Heinäkuun Hellemasut 2012 - TAMMIKUU

Ihanaa ihanaa, niin paljon hienoja uutisia ultrista tullut tänään ja viime päivinä, onnittelut kaikille:heart: Tuli oikein hyvä mieli kaikkien puolesta kun noita iloisia uutisia lueskeli.

Oma napa: Itse sain eilen seulojen tulokset, kaikki hyvin. Mutta pohdin samaa kuin joku tuolla jo aiemminkin, eli miten te tiedätte ne riskiluvut, kun Tyks ainakin lähetti vaan sellaisen "ei suurentunutta riskiä" tiedotteen, johon vaan ylhäälle lätkäistään oma nimi ja laitetaan postiin :D Ei tietoakaan mistään luvuista. Tosin mitäpä niillä varsinaisesti tekeekään, jos kaikki on hyvin.
 
Ompa tänne tullu paljon ihania ultrakuulumisia! Onnea kaikille! Oikea hyvien uutisten ryntäys ollu.
Riskiluku ilmoitettiin meille nt-ultran yhteydessä. Verikokeet minulta otettiin aiemmin ja ultran jälkeen sain heti tietää seulonnan tulokset. Riskiluvuksi sanottiin 1:26000. Samapa tuo mikä tuo luku on, kunhan riski on todetaan pieneksi. Minulla tämä luku näkyy siis myös neuvolakortissa.
Minulla tänään viikot tasan 15+0! Eli 16. raskausviikko pyörähtää jo käyntiin. On se huimaa! Rakenneultraan ei ole enää aikaa kuin reilu kuukausi. Se on minulla ystävänpäivänä.

puppa 15+0!!
 
  • Tykkää
Reactions: U2 ja ninnax
mekin np ultrassa käytiin tiistaina,1,8mm oli turvotusta ja kaikki oli kunnossa. Seulojen tulokset oli tullu niin niissäkään ei menty edes riskirajojen lähelle. Oma olo ollu nyt hyvä kun ollu lomaa ja saanu ite määrätä päivän aikataulunsa.

16.7 tuntuuko vaan minusta vai onko täälä paljon tolle päivälle laskettuja aikoja? :) kuulun itse siis tohon samaan päivään niin voi olla että toi päivämäärä vaan pomppaa mun silmille sit.

koirista meillä on 3 koiraa enkä kyllä oo huolissani lainkaan,tottakai rauhassa tutustutaan sitten uuteen tulokkaaseen mutta nuo on nähneet vauvoja ja tykänny tosi paljon ja meidän koirat on kaikki semmosia alle 4 kg.

Kiva että muutkin saanu positiivisia tuloksia ja kokemuksia ultrista,8 viikkoo vois mennä sillain aika nopeesti niin pääsis sitä sukupuolta katseleen,sen ultran jälkeen aiottiin mennä ostaan eka vaate sitten. Siihen asti koitan pitää näppini kurissa vaikka netissä ja kaupoissa tulee silmäiltyä aina vauvan vaatteita jo :)
 
  • Tykkää
Reactions: ninnax
Istukan paikasta, kyselin sitä, mut kätilö sano et katsotaan se vasta rakenneultrassa, silloin näkyy kuulemma paremmin. Viimeks mulla oli istukka edessä, liikeiden tuntemiseen se hiukan vaikutti, mut muuten ei mun mielestä mitenkään.

Maijamehi ja katkarapu rv 13+0
 
Täälläki istukan paikka katotaan vasta rakenneultrassa. Esikoisesta mul oli takana ja kuopuksesta edessä joten saapi nähdä et missä mahtaa oleilla nyt.

Riskiluku ilmotettiin meille ultran yhteydessä ku olin ekan neuvolan jälkeen rv11 käyny verikokeissa mis otettiin riskiseula ja sit samal reissul neuvolakorttiin verikokeet myös.
 
Istukan paikalla ei juuri väliä, jollei se kohdun suulla satu sijaitsemaan. Yleensä istukka vielä tässä vaiheessa voi siirtyäkin jos se siinä kohdun suulla olisi, mutta jos ei, niin se on este alatiesynnytykselle.
Meillä ensimmäisessä ultrassa ei sanottu istukasta mitään, mutta myöhemmin huomasin että neuvolakorttiin olivat merkinneet että istukka takaseinässä. Edessä oleva istukka kai lähinnä vaikuttaa noiden liikkeiden tuntemiseen, mutta eipä tästä ole mitään omakohtaisi kokemuksia joten en sen enempää ota asiaan kantaan:)
 
U2
Huoh, huojentunut U2 ilmoittautuu...Jotenkin vaan ei osaa vielä nauttia tästä lähes oireettomasta olotilasta. Nyt sen aion tehdä! Alan murehtia sitten jos siihen oikeasti aihetta tulee.

Oli siis ihan pakko käydä neuvolan kautta töihin tullessa ja siellä syke 150 luokkaa ja Köpiel meni kovasti karkuun :) Niin ja tunsin ihan selvästi kun hän liikkui, eli ne mitä olen tuntenut ovat olleet hänen liikkeitään :heart: :heart: :heart:

Mutta kas, sykkeestä tuli kyllä ihan poikaolo ;) Josko olo jossain vaiheessa sitten vahvistuu jompaan kumpaan...Etukäteen ei aiota kysyä, selviää sitten synnytyksessä :)

Istukka takaseinämässä kuten viisi aiempaakin kertaa. Siksipä jo liikkeetkin havaitsen.

Niiiiiiiin onnellinen U2+Köpiel rv 15+2 :heart:
 
hiiha: Olit kysellyt mangettikuvauksesta raskauden aikana. Minulle raskaus oli siis yllätys, joten en tiennyt olevani rv 5 kun kävin mangeettikuvissa lonkkani takia. Kun raskaus selvisi kyselin tämän vaikutuksia, niin minulle ainakin sanottiin ettei mangeettitutkimus ole haitallista sikiölle, sillä siinä ei tule röntgensäteilytystä.
Kävin myös tt kuvassa ja 2x röntgenissä ennen mangeettia, ja lääkäri arvioi niidenkin vaikutuksen sikiöön hyvin pieneksi, sanoi ettei niistä niin suurta säteilyä tule. Ainakin räntgeniä voidaan ottaa sikiösuojalla, en ole varma voidaanko sitä sikiösuojaa käyttää myös mangeetissa. Mutta käsittääkseni mangeetti on sikiölle turvallisempi kuin röntgen tai tt-tutkimus.

Tyttönen87 + Salamatkustaja 13+2
 
Onnea kaikille hyviä ultrakuulmisia saaneille!=)

Itsellä pitää vielä ensi viikkoon jännittää nt-ultraa. Olen tosin päässyt kurkkimaan pikkuista ultrassa jo kolme kertaa, mutta niissä ultrissa ei olla voitu vielä sanoa oikein muuta kuin että sydän sykkii. Istukan arveltiin tulevan taakse jo rv 9 ultrassa. Esikoista odottaessa se oli edessä ja liikkeet tuntui todella myöhään.

Olo on vieläkin väsynyt, välillä pahoinvoiva, mutta selvästi oireet on alkaneet helpottaa pahimmasta. Närästys on vaivoista hankalin tällä hetkellä. Happosalpaajat on jo käytössä ja silti olo on tuskainen. Jouluruuat ei auttaneet yhtään asiaa.

Esikoista pitäisi alkaa totuttaa omaan sänkyyn. Nukutaan perhepedissä ja ahtaaksihan se käy, jos aikoo vauvaa imettää sängyssä. Vauva tulee nukkumaan kopassa alkuun.

Äitiysvaatteet on täällä käytössä. Minulla alkoi melkein heti housut kiristää ja kohtu on niin edessä kallellaan, että näytän kuin synnyttäisin kohta..Mulla oli myös hurjan iso maha esikoisesta:D Silloin sain paljon kyselyitä, onko siellä nyt varmasti vain yksi? tai etkö ole vieläkään synnyttänyt (rv 32)?

Äitiyspakkausta ei oteta koska viimeksi otettiin ja kaikki tavarat on tallessa.

Mami ja maha rv 11+5
 
Viimeksi muokattu:
Ihania uutisia taas kaikilla. Itsekkin odotan ensi keskiviikkoa ja ensimmäistä ultraa.

Neuvolakäynneistä ollut puhe, joku kertoikin jo miten paljon Espoossa on. Minulla on vielä yksi ylimääräinen lääkärikäynti, koska minulla on epilepsia ja neuvolatäti ei oikein tuntenut kyseistä "sairautta" (?) niin laittoi yhden ylimääräisen lääkärikäynnin.

Imetystä ajattelin yrittää, koskaanhan sitä ei tiedä jos vaikka ei onnistuisikaan, mutta kyllä haluan ainakin yrittää.

Vaunuja kävin eilen katsomassa ja en oikein osaa vielä päättää mitkä haluaisin. Jos se on tyttö niin saan kälyltä vaalenpunaiset Emmaljungat. Mutta onhan tättä aikaa miettiä vielä puoli vuotta.

Koirista taisin viime pinossa mainita mutta mainitsen uudellee että meillä tosiaan kaksi koiraa. Ja niiden kanssa sujuu varmasti erittäin hyvin. Tulevat kälyn kolmen lapsenkin kanssa toimeen (pienin vajaa 2v.). Beagle ei oikeastaan perusta lapsista paljon mitää, sakemanni taas rakastaan lapsia kun pääsee oman alan hommiin eli vahtimaan. ja muutenkin, ei välitä vaikka vähän kiskotaan.

influenssarokotetta tuskin otan. en ole minään vuonna ottanut ja silloinkin kun otin sikainfluenssa rokotteen niin jouduin ottamaan sen työyhteisön painostuksesta (olen siis vanhusten parissa töissä) mutta kyllä ilmankin olisi pärjännyt.

on: Mieliala taitaa olla edelleenkin ainoa oire. Mies joutuu kyllä kestämään paljon tällä hetkellä. Pienetkin asiat ärsyttävät. Itsekkin aina välillä hätkähdän että olenki minä tuo riivinrauta... :) No tietenkin nukun niitä 10h unia, mikä on muuten epänormaalia minulle. Ja turvotusta edelleenkin.

Onko kenelläkään ollut selkäsärkyä näin alkuraskaudessa? Minulla jotenkin selkä koko ajan kipeä. Se väsyy kovin helposti, ja pelottaakin ajatus että jos se nyt väsyy että mitä se on kun kesä-heinäkuu koittaa :eek:

S & Tirriäinen 11 POKS
 
Maanu Juu, saa ilman reseptiä. Ja hyvin on ainakin mun naamaa siistinyt jo tässä vajaan viikon käytön ajan. Hyvä niin, niin pääsen tökötistä sitten eroonkin :D

Täällä on selkäsärkyä. Omassa tapaauksessa veikkaan, että johtuu tosta esikoisen kanniskelusta ja liikunnan vähyydestä. En oo vaan ehtinyt tai jaksanut. Pitää yrittää tässä saada itsensä lenkkipoluille.

ON: oli pakko tännekin tulla sanomaan, että tunsin eilen ihan selkeän potkun ja tässä koneella istuessani vielä muutaman lisää :D Vahvistuisivatpa ja lisääntyisivätpä äkkiä niin ei tarvitsisi tuon dopplerin kanssa enää leikkiä niin paljon!

Hauskaa pidennettyä viikonloppua tytöt!
Ja onnea kaikille ultrakuulumisista!! Niitä olikin tullut paljon! :)

Lavelyn ja papupapu 14+5
 
  • Tykkää
Reactions: ninnax
Hei vaan!

Selkäsärkyä on ollut, piti uusia kuntosalikortti, jotta saan selkääni jumpattua ja selviän tuon kanssa heinäkuulle asti. Työ tietokoneen äärellä ei ainakaan yhtään edistä tuon selän kunnossa pysymistä. Mutta onneksi on liikunta, tänään hiihtämään ja huomenna taas salille.

Istukka näkyi eilen selvästi ultrassa, minulla se on kohdun etuseinässä. Saas nähdä missä vaiheessa sitten liikkeet tuntuvat.

hiihaa: minulle tehtiin magneettikuvaus edellisessä raskaudessa synnytystapa-arvion yhteydessä eikä sen pitänyt mitenkään olla riskialtista.


Mukavaa pitkää viikonloppua!

annales + työnimetön 12+3
 
Hyvät uudet vuodet kaikille!

On ollut puhetta miehen ottamisesta mukaan synnytykseen; itte ainakin haluan ja on tainnut meillä olla alusta asti selvää, että mies tulee sinne mukaan..

Äippävaatteista; Yhdet housut oon käyny jo ostamassa töihin ja alennuksesta löyty paitakin.. Housut kun tuppaa puristamaan jo, kun joutuu töissä kumarrella niin paljon.

Äitiyspakkaus otetaan ehdottomasti. Meillä kun ei oo mittää valmiina Katkikselle, ensimmäinen kun on

Eilen käytiin neuvolassa ja samalla lääkärin pakeilla. Hemppa oli laskenu 120->104. joten Obsidania piti käydä hakemassa kotimatkalla. Paino oli viiden viikon aika noussu 500g eli 100g per viikko. Pelkäsin hirveesti astua vaa'alle, varsinki kun mies oli mukana Kauheen tarkkana joka aamu seisoskelemassa puntarin päällä, ettei vaan tuu kauheeta määriä kiloja.. niitäkun muutenkin on mielestäni ihan tarpeeksi. :p

Neuvolan lääkäri oli melekosen järkky tapaus. Oli ensinnään ihmeissään, kun olin ottanut miehen mukaan.. Ensiksi kuunneltiin sydänäänet (äänet tulivat juuri kuuluviin, kunnes lääkäri totesi että siinä ne nyt oli) Tämän jälkeen sisätutkimus, jonka jälkeen lääkäri kirjotti äitiyskorttiin jotakin ja suunnilleen näytti ovea. Kummallinen tapaus.

Tiuh ja ei enää niin pieni Katkis 14+1
 
Onnea kaikille jotka on saanu hyviä ultrakuulumisia!

Istukasta: Mullakin on etuseinämässä, ja ultraaja sanoi että rakenneultrassa vasta katsotaan virallisesti, kun vielä on kuulemma saman kokoinen kuin kohtu, ja sit kun kohtu kasvaa voi istukan paikkakin muuttua. Ja ainoo on tietty et liikkeet voi tuntea aika paljonkin myöhempään. Harmi, sillä niitä odotan kovasti! :(

Äitiysvaatteista: Ostin äippälegginsit ja pari paitaa joita oon käyttäny lähinnä salilla. Oon säästäny esikoisen odotusajoilta vaatteita, mut noi legginsit (onpa hanka kirjoittaa, varmaan väärin! :) ) ja vanhat äippähousut on liian isot ja omat normihousut alkaa olla liian pienet. Eli mikään ei ole nyt sopivaa! :whistle:

Influenssarokotusta en aio ottaa. Jos olisin töissä niin miettisin varmaan mut nyt kun kotona muksun kanssa en näe niin suurta tarvetta.

Hankinnoista: Meidän ei tarvii ostaa oikeastaan muuta kun sänky esikoiselle (nukkuu vielä pinniksessä) ja kaksostenrattaat/seisomalauta tms. Ja sekin päätetään vasta keväällä/kesällä kun esikoinen kasvaa niin näkee kumpi olisi kätevämpi. Ja tietty jos on eri sukupuolta niin sitten valtaosa vaatteista pitää ostaa!

Imetyksestä: Mulla meni esikoisen kanssa ihan pipariksi koko imetysjuttu, en oikein osannut imettää, maitoa ei tullut riittävästi ja esikoinen oli niin pieni ettei jaksanut imee... Nyt yritän unohtaa tämän huonon kokemuksen ja yritää aloittaa puhtaalta pöydältä, jospas se nyt sujuisi paremmin! Hope so! :)

Närästys on tullut seurakseni, esikoisestakin oli tosi paha ja saa kyllä monesti päivän aikana ottaa Rennietä. Onneksi paha olo on vähentynyt tosi paljon! Pystyttekö te muut vielä makaamaan selällänne? Mä en kun tulee heti tosi huono olo ja alkaa myös närästää! Mulla kyl oli viimeksikin tosi aikaisin sama juttu. Silloin lääkäri oikein suuttu ettei saa missään nimessä maata selällään! (oli siis jo loppuraskaus).

Neuvolakäynneistä: Täällä meillä on kk välein, rv 30 lähtien 2 vkon välein ja sit rv 35 joka viikko. Ja neuvolalääkäri on 3 kertaa.

Hyviä vointeja kaikille,

neito 11+3
 
Hyvää torstai päivää Helllemasut :)

Täälä ollaan jo paranemaan päin jaksoin käydä jo kaupaski kävelllen ihana oli saada vähä raitista ilmaa ku koko viikon ollu sisällä. Kävin hakeen apteekista raskausajalle tarkotettuja monitabseja. Saa varmasti kaikki vitamiinit vauveli tai vauvelit vaikka pyrin syömään paljon kasviksia ja hedelmiä ja muutenkin terveellistä kotiruokaa. Syöttekö muuten kaksi kertaa päivässä lämpimän ruuan niinkuin suositus on? Minä en kyllä syö kun yhden kerran mutta senkin edestä sitten parin tunnin välein välipaloja :)

Onko kellää tietoo tosta lentämisestä miten pitkälle raskautta voi lentää varmaan voi vie kotimaan lentoja lentää maaliskuun alussa ku ollaan menos meiän kavereiden kihlajaisiin porvooseen sillon :) aateltiin että ois vaivattomampaa lentää ku lähtee autolla ajaan n 6-8h yks suunta ei kiitos mulle, sillon alkaa masuki olla jo kasvanu. Ja lentäminen on nykyään niin edullistaki. Norwegian lentoyhtiöllä on tosi edeullisia lentoja Oulusta- Helsinkiin :)
Vitsi ku harmittaa ku ei ehtiny tulla ennen viikonloppua mun äitiys vaate tilaus nelly.comista :( tilasin parit farkut ja otan yhet mitkä on sopivimmat. Ois pitäny maanantaiksi saada töihin pitää yrittää selvitä ysk päivä noilla ainoilla farkuilla mitkä menee enää jalkaan neki kyl vähä kiristää :(

Finneistä: täälä kans naama kukkinu ihan lahjakkaasti nyt vähä on helpottanu ainaki toistaseksi :)

Piti käydä näperteleen ku kävin cittarilla kaupas niin vauvan vaatteita sie ois ollu niin ihana neule takki ja housut sellaset vaaleen punaset mut ei sitä vie voi ostaa vaikka kuin tuntus että tyttö on tulos tai tytöt :) Kyllä mulla sellanen tunne nyt on ollu että sie vaan yks Pulputtaja kasvais mut senpä näkee sit tiistaina :)

hyvää Loppiaista kaikille kasvattakaa hyvin masuja niin mäkin teen :)

Nennu ja Pulputtaja (t) 9+1 rv <3
 
Heippa kaikki!
Täällä ilmoittautuu LA 4.7/22v/ensimmäinen/tyks/tyttöoloja

Lueskelin ja ajattelin itsekkin tuoda ajatuksia esille.

Mies mukana kyllä! Mies kulkee neuvolassa ja ultrissa mukana. Samoin synntystä ei jätä väliin mistään hinnasta. Ajatuksena yhdessä olemme tämän tehneet,yhdessä vauva tuodaan maailmaan ja yhdessä hoidetaan.

Nt-Ultra oli pari päivää ennen joulua. Oli aivan uskomaton kokemus. Sain kuvia paljon mukaan ja jouluna kerrottiin iloisista uurisista myös muille kuvien kera. Ultra oli raskaus viikolla 12 ja pää-perämitta 4,1cm ja niskaturvoke 0.8.

Äitiysvaatteet Sain onneksi veljeni puolisolta (heille syntyi esikoinen marraskuussa) 2 kassillista äitiysvaatteita. Normihousut puristavat ja kiristävät joka puolelta eli äippähousut jalassa koko ajan.

Näppyjä ÄRSYTTÄVÄÄ! Naamaan ei ole näppyjä paljoa tullut, mutta kaulasta puolväliselkää aivan täynnä pientä punaista näppyä. Tosi inhottavia, kun ei kehtaa pitää avokauksisia paitoja tai mitään toppia.

Pahoinvointi on onneksi ohi. Sitä ilmeni viikoilla 8-11 24/7. Oli aivan kamalaa. Minulla todettiin kesällä Refluksitauti joka paheni oksentelussa. Mitähän sitten kun alkaa maha kasvamaan ja kohtu painamaan mahalaukkua? En halua edes tietää.

Jatkan myöhemmin nyt pitää lähteä syömään.
 
Onnea taas kaikille onnellisista ultra-uutisista! :flower: Ja tervetuloa Milla + 2011! Tiedä,vaikka synnytettäis samaan aikaan,minäkin synnytän TYKSissä ja l.a. on 27.6.Hm,tähän asti olen säästynyt kaikilta vaivoilta,mutta nyt on alkanut mulla hiivatulehdus! Kääk! Se on tosi ikävä..yritän parantaa sitä asidofilus bifidus-tuotteilla..Ostin äsken Hennesistä äitiyshousut -hyvä löytö,oli puoleen hintaan.Semmoset harmaat samettihousut,pillit.Näpsäkän näköset mun mielestä.. :rolleyes:
 
Jos nyt hetken jatkaisi...

Äitiyspakkaus Me otetaan pakkausena, kun esikoinen tulossa. Vaatteita kyllä olisi jo yllin kyllin mutta se jää muistoksi myös. Toivon vaan kovasti, että "vanhat" pakkaukset loppuvat jotta saataisiin uudet kuosit. :)

Morning Butterfly voipi hyvinkin olla, että samaan aikaan ollaan osastolla.
Toivottavasti minulle ei hiivaa tule inhoan sitä yli kaiken. Samoin ummetukset ym. muut saavat kiertää minut kaukaa ja minä ne.

Tällä hetkellä menossa 14+1
 
Selkäsärky: Kärsin selkäkivuista, lähinnä iskiastyyppisestä kivusta, jo aiemmilla viikoilla. Pahin meni ohitse venyttelyllä, liikkumisella yms. Nyt meinaa iskeä kipuilu taas. Epäilen, että parin viimeisen viikon syöpöttely ja laiskottelu on syynä :whistle: Eli liikkumista taas...
 
Viimeksi muokattu:
Heipä hei kaikille hellemasusille! :)

Täällä käytiin tiistaina (rv12+0) NT ultrassa. Turvotusta oli 1mm, ja toisin päin mittasi niin sai 1.1mm, mutta normaaali oli joka tapauksessa. :) pääperä mitta pikkusella oli n5.4cm, hurjasti kasvanu ensimmäisestä neuvolakäynniltä jolloin nähtiin vain hennosti sykkivä sydän, ei hahmottanu ollenkaan alkiota. Nyt oli kyllä ihana nähä ku pikkunen oli kehittyny ja näyttiki jo piiiiieneltä ihmiseltä. <3
Lääkäritäti sano että tällä vauvalla ei oe hätäpäivää <3

Seuraava käynti oliski 18 päivä, lääkäri neuvola.

Jansu & Massikka (12+2)
 
Moikka! Taalla uusi hellemasu...olen 35 juuri tayttanyt ensiodottaja, mies on 37 ja meilla on 3 koiraa. USAssa asutaan ja tanaan oli--vihdoin ja viimein--ensimmainen ultra! Odotin ultraa ihan mielettomasti ja pelot etta vauvalla ei kaikki hyvin varjosti raskautta tahan asti... liika nettipalstojen lukeminen ei siis tehnyt talle paakopalle yhtaan hyvaa:(. Mutta onneksi kaikki oli hyvin, sydan sykki ja siella se baby heilutteli meille katta ja tanssahteli kuvaruudulla!:heart:

Viikkoja on nyt 10+2, antoivat mahdollisuuden np-ultraan 2 viikon paahan ikani vuoksi (ilmeisesti taalla sita ei ole rutiinina...?). Sitten viikolla 20 on ultra jolloin sukupuolen saa selville. Oloja kumpaankaan sukupuoleen ei ole, itse toivon tyttoa, mies poikaa. Saapi nahda:).

Miten nuo omat tiedot saa laitettua punaisella? Sorry...ei hajuakaan jos joku osaava voisi neuvoa...kiitos:)
 
  • Tykkää
Reactions: SiinaS ja katza78
Hansman, tervetuloa mukaan! Nuo tiedot saa punaisella siten, että kun olet kirjoittamassa viestiä, niin sen tekstilaatikon yläreunassa on rivi erilaisia merkkejä joista yksi on iso tummennettu A. Klikkaat sitä ja sieltä avautuu värivalikoima ja valitset värin. Sen jälkeen tulee kaksi hakasulkeisiin laitettua numero/kirjain rimpsua, sen eri värillä tulevan tekstin laitat niiden väliin, tyyliin näin
-> [87f7vv] TÄHÄN TEKSTI [848756dhjsnvb]

Aika sekava ohje, mutta toivottavasti ymmärsit:)

Tervetuloa mukaan myös muut uudet!

Ikävä kyllä täälläkin on päästy "nauttimaan" hiivatulehduksesta. Kokeilin ensin Canestenia, auttoi muutaman päivän ja oireet palasivat. Koetan rajoittaa sokerin yms käyttöä ja suosia happamia maitotuotteita ja maitohappobakteereita, niillä on nyt pysynyt kurissa ja sormet ristissä toivon että jatkossakin. Eli suosittelen kokeilemaan esim. Gefilus piimää ja muutenkin ruokavalion muutoksia jos tuntuu ettei muu tepsi.

Luulen muuten, että löysin tänä aamuna kohtuni tunnustelemalla. Makasin heräämisen jälkeen selällään ja painelin tuota alavatsaa, siinä muutama sentti häpylyyn yläpuolella tuntuu selvästi joku kiinteä iso "möykky". Muuten en ehkä taas vaihteeksi uskoisi raskaana olevani, mutta ei minulla ennen tuollaista möykkyä ole tuoss kohtaa ollut, joten toivotaan että siellä se kasvava kohtu sitten on:D
 
Vaunuista ollut puhetta... Oon vöhän alustavasti katsellut. Ja ihmetyksekseni vähän ihastunut yksiin Emmaljungiin, ennen (aikaisempia lapsia odottaessa) ne on aina ollut kamalan kohloja ja isoja vankkureita (jollaisia inhoan) mutta nyt ois sellanen joku sirompikin malli jonka nimeä en kyllä millään muista.
Jotenkin en kuitenkaan niitä Emmaljungia haluis, mulla on jotain antipatioita ko. merkkiä kohtaan.
Mutta siis jotkut ei-kohlot kätevät kärryt haussa... Ihan halvimpia p*skoja ei tulla ostamaan (kun niillä ei mitään muuta tee kun menettää hermonsa, kokemusta on) mutta toisaaltaan ei ihan kamalasti viittis laittaa rahaa kun lisää käyttäjiä ei ainakaan omassa perheessä ole tulossa ja ihan kamalan paljon ei käyttöäkään tule olemaan. Me kuljetaan autolla enimmäkseen ja ainakaan kesällä en uskalla nukuttaa pihalla vauvaa kun täällä on niin paljon käärmeitä ja olen aika hysteerinen että menevät vaunuihin, itse asiassa olen niin hysteerinen etten kovin paljon itsekään kotona kesäisin ulkoile. Ihan perkeleellistä, sain tietää käärmeongelmasta vata kun kaupat asunnosta oli tehty ja harkitsin vakavasti kauppojen perumista mutta täällä ollaan... ja eletään kesäisin aika rajoittunutta elämää.

ON: Aamu alkanut taas iloisesti oksentamalla... No eipähän ainakaan paino pääse kamalasti nousemaan :D

Niin ja siitä lääkärineuvolasta, mulla ainakin oli nt-ultran yhteydessä lääkärintarkastus, Turussa siis. Eka neuvola oli 9. viikolla, sit ultra oli 12. viikolla, seuraava neuvola 17. viikolla ja siitä kk päästä rakenneultra.

kuures 13+3 (kai)
 

Yhteistyössä