Heinäkuun hellemasut 2012 - MAALISKUU

soittelin neuvolaan siitä raskaustodistuksesta ja olin oikeassa..jos on la muutettu ultran mukaan niin sen mukaan mennään...kirjotti sit uuden ja kävinkin jo netin kautta täyttämässä kelan lomakkeet, olikin yllättävän helppoa..helpompaa kun paperiversiot.

Tänään mullakin koskenu mahaan lähes koko päivän vaikken mitään super raskasta oo tehnykkään, ihan perus kotijuttuja vaan. Onneksi se nyt loppui illalla. Muista raskauksista on koskenu mahaa vasta rv 38 paikkeilla aikasintaan. Mikä lie nyt sit oli..toiv ei tuu takas kivut ihan lähiaikoina.
 
Hampaan puudutuksesta juup,täälläkin puuduteltu moneen otteeseen hammasta,ja nyt pitäisi aikaa varata taas hammaslääkäriin ja aika piankin,mulle viimex sanoi että olisi hoidettava hampaat ennen raskauden viimestä kolmatta ..

sokerirasitus täällä myös 5.4 vasta kylläkin,ja kauhulla sit saakin odottaa seuraavat 2vko tuleeko terkalta soittoa vai ei...jos tulee niin on jtn.häikkää

Eipä muutes särkenyt kättä aamusta enkä herännyt yöllä et ois sormet puutuneet,joten taitaa tuosta ranne lastasta ollakin jtn.hyötyä,joudun vaan palauttamaan sen jo huhtikuus pois.

hip hei tnä muutes poksutaan 23+0
 
Heippa Hellemasut!:)
Taalla rakenneultra takana (ma 12.3) ja poikalupaus saatu :). (en saa muuten maalattua tuota mistaan siniseksi...mistahan sen varin voi tekstiin vaihtaa...?)

Olin aivan varma etta vauva on tytto...hommasin jo muutaman sopon mekonkin kirpparilta, onneksi on 3 muuta laheista raskaana (kaikki kuukauden valein itseni jalkeen) joten varmaan jollekin voin mekot lahettaa:). Nimiasia onkin hankalampi, tytolle oli jo nimi valmiina mutta pojalle on jotenkin vaikeampi keksia...varsinkin kun pitaa ottaa huomioon kulttuuriset ja lausumiseen liittyvat asiat, kun USA:ssa asutaan ja itse olen suomalainen, mies meksikolaista alkuperaa. No, aikaa on viela miettia...

Liikkeita tuntunut nyt viikon ajan, toissapaivana tuntui mahan lapi potku kun laitoin kaden mahan paalle:). Taalla myos ollut valilla kipuja...pitkaan liikkeella olon/muuten vain rehkimisen jalkeen on kivistanyt mahaa ja selkaa...hoitsu sanoi maanantaina etta kannattaa ottaa iisisti ja pitaa huolta riittavasta veden juonnista.

Hauskaa viikkoa kaikille!:)
 
Huomenia,

täälä onneks supparit rauhoittuneet mutta napa edelleen melko kipeä. Sain tosiaan lääkäriltä diagnoosiksi napatyrä ja nostot ja isot ponnistusta vaativat hommat lopetettava eli siirryn siis toisiin hommiin töissä. Nyt vaan kauhulla odotan että mitä sanovat töissä kun meen iltahukiin...jännittää!

Masuasukki on melko vilpertti. Potkii ja sätkii minkä kerkeää. Iltaisin varsinkin potkut on jo niin mojovia että tuntuu masun päältäkin kun käden laittaa.

Onnitteluita mahtavista ultrakuulumisista kaikille käyneille :flower:
Minusta ainakin on ihana tietää kumpi tulee ja olenkin siitä aika monelle jo kertonut :) mua ei haittaa vaikka koko maailma teitäs kumpi tulee :D

Hansman mullakin tytölle olis paljon nimi ehdotuksia mutta kun meille luvattiin poikaa niin nimi jota mietittiin,on just annettu kahdelle ihan lähipiirissä syntyneelle pojalle. siis ihan viikon sisällä kuulin nämä uutiset ja nyt on melko hankalaa keksiä mieleistä nimeä sekä sellaista mikä passais meidän letkan jatkoks :D

RD-vauva minulla siis kaksi nuorinta Rd-lapsia ja ei ne nyt niin isoja ollu , 3800g ja 3900g. Minä pärjäsin ihan vain ruokavaliota seuraamalla. sehän siinä todellakin vaikuttaa miten syö...Mittailin sokereita ahkeraan ja nopeesti sen huomaa mitä voi syödä ja mitä ei kannata. Tuoremehu ja riisi oli pahimmat nostattajat mulla sokerin lisäks siis....mitä nyt muistan...

Mä tein taas ihania löytöjä taannoin kirpparilta :) makeita bodeja ja collegehaalarin missä huppu..
teksi jo mieli alkaa pesemään vauvan vaatteita mutta ehkä mä vielä pikkusen odotan :D

Mä oon ajatellu alkaa ostelee noita pikkukamoja mitä tarvii niin nyt jo pikkuhiljaa... ekaa odottaville vinkkinä et kannattaa ostaa maidon kerääjä :) Minä oon kokenu sen ainakin todella tarpeelliseks. Kun imettää niin seen kerääjän voi laittaa siks aikaa toiseen rintaan. Mulla ainakin tulee suihkuten maitoa toisestakin kun imettää... ja tietty ne liivinsuojat kantsii hommata.

turhuuksina itse olen pitäny esim. vaipparoskista ja hoitopöytää :) eipä siellä hoitopöydällä paljo tullu käytyä vaan vaipat vaihtuu missä milloinkin :) Mitäs muut pitää turhuuksina??? kaikillahan ne vaihtelee...

nojoo, nyt eväitten tekoon!

onona ja nelonen 21+2
 
  • Tykkää
Reactions: LaraT
Heips hellemasuille!

Saas nähdä kuinka käy kun maanantaina olis edessä töihin meno. Eilen aamuyöstä tuli kipeä supistus kun tein miehelle matkaevääksi leipiä.. Sitten oltiin kaverin kanssa päivällä shoppailemassa, niin pidempi kävely väsytti alaselän ja alkoi myös painaa ja vihloa alavatsaa.

Sain ostettua eilen ensimmäiset äitiysfarkut, jippii! Lisäksi ostin ekat vauvanvaatteet :heart: 5 bodya, kaksi pipoa ja kaksi paria sukkia :heart: Ja värit valittiin huolella jotta sopii sekä tytölle että pojalle :)
 
Onhan noita turhuuksia jos jonkinlaista... vaipparoskikset, tuttien ja pullojen sterilisointilaitteet...esikoisen jäljiltä päätin myös että mitään pienten aterimia ei tähän taloon enää osteta, tavan pikkulusikat ajaa ihan saman asian. Turhuuksia ovat myös kankaiset ruokalaput, ne kestää sen hetken puhtaina, ja eivät kyllä oikeesti ees suojaa mitään kun ruoat valuu sitä lappua pitkin syliin. Muoviset kourulaput on hyviä. Varsinaista hoitopöytää meille ei tule, mutta hoitoalusta tulee kodinhoitohuoneeseen tason päälle. Säästää selkää kun voi selkä suorassa vaippoja vaihdella ja pukea.

Nää on niin makuasioita mitä kukakin tarvitsee ja kokee hyödyllisinä. Itse en koskaan ole ees harkinnut dopplerin ostamista kotiin mutta toisten mielestä se on kovinkin tärkeä laite. Toiset taas pärjää ihan hyvin ilman sitteriä, mutta musta se on tosi kätevä peli. Kertokaa muuten mulle, että mikä on sellaisen masutuubin idea, joita vaatekaupoissa myydään? Toista nyt odotan, enkä vieläkään ole sitä hokannut =)

Rintapumppu oli kans ihan ok, mulla kun tuo imetys ei oikein ottanut sujuakseen, sai sentään pullosta sitten annettua omaa maitoa vauvalle. Liivinsuojista sen verran, että suosittelen ehdottomasti hommaamaan kankaisia, pestäviä liivinsuojuksia, mulla ainakin niistä kaupan kertakäyttösuojista jäi sellaista nukkaa kiinni nänneihin jotka jo valmiiksi oli tosi arat.

Ullis ja Juniori 23+6
 
Rakenneultra on vihdoinkin ohi. Jännitin sitä niin paljon, etten saanut yöllä unta. Ja kaikki oli hyvin.:) Aivan mahtavaa. Meinasin kyllä vähän pelästyä, kun ultraaja tutki sydäntä loputtoman tarkkaan hiljaisuuden vallitessa, mutta sekin oli onneksi täysin normaali. (Odottavan aika on pitkä) Lopuksi utelin vielä sukupuolta ja tyttö sieltä olisi tulossa:D Mies liikuttui ihan kyyneliin kun kerroin tytöstä.:heart: Tosin olisi varmaan tehnyt saman pojasta.

Nämä tyttölupaukset ovat kai epävarmempia kuin poikalupaukset? Oli kyllä sen verran pätevä ultraaja (Tekay) että uskon kyllä tyttöön. Nyt mekkoja ostelemaan.:LOL:

Muuten kaikki oli ihan ok. Turvotusta jaloissa, mutta verenpaineet hyvät ja pississä vain sokeria. Insuliineja vähän säädettiin sisätautilääkärin kanssa.

Vauvan painoarvio oli 349g (rv 21+5).

Todella helpottunut olo! Onhan tässä diabeetikon raskaudessa aina jonkun verran pelkoja ja uhkakuvia mukana ja nyt vierähti hetkeksi taas kivi sydämeltä.
Anteeksi omanapailu.
 
Jej, pakko tuulettaa:cool: Sokerirasituksen vastaukset saatu! 0-näyte 3.9, 1h 4.7 ja 2h 4.5 :heart: Sain siis selvyyden myöksi miksi musta tulee kiukkunen aika herkästi kun en saa ruokaa :p Terkkari sanoi loistavat arvot ovat ja että eipä ruoka paljon mun sokereihin vaikuta. Ja että nyt voisin sitten ottaa vähän rennommin tuon painon kanssa, kyl se sit lähtee! Hän on niiin mahtava!
Kävin ostamassa itselleni blingbling kuulokkeet salille ja pikku ukkelille langat isoäidinneliö peittoa varten. Turkoosia, petroolinsinistä ja valkoista...tittidii, ihminen joka EI (muka) tykkää sinisestä väristä...:D


Kati ja Den Lille Prinsen 24+1

 
^Ihan sama! Mulla tätä on kestänyt koko viikon, ei oikein huvita mikään ja kaikki tuntuu tylsältä. Jotenki sitä odottaa kevään tuloa ja äippäloman alkamista, väsyttääkin jotenki koko ajan vaikkei siihen ole syytä. Sellanen vetämätön olo, onkohan tää masis nyt jotain hormonaalista???
 
Neuvola kuulumisia...
-Pissa ok
-painoa tullut nyt koko raskaus aikana 2,2kg
-sf-mitta 23
-pojan sykkeet n.150
- verenpaineet ja hemoglobiini ok

Neuvolalääkäri on vasta ens kuun lopussa, ja silloin ultrataan vielä :) mut sitä ennen on neuvola niin ei tuu niin pitkää väliä. Kysyin vielä RA-ultran tiedot tai lausunnon ja oli siellä kaikki hyvin?

Mulla kanssa joku masiskausi menossa, ärsyynnyn TODELLA herkästi ja jotenkin tuntuu ettei mikään huvita ja kaikki asiat stressaa... Nytkin ärsyynnyin noista kelan papereista ja verokortista, kun mä en tajua niistä mitään! Ja mulla kun tää mammalomalle jääminen ei oo niin helppoo, oon yrittäjä ja näin ollen mulla juoksee ihan veemäisiä laskuja myös mammaloman aikana, jännittää että miten me pärjätään, meillä kun on talolainakin.
Sori avautuminen ja omanapa, nyt vaan kiristää pantaa.
 
Hello!

Mä kävinki sit yhen yön osastolla..
Käskivät eilen äippäpolilla käymäs ku soittelin vuodosta, jota huomasin vessareissujeni yhteydessä pyyhkiessäni. Masua ultrattiin (kaikki siellä ok) ja kohdunsuuta tutkittiin ja kohdunkaulalta jostakin käsitykseni mukaan vuotopaikka löytyi. Jäin sit osastolle tarkkailuun ja sain sellasta lääkettä, jonka pitäis hillitä vuotoa.
Tänään pääsin kotiin ja nyt vaan seuraillaan et mitä tapahtuu.. toivottavasti ei mitään, vaan kaikki etenee hyvin. Vajaan kahden vkon päästä sit kontrolli, siirrettiin ens viikon kontrollia viikolla. Normi kotiaskareita voin hommailla, mutta ei mitään suurta ja raskaampaa.
Blaah.. eipä tässä sitte kummepaa ku tätä oleilua vaan ja lasten kans touhuilua. Piristävää on lueskella teidän kaikkien kuulumisia täältä!! Nyt tähän on aikaa...

Tiisu 21+6
 
Tiisu_ Voimia ja jaksamisia sinne!

Turhakkeista on kiva lueskella teiltä joilla jo lapsia on. Voi itse vähän harkita ja miettiä mitä mahdollisesti saattaisi itse pitää turhana hankintana. Mulle tosiaan esikoinen tulossa ja on vielä vähän pallo hukassa sen suhteen mitä kaikkea pitää hankkia ja mitä kaikkea olisi hyvä hankkia ja mitä kaikkea ei sitten niin tarvitsisi hankkia... :D Noh jos hyvin käy niin pääsen reilun viikon päästä Ikeaan ostelemaan vaavin huoneeseen tavaraa niin saas nähdä mitä tarttuu mukaan. Huoneessa kun ei muutoin ole vielä kuin pinnasänky ja yksi pieni lipasto. Niin ja kiikkutuoli. :heart:

Täällä on isyyspakkausta kasattu kovalla innolla. Minä kun oon sellainen "kaikki-mulle-nyt-ja-heti" tapaus niin ei jaksa kovin kauaa sen kanssa vitkutella. :D Milloin muuten muut jotka isyyspakkauksen aitte tehdä ajattelitte sen antaa? Itse mietin että antaisiko silloin kun äityispakkaus tulee vai antaisiko miehen etsiä pakkauksen sitten kun itse on vielä vaavin kanssa sairaalassa.

Omena ja Pikku N 21+ jotain :D Laskuissa sekaisin ultran jälkeen.
 
Hei!

Joku kyseli sykkeistä liittyen sukupuoleen; minulle sanoi kokenut vanhempi lääkäri, että poika-sykkeen vaihteluväli on suurempi: meidän pojalla on syke nyt ollut 140-170 (josta lääkäri aavisteli poikaa tulevaksi ennen ultraa ja lopullista varmistusta =) ja tytöillä vaihteluväli on taas pienempi, esim. 140-150. Meidän kohdalla tällä päättelyllä osui ainakin oikeaan :heart:

Käytiin tänään 3D-ultrassa, on sillä niin ihana nöpönenä että!! oon aivan rakastunu:heart:

Hmm minäkin jouduin sokerirasitukseen, vaikka ikäni olen ollu hieman alipainoinen, suvussa ei diabetesta, sanoi, että ainoastaan iän vuoksi, eli yli 25-vuotiaat laitetaan niihin melkein aina nykyään..? itse oon siis 26v...

Kevättä täälläkin odotellaan, mulla alkais äippäloma 12.6 joten siihen vielä aikaa,
töissä on vielä ihan kivaa, pääsen nyt kuiteski paljon vähemmällä kuin "normaalisti", ja työpäivät kuitenki niin joustavia, että jos olo huononee/supistelee ni voin lähteä kotiin lepäileen...

Nyt unten maille...

Helena85 + Pipsa-Petteri rv 22+2
 
  • Tykkää
Reactions: Morning Butterfly
Heippis!
Kiva kuulla että täällä on muitakin pörrömasuja... Aloin jo ihmetellä tuota karvankasvua :D Täällä on kaikki sujunut mukavasti, kyytiläinen jumppaa paljon ja harjoitussupistuksia on päivittäin. Vajaan kahden viikon päästä on neuvolalääkärin ultra, toivotaan että plexus kystat ovat kadonneet.

Olen nyt melkein kaksi viikkoa kouluttanut sijaistani, mikä on aika väsyttävää hommaa, onneksi valitsimme tosi hyvän tyypin :) Kamala ikävä tulee työpaikkaa joka on kuin toinen koti. Näillä näkymin jatkan loman jälkeen konsernimme toisessa yksikössä joka on lähempänä, enkä palaa enää nykyiseen paikkaan :( Äippäloma alkaa 28.5. ja pidän kesälomapäivät hajautetusti pois ennen sitä, tänään juuri ensimmäinen vapaa.

Keksimme eilen ensimmäisen varteenotettavan pojannimen josta molemmat pitävät :) Aloin jo huolestua kun ollaan monena iltana ennen nukahtamista mietitty tuloksetta. Ensimmäinen nimi tulisi minun isoisältäni ja toinen mieheni iso-iso-iso-....-isältä :) Joitakin ideoita on onneksi saatu aikaan myös tyttöä varten.

Kummien valinta vaikuttaa aika selkeältä, mutta emme ole vielä pyytäneet asianomaisia.

Paljon jaksua ja tsemppiä supistelijoille ja kipuilijoille, ja turvallista odotuksen jatkoa kaikille!
Ihanaa päivää ja lähestyvää viikonloppua masut! :)

Mäkki ja Möykky 24+3
 
turhuuksista mulla ei oo edellisissäkään raskauksissa tarvinnut mitn.maidonkerääjiä,liivinsuojia,imetysliivejä,kun mun tissit ei näköjään tuota maitoa kunnolla: / eli tuttipulloja tuun ostamaan ja tutteja niihin,kuopusta kyl n.kuukauden verran imetin sekä annoin pullosta,mut sit siirtyi vallan pulloon,kun ei tullut tarpeex maitoa,ja kahen söhläystä en jaksanut|O

Tekis jo mieli niiiin hakea se hoitopöytä miehen isältä ja koota se ja pestä vaatteita silittää ja laittaa sinne valmiiksi..ja myös se pinnis koota,sekin siellä.
Pikku tavaraa jo itekin oon ostellut,kynsisakset ja harjan..

Tuolta kesäkuun sivuilta löysin hyvän vauvan vaatteiden kaupan,ja tosi edullisiakin vielä linkitän sen tänne,kävin ite jo ostelemassa sieltä 80€:lla:D
Täytyisikin nyt aamusta kun kuopus menee kerhoon,niin katsoa nuo vaatteet läpi,et paljonko niitä jo kasaantunut..

NuttyKitty luulenpa vaan et jtn.hormonaalista...just puhuin kaverin kanssa että en ymmärrä kuinka jollain voi tulla kevään aikaan kun aurinko paistaa ja lumet lähtee,niin masennus..mut kai niitäkin ihmisiä on..mulla tulee ennemmin syysmasennus.

Tiisu jaksamisia!! saatpahan olla nyt kotona,vai ymmärsinkö oikein?

Mulle voi myös päivittää sen poikalupauksen!

Mulle olisi tulossa sit kelan ekat äippärahat 10.7,kun kysyin et koska eka erä tulee...

Vaavi potkii ja liikkuu kait? ihan mukavasti,heti tuntuu kun ite istuu ja rauhoittuu,ja makuultaan..Nyt pitäisi niiin nauttia tästä raskaudesta kun tämä mun viimenen on!
Tänään muutes lääkäri soittelee siitä sydänfilmistä,toiv.kaikki ok,ja eipä ole kyllä särkenyt enään kättä,että on tuosta lastasta aika suuri apu!!

isyyspakkaus en nyt sit teekään sitä,vaikka eka ajattelin,kun tämä poikakin on,ja mies aivan innoissaan pojasta,me ollaan se jo kuulutettu kaikkialle!
tai en viä oikein tiä..ite oon vähä höpsön hömppä,mut mies ei niinkään...
PTT 23+2
 
No niin laskimpa tuossa että paljonko mitäkin vaatetta!!

Potkupuvut 10
Puolipotkarit 9
Pitkähihaset bodyt 15
Lyhyt hihaset 1
haalarit 2
sukat 9
myssyt ja pipot 7
kietasu paidat 12
Eli muita ei oikeestaane enään tarvii kuin lyhyt hihasia bodyja ja parit haalarit

Ja jos vauvan on kova puklaileen suosin montaa vaateparia,koska pyykkiä sillon tulee ja vaatetta menee..kuopus oli kauhee puklaileen,ja myös niitä harsoja menee...
 
Mä kans pyytäisin päivittäjää lisäämään meille POIKALUPAUKSEN. Jostain syystä mulla ei näy noi värit että voisin laittaa paremmin näkyville (kirjoitan kännyllä).

Neuvola oli eilen ja sydänäänet kuului tosi hyvin, syke oli n. 145-150. Hg oli vähän laskenut, mutta terkkari sanoi että ihan normaalia ja se on silti niin hyvä ettei usko että tarvii alkaa missään vaiheessa raskautta syömään mitään rautalisää :) Sinne pahamaineiseen sokerirasitukseen pitäs parin viikon päähän varata aika, vaikkakaan ei ole sokereita tai valkuaista näkynytkään pissassa. Kuulemma kaiken varalta tehdään. Eka lääkärintarkastus on huhtikuun alussa, jolloin tod näk myös ultrataan :) Poitsulla kyllä kaikki ollut koko ajan niin hyvin kuin voi olla, ja isäänsä tullut kun on niin aktiivinen eikä malttais olla kauaa paikoillaan :D potkut on melko voimakkaita että mikähän potkunyrkkeilijän alku sieltä oikein maailmaan tupsahtaa....

Tänään POKS 22+0 <3

jaanamaria & pikkupippeli
 
Voi jösseessss!!! Kävin eilen hammaslääkärissä ja siis ostopalveluna yksityisellä. Hammaslääkäri varmaan luuli että kyllähän mä kaiken varmasti tieedän kaiken hampaan juurihoidosta jne. Sorkki kai juurikanavia ja illalla iski kauhee jälkikipu siihen hampaaseen kun puudutuksen vaikutus loppu.
Otin illalla klo 21 ja 22 500mg panadolin ja unta sai sit 05 asti. Tuolloin heräsin jomottavaan kipuun ja taas 500mg panadolia ja 07 maissa uudestaan. Nyt taas tuntuu jomotusta. Eihän panadoliakaan voi ottaa kun sen 3g päivässä max. Jumaliste jos tässä koko viikonloppu menee panadolia syödessä kivuissa.
Ykäkin on kohta ihan horkassa varmaan tuon parasetamolin takia!!

Eipä kai se auta kun soittaa sinne puljuun.


Tipetsu ja Ykä 24+6 Ohhoh,huomenna poksutaan!! :)
 
Viimeksi muokattu:
poks 24+0 aletaan pikkuhiljaa olemaan turvallisilla vesillä :)

kummeista on ollut juttua! mulla on yksi kummi kysytty ja lupautunnut. just kesäkuussa ripille pääsevä ja olis toinenkin just ripille päässyt ehdokkaana mut se ei tiedä vielä edes raskaudesta :) mutta eiköhän suostu. ja yksi serkku olis kolmanneks vanhemmilla lapsilla on kaksi kummia kummallakin mut tälle pikkuselle ehkä kolme.

Muutaman bodyn oon ostannut tulokkaalle muita tarvikkeita ei tarvi hankkia kun ennestään on kaikki.ainoastaan pieniä vaatteita jotain poika värejä kun on vain pieniä vaaleenpunaisia vaatteita. syksyllä sitten kun pitää lisätä vaatteita niin tulokas saa tyytyä "tyttöjen" väreihin onneks v.punaset vähenee isommissa vaatteissa. itte en ole ostannut yhtään kyseistä väriä vaan kaikki on saatu. pitäis vaan ottaa ittees niskasta kiinni ja lajitella vaatteet mut ei yhtään inspiroi :) mut jos sit kun aurinko alkaa paistaa ka kevät iskee ihan kunnolla:)... ja sit onkin jo kesä ja edelleenkin kaikki tekemättä ha ha. samanlailla kävi viimeksikin supistuksien alkaessa laitoin viimeset pikkuvaatteet kuivumaan narulle.

huisp&pasus 24+0
 

Yhteistyössä