Heinäkuun Hellemasut -15 *kesäkuussa*

Tsemppiä crea, kaalimaankakara ja piiper!

Marielle onnea pikkuisesta! :love:

An79: ei ole vadelmanlehtitee ollut kokeilussa, kun jotenkin en vaan pidä teen mausta yleensäkään...muutan varmaan olisikin ;)

Anskuttimella: olikin kivasti paikat lähteneet kypsymään (y)

Itsekin niin toivon jo, että voisivat siellä taysissa ajatella sitä käynnistystä siihen la:n tienoille, vaikka onkin vaan ruokavaliohoitoinen radi...mutta kun vauva tuntuu kasvavan hurjaa vauhtia hyvistä arvoista huolimatta ja ei se ison vauvan synnytys ihan riskitöntä ole sekään, vaikka siitäkin ihan positiivinen kokemus on...mutta kun siihen vaikuttaa mm. tarjontakin. Ei toki käynnistyskään riskitöntä ole, mutta sektio alkanut välähdellä kummituksena mielessä nyt sen painoarvion jälkeen, täytyy tunnustaa, että pari kertaa itkenytkin jo sen takia:( ja mä en yleensä ole huolehtija/murehtija tyyppinen ihminen tämän tyyppisten asioiden suhteen...mutta kun tiedän, että taysissa suhtautuminen on myös sitä, että antaa kasvaa vaan ja jos onkin sitten iso, niin leikataan mieluummin kuin käynnistellään etukäteen vaikka tieto olisikin siitä, että on iso vauva :cry: iskias vaivat myös pahentuneet siihen malliin, että hyvää asentoa ei ole, öisin en edelleenkään nuku kuin noin 3 tuntia ja tämän vuoksi sitten joka päivä kärsin päänsärystä. Myrkytyksen oireita ei ole (verenpaineetkin joka päivä olleet n. 110-116/60-66). Tuon iskiaksen vuoksi jalka myös alkanut taas pettämään alta kuten ennen keskiraskauttakin, kerran olen kaatunut sen takia :unsure: onneksi maha ei saanut osumaa.
 
Mua väsyttää... tytöt kotona ja mitään ei jaksaisi tehdä (onneksi nuo jaksaa leikkiä ilman minuakin). Koko ajan närästää, joka saa mun hermot riekaleiksi.... kaksi viikkoa sitten onkin leikkauksesta johtuvat vaivat ja vaikeudet. Anteeksi valitus tänään, mutta just nyt ei vaan jaksa olla positiivinen. No onneksi ei supista tai ole pahemmin muitakaan vaivoja.

Tsemppiä kaikille!
 
EX4
Paljon onnea kaikille vauvan saaneille!

Täällä edelleen ollaan yhdessä kasassa, supistuksia tulee useasti mutta eivät säännöllisesti js alapää on suorastaan tulessa koko-ajan.

Eilen lähti 39 viikko käyntii ja nyt pian saisi alkaa tapahtua :rolleyes: Kaikki on valmiina mutta vauva vain vielä puuttuu! Eilen läksin illalla lenkille vaappumaan sai aikaan kovia supistuksia jotka loppuivatkin kun seinään ja tänään ajattelin siivota :LOL:

Nyt vaan odotellaan! :D

Tsemppejä kaikille!

E ja Eppu 39+1
 
Kuinkas kesäkuun lopun odottajilla menee? KeepGoing, jammaillen, lara ja Vannila?
Vannila erittäin isokokoisesti yhdessä osassa. Tänään tosiaan rv 39+6, mutta eipä tietoakaan että tämä lähtisi syntymään. Molemmat aikaisemmatkin lapset tulleet vasta lasketun ajan jälkeen, joten ei sen suurempia odotuksia tälle viikolle.

Lukemassa olen käynyt aktiivisesti, ehkä hieman aktiivisemmin kesäkuisten pinoa, mutta kirjoittelu on jäänyt kokonaan. Ehkä syystä, että odotusaika on ollut rauhallista eikä juuri murheita/kipuja ole ollut. Töissäkin taaperrettiin loppuun saakka.

Toivotan tsemppiä meille kaikille mahakkaille viimeisille metreille ja onnittelut jo vauvan saaneille (y)
 
Star, joo tosissaa vauvan hoito kyllä arjen muuttaa sit kokonaan. Mutta ei kyllä vaihtaisi tietenkään väsymyksestä huolimatta hetkeäkään noitten edellisten lastenkaan vauva ajasta. Hienosti teillä poika kyllä kasvanut:) Jäikö raskaus vaivat kaikki synnytykseen sinulla?

Tänään täällä turhautunut olo, eikä ole huvittanut tehdä mitään erikoista. Jos sitä kohta kävisi kävelemässä lasten kanssa hieman, että vähän tulisi liikettä kropallekki:)

Uskomatonta, että nyt jo osilla vauvat sylissä ja monilla jo laskettuaikakin ihan lähellä. Tosi jännäksi menee tää palstan seurailu:) Joka kerta miettii jokohan taas uusia vauvoja syntynyt.

Tsemppiä mahan kanssa menijöille ja jaksamisia vauva arkeen jo synnyttäneille:)
 
Kuinkas kesäkuun lopun odottajilla menee? KeepGoing, jammaillen, lara ja Vannila?
Malttamattomasti, kiitos kysymästä! Huomenna poksuu tosiaan laskettu aika.

Harjoitussupistuksia ollut nyt enenevissä määrin, mutta olleet ihan täysin kivuttomia. Osa tuntuu vaan epämiellyttävänä ja pienenä paineena, osa ehkä vähän lievästi menkkamaiselta. Eilen näitä tuli säännöllisesti koko illan, ihan napakoitakin, tänään tullut toistaiseksi vähän vähemmän mut aika jatkuvalla syötöllä kuitenkin.

Tossa pari viikkoa sitten oli jo sellasia oloja et joko jo, mut ei. Nyt oon ihan asennoitunut siihen et tää tulee vasta pari viikkoa yliaikaisena ja sillonkin häätämällä (y) Olojen puolesta ei ongelmaa muuten, mutta nukkuminen on kyllä ihan perseestä nykyään kun siitä ei tuu yhtään mitään. Tuntuu että kaamee univelka jo valmiiks päällä sit kun vauva malttaa tulla.

Odottavan aika on pitkä, niinhän sitä sanotaan.. :love:

Jammaillen & tyty 39+6
 
Moi,

Onnittelut kaikille uusille vauvoille ja vauvojen vanhemmille! :)

Täällä menossa rv 35 + 2 ja töissä taaperretaan edelleen... Tiistaina olisin Suomessa jäänyt äitiysvapaalle. Täällä on nyt 30 astetta lämmintä, joten päivät on tosi rankkoja koko ajan tiellä olevan mahan ja kuumottavien jalkojen kanssa. Illat meneekin sitten vaakatasossa ja torkahdellen. Huomaan olevani myös tosi ärtynyt usein :devil: Työkaveriparat, mutta eipähän ole tämä perseestä oleva systeemi omaa keksintöäni! Yritän kävellä töihin ja takaisin (yhteensä pari kilometriä) niin kroppa ei ihan jumittuisi. Eilen kotiinpäin kävellessä tuli ekaa kertaa muutamia oikeasti kipeitä supistuksia ja aamulla huomasin että ensimmäinen mamma-mekko on alkanut kiristämään masun kohdalta. Kyllä se kroppa hoitaa hommansa näemmä myös töissä käyden, mutta olkaa te onnellisia, jotka saatte olla äitiyslomalla! (y)

Kirjoitin viimeksi ongelmista lääkärini kanssa. Päädyttiin viikonloppuna miehen kanssa siihen, että vaihdetaan koko klinikkaa ja lääkäriä nyt viime hetkellä. Se on ollut ihan mahdottoman paperinpyörityksen ja kymmenien puhelinsoittojen takana, mutta eilen sain varmistuksen, että seuraava tapaaminen on kuin onkin uudella klinikalla :) Voihan se olla että siellä on vastassa ihan yhtä rahanahneet, piittaamattomat ja äkkipikaiset tyypit kuin sillä edellisellä klinikalla, mutta ainakin me on yritetty tehdä asialle jotain ja siitä on nyt hyvä mieli. :) Ja on helpottavaa tietää, että synnytyksessä mun ei tarvitse olla sellaisen ihmisen hoidossa, jonka kanssa on jo valmiiksi sukset ristissä.

AnMaaria
 
AnMaaria mä tänään just mietin että ihan hyvin voisin olla töissä vielä ;).... viikkoja siis 37+4... henkisesti rasittavaa mutta ei fyysisesti. Tosin jos olisin töissä niin olisin toista mieltä.... kun nämä neidit on kotona niin veikkaan että pääsisin helpommalla töissä ;). Toivottavasti on parempi lääkäri tulevaisuudessa!!!

Salla jos on verenpainemittari niin suosittelen mittaamaan jos noin äkilliseäkiäkillisesti on tullut turvotusta ja herkästi soittaisin polille.

Mä sain kutsun tänään taas äitiyspolille ilmeisesti sektio infoon jossa käydään sektioon liittyvät jutut läpi.

Tsemppiä teille jotka olette noin lähellä LAta mä muistan niin esikoisen kanssa kun meni melkein parilla viikolla yli kuinka ärsyttävää se on..... varsinkin kun lääkäri sanoi jo viikolla 34 että ei varmasti ole LAhan asti mahassa tämä tyyppi. Niin just... kuopus tulikin sitten päivää ennen LAta....

Toivottavasti huomenna olisi itsellä parempi päivä eikä kiukuttaisi niin paljoa kuin tänään.

Ipna 37+4
 
Ipna, oon kyllä miettinyt miten raskaana olevat äidit pärjää ja jaksaa pienten lasten, ja etenkin nostelua vaativien pikkuisten kanssa...Töissä sentään voi pyytää työkaverin tekemään isoimmat nostelut mun puolesta, mutta jos on yksin lapsen kanssa kotona niin apua voi olla vaikea saada. Meidän esikoinen on jo melkein viisi, joten hänen kanssaan on jo tosi helppoa. Esimerkiksi eilen illalla nukahdin (kahdesti!) kesken kirjan luvun ja hän oli vain sillä välin mennyt itsekseen rakentelemaan legoilla :love:

Hatun nosto multa siis kaikille, jotka jaksaa kotona pienten lasten kanssa! :)
 
Vannila ja Jammaillen. Kiva kuulla kuulumisia :) Toivottavasti ette joudu kumpikaan ihan valtavan pitkään odottamaan enää. Mutta niinhän se on, että odottavan aika on toooosi pitkä.


Onnea Piiper ja poika!

AnMaaria toivotaan, että uusi lääkäri on ihmisystävällisempi. On kyllä aika hurjaa tuo meno siellä rapakon takana. Ystäväni siellä synnytti viime kesänä, mutta hän oli raskausajan kotona heidän esikoisen kanssa, joten häneltä kuulemani kokemus oli luonnollisesti hyvin erilainen.

EX4 toivottavasti siivous saa aikaan lopullisen sysäyksen :) Saapi alkaa siis sinunkin puolesta jännittämään ihan tosissaan! :)

(.)
Tultiin maalle mun äidin luokse tämmöiselle pikkulomalle. Aika erilaista olla reissussa täällä tälleen arkiviikolla, mutta kun ei tuota esikkoa viittinyt pph:lle viedä (siellä oma lapsi kotiutunut eilen sairaalasta keuhkokuumeen takia..) ja kohta 2 viikkoa ollaan oltu kotona erinäisten syiden vuoksi, niin päätettiin ottaa vähän maaseutueloa väliin. Nooooh, nyt alkaa tätä rouvaa sit vähän jännittää... Tunti sitten alkoi supistaa ja kuvittelin, että se vaan johtu huonosta nukkumisasennosta (Voi miksi jätinkään pötkylätyynyni kotiin. Vaikka ei se meidän väliin ois mahtunut). Kääntyilin aikani sängystä ja totesin, että ei tää kyllä auta mitään.

Nyt on tunnin aikana ollut jatkuvaa aaltoilua. Lähtee vatsalta ja etenee kylkien kautta selkään ja on sellaista menkkamaista juilintaa. Suoli murisee supistusten mukana. Ärsyttävän tuntuista, ei pysty nukkumaan, mutta ei niin kipeetä että ottaisin särkylääkettä. Eipä sillä, lääkepussukassa näytti olevan vaan Buranaa :D

No eipä tässä mitään, mutta esikoisesta kun nää tämmöiset alkoi, niin vauva oli sylissä 17 tunnin päästä. Että tässä nyt mietin, että pitääkö mun ruveta pakkaamaan toi perhe autoon ja siirtyä kohti kotia vai mitähän sitä tekis...Ehkä sen näkee aamupäivän aikana. Onneksi tässä on noin 40 minuutin päässä sekä TAYS että toinen synnytyssairaala että voi oikeen valita mihin suuntaan lähtee ajamaan. Ja onneks ollaan valmiiksi täällä mummulassa niin voidaan sit jättää tuo lapsi tänne.

Mutta saapa nähdä! Jännäks menee. kotona ei missään nimessä ole valmista vauvaa varten ja eipä taatusti oo ainakaan sairaalakassia pakattu :eek: Jep, jos tää tänään/huomenna ei synny, niin jahka tästä kotio päästään niin vedän sellaisen hurlumheijn himassa, että varmasti on kaikki valmista mutta sit kyllä jo ehkä syntyykin.
 
Heippa! ! No niin eli terve poika syntyi 25.6.15 klo 11.15 sektiolla. Käynnistys yritys ei todellakaan toiminut. Lääkkeet aiheutti mun kohtuun kipuja liikaa ja sain elimistöön jonkin pahan tulehduksen tästä kaikesta. Kivut oli niin kovat ettei auttanut enää lääkkeet eikä tutkimuksia voitu tehdä... kohdunsuu ei avautunut vaikka mitä koitti. Onneksi sain sektio päätöksen sillä lääkäri sanoikin että olen kärsinyt jo tarpeeksi. Vaikka olen todella kipeä leikkauksesta ja muusta niin mulla on terve lapsi. Se on tärkeintä tässä. ❤❤
 
Onnittelut Piiperille ja Kaalimaaankakaralle! Onneksi kaikki meni kuitenkin parhain päin!

Nyt mä jännään Anskutinta jos sulla tulee lähtö ja samantyyliset oireet ollu kuin mulla! :eek:

Illalla löysin ekan kivuttoman supistuksen, paineena kummallekin puolella mahaa, kun ei untokaan voinut olla kun paineen tunne meni sisääpäin ei ulospäin. Tämän jälkeen tuntui jonkun aikaa lievää menkkamaista kipuilua alavatsalla että kyllä se ilmeisesti alkaa valmistautua mutta jospa vain hissukseen eli kestäis vielä muutamia viikkoja tuolla sisuksissa. No ens viikolla on lääkäri niin se toivottavasti kertoo missä mennään.

Eilen käytiin tyttöjen kanssa kaupassa ja otettiin jätskit altaasta iskän yhden koulutuksen loppumisen kunniaksi. Alkoi hiukan hävettää ja naurattamaan kun en pystynytkään enää taipumaan tarpeeksi vaan piti pyytää toista tytöistä ottamaan mun haluaman maun altaasta! :ROFLMAO: :LOL: pitäiskö tajuta pieni vinkvink että katsis jättää jädet jo kauppaan :whistle:

A&u 34+6(hahaa huomenna taas poksuu)
 
Onnea Piiper ja kaalimaankakara! Tsemppiä teille seuraavaksi vauva-arkeen. Mikäköhän on crean tilanne? Ketäköhän seuraavaksi saa jännätä.... hölmöä kun itsellä on se sektio aika varattu niin ei paljoa tarvitse jännäillä ennen sitä kun en usko että itsekseen lähtee käyntiin.

AnMaaria tuo esikoinen täyttää kohta 5 ja kuopuskin jo 2,5 vuotta niin ei ihan niin paljoa tarvitse nostella ja ovat melko omatoimisia kumpikin. Mutta onhan siinä eroa istua toimistolla kuin olla kotona kahden melko vilkkaan neidin kanssa.

Tänään on parempi päivä :), ei niin paljoa ärsytä eikä niin paljoa närästä.

Ipna 37+5
 
Ipna, mä oon mittaillut paineita kotona ihan mielenkiinnosta 2kk, alapaine on noussut ja sain niitä pissan stiksaustikkuja kotiin. Ainakaan vielä ei niissä mitään ole ollut..

Näin viimeyönä ekan vauvaunen, jossa heräsin osastolta ja menin hakemaan vauvaa vauvalasta. En olisi tunnistanut niistä omaani, ellei olisi ollut vauvan nimeä sängyssä ja joku oli saanut neloset jotka oli samassa sängyssä siellä :D :D
 
Onnea piiper ja kaalimaankakara!

An79 täällä on vadelmanlehtitee käytössä! Alkuun sitä muutama viikko sitten sain lipitettyä yhden paketin, mut sit se vaan jäi. Nyt pari päivää sitten kävin ostamassa sitä lisää ja tein jääkaappiin siitä jäätee version. Yritän tunnollisesti sitä pari lasia päivässä lipittää. Tein siitä aika vahvaa, litraan vettä heitin yli 1dl kuivattua lehtimurskaa. Saas nähdä toimiiko :)

(.) viikko sitten oli neuvolalääkäri jossa sain lähetteen pissanäytteeseen, kun proteiinit oli pikkiriikkisen nousulla tikussa. Ja tänään oli taas neuvola. Pissanäytteessä oli löytynyt sekaflooraa, ei ilmeisesti tarkoita mitään kummempaa, mutta joudun mennä labraan taas uudestaan. Sf korkeus on ilmeisesti lopettanut kasvamisen ja painoakin mulle on tullut enään viikon aikana 175g. Mitä lie tarkoittaa kun terkka ei avannut mulle yhtään asiaa sen enempää. Toisaalta tässä on nyt kolme eri ihmistä mitannut sf mittaa, oma terkka muutama viikko sitten, viime viikolla neuvolalääkäri ja tänään sijainen kun oma terkka lomailee ja kaikki saavat oman tuloksen eli ota nyt niistä selvää :cautious:

Tänne on alkanut tulla lupaavia tuntemuksia. Harkkarisupistuksia tulee edelleen, ja iltaisin vihloo kohdunsuulle niin maan perkeleesti. Pari päivää sitten bongasin kivuliaan supistuksenkin joka säteili oikeaan reiteen asti. Möllikin mölyää iltaisin mahassa niin hirmuisesti ja kipeästi, että pitää pitää ihan mahasta kiinni kun tuntuu että sen koivet tulee sieltä läpi:D Terkka suositteli kevyttä liikkumista ja supistusten provosoimista jotta homma alkaisi lähteä kunnolla käyntiin. Kävelylenkille siis! :) Ihan huikeeta kuinka aika on kulunut, kohta mekin saadaan oma pallero syliin, alkaa jännittämään hirveästi kumpi sieltä tulee, itse veikkaan poikaa mahan muodon perusteella

Minnimys & Mölli 37+4
 
Onnea piiperille ja kaalimaankakaralle vauvoista!

Täällä käyty lääkärillä tänään kohdunsuun tilannetta katsastamassa ja synnytystä miettimässä. Kohdunsuu sormelle auki ja paikat pehmeät, mutta kanavaa jäljellä. Sovittiin, että odotellaan itsestään käynnistymistä ja sitten siellä 41+ viikoilla uusinta käynti ä-polilla jos vauva vielä mahassa.

Käynnin jälkeen nyt hieman oudolle tuntunut tuolla alakerrassa, mutta mitään vuotoa tai muuta ei tule. Lähinnä kovettuu kohtu herkemmin. Mut tosissaa tuskin synnytän vielä vähään aikaan:) Yliaikaiseksluulen, että taas menee.

Mitäs nellille kuuluu? Jokohan ootte kotiutunut vauvan kanssa?
 
piiperille ja kaalimaaankakaralle onnea!!! :love:

Tiistaina kun oli se painoarvioultra ja lääkäri sen perusteella laittoi Taysille pyyntöä, että kutsuisivat mut la:n lähellä arvioon...no se kutsu tuli nyt jo ja on ensi perjantaille ja viikkoja silloin vasta 37+5...tuntui vähän turhan aikaiselta, mutta katsoopa kaksi eri lääkäriä nyt sitten sitä painoarviota näin pienellä välillä, jos lisäisi hieman luotettavuutta ja tarvittaessa varmaan antavat uutta aikaa sitten sinne la:n tienoille :rolleyes:
 
Ei tullut ainakaan vielä lähtöä synnärille :) Koko päivän on harjoitussuppareita tullut ja pariin otteeseen poltti jo reisiäkin. Mutta ei sen ihmeempiä. Onneksi. Vielä ei oo sen aika :)

Vielä jäädään yöksi maalle ja huomenna vasta suunnataan takaisin kotiin. Senkään jälkeen ei oo pakko pitää kiirettä :D

Anskutin ja M 36+1
 
ipna, mulla on metallia just siinä pahassa kohtaa laitettu selkään, joten siksei epiduraalia. Ihan ok fiilis muuten, mut pikkuhiljaa alkanut kauhistuttaa ajatus synnyttämisestä ilman epiä. Kaippa se tästä, kun ei vaihtoehtoja ole (masentaa tietysti, että miks just minä) :(

Täällä tosiaan EDELLEEN yhdessä ja suuressa kasassa. Painoa tullut pian 20kg "ylimääräistä" (noh, pienokainen ei tietenkään ole se ylimääräinen, mut painaakin jo lähes 4kg, joten kaippa se 16kg sis. lapsivesi ja istukka on ihan oo koo).. Lasketaanko edes raskauskiloihin lapsen paino ja muut härpäkkeet tuolta, vai onko ne läskeineen päivineen laskettava kaikki? Sitähän multa kuitenkin jokainen kyselee sitten ja hienointa tässä kai on se, kun ystäväpiiristä löytyy näitä arvostelijoita, jotka oman kropan kautta saa jokaisen raskauskiloni kuulostamaan kauhealta tulokselta, minkä olen ansainnut vain herkuttelulla (juu, tietysti herkuttelen myös, mutta en koe että liikaa)..:rolleyes:

Eilen supisteli tosi paljon illalla ja yöllä, aamulla heräsin pieneen supisteluun, mutta se menikin sitten ohi kun päätin että kunnolla herään suihkuun, jotten likaisena sairaalaan mene..:LOL:
Ja eihän se vauva sitten halunnutkaan ulos. Nyt kuitenkin enemmän kuin koskaan ollut se fiilis, että pian meillä synnytään! Tai sitten ei.

Winny ja 39+0
 

Yhteistyössä