.~ Heinäkuun Hellemasut 2012~. MARRASKUU

Tänään alkoi sitten aamupahoinvointi : / En oksentanut, mutta olo oli todella kauhea pitkälle päivään. Tuntui, ettei mikään meinannut mennä alas.. Edellisessä raskaudessakaan en oksentanut, pahoinvointi oli aika samanlaista kuin nytkin. Ja rinnatkin jo sairaan kipeet..
Mietin, että jos pahoinvointi alkaa oikeasti jo näin aikaseen, niin kuinkakohan pitkään sitä jatkuu..
Pitäisi varmaan viimeistään ensi viikolla soittaa neuvolaankin ja miettiä, että mennäkö vai eikö mennä varhaisultraan..

Kati82 ja Junnu rv 4+2
 
Tervetuloa kaikki uudet ja onnea plussista! :)
Meitähän alkaa olemaan jo aika lailla! Hienoa hienoa :)
Hassua, tuntuu, että aika matelee ja omat viikot ei lisäänny yhtään niin nopeasti kuin haluaisi, mutta kohta ollaan jo loppukuun LA:ja täyttelemässä ja eipä aikaakaan, kun elokuun ensimmäiset ilmaantuu.

Mulla on edelleen kauhean epävarma olo ajoittain. Just tossa rupesinkin miettimään, että mitä jos en olekaan raskaana (niistä neljästä testistä punaisine viivoineen huolimatta), ja meen perjantaina sinne ultraan ja siellä ei ookkaan mitään. Esikoisesta pelkäsin ihan samaa asiaa, ja ultraa piti odotella viikolle 13 asti. Nyt suurin piirtein lasken tunteja siihen, että koska saan mennä nukkumaan, että olis jo seuraava päivä.

Neuvolaan ajattelin vihdoin soittaa perjantaina ultran jälkeen. Riippuen tietysti siitä, mitä löydetään.

Pakko kai se on vaan odottaa...

Lavelyn 7+1
 
Heips!

Liittyisin mukaan tänne. Plussasin isänpäivänä :) ja LA olis 15. heinäkuuta. Se saattaa kyllä muuttua ku mulla kierto on epäsäännöllinen. Hieman yllätyksenä tärppäs heti ekasta kierrosta. Oireita ei vielä oikeestaan ole. Hieman ehkä kuvottaa välillä mut saattaa olla et kuvittelen senkin :) ja väsyttää ehkä enemmän ku yleensä. Varhaisultraan en ajatellut mennä. Esikoisesta kyllä kävin mut tällä kertaa yritän jaksaa odotella sitä np-ultraa. Ja neuvolaankin varmaan pitäis kohta soitella.

Mun tiedoiksi vois laittaa hNNa/30/toinen/kät tai NKL
 
Huomenta! Kattiina asuttiin mikkelissä 5 vuotta ja muutettiin viime keväänä juvalle. Joten ihan tästä läheltä olen. :) Kävin esikoisen kanssa myös vauva muskarissa 2010, 3-6kk ryhmässä. Ajattelin että oletko sinä käynyt siinä, on voitu törmätä? :)

Riikka ja jotain..:)
 
Tiitulainen,on ilmeisesti mieluisa yllätys vaikka ehkäisyä käytittekin! Joku olisi varmasti kade,kun noin vahingossa ja yhdestä kerrasta tärppää.. : P Itellä kyllä onnistui ekasta yrityskierrosta..No tuo oireettomuus on täysin normaalia..tai onhan sulla oireita,ne vatsanippailut kuulostaa hyvältä.Eiks kohdunulkoinen ole aika harvinaista..? No en tiedä.Mulla ainakin on pelkoja,ja varmasti monella odottajalla.. -vaikka olen jo 9. viikolla.Nimenomaan se askarruttaa,että onko pikkuinen elossa..sydänääniä ei ole vielä saatu kuulumaan (dopplerilla),mutta onkin vielä aika varhaista siihen.
 
Hei,

Plussasin perjantaina 11.päivä (jee!) - yli kahden vuoden yrittämisen tuloksena!

Ollaan noin kolmevitosia miehen kanssa molemmat, kyseessä on kolmas lapsi, kaksi ensimmäistä jo eskari- ja ekaluokkalaisia. Näinköhän sitä enää osaa vauvan kanssa ollakaan? :)

Laskettu aika näyttäisi olevan (jos kaikki hyvin menee) 17.7 ja äitiysloma alkaisi 12.6.
Alussa ihmettelin kun mitään, ei kertakaikkiaan mitään oireita ollut ilmassa, mutta nyt on tullut päänsärky ja rintojen lievä aristus. Olen kyllä iloinen, jos näin vähällä pääsisin, kakkosestamme tuli minulle niin kertakaikkinen kokovartalo-pahoinvointi-kooma, että kaksi viikkoa meni vaakatasossa (oli onneksi kesäloma). Nykyisessä työssä ei niin hirveän positiivisesti suhtauduta raskauteen, joten suurta pahoinvointia saisi kyllä piilotella..sormet ristissä että olo pysyy tasaisena!

Ihana kuulla vertaiskokemuksia! Emme aio kovin varhain asiasta kertoa muille (ellei esikoinen ymmärrä noin muuten) joten mahtavaa, että on paikka jossa vähän hehkuttaa fiiliksiä!

Klaava K/34/kolmas/KÄT

Muoks: Kerhoon anoin mukaan, toivottavasti vielä mahtuu! Eka neuvola tuli joulukuun 7. päivään, jolloin viikkoja noin 8. Ihanaa olla raskaana! (heh, toivottavasti tämä hehkutus ei manaa kaameaa huonovointisuutta - mutta silläkin uhalla, niin kauan tätä vauvaa toivottiin ja toivosta miltei jo luovuttiin..)

(Vähän taikauskoa mukaan, laskin huvikseni tätä:
Kiinalainen syntymäkalenteri
Ja piti muuten kahden ekan kohdalla paikkansa ;-D Nyt näytti tyttöä, vaikka vähän poikafiilis olisi, heh heh..Jännää nähdä mitenkuten käy!)
 
Viimeksi muokattu:
klaava k onnea hirmuisesti!!!!
Mäkin katsoin ton syntymäkalenterin,ja edellisistä on pitänyt kylläkin paikkansa,ja nytkin ennusti tyttöä,mutta mulla on niiiin poika olo...ja jotenkin nää oireetkin on eri kuin tytöissä.

Kävinpä sitten ultrassa tnä 6+0,ruskuaispussi löytyi,ja jokin pieni valkoinen oli siinä,seposti jostain sikiö jutusta,mut itse sikiö se ei kait ollu? vai oliko alku? ei hitto olin niin sekasin siinä kun makasin...no mut sain uuden ajan ens vk pe,jolloin pitäs näkyä jo 8-9mm kokoinen sikiö.

Mutta siis tuulimuna eikä kohdunulkopuolinen ollut,ja se oli helpotus!
 
Riikka, ei ole vauvamuskarissa käyty, joten ei ole siellä voitu törmätä :). Ainoastaan lähemäellä käytiin silloin tällöin vauvatuvassa.

Lämpimästi tervetuloa uusille :). Jarrusukkia kaikille matkaan.

On, kaksi yövuoroa takana ja kyllä on olo taas ihan seis. Yöt ei tehnyt edes vaikeaa, mutta tämä nukkuminen on taas ollut vähän sitä ja tätä puolen päivän jälkeen, kun naapuri tekee remonttia. Onneksi nyt ei olekaan vähään aikaan tuplaöitä ja jossain vaiheessa (jos kaikki menee hyvin), niin lopetan öiden tekemisen, kuten edellisessäkin raskaudessa.
 
Tervetuloa uudet plussanneet! :) Päivitin tuon etusivun listan, niin käykää kurkkaamassa onko tietonne oikein...

tiitulainen Mulla on käytössä Elivo Multivitamiini, LinOlive (Omega 3-valmiste) ja kalkki. Foolihappoa en syö lisäksi, kun tuossa monivitamiineissa se jo on ja vähän lisää tulee LinOlivestakin. Laittaisitko muuten sun tiedot tuollasena inforivinä, niin päivitän sutkin listalle? :)

Brita ja salarakas 7+1
 
Tervetuloa ja onnea kaikille uusille mukaan tulleille.

Valkovuoto alkuraskaudessa pitäisi kieltää lailla. Ainakin samaan aikaan vatsan nippailuiden kanssa.

Nimimerkillä miljoona kertaa sydän kurkussa vessassa käynyt

P.s. Eka neuvola 12.12. Silloin tehdään lähete äitipolille. Edellisessä raskaudessa tuli tulppa jalkaan, niin nyt sitten tulee Klexane-piikit estämään sen tuloa jo ekan kolmanneksen aikana.

Kuume ja Nyyti 4+6
 
Voisi pitkästä aikaa tällekin puolelle jotain raapustella.
Eilen soitin neuvola-ajan ja se on 2.12. Kuulemma n. tunti kannattaa varata ekalle käynnille aikaa. En muista enää viime kerrasta että mitä siellä ekassa neuvolassa tehtiinkään.. No, siellä se selviää sitten.

tiitulainen minä syön raskausvitamiineja myös. Niissä taitaa kaikissa olla foolihappo samassa niin ei tarvitse erikseen niitä popsia. Doppleria olen itsekin miettinyt että hankkiakko vaiko ei. Se olis kyllä aika kiva olla. Sais aina kotonakin kuunnella sydänääniä. Hintahaarukka on vaan aika iso. Mietin että tekeeköhän niillä halvimmilla malleilla mitään?

Täällä huono olo vaan jatkuu. Pari päivää on tuntunut vaatteet jotenkin tukalilta päällä. Taitaa turvotus vaivata. Tuskimpa se maha vielä tuolta alkaa työntymään.

puppa 6+6
 
Minulla on käytössä Multivita (ilman A-vitamiinia ja lisäksi foolihappo.Foolihappo on todella tärkeä! Jännää,että mun paino ei ole lisääntynyt,mutta maha on ihan turvonnut,välillä se on suorastaan valtava! Se oli aika pian hedelmöityksen jälkeen jo semmoinen! Väsymys oli myös epätavallista,sekin alkoi ennen kuin kuukautiset oli myöhässä.Aamlämpö nousi heti yli 37 (illalla sama),ja on edelleen..koen tämän oireen ehkä raskaimmaksi,kun palelen lähes koko ajan! : ( Mutta hienoahan se silti on..pahoinvointi semmosta lievää kuvotusta vain,nälkäisenä.Vain kerran olen oksentanut.En ajatellut kotidoppleria hankkia,uskon että siitä tulee turhaa hysteriaa,ja ei sitä sykkeen normaaliutta voi amatööri kuitenkaan tulkita.Mutta ymmärrän että jotkut haluavat sellaisen.
Neuvolassa olen ollut 2 kertaa,yritettiin kuunnella sydänääniäkin.Toivottavasti ensi viikolla kuuluis! Sitten vois kertoa myös appivanhemmille,koska SITTEN kaikki on mun mielestä lähes varmaa..
 
tiitulainen täällä on kanssa "oireeton" raskaus jota en usko todeksi, mutta noita menkka kipuja on rasituksessa ja silloin ku rupee nukkumaan. Neuvolan kautta ruvettiin niitä selvittää, nyt käyty labrassa et kaikki mahdolliset tulehdukset selviäis ja maanantaina sit ultraan. toivottavasti se olis mieluinen käynti. silloin menkoista olis rv 7+2 mutta laskurin mukaan 6+4. ainakin silloin tuo kohdun ulkoinen saadaan pois sulettua =)
 
Pitäisiköhän sitä tänne jo uskaltautua... :D Plussaviiva vahvistuu kovasti haamulaisen jälkeen, joten eiköhän sitä aikalailla raskaana olla. Kolme poikaa "valmiina" -01, -03 ja -06 syntyneet. Yritän kahlata tätä pinoa läpi.
Kivoilla viikoilla jo osa porskuttelee :D

Astral/30v/neljäs niin ja LA 22.7
 
Tuosta dopplerista piti vielä mainita. Mulla on sellainen perusmalli eli Angelsounds doppler JPD-100S, jota myydään ainakin raskauskeijun sivuilla (nyt tarjouksessa 39 €). Siinä ei näe näytöllä sydänääniä (ei siis laske niitä), vaan pelkästään voi kuunnella kuulokkeilla. Olen ollu kyllä tosi tyytyväinen siihen. Alkuraskaudessa tosin sai hieman pidempään etsiskellä, että löysi oikean kohdan ja välillä vauva liikkui niin nopeasti mahassa ettei meinannu saada kuuluviin ainakaan kovin pitkäksi aikaa vaan piti aina vaihtaa dopplerin paikkaa vatsan päällä. Mutta koko raskauden ajan sillä varmistelin, varsinkin jos potkuja ei ollut tuntunut pitkään aikaan, että onko kaikki ok. Tällä sain siis mielenrauhan, mutta kaikki eivät tosiaan koe tarvitsevansa tällaista vempainta, vaan heille neuvolassa kuuntelu riittää. Mutta onhan se kiva laittaa ne sydänäänet kuuluviin esim. illalla sohvalla makoillessa ja telkkaria katsellessa :)

Nyt joutuu vielä muutaman viikon odottelemaan, ennen kuin pääsee kuuntelemaan!
 
PieniTytönTylleröinen onnea hyvistä ultrakuulumisista. Onneksi ei ole kohdunulkoinen tms! Nyt voit sitten rauhallisin mielin jatkaa masun kasvatusta. :)

Täällä nyt eka aamu kun on tosi huono olo. Ei oo vielä tarvinnu oksentaa mut ei oo kaukana. :$ Ja en tiiä tekeekö tässä joku flunssakin tuloaan vai onko tää tätä "raskaustukkoisuutta". Eilen töissä mittasin lämpöjä kun oli tosi surkee olo ni 36,7 olikin lämpöä.. Tissit on edelleen aika piukean makuiset, eivät enää tosin niin kipeät kun vaikka n. viikko sitten.
Varhaisultraan mennään 2.12 (veronpalautukset, wuup!) ja neuvola olisi sitten 8.12. Toivon kovasti että pieni pysyy nyt mukana!!
Suunnittelin jo tänään et kävisin ostamassa testin tän oireettomuuden takia mut katotaan....

Ja tervetuloa uusille, paljon jarrusukkia matkaan!!! :heart:
 
Hei, minäkin ilmoittautuisin mukaan!

Eli plussan sain 15.11. Olenkin tehnyt jo monta testiä kun aluksi tuli haamu mutta kyllä se taitaa pikkuhiljaa vahvistua, vaikka ei vieläkään ole kontrolliviivan veroinen... Jostain syystä asia huolettaa kovasti. Toinen lapsi olisi siis tulossa. Esikoisesta tein yhden testin eikä ollut mitään tarvetta koko ajan testailla, toisin kun nyt. Mutta ei kai se hermoilu auta, kaikki menee omalla painollaan eikä tähän itse voi kauheasti vaikuttaa miten raskaus sujuu! Onko teidän viivat testeissä olleet yhtä vahvat? Kun oman kierron mukaan mulla olis kyllä vasta 4+0, mutta ton 28 pvä kierron mukaan mitä ne käyttää neuvolassa olis 4+2.

Kävin myös katsomassa tuota kiinalaista syntymäkalenteria ja esikoisesta pitää paikkaansa, mutta nyt en teidä onko ollu ovis lokakuun vai marraskuun puolella. Lokakuunpuolella pitäis tulla poika ja marraskuun puolella tyttö. :) Eipä tuo haittaa kumpi tulis, tulispa vaan jompikumpi!!!

Varhaisultraan mekin aiotaan, kunhan saadaan miehen työvuorot selville niin tilailen aikaa. Muistaakseni viimeksi käytiin joskus 7+ viikoilla.

neito 4+2
 
Viimeksi muokattu:
Oon taustalla tätä ketjua seuraillu jonkun aikaa ja eilen sitten plussasin =) aika epätodellinen olo vielä mutta jotenkin olen onnellinen kun mietin etten enää ole yksin vaan mulla on joku matkassa. Eka kierrosta natsas ja LA olis omien laskujen mukaan 20. tai 21.7,tosin en sitten tiedä paljonko muuttuu ja koska sitten syntyy kun leikkauksen ajattelin vaatia. Mulla on entuudestaan 8v tyttö joten miehelleni tämä on ensimmäinen jossa saa olla mukana alusta asti,mieheni on ollut oman lapseni elämässä kohta 6v.
Kahtena iltana alkanut närästään kellon lyömällä samaan aikaan ja kun kerroin eilen äidilleni niin sano heti et poika :) äidilläni 3 tyttöö ja 3 poikaa.
Kirjottelen tänne taas kun on enemmän aikaa,että terve vaan kaikille ja onnellista odotusta :flower:
 
Heipähei, uskallan minäkin tänne tulla kirjoittelemaan. Plussasin 11.11. (helppo päivä muistaa) ja nyt olisi viimeisten kuukautisten mukaan laskettuna 5+4. Esikoista odotellaan, tärppäsi heti ensimmäisellä kierrolla kun alettiin vauvahaaveista puhua.

Itsellä kätilöopintoja jonkin verran pohjalla, tällä hetkellä opiskelut tauolla, ja vaikka ensin luulin että tieto asioista ja siitä miten niiden kuuluu mennä helpottaisi oloa, mutta ei todellakaan. Stressaan kaikesta mahdollisesta mikä voi mennä vikaan, pieni verinen tuhruvuoto sai jo ihan paniikkiin, ja olen jo käynyt päässäni läpi alkuraskauden ongelmien lisäksi kaikki mahdolliset myöhemmätkin katastrofit:|

No, kai se tästä laantuu, onneksi tuntuu jokainen täällä käyvän varsinkin alkuvaiheessa läpi pelkojaan, varsinkin kun raskaus on vielä niin ei-konkreettista. (itsellä ei juuri edes oireita, ainut että tissit välillä kipeät)

Ja tiedot vielä yhteenvetona: Kuurupiilo/23/esikoinen/TYKS
 

Yhteistyössä