Heinäkuun hellemasut 2012 -HELMIKUU

Siinas sori kun en nyt muista (oot ehkä tuolla kertonutkin) mut miks mittailet noita sokereita? Eikä noi sun arvot todellakaan kuulosta korkeilta!!
Itse nyt mitannut kahtena viikkona, 3:na pvänä viikossa, 5krt päivässä ja miun arvot on kaikkea mahdollista 4.9 ja 7.9 väliltä. :eek:
Ni noi siun arvot vaan kuulosti vähän paremmilta..... :D
No huomenna on neuvola ni kuulee sit hänen mielipiteen noista..

Tsih, minäkin tilasin eilen Bola-korun netistä. :heart:
Tänne on tulossa neliapila. :) Ja mietin et tilaanko jonkun tuollasen ketjunkin vai tyydynkö siihen nyöriin mikä tulee mukana. Kunhan nään sen. :)
Ja unet jatkuu edelleen kummallisina.. :D
Eipä tänne ihmeempiä, tänään juhlimaan kummitytyn synttäreitä, jei!
Pääsee vähäsen herkuttelemaan.. :popcorn:

Johanna26&Patu 16+6 :heart: (huomenna poksutaan!!)
 
18 + 0!
Mietin tuossa, että kyllä meilläkin on harvakseltaan neuvola-aikoja. Kävin neuvolassa 4.1, ultrassa 9.1. Rakenneultra on 20.2 ja toinen neuvola vasta 29.2. Aika pitkällä välillä.
 
Viimeksi muokattu:
Johanna26: Mulla meni jostain kumman syystä sokerirasituksessa paastoarvo yli sallitun, oli 5,4 kun 5,3 on raja. Mittailen nyt sitten 3 kertaa viikossa, neljänä kertana päivässä sokeriarvoja, ettei raskausajan diapetesta tulisi. No ei ainakaan siltä näytä. Juuri mittasin tunnin ruokailun jälkeen ja arvo oli 3,7!! Eli enemmänkin alhainen verensokeri, enkä tiedä mistä se johtuu (mahataudistako vieläkin?!)
 
Hyvää Sunnuntaita kaikille! :)

Mistä olette löytäneen halvimmat Bola-korut? Tähän asti selaillessa olen todennut raskauskeiju.fi:in olevan edukkain.
Olen kanssa noista Bola-koruista lueskellu. Mieli tekisi hankkia mutta ylläri pylläri mieheni pitää sitä vähän turhana. Taidan jättää sauna oluet seuraavan kerran kauppaan, KOSKA PIDÄN NIITÄ AIVAN TURHANA :LOL:

Oletteko huomanneet eri musiikkien vaikuttavan mahaasukkiin?
Yleensä meillä soi iskelmäradio (joo olen erilaien nuori :D ) tähän musiikkiin ei reakoi millään tavalla. Eilen kävimme baareilemassa ja kun jumputi jumputi musiikki alkoi pauhata, alkoi myös mahassa tapahtua. Tunsin ihan selvästi useamman potkun illan aikana. Yrittikö hän viestiä et "Nyt perhana sitä musiikkia pienemmälle. Ei täällä saa nukuttua"
Tuntui myös jotenkin pahalta. Oliko sittenkään hyvä ajatus mennä. Tunnen jonkin näköistä syyllisyyttä.

Tämän hetken aivopurkaus
En muutenkaan ole baari ihminen, en tykkää kun musiikki on niin kovalla, eikä pysty keskustelemaan. Saan jo krapulan pelkästä viinan hajusta, kovasta musiikista,savukoneesta ja valvomisesta. Joidenkin ihmisten puolesta tunnen myötähäpeää kun heidän touhujaan katselin. Kuka kaatuili, kuka itkeä vollotti, Kuka oli pukeutunut liian pieniin vaatteisiin, kuka yritti tyrkyttää epätoivoisesti itseään kaikille.. Olen ehkä joskus kuulunut itsekkin tuohon samaiseen kastiin, että joku on minua katsellut kun on mennyt hiukka yli. Sielläkin kyllä ajattelin, toivottavasti itse en ole tuollainen ollut. Siitä pidän huolen, etten koskaan tule siltä näyttämään. Tätä mieltä on 22v tuleva nuori äiti. :D

18+4 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Bola-koru tilattu tännekin :) Haaveilin siitä varmaan jo plussasta lähtien, mutta nyt vasta tiladin. Olin ajatellut, etten hanki mitään ennen rakenneultraa, mutta siihen on vielä melkein kaksi viikkoa!!! Ratkesin siis :)

Täällä ollaan flunssassa.. Mies pääsi hiihtämään ja itse jouduin jäämään sohvalle peiton alle :( Huomenna tulee siis eka saikkupäivä raskauden aikana. Ihmeen kauan se kestikin! Sen kunniaksi onkin huomenna 18+0! <3
 
Siinas no on sielläkin sit tarkkaa.. Jos siulla on ollu paastoarvo 0,1 yli. :D
Miun paastoarvo oli 5.6 ja se 1h arvo jotain 11....
Mut kun ovat noin tarkkoja noiden kans. Hyvähän se tietty on jos seuraavat..

Milla+ itse tilasin oman Bolani Hattentatti kaupasta. :)
(ja samalla aivan ihanat pienet tossut)
Bola-korujen verkkokauppa | bolakorut.fi | bola riipus, odotuskoru, raskauskoru
Tuollakin oli aika kiva valikoma ja vähän erilaisia noita ketjuja.
 
Bola-korusta: Itse tilasin bola koruni täältä: Bola-korujen verkkokauppa | bolakorut.fi | bola riipus, odotuskoru, raskauskoru Hinnat vaihtelee korusta riippuen mutta postituskulut kuului korun hintaan, oma koru postituksineen siis maksoi 25e. En sen kummemmin jaksanut hintavertailua tehdä, tuntui että kovin suuria eroja suuntaan tai toiseen ei ollut muilla sivuilla ja samat korut pyöri hieman eri variaatioilla.

Onko muilla ollut paljon yöheräämisiä ja kevyttä unta?
Itse nukahdan kyllä helposti ja nukkua voisi vaikka kellon ympäri mutta nyt parina viikkona uni on tosi kevyttä. Herään pienimpäänkin risahdukseen ja se on kovin ärsyttävää. Korvatulppia olen käyttänyt mutta niitäkään joka yö halua pitää kun painavat inhottavasti ja korvakäytävä kipeytyy.

ON: Eilen tuli täällä ekan kerran verta vähän reilummin sänkypuuhailujen jälkeen. Säikäytti mutta vuoto kesti lyhyen aikaa. Vatsakipuja on vaan ollut nyt koko viikon ja eilen erityisesti tuntui tosi pahalle jo välillä. Vatsa ihan kovana joten aloin epäillä oisko ollut supistus? Huomenna neuvola joten täytyy ottaa puheeksi. Ilta tulikin sitten otettua tosi iisisti ja kipuja ei nyt ole enää näkynyt eikä kuulunut...

 
Bola-korun Sain mieheltä joululahjaksi! :heart: Puhelin siitä melko pian plussan jälkeen ja nt-ultra oli sopivasti ennen joulua,niin ilmeisesti mies sen sitten silloin uskaltautui mulle hommaamaan. Onpi sydämen mallinen kirkkain strassein kauttaaltaan vuorattu riipus. On tosi kaunis!


Musiikkiin reagoimisesta En ole huomannut vaikutusta,mutta toisinaan tunnen muljahduksia jos itse laulan :) Mitä sitten pieni mahtaa siinä kohtaa potkuillaan tarkoittaa...:whistle:


ON Täällä potkuja tuntunut tänäänkin monia. On se ihana tunne! Kaikki kai hyvin :)



Tipetsu ja Ykä 19+1
 
Moikka!

Bolakoruista... itekin nyt innostuin niitä tuolta kattelemaan kun olitte linkkiä pistäneet, olivat kyllä tosi kauniita, mut luulenko vaan että sellanen 20mm halkasijalla oleva pallo kaulassa on hiukan suuri? Voi olla toki mieltymys kysymys, mut itelle haluisin jonkun uuden korun (isännälle vois vinkata tulevasta ystävänpäivästä) jota vois pitää ihan yötä päivää ja toi vaikuttaa siihen vähän isolta? Kertokaa siis jookos käyttökokemuksia :)

Hankinnoista mä kans alkuun aattelinet mitään en osta ennen rakenneultraa, mut niin vaan torstaina ilmesty vierashuoneeseen ihanat Hartanin yhdistelmät... ne oli vaan niin hyvässä alessa ettei niitä voinu kauppaankaan jättää :)

Onko muilla suunnitelmissa hankkia turvavyönalenninta? Itelle huuto.netistä sellasen hankin ja nyt pakettia oottelen, kun ajelen paljon (työmatka 40km suunta) ja kaveri sitä suositteli...

Liikkeistä täällä ei oo vielä mitään selkeetä tuntunu, monena iltana oon kyllä jääny arvailemaan et olikohan toi ilmakupla vai vauva :) Ja tästä johtuen en tahdo saada iltasin unta kun niin kovasti koitan liikkeitä vahtia...

Karkauspäivää ja rakenneultraa odotellessa:heart:

Hiiha & Eeva-Ilmari 16+6 huomenna POKSUU :D
 
mikä tuo bola koru on?? koskaan en oo kuullutkaan? voinhan sen kyl googlettaakin:D

Itsekin ajattelin etten mitn.hanki tai tee ennen rakenne ultraa,mut kappas vain hain tnä varastosta 2 pahvilaatikollista vauvan vaatteita,semmosia 50-68cm kokosia bodyja ja kietasupaitoja ym., paljon vain oli niiiin vaalenanpunaisia,et otin vain neutraalit värit...

liikkeistä täällä alkanut nyt kuplia tuntumaan ihan jos tarkasti kuulostelen niitä,eli yleensä makuullani tai istuessani,ja ihan vain muutama päivässä.
Doplerilla tuli pelleiltyä taas aamulla,ja sykkeet huiteli siinä 133 paikkeilla..niin poikavauvoillako oli tuo syke alhasempi??

Ens keskiviikkona neuvola ja ootan sitä niin kovasti,aikaa viime käynnistä onkin jo 7vko!!! toivotaan et kaikki ok,ja hei mieskin pääsee mukaan!
PTT 17+4
 
Bola-korun hankin esikoisen raskausaikana. Aikani sitä käytin, mutta se tuntui olevan aina tiellä. Sen verran pitkällä täytyy pitää sitä että on edes toiveita että sikiö sen helinän kuulisi. Tuntui että aina kun kumarteli, sitä joutui ottamaan pois tieltä. Minulla on sen verta liikkuvainen työ, että se tuntui olevan aina tiellä enkä sitten kotona ikinä muistanut sitä pitää. Eli aika käyttämättä jäi kyseinen kampe. Nättejähän ne on ja jos työn puolesta pystyisi paremmin käyttämään, pitäisin todennäköisesti korua.

puppa 19+4
 
Bola-korut


Bola-koru on meksikolainen kaunis helistinkoru odottavalle äidille. Korua pidetään riippumassa äidin vatsan päällä ja lapsi voi kuulla korun hiljaisen soinnin kohtuun jo 20 raskausviikosta eteenpäin. Syntymänsä jälkeen lapsi tunnistaa korun soinnin ja koru rauhoittaa vauvaa esimerkiksi imetyshetkissä, kun lapsi voi hypistellä korua ja kuunnella sen tuttua sointia.

Tässä tiivistettynä :)

Minulle tulee sittenkin myös Bola-koru. Vinkkasin äidilleni, että katsoppas kun on kauniita. Äitini niistä innostui ja sanoi "Tilaa niin minä maksan" Hi hii! :)
 
SEE
SOKERIARVOISTA: Älkää missään nimessä vähätelkö noita sokerirasituksen tuloksia ja rajoja. Mulla kuopuksen raskaudessa sokerirasituksessa paastoarvo 5.3 eli rajalla, 1h arvo 10.5 eli hieman koholla ja 2h arvo normaali. Raskausdiabetes diagnoosi tuli ja ruokavalion ja kotimittauksien kautta hoidettiin. Mulla arvot pysyivät hyvinä ruokavaliolla ja kotona en saanut ikinä yhtään rajojen ylittävää arvoa, silti meidän vauva joutui vauvallaan alhaisten sokereiden takia. 2 vrk sokeritipassa ennenkuin sain pojan osastolle kanssani. Kannattaa vaan ollan niiden kanssa tosissaan!


Torstaina kävin sokerirasituksessa ja nyt kaikki näyttää hyvältä. Arvot ihanteelliset eli toivotaan että sama ei toistu tässä raskaudessa!

T: SEE rv 17+0
 
Poks! Rv 18!

Kunhan tulin poksumaan! Jotenkin epäillyttävän hyvät fiilikset maanantai-aamuksi! :)

Ite oon kyllä pitäny sitä rakenneultraa sellasena rajana ittelleni että vasta sen jälkeen saa alkaa tekemään hankintoja. Hirvee hinku jo olisi, mutta mä keksin projisoida mun hingut tekemällä kylppäriremonttia!! Oon ihan fiiliksissä kun pääsee laittamaan taas kotiin uutta ja hienoa! Vähän laatotusta ja lavuaarit ja kalusteet uusiksi! :cool:

Musta toi bola-koru on kyllä turhuuden turhuus :D Siis nätin näkösiä oli ne Swarovskin- kristallipallot, mutta kyllä taas raskaana olevia rahastetaan, ihan sama ilmiö kun häätilpehööreissä; "Osta, osta, kerranhan sitä nyt vaan.. "
 
  • Tykkää
Reactions: Ullis82
Heippa!
Mäkään en tosta Bola-korusta innostu, minustakin se on vähän turhaa rahastusta ja mun tuskin tulis sitä käytettyä. Mutta mielipiteitä on yhtä monta kuin kirjottajaa :) Mulla ois tää viikko lomaa, ens viikon tiistaina meen töihin, ja ärsyttää, että nyt kun sais nukkua, niin joka aamu oon heränny vessaan seiskan aikoihin, enkä sitten enää saa unta. Ja joka kerta melko täsmällisesti sama aika, onko muilla tullu tämmöstä?
Yö heräilyt sen sijaan on vähentyny, ennen täsmällisesti n.4-5 aikaan sai nousta ja nyt se on siirtynyt tuonne klo7... Huomenna ois neuvola, mikään muu ei jännitä kuin että paljon on paino noussu, muutenkin kun on jonkin verran ylipainoa, niin vaa`alle nousu on joka kerta yhtä hirvee kokemus. Perjantai iltana mies sai sykkeet ekaa kertaa kuuluviin, ja kuulu niin selkeesti, et todennäköisesti vauva oli just siinä anturin kohdassa, oli niin selkeä ja nopea. Nyt ymmärrän, kun moni sanonut, että kyllä sen vauvan sykkeen sitten erottaa kun sen kuulee, eikä voi sekottaa muuhun. :) sain n.140 sykkeeks, siinä kun ei sitä sykettä näy, niin piti ite laskee...
Mukavaa viikon alkua kaikille!

M-a-y+toukka 15+6
 
Hyvää maanantaita kaikki,

Täällä aamu alkoi pohdinnalla, varaanko 4D ultran viikolle 18....
Mulla on ollut kehitysvammainen sisko ja jännittää oikein kunnolla et voikun omalle muksulle ei periydy mitään...vaikka äitini tiesi kertoa että siskon kehitysvamma ei ole periytyvää sorttia...onko moni käynyt 4D:ssä tai menossa?

Hih, unet senkun jatkuvat...eilen illalla miehelle sanoin et minkähän leffan tänä yönä nään koska unet ovat säännöllisesti hyvin voimakkaita ja todentuntuisia...ja johan siellä yöllä taas nähtiin hurjaa menoa =)

Kauhee pesänrakennus vietti päällä ...koko ajan mietin uutta kalustusta kotiin ja oon jo kauheesti hankkimassa kaikkea vauvan huoneeseen mut pakko jarrutella viel muutama kuukaus....mene aika mene,heh

Mukavaa viikonalkua kaikki heinämasut =D

Handed ja mahanasukki 15+4
 
Bola-korusta pakko kommentoida. Itselläni se siis on mieheni ostamana. Olen aina sellaisen halunnut hankkia jos/kun tulen raskaaksi. Mutta tuo että odottajaa sillä rahastetaan,niin en oikeen usko. Kukin tekee oman päätöksensä sen hankinnasta,ei sitä kukaan pakota ostamaan, "osta,osta,osta"... Itse ajattelen sen sitten vaikka niin että ostan jokaiselta lapselta omansa,olkoon se sitten muisto heille heidän vauva-ajastaan..Toiset ottaa tatskoja nahkansa täyteen lapsen synnyttyä,toinen ostaa kalevan äiti-lapsi koruja (sika kalliita) joku ostaa bolan :)


Tipetsu ja Ykä 19+2
 
Oon jo hetken tuntenu semmosia pieniä liikkeitä,mut eihän niistä sit voi olla tässä kohtaa vielä varma..No eilen tuntu ekan kerran illalla kun menin makaan siis potku,ihan varmana ja sama tänä aamuna! Olo on jotenkin niin hämmentynyt etten oikeen edes tajua vielä koko asiaa :D

sokeriarvoista Mä olin parisen viikkoa sit siinä ja ylihuomena on neuvola,sit kuulee tuloksista jotain,jouduin sinne siksi kun esikoiseni oli niin suuri kokoinen syntyessään ja hän sitten viettikin sen 5pvää sokeritipassa teho-osastolla. Toivon olevani oikeassa että se kaikki johtu omasta karkki painotteisesta ruokavaliosta :) mutta toisaalta se vois ollakkin tämmöselle kermaperseelle hyvä jos joutuis oikeesti pakon edessä miettiin mitä sinne suuhunsa pistää. Sais ainakin hyvän alotuksen painonpudotukseen mikä alkaa täysillä heti kun leikkauksesta paranen.

kuntosali olikos täälä muita kuntoilijoita? mä ostin viikko sit taas tauon jälkeen kortin ja nyt käyn siä pyöräilemässä ja kävelemässä (pihalla ollu nyt niin kylmä ja pelkään kaatumista :)) sit painoja nostelen,kevyillä tietty ja jalkoja teen. Sais kesäls noi pienet allit veks ja jalkoja kiinteemmäks :) uimassa käyn kerran viikossa mitä koululta ehdin. Ihan mielenkiinnolla kysyn koska toi liikunta jakaa mielipiteitä ja just lukenut et raskaana oleva on harvinainen näky salilla,no musta ei vieläkään näe että raskaana olen mutta kaippa mullekkin tässä kevään aikana maha esiin pullahataa :)

tänään 17!!
 

Yhteistyössä