.~ Heinäkuun Hellemasut 2012~. MARRASKUU

PieniTytönTylleröinen: Samaa minä ajattelin kuin Morning Butterfly,eli jos soitat neuvolaan tai terveyskeskukseen ja vähän liioittelet. Ok, ei saisi huijata mutta tällaisissa tapauksissa se lienee ihan kaikkien kannalta parasta:) Koita uskoa siihen, että pieni pysyy matkassa kyllä, sinun kropallasi vaan kestää sopeutua tähän uuteen tilanteeseen.

Lämpöjä en ole mittaillut nyt vähään aikaan, kun aloin itse huolestua päinvastaisesta asiasta, eli kun lämmöt eivät olleet enää koholla. Plussan jälkeen olivat n. viikon, sen jälkeen normalisoituvat.
Tuo koholla oleva lämpö ei minun korvaan kuulosta vielä pahalta,kuitenkin nyt jo alle 37,vaikka nipinnapin onkin, mutta silti. Mutta vastatkoon joku joka tietää, tuo oli ihan oma järkeilyni
 
Ei mulla ole mitn.kipuja,samat raskausoireet löytyy mitä nytkin ollut....
Ainut että eilen illalla pisteli ja poltteli alaselkää,jouduin oikein lattialla venytteleen sitä....ei kylläkään enään kipeä.
Noh laitoin siteen varuiksi ja siitähän nään seurailla tilannetta. huoh,on tää niiin raastavaa...mutta nyt kun on vkl.ei pääse mihinkään missä ultrattas..eli se on odotettava maanantaihin
 
Sitä minäkin tarkoitin,siis olen huolissani siitä että lämmöt ei enää ole koholla (ainakaan tänään).Vaikka onhan toi 36,9 silti aika korkea aamulämmöksi.Varmaan se on yksilöllistä kuinka kauan lämmöt ovat koholla,vaikka oppikirjojen mukaan ne olis koholla n. raskauden puoliväliin asti! Luin keskustelupalstalta samanlaisen kokemuksen kuin sulla Kuurupiilo,että lämmöt olivat koholla vain n. viikon plussauksesta.Niin kai sekin on normaalia..
 
onona 29v neljäs

tietoja en enempää pysty antaa sillä la:ta en tiiä ja synnytyssairaala ihan hakusessa ;D (todnäk Js) mutta ilmoittelen matkan varrella :)

nyt kuitenkin aamulla jo plussasin paremman viivan jo et ei paljo erehtyä pysty.

Onkos kukaan tietonen voinko ottaa twinrix rokotetta nyt? ekan satsin otin jo ja toinen pitäs ottaa joulukuun alussa? täytynee varmaan lekurilta varmentaa...

omassa ).( ei mitään oireita...en ees usko vielä että oon raskaana :D

Onana
 
ihanaa,ei vittu!!!! kävin vessassa,ja tullu siteeseen pari veristä viivaa!!!! arvatkaa vituttaako nyt jo kovaa!!!! niin se semmonen klöntti tuli myös verinen iso klöntti mikä lie hyytymä!!!

Siis just nyt kun on vkl.ja mihinkään ei ultrauksiin pääse...mää en ala!!!!
 
Nyt kun LA on varmistunut, niin uskaltaisin ilmoittautua oikein listalle lisättäväksi =) Sairaalaa en lisää, kun ihan täysin anonyymina tahdon hengailla enkä joutua tunnistetuksi missään tapauksessa.

6.7 Merywind / 21v / ensimmäinen

Enää ei ole niin epäuskoinen olo :D
 
PTT: Kovasti jaksuja. Hirveää tuollainen vuotelu. :/ Varmasti nostattaa stressiä. Toivottavasti pääset maanantaina heti ultraan. Ja tuo vuotelu loppuisi. Toisaalta taisit kertoilla, että olet aiemmissakin raskauksissa vuodellut, joten ehkä se on vaan elimistösi tapa toimia, vaikka inhottavan huolestuttava onkin.

Lämmöistä en osaa sanoa, kun en ole mittaillut. Mutta en muista, että ne olisi viime raskaudessakaan kauaa koholla olleet.

Uusia on jälleen liittynyt mukaan. Tervetuloa. :)

ON: Olen kertonut raskaudesta lähimmille kavereilleni, vanhemmilleni ja sisaruksilleni. Ensin en meinannut kertoa, mutta sitten päädyin kertomaan niille ihmisille, joille kertoisin keskenmenostakin. Anoppilan väki oli käymässä ja oli kauheeta kun en voinut kertoa niille, kun mies ei halua ennen ultraa.

Tänään oli siis onneksi, että lupaavasti alkanut pahoinvointi loppui kahden aamun jälkeen täysin. :/ Muutoin tämä oireettomuus ja nykyisellään oikealle painottuvat alavatsan nippailut huolestuttavat. En jaksaisi olla tämmöinen hermoheikko tämän raskauden kanssa, mutta ensin olin vakuuttunut tuulimunasta ja nyt taas oikealla olevasta kohdunulkoisesta. Haluaisin osata vaan nauttia ja iloita raskaudesta, enkä murehtia koko ajan. :stick:

Itsensä hulluksi murehtiva Kuume ja Nyyti 5+2
 
Viimeksi muokattu:
Tervehdys,

tervetuloa uudet mukaan!

PTT, kovasti jaksamisia! :hug:

Pikkujoulut juhlittu, univelkaa kiitettävästi, kun pikkujoulupäivään lähdin 3h yöunilla, eilen olin työkaverini kanssa jo nukkumassa ennen puolta yötä. Hiukan olen sekaisin päivissä ja aamulla piti miettiä, missä olen :D.

Minulla on suuria vaikeuksia pysyä tästä raskaudesta hiljaa. Tuntuu niin epätodelliselta vielä itsellekin. Pari ystävääni tietää ja yksi työkaveri. Muuten en ole kertonut.

Minua paleltaa jatkuvasti. Muuten en lämmöistä tiedä, enkä ole mittaillut. edellisessä raskaudessakaan en mittaillut ollenkaan.

Tuntuu, että aika menee hitaasti. Ensi kuu on kyllä työntäyteinen ja menoa on omiksi tarpeiksi, joten eiköhän se aika lähde kulumaankin. Päivä päivältä ja viikko viikolta.
 
PTT Voimia :hug: Mulla oli viikon ajan veristä vuotoa, melkein kuin oisi menkat olleet, just plussauksen jälkeen ja silti kaikki oli hyvin torstaisessa ultrassa. Eli voi olla ihan harmitonta, toivotaan näin! Kyllähän päivystykseen voi soittaa ja kysyä jos pääsisi ultraan, tosin eivät ainakaan meilläpäin ota jollei ole kipuja...

Tervetuloa kaikille uusille!

Kävin torstaina siis siinä uusintaultrassa ja siellähän se pieni sydän sykki :heart: Rv:t tarkentui myös eli nyt on 6+6, la on siis 8.7 Olipa ihanaa nähdä että kaikki oli hyvin, nyt jo vähän uskaltaa huokaista tän raskauden suhteen. Vaikka voihan sitä sattua mitä vaan vielä... Huono olo on ollut melkein päivittäin, tekisi vaan mieli nukkua tai maata sohvalla, se on kyllä aika mahdoton yhtälö kolmen lapsen kanssa joiden mielestä ei oo yhtään hauskaa että äiti makoilee sohvalla :) Päivä kerrallaan yritän mennä ja toivon ettei ainakaan pahempi olo tulisi enää.

Mukavaa viikonloppua kaikille :)

Hippuliina ja yllätys 6+6
 
Vähän täältä pikaisesti huutelen! :wave:
Edelleen kummastuttaa oireettomuus.. Lievää ällötystä havaittavissa ajoittain, ei oo tarvinnu oksentaa. Muuten kaikkea pientä.
Päivittelen kuulumisia viimeistään ultran jälkimainingeissa!! :heart:

PTT(hyvä lyhenne muuten :D ) ja kuume82 koettakaahan jaksella! :) Toivotaan että ultra tuo tullessaan hyviä uutisia!

Ja teretulemast uusille alkutaipaleen jännäilijöille!!
 
Hienoa kuulla kuulumisistanne! Oi, moni on jo päässyt ultraan ja kuuntelemaan sydänääniä, mahtavaa. Itsellä vielä se vaihe, kun raskaus ei juuri näy ja tuntuu vain outona olona (rv 6) - tuolla ultrassa ajatus raskaudesta sitten todella konkretisoituu.

PTT, tsemppihalit! Toivotaan että kyse on vain normaalista alkuraskauden tuhruvuodosta.
Kuume, tsemppiä, kyllä se mielikin varmasti rauhoittuu, kun raskaus etenee pidemmälle.

Itsellä väsymys painaa ja lievä pahoinvointi (erityisesti vahvat juustot ja hikiset ihmiset puistattavat, heh) vaivaa. Yhdet työpaikan pikkujoulut takana ja mukavan huomaamattomasti alkoholittoman oluen kera (otan kyllä yleensä sen lasillisen viiniä, mutta eipä kukaan toisten juomisia kai oikeasti tarkkailekaan) ja väsymyskin menee luontevasti kaamoksen ja flunssan piikkiin.

joku kirjoitteli peloista jo aiemminkin. Itsellä siis tulossa kolmas lapsi, sellainen pikku-tähtönen kun isommat ovat vähän vanhempia. Ensimmäistä lasta odotin pelotta, mutta toisen kanssa pelkäsin ja huolehdin kaikesta: ensin pelkäsin keskenmenoa tai kohdun ulkopuolista raskautta, sitten vakavia kehityshäiriöitä ja/tai raskausmyrkytystä ja lopulta seitten itse synnytystä. Ehkä se oli hormonaalista, en tiedä. Nyt joka tapauksessa olen iloinen, että pelkoja ei ole ilmaantunut. Eihän noihin mihinkään itse voi edes juuri vaikuttaa, joten suotta sitä murehtii. Tsempit kaikille murehtijoille joka tapauksessa, muistan miltä tuntui pyöritellä kaikenlaisia peikkoja mielessään.

voimia pahoinvoinnin kanssa kamppaileville myös ja kaikille meille hellemasun kasvattajille iloa ja ihanaa oloa!
 
Ai niin, ja me pidetään salaisuus omanamme niin kauan kuin se sellaisena suostuu säilymään :) Jostain syystä tässä raskaudessa on sellainen olo, ettei haluta vielä muille kertoa. Ja kun isovanhemmilla on jo useita lapsenlapsiakin, ei tule sellaistakaan painetta, että tarvitsisivat aikaa "mummoiluun totuttautumiseen". Ja itselle riittää vielä miehen kanssa juttelu ja tämä palsta vauvahehkutteluun.

Töissä kerron vasta kun "on pakko", lähimmille vähän aikaisemmin, mutta todennäköisesti vasta reippaasti uuden vuoden puolella (ellei sitten mieli muutu, heh). Mutta katsotaan miten kaikki sujuu ja kuinka pian vatsa alkaa näkymään..
 
Kiitos Johanna ja Klaava tsempeistä. :) Vaikka eihän mulla ole tiedossa mitään ongelmia raskaudessa. Kun oireettomuus ei kai ole sinänsä ongelma. Joten ainoa tiedossa oleva vika on päässä. ;) Kai tän toisen kohdalla jotenkin paremmin tiedostaa mitä menettää, jos asiat ei menekään niin kuin pitää ja sen takia stressaa enemmän. Ja tämä siis vain omalla kohdallani, kun olin ton esikoisen kanssa lähes ilman huolen häivää.

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille. :)

P.S. Luin esikoisen raskauspäiväkirjaa ja aika on kullannut muistoja. Yhtä hullu olen ollut silloinkin. :) Kai nää hormoonit ihan oikeasti sekoittaa pään. Näytti helpottaneen viikolla 8+ jotain... Ei siis enää kauaa näin sekavaa oloa.
 
Viimeksi muokattu:
Juuri tänään hain kans esikoisestani keräämän laatikon,katselin vanhaa neuvolakorttia ja juuri raskauspäiväkirjaa ja muita ihania juttuja :) Kaikki alkaa niin pienestä! Mukava viikonloppu kyllä ollut,ei ole edes huonoa oloa ollut. Elätellyt jo toivoa ettei niitä edes tulisikaan,tai ainakaan niin pahaa kun mitä joskus oli :whistle:

Kun esikoiseni on jo pian sen 9v niin tottunut jo vähän taas elämään ns vapaammin,tarkoittan että aika paljon tullut kavereiden kanssa iltaa istuttua muutaman lasillisen kanssa ja mietinkin sitä että miten sitä taas alkaa elämään ihan uutta ja erilaista vaihetta,mutta ainakaan vielä ei ole tuntunut kuin hyvältä!
Niin ihanaa vaan tassutella kotona ja siivota,käydä kävelyllä ym,kyllä sitä tekemistä keksii vaan niin paljon :)

Tänään vietetty peli-iltaa ja juomana vissy toimii todella hyvin!
Joulu fiiliskin alkaa pikku hiljaa nostamaan päätänsä,toivottavasti vain saisin nauttia kaikista ihanista ruuista eikä tulisi sitä pahoinvointia : /

Ja onnittelut kaikille jotka ultrassa jo ovat päässeet käymään,täälä odotetaan kanssa jo kovasti että pääsisi näkemään onko kaikki hyvin ja kuinka pitkällä ollaan. Luulisin että olen nyt viikolla 6.
 
PieniTytönTylleröinen soittelitko minnekkään? kyll päivystys pitäs vastaan ottaa jos epäilee keskenmenoa.. ainakin ite pääsin rv 6-7 kun vuosin verta ,mutta silloin oli kaikki kuiteskin ok. en halua pelotella mutta tuo hyytymä ei kuulosta hyvälle :ashamed: toivotaan että kaikki olisi ihan normaalia ja pikkuinen elelisi vielä mukana. Onko siun suvussa kaksosia? josko se toinen ei vaan jaksanut jatkaa matkaa :whistle: meillä on molempien suvussa kaksosia ni tuo ajatus lohdutti viime kuussa ku sain plussan ja alkoi verinen vuoto kera hyytymien, silloin se meni kyll kesken :| pikaisia kuulumisia sieltäpäin ja toivottavasti hyviä :hug:
 
Kiitos kaikille tsempeistä!!!
Juuh eilen tuli se hyytymä löntti,ja se kyl säikäytti!! sen jälk,on nyt aamusta tullut rusehtavaa "vanhaa" verta pyyhittäessä,sidettä en nyt just tarvii,mut pyyhkiesä tulee aina jtn. pissan mukana ei,ja kipuja ei ole ollut!

Huomenna meen naistentautienpolille näytille,tuo hyytymä löntti muakin pelottaa!!!!
Ihanaa vaan kun joudun ottamaan tuon 3v:n mukaan sinne polille...no kaippa se siä osaa olla aloillaan..

Ja r.oireista,niin öklö olot on poissa! eikä ole ollut enää närästystä! mitä tuostakin ajatella...
 
PieniTytönTylleröinen Toivottavasti kaikki on hyvin ja niin kuin joku aikaisemmin sanoi, että voihan se olla ihan "normaaliakin"

Mä oon kertonut appivanhemmille ja siskolle raskaudesta. Töissä ajattelin joskus ehkä vuodenvaihteen jälkeen kertoa. Pitäisi kunnialla selvitä pikkujoulut ilman paljastumista. Saas nähdä. Täytyy varmaan kehittää joku aamulla aikainen lähtö-juttu.

Oireista, mulla on rinnat ihan älyttömän kipeät, varmaan kuppikoolla kasvaneet :D Se ei ole huono juttu ollenkaan. Nälkä kahden tunnin välein. Vatsa kurisee aivan.
Pahaa oloa ei ole ollenkaan, mutta ei aikaisemminkaan vielä näin alussa ollut. Pahin olo oli muistaakseni joskus 6-8 viikoilla.

Mies sanoi ennenkuin tiesi raskaudesta, että tuoksun eriltä kuin ennen. Kuulemma makeammalta :D

Wandii Kiva kun tulit!
 
Hei! Minäkin haluaisin ilmoittautua pinoon mukaan.

Esikoista odottelen, ikää on 24 vuotta ja tarkoitus olisi synnyttää EKKS:ssa. Laskettu aika on noiden nettimittareiden mukaan 13.7., 14.7. tai 15.7.. Mielenkiinnolla odotan ensimmäistä neuvolaa, joka minulla on 13.12. ja sitten ensimmäistä ultraa, jossa saan tarkempaa tietoa vauvelin koosta ja mahdollisesta lasketusta. Varhaisultraan en halua, sillä muutamalle kaverilleni on käynyt niin, että ovat käyneet varhaisultrassa katsomassa pientä ja kuulleet sydänäänet, mutta viikon 12 ultrassa raskaus on todettu menneen kesken.

Täällä ei mitään erikoisempia raskausoireita ole. Väsyneempi olen kuin aikaisemmin ja syödä täytyy useammin, mutta muuten ei mitään kummallisia. Nännit ovat välillä hieman arat, mutta eivät mitenkään erityisen kipeät ja huonoa oloa minulla ei ole ollut ollenkaan. Välillä on pieniä mahanippailuja ja parina päivänä on tullut hitusen tuhruvuotoa housuun. Kuitenkaan verta ei tule pyyhittäessä ja kipujakaan ei ole. Haluaisin uskoa, että nuo vuodot ovat harmittomia. Varsinkin kun mitään klönttejä ei ole tullut ja muutenkin vuoto on ollut rusehtavaa, eli vanhaa verta.

Me olemme kertoneet raskaudesta perheillemme ja minä parhaalle ystävälleni, mutta muuten olemme asiasta hiljaa ennen tuota viikon 12 ultraa. Töissä ajattelin kertoa vuoden vaihteen jälkeen. Olen opettaja, joten meillä on pitkä joululoma ja palaan työpaikalle vasta loppiaisen jälkeen. Silloin on hyvä paljastaa/paljastua. Pikkujouluja minäkin murhedin, kun en vielä siellä haluaisi kertoa. Voi kyllä käydä niin, että paljastun osalle, koska yleensä en kieltäydy ruokaviinistä ja näihin pikkujouluihin on yhteiskyyditys, joten oma autokin olisi hieman höhlä vaihtoehto.

Lueskelin tekstejänne läpi ja huomasin, että PTT:llä on kanssa ollut vuotoja. Toivottavasti vuodot loppuvat eivätkä ole merkki mistään ikävästä. Jos kerta kipujakaan ei ole ollut. Toivottavasti pääset huomenna ultraan!'

Mukavaa odotusaikaa kaikille! :)

sopaka ja "heinähattu" 6+3
 
Mies sanoi ennenkuin tiesi raskaudesta, että tuoksun eriltä kuin ennen. Kuulemma makeammalta :D
Minusta itsestäni taas tuntuu, että tuoksun makeammalta:D Toki voi olla herkistynyt hajuaisti, mutta varsinkin tuo rintakehä/kaula tuntuu hikoillessa tuoksuvan kummallisen makealta.

Kuume82 ja muut murehtijat: Lohduttavaa kuulla, että muillakin samat asiat mielessä. jotenkin ennen raskautumista kuvittelin elämän olevan yhtä pää pilvissä leijailua plussan jälkeen. Todellisuudessa n. vuorokausi plussan jälkeen iskivät kaikki pelot ja epäilykset, ja tähän päivään asti joka päivä joku asia vähän huolettaa.

"Onneksi" nyt pahoinvoinnin ilmestyttyä kuvioihin tuntuu enemmän siltä, että tosiaan on raskaana. Eilen ei pysynyt sisällä kuin ruisleipäpala ja yllättäen myös subin tonnikalapatonki. Vesi tuntuu tekevän erityisen pahaa, huono homma sinänsä kun sitä nestettä olisi niin tärkeä saada riittävästi, varsinkin jos oksentaa.
 
Voiko keskenmeno olla mukana näin simppeli,et eka tulee tuhrua,ja sit yks verinen löntti(hyytymä) ja sit rusehtavaa vanhaa verta pyyhkiessä,thats it?? Ei siis mitn.kipuja...ja nyt olo on ihan hyvä,väsynyt oon ollut,ja on ollut todellakin kylmä!

Mutta nyt ei sit tule enää mitn.tuhrua ees paperiin pyyhkiessä...

mulla on hu gynelle aika,en muistanut et olin senkin jo varannut,jo ten eipä tarvii mennä naistentautienpolille tuon 3v:n kanssa.

Mä en oikeesti sitä monitoria uskalla edes katsoa!!!!!!!:'(
 
PieniTytönTylleröinen en usko että keskenmeno on noin "simppeli" itellä ollu kemiallinen raskaus ja vuoto oli tosi runsas, viimekuussa plussa ja vuoto alkoi n. rv 5 ja silloinkin oli vuoto todella runsas kera limaklönttien, joten en edelleenkään usko et kesken menosta olisi kyse noilla vuodoilla, ellei se sitten kohta kiihdy kunnon vuotoon. :hug:
 
Hei. Olen taustaillut ja kaikki jutut lukenut. Onnea kaikille plussanneille!
Minulla "vaivat" alkoivat jo ennen plussaa, josta tiesin olevani raskaana. Kaikkia lapsiani odottaessa pahoinvointi, on ollut sitä luokkaa, että olen maannu ensimmäiset 14 vkoa sängyn pohjalla, kuitenkin oksentamatta.
Kolmas raskauteni meni kesken (keskeytynyt keskenmeno) rv 9+, ja sikiö ei ollut kasvanut enää viikon 6 jälkeen. Oireena oli tuolloin se , että oireet hävisivät lähes kokonaan ja lopulta tuli pieni tuhruvuoto pikkuhousuihin töissä. Paniikissa menin heti päivystykseen, jossa lääkäri sanoi, tuhrun olevan ihan normaalia. Minä vaadin päästä ultraan, johon ei millään meinattu suostua! Tulos onkin jo selvillä. Sain tyhjennyslääkkeet ja yöski osastolle vielä jouduin.
Tämän kerron (en pelotellakseni ketään), vaan siksi, että nyt minusta tuntuu jälleen samalta. Rv 5+5, ja oireet kadoksissa, en tiedän onko tämäm totta, vai peittääkö flunssa raskausoireet alleen. Paniikki meinaa iskeä, ja huomenna soitan heti neuvolaan. Jos en pääse ultraan, menen sitten yksityiselle. On sitä rahaa huonomminkin käytetty. Tämä vauva on viimeinen mahdollisuuteni saada neljäs lapsi. Sillä tämän jälkeen mies on todennäisesti melko tarka ehkäisystä=) Alkujärkytys on juuri mennyt ohitse häneltä. Neljäs neiti tähän taloon, huh. Toivin sydämmestäni, että kaikki on hyvin, ja lapsi olisi vaikka poika, ja oireet olisivat sen vuoksi vähän erilaiset.
Anteeksi omanapaisuus
 

Yhteistyössä