa tekee uudet, kun kuukausi vaihtuu, eli sitte vaan uuteen pinoon! :)

Kertominen ei olla kerrottu vielä kellekkään! Nt-ultran jälkeen kerrotaan lähimmäsille. Eka kommentti on varmaan että: Kuudes?!

Olo on ihan hyvä, kyllä etoo vielä samanlailla mutta ehkä on vähän helpottanut. Töissä on helpompaan kun sietää taas hajuja. Aamuisin masu turvottaa mutta töihin mennessä laskee onneksi.

TÄNÄÄN POKSUI 10+0
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut Nalleluppis ja Veera_M :hug:

Tänne ei erikoisempia kuulu, oireet pysyneet samanlaisina, ehkä hieman tullut lisää etovaa oloa, mutta ei kertaakaan ole tarvinnut miettiä oksentamista. Syömisestä pakko pitää huolta, että tuo olo ei tuosta pahene, aamuisin varsinkin huimaa ja olo kurja. Pojan raskausaikaa muistuttaa tämä enemmän tähän mennessä kuin mitä tytöstä oli, muuten ollut samanlaiset olot, mutta tytöstä oksentelua oli päivittäin ja pojan raskausaikana oksensin pari-kolme kertaa koko aikana. Turvotusta on vatsalla ihan järkyttävästi, onneksi töissä saa hakea itse työvaatteet, joten löysempiin oon siirtynyt, paita nyt kokoa s ja housut m, niin ehkä pystyy vielä peittelemään :p täytyy olla vaan tarkkana, että oman osaston työkaverit ei ole yhtä aikaa pukeutumassa...

Huomenna olis eka neuvola, mutta eipä siellä mitään tapahdu mikä saisi tämän raskauden todellisemman tuntuiseksi, kun eivät täällä ultraa tai kuuntele ekalla kerralla sydänääniä.

Pajunkissa-85 & masuasukki 7+3
 
Pahoitteluni kaikille huonoja uutisia saaneille... niin kurjaa ja surullista :hug:

Tulimpa kirjottelemaan tarkemmin eilisestä ultrauksesta. Kyllä pääsi itku kun lääkäri sano että hyvä löydös on täällä :heart: Kooltaan vastasi noin. 7+2 tai 7+4 kahella eri mittauksella. Lasken viikkoja nyt vielä kuukautisten mukaan (on tod.näk vähän edellä), kahtoo sitten nt-ultran jälkeen tarkentuuko. Selittänee myös sen miksi sain kuukautisten mukaan 5+1 digillä vielä 2-3 viikkoa. Sydän sykki tasaisesti ja oli kyllä ihana näky! Elokuisten huonojen uutisten jälkeen tuntu kyllä niin hyvälle. Ultra jännitti kyllä ihan sairaasti! Hyvä kun en pyörtyny siinä odotellessa.

Oloista... Oksennus lentää etenkin aamuisen koiran kanssa lenkillä. Oon kokeillu syödä jotain ennen jne. mutta ei auta. Päivän mittaankin huono olo yllättää ja töissäkin on täytyny pönttöä halailla. Syöminen menee ihan, jotkut ruuat ällöttää ja jos syö ison satsin niin yököttää. Tissit on turvonneet ja edelleen toisesta nännistä vuotaa tahmeaa kirkasta nestettä... nam. Myös valkkari on parin viime päivän aikana lisääntynyt ja voi yök. Yleinen olotila on kun mulle pakkosyötettäs diapamia koko ajan, eli raukea ja vetämätön :D Töissä nyt jotenkin jaksaa hillua mutta loppuilta menee kyllä sohvannurkassa, korkeintaan rauhallista lenkkiä koiran kanssa. Toivottavasti olo tästä paranee, ois kiva päästä jumppaan ja salille pian.

Kertomisesta... Pari läheisintä työkaveria tietää. Esim. luokkani avustajan on hyvä tietää miksi saatan rynnätä kesken matikan opetustuokion oksentamaan :D Näinkin nimittäin kävi jo kerran.. Esimiehelle en ihan vielä kerro. Mut valittiin just tänään työryhmään joka suunnittelee ens vuoden kuvioita, noh kyllähän noita suunnitella voi vaikka paikalla ei oiskaan. Vakituinen paikka mulla on, joten ei sen suhteen tarvitse salailla. Läheisimmät ystävät tietää myös, ja ukon veli puolisoineen. Isovanhemmille ei kerrota ennen nt-ultraa, joka varmaan menee joulun jälkeen. Mitenköhän lomilla pysyy pokka sitä en kyllä tiedä... Tai miten onnistuu peittämään. Alkoholi ei kummankaan perheessä joulunviettoon kuulu joten sen suhteen tuskin on ongelmaa.

Neuvola on viikon päästä perjantaina. Ajattellin kysästä mahollisuutta neuvolapsykologin kanssa juttelulle, pelkään että km kummittelee taustalla vielä. Ennen varhaisultraa pelkäsin että onko elämää ollenkaan, ja vaikka nyt olo on rauhallinen niin jotenkin luulen että pelko vaan muuttaa muotoaan pian. Eli alan panikoimaan kohtuuttomasti mahdollisista vammoista tai sairauksista mitä seuravassa ultrassa selviää...En tiedä saitteko ajatuksesta kiinni mutta siis koen että keskenmenon aiheuttamaa ahdistusta on vielä jäljellä.

No joo, tämmöstä täällä. Nyt koirulin kanssa pikku lenkki ja johan tässä sen jälkeen saa unia mennä katsomaan (jotka onkin ollu aika villejä, huh onneks kukaan ei mun pään sisälle nää).

samour n.8+1
 
Jaksamista suruun Nalle Luppis ja veeraM. Olen todella pahoillani!

Joku kirjoitteli lähiaikoina kui pahoinvointi tuli takasi 9+ viikolla.. no mulle kävi samalla tavalla. Kauheesti ei tee mieli syödä mutta nälkä ku iskee niin parempi ois heti syödä. Iltaa kohti olo pahenee. Ärsyttää kun haluisin syödä esim. suklaata ja nautiskella mutta yök! Päivät menee suht ok. Päänsärkyä tullut myös. Nooh.. ei tää nyt enää kauaa voi kestää, että jaksaa jaksaa painaa painaa tytöt :D! Kunhan jouluksi olo kohenis koska tahtoo syödä sillo!!!

Nelli & Timpsu 9+2
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut Nalleluppis ja Veera_M!:( Paljon voimiasuruun!

Ekassa neuvolassa käyty. Eipä siellä kummempia. Th laittoi lähetteen Kättärille,jos pääsis ultraan ihan lääkärille,kun takana kolme perättäistä keskenmenoa. Huomenna aamulla on jo tosin se yksityinen,mut menen kyl kaikkiin mahdollisiin mitä tarjotaan! Huominen jännittää kyl ihan kamalasti. Mut onneks on jo aamulla.:)

SalVe ja Lahja rv 7+0 (8+0)
 
Heipsan! Täällä tuli kutsu Niskapoimu-ultraan, sopivasti sille päivälle kun kutsua toivonkin eli 22.12. Hyvät uutiset olisi paras joululahja ikinä, mutta toisaalta hirvittää, mitä joku on pielessä, järjestä siinä lapsille ihana joulu.

Mies on aivan ihmeissään tästä stressaamisestani. Ekat kolme raskautta en osannut pelätä mitään, tottakai kaikki menee hyvin ja menikin. Keskeneno muutti kaiken, ja en uskalla vielä viikkoihin ottaa rennosti asian suhteen. Olen todella pahoillani kaikkien teidän puolesta, jotka koitte menetyksen. Se on nii-in rankkaa :(

Olosta: aamupahoinvointi on vaihtunut iltapainotteiseksi. Väsymys on edelleen melkoista, iltapäivästä meinaa istuvilteen nukahtaa :D yöt taas nukun kevyttä unta.. Jo nyt!

On tää melkoista! Hyviä oloja kaikille, ja iloisia ultrakuulumisia :)

Nannanas rv 9+3
 

Yhteistyössä