Heinäkuun Hellemasut 2012 **HUHTIKUU**

Heips!

Pikaista päivittelyä näin ennen yöpuulle rupeamista.

Äitiyspakkaus tuli tänään! Meni kyllä ihan iltaan että pääsin sitä hipelöimään kun alettiin tänään myös rempata vauvan huonetta. Eli hulinaa on ollut. Mutta nyt on remppa hyvällä alulla ja äitiyspakkaus koluttu läpi. Itse tykkäsin kovasti pakkauksen annista, ainoastaan ruokalappu on minusta ihan kamala :D

Niin ja tänään varmistui että valmistun koulusta! Nyt ei enää tartte kuin ensi viikko olla harjoittelusa loppuun ja sitten odotella todistusta postista. :)

Ja ihan oikeasti, tää haloo joka ulliksen kommentista nousi on kyllä tosiaan ihan älytön. :D

Mutta nyt iltapalaa ja yöpuulle.

Omena ja Pikku N 26+1
 
Se äitiyspakkaus oli kyllä ihan positiivinen yllätys. meille kun poikaa ois pukkaamassa ni väritkin siihen suuntaan. Toki meneehän ne tytöllekin kun eihän niitä sukupuoleen suuntautuvia värejä ollutkaan.

Minä aion erittäin vahvasti käyttää kestovaippoja, käytin ensimmäisenkin kohdalla kotosalla ja nyt ajattelin panostaa vielä enemmän. Ne ketkä käyttävät teettekö itse niitä jos teette oisko mahollista saada vinkkejä näihin? =)

Täällä valmistaudutaan naistenklinikalle viime yönä ei nukuttukkaan kun jännittää. Mieskään ei tule mukaan, tämä oli kyllä mun päätös kun sillä on niin paljon töitä että sen on parempi olla niitä tekemässä ja jos siellä täytyy nyt olla joka viikko ravaamassa niin ei järkee. Luotan siihen että se tulee paikalle kun synnytys käynnistyy. :D

Nyt on kyllä minunkin pakko antaa kommentointi tuosta Ulliksen kommentoinnista. Siis ei v....! Täällä palstoilla on kyllä sitten vissiin ihan liikaa näitä kotiäitejä joilla ei ole mitään tekemistä ja käy kyttäämässä toisten kommentointeja, että kuhan pääsis vaan sanomaan jotain ja puuttumaa toisten juttuihin. Kai nyt jumalauta tänne saa kirjoitella juttuja ilman että niistä revitään tollasia loukkaus ja asioiden vääristely juttuja. Siis vielä kerran ei jumalauta, kyse oli yhdestä helv. sairaalakassin pakkaamisesta ja yleisestä toteamuksesta. Mutta toisaalta tämä osaa olla aika koomistakin nämä jotkut ihmiset ja heidän juttunsa. Jos ei kärsi kuunnella kommentointeja niin pysykööt pois täältä. PISTE!

t. "kotiäiti" :D 27+3 viikoissa ja syvästi toivoten että viikot vielä jatkuisi
 
Äitiyspakkaus Jooh, se ruokalappu oli ihan järkky! Samoin se pussilakana! Mun vanhemmatkin nauro niille, että noi on ihan ku heijän ajalta! Ja mä en oo yhtään retrofani. Muuten oikein ok pakkaus, ja oon iloinen että poika on meillekkin tulossa, koska kyllähän ne nyt oli ihan pojan vaatteita suurin osa. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Omena85
Heippa!

Tipetsu is back! Ylläpito oli näköjään saanut tunnukseni avattua,ihanaa! :) Mulle voi siis päivittää listalle Tipetsu nimeksi,muut pysyy samana.


Äippäpakkaus Mä tykkäsin väreistä kovasti. Myös ruokalapusta! :D ;)

Selkä Kipeytyy herkästi,auh! Tukivyö onneks hieman auttaa.

Pupuilu-kiellosta Meillehän siis napsahti moinen ultran reissulla 10.4. kun samana aamuna oli sitä ruskeaa tuhrua,istukan takia ilmeisesti tuli tuota tuhrua. Lääkäri ei kuitenkaan sanonut että kuinka pitkä,loppuunko asti?! Nyt sunnuntaina tulee viime pupustelusta 2 vkoa (en merkkaa kalenteriin..:D ),niin jokohan sitä uskaltas vähän? Vai pitäskö ootella ensi viikon neuvola ja kysyy hoitsulta..?


Neuvolalääkäristä Mullehan ei siis varttu toista neuvolalääkäriä sen takia kun oli tämä ultra uusinta. Neuvolassa käskivät sanoo lääkärille että tutkii kun ei ole varattua neuvolalääkäriä. Lääkäri vain ultrasi paikat ja istukan alakautta ei muuten tutkinut. Sanoi ettei sormilla rasita kohdunsuuta enempää. Pitäskö mun nyt kuitenkin vaatia neuvolalääkäri kuitenkin? Haluaisin kyllä että tutkitaan.


Täällä on hankittu viimosia kamoja vauvalle. Eilen kävin hakee prismasta Philips Avent itkuhälyttimen ja hoitotason pinnasängyn/pesukoneen päälle. On nämä -15% päivät prismoissa ja kun olen s-ryhmässä töissä,sain vielä henkilökunta-alen tuohon päälle eli aika monta kymppiä tippui hinta :) Äitin osti ihanan Nalle Puh-ammeen Ykälle ja Haisuli-pyyhkeen pikkuselle kakkapyllylle :D :heart:
Tänään ois hampilääkärissä juurihoidon vika reissu toivottavasti ja samalla pitänee poiketa tilaamaan ne vaunut loppuun. Ora saagoihin siis sais sen oman kankaankin ompeluttaa kuomuun ja kantokoppaan,muttei taideta nyt keksiä kivaa kangasta,joten ommellaan sit Oran omilla :) Vaunut on siis nämä ruskeat Ora Saaga 2012 UUTTA! - Orasel Meinasin että jos luonnonvaalee kangas ja fleece ois tuossa kantokopassa ja kuomun sisäpuoli myöskin luonnonvalkee,niin ei ois niin synkkä..? Oisko hyvä? :)
Patjan ja pussilakana setin meinasin myös ostaa tänään ja sit vaan mobile puuttuu :) Semmosen ihan Fisher Pricen Rainforest Beek-a-Boo Leafs tai joku tommonen on sen nimi..Hintaa jotain 70e..mutta jos jostain huutiksesta bongais..

Pikkuinen melko paljon touhuaa joka päivä. Välillä ihan sattuu kun muksauttaa johonkin. En vielä pysty hahmottamaan milloin mikäkin kohta vauvasta tuntuu esim. alapäätä kohti potkiessa tai kun masu heilahtaa sivulle,että onko siellä peppu vaiko pää.

Suppareitakin on ollu päivittäin,kipeitäkin. Mutta onneks jäävät yhteen kertaan päivässä.



Mukavata päivää mammoille!



Tipetsu ja Ykä rv 29+6 Huihh,huomenna poksuu! :)
 
Rubia: käy katsomassa Kestovaippainfo • Etusivu, tuolta ainakin aikaisemmin kävin itse katsomassa vaipan teko-ohjeita. Ja sitten jos löytää jonkun hyvän, istuvan mallin ostovaipoista, niin valmiista vaipastahan voi kaavan piirtää itsekin.

Tänä aamuna kävin ennen töihintuloa ostamassa jumppapallon, vuorottelen sen ja työtuolin välillä. Muuten hyvä, mutta pöytä ei tietenkään ole säätyvää mallia eli pallon päällä istun hieman turhan alhaalla. Se on onneksi kuitenkin pieni murhe, jos iltaisin saan tästä lähtien nukuttua selkäjumitusten sijasta.

Onko teillä muilla kävellessä selkä jumissa? Minusta tuntuu, ettei tuolla lannerangassa ole enää mitään liikettä vaan se tuntuu lähinnä metallilevyltä, joka pakottaa liikkeen epäluonnolliseksi.

Pakkausta olen joskus aikaa sitten netistä hieman vilkaissut, sen suuremmin en ole siihen tai sen sisältöön vielä paneutunut. Eilen vasta muistin vielä Kelaankin raskaustodistuksen. Olen orientoitunut niin, että toukokuussa alan vasta miettimään noita vauvan tarvikkeita. Vaikka erään unen mukaan olen viikon päästä synnärillä vauvaa hakemassa :|.
 
No niin, sokerirasitus takana. Ei se nyt niin kamala ollut, meni helpommin kun mitä olin odottanut. Olin jotenkin ajatellut että sitä litkua pitää juoda valtavia määriä, mutta 2 dl meni helposti alas vaikka pahalta maistuikin. Ensimmäinen tunti meni ihan mukavasti mutta toisella tunnilla alkoi vähän heikottaa. Onneksi oli rauhallista ja pääsiin sängylle lepämään. Nyt on loppupäivä vapaata.

Miten pitkään te muut olette muuten saaneet odottaa Kelan päätöstä? Tässä on jo mennyt yli kuukausi ja Kelan sivuilla ilmoitetaan vielä vain, että hakemus on otettu vastaan.

Toivottavasti teillä on kaikilla hieno viikonloppu edessä, vaikka sää muistuttaa marraskuuta enemmän kuin huhtikuuta!
 
Viimeksi muokattu:
neuvolalääkärissä käyty

- Pissa muuten puhdas,ketoaineita vain löytyi,kysyi juonko tarpeeksi ja sanoin et joo,ja siis nyt juon enemmän kuin ennen raskautta.
- Sf mitta oli 26,normaali
- Painoa tullut 1kg,viime kerrasta
- Liikkeet ++
- syke ok
- Verenpainetta en muista,mut se oli hyvä.
Kohtu napakasti kiinni,eikä mitn.merkkiäkään syntymisestä:D jtn.3cm merkkas n.korttiin,oliskohan tuo kanavan pituus...

nyt pitää vielä seurailla sokereita seuraavat 6päivää,ja ens keskiviikkona soitto terkalle,jatkosta.
Seuraava lääkäriaika on sit viimenen 35-37rv,ja tuolloin vasta katsotaan missä asennossa vauveli on,nyt ei edes lähtenyt kokeilemaan..
PTT 27+2
 
Minäkin käväisin neuvolassa, tänään 29+0.

Kaikki ok, paitsi vauva taitaa edelleen olla perätilassa tai ehkä oikeammin poikittain =) Ainakin aamulla heräsin siihen kun molemmissa kyljissä tuntui samanaikaisesti muksautteluja, eli siis potki ja huitoi äitiä hereille. Millähän vippaskonstilla tuon saisi nyt sitten kääntymään?

Painoa on mulle tullut nyt raskauden alusta 9,7 kg. Menen ihan samoissa tuon painon suhteen kuin esikoista odottaessa. Silloin tuli kokonaisuudessaan n. 16 kg eli huimasti se paino vielä viimeisten viikkojen aikana nousee.

Jouduin sitten perumaan tämän viikon lomani ja oon tehnyt iltavuoroa koko viikon. Kyllähän tuo ketuttaa...No nyt laskin, että 25 työpäivää olisi jäljellä ja jos vielä mahdutan tuon viikon loman johonkin väliin niin eipä ole paljoa.

Ullis ja Juniori 29+0
 
Josko sitä välillä tänne kirjoittelis eikä vaan kävis aina lukemassa muiden kuulumisia.:)

Täällä saatiin äitiyspakkaus tosi nopeasti. Viikko hakemusten teon jälkeen oli paketti postissa. Kovasti tykkään paketin tarjonnasta mutta se ruokalappu ihan kauhee.:D

Keskiviikkona kävin toistamiseen sokerirasituksessa ja normaali tulos oli.:) Maanantaina olisi sitten neuvolalääkärille aika. Vähän jänskättää sinne meno.

Pikkuinen on yökyöpeli. Kunnon jumpan aloittaa siinä klo 22 ja lopettaa joskus 1-2 välillä. :D Ja tietty sit klo 4 aikaa herään kun toinen alkaa taas riehuu masussa.

Masu kasvaa hurjaa tahtia ja nivuskipu tullut takaisin. Eipä tee yhtään mieli kävellä kun tuntuu et jalkojen välissä olisi pallo minkä takia kävelen vaappuen puolelta toiselle.

Siiseli84 ja Nuppu 25+4
 
Jos Omena85 taikka NuttyKitty (tai joku muu) on halukas luopumaan ruokalapustaan, niin täällä olisi yks joka voisi sellaisen vastaanottaa. ;) Itse en siis pakkausta ottanut, vaan rahat, kun tuntui, että kerkesin melkein kaiken pakkauksessa olevan jo ostella muualta.

Sokerirasituksen olen joutunut jo kaksi kertaa siirtämään, koska kauhea hirviöflunssa valtasi minut, enkä todellakaan olisi siihen enää sokerirasitusta toivonut päälle. Noh, josko ensi viikolla jo sinne "pääsisi".

Isot tsempitykset suuremmista supistuksista kärsiville! Itsellä on kävelylenkeillä ajoittain tullut jonkin verran kivuttomia. Nyt tosin ei ole päässyt testailemaan tuleeko niitä edelleen, kun 5 päivää jo joutunut flunssan takia neljän seinän sisällä norkoilemaan. Pyöräillessä niitä ei ainakaan viimeksi tullut.

Hehee, mä aloin tehdä jo listaa sairaalakassia varten. Kiitos hyvistä vinkeistä! ;)

Ärsytyksistä. Olen edelleen aika ällistynyt jopa, miten vähän raskaus on vaikuttanut mielialoihini. Olin varma, että musta tulee ihan järkky. Loukkaannuttua tulee kyllä helpommin, varsinkin jos muutenkin huonompi päivä, mutta kyllä niistäkin nopeasti selviää. Saa nähdä meneekö pää vasta synnytyksen jälkeen sekaisin enempi.

ludmilla kyseli leikkimatoista, olen sellaisia yrittänyt katsella, mutta todennut vain että ovat ihan hirvittävissä hinnoissa suurimmaksi osaksi. Että saa nyt nähdä sitten tuleeko meille sellaista, vai vaan viltti ja kasa vauvaleluja. Myös aikaisemmin Ikeassa myynnissä ollutta puista lelukaarta olen hiukan yrittänyt metsästellä, se voisi olla myös ihan hyvä ratkaisu kivan viltin kera. :)

Synnytystavoista/suunnitelmista on myös ollut puhetta. Vielä ei ole alkanut pelottamaan, lähempänä kyllä varmasti. Toiveissa olisi alatiesynnytys, ja myös pitkälle luomusti meneminen. Olen tutkinut aikalailla muita kuin lääkkeellisiä kivunlievityskeinoja, mutta en todellakaan ole ehdoton asian suhteen. Elikkä epiduraalit todellakin kehiin, jos siltä vaan tuntuu silloin. Ensisynnyttäjänä, kun ei vain VOI tietää miltä se tulee tuntumaan. Ja kun se on vielä niin ihmis- ja synnytyskohtaistakin. Joten vaikka tutkinut asioita olenkin, olen myös todennut, että kaikki voi mennä aivan eri tavalla. Sen näkee sitten. :)

(.) Pikkuisesta on tullut jo todella vahva! Potkut ja liikkeet tuntuvat liikkuessanikin jo, ja maha suorastaan heiluu jo puolelta toiselle. :D Pakko yrittää muistaa videoida sitä joku ilta, mahtavia muistoja talteen! Flunssa alkaa jo väistyä, onneksi, ja tänään lähdetään kyläreissulle miehen perheen luo 70 km päähän. Miehen siskon mahassahan kasvaa meidän pojan serkku, jonka LA on 1 kk meidän jälkeen. Neuvolalääkäri on meillä 2.5.

Tänään on muutenkin tosi hyvä fiilis, olen saanut paljon asioita hoideltua ja kuullut mukavia uutisia! Ihanaa viikonloppua kaikille hellemasuille, toivottavasti säät suosivat meitä!

-A & Pikku-A 26+4
 
sokerirasitus takana :) tuloksetkin jo soittelin ja arvot oli ok kaikki :) litku oli parempaa kuin esikoisen aikana mutta mulle tuli jälleen aivan hirveä olo siitä litkusta. Aivan meinasin nukahtaa ja haukottelinkiin niin että leuat naksui :D no ekan tunnin jälkeen helpotti onneksi.
Nyt onkin sitten ollut aika heikko olo koko päivän. Sen verran oon saanu aikaseksi vapaapäivän kunniaksi että oon järjestelly kaappeja että saisin vauvan vaatteet johonkin mahtumaan ja sainkin onneksi kun yhtäkään ylimääräsitä lipastoa ei tähän kämppään mahdu.
Sitterikin jo tuli postissa vaikka eilen tilaisin :D tosi nopea toimitus ja ihana sitteri :) esikoisen vauvanuket siinä nyt vuorotellen keikkuu :D
Ei oo oikeen nyt viikonloppufiilistä kun lunta tuloo taivaan täydeltä :/
 
ninnax Meillä on toi philips avent ja koko viime talven oli käytössä pakkasilla, jopa -20..Ja ihan moitteettomasti toiminut. Tosin en kyllä huomannut lukea käyttöohjeita niin tarkkaan että on jotkut lämpötilarajat. :cool:
 
Pitkästä aikaa ehdin tänne kirjoitellemaan. Kevät tuppaa oleen kiireistä aikaa tuolla koulumaailmassa.

Tiistaina oli neuvolalääkäri ja kaikki muuten hyvin, mutta paino oli noussut viime käynnistä hurjasti. Kyllä alko itteään ihan inhottaa ja tuli todella huono omatunto. Minulla on ollut kylkipistoa (lääkäri epäili lihasperäiseksi) sekä rasitusten aiheuttamia supistuksia, joten liikunta on jäänyt minimiin, mutta ruokailutottumuksia ei olekaan tullut sitten muutettua. Nyt pitää ottaa itteään niskasta kiinni, heti huomenna *mussuttaa samalla salmiakkia*. Painoa tullu nyt raskauden alusta 6kg, joten ei tässä mitään hätää ole, mutta oli neukkutäti sitä mieltä, että hieman vois nyt katsoa herkkujen perään. Painoa saa kuitenkin tulla se 12-16kg, sillä olen normaalipainoinen lähdöltäni. En kuitenkaan ihan välttämättä tuota 16 kilon taakkaa välittäisi ottaa. Saikulle olisin päässyt jo nyt, mutta koska kohdunsuulle ei ollut tullut muutoksia, päätin itse jatkaa vielä töissä, etten ihan kotona mätääntyisi. Ei sopisi mun luonnolle. Nyt tilanne kuitenkin se, että voin jäädä loppukevääksi saikulle heti jos siltä tuntuu.

Leikkimatosta oli ollut puhetta. Kamalan hintaisia ne kyllä ovat. Itse löysin bellinon pesämäisen puuhamaton huutonetistä ja maksoin siitä 16€ eli "ilmaiseksi" sain. Todella hyvässä kunnossa on ja kaikki osat ovat pestäviä, joten pesun kautta ilmanmuuta menee. Olen tyytyväinen ostokseen. Kannattaa selailla huutonettiä, kirppiksiä ja toria.

Oletteko miettineet miten kauan haluaisitte olla lapsenne kanssa kotona? Itse en ole mikään kotiäitityyppinen ihminen, joten olen ajatellut palailla työelämään syksyllä 2013, jolloin vauveli olisi vasta vuoden ikäinen. Onhan se jotenkin hurjaa ajatella niin pieni päivähoidossa, mutta en suostu ajattelemaan olevani huono äiti sen vuoksi. Uskoisin olevani parempi äiti lapselleni, kun saan käydä töissä ja "päteä" siellä omalla alallani sekä tienata rahaa. Sillä onhan kotihoito myös taloudellisesti "rasite". Esikoista odottelen, joten mielihän voi muuttua tässä matkan varrella, mutta tällä hetkellä fiilikset nämä. Muilla? :)

Mukavaa viikonloppua sateesta huolimatta!!

sopaka & seelis 28+2
 
Tänään alkoi kesäloma :) (ja lunta satoi...). Ei ole vielä semmoinen lomailufiilis. Ensimmäiseksi maanantaina siivoilen varmaan jonkun kämpän kunnolla, vaikka 1 huone/päivä.

Sopaka: Itse en osaa sanoa koska menisin töihin takaisin. Esikoinen täytti samalla viikolla vuoden kun viimeksi työni aloitin, enkä pitänyt itseäni huonona äitinä sen vuoksi. Ei mulla ainakaan olisi varaa jäädä kotiin - valittavasti.

SiinaS 28+3
 
tipetsu eikö mitannut edes ultralla kohdunkaulan pituutta? Mulla tehtiin ultran yhteydessä kyllä sisätutkimus äitipolilla sen takia, että kaikki rasitus tulee samaan syssyyn ja sitten saa olla rauhassa ja jos ei ois tutkinu olisin käyny neuvolalääkärissä. Lääkäreillä on kyllä tosiaan erilaisia näkemyksiä.. Kannnattaa soittaa neuvolaan ja kysyä mitä mieltä ovat tuosta.

Mä oon miettiny sairaalakassia, mutta en osaa pakata sellasta. Tuntuu ihan oudolta ajatukselta valita vauvan vaatteita kun ei yhtään tiedä ilmoja. Jos pääsen synnytykseen lähtee pakkaan sen vasta kun alkaa näyttämään siltä, että siirtymis vaihe lähenee. Mikäli on sectio ei tarvii mitään viihdykettä olla kun lapsen saa käsiin heti kun osastolle pääsee ja meillä elektiiviset sectiot tehdään aamulla ensimmäisenä ja sairaalaan mennään vasta samana aamuna. Joten peruskamat ja lapselle sitten taas säiden mukaan. Rintapumpput, vaipat, tuttipullot saa sairaalasta siellä oloajan joten sellasia en ota edes mukaan. Pyytämällä hoitajilta kyllä löytyy tarvittavia välineitä.

Vaikea arvioida tässä kohtaa voiko jäädä pidemmäksi aikaa kotiin. Riippuu täysin miten taloudellisesti tulee toimeen ja sen näyttää aika.. Huonon äidin mittari töihin paluu ei ole, sitä ei kannata edes miettiä. Ennen muinoin äidit teki työt kotona nykyään joutuu / saa tehdä työnsä vieraalla. Kotiäitiys on mielestäni työtä, mutta siitä vaan ei saa kummostakaan palkaa :( tietty jos kesät viljelis ja syksyt kökkeis metsässä täyttämässä varastot talven varalle..

Sandrastiina ja Mini 30+5
 
Heipparallaa hellemasut!

Minä synnytin unessani viime yönä kahteen eri otteeseen.... viimeinen uni oli kiva, olin kyykyssä ja tunsin kuinka vauva tulee ja sanoin etten uskalla ottaa sitä kiinni, mies istui vieressä penkillä ja luki vaan lehteä kun mä innoissani huusin että nyt se synty ja lääkäri tuli ottaa kiinni vauvasta ja äh sit mä heräsin enkä nähnyt pikkuista höh.
koitin kyllä unessa päätä ja se tuntui niin aidolle :D

Kävin neuvolassa toissapäivänä ja pieni mies oli kääntynyt masussa istumaan, toivottavasti kääntyis vielä takaisin pää alaspäin. Siitä iski nyt sitten vähän huolta kun aijemmin oli jo oikeinpäin :)
Oli mukava kätilöopiskelija neuvolantätinä ja tutki niin tarkkaan ja ultrailtiin ja tunnusteltiin missä vauva on :) olin puoltoista tuntia siellä neuvolassa ja kivaa oli, verenpaineetkin oli taas normaalit joten en tarvinnutkaan verenpainemittaria ja tikkuja lainaan :)
sf-mitta oli 25 ja painoakin tullut taas kiitettävästi, ei kuulema tarvitsisi enää tulla.
tiedetään mä sanoin :)

ärsytyksestä siis oon luullut että kamppailen tän asian kanssa ihan yksin, olipa kiva lukea etten ole ainut. Tuntuu että niin moni ihminen saa mut ärsyyntymään et oon ihan tosissaan vältelly sellaisten ihmisten seuraa, ei vaan jaksa jos joku on koko ajan negatiivinen yms. mieluummin olen kannustavassa ja mukavassa ympäristössä :) oon kyllä tietenkin vähän erakoitunu tän välttelyn takia, mutta kyllä se niin on että laatu korvaa määrän :)

nivuskivut Täällä ne jatkuu kanssa edelleen, kolme tuntia kaupoilla tietää loppuiltaa makaamista paikallaan, kun jalat ei enää tottele :/

Huuhteluaineesta unohin tietenkin kysyä neuvolasta sen käyttöä, niinkuin sitä että pitäiskö mun kuitenkin mennä sokerinrasitukseen.

Kyllä sitä muutenkin on herkkänä, vanhin lapsosista heräs eilen vähän väärällä jalalla ja sanoi mulle että mitä säkin kyyläät pallokala, ni minähän sitten tasapainoisena aikuisena rupesin vollottamaan :LOL: toinen pyytelee kauhuissaan anteeksi, toivottavasti tää raskaus ei aiheuttaisi kovin pahoja traumoja noille isommille lapsosille :D

Mä oon saanu kans kuulla anopilta joka kerta ku ollaan kylässä käyty että sulla on kuulemma paino noussu ja ei pitäis syödä herkkuja ja piäis liikkua ja joka kerta painosta jotain huoh, syö siinä sitten pullaa ja keksejä mitä on tarjolla :D... Sitten ihmepelotteluja ja taikauskoisten höpinöitä välillä, täytyy vaan yrittää toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ja hymyillä :)

Tipetsu Nam, ompa herkullisen väriset vaunut, oon jostain kumman syystä nyt ihastunu just ruskeeseen ja siihen yhdistettynä turkoosi. Meinattiin ensin ne sen väriset vaunut, mutta päädyin mustiin kun löysin uudet käytettynä halvalla :)

Synntyssuunnitelmaa en vielä ole kummemmin ajatellut, suihkulla mennään niin pitkälle ku päästään ja sitten katsotaan tilanteen mukaan. Ammetta ja ilokaasua olisin halunnut, mutta jyväskylässä niitä ei saa :( Mutta saas nähdä kääntykö pieni mies enää raivotarjontaan, jos ei niin en kyllä yhtään tiedä mitä tekisin, olisi pelottavaa synnyttää peppu eellä tuleva, mutta sektiokin kuullostaa melkein pelottavammalle. No täytyy konttailla pitkin kämppää ja roikotella itteesä sohvalta pää alaspäin jos se kääntyis :D luin jostain tämmösiä vinkkejä, onhan tässä toki vielä aikaa.

Haluaisin olla lapsen kanssa kotona mahdollisimman pitkään, mutta raha tekee kyllä sitten tiukkaa... sittenhän sen näkee milloin hennoo lapsen viedä hoitoon :) onneksi ei vielä tarvitse sitä sen kummemmin miettiä :) ja todellakaan se ei kyllä mikään mittari ole niinkuin ei sekään että imettääkö lastaan. Jokaisen henkilökohtaisia asioita :) Mä oikein nautin ku tää kiinteistökuningatar Kaisa oli lööppien mukaan sanonu ettei aijo imettää lainkaan :D mä arvasin minkälaisen haloon jotkut mammat siitä nostaa :LOL: ja kaikenlisäks eihän se niin ollut edes tarkoittanut.

No joo, mukavaa viikonloppua kaikille hellemasuille!!!

heinämasu 29+5 ja Pikku-Romppu
 
Aika kyllä menee hurjan nopeasti<3 Kohta alkaa jo toukokuu ja silloinhan olisin virallisesti jäänyt pois töistä, ensin kesälomalle ja sitten äippälomalle!

Me ei olla vielä juuri mietitty et kauan oon kotona. Meillä mies on joulukuun puoliväliin vuorotteluvapaalla, tammikuussa ehkä isyyslomalla ja sit taas touko-heinäkuun vuorotteluvapaalla. Mä ajattelin et voisin ensi vuoden kesällä mennä töihin, riippuu tietty et miten muuten menee. Ja seuraava syksy sit selviää kun miehen päätös siitä et hakeeko/pääseekö kouluun. Siinä tapauksessa mun varmaan pitää mennä töihin. Meillä anoppi on vähän väläytellyt että olisi halukas jäämään vuorotteluvapaalle ja voisi hoitaa poikaa jos halutaan mennä töihin/kouluun.

Täällä masussa on hurjat treenit menossa<3 Pyörii pikku ukkeli joka suuntaan! Eilen mun ystävät tosiaan järjestivät mulle ja pikkuiselle vauvakutsut. Vieläkin oon ihan liikuttunut. Tosi ihana nähdä ystäviä, mä oon vähän tässä erakoitunut raskaana ollessa kun ei oo huvittanut tän ärsytyksen takia nähdä kauheasti ketään. Mut eilen ei ärsyttänyt, no ehkä kun omat vaatteet oli niin kauheat:D Olin menossa lapsenvahdiksi vesisateessa,kumisaappaat, tuulihousut ja kauhean suuri toppatakki,sekä pipo ja coretex-kintaat:D Mies tiesi näistä juhlista, ei viitsinyt sanoa vaatteista mtn etten käy epäilemään:) Mut ei se haitannut. Saatiin kivoja lahjojakin, yhdet oli tehneet sellaisen kolmikerroksisen vaippakakunkin:O Ja pikku ukkeli sai Rähinä bodyn; mä tykkään Timo Pieni Huijauksesta ja Brädistä kovasti:)

Te joilla vanhemmat/lähisukulaiset asuu kauempana: mä oon pohtinut et kun päästään sitten joskus vaivan kanssa kotiin, niin kehtaanko kieltää vanhempiani/miehen siskoa tulemasta meille yöksi heti? Meillä on kyl kolmio, mut jotenkin haluaisi rauhoittaa illat ja yöt kun pikkuisella ei rytmiä ole ja pitäs itsekin ihmetellä ja tutustua tyyppiin<3 Mun pikkuveli varmasti tajuaa sen itsekin. Voi täällä päiväseltään käydä.

Mutta nyt välipalalle, mukavaa vkonloppua!

Kati ja Den Lille Prinsen 29+3
 
söinpä tuossa kokeeksi puuroa (ikinä en aamusin syö,varsinkaan kaura ym..) ja heti pomppas sokerit 8.8:headwall: noh tietääpähän ainakin et puuro on kiellettyä:|

täällä vaavi voi hyvin,liikuskelee ja muljauttelee itteensä..yhtään en kyllä koskaan tie mitenkäpäin majailee...

ihanaa sataa vettä,ja lumet lähteneet,pieniä kasoja enään siellä täällä..ja huomiseksi luvattu +10 ja aurinkoa:cool:
 
  • Tykkää
Reactions: heinämasu
Joku kyseli kauanko kukakin meinaa olla vaavin kanssa kotona. Itse toisaalta haluaisin olla mahdollisimman pitkään mutta jos realistisesti ajattelee niin voi olla etten rahatilanteen vuoksi pysty tähän. Sen näkee sitten miten homma alkaa edetä. Mullahan tosin ei ole työpaikkaa jonne palata, valmistun tosiaan ihan juuri ammattitutkintoon joten työnhakukin on sitten edessä kun työelämään paluu koittaa. Pitää sekin ottaa sitten huomioon ettei liian "viime tinkaan" jätä jos alkaa rahat tehdä tiukkaa.

kati-81: Meillä suurin osa suvusta asuu lähellä mutta en minäkään heti alkuun halua että meillä ravaa sukulaisia joka päivä. :) Kyllä mun mielestä siinä ihan alussa pitäisi sukulaistenkin tajuta odottaa kutsua ja malttaa mielensä. Eli minun mielestä senkus sanot että ensimmäisinä viikkoina haluatte keskittyä vauvaan rauhassa mutta että sitten on ihan ok tulla kylään kun teillekin tilanne on rauhoittunut.

Hyvää viikonloppua hellemasut!!

Omena ja Pikku N 26+3
 
Moikka! Vastaanpas kyselyihin: olen saanut jo yhden puuhamaton ilmaiseksi,ja ostetaan vielä toinen mieheni ex-vaimolta.Siinä on Nooan arkki-teema. :heart: Näissä kummassakaan ei ole niitä kaaria,vaan pelkkä matto.Muuten,kerrotaanpa se täälläkin: kun olin julkistanut sosiaalisessa mediassa että tyttö on tulossa,wohoo,niin miehen ex-vaimo heti alkoi kaupitella meille (mieheni kautta) ensin vaunuja,sitten hänen tyttärensä (nyt 2,5 v.) vaatteita..tästä jälkimmäisestä ilahduin,niillähän on tunnearvoakin! Joten ostan häneltä joitakin mielestäni kauneimpia vaatteita,mobilen,vaunulelun ja sen puuhamaton. :heart: Ihan liikutuin siitä,että hän haluaa myydä MULLE niitä,kun hän on vihannut mua aika raivokkaasti.Toisaalta,saahan hän siitä rahaa..varmaan tietää että en voi vastustaa nättejä vaatteita. :D
Kotiin jäämisestä:aion olla kotona 2-3 vuotta,voi olla että käytännössä kauemminkin...Tämä on itsestäänselvyys,minulla ei edes ole työpaikkaa,ja haluan panostaa lapseeni.Mieskään ei antaisi laittaa esim 1-vuotiasta hoitoon.
Nimistä: meidän tytön nimeksi tulee Dalia Aino Anastasia.Se on mun keksintöä.Lapsosen siskon (mieheni lapsen) nimi on muuten Dana.. :D Ihanaa,kaksi siskosta.. P.S. Tuo Ulliksen kommentin (kolmospoikia koskevan) kritiikki elokuisen äidin taholta on kyllä täysin typerää ja epäoikeudenmukaista! Julkinen foorumihan tämä on,jossa lisäksi nimettömänä kirjoitetaan.Tuskin on mitään salaisuuksia.Ja voi kauheaa jos paino meni 100 g verran väärin.. :LOL: kuitenkin ystävällisessä hengessä hän kirjoitti! Oliko täällä jupakkaa jostain sairaalakassistakin? Kertokaapas mulle,meni ohi..naurattaa..
 

Yhteistyössä