Heinäkuun Hellemasut 2012 **HEINÄKUUSSA** Meidän kuu!! **

40+4, verenpaineet korkeat ja päätä särki koko eilisen päivän. Soittelin illalla sairaalaan ja tänään soittelen uudestaan, jos sama meno jatkuu. Huoh.

Vieläkö jatketaan jutustelua jossain vai miten tehdään?
 
Yöllä klo 01 heräsin kipeään suppariin ja kerkesin jo ääneti itsekseni tuuulettaa että vihdoin päästään synnärille.. no ei päästy, sen yhden supparin jälkeen ei tuntunut taas mitään.. masu veti pari kertaa kovaksi mut se oli siinä sitten :/ neuvolassa kävin tänään ja tytön pää kuulemma vielä heiluu tuolla (miten pitkään siinä kiinnittymisessä menee?) Joten jatkamme odottelua.. plääääääh!!
Täälä ihan samanlaista touhua! Mutta neuvolan täti juuri rauhotteli ettei varsinkaan uudelleen synnyttäjillä aina pää kiinnity ollenkaan ennen kuin synnytys alkaa. Joten, saattaa se alkaa vaikka piankin vaikka se pää heiluu. Itse odotan sormet ristissä että koska... Nyt meillä meni kyllä elokuun puolelle :). Mutta tässä kuussa se ainakin syntyy 100% varmuudella :D
 
  • Tykkää
Reactions: Bom ja Juuli-Luuli
Tuosta kiinnittymisestä... Minulla vauva ei ollut kiinnittynyt vielä synnytyksen alettua...vielä siinä vaiheessa kun kätilö laittoi vauvan päähän sitä ns. pinniä jolla kuunnellaan vauvan sydämen sykettä, sanoi kätilö että vauva on vielä aika ylhäällä ja heiluttelee kovasti päätään ja tästä meni alle kaksi tuntia ja tyttö oli syntynyt. Tsemppiä kaikille jotka vielä masun kanssa elelee <3
 
  • Tykkää
Reactions: Juuli-Luuli
Maanantai: ei mittään,
Tiistai: ei mittään

(katotaan saanko koko viikon rallatettua) :D

Vähälle on kirjottelu menny, suurin osa hoitaa pikkuisiaan ja me muut odotetaan kärsimättömänä :D Anoppiki jaksaa joka aamu kysyä että joko :p

RauRau ja pörriäinen 40+2
 
  • Tykkää
Reactions: Bom ja SiinaS
Neuvola kuulumisia. :)

Rv 40+2 (39+2)
Paino: +400 (0)
Verenpaine: 132/71 (108/67)
hb: 124
Sf: 32 (34)
Tarjonta: Rt (rt)
Syke: + (+)
Liikkeet: ++ (++)

Poitsu on laskeutunut mutta ei kiinnittynyt. Eli nyt vaan odotellaan koska sitä pääsis nyytin haku reissuun.:)

Siiseli84 40+2
 
pään kiinnittymisestä! mulla ei oo kertaakaan vauva ollu kiinni missään! tän viimesen kanssa kätilö ja lääkäri sanoi että on niin korkeella ettei moneen tuntiin synny:) ja ei kestänny kun minuutti niin poika
tippui maailmaan kirjaimellisesti :) :).

poika sitten lauantaina päätti kääntyä mahalta selälleen eikä vahingossa kun teki sen monta
kertaa:).

toivottavasti kaikilla ei ole niin kkiire ettei täällä ehdi käymään olisi kiva edelleenkin kuulla
teistä! yritän ittekkin käydä lukemassa päivittäin kuulumiset jossain valissä. syksyllä ehtii varmaan enemmän roikkua koneella kun nyt kesällä:)

tsemppiä kaikille odottajille!!!!!!!

huisp&3*N
 
  • Tykkää
Reactions: Bom ja Juuli-Luuli
Itsekin toivon että kirjoittelua jatketaan!
Varmasti kaikilla kirjoitelukerrat harvenee kun se nyytti syntyy mutta itsekin käyn täällä päivittäin ainakin lukemassa kuulumisia. Nyt kun tuo vauveli on niin ei joko ehdi välttämättä itse kirjoitella tai sitten ei vaan niin ole vaipparallia ja maitobaaria ihmeempiä kuulumisia. :D

Ilmoitteleehan porukka sitten kun siirrymme tuonne syntyneiden (?) puolelle :)

Ja tänne ei siis tosiaan ihmeitä. Tänään ollaan ehditty kaikenlaista, käyty kaupassa kahteen otteeseen ja lenkillä, vieraita kävi ja minä nukuin jopa päikkärit vaikka poitsu onkin taas masun takia vähän huonohkosti nukkunut. Onneksi yöt menee melko hyvin eikä juuri valvo silloin. Hikka saa mut hulluks kun tuntuu että aina iskee väärällä hetkellä.

Omena ja Pikku-ukko
 
kas..onhan täällä vielä mahallisiakin :D meillä ollaan keskitytty niin pitämään tyttö tyytyväisenä että jäänyt kirjoittelu vähemmälle.no tänään käytiin neuvolassa puntarilla kun tyttö alkoi oksentamaan kaaressa ja mä jo luulin että tyttö kuolee nälkään yms. :D no täti sanoi että puolisen kiloa kuukaudessa pitäis saada painoa lisää ja MEILLE SE ON TULLUT 2VIIKOSSA :D eli ei mikään ihme että tyttö yrjöää kun maitoa tulee jo korvistakin :D mutta minkäs teet kun tyttö itkeskelee ja ainoa mikä lohduttaa on maito.
käytiin tänään kuuntelemassa ilmaiseksi red hot chili pippureita kun stadionin ulkopuolella on ihan kiva pitää piknikkiä kun musiikki kuuluu niin hyvin ettei lippua kannata ostaa..tyttö nukkui koko reissun ajan mutta autoon kun päästiin niin sitten vaadittiin äänekkäästi jo ruokaa :D nyt vasta alkaa pääsemään perille näistä vauvan hoidollisista jutuista ja alkaa tämä äitinä olo olemaan rutiinia..kuukausihan tässä jo ollaan harjoteltukin :D
 
Isot tsempitykset teille mahakkaille! :wave: (vaikka tiedän kyl et ei paljon tsempitykset enää auta kun oottaa vaan et tyypit syntys...)

Meillä menee suht ok täällä. Tyty on kova syömään ja nukkumaan. Silmässä oli ilmeisesti jotain tulehduksen tapaista kun ainakin se tipoilla saatiin nyt asettumaan.
Täällä myös tuo hikka "vaivaa", tai ainakin tuntuu tulevan just sillon ku ei tarvis.. :D
Ja jos jollain on hyviä vinkkejä niin otetaan vastaan; millä tuon neitosen sais yösyömisen jälkeen nukahtamaan..? Hän syöpi illalla suunnilleen klo 21-22 maissa jonka jälkeen vielä ehkä tunnin kukkuu hereillä.. Sit yöllä herää 03-04 syömään tisua about 45min-1h. Neuvolasta sanoivat että yöllä ei (enää) tarvi antaa lisämaitoa kun nyt päivisin annetaan kuitenkin.. Niin sit yölläkin neiti jäis kukkumaan hereille. Tai ainakin kitisee ja natisee jotain "hätää". Tutin kun laittaa takaisin suuhun niin hetken on tyytyväinen ja sitten lupsauttaa sen taas pois ja narina alkaa..
Tässä alkaa äiskä olla vaan vähän puhki kun en osaa päikkäreitä nukkua (nyt ois vissiin hyvä alkaa opettelemaan....) ja saan ennen syöttöä sen 3-4h nukuttua jonka jälkeen ollaan sitten pari tuntia hereillä niin sittenpä ei uni tulekaan...

Johanna26 & Patu(liini) 3vkoa 1pvä
 
No niin nyt mullakin on ilo ilmoittaa että meille syntyi 2.8.2012 klo 2.37 pieni prinsessa. Tytön mitat ovat 40+5 3188g ja pituus 50 cm. Kupolin
ympärysmittaa en nyt muista.

Synnytyskertomusta myöhemmin. Yhteenvetona että ei se niin mukavaa aina ole. Epiduraali on kuitekin taivaan lahja.

Tsemit loppusuoralla oleville!!!

Umpirakastunut penni ja leppis 8h
 
Onnea Penni3 prinsessasta :heart:

mahakkaille jaksuja! :hug:

synnytyksestäni vielä:

Kätilö oli melko nuori, liekkö samoja ikiä kuin itse ;)
Samainen kätilö hoiti yksin kokoajan synnytykseni enkä nähnytkään muita edes vilaukselta. Kätilö sanoi synnytksen päätyttyä että sä oot konkari. Mahtava synnyttäjä joka luottaa omaan kroppaan ja tietää mitä tekee :) mahtava olo tuli kätilön sanoista :)

Imetys on meillä lähtenyt ihan hyvin käyntiin, maitoa tulee mutta lisämaitoa joudun antamaan ton bilirubiinin takia. Bilien nousu johtuu meillä veriryhmistä.
Eilinen kontrollireissu meni hyvin verikokeiden kera. Tulokset siis laskusuunnassa :) mahtavaa! poika onkin hyvin virkeä ja önisee jo ihan kuin vauvojen kuuluu :)

nyt lähetään kaupoille kärrytellen :) mukavaa päästä hiukan ulkoilemaan..siispä tissien vuoraukseen lomps!

onona ja pikku A 9 vrk
 
  • Tykkää
Reactions: Bom
meillä kans oli viime yönä tota et tutti,tutti pois,tutti,tutti pois :D onneks käsi mahtuu pinnojen välistä :)

muuten tyttö on ollu tosi tyytyväinen,syö,kakkaa,nukkuu ja seurustelee <3 yö unet aloittaa siinä 24 maissa ja nukkuu sen 5 tuntia ja sit taas 3 tuntia ja siitäkin eteenpäin,et nyt ollaan itekki nukuttu johki 11 asti :)

mies menee maanantaina töihin niin sit alkaa mulla ja vauvalla oma arki,esikoinenkin alottaa sit viikon päästä taas koulun niin jäädään kaksistaan. odotan kyllä toisaalta sitä et saa alkaa sit puuhaileen omia juttuja ja tekeen vauvan kans oman arjen :)

tänään mennään neuvolaan ja innolla odotan miten toi on kasvanu,nyt maanantaina on siis 4vkoa. kun tultiin kotiin niin tuntu et hukkuu 56cm vaatteisiin,nyt 62cm on jo ihan hyviä :) olihan tytölle kyllä sillon ekalla viikolle tullu jo 3cm pituutta! et ihan silmissä kasvaa.

mä ajattelin viikonloppuna mennä poikkeen viinikylässä kun täälä tampereella on kukkaisviikot nyt. kun en kerran imetä ja mies on innokas hoitaja niin miksei vois mennä..vähä silti mietityttää :) ootteko muut käyny vielä missään ulkona?
 
Onnittelut kaikille vauvautuneille!

Jaksamista vielä masun kanssa taapertaville! :)


Tyttö kävi tänää neuvolassa ja rota-rokote annettiin. Tai siis suun kauttahan se tippoina tuli. Masullaan pitäs ruveta pitämään enempi jotta niska vahvistuu. Kovasti päätää nostelee kyllä kun rinnan päällä makaa.Yleisesti kaikki hyvin tytöllä.
Painoa nyt 4380g ja pituutta 55cm. Viimeks käytiin 17.7 jolloin painoa oli 3650g ja pituutta 53cm. Kovasti neiti kasvaa :) Syntymästä tullu painoa 1750g ja pituuttakin 8cm. Rupee 56 cm vaatteet olemaan jopa liian sopivia ;) Saa ruveta jo 50 cm laittelemaan pois,sniif. Eipä kai meille muuta. Masua vääntää iltaisin,cuplatonia annan n. 3 krt/pvässä, en siis joka syötöllä ala säätämään lusikoiden kanssa. Lähinnä ilta-aikaan tulee annettua kun iltaan ja iltayöhön kitinät painottuu.
Kattelin h&m:n mammavaate-mallistoa ja voi kyynel,haluan uuden masun! :) :heart:

Ootteko käyttäny pupustellessa ehkäisyä..? Mun on pakko myöntää,että me ei olla :ashamed: Mies ei tykkää kumeista,enkä kyllä mäkään.. Oottekos meinannu alottaa jotain hormonaalista? Mä en aio. Käpynkin aikaan saaminen oli suuri ihme,joten toisen lapsen kyllä haluan ja mahdollisimman pian,niin en ala sotkea entisestään sekaisin olevaa kroppaa hormoneilla enää. Toivottavasti ei tarvi niitä toisen sorttisia hormoneita käyttää eli että aikaan saadaan kunnon ovis..:stick:

Ristiäiset painaa päälle ensi viikon lauantaina ja niitä "kovasti" koitan järkätä.. Todellisuudessa en oo saanu mitään aikaseks.. Veljen vaimo tekee kakut ja anoppi leivät. Äippä hankki kukka-asetelman ja kynttilät + servetit. Me kai vaan mennään paikalle :) Ensi ti käydään pappia morjenstamassa.
Viikko ristiäisistä on kavereiden häät ja olenko huono äiti,jos vien tytön vanhemmilleni yöksi hoitoon la-iltana? Saako sitä vähä irrottautua jo nyt kun vauva on tuolloin 8vkoa? Mua vaan pelottaa että sorrun polttamaan,varsinkin kun tulee ehkä juotua muutakin kuin vettä.. Mun on niin kauheesti tehny mieli röökiä,vaikka ollu jo 10kk polttamatta..Kesä ja mökin terassilla istuskelu on syypäitä moiseen himoon : /


Tipetsu ja Käpy-Kyllikki (vielä reilun viikon verran :))
 
Suuret onnittelut jälleen vauvan saaneille :flower:

Täällä käytiin neuvolassa...

40+3 (39+4)
hb 136
sf 34-35 (33)
paino -233 (+1050)
rr 138/83 (126/86)
syke 160-180 (130-140)
tarjonta rt (rt)

..ja näiden sykkeitten takia ja lapsiveden tihkumisepäilyn takia suoraan synnärin päivystykseen jossa käyrällä olin kahteen eri kertaan ku eka oli korkeahkot. Lääkäri teki sisätutkimuksen ja totes että epäkypsä kohdunsuu mutta sormelle auki eikä siinä ainakaan lapsivettä tullut testin mukaan. Ultrassa katsoi, että lapsivettä on vielä hyvin jäljellä ja painoarvio 2,8kg mutta arveli että on vähän suurempi kuin tuo. Onhan se näille viikoille kyllä aika pikkuunen jos tuon 2,8kg olis :D. Pääsin kotia vielä kun lyhyt matka synnärille ja sykkeet oli sitten normaalit jo toisella kertaa käyrillä. Neukku soittaa huomenna ja väsää lähetteen yliaikaiskontrolliin jossa ilmeisesti käynnistellään jos sitä ennen ei tapahdu mitään.

Haettiin eläinkaupasta niitä ph-testiliuskoja että saan kotona testailla jos vielä epäilen.. mutta kun eilen aamulla ja tänään aamulla ylös noustua oli suojaan tullun ihan vetistä, kirkasta ja hajutonta nestettä jota ei silmmääräisesti pystynyt näkemään mutta kun tuntui märältä niin tiesin että jotain oli tullut. Valkkaria ei ole, se on edelleen sellaista kun tähänki saakka mutta jos vielä tulee niin saa sitten testillä kattoa.

Tsempit vielä yhtenä kappaleena olijoille =)
 
Ehkäisystä: Täälläkin on uskallettu alkaa pupustella ja kondomia on käytetty. Meillä kun tärppäsi kirjaimellisesti eka yrittämällä niin itse en taas tahdo ottaa mitään riskejä siitä että heti tärppäisi uudestaan. Onhan se aina mahdollista että tässä vielä yksi muksu tehdään mutta ei vielä, ei todellakaan vielä. :D Nautitaan nyt tästä ensimmäisestä oma aikansa ja katsotaan sitten. Yasmin e-pillerit mulla oli aikaisemmin ennen raskautta käytössä mutta varmaan nyt imettäessä mennään joko kondomilla tai sitten kyselen minipillereitä jälkitarkastuksessa. Mies oli sitä mieltä että kondomi käy mutta hän toisaalta ei tykkää niistä yhtään. :D Itsekään en suuri fani ole mutta ei niin ole mulle väliä. Täytyy tuumata. Kierukkaa en tahdo, se jotenkin ajatuksena ahdistaa.

Minä vähän haaveilin josko ensi viikonloppuna jättäisin muksun illaksi isin hoitoon ja lähtisin siskojen kanssa käymään terassilla. Voipi olla että lähden selvinpäin tai tuskin muutamaa enempää otan (siskotkaan kun ei pahemmin juo, toinen varsinkaan) mutta oispa kiva päästä vähän tuulettumaan. Toinen siskoista kun vielä täytti 18 nyt keväällä niin ei olla vielä päästy terassille yhdessä! Piti kesäkuussa mennä mutta jäi sitten menemättä... :D

Sairaalalaskutkin tuli... Eka rupeama 6vrk n. 200e ja toinen 7vrk n. 230e. Ei kauheasti lämmitä mieltä ei. :( Just kun saatiin meidän rahatilanne taas melko hyvin balanssiin niin nyt se on taas kuralla pidemmän aikaa... Pitänee tuonne soitella ja kysyä saisko eräpäiviä muutettua...

Muuten ollut hyvä päivä, äitini ja mummoni tulivat lapsenvahdiksi ja pihatyö avuksi. Nyt on viimein siisti piha! Ja kasvimaakin erottuu taas rikkaruohojen alta. Ristiäisiä tässä itsekin kovasti suunnitellut ja kaikki alkaa olla valmiiksi suuniteltu. :D Ruuat on tilauksessa sukulaisilta ja oikeastaan kaikki tykötarpeet löytyy vanhemmiltani. Ainoastaan sininen nauha kastemekkoon pitää hankkia. Ja virret päättää. Minä en oo kyllä mikään virsien ystävä, mut kait se on pakko jotain hoilottaa.

Nyt alkaa sen verta ähinää taas kuulua että josko meillä alettais iltasyöpöttelyihin ja sitten yöpuulle.

Omena ja Pikku-ukko 4vkoa 5vrk
 
Bom
Lämpimät onnittelut kaikille vauvansa saaneille! :flower:
On tosi kiva lukea teidän vauva-arjesta.

Täällä ollaan vielä yhtenä kappaleena. Esikoinen syntyi 39+5, kuopus 40+2. Nyt on ollut vaikka minkälaisia supistuksia ja juilimista, mutta ei niin ei. En enää usko, että itse voisi vaikuttaa. Painoarvio on nyt lähemmäs 4 kg ja oma paino on +14kg. Joka yö odotan ja samalla pelottaa, että nyt se alkaa. Ja niin ne yöt menee ihan harakoille. Murehtii asioista liikaa tai vauva pitää olympialaisia. Onneksi hän on kova liikkumaan.

Bom ja pikkuvarpaat 40+2
 
Bom, mulla esikoinen syntyi 39+6, toinen syntyi 40+2 (neuvolan mukaan 40+3) ja tää kuopus 40+6.

Saa nähdä mitä tekee d-tipat meillä, neiti on muutenkin nyt kätissyt vatsaansa ja tänään aloittelin noita d-tippoja. No jos näyttää siltä että masuvaivat lisääntyy ni jätän tipat hetkeks pois.
Muuten meillä menee neidin kanssa ihan kivasti, nukkuu ja syö. Hiukan on nyt alkanut olemaan hereillä, tarvis katsoa varastosta sitteri jossa neiti vois päivisin vähän aikaa köllötellä. Isompi neiti on kauhean avulias pikkuisen kanssa, toki hän kerkiää tekemään vaikka mitä sillä välin kun syötän pienempää.

Ehkäisystä, pitänee isännän kanssa vielä puhua. Hän on kyllä sitä mieltä että lapset ovat tässä, itse vielä haaveilen siitä yhdestä. Varmaankin jälitarkastuksessa tulee pyydettyä minipillerit ja sit varmaan tarvii harkita tuota kierukkaa.

Maijamehi ja katkarapu 2viikkoa
 
40+5 päivän aamu sarasti taas mahan kanssa, valvotun yön jälkeen.. nukuin illalta-kahdeksasta alkaen kun "ketutti" yksin tylsistyneenä vietetyn päivän jälkeen ja se kostautui sillä että valvoin klo 24-03 vielä kettuuntunempana :/ en ois uskonu että lasketun ajan jälkeen olo ois näin pettynyt ja kärttynen..
 
Johanna26: Täällä myös toisinaan vaikeuksia saada muksu nukahtamaan yösyömisen jälkeen. Ollaan koitettu hieman rytmiä luoda, eli illasta iltapesut, yökkärin vaihto, valot pois, äänet pois jne. Ehkä tuolla jotain vaikutusta on vähän ollut mutta ei nyt paljon. Välillä poitsu nukahtaa yösyömisten jälkeen kuin unelma, mutta välillä killittää silmät auki eikä asetu millään. Yleensä suurin valvomisen aiheuttaja on tuo halvatun hikka. Poika nukahtaa syliin, laitat petiin, pääset makkariin peiton alle niin jo alkaa hikottelu ja taas valvotaan väh. puoli tuntia että saadaan toinen taas nukahtamaan. Viime yö oli juuri tällainen. Poitsu heräsi, vaihdoin vaipan, syötiin, hää nukahti syliin, mutta väänsi kakat. Pakko vaihtaa taas vaippa kun toisella ahteri haavaumilla. Syötiin vähän lisää ja nukahti taas. Saan hänet petiin niin hikka iskee. Taltutetaan hikka niin toinen onkin ihan pirteä. Jätän poitsun petiin tutti suussa ja ei asetu, tietenkään kun on ihan pirteä. Pieni tilkka maitoa vielä uppoaa ja viimein, 2,5h syömisten ja nukuttamisten jälkeen nukahtaa. Herää vaan 1,5h päästä vääntämään kakkaa taas. ARGH! Ja tästä kun noustaan ylös n. klo 8 aamulla ei sitten asetukaan nukkumaan kuin vasta n. klo 13 päivällä. Itse haaveilin koko aamun päikkäreistä mutta eipä onnistunut. Jos sitä nyt menisi kun tuntuu että taisi tuo nyt tällä kertaa oikeasti tuonne asettua.

Mutta joo, meillä tosiaan pojalla nivusista iho hieman auki ja takapuoli myös. Koitettiin bephantenia mutta ei taida auttaa ja nyt laitettu talkkia. Poika huutaa kun syötävä kun kakat vääntää tai pesulla ollaan. Pitää tänään aloittaa ilmakylvyt kun niitä ei ole tajuttu tehdä. Mutta sitä ennen tää mamma nyt tosiaan menee sinne unille.
 
Mun "kaveri" sai 2.8 pojan ja musta tuntui pahalta..
Oltiin siis tietty yhtäaikaa raskaana ja mulla meni hermot siihen jo paljon ennen puolta väliä. Hän koko ajan vertaili asioita,ei antanu mulla olla omaa mielipidettä mistään ja vaikka neuvolan täti oli kieltäny häneltä suklaan,sanoi hän ettei paino voi sen takia nousta,vaan geenien.. Tuo oli musta hölmöä. Ei olla nähty piiitkään aikaan,enkä hälle kertonu kun Käpy syntyi..Toki se tietää tytön syntymästä,hänen miehensä ja mun mies pelaili vastakkain jalkapalloa,jossa kaverini mies mun ukkoa onnitteli.

Ehkä se,että musta tuntui pahalta,johtuu siitä etten itse saanu kokea luonnollista synnytystä ja kun tyttökin oli niin pieni.. Hänen poikansa on vain vajaan 100g kevyempi kuin tyttöni,Käpy on kumminkin sen 7vkoa jo. Ja kun olin varma että me saadaan poika ja kaverini saa tytön,menikin toisin päin. Toki tyttöä rakastan yli kaiken enkä osais aatellakaan että meillä olisi nyt poika.
En voi vaan mitään sille etten siedä kaveriani,vaikkei mitään hyvää syytä siihen olekaan :ashamed:
Tai ehkä sekin on syynä kun itse kärvistelin lapsettomuudessa yli 8v, mutta kaverini oli tämän miehensä kanssa ollut vajaan vuoden yhdessä kun tuli jo raskaaksi. Edellinen suhde aika myrskyisä ja masennuksen takia oli saikullakin ainakin vuoden.. Jätti pillerit pois kun mies oli vauvakuumeessa.. Itse taas söin kilokaupalla hormoneja ja satojen eurojen edestä piikitin niitä nahkaani ja toivoin todella että yksi munasarja riittää.. Onneksi riitti ja tyttö syntyi kaiken taistelun jälkeen!! :heart:


Olen tyhmä. : /


Tipetsu
 

Yhteistyössä