.~ Heinäkuun Hellemasut 2012~. MARRASKUU

brooke onneksi olkoon! Mulla on kans niiin vahva poika tunne,jo näiden oireidenkin takia...viime yönä alkoi kuvotus,ja jatkuu..ja sit just närästää alkoi,ja naama kukkii niiin ihanasti,ihan kuin jollain teini pojalla.

Ja sit tää syönti,mulla on tunnin kahen välein kauhee nälkä!! ja kaikista parhaiten meneee kylmät ja raikkaat ruoat!
 
Moi taas! Joku kertoi että on menkkamaisia kipuja nukkumaan mennessä.Mulla ihan sama juttu! Kiva kuulla,taitaa olla kohdun kasvukipuja? : ) On mulla välillä niitä muutenkin.Vasta 2 viikkoa kulunut plussauksesta,huh..tuntuu kyllä pitkältä tämä aika.Odotan NIIN paljon sitä sydänäänten kuuntelua viikon päästä!
Tuosta kiinalaisesta horoskoopista : P ...en usko siihen mutta on kyllä merkillisen kiehtova järjestelmä..nii,syntymäkalenterin mukaan olis poika tulossa! Poikaolo mulla on muutenkin,perusteena se että pahoinvointi on niin minimaalista..tosin ensisynnyttäjillä on kuulemma muutenkin vähemmän pahoinvointia.Ja on se yksilöllinenkin juttu.Semmoinen juttu vielä,tammikuun lopussa jäniksen vuosi vaihtuu lohikäärmeen vuodeksi! Se on suosituin kiinalaisen eläinradan merkeistä.Luin,että Aasiassa lapsia syntyy eniten lohikäärmeen vuonna,koska vanhemmat haluaa "lohikäärme-merkkisiä" lapsia! Meille kaikille tulee sellainen lapsi..kuulemma itsevarma ja menestyvä ja mitä vielä : P
 
Täällä taasen, kun töissä on hiljainen hetki.

Tänään alkoi pahoinvointi, oksetti aamulla niin, että epäilin mahdanko töihin selvitä. Onneksi nyt töissä on ollut ihan hyvä olo. Olen sijaisena ja mun sopimus on katkolla vuoden vaihteessa. Sitä ennen ei siis saisi kukaan saada vihiä raskaudesta.

Onneksi oireet vähän lisääntyy, kun olen (muutamien muiden tapaan) paljon enemmän huolissani mahdollisesta keskenmenosta, kuin esikoista odottaessa. Silloin kävin ostamassa ensimmäiset vauvan vaatteet heti testin tehtyäni, nyt en oikein ole kunnolla uskaltanut iloitakaan raskaudesta. Olis nyt pian ultra, niin saisi ehkä jonkinlaista mielenrauhaa, jos kaikki olisi siinä hyvin.

Vitamiineja en ole vielä aloittanut, koska en ole muistanut ostaa niitä :ashamed: Onneksi syön paljon vihanneksia, joten foolihappoa pitäisi tulla ihan hyviä määriä ilmankin.

Mutta nyt voisi vaikka tehdä vaihteeksi töitä. =)

Kuume ja Nyyti 5+0 (eka POKS:heart:)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Morning Butterfly
Eilen ja toissapäivänä oli maha kipeenä, aloin jo miettimään et tässäkö tää nyt on.. Tänään tein aamulla digiraskaustestin, mihin tuli teksti "raskaana 3+". Eikös tuon pitäisi tarkoittaa, että nyt menossa rv 5+? Omien laskujeni mukaan (tikutin oviksen) nyt olisi vasta 4+4. No joo.. Hyvä näin :)
Varasin tänään ekan neuvola-ajankin, se olisi 13.12. Raskausviikkoja silloin kasassa kai 8+2. Juttelin samalla hoitajan kanssa siitä, milloin kannattaisi aikaisintaan mennä varhaisultraan. Oli sitä mieltä että lähempänä sitten kun rv7+ alkaa. Eli mietin, jos yrittäisi varata varhaisultran ihan joulukuun alkuun.

Kati ja Junnu
 
Moikkarallaa!

Enimmäkseen oon kirjotellu tuonne kerho puolle,mutta se kyllä tuntuu jotenkin todella suljetulle kerholle..Pitänee poistua sieltä.

Tänään käytiin ultrassa ja pieni siellä näkyi. Vastasi viikkoja 7 ja sydän sykki! :heart:

Mulla on niin poika olo ollu jo alusta asti ja tuo kiinalainen kalenterikin näytti poikaa. Oireita ei kamalasti oo,kuvotus toisinaan kestää koko päivän eikä mitään tee mieli syödä. Kerran oon oksentanu kun vaihtui vko 6+0,sen jälkeen on kyllä lähellä ollut,muttei ole onneksi tarvinnut. Rinnat ja nännit on kipeet ja ihankuin nännipihat ois laajenneet ja tummuneet? On muut huomannu moista? Janottaakin koko ajan.

On kyllä aika hölmistynyt olo. Voiko mun sisällä kasvaa pieni ihminen jolla jo nyt sydän sykkii!? :) 12vkoa tulee täyteen sitten 23.12. mietittiin miehen kanssa että kerrotaanko vasta sitten vanhemmillemme kun tuo 12 vkon ultra on takana,jouluksi ei taideta ehtiä kuitenkaan.

On kyllä todella jännää ja aika kuluu liian hitaasti!
 
tipetsu onnea sykkivästä sydämestä!! on se vaan niiin hienoa nähdä! vaikka ite en sitä vielä nähnyt..

Olotiloja riittää juu,r.oireet senkun vahvistuu,kaikki vihlasut,ja nyt on nännin päätkin todella arat,öklöolo melki kokoajan,närästää..ja mitä vielä niin pätäkin särkee ajoittain,ja kylmä on kans melki kokoajan..tuo nälkä....voisin syödä kokoajan!
 
tipetsu onnea sykkivästä sydämestä!! on se vaan niiin hienoa nähdä! vaikka ite en sitä vielä nähnyt..

Olotiloja riittää juu,r.oireet senkun vahvistuu,kaikki vihlasut,ja nyt on nännin päätkin todella arat,öklöolo melki kokoajan,närästää..ja mitä vielä niin pätäkin särkee ajoittain,ja kylmä on kans melki kokoajan..tuo nälkä....voisin syödä kokoajan!
 
Höh, kirjoitin eilen illalla tänne, mutta teksti näköjään olikin kadonnut =(

Kuvotus ehkä hieman lieventynyt. Tyttöolo alkaa tosissaan vahvistua, oireet on ihan eri maata kuin esikoispoikaa odottaessa. Nyt tekisi mieli kaikkea rasvaista ruokaa, kun taas eka raskaudessa kaikki sellainen yökötti =) Saas nähdä miten käy.

Vatsa on iltaisin ollut aika kipeä ja turvoksissa, selkä samoin. Eilenkin menin jo heti kasin jälkeen illalla nukkumaan. Onneksi poikakin menee näin arkipäivinä jo seitsemän aikaan nukkumaan niin pääsee itsekin aikaisin sänkyyn.

Kuume82: Täällä toinen "piikittelijä"! Mulla on ollut vuosia sitten tulppa jalassa ja nyt varmasti taas ennaltaehkäistään klexanella niin kuin ensimmäisessäkin raskaudessa. Se oli mun mielestä aika helppo homma, toinen asia olis jos olisi itsellä vaikka piikkikammo =)

Ensimmäinen neuvola ensi viikon maanantaina. Varmaan jo sydänäänet sitten kuuluu. =)
 
Ihanaa, osa teistä on jo päässyt ihastelemaan pieniä sydämen lyöntejä.

Ullis: Mukava löytää kohtalotoveri. :) Edellisessä raskaudessa oli koko loppuajan ja vielä lapsivuodeajankin hoitoannoksella Klexane. Maha oli tosi komean näköinen, kun piikitin 2x päivässä ison annoksen 30viikkoa. Nyt kai pääsen paljon pienemmillä määrillä, kun vaan estellään. Pistäminen itsessään ei ole ongelma, sairaanhoitajana siihen on tottunut. Ainoastaan Klexanen kohtalaisen tylsä neula joskus ärsytti.

Sukupuolesta ei ole vielä mitään tuntemuksia. Jotenkin epäilys raskauden jatkumisesta vaivaa niin paljon, ettei halua kauhean konkreettisesti ajatella vauvaa. :/ Huoli olis varmaan paljon pienempi jos olis siinä ultrassa löytynyt se toinenkin munasarja ja kunnon munasolu. Mutta ei auta kun toivoa, että aika kuluu pian ja ultrassa parin viikon kuluttua löytyy pieni syke.
 
oih,ja voih,kävin äsken vessassa ja tuli tuhrua paperiin...siis mä en ala enkä jaksa:'( oon tässä jo kokoajan stressannu muutenkin tän raskauden suhteen siitä asti ku sain plussan..On mulla edellisissäkin vuotanut oikein kunnolla,mut oon muistaakseni heti juossut ultraan tarkistuttaan kaiken....
 
PieniTytönTylleröinen: Oi ei, älä vielä vaivu epätoivoon. Vähäinen vuoto on ihan normaalia, ei kerro vielä mitään. Tiedän, myös kokemuksesta, että huoli on valtava ja epätoivo iskee samantien, mutta koita pitää toivoa yllä:hug:
 
Semmonen juttu tuli mieleen että onko teille ehdotettu sitä yhdistelmä seulontaa? Soittelin tänään neuvolaan ja se täti ehdotteli sellasta. Sitten tuli semmonen mieleen,että kun noihin ultriin ei pääse ilmaseks kun sen 2 kertaa,ja kauheesti kiinnostais tietää mitä tuola masussa tapahtuu niin sanoin että mulla on niin epäsäännöllinen kierto niin en tiedä kuinka pitkällä olen,joten nyt varmaankin pääsen sinne varhaisultraankin sitten =)
 
Mahtuuko vielä mukaan? Tämä juna taitaa lähteä pian, mutta muutama taitaa vielä keritä plussata tilauksen heinäkuulle. :D
Neljättä yrittävistä singahtaisin tänne heinäkuun odottaviin. Lasketuksi ajaksi vois laitta 27.8., neljäs lapsi, edelliset kaikki poikia :heart:: -02, -04, -10. Synnytyssairaala todennäköisesti LKS eli pohjoisen likkoja ollaan. Ja ikää on 32 vuotta.

:wave: Neljäs, Astral ja JA82
 
Morning Butterfly Kävin ihan neuvolan alkuraskauden ultrassa. Kun soittelin viimeviikolla neuvola aikaa ja kun tuli puheeksi mun lapsettomuushoidot ja yli 8 vuotta kestänyt yritys ja mönkään mennyt IVF,niin hoitaja sanoi että tule eka ultraan,sit neuvola.

Huomenissa pitää sit soitella se neuvola aika,neuvolan tätiltä puuttu joku ohjelma koneelta,niin ei päässyt aikoja kattelemaan.
Oli kyllä jo heti kättelyssä jotenkin tylyn tuntunen täti. Mieskin sanoi että tunsi ittensä lähinnä ulkopuoliseks koko hommassa. Siis joo,äitiähän siinä tutkitaan mutta mies vertasi siihen kuinka sairaalassa lapsettomuuslääkärit ottivat hänet eritavalla huomioon.

Jotenkin nyt tuntuu että vielä suurempi huoli on raskauden jatkumisesta. Siis kun pienen sykkeen on nyt nähnyt,niin nyt tekisi mieli joka mutkassa olla ne näkemässä,että voin olla varma että pienellä on kaikki hyvin. Juteltiin just miehen kanssa,että jos varais yksityiselle ultran rv 9,eli parin viikon päähän. En mä jaksa ootella sinne seuraavaan neuvolan ultraan,en voi olla niin etten sais välillä tietoa pienestä.
Ällötys meinaa olla kateissa?! Onko se ihan normaalia,että oireet välilä laimenee,välillä voimistuu?
 
Tervetuloa uusille :flower:. Meidän joukko vain kasvaa.
Onnittelut myös hyvistä ultrakuulumisista kaikille, jotka ultrassa olivat käyneet ja tsemppiä teille, jotka ultraan menoa vielä odotatte.

On, itse en ole menossa ar-ultraan, meinasin malttaa odotella sinne np-ultraan, joka on joskus tammikuussa. Kunhan saisi työvuorot, niin pääsisi ajan varaamaan. Neuvolaankaan ei ole kiire, aikoja ei täällä annetakaan ennen kuin kahdet kuukautiset on jääneet pois eli rv 8 eteenpäin, joulukuun lopulle siis menisi ja omia työvuoroja kun katselee, niin voihan se olla taiteilua saada neuvola sopivaan väliin. Saati sitten tuo np-ultra. Haluaisin mieheni mukaan, mutta sovittaminen molempien vuoroihin + esikoisen hoitoon saanti voikin olla aikamoista taiteilua, mutta katsellaan tässä.

Itsellä on kuvotus mukana ja illalla turvotusta, muuten ei mitään oireita. Kahvi alkaa tökkiä, vaikka mieli sitä tekeekin. Muistelisin, että esikoisen odotuksessa olisi näitä aikoja ollut samat jutut.

Itsellä olisi tiedossa pikkujoulut tänään, lähtö näin aamutuimaan kohti pohjoisempaa ja omat rytmit sekaisin. Yhden aikaan yöllä sain unta ja klo 4 oli herätys. Nyt pitäisi saada vielä laitettua itseäänkin...
 
Morning Butterfly "hienoa" kuulla että muutkin tuntee iltaisin samanlaisia menkka kipuja, voin jo hieman huokaista =)

Onnea sykkivistä sydämmistä, jännittää et miten meille maanantaina käy ultrassa :whistle:

PieniTytönTylleröinen :hug: olen samaa mieltä että älä vielä vaivu epätoivoon, soitto neuvolaan ni pääset varmasti ultraan, itelläkin oli kunnon vuotoa ekaa odottaessa n. rv 6 ja kaikki meni hyvin loppuun saakka =)
 
Eilen kävin lääkärillä joka oli sitä mieltä että raskautta voi jatkaa suht huiolettomin mielin. Töitä ei suositellut raskaus aikana ollenkaan ja nyt oonkin saikulla sitten äitiyslomaan saakka. Itse olen ollut aina sen 3v kotihoidontuella, joten tuntuu hurjalta et oisin töissä seuraavan kerran n.neljän vuoden päästä! :p Sain särkyyn lääkettä jonka ei pitäis olla vaarallista sikiölle. Synnytyksestä ei osannut sanoa muuta kuin että jos kivut antaa myöten niin alatie synnytys omalla aikataululla, mutta jos menee kivut koviksi niin sektio heti kun 37 viikko täynnä. Koitan tietysti sinnitellä loppuun asti kun kipupiikkejäkin on sitten mahdollista saada loppu metreillä.

Nyt alkoi 6:des viikko..Ajattelin soitella neuvolaan 7-8 viikolla ja pyytää neuvolaa jo viikolle 9, kun täällä on ultra jolla sydän äänet kuunnellaan.. Vointi on vähän parempi. paha olo vaivaa, mutta oksentamaan ei ole tarvinnut alkaa. Mitään vitamiineja en ole ostanut, enkä kait ostakkaan. En hommaa dopleriakaan, enkä oikein muutenkaan osaa tehdä mitään raskaus juttuja..: /

Kaverille paljastin raskauden kun se oli laittamassa niiden vauva kamoja pois. Säästää ne nyt mulle. Sieltä saa pinniksen, sitterin,hoitopöydän,vaatteita,ja kaikkea tavaraa rintapumppuineen lainaa ja myy vasta kuhan meiltä joutaa pois. Eipä tarvii sitten huolehtia nuista kamoistakaan kun meillä oli tosiaan jo lapsiluku täynnä ennen ylläriä ja ehdin laittaa omat tavarat pois ihan kaikki, paitsi rattaat..

Nyt vaan ollaan ja ootellaan ekaa neuvolaa. En osaa odottaa neuvolasta mitään.Ja vielä vastaan sille yhdelle jolle r-testi näytti haaleaa viivaa..Mulla on kahdesta aiemmasta ollut ihan selvät viivat, mutta nyt oli vaaleampi kuin testi viiva. Clear blue kuitenkin näytti että raskaana.. En usko että niillä viivojen väreillä on mitään merkitystä. Lukeehan se testissäkin ettei viivan vahvuudella ole merkitystä =)

Niin ja pienitytöntylleröinen: :hug: Elä tosiaan ole huolissasi kun sulla on ennenki vuotanut alkuraskaudesta. Eiköhän ne suurimmaksi osaksi ole ihan normaaleja vuotoja kun ei kipujakaan ole? Voithan soittaa ultraan ajan niin saat mielen rauhan?
 
Onnea Niille jotka jo saivatkin ultrassa hyviä uutisia, aivan ihanaa :flower: :)

Klaava K. Itse en meinaa uskoo tohon kalenteriin ku testasin, kun näytti esikoisestaki vääri :D toisaalta eihän sitä tiedä.. täl hetkel näyttäs poikaa.. ton kalenterin mukaan, aika jännä kun mul on mielestäin vahvemmat oireet nyt ku esikoisesta ja itte mieltä et vois olla tyttö.. no sen näkee sitte aikanaan :D !

PieniTytönTylleröinen Tsemppiä !!! Pienelle paljon tarrasukkia että pysys mukana <3 mullakin tuli edellis viikolla yhtenä päivänä hiukan ja viime viikollakin yhtenä päivänä vähän.. meneehän siinä paniikkiin.. mut nyt taas ei mitään ja raskaus oireetki on mukana niin ei ressiä! Yritä olla ressaamatta liikaa <3

Mirkelo + nyytti 5+5
 
kiitos kaikille,tsempeistä,ja lohdutuksen sanoista!
Eilen illalla tosiaan tuli kerran haalea haaleaa tuhrua,mutta ei enää sen jälk.ole tullut mitn.eikä toiv.tulekaan,se nostaa paniikin heti,joten nyt ollaan taas rauhallisin mielin.

kattiina hauskat pikkujoulun vietot!!

ja taas näin aamusta se öklö olo alkoi,ja kaikkia muitakin ihania oireita löytyy..
Itellä olisi kans hu tyttöjen kans pikkujoulut,ja syömän pitäs mennä,taidan sepitellä et mulla jokin lääkekuuri niin ei voi juoda.
Toisaalta haluaisin jo alkaa kuuluttaa kaikille tästä raskaudesta,mut en viiti en ennenkuin oon nähnyt pikkuisen sydämen sykkivän monitorista.
Porukoille ja siskolle tuunkin kertomaan varmaan itsenäisyyspäivänä,meillä tapana leipoa aina sillon pipareita porukalla,ja kuunnella joululauloja ja torttuja tehdä myös.
 
tiitulainen: Huolehdin itse ihan samaa edellispäivänä, oireet tuntuivat hetkeksi kadonneen melkein kokonaan. Ensin tissit niin kipeät ettei yöllä voi mahallaan nukkua, sauraavana päivänä ei mitään. Eilen "onneksi" iski ensimmäiset kuvotukset, ja tissitkin taas kipuilevat. Minulla näköjään nuo oireet tulevat ja menevät, kroppa ei kai itsekään tiedä miten tähän uuteen tilanteeseen pitäisi reagoida.

Muille kertominen tai sen ajankohta lähinnä on itseänikin mietittänyt. Ihan läheisimmät pari ystävää tietävät ja miehen pari ystävää, muille en haluaisi vielä kertoa. Tai HALUAISIN, mutta ennen kuin on sykkeen nähnyt/kuullut, tuntuu niin kovin hauraalta ja vain meille kuuluvalta salaisuudelta:heart:
Loppuvuosi vaan on niin täynnä kaikenmaailman juhlia ja illanviettoja.. Luulen, että jossain vaiheessa ei tarvitse enää miettiä sitä kertomista kun muut arvaavat, kun joka kerta pysyy täysin alkoholittomassa.
 
Heippa kaikille! Oon aika hiljaseen ollu ku puhelimen kanssa on tosi ärsyttävä kirjoitella. Täällä pahoinvointia ja kuvotusta on pitkin päivää ollu muutaman viikon.. Kahdesta aiemmasta ein muista tällaista. En oksentamaan joudu tms. Mutta ällö olo. Mulla on neuvola ma. Luulen että me ei ar ultrassa käydä. Oottelen siihen rv 12:) kumpa se vaan sais ennen joulua.
Paljon onnea kaikille hyvista ultra kuulumisista!

-Daniella 7+1
 

Yhteistyössä