Heinäkuun hellemasut 2012 -HELMIKUU

Liikkeet: Alan olla aika varma että olen nyt useampana päivänä ja jo ehkä viime viikollakin tuntenut liikkeitä. Ne ovat vielä hentoja ja esim. töissä niitä ei juuri huomaa koska ei ehdi keskittyä mahan tapahtumiin mutta kun pääsee rauhoittumaan niin liikkeitä välistä tuntuu. :) Aika huikeaa. Viikkoja nyt 17+. Päältä tuskin tuntuu vielä ihan lähiaikoina.

Nännien kipu: Täällä nännit kipuilleet koko raskaus ajan. Välistä on ihan tosissaan kipeät ja aamuisin erityisesti tuntuu sängystä noustessa että ihan pakottaa. Kutinaa ei ole ollut.

ON: Liikkeitä tosiaan olen alkanut huomata. :heart: Muuten ei olossa muutoksia. Mielialat heittelee aivan sikana ja suutun sekunnin sadasosassa jos asiat ei mene kuten haluan. Itku-potku-raivarit iskee heti päälle.

Omena ja Napoleon 17+2
 
Huomenta taas, mä en enää aamuisin saa nukutuksi, niin tuumpa taas tänne.
Mä oon nyt hurahtanut katselemaan vauvalle vaatteita tuolta huuto.netistä. Ärh, mies saa sätkyn kun paketit alkaa kotiin asti tulla :LOL: Eilen kävin name it-myymälästä ostamassa kaksi poikaväristä (?) bodya. Ja edellis päivänä ostin sellaisen collegepuvun lindexiltä jonka olisin ostanut vaikka Pirkko olisi ollut Pirkko, on mun yhen suosikkijoukkueen värinen niin voidaan sitten syksyllä yhessä mennä matsiin <3
Nännien kipu/kutinaon täälläkin tuttua. Ja se että nännipihat kuivaa ihan hulluna! Välillä saa kuivaa ihoa rapsuttaa pois. Oon rasvaillut vaikka millä; vartalovoilla, bepanthenilla, locobase repairilla...ja jatkuu vaan. Ja välillä tuntuu että niillä on oma elämä liivien ja paidan alla. Oli muuten huvittavaa miten omatkin hormonit jo käy kovasti kun kummipoika oli sylissä nälkäisenä niin MUN tissit reagoi "nyrpistämällä" :LOL: Kummipojalla oli kova yritys kyllä hakea meikäläisestäkin ruokaa, imi ihoa ja paitaa, kun hän on sellainen "maailmasta loppuu ruoka"-tyyppi. Kokoajan nälkä ja sitten kun saa maitoa niin ei vältsyy muista hengittää. Ihana pieni mies sielläkin :heart: Ja mun ihan eka kummilapsi.
Onko muilla huimausta/tasapaino-ongelmia? Mä kaaduin viimeksi eilen, mut sehän johtui vain liukkaudesta...jep. Onneks lihaskunto on kuitenkin hyvä, ettei nyt ihan holtittomasti mene.Mutta siis kun on tapana saada hyviä ideoita nopeasti ja liikkeet sen mukaset niin aika usein tulee horjuttua ja joskus ihan kaaduttua :(
Tukivyötä oon miettinyt kun tää selkä on jo valmiiksi särki. Sain ystävältä sellaisen masun alle asennettavan. Onko kokemusta, et onko sellaisesta apua, vai pitäskö olla sellainen sekä alle, että ylle menevä? Tai kumpi on tuntunut paremmalta?
Ollut noista liikkeistä puhetta. Mulla istukka oli edessä ylhäällä ja kätilö sanoi että ei ihme että liikkeet ei tunnu kun illalla nukkumaan mennessä. Mutta mä uskon että tää pikkuinen tulee myös isäänsä, ei oo näin äkkipikanen ja hermoheikko kun äitinsä ;) Mutta jäin miettimään sitten tän istukan sijaintia, niin sehän on sitten tuossa läskin jälkeen ekana törmäämässä kaikkeen? Esim. turvavyö. Pitänee ehkä ihan joka kerta laittaa ja käyttää sitä turvavyön alenninta. Ostin kirpparilta käytettynä, kun en olis muuten malttanut ostaa..ehkä näiden pohdintojen jälkeen olisin. Taas tää on tälläinen oma-napakirjoitus...pitäis varmaan aloittaa blogi, niin paljon tuntuu kirjottaminen hyvältä...
Muttapa ihanaa vkonloppua!
Kati ja Den lilla prinsen(Pirkko) 20+3
 
Viimeksi muokattu:
Laitahan sitten linkkiä blogiin, kun sellaisen perustat ;) Ei mutta, vois olla hauska idea! :)

Mua huolestuttaa, kun Kepsukka on ollut niin "hiljainen" eilen ja tänä aamuna. Sykkeet onneksi sain aamulla hyvin kuulumaan. Onko muilla päivittäisiä eroja liikkeiden tuntumisessa?

20+3
 
Minnuska::hug: kovasti jaksamisia sinne!


Maanu kyseli noista liikeiden muuttumisesta...Mulla itselleen kun muutoinkin tuntuu tosi harvoin/vähän niitä, mutta yleensä silti joka päivä, välillä on parin päivän taukojakin etten tunne, kuten nyt. Kyllä se mua mietityttää, mutta vauva saattaa olla kääntynyt niin, että liikkeet osuvat lähinnä selän puolelle, istukkaan tms, jolloin ei niitä tunne vielä tässä vaiheessa.
Tiistaina rakenneuä, hui.,....

JA & 19+2
 
Liikkeistä sen verran, että minullakin vaihtelee se, miten paljon tuntuu melkeimpä päivittäin. Sillon kun liikkeitä tuntuu hyvin, niitä tuntuu melkein koko ajan ja voimakkaina. Välillä taas on päiviä, jolloin ei tunnu juuri mitään. Eilenkin koitin mahaa tökkiä kun on vauva ollut niin hiljaa koko päivän. Muutaman hipaisun onnistuin saamaan aikaan. Olen ajatellut, että riippuu vauvan asennosta, miten liikkeet tuntuu. Jos vauva potkii sisälle päin, eihän ne tunnu läheskään niin hyvin kuin jos potkii ulospäin. Tässä vaiheessa vielä vauva kuitenkin pyörii aika paljon kohdussa kun on vielä tilaa liikkua.

puppa 21+3
 
Liikkeistä alkaa tuntuun että kaikki ei ole kunnossa:| oon kuitenkin jo uudelleen synnyttäjä,ja istukkakin np-ultrassa sijaitse takaseinässä...niin kun tunnen jtn.se on todella hentoa kutitusta edelleen..joskus hyvin harvoin tuntuu enemmän semmosta möyrintää..mutta potkuja en oo tuntenut lainkaan...ja oikein kuulostella saa jos jtn.haluaisi tuntea,yleensä puoli makuulla tai maatessa...ja nyt mennään jo kuitenkin puolta väliä raskaudessa....

Onneksi on rakenne ultra torstaina,mutta alan kyllä jo pelkäämään....pelätään pahinta,toivotaan parasta:|
PTT 19+3
 
PTT, käsittääkseni np-ultrassa ei ole kuitenkaan varmaksi voitu sanoa istukan paikkaa? R-ultrassa sitten katsovat tarkemmin. Ihan kuin olisin lukenut täältä, että jollakulla olisi np-ultrassa ollut istukka takaseinässä, mutta sitten kuitenkin ollut etuseinässä. En ole varma.
 
Moikka! Nii..täällä on shoppailtu taas vauvalle..mun äiti oli ostanut vaatetta pikkuiselle,ja kävimme yhdessä lasten kirppiksellä.Sieltä hän osti minulle kestovaippoja,nallepuvun ja mekon.. : ) se nallepuku on siis semmonen pörrönen ulkohaalari,missä on nallen korvat.Sellasta olen halunnutkin.Kiva,että kirppikselläkin näkyi olevan aika paljon kestovaippoja myynnissä.Ostan sitten nekin käytettynä,ei oo varaa ostaa uutena,ellei oo joku supertarjous..
Arvatkaapa mitä? Pikkuinen tykkää myös Michael Jacksonista kuten äitinsäkin! Kuuntelin Thrilleriä niin se rupes potkimaan! :D Tanssijalka vipattaa? Tai sit se vaan hermostui musiikista.. :LOL: Aika kova potkimaan tämä lapsi.
PTT,ehkä sun lapsi on vaan rauhallisempi tapaus? Neuvolan kirjassakin sanotaan että "älä vertaa tätä lasta sen sisaruksiin tai toisiin samoilla viikoilla raskaana oleviin naisiin." Kyllä ne liikkeet siitä vielä vahvistuu! Ja tunnet kuitenkin jotain? Hyvä että pääset pian ultraan,kuitenkin,siellä ainakin varmistuu tilanne..
-MB & potkiskelija rv 22+0 POKS! (Nyt mun lapsi on sitten juridisesti henkilö,tämän jälkeen jos se syntyis,niin se katsottaisiin synnytykseksi,ei keskenmenoksi.Tosin hoitoraja on 23 viikkoa..Ja oikeus hakea äitiysrahaa alkoi! Mulla onkin heti tiistaina neuvola,missä saan raskaustodistuksen! Wii! Mies haluaa muuten muuttaa kolmioon johonkin lähemmäs yliopistoa,keskustan lähelle.Nyt asumme rauhallisessa lähiössä (Runosmäki),mikä olis erinomainen lapselle..mutta kai se muuallakin pärjää.. : /
 
Täälläkään ei oikein tunnu liikkeitä, mutta ehkä juuri tänään tunsin pitkästä aikaa jotain. On jotenkin mennyt usko siihen, että kaikki olis hyvin... mutta en ole siitä kuitenkaan alannut panikoitumaan.

Meikäläinen on ainakin sairaampi tapaus kuin ekassa raskaudessa :), ei siis odotuksen suhteen vaan tunnun saavani kaikki mahdolliset kulkutaudit. On ollut jo flunssa ja mahatauti ja nyt on taas flunssa (ties vaikka se poskiontelotulehdus, mistä moni on jo maininnut kans). Jotenkin olen todella väsynyt koko ajan, eikä mikään oikein huvita :(. Ehkä ne on nuo työt jotka väsyttää ja viikonloppusin on se fiilis, että jotain tarttis tehdä kun viikolla ei kerkee. Unet on mennyt nyt taas tuon flunssan takia ja viikolla olin aamuyöllä ylitöissäkin.
Pidän kuulemma todella kovaa ääntä nukkuessani. Edellisessä raskaudessa pidin sellaista ääntä kuin ääneettömällä ja värinähältyksellä soiva kännykkä (pöytää vasten) :), nyt ilmeisesti ääni on tästä vielä kovempaa.

SiinaS 19+4
 
Hei kaikille hellemasuille!!

Minä se vaan lueskelen täälä joka päivä, enkä sit millään saa kirjotettua. On niin paljon tekstiäki (mikä on tietty hyvä!!!) niin ettei muista mihin kommentois :D

Neljäs?: Voimia!! :(

Tipetsu: Mites se käynti sielä KYS:ssä, oliko mies mukana? Ja oliko sielä 4D?? :)

Liikkeistä olitte puhuneet.. Mä en oo ainakaan vielä tuntenu mitään. Hitsi kun sen kätilön(?) piti mennä nt-ultrassa sanomaan että voin tuntea liikkeet aikasin! :D nyt sit joka ilta hiljaa odottelen josko jotain tuntuis, mutta ei. Eiköhän ne ajallaan. Vielä en ainakaan panikoi!

Mulla on olo muuten ollu ihan sellanen ettei raskaana oiskaan, paitsi vajaa viikko sitten alkoi selkäsärky :( Viikko sitte su hirmusesti siivoilin aamupäivän ja kävin lenkillä. Ja sit illalla ku nousi sohvalta -> hyvä kun ei jalat lähteny alta :( levon kanssa asettui kipu hieman ja ke:na kokeilin käydä tanssitunnilla. Ei hyvä! Nyt harmittaa kamalasti jos ei pysty käymään tanssitunneilla. Ostin nyt sit tänään raskausajan tukivyön, katsotaan auttaako. Mä teen vielä sellasta työtä (hammashoitaja) ettei oikein sovi selkäsärky työnteossa :(
Tänään käytiin miehen kans katsastamassa vaunutarjontaa (meillä kun ei oo niistä sitte mitään kokemusta, niin aateltiin että ajoissa lähetään katsomaan millaisia on!). Yhdet oli tällä vaunureissulla ylitse muiden. Gessleinin visionit (onko jollakin??). Olin ite ihan yllättynyt, koska aiemmin aattelin että kolmipyöräsiä ei ainakaan, mutta oliki tosi näppärän tuntuset!! :)

Vatsanseutu on tällä viikolla kasvanu kivasti, mua jo ahdistiki et miksei se kasva vaan oli jumittunu samaan kohtaan! :D Pikkuhiljaa pikkuhiljaa...

Voikaa hyvin hellemasut ja antakaa vatsojen kasvaa!! :)

Kärppy ja pieni 16+5
 
Kärppy Oli mies mukana KYS:llä. Ei siellä kukaan mitään urputtanut. Ainoastaan siinä odotus tilassa on ehkä 5 tuolia,eli ukkelin pitää seistä jos itse istut,ei siinä muuta. Ja onhan käytävä hiukan ashdaskin mutta ei muuta kun ukko matkaan! :)


RV 21 POKS!!!!
:)
 
Heippa,

Huh, aina lueskelen mutta koskaan ei tuu kirjotettua.

Täällä mennään edelleen ihan rauhallisesti, ei tunne olevansa raskaana muutakun että ruokaa tekee koko ajan mieli..ja kauheesti kun yritän ettei ylimääräisiä kiloja tulis mutta kyl on nyt mennyt vähän penkin alle =)) tosin neuvola sano että painon nousu on juuri sen verran kun pitääkin eli n.200g viikko
Ja aloitin sillon syksyllä personal trainerin kanssa ihan into piukeena ennen raskautta ja treenasin 5 krt/viikossa parhaimmillani ni nyt, hyvä jos kerta viikkoon menen liikkumaan...oon vaan koko ajan ihan tajuttoman väsynyt. Onneks työssäni tulee hyötyliikuntaa paljon =)

tänään kyllä iski siivous spurtti, siivosin varastot ja kaapit ja kaikki, heh..nyt tuntuu et masu huutaa lepoa. Vähän säikähdin kun nostin tosi painavan laatikon ja sit alko vihloo mahaa aika lailla et toivottavasti en nyt tehnyt pikkuselle mitään..täytyy alkaa nyt kyl varoo.

Maha ei meinaa kasvaa mut kyl sen vauvamasuks tunnistaa. Mutta kasvaa kyllä ihan suoraa etiäpäin...oiskohan poika siellä =)
4D:hen pääsen reilun viikon päästä...sit jos kaveri näyttäs sukupuolensa <3

Ihana lukea teidän ultrista yms...jotenkin kateellisena kun täällä espoossa ei oikein tunnu mitään tapahtuvan...rakenneultrakin on vasta viikolla 21,hmm =( Neuvolassa kävin nyt tiistaina tokaa kertaa ja eipä tuolla mitään sanottavaa ollut...kaikki arvot oli tosi hyvät...tosin hemoglobini oli tippunut kuukaudessa 148:sta 133:een...siis eli hyvähän se on vielä mutta voiko kuitenkin toi vauhdilla putoaminen aiheuttaa ton väsymyksen? Mulla ei koko elämäni aikana ole hemppa ollut alle 145 =/

Eilen ostin itselleni sit turvakaukalon joten nyt alkaa olla kaikki isoimmat hankittu...vaunut ostan sitten huhtikuun paikkeilla kun äiti lupas sillon "tarjota"

Liikkeitä ei vielä tunnu mutta sitä odotellessa =)

kyl täs joka päivä miettii vauvan tuloa ja tulee vaan niin outo fiilis, ei osaa edes kuvailla...onko meitä tässä kodissa kohta kolme...ja minkäköhän näkönen kaveri sieltä tulee...huh...pää ihan pyörällä =D

Mutta voikaa kaikki hyvin ja huolehtikaa itsestänne <3
Mukavaa vikkonlopun jatkoa =)

Handed ja masun asukki 17+3
 
Olen koko päivän murehtinut, kun ei liikkeitä ole tuntunut, vaikka muina päivinä vauva on ahkerasti liikkunutkin. Olisi pitänyt vaan heti täältä hakea vertaistukea, niin ei olis tarvinnut stressata itseä ja miestä synkillä ajatuksilla.. Eli pieni ollut varmaan vaan selin masuun :)

Täällä on vatsa kasvanut ihan hirveästi pienessä ajassa! <3

hertta_g ja pikkuhoo 19+5
 
Täällä tuntui ensimmäinen kunnon potku tänään illalla :heart: oikein säikähdin ja säpsähdin kun tähän asti on tuntunut vain satunnaisesti jotain pientä räpellystä ja hentoja tökkäisyjä. Täälläkin on välillä päiviä kun liikkeitä ei ole tuntunut oikein ollenkaan. Mutta kyllä ne näköjään sieltä aikanaan tulee ja voimistuu :) Minulla myös istukka etuseinämässä joten liikkeet tuntuu lähinnä vasemmalla puolella tosi alhaalla ja parhaiten niitä on tuntunut istuessa.

Bebel ja niksu 17+3
 
Viimeksi muokattu:
Voi apua mikä yö oli!! Juoksin vessassa 5 krt.....eli noin kahen tunnin välein...ja aina oli suu kuiva ku sahara,niin join tietenkin.
Ihme et nyt ei kuitenkaan väsytä pahemmin...se väsymys tulee sit päivästä.

liikkeistä oon kans ite miettinyt et kaveri on aika rauhallinen tai sit jtn.muuta:| mut tunnen kyl päivittäin jtn.kovin heikkoina kuiteskin.
Eilen oli sit pakko taas ottaa doppleri ja heti ku masulle asetti ni kuulu pauke:h
eart: ja vähän siirsin niin oli aivan kohdalla ja jytisi:D helpottaa tooodella paljon omaa oloa!

Ja tulipa nähty taas 3 ultra unikin...taidan niiin paljon odottaa ja stressata tuota ultraa,et se tulee jo uniinkin:whistle:

Ihanaa LaskiaisSunnuntaita!!!!! Täällä ainakin ilma kamala...tuulee ja lunta pyryttää: / PTT 19+4
 
Liikkeiden tuntemisesta, itselläni tuntuivat potkut aika hyvin, kunnes kolmisen päivää sitten eivät tuntuneetkaan enää. Hiukan heti ihmettelin asiaa, ja pakko oli tietysti doppleroida, ja kaikki ok. Sitten aloin tuntea samaa "räpellystä"/kutitusta, kuin ennen potkuja, ja totesin että pikkuinen on vain kääntynyt potkimaan sisälle päin. :) Vieläkin tuntuisi näin olevan, saa nähdä milloin taas pyörähtää ympäri. Istukka minulla siis takaseinässä.

Alkaako teillä joilla maha kasvanut enempi, näkymään mahan malli? Itselläni ihan selkeästi sellainen leveähkö maha, ja ristiriitaisesti (ehkä, en kyllä oikein tiedä uskoakko näihin ennustuksiin ;D) ihan poikaolo.

A & pikkumuru 17+6
 
Puoliväli, Rv 20 + 0 POKS :D

Mulla on sellainen pieni kumpu tossa edessä, ennustuksien mukaan siis poikamaha, itsellä tyttöolo. No, huomenna se toivottavasti selviää.

Liikkeitä en ole itsekään mielestäni oikein tuntenut, niitä pieniä kuplan tuntuisia juttuja vaan. Olisivatko sitten liikkeitä? Mulle ei ensimmäisessä ultrassa puhuttu mitään istukan paikasta, joten siihen en osaa sanoa. Muuten normaali olotila jatkuu, puntarin mukaan kiloja on tullut 1 tammikuun alun jälkeen. Otin siihen alkuun sen 5 kg ja nyt ei sitten painoa ole enää oikeastaan tullutkaan. En tosin oleta, että menen samaan kuin äitini, kaikissa 3:ssa raskaudessa kiloja tullut n. 8kg.
 
  • Tykkää
Reactions: Hertta_g
Liikkeistä Tuntuu päivittäin. Toisena päivänä voimakkaammin kuin toisena. Mutta viime yö! Voi luoja,Ykä ei antanu mun nukkua yhtään! Koko yön hillui. Mies oli poikien kanssa viihteellä,niin tietysti senkin takia nukuin huonosti ja Ykä kai aisti mun hermostuneisuuden tms. Joskus 6:30 maissa (tuli 05:05 kotiin..) sain miehen hiljaseks sängyn pohjalle ja itsekin nukahdin,niin tuntui meininki tuolla masussakin rauhoittuvan. Nytpä tätä mammaa väsyttää ihan kamalasti ja töihin pitäs kohta lähteä :( |O

Nyt siis valmistautumaan töihin lähtöön..Huoh!



Tipetsu ja Ykä 21+1
 
Mulla tuo keskivartalo on paksu vaan. Eli ei mitään tietoa mahan mallista ja mielestäni näytän vain lihavalta,en raskaana olevalta :( Ja nyt ahdistaa sekin et kun itse tietää vauvan sukupuolen niin kaikki jotka näkee mut ja tietää että ootetaan rakkauspakkausta saapuvaksi, luulee tietävänsä että tyttö sieltä tulee. Ja nyt sitten en kerro jos ei suoraan kysytä!
Tuolla fb:n puolella oli juttua oman kropan hyväksymisestä ja varsinkin kasvavan masun, niin itsellenikin tää painon saaminen oli alkuun vaikeaa ja edelleen vertaan muihin:( Oon aiemmin laihduttanut 40kg painostani ja nyt se että pitkästä aikaan paino nousee,on ihan hirveää! Varsinkin aluksi. Oon puhunut tosiaan neuvolassa,hyvälle ystävälle ja personal trainerille tästä ja kaikki on tosi kannustavia<3
Ja mä en siedä keskivartaloon koskettelua kun omalta mieheltäni joka totuttelee edelleen poikaansa;)

Kati ja Den Lille Prinsen 20+4
 
kati-81 Just samasta asiasta meinasin kirjottaa...kaks päivää oon itkenyt ihan joka asiasta. Välillä ihan hämmennyn et mistä nyt taas itken...enkä edes keksi syytä. Mieskin tokas vaan et luuli päässeen helpolla mut ei...koska tähän asti oon ollut tosi rauhallinen =/ eiks noi mielialat kuulunutkaan alkuraskauteen,huoh =)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä