Heinäkuun Hellemasut 2012 **HUHTIKUU**

Nyt on ihan pakko kommentoida tuohon MB:n kommenttiin: "aika naurettavaa pelätä,suoraan sanottuna.vaikka synnytys hurjaa onkin". Hieman ajattelemattomasti kirjoitettu, vaikka jokaisella toki oikeus omaan mielipiteeseen on. Mutta, kenenkään toisen pelkoa ei voi mennä toinen ihminen arvostelemaan naurettavaksi, vaikka se omasta mielestä miten järjettömältä tahansa tuntuisikin. Pelot on jokaisen henkilökohtaisia asioita, jotka on kyseiselle ihmiselle täyttä totta. Niissä on taustalla paljon asioita, mitkä vain se asianomainen yleensä tietää. Kuten kati-81 tuolla kirjoittikin, kaikkia pelkoja ei voi järjellä selittää, kuten ei tunteitakaan. Kysyisin vielä MB:lta, että mikä tekee mielestäsi synnytyspelosta naurettavan, varsinkin jos sen takana on hengenvaarallinen kokemus?

kati-81, täälläkin herätty tänään klo 5 "pieneen" aamujumppaan :). Nytkö se sitten alkaa se valvominen.. Eipä tuo nyt muuten, mutta pitäisi vielä töissä 1kk jaksaa. Ja se vauva saa kaiketi olla vielä perätilassa useamman viikon, eikös se raja ole joku 36 viikkoa, kun ruvetaan suunnittelemaan toimenpiteitä.

Sairaalakassia mä ajattelin alkaa pakata ihan kohta. Viimeistään toukokuun alussa. Ei sitä koskaan tiedä, miten aikaisin se lähtö tulee, vaikka ensikertalainen onkin. Tuolta muista kuukausipinoista olen vakoillut, mitä sinne kannattaa laittaa. Mitäs ootte mieltä, pitäiskö meidänkin alkaa tuohon etusivulle listaamaan, mitä mukaan sairaalaan? Vai onko teistä liian aikaista. Kohtahan ekat heinäkuiset jo saattavat syntyä!

Pyöräilyä kokeilin viime viikolla, ja se oli ihan jees, tosin vaan Jopolla lyhyt matka salille ja takas. Kävely tuntunut välillä vaikealta, alkaa selkä ja jalkapohjat puutua (onko muilla jalkapohjien puutumista??). Tosin eilen kävelin parin tunnin lenkin ja se ei tuntunut missään. Eli päivittäistä vaihtelua ilmeisesti..

Mites teillä muilla paino vaihtelee? Siis niillä jotka useammin käyvät vaa´alla? Mä kävin tänään, ja paino olis 6 päivässä yht´äkkiä pudonnut 4kg :O, kun muuten ollut noususuunnassa. Pitäskö huolestua vai olla tyytyväinen?

Jebbis, täälläkin oli viime neukussa painoa tullut yli 700g/vko.. Mut ei mahda mitään :D

Muoks. Sellaista piti vielä pohtia, että hikotteleeko teillä muilla vauvat paljon? Mä oon nyt alkanut tuntemaan niitä, kun kaveri on kääntynyt. Tuntuu, että kestävät aina kauhean kauan! Ei siinä ainakaan itse unta saa, kun toinen hikkailee :heart:

Muoks 2. Onko normaalia jos valkovuotoa tulee jopa collegehousujen läpi? Näin tapahtunut vain kerran kylläkin. Mutta, mistä tietää tihkuuko lapsivettä vai onko valkkaria? Virtsankarkailua se ei mielestäni ollut. Nyt pidän varmuuden vuoksi pikkuhousunsuojia.

Näköjään nyt on sitten paniikkivaihde iskenyt yht´äkkiä :D

Sorry, pitäis varmaan kirjoittaa hieman useammin..

Maanu ja Kepukka 28+5
 
Viimeksi muokattu:
Mä just tosiaan eilen mietin sitä sairaalakassia ja ajattelin kyllä sen viimeistään toukokuun lopussa laittaa kuntoon... Jostain pinosta katsoin, että synnyttämään oli menty jo 32viikolla, niin mulla ois siihen vaan 2 viikkoa.. :O Ja ihan oikea-aikaiseen synnytykseen 6-12 viikkoa... joten kai se lähtö sinne jossain vaiheessa tulee :D

Mies ehdotti, että laitetaan mulle proteiinipatukoita mukaan, että jaksaa punnertaa :) Mitäs eväitä muut on miettinyt? :)

Onko muilla vauvat missä asennossa? Meidän poju jostain syystä pääsääntöisesti nykyään viihtyy kyljittäin.. Rakenneultrassa oli pää alaspäin, mutta viimeisen kuukauden se on ollut pää toisessa kyljessä ja potkinut toiseen kylkeen.. Ja tuntuu, että taitaa välillä vaihtaa toiselle kyljelle... Hauska, kun pää tuntuu ja näkyy ihan välillä vatsan läpi ihan selkeästi :)
 
Huomenia!


Entinen Tipetsu tässä..En pääse enää jostain ihme syystä entisillä tunnuksillä sisään. Herjaa vaan että tunnus tai salasana väärin,eikä tunnista s.postiakaan jos sinne koittaa tunnuksia saada..Oon laittanu ylläpitoonkin kolme viestiä mutta eipä sieltäkään kukaan vastaa! Todella syvältä. Ois yksityisviesteissäkin tärkeitä juttuja,joten ihan kiva ois päästä entisillä tunnuksilla kirjatumaan!


Täällähän on käyny kiivas keskustelu sektio vs. normisynnytys..Itse en halua sektioon,vaikka se taitaa olla kuitenkin edessä. Siihen liittyy omat riskinsä,kuten alatiesynnytykseenkin,en halua olla sairaalassa viikkoa ja olin todella kipeä laparoskopiankin jälkeen,vaikka oli vain 4 pientä haavaa. Tuostakin toipuminen vei 2 vkoa,ennenkuin pystyi kävelemään kunnolla. Kiva kesällä sitten haavoja pitää puhtaana jne. Ja ehkä pohjimmainen syy on se,että mun mielestä alatiesynnytys on ainoa oikea synnytystapa,koen epäonnistuneeni naisena jos en voi synnyttää normaalisti :(
Mies kyllä sanoi että vauva on spesiaali tapaus. Hänen alkuun saattaminenkin vaati yli 8 vuoden selittämättömän lapsettomuuden,itkua,epätoivoa,surua,itsesyytöksiä,lääkärikäyntejä ultria ja lopuksi yli 1000e hormoni hoidon ja erittäin epäonnistuneen IVF-hoidon...Kuitenkin pieni saikin luomusti alkunsa hotelli-viikonlppuna ;) Joten tämä lapsen maailmaan saattaminenkin taitaa vaatia omat vaikeutensa..Mutta istukalla on viimeset mahikset siirtyä nyt ja 4.5. se sitten katsotaan.



Sairaalakassia en ole edes ajatellut. Toisinaan kyllä vauvan kotiintulo vaatteita,että mitähän sitä vastasyntyneelle voi pukea kesällä..?


Hikottelusta Täällä hikotellaan tosinaan ja tuntuu kyllä aina että kestää melko kauan. Hauskalle tuntuu masulla :)



Mulle voi päivittää listalle Tipetsu/Ykä2012, ikä 28

Tänään synttärit,kuten isälläni..:)


Ainiin,la poksui rv 29! :)




-Ent. Tipetsu/nyk. Ykä 2012 rv 29+2-
 
  • Tykkää
Reactions: Omena85
naurettavaa pelkoa :D huh huh,ei voi muuta sanoa. oli kyse sitten synntys pelosta tai mistä muusta pelosta niin on naurettavaa nollata toisen tunteet. jokainen meistä varmasti pelkää jotain ja ne pelot tulevat eri syistä,toinen ei välttämättä voi ymmärtää toisen pelkoa mutta ei kyllä ihan noin rankasti voi sanoa...

sektiosta vielä voisin laittaa tänne myös linkin ja eri ihmisten tarinoita siitä miten alatie synnytyksessä on käynyt,huonosti. mutta en tahdo pelotella ketään,en varsinkaan itseäni :) synnytystä mietin kauheasti muutenkin ja uniin on tullut. saapi nähdä kumpaan päädyn,luulen kuitenkin että sektioon menen.

kirppis löydöt ihan mahtavaa kun saa taas kirppistellä ja käyttää huutista :) tolle 9v ei enään aikoihin ole löytynyt mitään mitä itse kelpuuttaisin ja ton ikäset (ainakin meiän likka) käyttää kyllä ne vaatteet,yllättävää kyllä vaikka viikossakin ihan loppuun :)
nyt on kiva kun saa ostella taas! eilen kaappiin niitä järkkäilin niin oho,sitä onkin tullu hamstrattua oikeen urakalla mutta vielä tarvitaan. ei voi olla ihanempaa väri yhdistelmää kun vaaleanpunainen ja valkoinen :D

äitiyspakkaus oon toisaalta pettynyt et otettiin sen mut olihan siinä nyt sitten se laatikko ja lakanat,peitto ja tommoset. meillä kaikki vaatteet menee kirppikselle suoraan ja ne kestovaipat myös,toivottavasti joku kelpuuttaa. itse en pitänyt väri maailmasta ja en pidä potkuhousuja vauvalla :) mitäs muut ootte tykännyt sisällöstä?

tällä viikolla neuvola lääkäri,sit saan sen sydänfilmi seuranta laitteen. ihanaa kun vihdoin pääsen niihin tutkimuksiin kun saanut koko tän ihanat 27 vkoa kärsiä rytmihäiriöiden kanssa :/

moottoripyörä mies hakee talvisäilöstä omaan talliin tällä viikolla ja koska mulla ei vielä isoa mahaa ole niin elättelen toiveita et vielä pääsisin jollekkin mummo ajelulle edes ennen synnytystä :)
 
Tulin täältä vain kysymään: Jos joku on nähnyt mun työmotivaatiota (tai edes vilahdusta siitä..) laitatteko tulemaan takaisin, edes osan? :p 30 työpäivää jäljellä.

Ens viikonloppuna maalataan muksun huone uudestaan (ihan vain valkoisella) ja laitetaan uusi parketti. Aika nastaa.

t.nim. Pepi & Pikkune 28 + 1 ja kadonnut työmotivaatio ;)
 
Sairaalakassia en ole vielä ehtinyt miettiä yhtään. Lähinnä nyt pyörii mielessä vaatteiden ym. puuttuvien tavaroiden hankinta, vaatteiden pesu ym. :) Joskin sitä kyllä mietin kuten Tipetsu että mitä sitä sitten kesävauvalle laittaa päälle sairaalasta lähtiessä. Parikin vaihtoehtoa kyllä itellä olis.. :D

Maanu: Minä kysyin neuvolatädiltä kun itsellä on myös runsaasti tullut valkovuotoa, että onko ihan normaalia, ja sanoi että kyllä on. Valkovuotoa voi kuulema tosiaan tulla niinkin paljon raskausaikana että tosiaan housut kastuu ja voi jo herättää epäilyksiä että lapsivettä tulee. Mutta ei kuulema ole vaarallista tuo valkovuodon tuleminen, itse kun epäilin että oisko joku tulehdus ollut mutta ei.

äitiyspakkausta odotan ihan hirmuisesti! Kelan sivuille viime viikon lopulla ilmestyi hyväksyvä päätös joten nyt ei muuta kun ooteltava että paketti ois noudettavissa. Itse tykkäsin niistä neutraaleista väreistä kun en ole mikään pinkin tai vaaleansinisen ystävä tai muutenkaan kovin värien perään. Ruokalappua inhosin kuvan perusteella, ihan liian retro mun makuun :D

Pepi: Täällä olis myös vaavin huoneen remppaa tiedossa. Pitäis vanhat tapetit ottaa alas ja laittaa uutta päälle.

Mutta nyt lähdettävä syömään, masussa sen verta myllätään että ois ilmeisesti ruoka-aika. :)

Omena ja Pikku N 25+5
 
  • Tykkää
Reactions: Maanu
Jahas,arvasinkin oikeastaan että mun kommentista tulee sanomista.Njoo,oli kai se kovasti sanottu,että on aika naurettavaa pelätä synnytystä..mutta siltä musta tuntuu.Varsinkin,jos se on sellaista että ollaan vieraannuttu elämästä niin paljon,että ei kestetä mitään.Tarkoitan lähinnä ensisynnyttäjiä,joilla ei edes kokemusta synnytyksestä.Tai pelätään kontrollin menettämistä..kun todellisuudessa kaikkea ei voi kontrolloida.Ja jos on takana vaikea synnytys,niin eihän se tarkoita että seuraava pitäisi hoitaa sektiolla.Ts. tunteet täytyis pitää erillään lääketieteellisistä päätöksistä.Ymmärrän,että joku voi pelätä,mutta mielestäni se ei ole syy sektioon.Sektiotahan vasta pitäisikin pelätä,siinä on suurempi verenvuodon ja kohdun menettämisen riski! Ja pitkä toipumisaika rajoituksineen.Mutta jos täällä nyt on joku,joka haluaa sektion pelon takia,niin pyydän anteeksi sanojani.Eihän se pelko sinänsä ole naurettavaa,vaan voi olla hyvinkin perusteltua.
Ykä2012,älä ole niin kova itsellesi.Eihän se ole sinun naiseuden vika jos sektioon päädytään.Eihän istukan kiinnittymispaikka ole mitenkään yhteydessä sun naiseuteen.Se on vähän eri juttu,jos lantio on liian kapea,niin sit EHKÄ voikin ajatella että naiseudessa on vikaa,kun rakenteellisesta syystä ei pysty synnyttämään..Ymmärrätte varmaan eron.Mutta älkää nyt kukaan loukkaantuko tästä,tämä on vain pohdintaa! Ykä2012,olet varmaan superonnellinen vauvastasi! Aika ihana teidän tarina siitä,miten raskaus alkoi,vaikka alku on pitkä ja surullinen.Ajattelitteko kertoa sen joskus lapsellenne? :)
Sairaalakassi: pakkaan sen vasta sitten kun lähtö tulee -tarvitsen tavaroitani! Listan teen kyllä hyvissä ajoin,ettei mitään unohdu.
Äitiyspakkaus: ihan jees,ehkä vaatteita on vähän liikaa,kun niitä tulee varmaan kaikille muutenkin ovista ja ikkunoista,ja kirpparilta saa lähes ilmaiseksi mieleisempiä..ehkä niiden tilalla vois olla kestovaippoja (tosin kaikki ei niitä käytä) ja enemmän hoitotarvikkeita..Mutta nyt minä lähden ultraan ja asioille! (Tule tyttö,tule tyttö..) :wave:
 
sairaalakassiin kolme muksun kokemuksella : suklaata, huulirasva, oma vaatekerta(omia alkkareita ;D ), liivinsuojia, suihkusaippua ja shampoo/hoitskari, ....voin kertoa että jos pidemmän rytkyn joutuu sairaalas hengaamaan niin voi mikä autuus olo kun käyt suihkussa ja sulla on ihanan tuoksuista suihkusaippuaa mukana, sen jälkeen laitat omat collarit ja lökökamat niskaan niin nam! suklaalevy viereen ja pieni tuhisija niin kaikki on mallillaan <3
nää on näitä äitiyden pikku iloja ;D

MB:lle muksaa ultraa! tuuhan kertroileen sitten kuulumiset! :)

pelko mä en ekassa raskaudessa osannut pelätä, en tosin nytkään pelkää synnytystä. Mutta en myöskään vähättele yhtään niitä ketkä sitä pelkää...se on mahottoman iso asia ja jokaisella niin erilainen. Mutta ensisynnyttäjille voin sanoa että sitä ei kannata etukäteen pelätä ja jännittää, kaikki menee niin omalla painollaan. Ja kun ei tiedä mitä on tulossa, ei voi tietää mitä pelätä... ;D minulla on takana keskimmäisen kanssa melko kaamea vauva-aika joka synnytyksestä ilmeisesti johtui...2 isoa leikkausta 1v sisällä pienelle. nyt kaikki kondiksessa mutta siltikin huoli on suuri aina toisesta. :/ en siitä halua enempää kertoilla mutta haluan vain kertoa että kaikki ei todellakaan aina mene niinkin suunnittelisi. sen takia en synnytyssuunnitelmia suuremmin ole tehnyt koskaan.

kirpparit on mun aarreaittoja <3<3<3 sieltä bongaa niin hyviä löytöjä että...mammavaatetta ja lasten vaatetta pääosin...mee laik!

nyt syömään etten yrjöö... muut perheestä edelleen oksutaudissa :X

onona ja nelonen 25+6
 
SEE
Sairaalakassin pakkaaminen Nyt kolmatta odottaessani voin sanoa ettei ole kyllä käynyt edes mielessä. Itse asiassa mä en kyllä ole tarvinnut juuri mitään ja kaikki voi sitten mies tuoda jälkikäteen. Mulla ei ole ikinä ollut kuin neuvolakortti, omat shampoot ja hoitoaineet, hammasharja ja tahna, deodorantti, kännykkä ja liivinsuojat ja kotiutumisvaatteet itselleni ja vauvalle. Tokassa synnytyksessä mulla mukana vaan neuvolakortti ja mies toi sitten muut perässä sairaalaan... Joten en aio nyttenkään pakata kuin sitten loppuviikoilla jos jaksan....

Synnytyspelko on luonnollista jännittää jotakin niin suurta ja erilaista ja juuri se että itse ei voi asioita kontrolloida ja päättää eikä hallita tekee siitä pelottavaa. Itse pelkään ihan kauheasti kolmatta sektioita vaikka moni sanoo että se on nyt sitten sulle jo tuttua puuhaa, päinvastoin pelkään joka kerta enemmän ja ajattelen että voiko vielä kolmannen kerran mennä kaikki hyvin....

T:SEE rv 27+1
 
hui kun on tullut tekstiä!!!
Mä en ymmärrä tätä kaksplussaa...pari päivää en oo päässyt koko sivuille:headwall: ja nyt koitin googlen kautta,ja pääsin:O se herjas vaan tilapäivitystä,huoltokatkohan tällä palstalla oli.

No ihanaa kun pääsin lukemaan teitin kuulumisia ja ajatuksia!

synnytys on alkanut vaivaamaan ja pyörimään mielessä....mulla o itelläni kaameet muistot vaan kuopuksesta...haluan itelleni kaikki kivun lievitykset! spinaalipuudutusta oon aatellut..
Suihku eikä ilokaasu auttanut mua lainkaan,ilokaasua vedin värin tai sit ei vaan muutes toiminut ja oksensin lopulta kun menin suihkuun synnytyksen jälk.
oliko täällä muita sokeritarkkailijoita?
Mä olen nyt tarkkaillut sokereita..ja muutama arvo ollut koholla..ja aika terveellisestä on nyt tullut syötyä tän 6pv ajan,huomenna sit soittelen terkalle tuloksista,ja katotaan mitä se sanoo...insuliinia en millään halua alkaa pisteleen..ennemmin vahdin sit tota syömistä vaikka sen 2kk!!!
'
Vauva myllertää väliin hurjastikin...enkä tie olleskaan asennoista missä on,onneksi on neuvola lääkäri perjantaina,tietää vähän taas jtn.

tavaroista enäää puuttuu kaukalo,joka haetaan vasta kesäkuussa,ja sit vaunut on tuolla kellarissa,ne pitää pestä ja tuoda kotio. muutes pikkutavaratkin alkaa olla ostettuna,tutteja on jo monta ja tuttipulloja.
ainiin vaippoja ei oo yhtään:O eikä korviketta.
PTT 26+5
 
Synnytyksestä, pelosta yms:

Mulla on viisi alatiesynnytystä takana ja suoraan sanottuna tuleva ahdistaa ja pelottaa ihan perkeleesti.
Neljännen lapsen synnytyksessä tapahtui kaikenlaista, sattui niin että taju lähti monta kertaa eikä oikeastikaan ollut kaukana etten kuollut.
Epiduraalit ja kaikki oli mutta eipä nekään aina toimi.
Viidettä odottaessa kävin pelkopolilla, josta ei ollut minkäänlaista apua (eivät ottanet tosissaan ja käynnit meni aina vaan parkumiseksi) ja loppuraskauden olin lähes hysteerinen.
Viides synnytys meni lopulta ihan ok mutta ei ne alatiesynnytykset mitään SUURIA KOKEMUKSIA ole olleet, mieluummin menisin sektioitavaksi.

Nyt salaa(hah) toivon taas että vauva olisi vaikka perätilassa niin pääsisin sektioitavaksi, ei sekään vaihtoehto helppo ole mahdolllisine komplikaatioineen mutta ajoittain ajatuskin synnyttämisestä tuntuu mahdottomalta.

Suorastaan vituttaa että joku synnyttämätön ihminen tulee ja sanoo synnytyspelkoa naurettavaksi...

Mulla on kamala stressi kun kaikenmoista paskaa tapahtunut perhepiirissä ja oon aivan kypsä tähän koko raskauteen. Voi kun vaan ois jo vaikka elokuu ja vauva maailmassa ja raskaus takanapäin.

kuures 27+6 tms
 
Tipetsulle synttärionnittelut :flower:

Sairaalakassia en ole vielä edes miettinyt enkä vielä ole aikonut pakata. Ehkä touko-kesäkuulla sitten. Jotain listoja olen kyllä lukenut ja vanhasta muistista tietää mitä siellä tarvitsee.

Hankintoja ei olla muutenkaan tehty vielä mitään. Isoimmat jutut löytyy kellarista esikoisen ajalta ja muutamia tarpeellisia juttuja olen saanut kavereilta. Miehen siskolta tulee paljon vaatteita mutta katsellaan niitä sitten toukokuussa. Toukokuuta odotan muutenkin jo kovasti kun silloin pääsee vihdoin lomailemaan ja keskittymään kunnolla tähän vauvan tuloon :) Silloin pitäisi sitten hankkia puuttuvat tavarat, ettei mene ihan viimetinkaan. Ainoa isompi hankinta tulee olemaan vaunut. Esikoisen vaunut tosin löytyy mutta haluttaisiin uudet ja siistit tälle uudelle tulokkaalle.

Synnytystapa selviää sitten aikanaan. Alkuraskaudessa minullakin oli istukka kohdunsuulla joten jo silloin asennoiduin niiin, että sektio saattaa olla edessä. Nyt istukka on kuitenkin noussut joten sen puolesta varmaan voi synnyttää alakautta. Tämä raskaus ja vauva on muutenkin niin iso lahja kaikkien vaikeuksien jälkeen ja tätä edeltävine keskenmenoineen, että synnytystapa tuntuu ihan sivuseikalta. Luomu-alatiesynnytys on koettu esikoisen kanssa ja tämän kanssa menee sitten miten menee. En aio tälläkään kerralla "suunnitella" synnytystä sen kummemmin vaan mennään taas sen mukaan mitä eteen tulee.
Synnytys ei pelota mutta kuitenkin mietityttää jollain tavalla. Toivottavasti menisi yhtä hyvin kuin esikoisen synnytyskin. Epiduraalia olen miettinyt ja varmaan tällä kertaa sen haluan jos vaan mahdollista.

Jaanamaria tervetuloa vaan Saksaan :wave: täällä on hyvä terveydenhoitosysteemi ja jos jotain kysyttävää tulee niin laita viestiä. Vastailen mielelläni!

Bebel 25+5
 
Maanantaita hellemasuille!

Meillä mies tunsi tänään ekaa kertaa kunnolla pikkumiehen potkut :heart: kerran aiemmin tuntenut pienen potkun, mutta tänään aamulla tuli kunnolla monoa :D aamulla torkutin herätyskelloa ja makoilin miehen kainalossa, tunsin siinä sit että pikkumies potki kylkeen kunnolla joten siirsin puoliunessa olevan miehen käden siihen. Hetken päästä pikkuprinssi potkas kaks kertaa mojovasti ja mies oikein henkäs syvään :D kysyin että mitä, mies kysy että liikkuuko vauva? Oli kuulemma oikein pelästynyt kun unenpöppörössä oli tullut potkut käteen :D :heart:
Työmotivaatio on kyl niiiiin hukassa. Huoh.
 
  • Tykkää
Reactions: Morning Butterfly
Voi pirkaleen pirkale; oli neuvola tänään ja painoa tullu 7 kg viime kerrasta!!!! :O Siis ihan järkkyä, yli kilo viikossa!! Noh, ihan oma syy että kuvittelin voivani syödä niin paljon herkkuja myös lihomatta paljon...eli nyt alko "laihari" :) eli herkut pois :(

Muuten kaikki hyvin nevolassa ja kohdunsuukin oli kiinni niinkuin pitää :)
 
Äitiyspakkaus: Itse tykkäsin tästä äitiyspakkauksesta oikeastaan enemmän kuin vuoden 2009/2010 pakkauksesta. Varmasti monikin vaate menee käyttöön.

Tarvikkeista: Emme ole hankkineet -yhtään- mitään vielä.. Onneksi on toinen lapsi kyseessä, koska kaikki oleellinen löytyykin jo. Olishan se kivaa ostella uudellekin tulokkaalle jotain. Ehkä sitten pian intoutuu, kun se lomakin alkaa. Ainakin sitä "pesänrakennus viettiä" odottelen, koska tarkoituksenani olisi siivota koko talo ensi töiksi :).
En ole vissiin edelleenkään sisäistänyt kuinka pitkällä tässä raskaudessa ollaan, äitiyspakkaus haettiin postista torstaina ja eilen aamusella (sunnuntaina) sen avasin :). On niin hissukseen tämän odotuksen suhteen.

SiinaS 28+6
 
Heippa masuiset!! :wave:

Täällä vietetään tänään ja huomenna vielä vapaapäivää ja sitten oiskin 8 päivän työputki.. mut ne on viimeiset 8 päivää!! Wuhuuuu! :popcorn:
Kyllä sen kestää vaikka päällään seisten kun tietää et sit pääsee kesälomille ja sit äitiyslomalle! :heart:

Sairaalakassista sen verran että en oo kyllä ajatustakaan uhrannut koko kassille.. Kai sitä pitäs alkaa funtsia. :D Ehkä sit ku jään kotiin..
Eiköhän tota ehi vielä miettiä. Ehkä. Pitääkin käydä kattoo niitä elokuisia...

Tänään käyty neuvolassa ja nyt ekaa kertaa neuvolalääkärilläkin sitten.
Kaikki ok, sokereista ei tullu sanomista vaik pari arvoa olikin yli. Mut nekin ylitykset oli ihan omista herkuista...Painoa tullut vähän lisää mut vieläki ollaan 1kg miinuksella. :) Verenpaine oli 129/78 ja Hb 126. Kohdunpohjan korkeus oli 24 ja pienen syke oli 145. :heart:

Niin ja ostin aaaaaivan ihanan vauvakirjan. En voinut vastustaa.
Pääsee nyt jo odotusaikana täyttämään joitain kohtia.
Löysin netistä kuvan tuosta kirjasta: Pompannappisilmä: Rakkauspakkauksen vauvakirja
Pitää varmaan tänään jo vähän jotain raapustella, hihiihi. :)
Masun kasvatusta kaikille!! :wave:

Johanna26 & Patu 27+0 :heart:
 
Tervehdys!

Huomenna olisi ohjelmassa neuvolalääkäri ja samalla saan kuulla viime viikkoisen sokerirasituksen tulokset. Kun en todellakaan jaksanut soitella neuvolaan ja kysellä niitä.

Synnytystavasta näyttää olevan täällä olleen kiivasta keskustelua. Itse toivon alatiesynnytystä, mutta jostain syystä jos se ei onnistu, niin sitten sektio. Edellinen synnytys ei ollut mikään ihannesynnytys (sydän äänten lasku, imukuppi ja tieto siitä, että jos ei olisi imukupilla siinä vaiheessa tullut, niin olisi ollut leikkuriin lähtö). Mutta synnytyspelkoon ei voi kukaan kyllä sanoa, että se on naurettavaa. On kyllä todella ajattelemattomasti sanottu - varsinkin kun osalla voi olla taustalla hyvinkin rankkoja synnytyskokemuksia, jotka kuitenkin voivat olla hyvinkin traumaattisia.

Hankintoja on jonkin verran tehtyinä. Vaunut ostetaan työkaveriltani kesällä, pinnasänky on alhaalla varastossa odottamassa kesää, samoin pinnasuoja ja uusi patja+petari odottaa kesää. Petivaatteita onkin esikoisen jäljeltä, kun hänelle ompelin itse mieluisia. Turvakaukalo telakoineen on odottamassa ja vaatetta on alkuun riittävästi. Harsojakin on joilla pääsee alkuun, samoin pieniä pyyhkeitä. Harsoja meinasin lisää ostaa. Mitään suurempaa ei pitäisikään puuttua tai ei ainakaan mieleen tule. Itselle joudun ostamaan imetysliivejä, kun veikkaan ettei entiset enää inahda päälle ja haluan kunnolliset ja tukevat, kun rintavarustusta löytyy ennestäänkin. Kestoliivinsuojia minulla onkin, en tykännyt kertakäyttöisistä, eikä esikoiseen aikaan hirveästi rinnat vuotaneetkaan. Tutteja ja tuttipulloja ostetaan tarpeen mukaan. Olen miettinyt imetystyynyn ostoa, esikoisella en tarvinnut, mutta nyt mietin, että en ehkä pystykään imettämään niin paljoa makuultaan kuin esikoista. Onko kenelläkään kokemusta imetystyynyn tarpeellisuudesta? Rintapumpun meinasin ostaa, jos tarvetta ilmenee. Esikoisen aikaan minulla oli pumppu ja ihan hyvänä pidin. Jonkin verran pumppasin maitoa pakkaseen ja pulloon valmiiksi, jos olin pitempään poissa. Tosin pulloa esikoinen ei sitten huolinut :D.

Ihana kyllä nauttia lomaviikosta. Olisi enää 14 vuoroa töitä ja sitten pääseekin kesäloman viettoon. Ihana ajatus. Työmotivaatio tahtoo olla hukassa, mutta työpäivät kyllä menevät sitä tahtia, ettei ajankulua töissä edes tajua.

Kattiina ja pirpana 26+3
 
No moi taas! :wave: Ai elokuisissa on syntynyt jo useampi vauva? :O No ne on sitten todella ennenaikaisia,pikku raukat..Tietääkseni kesäkuisissakaan ei ole vielä syntynyt ketään.
Mutta niin,ultrakuulumisia! Tosiaankin,mieslääkäri teki nopeat katselmukset sisä -ja ulkokautta.Istukka oli puolen sentin päässä kohdunsuulta,ja kuulemma VOIN synnyttää normaalisti.Tai niin ainakin sanoi kun kysyin.Ja KUITENKIN uusi kontrolli on rv 36..että jotain epäselvää siinä kuitenkin on.Hyvä että tutkitaan,en tosiaan toivo mitään massiivista verenvuotoa/onnettomuuksia synnytyksessä.Lapsi oli 1,5-kiloinen,kuten pitääkin..Kaikki hyvin..Ja TYTTÖ siellä oli! Niin kuin toivoin! (mun vanhemmatkin varmaan toivoi tyttöä,isä ainakin tykkää tytöistä enemmän..mun miehellä ei ollut toivomuksia) :D Jännä miten lääkäri sen sanoi,verkkaisesti: "pojan tunnusmerkit....ei ole näkyvissä.Muuta en voi sanoa." Kun sanoi sen "pojan tunnusmerkit",niin luulin jo että se onkin poika ja kerkisin jo pettyä raskaasti..mutta sitten tuli se loppuosa! :D Niin että on se nyt n. 95 % varmuudella tyttö! Ei menny pinkit mekot hukkaan! Ja sanon nyt varmuuden vuoksi,että kyllä poikakin olisi ollut tervetullut,mutta toivomuksia tulee väistämättä (useimmille),ei siinä ole mitään väärää.Sitäpaitsi,en voi tietää,jääkö tämä ehkä ainoaksi lapsekseni,niin olisi hienoa kokea ainakin se äiti-tytär-suhde..tällä tytöllä on jo siskokin,siis mieheni lapsi,2,5-vuotias tytär.Todella suloinen tyttö,pikku kaunotar! Saa nähdä leikkivätkö sitten yhdessä,ja antaako lapsen äiti heidän edes tavata.On sanonut että ei anna tavata! On niin mustis ja vihaa mua..ja temperamenttinen kuin..jokin.Mitä mieltä olette tämmöisestä,että siskokset ei saisi edes tavata? :O Toivottavasti hän järkevöityy vielä..luulen että niin käykin.Täytyyhän hänen ymmärtää lapsen etukin! -Onnellinen tytön äiti & pikkuinen prinsessa rv 30+2!
 
  • Tykkää
Reactions: MySweetBaby
MB: Kauheaa jos ei miehesi tytön äiti anna siskoksien tavata toisiaan. :O Toivottavasti tosiaan järkevöityy eikä rankaise omaa lastaan siitä että ei itse ole asian kanssa sujut. Minusta on aina kamalan surullista kun lapset joutuvat vanhempiensa vihan/katkeruuden/tms. takia kärsimään eiväkä esim. näe sukulaisia siksi että äiti tai isä ei vaan heistä tykkää.

Ja siis nyt pitää itsekin käydä elokuisia kurkkaamassa, jos siellä jo tosiaan on lapsia syntynyt. Huh, toivottavasti oma masu-asukki pysyis tuolla masussa vielä jonkin aikaa, äiti kerkeää laittaa kaiken valmiiksi, sitten saa syntyä :D
 
  • Tykkää
Reactions: Morning Butterfly
PTT No ovathan ne juu. Mut jos noita ylimenneitä arvoja oli 2 vkon mittauksilla (eli siis 3 krt vko/5krt pvä) 2kpl....
Ja niihin oli ihan selkeä syy eli ruoka mikä oli nostanut ne.
Ja kaikki muut arvot alle sen mitä pitikin.
Niin ilmeisesti silloin ei juurikaan syytä huoleen.. :)

Johanna26
 
Onnea MB:lle tyttölupauksesta!

Petivaatteita pitäisikin itse tehdä, kun olisi yksinkertaisia ja ne maksaa kaupassa niin törkeen paljon! :O Ja samalla sais tehtyä just niistä kankaista kuin tykkää :)

ON: Huomenna taidan lääkäriltä neuvolassa kysyä, että oiskohan aika luovuttaa tuon selän kanssa, kun työvuoroja ois 6 ennen lomia ja selkä koko ajan pikkuisen vaivaa...
 
  • Tykkää
Reactions: Morning Butterfly

Yhteistyössä