.~ Heinäkuun Hellemasut 2012~. MARRASKUU

Täälä on muutamat puhunu et oireet ovat kadonneet ja nyt itseäni on se alkanut kuumottelemaan :whistle: Onko siis täysin normaalia että oireet tulevat ja menevät? Mulla oli tällä viikolla aiemmin närästystä ja huonoa oloa mutta nyt kaikki on kadonneet jonnekkin,en valita,todellakaan! Olisi mahtavaa jos näin jatkuisi mutta alkanut mietityttämään...
 
Minusta tuntui tuossa välillä että paha olo helpottaa, vaan ei kun meinaa oksentelu alkaa uudestaan. Ja kylmä!! Käytiin lasten kanssa uimassa ja meinasin jäätyä altaaseen.Huulet sinisenä istua jökötin lasten altaassa ja voin pahoin. Olin varmaan sen näköinen että rapulainen äiti raahautui morkkiksessa sunnuntai uinnille lapsineen..:LOL:

Nyt makoilemaan ja kakomaan iltapalaa sohvalle.. PTT:lle hirveesti onnea huomiselle gynelle!! Jospa kaikki ois kuitenkin hyvin!!
 
tiitulainen,oikein hyvältä tuo minusta kuulostaa! Vahva testiviiva,niin tuskin on kohdunulkoinen,niinkuin lääkärikin sanoi että silloin olisi tod. näk. haalea viiva..Ja jos sun normaalilämpö on vain 35-35.5,niin sullahan on kuitenkin lämmöt koholla! Se ero on just yleensä n. puolen asteen luokkaa.Ja ei kaikilla vältt. edes nouse lämmöt.Palelu on aika hyvä merkki! : ) Positiivista mieltä! -Miksi sulla muuten on joskus epäilty kohdunulkoista? Onko sulla joskus ollut sellaista?
PieniTytönTylleröinen,toivotaan todellakin että huomenna selviäis että kaikki on hyvin! :hug:
ON: Mies meni tänään kertomaan äidilleen,että olen raskaana..no,mikäs siinä,toivottavasti vaan kohdussa on elämää..mun vanhemmat on tienneet plussauksesta asti (16 pv sitten).Mulla oli tänään lämmöt 37 (hyvä!) Pahoinvointia ei,mutta en päästänytkään itseäni nälkäiseksi.Pari pv sitten oli vähän huono olo hetken..huomenna vien pissanäytteeni labraan.
 
PieniTytönTylleröinen toivottavasti oli edes pikkasen helpotusta pohdintoihin :heart: tule sitten meille kertomaan uutiset miten kävi :whistle:

Tänään miulaki on ultra. Selvitellään että mistä johtuu nu miun menkkakivut ku iltaisin ovat sutkot voimakkaat. kuluispa tää päivä nopsaan ni tietäs ettei ole kohdunulkoinen....
 
PieniTytönTylleröiselle paljon tsemppiä päivään! Ja rontille myös!!

ON: Minäkin olen huolesta soikeena kun kaikki oireet on loppu. Tekisi mieli tehdä niitä testejä koko ajan. Onneksi ne on loppu kotoa. Mutta huolestuttaa kun en saanut niihin testeihin tasavahvusta viivaa. Kylläkin se viiva vahvistu testi testiltä. Niin kuluttavaa tää huoli! Tää on kyl niin toisissa säfääreissä kuin esikoisen kanssa ja niin erilainen alku muutenkin, silloin oli pahaa oloa ym. Mutta tiedän moniakin raskauksia joissa ei ole ollut mitään oireita ja onnellisesti on päättynyt, joten yritän itsepintaisesti ajatella niitä ja rentoutua!!
 
Muihin aiheisiin..Kuuntelin perhekerhossa odottavien jorinoita ja moni ei aio värjätä hiuksiaan ja välttää muutenkin kosmetiikkaa, meikkiä, voiteita jne. raskauden ajan. Minusta tulee kerhon mustalammas kun värjään juurikasvun ja meikkaan ja aion kyllä rasvata ihoni joka aamu ja ilta niinkuin ennenkin..:whistle:

Muitten ajatuksia aiheeseen? :D
 
Mun on pakko kirjottaa et en olis kyllä oireiden loppumisest huolissaa.. jos joku oire tulee vaik välil takas? Mulla esikoisesta ei ollu oikeestaan mitään oireita, sillon tällön tissit kipeenä, mut tosi harvoin.. muut kertoivat oireitaan ja mä porskutin loppuun asti oireitta, ainoo oire oli sit lopuks selkä kivut ja liitos kipuja jonkin verran, mut muita oloja ei minkäänlaisia, tietty jatkuva pissahätä kuuluu asiaan, mut ei mitään huonovointisuutta ollu missään vaiheessa.

tässä mulla taas ollu pientä yökintää aamusin mut ei sekään ole joka aamusta, sitten kun aamulla nousen ylös ei mulla tissit satu, kun muuten ovat kipeenä.. ja iltasin oikeen pinkeet, mut aamulla ihan normit. nyt kun ollu ton tunnin hereillä niin huomaa et rupeevat kipeytyyn :D Jokasel tietysti on yksilölliset oireet, mut voi olla raskaana vaikka ei oiskaan pahoja raskaus oireita :)

Mirkelo & Nyytti 6+1 <3
 
Minullakaan ei ollut oireita ensimmäisessä raskaudessa, ei juuri minkäänlaisia. Ihmettelin aina toisten huonoa oloa ja itsellä oli hyvä olo, sen muistan vaan että väsytti hirveesti. Toisesta oli vähän huono olo, mutta ei taas juuri väsyttänyt.. Nyt väsyttää ja oksennuskin on tullut ja huono olo on jatkuvasti. Tänäänkin olen herännyt 4:ltä kun alkoi sängyssä maailma pyöriä kuin pahemmassakin laskuhumalassa ja oli pakko nousta hörppimään vettä. Siitä asti nyt juminut koneella kun makuultaan tulee niin paha olo että oksennan varmasti. Ainut oire mikä on ollut sama jokaisessa raskaudessa on arat rinnat.. Eli eipä tuo oireilu tai niiden puute tarkoita yhtään mitään :D
 
kiitos,toiveikkaana jotenkin meen ultraan,mutta en jaksa liikaa toivoa ja uskoa,ettei tuu sitä suurinta pettymystä!
Eilen illalla semmosta vihlovaa kipua toisella puolen tuli kun yritin nousta,ja nyt aamusta kans..tie lie onko hyvä vai huono...

Mutta tuun kertomaan teille mulla on 13.00 ultra,ja sen jälkeen juoksen kiireesti viisurihampaan poistoon...että todellakin ihana päivä tulossa!!!!:D
 
Kaikkea sitä kuulee,mun mielestä se on naurettavaa jos joku jättää kosmetiikan kokonaan pois raskauden takia.Tosin ehkä jotain vahvoja dödöjä ja aurinkovoiteita kannattaa välttää.Mä ainakin meikkaan normaalisti.Hiusvärit sen sijaan on aikamoista myrkkyä.Ajattelin odottaa sikiökauden alkuun ennenkun värjään mun tukan.(vk 10-11) Sit on kaikki elimet kehittyneet ja riskin pitäis olla pienempi.Vaikka lääkärikin sanoo (HUS:n sivulla ainakin) että voi värjätä koko raskausajan "kohtuudella" (venyvä käsite).Jotkut taas suosittelee odottamaan 12 viikkoon asti.Huom. jotkut kampaajat on sanoneet,että ei kannata värjätä ollenkaan raskausaikana! Mä kuitenkin värjään nyt raskausaikana tod. näk. 3 kertaa,en voi olla harmaavarpusena..eri asia jos on luonnostaan upea tukanväri. :O
 
PTT ja Jaana25 onnea ultraan! :)

Kaikkeasitäkuulee: minä en voi ymmärtää sellaista että vähennetään rasvat, meikit sun muut pois. Minä ainakin värjään tukkaani ja meikkaan/rasvaan itseäni ihan samaan malliin kuin ennenkin. Neljättä odotan enkä keneltäkään ole mitää noita lopettanut.
 
PTT ja Jaana25 tsemppiä ultraan!!! (ja PTT:lle sinne hammaslääkäriinkin!)
Itsellä vielä pari viikkoa jännäilyä edessä...
Äsken kun aivastin aika kovaa niin tuli ikävä vihlaisu tuonne mahaan.. Mut kuulunee asiaan. Kuitenkin tuollainen äkkinäinen pyrskäisy. :D
Ja tuosta kosmetiikasta...
Hohhoi. Eiköhän tässä maailmassa oo pahempiakin myrkkyjä jotka tuohon pieneen kanssamatkustajaan voi vaikuttaa. :stick:
Meikitkin nykyään aika pitkälle tutkittu et en usko että niistäkään haittaa on.
Ja hiuksiakin useimmat kuitenkin värjää n. 4-6vkon välein.
Niin se määrä mitä siitä kemikaaleja äitiin tulee on todella pieni.
Itse kampaajana kuitenkin päivittäin noiden aineiden kanssa tekemisissä. ;)
Enkä ole huolissani. :heart:
 
Ultra koettu, eikä hyvältä tunnu tai näytä=(
Kaksi alkiota löytyi! Ei kummallakaan sydänääniä ja toinen toista paljon pienempi. Viikon päästä takaisin ultraan, mutta lääkäri antoi jo kyllä melko selvän tuomion. Paperit laittoi valmiiksi mukaan Kysille, vuoto kun alkaa.
Elämä on paskaa. Saikkua viikoksi hakemaan nyt. Pää ei kestä'!
 
Mjoo. Mulla on aika tiukka ajatus tuosta kosmetiikan käytöstä tässä raskaudessa, edellisissä olen kyllä käyttänyt, mutta uutta tietoa on tullut, enkä voi sitä noin vain olahkohautuksella ohittaa. Nyt ihan vasta on havaittu kohtuullisen huolestuttavia tutkimustuloksia niitten parabeenien ynnä muitten kosmeettisten aineiden vaikutuksesta sikiöön. Tanskassa ollaan jo niin pitkällä, että suositellaan, ettei odottava äiti käyttäisi kosmetiikkaa. Asiasta kyllä löytää tietoa, jos haluaa.
Kosmetiikkaahan on paljon tutkittu joo, mutta pitkääaikaistutkimukset puuttuvat. Toisin sanoen vasta jälkikäteen huomataan, mitä kosmetiikan runsas käyttö on aiheuttanut mm. ihmisen lisääntymiselle. Äidinmaidosta on muuten löydetty tosi suuria pitoisuuksia niitä samoja myrkkyjä, joita aurinkosuojavoiteet sisältävät, jotta kyllä ne verenkiertoon menevät, niin että humahtaa.

Itsekin tein ketjun aiheesta, koska olen huolissaan: http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2057969-turvallisia-meikkeja-raskaana-olevalle/

Toisaalta, jos ei ui joka aamu ja ilta niissä lotioneissa, meikkaa harvoin tai/ja valitsee luonnonkosmetiikkaa niin tuskin on isoa vaaraa. Mutta hiuksia en kyllä värjäisi, ne on ihan hirveitä myrkkyjä ja voi tosiaan olla aikuisellekin vaarallisia, enkä usko että sikiö on sen enempää turvassa.

Edit: Voi ei Jaana! Elämä ei ole reilua. : /

Edit, osa 2: Ja siis on olemassa luonnonkosmetiikka (shampoista aina puutereihin ja ripsareihin), jonka kyllä uskon olevan huomattavasti parempi vaihtoehto!
 
Viimeksi muokattu:
Voi jaana!! Mitäs vkoja sulla oli? pitäskö sykkeet edes näkyy vielä?? Voi että tulee pitkä vko sulla...=(

Mä olen jo värjännytkin tukkani tässä raskaudessa vko sitten. Tai oikeastaan juurikasvu värjättiin ja varmaan värjätään raskausaikana viä muutamankerran. Ihan samallailla kuin viimisissä kolmessakin raskaudessa. Kosmetiikkaa käytän hyvin vähän, kasvovoidetta ja silmänympärysvoidetta (niinku yli kolmikymppisen jo täytyy =)...) muuten rasvaan ihoni ihan perusvoiteilla.

Tiitulainen: mä poltin esikoisesta. Vieläpä koko raskausajan. Muutama tupakka vaan päiväs, viimisen vedin matkalla synnärille ja siihen se loppui. Ratkesin taas ennen kolmosen odotusta, mut lopettaminen oli ihmeen helppoa, kun tein positiivisen raskaustestin. Sillon kyl pureskelin parina ekana viikkona nikotiinipurkkaa, kun himot oikeen iski, et ei kovin montaa kertaa. Sen jälkeen olenkin ollut vaan viihdepolttaja ja täs ei nyt ookkaa sit kerinny viihteelle ku 3 kertaa ennen tätä raskautta.

Neljäs?
 
Voi Jaana, halaus! Todella kauheaa kuultavaa. Tsemppiä, vaikka tekisi pientä toivenripettä ylläpitääkin..Ei tunnu reilulta ei. Millä viikoilla alkioiden piti nyt olla? Yritä jaksaa, voimia-voimia!!

(kosmetiikasta: meikkaan tavalliseen tapaan, meidän töissä ja asiakastapaamisissa en vain voi - no ok, ei ole varmaan missään ohjesäännöissä tätä mainittu, mutta..- olla meikkaamatta ja huoliteltu. Hiusten värjäilyä vältän, toivon että raidoitettu kuontalo pysyy kuosissa, ehkä sävyteshampoota jos/kun näyttää ettei pysy)
 
Voi Jaana :hug: Mitkä sulla oli viikot? Jospa on vielä liian aikasta, että syke näkyisi? Voimia paljon tulevaan!

Hiusten värjäämisestä ja kosmetiikasta Tukkaa en oo värjännyt sitten vuoden 2009 syksyn, milloin aloitettiin esikoisen yritys. Syynä lähinnä se, että huomasin, että mun oma värihän on sittenkin ihan kiva :D Mä meikkaan lähes joka päivä. Oon yrittänyt kyllä vähentää tököttien määrää, siis ihan muista syistäkin. En todennäköisesti laittais kun ripsaria, jos mun iho vaan olis nätimpi. Pakko on ainakin vähän tummia silmänalusia peittää.

Täälläkin oireet aaltoilee eli välillä on monta päivää, että kuvottaa lähes koko ajan ja sitten tulee muutamia päiviä, että sitä ei ole lähes ollenkaan. Pistäähän se miettimään, että onko kaikki hyvin siitäkin tiedosta huolimatta, että tällainen alltoilu on ihan normaalia. Nyt on ollu muutama päivä taas vähän helpompi olo ja ootan jo niitä pahempia :D

ON: Kohta eka neuvola. Meinasin avautua tästä mun hematooma-huolesta. Katsotaan, mitä mieltä terkkari on. Itse toivoisin saavani lähetteen johonkin kontrolliultraan. En tosin tiedä, onko realistista ajatella pääsevänsä. Edelleenkään ei kyllä ole mitään ulos vuotanut. Koputetaanpas taas puuta.

Lavelyn 8+0 POKS!
 

Yhteistyössä