.~ Heinäkuun Hellemasut 2012~. MARRASKUU

Minä palailen takaisin tuonne kuumeilupuolelle.. :'( Eilen alkoi tuhru, joka vaihtui vereksi ja nyt vuodan lievästi sanottuna kuin teuras sika. Raskaustesti näyttikin jo negaa nyt aamulla. Luulen että keltarauhanen lakkasi toimimasta viime viikolla, kun samat jomotukset alkoivat mitä aiemminkin ovis-menkat välillä. Tai sitten oli kemiallinen. No ei sillä väliä, me emme joka tapauksessa heinävauvaa saa. :'(

Nyt tarvisi siis löytää uusi päivittäjä. Ja ikävä kyllä muuthan kun minä ei pysty päivittämään tuota minun tekemääni etusivun lista viestiä, mutta ymmärrätte varmaan etten itse pysty siihen enää mitenkään :'( Super marion lisäsin sinne.

Moon & tähdenlento
 
Viimeksi muokattu:
Voi Moonchaser, jättimäiset pahoittelut tähdenlennoksi jääneestä!:'( Kohdallasi toteutui se pelko joka meitä kaikkia taitaa jäytää. Suru on suunnaton, sen tiedän, ja tämä suru on vielä aika yksinäinenkin kun harva käsittää miten kiintynyt voi olla olentoon joka toisten mielestä on vielä lähinnä solurypäs... Halaus ja paljon jaksamista!:hug::'(
 
Moonchaserille voimahalit! :hug: Voi surkujen surku.... :(

Olisiko vapaaehtoista päivittäjää? Itse lähden ensi viikoksi reissuun -tietty jos päivitystauko ei haittaa niin voin ottaa homman hoitaakseni.

Brita
 
Voi miten ikävää, Moonchaser :'( Voimia ja jaksamista!

Brita, kokeilin eilen höyryhengitystä, ja se ainakin hieman auttoi. Sitä Nasolinia ei vaan uskalla ottaa, vaikka asia varmasti on juuri niin, että kaikkien lääkäreiden mielipide on erilainen..
 
Hei,

Minä ihan hämmästyin, että täällä on jo heinäkuulle näinkin paljon porukkaa. :) Ajattelin olevani jotenkin hätäinen kun heti melkein ryntäilin tänne katselemaan vauva juttuja! Ilmeisesti en tai sitten meitä hätäisiä on enemmänkin! ;)

Meillä plussailtiin 1.11 ja vielä kertaalleen 2.11 Arvioitu laskettu aika on 6.7 eli viikkoja 4 +6.

Onko teillä ollut jo raskauden oireita? Minä olen ajatuksieni kanssa ihan hysteerinen, koska viime tammikuussa tuli keskenmeno. Tulin ehkäisystä huolimatta silloin raskaaksi. Nyt tämä raskaus oli ihan harkittu ja haluttu. Nopeasti se napsahtikin, toisesta kierrosta ehkäisyn pois jäännin jälkeen. :)

Minulla on alavatsassa sellaisia kuukautiskipuihin verrattavia tuntemuksia ja isosti pahoinvointia. Jälkimmäinen ei missään nimessä haittaa ainakaan toistaiseksi ;) , mutta nuo kivut minua jännittää. Olen lukenut muilta keskustelupalstoilta, että sellainen on ilmeisesti melko normaalia, mutta ei silti rauhoittanut minua. Miten teillä? Onko ollut kipuilua?

Moonille halaukset ja jaksamisia <3 Olen hyvin pahoillani. :'(

Mayu
 
Viimeksi muokattu:
Minulla meno neljänteen IVF:ään heti ku mahdollista. Takapakkia ja epäonnistumista ei ehdi jäädä murehtimaan... sairauteni (endometrioosi) määrää hoitojen tahdin.
Oikeassa jäljellä olevassa munasarjassani on vielä toimintaa, mutta endo tuhoaa sitä koko ajan. Viime kertaisessa kontrolliultrassa lääkärillä oli jo vaikeata erottaa johtofollikkelia endokasvuston seasta.

Meitä tähän saakka hoitanut Väestöliiton lääkäri soittaa ensiviikon keskiviikkona, tuolloin sovitaan seuraavien hoitojen ajankohdasta. Luultavasti joko heti seuraavaan kiertoon tai sitten tammikuulle. Joulukuu ei käy, koska punktio ja siirtopäivä sattuisivat minulla mahdollisesti jouluviikolle.

Mutta uuteen yritykseen siis... niin kauan kuin munasarjani tuottaa munasoluja, minulla on mahdollisuus omaan lapseen.

En nyt sitten tähän pinoon päässyt, mutta plussatuulia ja tarrasukkia teille kaikille. Hyvää alkavaa talvea! =)
 
Pahoittelut moonchaser! :hug: Voimia hirveästi ja tsemppiä jatkoon!

Ja onnea uusille taas plussista! :flower:

Sintu74: Tsemppiä ja toivottavasti seuraavasta kerrasta tärppää!

Brita: Minua ei ainakaan päivitystauko haittaa, jos vaan haluat päivittäjän homman itsellesi. :) Kuiteskaan kun ei tarvitse päivitellä mitään kiertopäiviä tai muuta, niin tauosta ei niin sekaisin mennä. :D

Lily 5+0
 
hei,uskallankohan tähän jo liittyä? tänään tehty eka testi,ja aikas vahva punainen viiva tuli..ajatukset on vähän sekaisin meillä molemmilla,koska ei niinkään yritetty,vaikka ehkäsyä meillä ei ole ollut.

luulin etten tule enää raskaaksi kun mulla todettiin pco,ja epäsäännölliset menkat,paitsi kaksi edellistä kiertoa.

no näin vaan kävi,ja tässä sitä nyt ollaan..

lueskelen teitä muutaman sivun ja tuun huomenna kertomaan kuulumisia
 
*voimia* Moonchaser, ja voihan pe*se, ihan korpee sun puolestas.....
Sintu74 - tsemppiä täältäkin =)
Mamma84, täällä ihan sama homma! mä kyllä viä olen raskaana, oksennan, supistelen ja vaikka ja mitä, mut toi ponnistaminen ei oo munkaan juttu o_O - sitä en todellakaan odota!!

Mitä tulee tähän muuhun, ni kertokaa nyt sitten tälle tumpelolle miten tommonen suljettu ryhmä oikeen toimii? Ja miten sinne liitytään? Ja muuta käytännön vinkkiä, kiitos? Nimimerkillä ekaa kertaa täällä.....

- Zophisticated -
 
Iltaa naiset!

Otin omiin käsiin tuon päivityksen. Mikäli joku muu haluaa innokkaasti hommaa hoitaa, niin ilmoittelee mulle. :)

Laittakaa päivitykset tosiaan punaisella ja boldattuna, niin on helpompi huomata ne muiden juttujen seasta. Kiitos! :)

Muokkasin ekalla sivulla ollutta omaa viestiäni, niin sain listan ekalle sivulle. Toivottavasti sopii kaikille?

Moonchaser Jaksuja kovasti!


Brita
 
Viimeksi muokattu:
Voi ei Moonchaser Voimia suureen suruun!:hug:

Sintu74 Tsemppistä uuteen yritykseen. Itsellänikin vain vasen munasarja toimiva,mutta silti tämä pieni ihme ilmoitti itsestään ja jopa luomusti! Tällä en halua pahoittaa mieltäsi,vaan kertoa että ihmeitä voi tapahtua. Kohdallani tämä oikeasti on ihme. Syyskuinen IVF meni niin mönkään ettei yhtään solua saatu,follejakin oli vain 2. Synarela ajoi munasarjat niin hiljaisiksi ettei edes 262,5IU Gonal F:ää toiminut. Taidettiinkin olla samassa pinossa tuolla lapsettomuus-puolella, olikohan hoidot 2011.. Anyway,mullakin kohtalaisen ärhäkkä endo,jonka takia poistettiin 2/2010 endometriioma oikeesta muniksesta,jonka jälkeen siellä ei eloa ole ollut.. Onneksi siis yksikin munasarja riittää. Onnea teille jatkoon! Kaikkea hyvää ja kyllä se sieltä tulee ihan taatusti! :)


Mayu Onnittelut plussasta ja tervetuloa!! :) :flower:




Täällä tuntuu ja ei tunnu,että ois raskaana...Välillä ällöttää ja välillä taas ihan normaali olo :confused: Rinnat on kipeet kyllä,lämmöt 37,2.. Tuhrua ei onneks ole näkyny tiistain jälkeen. Ihan selkeesti painavien nostelu-->selkäkipu-->tuhru liittyy toisiinsa,koska tuhrua ei ole tullut nyt kun en ole töissäkään ollut. Lapsettomuuspolin hoitaja oli kyllä sitä mieltä,että ne liittyvät toisiinsa ja painavien nostelu saa kohdun supistelemaan joilloin voi tuhrutella. Kaipa ne lugetkin toimii. Voih,kumpa vain pieni jaksaa..

Olettteko jo täpinöissänne katellu vauva-juttuja? :) Mä löysin jo vaunut..:ashamed::whistle: Ihana ois päästä sisustaa vauvan huonetta..:) :heart: Meillä on kaksio 47m2 että joutus varmaan pankkiin menoa kohta miettimään.. Meillä ei nytkään kamat mahdu minnekään,vaikkei mitenkään normaalia enemmän sitä ole,säilytystila vähän,niin entä sit kun pitäs häkkisänkyä ja hoitopöytää tänne survoo? No miehen punttipenkki saa väistyä..

Noh,kylläpä tässä on vielä aikaa. Kunhan nyt päivän kerrallaan pääsee eteenpäin.


Jaksuja mammat! :)



Kysymys seksistä: Ootteko ihan normaaliin tapaan puuhailleet?



Tipetsu 5+1
 
Viimeksi muokattu:
Olen pahoillani Moonchaser!

Kiitos myös Britalle päivityksen vastaanottamisesta!

Silly (siis minä) oli innoissaan tänne palstalle tulossa ja ajattelin kirjoitella kovasti, mutta tähän on tullut mutka matkaan. Nimittäin on iskenyt armoton VÄSYMYS! Noh, mutta kun alkaa olla jo niin pimeetäkin, että mulla usein onkin syksyllä väsyneempi olo ja keväällä herään eloon. Sitten olinpas kuuntelemassa muissa asioissa d-vitamiineissa ja sitten mulle kerrottiin ensin, että saattanee auttaa kaamosväsymykseen (heti siis heräsi kiinnostus)... vähän pitemmälle, kun jaksoin kuunnella, niin sittenpä sanottiinkin, että eritoten tämä on hyvä raskaana oleville... hm... Sitten ei auttanutkaan enää muuta kuin mennä apteekkiin ja ostaa puteli d-vitamiinia. Auttaneekohan väsymykseen? Ootteko kokeillut?

Kevyt jomotus massussa (siis sekä ylä, että ala) ja ala selässä jatkuu vieläkin. Edelleenkään en usko sen kummempaa olevan, kun mitään vuotoa ei ole. Välillä vähän yököttääkin, mutta vain kerran oon joutunut vessassa viettään aikaa. Rinnat on ruvenneet aristamaan mahdottomasti ja vettä menee paljon. Nää on silti ihan pieniä oireita, mutta Silly on kärttynen ja itkunen! Voi hyvä tavaton... kestääkö sitä koko raskauden vai häiveneekö se itkusuuskin tässä alkuraskauden jälkeen. Tää on meinaan ihan mahdotonta. Ei mene päivää etten vollottaisi jostain ja usein miten useamman kerran. Mulla alkaa palaan pinna jo ittenikin kanssa. Se se jos vielä niissä ois jotain järkee, mutta kun niissä aiheissa ei ole järjen häivää.

Silly + masukki 5+3
 
  • Tykkää
Reactions: Brita
Voi Moonchaser! Pahoitteluni ja voimia sinne! :hug:

Uusia taas tullut, tervetuloa! Näin tämä meidän joukkomme kasvaa päivä päivältä.

Mayu Oireita on vaikka muille jakaa. Mutta itseä vain helpottaa kun oireita on. Viimeksi keskenmenneessä raskaudessa ei ollut oireen oiretta. Nyt iloitsen oireista.

Tipetsu hyvä että lepo on auttanut tuhruiluun. Vauvajutuille en ole uhrannut vielä ajatustakaan. Tosin paljon on esikoiselta tallessa joten paljoa ei tarvi hommaillakaan.

Silly niinhän nuo väittää että d-vitamiini auttaa väsymykseen ja pitää taudit loitolla. Ennen raskautta söin 50mikrogrammaa päivässä. Nyt olen vähentänyt ja syön vain sen verran mitä noissa raskausvitamiineissa on (oisko 10 mikrogrammaa).

Oma olo on kuin krapulassa olisi. Aamusta iltaan. Koko ajan oksettaa eikä tee mieli syödä yhtään mitään. Väkisin jotain pistän välillä suuhuni. Oksentamaan ei ole onneksi vielä tarvinnu mennä.

puppa 5+0
 
Mayu Laitoin sulle sairaalaksi PKKS, menihän oikein?

Silly ja PieniTytönTylleröinen Pistättekö inforivin tulemaan niin laitan teidätkin listalle.:) Eli LA /nimi / ikä / monesko lapsi / synnäri / tyttö-tai poikaolo (jos sellainen on)

Niin ja onnittelut plussasta! :)

Oon tosiaan ihan noviisi täällä palstalla kun esikoista odottelen, niin jos möhlin jotain näissä päivityksissä niin sanokaa... :whistle:


Brita 5+2
 
Viimeksi muokattu:
Silly Katsos, niinpäs oletkin listalla... :)

Mitäs raskausvitamiineja popsitte? Vaiko mitään? Mulla käytössä Elivon monivitamiinivalmiste, LinOlive -kapselit (omega 3) ja kalkki. Oon aloittanut vitamiinit ja hivenaineet noin kuukautta ennen ehkäisyn pois jättämistä.

Brita
 
Kiitos kaikille vastauksista ja onnea kaikille muillekin plussanneille!

Ja Puppa. Nyt kun rupean ajattelemaan niin viime raskaudessa (km) ei minullakaan ollut oireen oiretta. Jos ei pientä pahoinvointia lasketa. Iloitaan siis oireista nyt sit täälläkin! :)

Meilläkin on vielä isomman asunnon etsintä edessä. Ei siinä etteikö tähän kaksioon mahduttaisi kun tämä on niin iso, mutta ehkä parisuhteen pelastamiseksi haluan kuitenkin sitten vauvalle oman huoneen jossain vaiheessa. ;)

Tipetsu: Meillä ei ole vielä silleen vauvajuttuja katseltu, muuta kun muutamaa runoa olen etsiskellyt isovanhemmille. Ajateltiin, että laitetaan mummeille ja ukille lahjapakettiin terveiset pienestä jouluna. Meillä vielä isi lähti reissuhommiin ihan muualle ni mie hypistelen tämän viikonlopun yksin näiden juttujen kanssa!

Ja mitä tuohon seksi asiaan tulee niin meillä on nyt ollut vähän hiljaisempaa sillä saralla. Minulla on ollut niin paha olo, ettei ole napannut. :D Ja taitaa tuo toinen osapuoli olla itsekkin hämillään vielä. ;) Mutta eiköhän taas sekin puoli herää eloon kunhan saan sen reissuhommista kotiin sunnuntaina. Hope so!
 
Raskausvitamiinit näyttäis mulla olevan Minisun multivitamin mama- merkkisiä. Noi oli jotain uusia ja otin apteekista ku sattuivat tarjouksessa olemaan. Mitä purkkien kylkiä vähän silmäilin niin aikalailla samat määrät samoja aineita noissa eri merkkien vastaavissa valmisteissa on.
 
Älkää nyt hyvät naiset sanoko, että joutusin TAAS uudelleen apteekkiin juuri kun oon saanut sen purnukan d-vitamiinia. Toi multivitamin mama kuulostaa aika mielenkiintoiselta. Onko se siis suunnitelut raskaana oleville? Onko siitä muuta hyötyy kuin sen d-vitaminin vaikutus väsymykseen?
 
Hei

Suljettu ryhmä "Heinäkuun hellemasut 2012" on nyt perustettu!!

Mukaan pääset Keskustelut/Kerhot-linkin takaa. Olen ryhmän järjestelmänvalvoja, ja ryhmään pääsyä pitää anoa. Hyväksyn luonnollisesti näin alkuun kaikki hakijat, mutta nähtäväksi jää, minkä verran odottajia ryhmään liittyy, eli tarvitseeko jossain vaiheessa rajoittaa mukaantulijoiden määrää. Toivottavasti ei. Eli ei muuta kuin liittymään ryhmään, jos haluat keskustella odotuksesta turvallisesti niin ettei koko maailma näe kirjoituksiasi.
Varoitan saman tien, että en ole netin päässä joka hetki enkä joka päivä, joten hyväksynnässä saattaa mennä aikaa, mutta kärsivällisyys palkitaan =)

Terveisin SuperMario rv 5+4
 

Yhteistyössä