Heinäkuun hellemasut 2012 - MAALISKUU

onko kukaan teistä miettinyt miehelle isyyspakkausta? ja mitähän se mahtaisi sisältää...luin tuolta kesäkuun puolelta et siellä moni suunnittelee tämmöstä.

Huoh,täällä eilen shoppailtu,ja tnä siivoskelin ja siirsin ison kaapin,hui,eteisestä meiän makkariin,jotta saa sinne alkaa keräämään vauvan tavaroita. nyt tuohon eteiseen pitäisi hankkia vaatekaappia ja semmonen pieni lipasto....tuota säilytystilaa on AINA liian vähän.

Aurinkoista sunnuntaita!
 
Hei kaikki, siitä on taas hetken aikaa kun kävin kirjoittelemassa, mutta on tullut kyllä lueskeltua teidän muiden juttuja :)

Meillä oli perjantaina rakenneultra ja kaikki oli mahtavasti! Iso kivi putosi sydämeltä ja vaikka mies ei yleensä etukäteen mitään stressaa (toisin kuin minä) niin hänkin huokaisi helpotuksesta. Ja meille saa päivittää poikalupauksen!!! Mies toivokin poikaa :) Mulle ei niin väliä, kunhan on vaan terve lapsi :) niin ja samalla tuli perjantaina poksuttuakin, 21+0!

Masu pullahti näkyville kun olin sairaana ja heti perään talvilomalla, työkaveritkin huomas :DD

Nyt pitää alkaa valmistautua pumppiin, vielä kun pystyy ja pääsee!

Iloista odotusta kaikille!

jaanamaria & pikkupippeli :D
 
Isyyspakkauksen teen miehelle,jotain jo siihen olen hankkinutkin ;) Vielä pitäs joitain juttuja ostella,mm. kumiankka,kumikäsineitä,pyykkipoika jostain varmaan äitiltä pölliä,essu,sikareita,puteli viskiä tai konjakkia ja batterya tms. ja kaikkee muuta semosta.
Jo aikaa sitten bongasin joltain sivustolta tuosta isyyspakkauksesta juttua ja sen sisällöstä. Jollain on sitten semmonen ikäänkuin manuaali näille kaikille tavaroille,eli että missä tilanteessa tarvitsee mahdollisesti pyykkipoikaa tai koska juot batterya jne.
Tilasin kaksi tutia joissa lukee Äänenvaimennin,manuaaliin tulee ohje että jos vauvasta lähtee syystä tai toisesta kova ääni,laita hänen suuhunsa Äänenvaimennin jne...Ei nyt ihan noilla sanoila mutta siis ymmärsitte pointin :)

Musta tuo isyyspakkaus on niin ihana idea miehelle,kuitenkin äiti saa äitiyspakkauksen jossa isiä ei huomioida juurikaan,eikä erityisemmin koko odotusaikana muutenkaan. Tarkoitus oli että annan pakkauksen miehelle samoihin aikoihin kun itse haen pakkauksen,mutta tilaa on kyllä niin vähän sitä säilöä että ei ainakaan pahvilaatikkoon voi näitä juttuja pakata tai esim. vauvan kylpyammeeseen,jota eka mietin..


Eipä muuta tällä haavaa :)


Tipetsu ja Ykä rv 24+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Minityyppi
Heippa taas!

Meillä oli tiistaina rakenneultra ja kaikki näytti olevan hyvin, hieman oli epäselvyyttä toisen jalkaterän asennosta, (helposti korjattavissa kuitenkin jos on "kampurajalka") ja istukka oli niin alhaalla takaseinässä, melkein kohdunsuulla, että näitä varten annettiin kontrolliaika parin kuukauden päähän. Pahoitteli kovasti, ettei saanut jalkaterän asentoa näkyviin, mutta sanottiin miehen kanssa että jos ei ole mitään vakavaa niin ei haittaa ollenkaan, tämä vaiva ei ilmeisesti häiritse pienokaisen vipellystä, kun tilanne on korjattu, joten ollaan tosi iloisia, että kaikki näytti olevan niin hyvin. Niin ja saatiin poikalupaus :heart:

Tiistaina on sit neuvola, jolloin täytellään kelan papereita, kivaa =)

Muutoin on ollut nyt melkolailla normaali olo, mutta selkä on alkanut vaivaan, keskiselkää alkaa särkeen viimeistään kahden maissa päivällä, se jotenki väsyy päivän mittaan ja helpottaa vain levossa, yön aikana se on jotenkin ehtiny aina parantua, mutta taas päivällä kipu vaan pahenee niinkauan että pääsen makuulle. Sit alaselkä on toinen juttu, en tiiä mistä oikein johtuu, mutta välillä jos kävelen tai seison ja lähden liikkeelle, tulee aivan hirveä kipu jalasta alaselkään niin, että jalka pettää alta...pari kertaa joutunu ottaan seinästä tukea (onneksi ollut seinä lähellä) etten oo lyyhistyny lattialle : / Mutta onneksi nämä on pieniä vaivoja, joiden kanssa selviää :)
Pikkuinen on mahassa niin reipas ja vikkelä, kääntyilee ja potkiskelee pitkin päivää, ne on edelleen maailman ihanin tuntemus, en voi käsittää niitä vieläkään :) Aina pysähdyn hymyileen, vaikka olisin mitä tekemässä, kun Pipsa-Petteri touhuilee :heart:
Niin, sanottiin siis vauvaa Pipsaksi alkutaival, mutta nyt kun kyse onkin pojasta, mies keksi uuden nimen...

Helena85 ja Pipsa-Petteri 21+5
 
Ai vitsi, aivan ihana idea tuo isyyspakkaus. Taidanpa itsekin mokoman tekaista miekkoselle.

Kummit on täällä jo päätety, joskaan ei kummeilta kysytty. :D Luulisin kaikkien kyllä suostuvan, kummeja tulee yhteensä neljä kun on meidän molempien puolilta yksi sukulainen ja yhtä kaveripariskuntaa aiotaan kysyä.

Täällä on tämän päivää kärsitty kamalasta päänsärystä. Tai se alkoi tuolla anoppilassa. :D Tullaan kyllä anopin kanssa toimeen joten ei se siitä kyllä johdu mutta lettuja paistoi niin mietin oisko rasvasta tullut käry laukaissut oireet. Tuli ihan pahaolo ja kylmä hiki mutta ne meni ohi kun avattiin hetkeksi ovi. Päänsärky jäi jäljelle ja sitä on nyt neljättä tuntia kestänyt. Jos sitä kävisi vähän kävelemässä..

Omena ja Pikku N 20+4
 
Sektiosta: Mulla 2 kiireellistä takana, joten tämä syntyy suunnitellulla sektiolla. Viillot tehty bikinirajaan poikittain, ja ikävä kyllä, pieni reppu väkistenkin jäänyt siihen yläpuolelle, alempana kiristetty sen verran arven kohdalta,että ylempänä väen väkisin enemmän "massaa", joka häiritsee kyllä suuresti, murehdin sitten ehkä tämän raskauden jälkeen sitä sitten. Itse olen ainakin huomannut, että ryhti katoaa leikkauksen myötä joksikin aikaa, kun vatsaan , tai siis sen lihaksiin kajottu rajummalla kädellä, ja tämän jälkeen koitankin visusti muistaa palauttaa sitä minkä voin. Koitin "skipata" noita riski keskusteluja, vähän hirvittää oma tuleva leikkaus, tai siis loppu raskausaikakin, lasketun ajan aikoihin edellisestä sektiosta vasta 13 kk, ja vaikka ihan Lääkärin "lupa" uudelleen raskautumiseen, niin väkisin, etenkin kun lukee noita tiettyja juttuja, alkaa miettiä itsekkin asioita enemmän, mutta koitan olla antamatta sille stressille liikaa valtaa,ja nauttia tästä raskaudesta.

JA & 22+3
 
POKS rv 23! ainoo hyvä asia maanantaissa.. :eek:

Onpas takkusta on; turvoksissa viikonlopun herkutteluista (lakua tuli syötyä sellanen 400g...) jalat painaa tonnin, känninen olo, heittää päässä.. jne. ehkä tää kahvi tässä vähän alkaa jeesaamaan.

Kummeista Mulla on kaks vaihtoehtoa mielessä, mutta asia on vähän kinkkinen: joko siis mun paras kaveri (siinä ei ole mitään kinkkistä) tai mun veli, mutta siinä se kinkkisyys on se niiden lapsettomuus. Niillä on jo toisaalta muistaakseni muutamakin kummilapsi, mutta mutta.. kaikki riippuu kai nyt siitä miten alkavat suhtautua meidän tulokkaaseen ja en tiiä oisko tää sellanen asia jota pitäs ihan suoraan vaan kysyä? Siis ainahan asiaa pitää kysyä, mutta tässä on just se että jos ei kysytä vaan oletetaan vaan että ne ei halua niin on hyvin todennäköstä, että ne loukkaantuu tosi paljon. Että heitä ei pyydetä juuri lapsettomuuden takia jne. jne...Mitä mieltä ootte?

Maidon tulo rinnoista Hih! Multa tuli eilen ekaa kertaa oikeesta rinnasta pari tipaa maitoa! =) Olin tästäkin ihan innoissani ja näytin miehelle, "että kato kato, jotain sieLtä tulee!!!" Hirveen ylpeenä oon nyt mun tissistä! Että ne oottaa jo vauvaa kovasti! :D Onkos muilla ollut tällaista?

Isyyspakkaus Toi on kyllä hyvä idea, mutta mä ehdotan sitä kyllä jollenkin muulle tehtäväksi jos niikseen tulee, siis esim. miehen kavereille jos varpajaisia meinaavat pitää tai isovanhemmille tne. Itse en siis ala sellasta tekemään koska musta se olis paljon kivempi idea jonkun muun antamana. Koska yhteinenhän se vauva ja äitiyspakkaus on :cool:
 
Huomenta masukaiset ja mahtavaa maanantai päivää!

Kummeista: meillä on nimiäiset. Mä toivon silti että poikamme saa siviilikummit, koska haluaisin että lapsellamme olisi läheisiä aikuisia, muitakin kun vanhemmat ja isovanhemmat. Ollaan puhuttu miehen kanssa kummeista. Viimeinen keskustelu oli EHKÄ jo vähän parempi, mutta ärsyttää kun mies sano et "sullehan tää asia on tärkeämpi". Ärrrr! Mä tosiaan toivoisin että mun rakas pikkuveli suostuisi siviilikummiksi. Ja sitten toivon että mieheni voisi valita tai edes ehdottaa jotakin..
Isyyspakkausen usko että teen miehelle sellaista. Hauska idea, mutta en usko että mies ymmärtäisi sen hauskuutta. Jeppp, mä taidan edelleen olla enemmän innoissani tästä lapsesta:|
ON: Tänään on neuvola, jossa kai sitten täytetään Kelan papereita. Ahdistaaa!!!! Siis se vaa´alle meno. Noh, en kai mä tälle mitään voi, ei se auta vaikka kuin ajattelis et sen painon kuuluukin nousta. Ei sentään ole kymppi vielä rikki. Mutta onneks sentään suurinosa vanhoista vaatteista mahtuu päälle :) Ottaa aivoon myös tää selkäkipu. 2.5 vuotta selka on ollut tosi hyvässä kunnossa, oon kyllä tehnyt tosi paljon töitä sen eteen! Nyt sitten ku on paino noussut ja maha kasvanut niin tuntuu että ollaan taas siellä lähellä pohjaa. Perjantaina pitäs mennä kokeileen töihin, mutta jotenkin tuntuu että tuosta mun työrupeamasta ei kovin pitkää taaskaan tule. No onneks on tottunut jo tähän kotona olemiseen.
Pikkuinen on ollut nyt pari päivää vähän rauhallisempi. Perjantaina riehui kyllä niin paljon, varsinkin ku soitin sitä soittorasiaa hänelle. Eilen oltiin jäähallilla niin siellä soi Fintelligens niin tyyppi alkoi joraamaan:heart:
Josko nyt lähtis ulkoilemaan..

Kati ja Den Lille Prinsen

 
Pöh, eilen siivoilin (ihan vaan imurointia ja lattioiden pyyhkimistä) niin selkään jumahti kunnon jumi tonne kankun päälle : / no puoliväli meni eilen rikki joten kai se tässä vaiheessa raskautta jotain oirehtimista "pitääkin" tulla :p
 
Ihanaa maanantaita hellemasut!!

Täällä ohjelmana tnä ensin terveydenhoitaja,meen tuota kättä valittaan,ja näyttään.sitä särki taas viime aamuyönä,ja toistamiseen 6.00:O kyllä sille jtn.on tehtävä...ja sit onkin neuvola 12 sen jälkeen,ja muakin kauhistuttaa vaa alle meno! ja pissa myös onko puhas..nyt on sit ne kelan laput vuorossa.
Ja joudun ottamaan tuon kohta 4v:n sinne mukaan,no kait se siinä leikkii rauhassa:D

tuun kertomaan myöh.neuvola kuulumiset...aurinkoista päivää!
PTT 22+5
 
Kummeista: Alustavasti olemme valinneet kaksi pariskuntaa kummeiksi, mutta emme ole vielä heitä kysyneet tehtävään. Toinen pari on semmoinen, että saattaa kieltäytyä hommasta, mutta onneksi meillä on takataskussa toiset ehdokkaat :) Meillä on tosi pieni suku ja toivon, että kummien avulla saisimme hieman laajennettua tätä lähiaikuisten piiriä ja siksi toivon kummeiksi muita kuin esim. sisaruksia.

Tämä aamu meni taas aivan pilalle, kun "esiteini" 7v sai kamalan raivokohtauksen vaatteistaan.. Minkäköhänlaista se elo hänen kanssaan on, kun oikea murrosikä alkaa. Odotan kauhulla.

Huomenna 4d!

Nandel, 23+5
 
Huomenta kaikille,
Ja kivaa alkavaa viikkoa!! Mulla poksui 21 viikonloppuna täyteen.
Hieman oon ollu viime päivinä jännittyneessä tilassa masuasukin suhteen. Hän liikkuu paljon ja antaa kyllä merkkejä itsestään, mutta mutta... Mua huolettaa pissikäyntien yhteydessä tuleva limainen, punertava/rusehtava vuoto, onneks niukka sellanen eikä joka vessareissulla. Keskiviikkona viimeks siis katottiin kohdunsuun tilanne (joka siis vähän pehmentynyt), mutta ei sillon mtn akuuttia hätää ollut. Supistuksia on ehkä vähän, mutta ei nyt kovin selkeitä. Lepäillyt olen sen minkä kahden lapsen kotiäitinä pystyn ja kaikki raskaimmat hommat oon jättäny tekemättä. Seuraava aika äippäpolille on ens viikolla ja nyt tää odottavan aika tuntuu tooooosi pitkältä! Siellä katotaanmyös sitä verisuonirykelmää kohdussa, mikä seki ihmetyttää?? No, yritänpä olla turhia etukäteen stressaamatta, mutta oo niin helppoo.. ikuinen stressiluonne taidan olla:)
Ai joo ja flagyl comp emätinpuikkokuuri loppui eilisiltaan.. toivottavasti se vaikka lopettais ton limavuodonkin??

Isyyspakkaus...sellasen tein esikoisen odotuksen aikaan ku isänpäivä olu just sopivasti ennen laskettua aikaa. Toisen kohdalla unohdin jo tollasen ja tuskinpa nytkää teen, vaikka ideana kyllä kiva:)

Nimimietinnät ja kummit Molempia ollaan vähän pohdittu, mutta varmaan sitte nekin päätetään viime hetkillä.. Uskoisinpa et kummit tulee nyt ystävistä ku aiemmilla lapsilla kummit on suvusta.

Hankintoja ei olla vielä tehty uudelle tulokkaalle. Aikaisemmilta lapsilta on jäänyt kaikenlaista ja ne pitää eka kunnolla käydä läpi. Ja nyt tää hieman jännittävä tilanne teki sen, et en ole vielä mtn hankintoja uskaltanu vielä miettiäkkään. Rattaat ja turvakaukalokin löytyy, mut vähä haaveilisin uusista... Vaatteita tykkään ostella, mutta vielä en oo sillekkää saralle uskaltanu lähteä ku sukupuoli on vielä jäänyt epäselväksi.

Nyt aamutoimia jatkamaan ja aloittelemaan uutta viikkoa. Aurinkoa kaikille!!!

Tiisu 21+3
 
Kelan papruista Siis onko muualla käytäntö sellainenkin että ne täytetään neuvolassa?! Monien kirjotuksista saa ainakin sen käsityksen.
Mulle neukku tulosti vaan raskaustodistuksen ja sano että kirjaudu pankkitunnuksilla kelan sivuille ja täytä ne. Jos on jotain kysyttävää,mene kelalle.. Anna todistus pomolle,joka toimittaa sen palkanlaskentaan ja ne sieltä sitten kelalle...
Olikin ihan hemmetin hankalia täytettäviä jotenkin ja kun pomo iski raskaustodistuksen omaan mappiinsa,piti siis pyytää antamaan se..
Täytin ne paprut kuitenkin ja todistus on palkanlaskennassa..

Kuinka se äippäloma lasketaan? Siis se 105pvää? Onko ma-pe vai ma-la? Kun se mun pomo tivaa niitä päivämääriä,perkele mikä ukko!



Kummeista ja nimistä Ei olla mietitty kumpakaan aihetta. Mä toisinaan pyörittelen nimiä mielessä ja ehdotan miehelle,muttei se ottaudu tosissaan asiaan. On aikaa sittenkin kun vauva syntyy. En usko että on. Olen koko raskausajan maistellut erilaisia nimiä,eikä yhtään sellasta ns. must-nimee ole,jonka ehdottomasti haluan antaa lapselle..
Tokihan se helpottuu vauvan synnyttyä kun tietää kumpiko hän on ja minkänimiseltä näyttää ;)
Kummejakaan ei ole ketään erityistä. Mulla on kaksi veljeä,miehellä sisko. Ilmeisesti miehen sisko on yksi,muista en tiedä. Pyydetäänkö sitten veljeäni vaimoineen,vai toista veljeäni. Kaveri-pariskunta varmaan odottaa että he ovat automaattisesti kummeja,mä olen heidän esikon kummi,mies heidän toisen lapsen.. Miehen serkkukin on kai yksi vaihtoehto ainakin miehen mielestä,itse en henkilö kamalasti tunne..
Yhtään ns. parasta ystävää mulla ei ole,jonka pyytäisin lapseni kummiksi.



Tipetsu ja Ykä rv 24+2
 
Viimeksi muokattu:
Tipetsu, lasketaa ma-la (pois lukien arkipyhät). Kelan sivuilla on laskuri, josta näkyy tarkat päivämäärät. Ei täällä ainakaan viimeksi täytelty neuvolassa papereita. Itse täytin netissä ja minusta niissä ei ollut mitään vaikeaa. Paperiversiot vaikutti huomattavasti vaikeammilta.

Kävin uudestaan r-ultrassa. Saatiin sydän ultrattua. Ja minulle tulee vielä käynti rv 36, koska edellisessä synnytyksessä jouduttiin auttamaan imukupilla. Mikäs siinä. Tuli vaan itselle ihan yllätyksenä. Kätilö laittoi vielä tekstiviestin perään, kun sanoin, ettei ole ainakaan sanottu, että olisi lisää käyntejä.

Kattiina ja pirpana 21+3
 
Hieman kommenttia:
NuttyKitty: mullakin tulee muutama pisara jo rinnoista "esimaitoa". Aiempien lasten kohdalla maitoa on tullut varsinaisessakaan tilanteessa niukasti, toivottavasti tämä varhainen maidontulo ennustaisi vuolaita rintoja =)

Omaa napaa: torstaina rakenneultra; toiv. vauveli voi hyvin ja kovasti sen sukupuolen tahtoisin tietää. Itse olen ollut kaksi viikkoa influenssassa ja eilen taas nousi kuume joten tänään TAAS lääkäriin. Itsestäni en ole huolissaan mutta vauvan kunto arvelluttaa.

Kysymys: ootteko te kaikki töissä tällä hetkellä ja jos ootte, niin milloin aattelitte jäädä pois töistä?

Nyt hampaiden pesuun ja kohti tohtoria...niin ja kiikuttamaan saikkulappuja töihin =(

aramsamsaa + pikku-papu huomenna rv 22
 
Viimeksi muokattu:
Rakenneultra takana. :)
Kovin oli leppoisa kaveri, siellä vaan rennosti makoili jalat kohti masua ja kädet oli kasvojen vieressä nyrkissä. Sormia tykkäsi kovasti esitellä ja kätilö sitten laski kaikkien sormien olevan paikallaan. :D Painoa oli 355g. Pari päivää isompi oli eli 20+2 ultran mukaan. Ja tulihan sieltä poikalupaus :heart:

Siiseli84 ja Nuppu 20+0 POKS!!!!
 
Onpa paljon tullut juttua, kiva lukea muidenkin kuulumisia!

Jumitus iski eilen illalla. En tiedä mikä toiseen lonkankoukistajaan meni, mutta kummallisen jumin sain siihen sohvalta noustessani. Sen verran tuo maha on jo edessä, että pehmeältä istuimelta nouseminen vaatii vähän enemmän kuin aiemmin ja niinpä sitten jumitus tuli.

Migreeni ja muut päänsäryt pysyivät poissa akupunktion jälkeen yllättävän hyvin ja monta päivää, mutta nythän se taas tuolla kolkuttelee ohimossa. Noh, kohta lähden syömään josko se sitten helpottaisi taas.

Töissä aion olla kesäkuun puoleenväliin mikäli mitään ihmeellistä ei tapahdu. Säästän tämänvuoden lomat ensi vuodelle suurimmaksi osaksi, joten isäkuukauden töissäolon jälkeen jatkan pitämällä lomia pois ja jos hetken aikaa olisi hoitovapaallakin.

Pienellä on nyt alkanut hikkaa ilmenemään. Hauskoja nuo säännölliset liikkeet. Esikoisellakin oli ja hänellä se oli loppuvaiheessa jokapäiväistä.

Nimiä emme ole yhdessä miettineet, mutta tänä aamuna minulle tuli yksi kiva nimi vastaan, jota voitaisiin harkita omallekin. Kummeista ei ole mitään käsitystä, monella hyvällä kaverilla on jo useita kummilapsia ja sitten taas meidän sisaruksia on jo esikoisella kummeina. Toisaalta mikäänhän ei estä samoja pyytämästä uudelleen.


annales 22+0 poks.
 
Heipat ja onnea hyvistä ultrakuulumisista :) :flower:

Kelan papruista, mä en ainakaan saanut neuvolasta mitään apuja niiden täyttämiseen. Se varsinainen paperi näyttää aika monimutkaiselta, mutta netissä on mielestäni paljon yksinkertaisempaa, ei ole niin paljoa vaihtoehtoja. Päivät laitoin Kelan laskurin mukaan. Päänvaivaa mulle tuotti se kohta, että "maksaako työnantaja palkkaa poissaoloajalta", laitoin ensin että ei, mutta piti heti perään korjata että joo :D Onneksi netissä tehtyihin hakemuksiin pystyy helposti laittamaan noita korjauksia perään.

Ja töistä poisjäännistä, itsellä alkaa äippäloma 29.5, mutta pidän siinä 7 pvää kesälomaa ennen sitä, eli 16.5 on viimeinen työpäivä (tj 43 :attn:). Loput lomat sitten vanheinpainrahakauden jälkeen.

Kummit ja nimet on täällä aikalailla päätetty. 4 kummia taitaa tulla, joista yksi ei kuulu kirkkoon eli on ns. haltijakummi.

Omista oloista, nyt ei ole oikein mitään. Välillä tuntuu, että masu ois jopa pienentyny, mut ehkä siihen on sitten jo tottunut niin paljon. Jotenkin taas huoliajatuksia noussut pintaan, kun kontrolliulta lähestyy. On taas henkisesti jotenkin ankeempi vaihe menossa. Potkut ei mitenkään kovin mojovia ole, kyllä niitä vatsan päältä päivittäin tuntuu ja kaipa siellä joka päivä jotain liikettä on.

Maanu ja Kepu 23+5
 
Ei mekään täytetty niitä Kelan lappuja neuvolassa, se terkkari vaan neuvo pikasesti et miten noi tuet haetaan jne.
Täytin äsken netin kautta hakemukset ja oli todella helppoa :) Nyt pitää vaan muistaa toimittaa raskaustodistus vielä Kelalle.

Kummeja ei oo mietitty, eikä oo vielä päätetty edes että pidetäänkö jotkut nimiäiset. Ristiäisiä meille ei tule kun ei kirkkoon kuuluta.

Mä en oo tänä vuonna ollu ku pari viikkoa töissä, on kiva olla vuokratyöntekijä ja raskaana. Ei siis pelkoakaan että mua enää otetaan töihin ennen äitiysloman alkua. Aluksi vähän tympäsi kun ei pääse töihin mutta nyt ku on ollu ongelmia ton istukan ja tyrän kans ni ihan kiva kun saa lepäillä kotona eikä tartte rasittaa itseään töissä. Joten liiton päivärahoilla oon äitiysloman alkuun asti.
En tiedä edes että palaanko takas tuonne nykyiseen työpaikkaan sitten joskus kun lapsi on isompi, 3 vuorotyö ei tunnu houkuttelevalta pienen lapsen kanssa. Voi olla että haen jonnekin kouluun kun lapsi on 1-2 vuotias, ellei sitten tule heti perään pikkukakkosta :D
 
Töissä ollaan ja näillä näkymin sinne 8.6 asti jolloin äippäloma alkaa. Toivottavasti pääsen sairikselle jo ennemmin. Mä en siis meinaa pitää mitään lomia etukäteen ja oisin loma tarpeessa. Nytkään en millään saa mitään flunssia mitä liikkeellä on, kaikki muut on töissä vuoron perään sairaana ja minä aina töissä! |O
 
SEE
Työssä olosta on ollut juttua. Olen ollut kotona lasten kanssa jo yli 4 vuotta ja aion olla kotona ainakin 3 vuotta vauvan syntymän jälkeenkin. Olen nauttinut kaikin puolin ajastani kotona lasteni kanssa ja vaikka monesta asiasta ollaan jouduttu tinkimään taloudellisesti niin en vaihtaisi tätä mihinkään. Itse arvostan kotihoitoa todella paljon ja olen onnelinen että olemme pystyneet tarjoamaan lapsille tämän vaihtoehdon. Mieheni on myös enemmän kuin tyytyväinen ratkaisuun ja miehen pitkien työpäivien sekä työviikkojen takia tämä ratkaisu on meille ollut kaikin puolin paras.

T:SEE rv 22+1
 
Viimeksi muokattu:
Äitiysloma alkaa 30.5. enkä ajatellut pitää ennen sitä mitään kesälomia. Mies edelleen mietiskelee, jos hän jäisikin sitten hoitamaan vauvaa kotiin vanhempainlomalla. Itse ajattelin, että olisin kotona tämän vuoden loppuun ja sitten 2013 tammikuussa menisin takaisin töihin, mies jäisi sitten kotiin. Olisi meille taloudellisesti paljon järkevämpää, mulla on niin paljon suuremmat tulot. Ja kun esikoinen oli pieni, mieheni teki tosi pitkää työpäivää, joten häneltä meni silloin se vauva-aika aika lailla ohi. Nyt olisi mahdollisuus hänen sitten elää sitä koti-isän elämää, tämä jää meillä nimittäin viimeiseksi muksuksi.

Täytelkää ihmeessä Kelan paperit netin kautta, on tosi helppoa ja sieltä pääsee seuraamaan missä vaiheessa käsittely on. Sitä kautta tein itse äitiysraha-, vanhempainraha-, äitiysavustus- ja lapsilisähakemukset, ei mennyt montaa minuuttia. Jos tulee jälkikäteen muutoksia niin nekin pääsee sieltä sitten tekemään.

Tipetsu: Joku tähän jo vastasikin, mutta kelan sivuilla on tosissaan ne laskurit, joilla voit laskettaa tarkat päivämäärät äitiysloman kestosta. 105 arkipäivää on se kesto, lauantait luetaan arkipäiviksi, mutta sitten on näitä viikolle sattuvia pyhiä, joita ei.

Aamupäivä hurahti kirpputorikierroksilla, hyvä alku talvilomaan. Kevät tulee kohisten!!

Ullis ja Juniori 23+3
 
Täällä neuvola takana ja kelan laput sain kans kotiin täytettäväks. Hieman tuli kuitenkin yllätyksenä, että tuet tulee periaatteessa kuukauden myöhässä. Mulla alkaa äippäloma 2.6. ja ensimmäisen tuen saan vasta heinäkuussa. Opiskelijana saan siis viimeisen opintotuen 4.5. eli kaks kuukautta tulee väliä tuissa. Vähän ärsyttää, mutta onneksi mies kuitenkin saa palkkaa. Olin vaan suunnitellu, että ois voinu just sinä aikana tehä ostoksia vaaville, mut ilmeisesti nyt saa vähän laskea asioita uudelleen.

Pallero on oikein huumoriveikko, kun eilen makasin miehen päällä sohvalla, niin päätti potkasta mahaa just sillai et tuntu miehen sukukalleuksissa :D Kyllä oli mieskin vähän ihmeissään :D

Masu kasvaa hirmuvauhtia ja takit alkaa käydä pieniksi. Onneksi kevät tulee lujaa saa ottaa hupparit ja kevättakit käyttöön.


Noora ja pallero 23+1
 

Yhteistyössä