Heinäkuun Hellemasut 2012 **HEINÄKUUSSA** Meidän kuu!! **

onnea omppu!! hyvän kokonen ukkeli :) ja onnea muutkin synnyttäneet!! me tänään varmaan lähdetään kotiin jos lääkäri antaa luvan.maitoa olen pumpannut ja pullosta antanut tytölle kun tuntuu että jää tissistä nälkäiseksi eli ei varmaan saa tarpeeksi voimaa imuun vielä vaikka pari keraa napannut jo sellaisen imun.kokeilen sitten kotona tota imetystä nyt kun maitoa tulee pumpulla.enkä jaksa ressata jos tyttö ei tissillä viihtyisikään.sen takia mulla on kotona pumppu...mä oon jo aamulla pakannu kamat kasaan ja oon ehostanutkin vähän itseäni.kyllä piristää omaa mieltä kun näyttää ihmismäisemmältä..eilen olin tosi väsynyt kun en ollut nukkunut kolmeen vuorokauteen kunnolla ja itku tuli lähes joka asiasta(jopa siitä kun pääsin suihkuun kun mies hoiti vauvaa)viime yö meni oikein hienosti kun hoitaja toi pullolla maidon yöllä ja syötti että sain nukkua 6h putkeen.kyllä nyt on hyvä mieli ja levännyt olo kun sain koko huoneen itselleni yöksi..noi hormonihuurut on ihan hassuja..sydän meinaa sykähtää ja itku on herkässä kun katselee tota ihanaa pientä :heart: taitaa vanhalla koviksellakin pää pehmetä :D

lapsiveden menosta: kannattaa laittaa side housuun ja jos se on vaaleanpunaista niin se on lapsivettä ja se ei imeydy siteeseen kokonaan niinkuin pissa..siitä jää sellainen "hyytelö" tai nestekalvo siteen pintaan.kyllä sen huomaa :)

luvassa ilmeisen lämmintä ilmaa..jossain oli tutkittu että lämpiminä kesinä synnytykset käynnistyy aikasemmin joten kaikki ulos vaan nauttimaan jos toi kesä vihdoinkin tulisi suomeenkin ja toisi niitä käynnistäviä supistuksia tuskaileville!!

T:miss_understood+ prinsessa 2vrk
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut vauvan saaneille!:heart:

Oma olo huononi eilen, joten ei tässä itsellänikään enää kauaa mene. Jospa maanataina tehtäisiin jo päätöksiä synnytyksestä. Verenpaineet ovat pompanneet juuri niihin raja-arvoihin 140/90 kotona mitattuina. Vielä pari viikkoa sitten ne oli tasoa 120/75
Lisäksi turposin eilen kuin pallo. Crocsitkaan eivät mahdu jalkaan. Tämä on tuttua esikoisen odotuksesta, josta lopussa sain raskausmyrkytyksen ja jouduin osastolle "kypsymään" kymmeneksi päiväksi. Nyt en todellakaan halua osastolle, vaan synnyttää mahdollisimman pian.

Onneksi viikkoja on nyt 37+1.
 
Huomenta kaikille!

NuttyKitty Kyllä kait tämä raskauden loppuaika on aika kovankin kasvun aikaa vauvoille, jolloin sokerin syönti saattaa vaikuttaa siihen positiivisesti. Tietysti, jos oma sokeriaineenvaihdunta on kunnossa ja pissassakaan ei näy sokeria niin eiköhän silloin pitäis olla aika pienet riskit siihen, että omalla syömisellään kasvattaa vauvaa. Sehän siinä tiestysti on, ettei voi olla enää ihan varma mitkä olis sokerirasituksen arvot tässä vaiheessa..ne voi olla muuttuneetkin.. Mutta ei ressata, on kait sitä isompaakin stressin aihetta. :) (tämä siis myös mulle itselle)

Joo, yleensä mun käsien ja sormien puutuminen on menny ohi kun herää. Nyt sit oon ollu jo tunnin ainakin pystyssä ja vieläkään ei mene sormet nyrkkiin. Hiton kiva, jos tätä kestää vielä joku 5 viikkoa. Yöt on kamalia, kun ei oo oikeesti mitään asentoa missä olis hyvä. Lisäksi heräsin koiran ulvontaan, kun isukki lähti aamulla, niin on "isin poika" tuo meidän hauva.. :)

Mutta Onnea taas kaikille synnyttäneille! :flower:
 
Omppu<3Kovan homman teit <3 Onnellisin ikinä olin kun näin kuvan jossa istut vauva sylissä, mä täällä jo laskin tunteja vesien menosta, että joko olet joutunut leikkuriin. Mutta ei! jes, hirvee pakerrus mutta tulos mitä upein :)

Maanulle vastasinkin jo faceen, mutta laitanpa tännekinLapsiveden tunnistaa hajusta, se tuoksuu "jännälle" ja usein punertaa.

Onnea ihan kaikille vauvaantuneille <3
 
  • Tykkää
Reactions: Maanu
Sopakakyllä tuntuu, että täytyy supistusten aikana juosta vessaan ja aika montaa kertaa olen mennyt kaupoilla ollessakin vessaan muka juuri kakalle :) Ja siis ihan turhaan. Nyt olenkin sitten parina päivänä vaan pinnistellyt (jos siis ollut kaupassa) tunteen kanssa ja ollut menemättä vessaan.
 
Onnea vauvan saaneille
37+0 jeeeeesssss!!
Eilen palattiin kotiin ja nyt kotona lasten kanssa. Lapset leikkii ulkona ja mä tyydyn tähän ulkotuolil istuskeluun.
Autolla pitäis ajella kauppaan toisaalta voisihan kävellä... Mutta ehkä autolla kun mahdun juuri ja juuri ratin ja penkin välii :D
Noo.. Ehkä illalla lusää.. Nyt ruuan laittoon

Janssu ja tytyt
 
Hippuliina ja Omena paljon onnitteluja !!! ihanaa saada se oma nytti syliin <3<3

verenpaine mittailin eilen kans verenpaineita... 139/88 oli eka mittaus ja se on korkea mulle nyt tähän raskauteen. ja pulssi paukutti 96. tokalla mittauksella laski 119/80 eli tosi hyvä ja pulssikin laski 88. onko muilla toi syke noin korkea vaikka istuu paikallaan vaan? kaippa se varmaan loppuvaihees nousee kun joutuu niin kauheen verimäärän läpeensä pumppaamaan...mut inhottavan tuntusta kun sydäön jumputtelee niin lujaa..

vauvan asento ja meillä ollaan taas ihan miten sattuun mahassa.. huh huh. tiistaina onneks lääkärinla vihdoin (37+0) ...kääntäsköhän ne paikalleen vieläkin jos on istualtaan...??!!

nyt poistun fb:n nettikirppareille :p

onona ja nelonen 36+5
 
Hilirimpsis mammat! Hurjasti onnea vauvautuneille!

Oma olo on taas parempi, pitkät unet tulivat tarpeeseen ja aamun aktiivisuus on sekin omalta osaltaan piristänyt. Kohta hilaudun laittamaan rastasverkkoa mansikkamaalle, jotta saadaa omia marjoja syötäväksikin. Uuden vessan tulevia kalusteitakin olen jo ehtinyt maalaamaan ja vauvan jutun hiukka neulomaan sekä koiran kävelyttämään. Joten toisaalta voisi vedellä loppupäivän laakereilla, mutta eipä taida malttaa. Vaihteeksi odotan innolla tätä vauvan tuloa, tuntuvat nämä mielialat heittelevän aika paljon pelonsekaisista tunteista kaikkeen muuhunkin.

Usein tuntuu siltä, että pieni yrittäisi punkea alaspäin, mutta eipä vain taida sinne mahtua :/. Ja sukkapuikkokipuja tuntuu, kun koiraa kävelyttää. Mies näki vasta eilen kunnolla mahan heilumista, jotenkin aina aikaisemmin myöhässä ollut noiden valtavien heilumisten kanssa.

Mukavaa sunnuntain jatkoa kaikille!
 
Onnea kaikille vauvansa saaneille! Ihanaa!

Täällä ihan paska yö takana. Naapurit pitivät pikku bileet ja huusivat meidän ikkunan alla eikä saatu nukuttua. Jalkojakin pakotti ihan hirveesti koko yön. Tais johtua eilisestä kävelemisestä. Vessassa kävin tasan kahden tunnin välein ja söin yön ja aamun aikana NELJÄ kertaa!! Alkaa pikkuhiljaa ärsyttään tää jatkuva nälkä.

Koitin eilen siis jos jonkinmoista konstia, että käynnistyis. Käytiin shoppailemassa, lenkkeilin koiran kanssa, kävelin portaita (josta en saanut muuta kun kipeät pohkeet), siivoilin, illalla käytiin saunassa ja sitten vielä seksiä. EIKÄ MITÄÄN!!

Joku kyseli sykkeistä. Mulla on ollu jo pidemmän aikaa pelkkä leposyke 84. Välillä jyskyttää vielä lujempaa. Neuvolassa sanottiin, että ihan normaalia, mutta epämukavaa.

Noh, juhlitaan tänään miehen kanssa 1. hääpäivää :heart: Virallisesti päivä on vasta huomenna, mutta mukavampi mennä syömään näin sunnuntaina kuin maanantaina :)


Noola ja Pikkunen 39+0 POKS!!!
 
Onnea taas niille jotka oman pikkuisensa ovat maailmaan saattaneet!! :heart:

onona täälläkin välillä tuntuu et pulssi hakkailee ihan omiaan.. En tiiä onko sit meikäläisellä osasyynä noi korkeat verenpaineet. Aamulla kävin neljän maissa vessassa ja sit kun pääsin sänkyyn takas niin tykytteli jonkun aikaa pulssi aika kovaa..

Eilen soittelin taas synnärille kun nousi taas nuo paineet yli sallittujen lukemien.
Sit kun vähän aikaa asiaa mietin niin unohdin ottaa ns. "päivälääkkeen" (nuo pitäis ottaa noin 8h välein) ajallaan. Tuli pidempi väli sitten. Niin kysyin et voiko johtuu ihan siitä tuo nousu niin kuulema voi.
Otin iltalääkkeen sit normaalisti ja tänään aamullakin. Niin johan oli paineet taas ok.
Ei tarvinnu lähteä sit näytille onneks tänään. Jos nyt torstaihin asti sais pidettyä noi paineet kondiksessa kun on se äippäpolikäynti.. Puuh.
Ei tästä loppuraskaudesta kyllä osaa oikein nauttia kun on vaikka minkälaista vaivaa ja ongelmaa. : /
No. Ei auta kun mennä päivä kerrallaan. Tsemppiä siskot!! :flower:

Johanna26 & Patu 37+6
 
PALJON ONNEA OMENALLE PIENESTÄ PRINSSISTÄ! :flower:

Maanu: Mulle neuvolassa sanottiin, että heti ku alkaa lapsivedet mennä, voi lapsi saada tartunnan ja siihen tippaan pitäisi päästä mahd.pian. Mulle sanottiin, et antibiootin vaikuttamiseen menee 2h, mut serkulle oli eri kaupungissa sanottu, että riittää tuntia ennen. Mutta parempi ajoissa kuin myöhään. Vähän itteä ainakin harmittaa tuo, kun lapsivedethän voi mennä tunteja ennen supisteluja ja kivempi niitä supisteluja ois kotona odotella kuin sairaalassa. Mutta näillä mennään, mikä on annettu.

Kiitos kaikille noista lapsivesivastauksista. Olen nimittäin itse miettiny aivan samaa kuin Maanu, että mistä sen sitten tunnistaa.

Sykkeistä: Mulla kanssa sykkeet olleet jo useamman viikon tosi korkeat. Leposyke kevyesti 90, mikä on tosi korkea. Mutta kuuluu loppuraskauteen.

Täällä nukuttiin taas kuin tukki. Aamulla piti heräillä joskus 7 aikaan vessaan, mutta muuten ei mitään. Kohta ajateltiin lähteä miehen ja koiran kanssa hieman herättelemään pienokaista, jos saatais se ulos :D Noh, tänään alkoi lähtölaskenta 10:stä alaspäin. Olettaen siis, ettei mene yliaikaiseksi. Ranteet on aamuisin ihan itkukipeät, mutta muuten vaivat ovat helpottaneet. Jalat ja sormet edelleen turvoksissa, mutta se turvotus tuskin laskeekaan ennen kuin vauva on ulkona.

Mutta nyt lenkille pienokaista herättelemään. Vauva muuten on ollut eilisen ja tämän päivän paaaaaljon normaalia rauhallisemmin. Kerää voimia syntymään? :)

sopaka & seelis 38+4
 
  • Tykkää
Reactions: Maanu
Oikein paljon onnea vauvautuneille! :flower: Ei malttaisi millään enää odottaa omaa nyyttiä, mutta onhan nyt sentään jo heinäkuu! :) Jännää miten aika onkaan kulunut.

Täällä mielialat ja tunteet heittelee koko ajan. Välillä iskee epätoivo, ahdistus ja itku siitä, että taas käynnistykseen asti mennään. Välillä mieli on taas levollinen, eikä yhtään haittaakaan vaikka pari viikkoa vielä vierähtäisikin. Jotkut päivät on myös sellaisia, että ei jaksa tehdä yhtikäs mitään muuta kuin maata sohvalla taju pois. Joinakin päivänä taas saa aikaiseksi vaikka mitä ja olo on tosi energinen. Ihan ihme vaihtelua.

onona: Minulla on sykkeet olleet korkeat koko raskaudessa. Vähimmillään on ollut 88 ja enimmillään 120. Mitään niistä ei kuitenkaan ole neuvolassa sen kummemmin sanoneet. Itseä on vähän kummastuttanut, mutta kait se raskaus vain joillain nostaa sykkeitä. Hirveää tykyttelyäkin on välillä, mistä olen myös neuvolassa maininnut. Suosittelivat vain magnesiumia ottamaan.

Tsemppiä kaikille hellemasuille viimeisille viikoille! :)

Lily 39+4 (mutta np-ultran mukaan huomenna olisi jo 40 viikkoa täynnä)
 
Onnea Hippuliinalle ja Omenalle vauvan saannista! :)

Kovasti peukkuja viime metreille odottajille, onneksi odotus palkitaan ihanilla nyyteillä :)

Mies oli viikonlopun reissussa ja pikkumiehellä oli kunnon tankkauspäivä.. Meinas jo vähän välillä seinät kaatua päälle, kun ei kerinnyt oikein syömään tai tekeen muuta kuin syöttää ja katsoin sitten 9 jaksoa Täykkäreitä, yhen leffan ja Housea.. Huh, perse puutu! Tuleeko näitä tankkauspäiviä kovinkin usein??

Jebbis ja mini-mies 18vrk
 
Onneaonnea kaikille vauvansa saaneille! :flower:

Nyt todellakin on loppusuora käsillä lopuillakin! :)


Täällä ei kummia. Tyttö kasvaa kovasti. Jaksaa hereilläkin olla jo ihan kivasti. Eilen äännähti,ihana hento HÄÄÄÄ kuului äippäpakkauksen laatikosta! Tokihan vauva önisee jne. mutta tuo kuullosti ihan erilaiselta äännähdykseltä! :heart:

Täällä yritettiin eilen pupuilla piiiitkästä aikaa (n. 12 vkoa sit viimeks..) Ja huhhuijaa kun paikat kuivat! Eipä sitten pystyny loppuun asti viemään kun alkoi alapään olemaa niin tulessa jo! Mua ottii niin pirusti päähän,että itku tuli. Mä haluaisin ja tunnen itseni jo yllättävän terveeksi ( :D ) mutta kroppa vielä jarruttelee,piruvie! Luinkin kyllä että imettävien äitien limakalvot on kuivat ja ohuet..

Jokos sitä uskaltas ruveta esim. stepperillä treenailee? Taaanjaaa...??!
Takapuoli pitää saada pois ja äkkiä!



Tipetsu
 
  • Tykkää
Reactions: Kuurupiilo
tipuseni ;) varovasti alottelet, mut varo niitä vattalihaksia ihan oikeasti :) Ettei tuu sulle samanlainen matti mahaan kun mulle, liian aikaisen treenin aloituksen takia. Mutta kyllä mä jo lenkillä kävin heti kun tuntui hyvälle jne.. (eihän puhuta siitä et 7pv sektiosta raahasin kiviä salaa tuolla pihalla, joka oli aivan helvetin hölmöä, nyt kun tuota mahaa kahtoo niin tietää miksi ei palautunut :D)
 
tipetsu minkä nimen aiotte niistä valita,kun kyselit täällä mielipiteitä?

Meilläkin kaksi nimivaihtoehtoa 1. Vili Kristian 2. Valtteri Kristian

Nuo on ainaskin tähän mennessä hyväksytyt molempien mielestä,ja viliksi me tuota palleroo kutsutaan...mut aloin tos miettiin et hmmm...Vili nimi sopii ihan lapselle,mut entäs sit kun ikää jo vaik 30v...niin tuntuu oudolta jotenkin...

Eli kumpi sopisi teidän mielestä?
 
Mä oon tällä viikolla käynyt juokseen agitreeneissä, kaks kertaa salilla ja kerran hölkkälenkillä.. Mull on ainakin todella hyvä olo, mutta oon aloitellut todella kevyesti.. :) syviä vatsoja oon vähän yrittänyt tehdä ihan aika ajoin, mutta koska niitä muita vatsaliikkeitä uskaltais alkaa tekemään?
 
  • Tykkää
Reactions: Maanu
U2
Hirmusti onnea Vauvansa saaneille!

Kovasti täälläkin jo odotellaan pikkuista :heart:
Tsemppiä vauva-arkeen ja jaksuja meille muille, helteistä huolimatta ;)

U2&Köpiel 40+5

Tipetsu Elle Lahja jne on aivan ihana ja PTT Vili on tosi hyvä, sopii se aikuisenakin :)
 
Tosiaan , nyt kun loppusuoralla ollaan ja vauvoja putkahtelee melkein päivittäin niin tulee mieleen että haluan kiittää teitä kanssaodottajia tuestanne ja seurastannekin näiden piiiiiitkien kuukausien aikana! Vertaistuki on ollut todella tärkeää ja arvokasta :heart: vielä toki jatketaan jutustelua täällä ja sitten toivottavasti siellä synnyttäneiden palstallakin mutta toivotan jo tässä vaiheessa kaikkea hyvää teille tästä eteenpäin (ettei jää sanomatta) :)
 
Täällähän on taas tapahtunut, meillä on ollut netti tilitissä muutaman päivän ja vauvoja syntynyt hurjaa vauhtia sillä aikaa. Onnea kaikille!!! :heart:

Nyt oikeastaan esimmäistä kertaa alkaa minuakin nämä raskausajan vaivat vaivaamaan. Nukkumista vaikeuttaa lonkkakivut, alaselänkivut sekä ranteet ja sitä myöten puutuvat sormet. Pätkissä mennään, mutta useilla päiväunilla selvitään päivistä hyvin. =) Oikein ei jaksa tehdä mitään, mutta onneksi on ollut nuo EM-kisat niin oon voinu hyvällä omalla tunnolla maata sohvalla kaikki päivät :LOL:

Uskomatonta, että ollaan päästy jo heinäkuulle saakka. Viime viikolla lähipiiriin syntyi kaksi prinsessaa ja tästä odotuksesta tuli heti jotenkin konkreettisempi. Enkä voi kieltää, etteikö vähän välillä hirvitä miten suuri vastuu on edessä päin.

Sykkeistä. Neuvolassa on sykkeet jatkuvasti olleet nyt 90 ja on kuulemma normaalia. Virtsassa on joka kerta sokerit koholla, mutta verensokereissa ei ole häikkää. Mitään rajoituksia ei ole kyllä annettu syömisten suhteen, mutta perjantaina huomasin, että pussillinen irtokarkkeja ei ole hyvä idea. Tuli meinaan aika huono olo...

Tuttava ja maha 37+4
 

Yhteistyössä