Heinäkuun hellemasut - 2012 syntyneet

Tanja Mäkin olen sua jo kaaauan kaipaillu ja hätäpäissäni aloin kirjoitella tuonne kesäkuisiin kun täällä tuppaa olemaan hiljasta kun vissiin faceen kaikki painuu. Mä kun en siellä ole,enkä aio sinne mennäkään. Ja kun siis Ellehän syntyi kesäkuussa..
Noh,mitä kuuluu?! :)
 
Hei!

Minä en ole vielä listalla, koska en kerta kaikkiaan ole pojan syntymän jälkeen ehtinyt olemaan netissä. Minut voi lisätä listaan: poika, 13.7. 3660g ja 50cm Jospa nyt ehtisin vähän enemmän kirjoittelemaan. :)

Jotkut mainitsivat vauvojensa nukkuvan vain 3-4 asti ja sen jälkeen kitisevän loppuyön. Meillä on ihan sama juttu, vauva nukkuu hyvin vain ensimmäiset 4 tuntia! Aion aloittaa iltavellin kun poika täyttää 3kk, jospa hän sen voimalla nukkuisi pitemmän pätkän. Nyt kun ilma on viilennyt, poika on alkanut nukkumaan vaunuissa. Aivan aluksi nukkui päivällä vain turvaistuimessa ja vaunuissa vain jos ne olivat liikkeellä. Nyt on mukava olla päivät pitkät kotona, varsinkin kun sataa koko ajan.

Ensimmäiset pari kuukautta olin aivan varma, että en tee lapsia enää ikinä. Alku oli minulle rankka, taisi olla jotain baby bluesia. Sen lisäksi nukuin ekat 5viikkoa vain kolme tuntia yössä, koska poika oli niin huono nukkumaan. Nyt kun nämä asiat ovat vähän helpottaneet, on ajatuksiin tullut se toinenkin mahdollinen lapsi. :)

Vauva on täysimetyksellä ja syö 2 tunnin välein, eli melko tiuhaan. Ensimmäisen kuukauden ajan annoin myös korviketta, koska luulin ettei minun maito riitä, koska vauva itkeskeli paljon ja nieleskeli (ei siis puklannut ulos kuin hyvin harvoin) ja oli öisin kauhean levoton. Hermostuin ja kävin lastenlääkärillä, joka diagnosoi minun ylisyöttäneen vauvaa. Aloin säännöstelemään imettämistä (siihen asti oli syönyt 1,5h välein) ja vauva muuttui samana päivänä aivan erilaiseksi! Sen jälkeen ei ole tarvinnut antaa milliäkään korviketta, ja yöt on muuttuneet helpommiksi, vaikkei tosin vieläkään nukuta kunnolla (vauva täyttää ensi viikolla 3kk).

Nyt vauva kaipaa syliä ja ruokaa. Toivottavasti ehtisin kirjoitella tänne jatkossakin :)
 
Heippa vaan =) Pitkästä aikaa tänne löysin, mukavaa että täällä vauvapuolellakin kirjoittelu jatkuu! Aika menee ihan liian nopeasti, meidän Kerttu tulee ensi maanantaina jo 3kk :heart:. Ja mä odotan kauhulla niitä rokotuksia, onneksi mies tulee mukaan. Hauska nähdä paljonko meidän tytsy nyt painaa, hän on aikamoinen matami nimittäin :D 2kk neuvolassa painoa oli 5,8kg.

Muuten ei valittamista vauva-arjessa, mutta yöt voisivat sujua hieman paremminkin.. Kerttu rauhoittuu kyllä omaan sänkyyn nukkumaan n.22, mutta herää sitten jo 00-02 ja jää usein syötöltä viereen. Loppuyö on sitten sellaista katkonaista syö-nukahtaa-herää-tissisuuhun-nukahtaa meininkiä. Ja sängystä meidän on noustava siinä klo 7 maissa kun mies tulee töistä nukkumaan (tuo meidän "nukkuminen" ei nimittäin ole ihan hiljaista touhua aamuisin). Viimeksi olen nukkunut kokonaisen yön ennen synnytystä joskus.. Kun tosiaan nuo yöt on yksin hoidettava. Ja kun rintaruokinnalla mennään. Muuuutta eikös äidin pidäkin olla vähän väsynyt ;).. kummasti sitä energiaa kuitenkin jostain riittää, mutta välillä öisin on ajatukset aika epätoivoisia.

Päivällä Kepa vetää yhdet pidemmät päikkärit ja muuten sitten sellaista pientä torkahtelua.. Joten luulisi yöllä väsyttävän, mutta ei :headwall:.

Nyt hällä on tullut kovasti tuollaista näppyä naamaan ja kaulaan, hormoni/maitonäppyä, mitä se nyt on?! Ootteko sitä miten hoitaneet? Tuohon kaulaan laitoin nyt talkkia, se on niin kamalan näköinen että ihan pahaa tekee :|

Joku kyseli mikä oli suositus sektion jälkeen seuraavan raskauden ajankohdaksi niin jos alatiesynnytystä toivoo niin vuosi, jotta kohtu kestää taas uuden raskauden. Kummallista ettei siitä ole toisille mitään puhuttu? Vähän vauvakuumetta täällä jo on, mutta toisaalta tuo vuosi on ihan hyvä pitää väliä, saa nauttia tästä ainutlaatuisesta vauva-ajasta ilman pahoinvointeja ja väsymystä ym. Ja meille taitaa olla tulossa uusi karvainen perheenjäsen jouluksi, joten eiköhän se vähän helpota pahinta tuskaa :D Koirat on muuten tulleet tosi ihanasti vauvan kanssa toimeen. Ainoastaan kakan rusahtaminen housuun on heidän mielestään tosi ikävää, silloin pitää aina vaihtaa paikkaa jos sattuu olemaan vauvan läheisyydessä :LOL:

Tänään olis neuvolan järkkäämän perhekerhon eka kerta, saas nähdä millaista siellä on..

Mukavaa viikkoa kaikille :wave:

Maanu ja Kepunen 12vko 2pvä
 
Moikka! Ihana lukea kuulumisia.

Meijän poika oli 2kk neuvolassa 62 cm pitkä ja 6,6 kg :D Ei se mun mielestä mikään erityisen pullee ole kun pituuttakin on. mut vauvatreffeillä oli kyllä isoin vauva :)

Meillä rullaa vauva-arki mukavasti. täysimetyksellä mennään täälläkin. Imetysväli on pääosin 4 tuntia mutta välillä sitten vähän vähemmänkin. Yöt menee pääosin hyvin, mutta herää syömään 2 kertaa yössä. Usein ihan jo 1-2 aikaan. Huoh. Oon saanu ite kuitenki nukuttua aika hyvin, joten en tunne itseä erityisen väsyneeks. Oon koittanu nukuttaa kahet pitkät päikkärit ja usein nukkuu hyvin. Onko kellään vinkkejä miten vauvan saa nukkumaan yöllä pitempää pätkää? Joskus tuurilla herää mukavasti 4 aikaan, mutta heti seuraavana yönä 1-2 aikaan :headwall: ja se tuntuu erittäin raskaalta. Se olis mulle tärkein uniaika.

Vauvan isä on myös osallistunu hoitoon aika mukavasti. Torstaisin olen päässy vauvanvaatteiden ompelukurssille. ihanaa :D Ja kaupoille silloin tällöin.

Täällä myös haaveillaan pikkukakkosesta. Voisin mielellään kyllä skipata raskausajan ja synnytyksen. Vaikka viimeksi oli oikeen helppo alkuraskaus eikä ollenkaan pahoinvointia mutta loppuajan näytin niin karmeelta ryhävalaalta. :LOL:

Minkä ikäisenä olette ajatellu laittaa hoitoon? Meillä taloudellisista syistä voi olla että melko pian äitiyslomarahan loppumisen jälkeen. Onko jollain kokemuksia niin pienen hoitoon laittamisesta? Vähän pahaa tekee ajatellakaan hoitoon laittamista : /

Meillä siis isäntä saanut muutama viikko sitten työpaikan ja mulla on vakituinen työ. Mutta riippuu siis noista isännän tuloista sitten, että miten näyttää että pärjätään..

Ainiin. minkä ikäsenä lapsi kannattelee päätään ku käsistä nostaa? meillä ei vielä vaikka on jo 2,5 kk. kannattaa kyllä hienosti päätä mahallaan ollessa.

Kirjoitelkaa ihmeessä.

Maisa ja vintiö 2,5 kk
 
Kirjoitan nyt nopeasti kun vauva kitisee sylissä. Maisa: kuinka kauan sinun vauva imee kerralla? Ku meän vauva syö 2 tunnin välein, mikä on aika rasittavan tiheään. Kerralla imee n. 15. Olisi luksusta, jos saisin syöttövälin vaikka 3 tuntiin! :)
 
Kaarnikka: Kyl sanoisin että meijän vauvaki imee sen 15 min kerralla. En osaa pahemmin vinkkejä antaa siihen kyllä antaa ku esikoinen mullakin kyseessä. Alkuun imetin itekki tiheemmin n. parin tunnin välein. mut nyt ollaan menty ainakin kuukausi tota neljää tuntia. Eilen kyllä oli outoa kun söi klo 9 aamulla laitoin klo 10 parvekkeelle nukkumaa, ni söi sitten seuraavan kerran 16.30. 7,5 tuntia tauko. Hyvin uni maitto :D Meillä on myös tutit käytössä, että pieneen kitinään tutti auttaa tehokkaasti :cool:

Mulla on tullut päivä päivältä isommaksi kasvava huoli. Poika ei ole nimittäin kakannut moneen päivään. Kaikki haluaa kuulla lisää :LOL: en nyt muista milloin viimeks kakannu. mut ehkä 3-4-5 päivään :O huhhuh.. cuplatonia oon aina antanu päivisin. Vettä oon antanu myös. Pissaa kyllä paljon. mut onko toi enää normaalia? Ei se kuitenkaan erityisesti kipristele. Piereskelee kyllä. Pari kertaa saanu kyllä kunnon itkupotkuraivarit, olisko se johtunu siitä suolen toimimattomuudesta.. Kyllä on mukavat onglemat meillä :p

Maisa + Vintiö
 
maisa meilla on ollut alusta asti kakkaaminen vähän hakusessa kakataan 4-5 päivän välein ja tavara on aluksi kovaa ja jos tulee kunnolla ulos niin löystyy sitten :) ja väriltään tumman vihreetä ja haisee tooosi pahalle! en tosta väristä tiedä mutta voivat olla kymmenenkin päivää kakkaamatta!! mallasuutetta apteekista voisi kokeilla. meijän apteekissa kylläkin sanottiin että on vanhanaikaista mutta jotain muuta mömmöö kyllä on mitä voi antaa jo näin pienille! jos yrittää ponnistaa niin vois kokeilla auttaa kuumemittarilla jos auttais vähän:).

mulla ei ole tarkoitusta laittaa lapsia hoitoon ollenkaan olen ollut kotona siitä lähtien kun esikoinen syntyi kolme vuotta sitten! (ei toisin täällä töitä löytyiskään :) :) :)) ja kotihoidontuella ja säästöillä äitiysloman jälkeen pärjäillään tai ainakin tarkoitus on :)

nyt piristävälle kahville

huisp
 
Heipparallaa,

Mitäs muille heinäkuun hellemasuille kuuluu? Kovasti kaipailisin kuulumisia, että miten muilla menee :)

Täällä kaikki oikeen hyvin. Täysimetyksellä mennään, niin että parin tunnin välein syödään noin 5-10 minuuttia. Aika lapsentahtisesti oon menny, eli välillä on lyhyempiä välejä ja sit taas välillä (yöllä ja yksien pitkien päiväunien aikana) pitempiä välejä. Pulloa ei ole vielä edes kokeiltu, kun on kulkenu mun mukana joka paikassa..

Rytmiä alkaa pikkuhiljaa ainakin meillä löytyä. Alusta asti on kyllä nukkunu yöt hyvin, vaihtelevasti syöden. Aina kuitenkin jatkaa unia heti syömisen jälkeen. Yhdet pitkät (noin 4h) päiväunet nukkuu ulkona ja muuten torkahtelee sisällä. Ja ne pitkät päiväunet on aina tässä noin klo 13-17. Muuten sitten torkutaan omassa sängyssä, sitterissä tms.

Kovasti naureskellaan ja syödään omia nyrkkejä, ne on parhaita harrastuksia nyt. Näin sitä siis mennään, päivä kerrallaan.

Terkuin Ruususuu ja Ukkeli (noin 2,5 kk)
 
heips!

kiva että joku muistaa kuulumisia kertoa:). on tainut fasepookki nielaista suurimman osan kirjottajista harmillista kun olisi kiva jatkaa täällä jutustelua !!!

täällä tissittely loppui kokonaan kolmeen kuukauteen kun poitsu ei suostunnut enään imemään eli korvikkeilla mennään:) ja pikku hiljaa aloitellaan kiinteitten maistelu. on alkannut tiheentymään maidon haluuminen öisin niin voisi kokeilla vaikka velliä iltaisin,jos vaikka nukkuisi pidempään :).

täällä herätään n.6 aamulla ja imastaan pullo maitoa n.1,5dl ja otetaan torkut. ja 11 nukkumaan päikkärit 3-4t ja illalla vielä kuuden aikaan otetaan torkut ja yö nukkumaan mennään 20-21 ja yöllä tankattiin 1-2krtaan mutta nyt monta yötä 3-4krtaa mutta onneksi nukahtaa saman tien uudestaan välillä kyllä tuntuu ettei herääkkään ollenkaan:).

5viikkosena käänty mahalta selälleen n.viikon mutta sen jälkeen ei ole kääntynnyt enään selältä kääntyy kyljelleen mutta kadet on vielä tiellä ettei pääse ympäri.
meilläkin on kädet löydetty ja suussa kaivetaan jos ei hampaita niin ainakin kuolaa! leluihin kanssa tarttuu kiinni. tarkasti seurataan myös siskojen leikkejä ja varsinkin nauruja matkitaan kanssa nauramalla :) :)

kuulumisiin

huisp&poikanen 3.5kk
 
Heippa vaan masusille tännekin!

Tuo Facebookki on tosiaan aika monet nielaissut mukaan, siellä on muka jotenkin helpompi kirjotella kun sitä muutenkin selailee..

Mut vähän meidänkin kuulumisia: "Patu" on tosiaan jo 3kk ja viikon vanha. :) Viime viikolla saatiin rokotuksia ja itkuksihan se meni. Onneksi ei mitään kummempaa kuumeilua tms. tullut. Toinen pistoskohta punoitti ja turposi ja muutamaan kipuitkuiluun annoin Panadolia niin helpotti.

Pääosin neiti on sangen tyytyväinen vauva kun perustarpeet on hoidettu. Välillä ihan ihmetyttää et miten sitä osaakin niin hyvin toimia tuon oman pienen kanssa vaikka ei näin pienistä lapsista juuri ole kokemusta ennestään.
Jos kovin alkaa väsyttää eli uniaika menee ohi niin sillon tietysti natistaan ja kitistään mut äitin syliin on hyvä rauhoittua tutin kanssa. :heart:

3kk neuvolassa mitat olivat 5815g ja 58,8cm. (pipo 40cm) Aika sirolta ja pikkuiselta tuo meidän neito tuntuu joihinkin vauvoihin verrattuna mut hienosti kuulema omalla käyrällään kasvaa. :) Meillä ruokaillaan tisua ja siihen päälle korviketta vaihtelevalla menestyksellä. Sairaalassa antoivat imetyksen lisäksi tuota lisämaitoa kun sokerit heittelivät niin ollaan heidän ohjeistuksella jatkettu näin kotonakin.
Tosin välillä imetyksen päälle menee 10ml korviketta ja välillä 90ml. :whistle:
Niin oon ajatellut että tarjotaan nyt jokatapauksessa jos nälkä jää, eihän se lapsonen sitten syö jos ei nälkä ole. :) Yöllä normaalisti ruokaillaan kerran.

Mahallaan ollessa hienosti jaksaa kannatella päätään jo jonkun aikaakin. Ja tällähetkellä huippujuttu on Ikean vauvapeitto jossa on erivärisiä kuvioita, niitä on kiva katsella. :) Välillä kyllä tuntuu et pitäiskö tässä jo alkaa huolestua..
Kovasti nyrkkejä täälläkin maiskutellaan mut that´s it.
Eli ei taida niitä kuitenkaan vielä tiedostaa, en ainakaan ole huomannut että niitä tuijottelisi. Kaikki tietysti kasvavat tahdillaan mut.. Jotain kikkoja tässä pitää alkaa kohta vissiin käyttää. :)

Mukavaa syksyn jatkoa mammat! :wave:

Johanna26 & "Patu"
 
Ihana oli lukee kaikkien kuulumisia! :) Kaikki on niin reippaita pikkusia!

Mikellä on maanantaina 3kk neuvola niin laitan sitten mittoja :)

Espoo-Joensuu-Hämeenlinna-Espoo reissu tehty puoleentoista vuorokauteen ja Mikke oli tosi reipas pieni matkustaja <3 nukku suurimman osan ajomatkasta mut välillä juteltiin, hymyiltiin ja syötiin nyrkkejä :) Abcllä annettiin jumppailla selällään ettei vaan koko ajan kyhnöttäny kaukalossa.
Yön nukku aika huonosti ku ei ollu hänen oma sänkysä vaan kopassa nukku mut minkäs teet.

Nyt kotona alotettiin eilen illalla peruna-porkkanavelli ja katotaan mitä ma neuvolassa siitä sanotaan. Huomaa vaan että toinen haluis nukkuu yöllä pidempään mut herää nälkään, ei kuitenka jaksa koko annosta syyä vaan pahimman nälän juo ja sen jälkeen sammuu. Eka unipätkä oli aika normi eli vähän yli ysistä puol kolmeen ja sit nukkuki puol seiskaan. yleensä toi toinen pätkä on vaan 3h. tosin kahen ja puolen tunnin kohal rupes ähisee mut ku otettiin sänkyyn meijän väliin ja laitettiin mahalleen nukkuu ni ei olluka enää nälkä :)
Yleensä otetaan se aamusta meijän väliin nukkuu masulleen ku siitä niin tykkää, en uskalla omassa sängyssä sitä massullaan nukuttaa ku aina hieroo nenää patjaan ja välillä jättää pääsä siihen asentoon :D ehkä sit ku se on isompi ni helpottaa =)

mahaltaan kääntyy tosi helposti selälleen :) yritys selältään massulleen on tosi kova ja siihen ei varmaan tota menoo mee enää ku pari päivää
nyrkit on ihan ykkösjuttu ja ne onki ihan kuolassa koko ajan :D
kaikkee pitää koko ajan olla maistelemassa, alustaa missä makaa, äitin olkapäätä röyhtäyttäessä, isin sormia ku pärisyttelee toisen huulia, jne. :D lelut ei pahemmin enää kiinnosta mut mobilen alla sillon tällön viihtyy.

kauhee romaani, nyt päätän tän :D
ai ni, onko kellä muilla koiria? miten ne on vauvaan suhtautunu? meijän puudeli on koko ajan ollu tosi utelias ja häntää vaan heiluttanu ja haistellu ja nuollu hikivarpuleita. mut jos mikke on sylissä ja roosa vieressä, ni oon ny pari kertaa kokeillu et mitä tuumaa jos mikke "halaa" roosaa. näyttäs siltä et huulia vähä nostelee O.O ettei tykkäis.. saa nähä mitä tapahtuu ku mikke lähtee kohta ryömii (yritys on tosi kova ja pari kertaa päässykki aavistuksen eteenpäin epämääräsellä sammakonloikkauksella :D)
 
?3kk neuvola takana; 5000g, 54,8cm, 37,8cm
"Tasainen kasvu. Iho siisti. Kohdistaa katseen. Pään kannatus hyvä. Varhaisheijasteet ja aukileet normaalit. Hymyilee ja juttelee. Touhukas poika."
Erikseen vielä kehu ettei oo koskaan nähny näin hyvää kropan kannatteluu ja käyttöön tän ikäseltä. Sai vedettyy käsistä istumaan asti ja toinen veti pään niin hyvin mukana ja mussutti vielä sormia samalla. Mahallaanki nostaa yläkropan tosi ylös ja kattelee. Ja meijän touhu-taneli jumppas ihan koko ajan siellä :D itki rokotteista todella vähän :)
 
Helou! Meilläkin 3 kk neuvola just takana. tiiariikonen kylläpä on siro poika. Meijän poika paino 3 viikon ikäsenä 5 kg :) Mutta nyt mitat oli siis 7 kg ja 64 cm ja 40,9 cm. Rokotukset saatiin täälläkin. pienellä marinalla selvittiin niistä. eikä oo vielä valitellu, mut kävin varmuudeks ostaa särkylääkettä kaappiin jos illalla alkaa särkemään.
Arki sujuu meillä ihanasti. viime yönä meni nukkumaan klo 11 ja heräs vasta puol 6. ihanaa. :D Tykkään näistä pitenevistä yöunista. ja päivällä ottaa n. klo 11 pitkät päikkärit = 3-6 tuntia. mut illalla sitte ottaa lyhyitä torkkuja n. puol tuntii.

Olis kiva lukea enemmänkin teijän kuulumisia. Harmi kun meno on hiljentyny..

Maisa ja Vintiö 3 kk
 
  • Tykkää
Reactions: tiiariikonen
Maisa90, oho!! :D
onhan tuo joo, mut syntymäpaino on jo yli kaksinkertastunu kolmeen kuukauteen et hyvin kasvaa kuitenki :)
meillä alko hirvee huuto joka kesti puol tuntii, tosi vaikee oli saaha annettuu lääkettä ku toinen vaan huutaa eikä nielly. vähän maitoo ja huutoo ja sit torkahti puoleks tunniks ja nyt taas juttelee ja syö sormia o_O
 
Heippa vain kaikille!

kovasti on palsta hiljennyt :/ harmi.

Itse käyn kyllä lukemassa mutta en saa aikaseksi kirjoitella. Vilinää meillä riittää neljän muksun kanssa ihan kiitettävästi. :)

Poika sai nimen syyskuussa mutta en halua sitä täälä paljastaa ..
Ristiäiset meni hyvin ja poika oli kiltisti.

3kk nauvolassa käytiin muutama päivä takaperin ja komeat mitat saatiin. 6670g ja 60,8cm. kolme rokotettakin saatiin. Niistä ei tykätty ollenkaan vaan huudettiin pää punaisena :( kehuja sai pieni kovasti. Hän juttelee ja naura ääneen. ja th totesi että hei pieni mies, ei sun tarvii vielä liikkua sillä sä oot vauva vielä...toinen potki jaloilla vauhtia siihen malliin et lähtis ryömiin. no ei kyllä vielä tarvis lähteä minnekkään...mahallaan viihdytään hyvin ja päätä kannattelee oikein mahtavasti.

meillä odotetaan jo lunta. pikkusen maa oli valkosena eilen aamulla mutta suli pois. plaah.

aamupalan laittoon..

mukavaa päivää teille muillekin!

onona ja nassikka 3kk 3pv
 
Onko tosiaan melkein 2kk edellisestä käynnistä :eek:

Nyt yritän useammin kirjoittaa kiva jos tääm pysyy jonkin näköinen keskustelu yllä :)

Meillä tytöt kasvaa hurjasti! Painoa on jo 6,4kg eli tupla määrän syntymäpainoon verrattuna. Pituutta reilut 60cm, eli yli 10cm lisää :)
Tytöt ovat kuin kaksi eri maata, Josefiina on meidän pikku kiukkupeppu jos ei asiat heti tapahdu ni kiukku nousee, neuvolatädistä ei pidetä xD ei varsinkaan rokotuksista, neiti on myös vähä ruokaisempi, toisin kuin Joanna joka ottaa ihan lunkisti kaikku, syö enemmän, ei välitä ollenkaan rokotuksista, muutenki on aina relax ja touhuu omiaan :D
Mä olen jo antanut velliä, maitoa ei vain enää tule. Ollaan syöty 2vko maissivelliä ja tykkäävät hurjasti. ! Ja ensi viikolla tytöt on 4kk! Korviketta jouduin antaa koko imetyksen ajan kun ei riittäny tarpeeksi.

Oma olo on iha jees, kunto palaa.hitaasti etiä päi, kilot on tippuneet. Käyn joka pv vaunulenkillä, se on vaa nii parasta liikuntaa :D NYTKIN ULKONA ON USKOMATTOMAN KAUNISTA! MAA JA PUUT ON LUMEN PEITOSSA ja pikku pakkanen. Täällä on satanut hurjan paöjon. 7v poika halus jo kaverien kaa laskee pulkalla :D
Me tästä lähdetään perheenä kävelee äänestyspaikkaa kohti.

Janssu ja J&J
 
iltaa kaikille!

onona siitä se liikkuminen alkaa kohta jo juoksee:).
meillä kippaa kyljelleen mutta ei yritäkkää vielä kääntyä. lelukaaren alla huitoo leluja mutta ei oikeestaan ota niistä kiinni. "juttelee" tosi paljon ja nauraa siskoille oikeestaan heti kun saa näkyviin:)

käytiin 4kk neuvolassa pituutta 60.5cm(+2.3cm) ja painoa 6450g(+530g) kasvaa hyvin!

huisp&niko
 
huisp näinhän tuo on. tuntuu vaan että meillä aina vain aikaistuu nää liikkeelle lähdöt sun muut. ei tarviis vielä kyllä touhuta noin. kolmonen lähti kävelee 10kk iässä joten kauhulla odotan miten tämän kans menee. toivon mukaan ois hiukka maltillisempi mut pahalle näyttää...

pikkumies on melko kärmäntti hampaiden takia. kuolaa vaan valuu noronaan että bodyt on märkänä.

vaipoissa libero 3 ei enää tunnu riittävän vaan neloseen on siirryttävä. pissat aina läpi.

soseita ja velliä on alettu maisteleen. peruna-pokkana on ihan ykkönen. meillä herra nykäs eilen illall 8:30 purkillisen pe-po velliä ja nukku yöllä 4:00 sti ja söi vasta sitten seuraavan kerran. maitoa meni niiin mahottomia määriä että neuvolasta suosittelivat kiinteitä alotettavaksi.

joulua ja lunta odotetaan...

ei muuta tälläerää... hyvää päivää kaikille!!!

onona ja pieni mies <3
 
Neuvolakuulumisia pitkästä aikaa taas.

Pikkumies oli kasvanu oikein mukavasti; painoa oli 6130 g ja pituutta 60.8 cm.
Oikein on aurinkoinen ja ihana poika. Juttelee ja hymyilee hurjasti, ja viihtyy paljon vatsallaan. Yhtenä päivänä jo peruutteli!! Ja navan ympäri pyörii. Eli sellaista liikettä meillä.

Täysimetyksellä mennään, kun kaikki on menny hyvin. Ensimmäinen kuumeilu koettiin viime viikolla, ja nyt on vähän yskää. Tänään saatiin sit kauheesti rokotuksia, eli kuumeilua yms. mahdollisesti tiedossa..

Kirjotelkaahan muutkin kuulumisia! :) Koitetaan pitää ryhmää yllä!

Terkuin Ruususuu ja pikkumies 3kk
 
Moikka Moi!

Meillä on huomenna 4kk neuvola, kuukausi sitten likka oli 61cm ja 6550kg. Äidinmaidolla ollaan menty tähän asti, sillä maitoa on alusta asti tullut ja imetys on ollut helppoa. Nyt ollaan viikon verran syöty päivittäin perunaa. Tällä viikolla pitäis ottaa listalle uusi ruoka-aine.

Meillähän tyty on alusta asti nukkunut hyvin, heti laitokselta tultuaan on yöt mennyt hyvin, eli alussa nukkumaan klo.20, herätys klo.02.00, seuraava herätys 05.00 ja sitten joskus 09.00 aikaan. Syömiseen menee n. 10 minuuttia. Nykyään tyttö nukahtaa ennen klo. 21 ja herää tuossa klo.05 aikoihin, syö sen 10 minuuttia ja nukkuu klo.8-9 asti. "Helppo" lapsi siis ollut. Toisinaan tyttö herää vasta aamulla 7 aikaan, enkä sitten ole välttämättä laittanut enää nukkumaan. Nukkunut alusta asti omassa sängyssä ilman mitään ongelmia. Olen laittanut tytön vain suoraan sänkyyn ja sinne nukahtaa.

Muutenkin perus iloinen lapsi, ei ole sairastellut tms. eikä turhia kitise. Päivisin lenkkeillään koirien kanssa n. 4 tuntia (tekee 14-16 km/päivä) kun mies on töissä, siihen päälle treenaan vielä 2 koiraa 2 kertaa päivässä. Eli ihan normaalia elämää. Ihanaa kun on aikaa touhuta! Mähän kävin sinä aamuna kun lähdin synnyttämään parin tunnin lenkin koirien kanssa ja siihen agility treenit päälle. Kotiin tulin n. klo.12 ja naistenklinikalla oltiin klo.17 :)

Yritän taas aktivoitua palstailemaan =)
 
helou :)

meillä tuli lauantaina 4kk täyteen ja neuvolassakin piipahdettiin. Lääkärinla oli. mitat 62cm ja himpun vajaa 7200g. herra kasvaa siis oikein mallikkaasti :) lääkäriltä saatiin kehuja kovasti mm kauniista ihosta. Poika juttelee, kiljuu ja touhuaa. käännytään masulleenkin jo toiseen suuntaan ja toiselle puolelle kokeillaan jo kovasti myös. touhukas isäntä siis. :)
 
oishan tuo kiva lukea kuulumisia muiltakin..tuntuu into loppuneen..tai sit fb vei kaikki mukaansa. mä en sinne halua mennä ja mieluusti siis tänne kirjottelisin..

nyt kuitenkin hiljennymme joulun viettoon <3 ihanaa ja rauhaisaa joulunaikaa kaikille!
toivoopi onona pesueineen :)
 
Fb on vienyt porukan.
Täällä tulee harvoin enää käytyä, sääli:( Mutta meidän kuulumisia! Den Lille Prinsen on huomenna puolivuotias! Illalla ajattelin kun kuuntelin rakkaan tuhinaa ja peiton kahinaa, että miten hassua onkaan että puoli vuotta sitten poika vaan muutti meidän kämppikseksi ja on niin hyvin sopeuduttu:heart: Kaikki on meillä alun jälkeen loistavasti. Nyt tietty jännään et miten menee kun mies lähtee töihin tammikuun puolivälistä ;)

Mitenkä vain täällä olevien äitien vauvojen soseiden aloitus on sujunut?

Nyt mä lähen hakemaan pojan unilta :heart:

Ihanaa joulua kaikille!
 

Yhteistyössä