Heinäkuun Hellemasut 2012 **HEINÄKUUSSA** Meidän kuu!! **

Voi kun voisin vaihtaa teidän kanssanne osia ja olla vielä pari päivää raskaana :'(. Mutta koittakaahan jaksaa, ei mene enää OIKEESTI pitkään! Pian on teilläkin vauvat sylissä ja sitten saa miettiä ja pähkäillä taas uusia asioita :D. Kuten täällä esim. noita imetysjuttuja. Tsemppiä! Ja Onnea taasen uusille vauvoille ja vanhemmille :flower:
BiiQ ja Pikku-T 12pvää
 
S-S
Aamulla oli neuvola, kaikki ok. Kun lähdin neuvolassa kotiin alkoi heti tosi kipeät supistukset, vartin kävelymatkalla tuli neljä supparia. Ja tätä jatkui 2,5 h, ja vessassa huomasin vaaleanpunaista nestettä siteessä. Supparit hiipui, mut soitin naistenklinikalle ja illalla kahdeksan maissa pitäis mennä näytille, vaikka ei ois supistukset alkaneet uudelleen. Eli saas nähdä syntyykö poika lähi päivinä ja onko neste lapsivettä... Jännittävää. Nyt kauppaan ostamaan esikoiselle yökyläherkkuja :) Sitä kun ei tiedä onko jäätävä yöksi sinne sairaalaan eli onko siteeseen valunut neste l- vettä vai ei...
 
Me ollaan kerrottu vain ihan lähipiirille raskaudesta ja tuolla sosiaalisessa mediassa en oo asiasta puhunu mittää, joten onneks ei noita kyselijöitä oo sitte nii kauheesti ;) oma äitikin on toistaiseks soitellu vaan viikon välein mutta tiedän että siellä on myös täpinät menossa kun odottavat tietoa :D tänään 38+5 joten itelläkin alkaa vähän puntti tutista!
 
Nuttukitty: Olen käynyt äitipolilla jo kuukauden viikottain (kiva lasku :whistle: ), ja joka viikko olen saanut päättää käynnistetäänkö. Viime viikolla sitten sanoivat, että "laitetaan tänne nyt reilusti lasketun ajan yli, että silloin käynnistellään jos ei ole vielä tullut". Mäkin suostuin vielä aikaseen aikaan, kun ajattelin että kyllä tämä jo 41+3 on itsekseen tullut.. nii just :(. Elikkäs mulla on ollut tuo käynnistäminen vauvan laajentuneiden munuaisten takia, lapsiveden vähyyden ja mun turvotuksen + käsien puutumisien vuoksi ja sitten vielä sen vuoksi kun noita sokereita tarkkailen (vaikkei lapsen pitäisi olla iso). Siinä nyt ainakin joitain syitä miksi haluaisivat käynnistää, mutta itse on pistänyt hanttiin :D. Nyt ei vissiin enää voi sanoa juuta eikä jaata.
Näin tänään juuri sukulaiseni, joka katseli ettei mun masu ole vielä edes laskeutunut. Kiva kiva, eli tuskin tulee tässä illan/yön aikanakaan. Tietenkin kun tulin kaupungilta kotiin, niin naapurit kovaan ääneen sanoivat "ei voi olla totta, koska sä oikein sen lapsen saat?!?!?".

SiinaS 41+2
 
  • Tykkää
Reactions: NuttyKitty
Nyt ku muistin ni voisin tänne ilmottaa,että meidän Poika näki päivän valon 13.7.2012 rv 41+0, 4106g/51cm/py 37cm

Synnytys oli kipeä ja nopea.. Lapsivesi holahti torstaina 12.7 klo 20.05. Siinä sit soittelin miehen töistä kotio ja isommille lapsille hoitajan meille ja vähä ennen ysiä lähettiin sit kohti synnäriä ja siellä oltiin sit kymmenen maissa. Het siitä sit pääsin käyrille johon alko piirtyä tasaseen tahtiin suht kivuliaita supistuksia,mutta vielä pysty hyvin puhua supistuksen aikana. Käyrillä olin jotain n.45min jonka jälkeen kätilö teki sisätutkimuksen ja olin jo kaikkien yllätyksex 5cm auki joten siitä sit siirryttiin suoraan saliin jossa sit kävelin synnytyssalia ympäri ja välillä sai supistuksen aikana hengitellä ihan kunnolla. Jossain vaiheessa istahdin sit keinutuoliin keinuttelee ku ei jaksanu enää kävellä,siinä sit tuli ensimmäinen oikein kipeä supistus joka veti melkein kaksinkerroin. Kätilö tuli joskus n23.30 käymään salissa ja sanoin et haluan jotain kivunlievitystä ku en kestä enää. Menin sit sängylle ja kätilö samalla tarkasti tilanteen ja edelleen se 5cm auki joten kätilö kävi soittamas anestesialääkärille,koska suunniteltiin et laitetaan spinaali..no kätilö valmisteli mut sitä puudutusta varten ja anestesialääkäri saapu paikalle pikkasen ennen puoltayötä ja ku oli laittamas piikkiä selkään ni tuli ihan järkyttävän kipiä supistus joka tuntu et kestää ja kestää ja kestää ja sit yht'äkkiä tuli kauhee paineentunne ja halu ponnistaa,kätilö tarkasti tilanteen ja olin täysin auki ja vauvan pää tuntu aivan selkeesti. Puudute jäi siis saamatta ja alettiin sit valmistautumaan vauvan syntymään. Seuraavan supistuksen aikana sit alko punnaaminen ja sattu niin perkuleesti mut ajattelin vaan et mitä rohkeemmin ponnistan sitä nopeemmin kipu loppuu ja vauva syntyy. Ponnistusvaihe alko klo 00.00 ja vauva oli sit masusta ulkona 00.03. Synnytyksen kesto oli 2h10min. Mut kaikki meni sit loppujen lopux hyvin,vaikka kipeetä teki mut kipu unohtu heti ku vauva oli syntyny ja heti synnytyksen jälkeen voin todella hyvin. Oma olo oli ihan ku ei olis synnyttänytkään.
Tais tulla vähä sekava kertomus,mutta nopeesti yritin kirjottaa :)

Nyt onnellisesti pojun kanssa kotona ja isoveljet ottanu vauvan hienosti vastaan ja pikku hiljaa arki alkaa joten kuten rullaamaan.

Si88 ja Nuppu 4h päästä 7vrk
 
Meille syntyi pieni mutta pippurinen Hippu-prinssi tiistaina 17.7.2012 klo 20:12 raskausviikolla 39+0. Mittoja prinssillä oli 3080 g ja 50,5 cm. :heart: :heart: :heart:
Synnytys meni hyvin, ja tänään pääsimme kotiin. Sairaalassa olo oli rankkaa, vaikka pääsimmekin pian jo kotiin. Kerron synnytystarinan ja muut ajatukset myöhemmin. On tämä kyllä vaan niin uskomatonta, että nyt se vauva on täällä. :heart: :heart::heart:

MiNi87 ja Hippu 2 vrk
 
Unohtunut tänne ilmoitella, että meille syntyi (rv 39+4) soma pieni tyttönen 29.6. Syntymäpaino oli 3042g, pituutta 51 cm ja pipo 34 cm. :heart:

Nyt jo melkein kolmiviikkoinen neiti on kova syömään ja imutehoa löytyy. Sen tuntee varpaissa asti että nyt lähtee maidot rinnoista. :D

Neuvolan mukaan hyvin lähtenyt kasvu liikkeelle. Tuntuu kuitenkin välillä, että oma maidontuotanto laahaa tytön ruokahalun perässä. Saatu päivittäin noin 2x 70 ml kerättyä lypsämällä varalle, mutta se kyllä kuluukin jo saman vuorokauden aikana.

Täytynee alkaa täydentää ruokavaliota äidinmaidonkorvikkeella jotta ei stressaisi niin kamalasti maidon riittävyys. Myös nukkumisen kanssa ollaan vähän hakoteillä. Yöllä neiti tykkää valvoa ja päivisin on ihan täytynyt herätellä välillä syömään jottei ruokailuväli liikaa pitenisi (3,5 - 4 h). Eli univelkaakin kerätty aivan riittävästi.

Mutta onhan tämä ihanaa aikaa eikä tätä vaihtaisi mihinkään, vaikkakin sitä odotusmahaa onkin ollut hieman ikävä. Onneksi tytön voi haikeutta tuntiessa ottaa vatsan päälle loikomaan.

Onnittelut kaikille oman nyyttinsä saaneille hellemasuille :flower:, ja tsemppiä vielä omaansa odottaville!

Vagabond ja neiti 20 vrk
 
Trean :hug: Tää neljäs raskaus on mennyt niin vaikeimman kautta. Toinen raskaus meni aikoinaan sen 2 vkoa ylitse, käynnistyi itsestään kuitenkin juuri päivää ennen käynnistysaikaa. Sillon kuitenkaan ei ollut tällaista supistelumaratonia ja olo muutenkin paljon pirteämpi ja parempi, ettei ehtinyt harmittamaan tuo ylitse LA:n meno. Mulla on nyt nuo sokerit ruokavaliolla ja verenpaineetkin pysyneet ihan ok, joten siksi eivät pidä vissiin mitään kiirutta. Laskeutua saisi myös tämä lapsi, jotta tapahtuisi jotain etenemistä asiassa. En tosiaan itsekään uskonut että tällaista voisi olla. Toivotaan, että kumpkin meistä pääsis pian synnyttämään :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: Trean2012
Huomenta hellemasut!

Tuli tässä mieleen, että tietääkö kukaan teistä (onko saanu ohjeita?) että mitä pitää tehdä jos lapsivedet menee ennen ku vauva on laskeutunu?
Esikoisen odotuksen aikaan sanottiin, että pitää soittaa ambulanssi ja pysyä makuuasennossa, ku on vaarana, että napanuora luiskahtaa jotenki väliin, jos vauva laskeutuu vesien mukana. Onkohan tää suositus vai mikä?
Tuli vaan tässä mieleen, kun meidän vaavi ei oo vielä mihinkään laskeutunu ja jos tässä vaikka yhtäkkiä vedet menis.
Ruususuu ja muru 38+6
 
Ruususuu mäkin oon kuullu samaa mutta mulla kukaan lapsista ei oo laskeentunut kunnolla ennenkuin vasta salissa... niin hullulta kun se kuulostaakin. enkä oo lanssilla menny.

jotakin kenties tapahtumassa?!? eilinen äpoli reissu tais laittaa hommia eteenpäin meitin alakerrassa. Lekuri teki pikkusen "rajumman" sisätutkimuksen ja sen tuloksen oonkin vuodellu nyt eilisen ja tänkin aamun ruskeeta vuotoo... ja äsken vessassa kun kävin niin tuli oikein sellanen ruskeelima.. (varmaan ihana lukea näitä ;) ) supistelee ajoittain muttei säännöllisesti... :) mulla tuntuu supparit selän puolella nyt enemmän...outoo..

Tosiaan perätilassahan sitä taas oltiin ja kolmannen kerran eilen vaavi käännettiin oikeisiin asemiin, toivottavasti nyt pysyis.

Onnea nyyttinsä hakeneille! kovasti jo haikailis ittekin kyllä jo sinne mut toisaalta ei mitään kiirusta... jännä fiilis.

ja nyt ulkoilemaan kun näyttää tuo arskakin paistelevan :)

onona ja nelonen 39+3
 
Ruususuu: mulle sanottiin keskiviikkona neuvolassa että jos vedet menis nyt kun vauva ei ole kiinnittynyt niin matka sairaalaan tulis tehdä makuuasennossa just sen napanuoran takia. Lanssista ei ollut mitään puhetta.

Onnea taas vauvautuneille!!
 
Suuret onnittelut jälleen vauvan saaneille :flower:

Kuukausi kuluu loppua kohden ja paljon meitä hellemasuja on jo synnyttänyt, vielä on jäljelläkin, tsemppejä meille vielä odottaville =)

Onko kukaan tilannut/tietääkö ketään joka tilannut vauvanvaatteita ulkomailta osoitteesta My Baby Rocks: Punk rock & cool baby clothes, tutus, toddler apparel, shoes & maternity Siellä on muutamia ihania vaatteita, ja toimittavat Suomeenkin, mutta katsoin että kyllä aikamoiset postikulut jos alkaa jotain tuttia ja yhtää bodya tilaamaan... Hmph.

RauRau ja pörriäinen 38+4
 
Hei!

Tämmöinen nopea ja lyhyt kysymys tähän, tulen kirjoittamaan pidemmän tarinan vähän myöhemmin mutta onko teillä kenelläkään tietoa paljon vauvan painon tulisi nousta normaalisti viikossa?
Viime neuvolassa sanoivat mulle että 150g/viikko pitäis tulla painoa.

Tsemppiä vatsojen kanssa tuskaileville ja onnea vauvan saaneille!

Täällä on univelkaa kertynyt taas viikossa ihan reilusti. Jospa tänään illasta sais kunnon päikkärit.

Omena ja Pikku-ukko 2vkoa 6vrk
 
Eilisiä neuvola kuulumisia.:)

Rv 38+3 (37+2)
Paino: -350g (-400) (eli nyt tullut vain 7,4kg)
Turvotus: - (-)
Verenpaine: 115/73 (122/76)
Pissa: Puhdas (puhdas)
Sf: 33,5 (32,5)
Tarjonta: Rt (pt)
Syke: + (+)
Liikkeet: ++ (++)

Taas tuli sanomista tuosta painosta kun laskee vain.:( Ei meinaan ole mitään mistä voisi lähteä mutta silti jatkaa tippumista koko ajan. Tosin tässä lähes joka yö valvottu supistusten kanssa ja siitä seurannut kunnon suolen tyhjentyminen useita kertoi, et ehkä tuossa syy miksi paino laskee.

Siiseli84 38+4
 
Siiseli, sulla sentään suppareita, mulla ei niitäkää.. Ellei kivuttomia harkkareita lasketa mutta en tiedä tekeekö nekää mitään. Luulen että jos tää synnytys tästä itellään jossain vaiheessa lähtee, niin lähtee suoraan niillä kipeillä.

Ja muutenki tuo paino kattotaan vähän sinnepäin kun aina eri aikaan, aina eri määrä vaatetta päällä, suoli voi olla tyhjä/täynnä, masu voi olla enemmän tai vähemmän täynnä ruokaa/juomaa jne. Mulla oli maha kuralla viime viikolla ennen neuvolaan menoa ja siitä heti tuli -117g =)

Mulla on nyt kolmatta viikkoa tullut enemmän tai vähemmän kirkasta limamaista vuotoa, selkeesti erilaista ku valkkari. Nyt parina päivänä sitä on tullut enemmän kun tuossa välillä on ollut päiviä jolloin ei ole tullut lainkaan. Terkka epäili että josko se limatulppa pikkuhiljaa sieltä valuisi mutta en tiedä sitten mitä lopuksi on.
 
Ruususuu: minulla ei esikoinen laskeutunut ja vedet alkoivat valumaan aikanaan, ei minulla silloin ollut mitään tietoa, että jotenkin erikoisemmin pitäisi sairaalaan mennä. Mutta eipä kait se vara venettä kaada.

Täällä odotellaan terkkaa kotikäynnille ja poistamaan tikit. Kohta saadaan myös tietää miten on tytön paino kehittynyt. Ainakin ruoka tuntuu maistuvan. Ja rinnatkin alkavat kestämään paremmin. Tänään tosin oli aamusta annettava lisämaitoa, kun ehjä rinta oletettiin tyhjäksi ja toinen alkoi vuotaa verta rinnan vaihdon jälkeen. Tuli samalla tehtyä maitotainnutus, aamupäivän tyttö nukkuikin.

Keli on taas onneksi parempi, päästään vaunuttelemaan taas, eilinen jäi väliin ykkösen vuoksi. Aika tympeää oli olla lähes koko päivä sisällä.

Jaksamista kaikille mahan kanssa kulkeville ja onnea vauvautuneille!
 
Meille syntyi rv 40+6 pieni tyttö 18.7.2012 klo 01.08. pituus 51.5cm, paino 4030g, py 35cm

Elikkäs siis silloin tiistai iltasella ne mun kivut olivat supisteluita. Sairaalaan lähdettiin noin 23.15, siinä ekaks otettiin käyrää ja sitten noin puolen yön aikoihin tehtiin sisätutkimus jolloin olin sitten 5cm auki. Sitten saliin hengittelemään ilokaasua, olisko joskus puol yks ku kätilö meinas et jos puhkois kalvot mut ku teki sisätutkimuksen ni olin noin 8cm auki joten jäätiin sitten vielä odottelemaan. klo 1 paikkeilla kätilö puhko kalvot ja lähti viereiseen huoneeseen avustamaan. vähän sen jälkeen soitin kelloa ja kätilö tuli takas ja totes et olin täysin auki. Ponnistelut aloitettiin 1.06 ja neiti tosiaan syntyi 1.08. Ihan tarkkaa synnytyksen kokonaiskestoa en muista (selvinnee sitten kunhan saan sieltä nuo laput ja liput kotiin). Istukka painoi noin 600g ja napanuora oli 90cm pitkä, ai niin napanuora oli kertaalleen kaulan ympäri.

Toivottavasti jotain selvää tästä sepustuksesta sai..

Maijamehi ja pikkuinen katkarapu neiti
 
Onnea kaikille onnellisille synnyttäneille!

Kävin eilen illalla Naistenklinikalla, mutta valunut vetinen vuoto ei ollut lapsivettä. Eli edelleen vaan odottelen....miten voikin tuntua tylsältä. Tääkin päivä on tuntunut tooooooosi pitkältä.


S-S ja poitsu 38+6
 
Täällä olis taas neuvolassa käyty rv 40+6

verenpaine 111/69
pissa puhdas
sf 39 (ennätys jipii ;) tiistaina oli 38) eli +1
rt
syke 130
paino -175g (tiistaista)

ja ei siis merkkiäkään et tää syntyis..ens ti yliaikaiskontrolli Koksissa ja samoin sit ens pe, jos ei synny aiemmin ja eivät oo kuulemma käynnistelleet ennen rv 42 jos kaikki kunnossa, varsinkin nyt kun siel osastolla ruuhkaa kun remppaavat... ja koska 2 vkoa yli on lauantai niin eivät todennäkösesti käynnistä vielä sillon vaan vasta maanantaina...mut jospa tää nyt aiemmin tulis...

ssc70: Älä nyt vielä ala tylsistymään muuten tuntuu odotus vielä pidemmältä. Sun pitää keksiä jotain kivaa ohjelmaa joka päivälle...mäkin oon jo suunnitellu huomiselle tekemistä ja maanantaina lupasin nähdä ystävääni jos en oo synnyttämässä yms.

ninnax rv 40+6
 
viimeksi unohdin ihan onnitella kaikkia nyyttinsä saaneita, niitä tosiaan alkaa jo olla, puoletko meistä jo? Nämä viimeiset päivät on tosiaan melko sumussa kävelyä, ei oikein mitään saa aikaiseksi ja vaikka yrittää olla ajattelematta niin koko ajan on sellanen odotus päällä, että josko tänään... Ja kuvittelin vielä, että kyllä minä jaksan oottaa kun näin monta kuukautta on ensin selvitty, ettei muutama päivä tunnu enään missään niin olin tosiaan väärässä...odotetaan niin innolla ja jännityksellä jo poitsua, etten osaa edes sitä itse synnytystä panikoida, tosin senkin kyllä ehdin vielä tekeen kun oikeesti lähtö sairaalaan koittaa :D taas iltaa kohti toiveet kohoaa, jospa yöllä käynnistyis...eilen illalla tuli muutamat supparit, joista tuli ihan huono olo ja tuntu että pitää mennä oksentaan ja maha meni aivan sekasin, mutta sit ei taas mitään, höh. Onneks vauva liikkuu reippaasti ja säännöllisesti, se rauhoittaa mieltä, jospa sillä on niin lokoisat oltavat, ettei malta vielä tulla :) mulla on tiistaina vielä neuvola ja yliaikaiskontrolli vasta reilun viikon päästä, eikä mitään häikkää pissassa/verenpaineissa/turvotusta tms joten jos poju päättää massussa vielä pysyä, niin ei ihan pian olla käynnistelemässäkään, joten jaksaa jaksaa... Muutamilla kuulosti vaivat paljon omiani pahemmilta, joten paljon heille voimia! Täytyy sanoa, että vaikken itse oo paljon täällä kirjoitellut, niin silti kaikki ne neuvot ja kokemukset ja tsemppaukset mitä täällä on jaettu, on korvannu monta terapiaistuntoa, eikä oo tuntunu hetkeäkään, että olis odotuksensa kanssa yksin, kiitokset siis siitä kaikille :) äh mähän alan herkistelemään, no hormooneita saa syyttää, eiks nii... t. Helena85 ja Petteripoju 40+3
 
Onnea vauvaantuneille!!!

Illalla supisteli jo hyvään malliin :) pikku hiljaa aloin jo uskoa lähdönkin jo ehkä koittavan mutta näimpä sitä vain hiljaa hiipuivat supparit... kalvot napsu mukavasti myös. Yön nukuin huonosti, kokoajan pyörien. Kädet ja jalkaterät on aivan turvoksissa ja alaselkää juilii. noh, illalla meillä saunavuoroa niin täytyy löylyttää tää herra nyt pihalle ;)

ilma näyttää taas aika lupaavalle...aamupalojen jälkeen poistumme pihalle!

onona ja nelonen 39+4
 
Ninnax; kovasti yritän olla kyllästymättä odotukseen, mutta on niiiiiin vaikeaa tällä luonteella :/ Kasvun paikka taas kerran, kun ei voi itse vaikuttaa siihen, milloin pieni syntyy...

Onneksi aurinko paistaa, joten viitsii lähteä ulos käppäilemään perheen kanssa.

S-S ja poitsu 39vk tasan
 

Yhteistyössä