Heinäkuun Hellemasut 2012 - TAMMIKUU

tipetsu näinhän se on..mutta just mun nyt pitikin siitä sit kuulla ja nähdä,kun oon heikkohermonen muutenkin.....

Soittelinpa tuossa sit jo 4d ultran hintoja,mutta ne on siis niiin päätä huimaavia että!!!
JA siis tuokin äiti oli käynyt 4d ultrassa,jossa ei oltu mitn.nähny vikaa....:|

Tässä alan jo pikkuhiljaa odotteleen liikkkeitä...kun en kyl oikeestaan tunne mitn: / jo senkin takia,ku raskauksia takana on, niin pitäisi jo aikasemmin tuntua...no onneksi on doppleri, sillä eilenkin makasin ihan paikallani vartin verran,eikä mitn.tuntemuksia,dopplerilla sit kokeilin niin johan pamppas sydän,tuli kyl heti niiin huojentunut olo.

oliko täällä muita jotka harkinneet 4d ultraa?
 
Löysin vasta nyt tänne ketjuun, olen aika kokematon keskustelupalstojen käyttäjä..

Minut voi lisätä tuonne listaan LA 5.7 kohdalle eli:

Heinäkuu2012/32v./ensimmäinen/TYKS/ poikaolo :heart:


Omien laskujen mukaan LA olisi 8.7 mutta neuvolan mukaan 5.7 ja nt-ultrassa vastasi la 8.7 mutta pienen heiton vuoksi eivät sitä vaihtaneet...
 
Tervetuloa mukaan Heinäkuu2012! :) Meillä onkin sitten vissiin sama laskettuaika (8.7.) ;D

Vielä muistutus kaikille vanhoille ja uusille keskustelijoille! Edelleen voi liittyä facebookissa omaan salaiseen ryhmäämme. Ainakin nimimerkille kökkönen sekä minulle itselleni voi laittaa yksityisviestillä nimeään ja vähän tuntomerkkejä , jotta saadaan lisättyä teitä FB:ssä kavereiksi ja sitä kautta ryhmäämme. :) TERVETULOA KAIKILLE! :flower:


Nyt tämä pelkuri mamma lähtee hammaslääkäriin paikattavaksi! :'(

MSB ja pikkuinen 15+2
 
Mulle sanottiin neuvolassa, että Histec-allergialääkettä voi ottaa. Varmistin asiaa vielä neuvolalääkäriltä ja hän oli samaa mieltä. Meillä on koira, jolle en aikaisemmin ole ollut allerginen, mutta nyt on oireita. En ole lääkettä silti pahemmin syönyt...

4d:stä - itse haluaisin mennä mutta mies ei. Päätettiin, että jos rakenneultrassa jää jotain epäselväksi, niin sit mennään tohon 4d:hen. Toivon kyllä, että rakenneultrassa näkyisin kaikki tarpeellinen :)
 
kivaa paniikin lietsontaa kaikkia tapauksiahan varmasti löytyy,ihan mitä ikinä vain voi kuvitellakkaan. Mä tiedän että lapsi voi syntyä sairaana tai ihan mitä muuta tahansa vaikka olis käyny millasessa läpivalasussa tahansa raskaana ollessa. Itsehän panikoin koko viime viikon kun ystäväkin sai keskenmenon,nyt vaan jotenkin sellanen rauhallisuus iskeny päähän :) Ei jaksa jokaista käden puutumista tai jalan kutitusta laskea semmoseks huonoksi vaivaksi ja heti ajatella et nyt on varmana joku vialla.
Siitä hetkestä kun oot miehes kans seksiä harrastanu ja haluat raskaaksi tulla,alkaa pienoinen jännitys..sitten jännität sitä testiä,sitten jännität km riskin pienenemistä sitten alkaa jännittään kuuluuko ne sydänäänet varmana,miten np ultra,rakenne ultra....puhumattakaan synnytyksestä tai herranjumala kun se lapsi sitten syntyy yhtenä kappaleena,sormia ja varpaita tarvittava määrä ja keuhkotkin toimii itkun perusteella,no sit ei tietenkään voi nukkua jos se lapsi vaikka lakkaakin hengittämästä..:D tää listahan jatkuu ja pahenee iän kasvamisen mukana!
Nyt kun 9v tyttöni lähtee kouluun niin kuulee joka aamu saman virren "varovasti sitten,tien viertä kuljet,hyvää koulu päivää" :)
Kun vain saisi tulla itse haudatuksi ennen lapsiaan,se on mun toive.

4D Aiotaan ehkä mennä,mikäli saadaan rakenne ultrassa sukupuoli tietää niin sit fiiliksen mukaan. Hämeenlinnassa on kuulemma hivenen halvempaa kun täälä kaupungissa :)
 
Viimeksi muokattu:
Me ei varmaankaan käydä 4D-ultrassa, olishan se kiva mutta sit ku miettii et täällä kuitenkin ultrataan jokaisella neuvolakäynnillä niin ehkä se nyt riittää :)

Viimeksi ku käytiin neuvolassa niin siellä just puhuttiin tästä ku nyt on jo tuosta pikkusesta niin kova huoli ja neukkutäti sanoikin, että se voi sanoa et tuo huoli ei tule koskaan pienenemään vaan se kasvaa vain ku lapsi syntyy :) :heart:

Tänään tuli henkkamaukalta ihana äitiyspaita, ihan perustrikoo jossa rypytykset sivuilla ja mahalle hieman enemmän tilaa. Oli tosi nätti ja masu tuli kivasti esille :) Tykkäsin!

Hensku85 ja pikkunen 12+0
 
4d ultrasta täällä kahessa paikkaa voi käydä ja yx ja sama lääkäri tekee,mut hinta eroa on,toisessa maksaa 240€ ja toisessa 318,50€ tnä soitin ja kysyin. ja kelakorvausta ei saa,kun ei oo mikään kelan korvattava asia. että huh huh nuita hintoja. Hämeenlinnassa on joku mies jota kehuttu maasta taivaisiin...ja hintataso on hieman halvempaa...
 
4D:stä:Meillä tuo on sairaalalla, ja nt-uä ja rakenne ultrassakin pääsee sillä kurkkaamaan siellä jo, samoin mulla noita ylimääräisiä ultria, nyt ainakin rv 28 ja 36, joten uskoisin että emme mene erikseen yksityiselle enään ultraan.


Vaunuista/tuloista: olisi ihan kiva kuulla jos jollakulla olisi "suosituksia" kaksosten vaunuista/matkarattaista. Meillä tulee alle 13 kk ikäeroa kuopuksen ja tämän uuden tulokkaan kesken, ja sellaiset on siis hankintalistalla. Nyt meillä on yhdistelmävaunut, joissa isot ilmakumpipyörät, koska tykkään lenkkeillä suht paljon koirien kanssa, on niiden mentävä erilaisissa maastoissa ja niin talvisin kuin kesäisinkin, sekä sitten taas toiset matkarattaat, jotka saa nopeasti ja kätevästi autoon pieneen tilaan ja ovat helpot kasata ja avata ja käyttää..Varsinaiset pelkät rattaathan ei siis käy, kun kyse näin pienistä, joten selkänojan maukuuasentoon meneminen on ehdoton. Arkivaunuiksi haluaisin vierekkäin istuttavat, mutta sitten taas matkoille peräkkäin...Meillä kummallakin on miehen kanssa vakiduuni, mutta silti en ajatellut kalleimpia vaunuja ostaa, ehkäpä jopa vähän käytetytkin, jos jotkut itseä miellyttävät vain löytyy, mutta tosiaan se valikoima on kuin valtameri, ja olen ihan hukassa sen suhteen...

ON: käväsin tänään sisätautipolilla taasen, nyt konsultoivat suoraan Helsinkiin naistentautien osaston sisätautilääkäriä, ja huoh mikä helpotus, oli ehdottomasti sitä mieltä että raskaudessa erikoisseuranta. Lisäksi sain tiputettua lääkettä yhdellä vahvuudella, joskin nyt seuraavaksi puoleksi vuodeksi reseptin suoraan käteen, joten ihan heti ei ole tiedossa piikittelyn loppua. Lisäksi lähete fysioterapeutille ja tukisukkien mittaukseen, tulevat sitten ylös reiteen asti, oikeat "seksintappajat":D, mutta minkäs teet...

JA & 14+5
 
Viimeksi muokattu:
Terppa!

Meillä kans rakenneultra tehdään 4D:nä :)
Mä oon ehkä vähän onneton, mutta en osaa laittaa yksityisviestiä täällä :D Ei siis kovin helppoa ilmoittaa itseään naamakirjaan ryhmään. :whistle:

Täälläkin masu alkaa jo pikkasen näkymään, ihanaa! Kunnon vauvamasua odotellessa.

Tiuh ja Katkis 15+6
 
Tänään oli täällä np-ultra!! Ja pikkunen voi vallan mainiosti <3 Vastasi 11+6 eli pari päivää pienempi, mutta vanhoilla viikoilla mennään. Pieni oli 51,4mm ja niskaturvotusta 0,9mm/1mm, eli senki puoleen kaikki hyvin. Mitään riskilukemaa ei se sielä kyllä sanonu...

Pienokainen oli nukkumassa, mutta vähän alkoi sit liikkumaan ja heristi nyrkkiä/vilkutteli :) vaan 20minsaa kesti koko toimitus ja muutama hyvä kuva saatiin mukaan. Äiti ja isi on nyt vallan innoissaan ja jotenki niin helpottuneita, että!

Nohh. Ultran jälkeen oli sit neuvolalääkäri ja sanonko mitä.. Siitä sai sellasen kuvan ettei sitä huvittanu muuta ku laiskotella. Ensin sanoi että ei nyt sit tartte ees ottaa sydänääniä ku just kävitte ultrassa. Mä siihen että oishan ne kiva tietää millä sykkeellä sydän lyö ja kun mieski mukana. No ei otettu kuitenkaan. Ja kun sanoin että meillä kotona doppleri, niin tokas että eipä sitä niin kannata käyttää, että huvin vuoks vaan.. (?). Sit oli puhetta papakokeesta (josta mulla aikaa 3v), no siihen tokas että voishan sen ottaa, mutta vaikka sit myöhemmin... Hmhh.
Ja kun puhuin valkovuodosta joka on lisääntyny näin raskausaikana.. Siihen sanoi vaan et voi hakea paikallislääkkeen apteekista eli hiivalääkkeen. What. :D
Sisätutkimuksesta ei kertonu mitään, vaikka kysyin että oliko kaikki ok. No nyt äitiyskortista luin sit asioita... HUHHUH. Mies tokas ulkona, että tais olla valelääkäri :D

Kärppy ja mörkö 12+1
 
Toivottavasti kukaan ei nyt kovin järkyty, mutta minulla olisi pari kysymystä raskausajan seksistä. |O

Onko kenelläkään muulla alavatsakipuja seksin aikana? Minulla on, tai oikeastaan se kipu ilmaantuu hetkeksi aktin jälkeen. Loppuu kyllä kun vähän aikaa sängyssä makoilee ja vatsaa hieroo. Neuvolalääkäri ainakin sanoi että vissiin normaalia, jos edes kuunteli ku kysyin.... : /

Toinen kysymys! Tuleeko muilla koskaan sellainen tunne, että pystyy tuntemaan miten vauva liikkuu mahassa samaa tahtia kuin mies liikuttaa itseään? :O Minulla tuntuu vatsassa koko ajan seksin aikana, että vauva todellakin liikahtelisi ylösalas? Pelottavaa, toivottavasti ei tarkoittaisi mitään kummempaa... :/

Kertokaa toki jos rohkenette omiakin kokemuksia. :ashamed:
 
Sain vastauksen labrasta että kaikki hyvin. Ei tarvitse mennä jatkotutkimuksiin :)
siis toi down verikoe homma justiinsa mistä onkin ollu puhetta... mun lapussa luki että seulassa 85% tulee oikea vastaus. eli se 15% voi ollakin toisin kun sanotaan...
no joo, en halua siitä alkaa panikoimaan! toivon vaan että lapsi on terve!

Lunta sataa, hyvä mieli :) oon oottanutkin tuota sadetta kuin kuuta nousevaa :LOL: se jotenkin niiin rentouttaa...vielä ku pääsisi kunnon lumitöihin niin avot! :)

nyt meen laittaa lapsille pitsaa kun lupasin....en muista muuta kommentoitavaa...

onona ja nelonen 13+0 POKS!!!
 
  • Tykkää
Reactions: MySweetBaby
Iltaa Hellemasut :)

Ihania masu kuvia kaikilla <3 U2 näyttää kyllä jo tosi isolta ihana raskaus masu mut onhan sulla jo noita viikkojaki :) Pitäs yrittää saada laitettua kans se kuva tänne jos osaa :/
Täälä huomenna taas POKSUU viikkot :) 11rv tulee huomenna täyteen :) vähäiseltä tuo tuntuu ku suurimalla osalla täälä on jo niin paljo enemmän viikkoja mut perästä tullaan :)
Nimistä: Mulla on ollu jo monta vuotta pojalle ja tytölle pari nimi vaihtoehtoa mut en tiiä sit pistetäänkö niistä mitää pitää miehenkin kans keskustella asiasta :)

Me ollaan alettu ettiin omistus kämppää rivaria ajateltiin jos löytyys semmonen edullinen kolmio tai neliö ja sit voitas se rempata mieluiseksi ei siis tarvi olla pinnat uusittu juuri kun mies on raksa mies niin tekee helposti ite rempan sitte :) sai melkeen niinku uuden asunnon sit :) jospa me löyettäs se asunto täs kevään aikana ja saatais selville paljo lainaa saadaan niin sit vois saman tien alkaa remontti hommiin ehittäs hyvällä lykyllä muutta ennnen vauvan syntymää uuteen kotiin :) Mulla on kyl niin asunto kuumekki :)

Flunssaki jo vähä on ehkä parempaan päin vaikka nokkaa saa kyl vie niistää :( yöt on saanu nukuttua jo hyvin :) jännä ku ei oo nyt ollu oikeestaan mitää kummempia raskaus oireita ainut että välillä tuntuu ihan niinku vauveli liikkus mut ei ne vie varmaan voi liikket tuntuu mut jotain sie muljahtelee :) <3 Tuntuu että aika on alkanu menee kauheen nopeeta ku meni töihin toi viimme viikkoki meni yhes hujaukses :) pian se onki sit kesä ja työt loppuu ja äippäloma en malta oottaa vaikka tykkään tosi paljo nyt olla tuola töiski :)

Kärppy: onpa ollu outo neuvola lääkäri vaikuttaa kyl vähä epäpätevältä tai sit oli vaan huono maanantai päivä :(

Kasvattakaahan masuja Hellemasut :)

Nennu ja Pulputtaja 10+6rv <3
 
  • Tykkää
Reactions: MySweetBaby
Ihana masu U2!!!!

4D-ultrasta Kiva ois päästä,mutta täällä meidän kylällä ihan prkl kallista,vissiin reilusti yli 200e...Eli jos joku ei tarjoudun sitä maksamaan,niin ei mennä. Kuka tietää tehdäänkö KYS:illä rakenneultra 3D tai 4D:nä?!

Ja tästä aasinsilta neuvola-hommiin..

Musta on niin epistä neuvoloiden toiminta joka vaihtelee niin paljon kunnittain!! :mad: Henskukin kirjoitti että heillä ultrataan joka kerta neuvolassa. Ihan epäreilua! : / Muutenki tuo meidän neuvolan systeemi vähän kumma.
Kun virtsis oireet ilmaantui,soittelin neuvolaan. Ois pitäny sieltä hakee purkki. Lirauttaa siihen kotona esim. seuraavana päivänä ja sit kuskata se keskustaan pääterveysasemalle. Sit ite soitella ties minne vastaukset. Hoitelin työterveyden kautta sen.
Sit aataminaikaset dopplerit ja kun papa otettiin,ei kukaan kertonu minne ja millon soitan vastaukset. Muutenkin meidän terkka unohtaa ottaa esim. hempan jne. ite pitää osata muistuttaa..En oikeen tykkää tuosta järjestelystä.
Sit varhaisultra ja nt-ultra oli toisella puolella kaupunkia jne.
Kuopiossa kumminkin asutaan,ei tää nyt mikään perähikiä ole etteikö sivistys tänne asti yllä..
Tosin just luin lehdestä,että KYS:in äippäpoli siirtyy väliaikasiin tiloihin,eikä äidillä sais olla saattajia eli äiti tulisi mieluiten yksin!! En todellakaan suostu siihen,ettei mies pääsis rakenneultraan mukaan!!
Kyllä tää suomalainen (kuopiolainen..) terveydenhoito haisee..


Siinäpä purkaus terveydenhuollosta..:)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: MySweetBaby
Tipetsu lukiko siinä että minne ihmeeseen se äitiyspoli sitten siirtyy?? :O Ja on kyllä kohtuutonta että tollasen takia pitäis jättää mies pois rakenneultrasta! :kieh: Ja koskee tietysti VAIN 2012 syntyviä vauvoja, tämmöinen pieni väliaikainen ratkaisu, ei sillä että tämänkin vuoden raskaudet olisi ihan yhtä yksilöllisiä ja tärkeitä kuin muutkin, että haluaa vauvan isänkin siihen sen kokemuksen jakamaan....? -.-''
 
Hei
Tänään neuvola lääkäri: Lääkäri ei saanut sydänääniä kuuluviin, mutta en jaksa siitä huokailla. Kaikki on varmasti hyvin ja jos kokeilis vielä kohta omalla kuunnella=) Panadol-reseptiä ja fyssa-lähetettä, ,eipä juuri muuta siellä ollut.

Tipetsu: Äitipoli tosiaan siirtynyt toiseen rakennukseen, mutta osa vastaanotoista on päärakennuksessa, naistentautien osastolla, siellä minun aika ainakin eilen oli. Ultra tehtiin molemmilla, tavallisella ja sillä millä näky ihan kaikki profilit ja muut=)

Mulla siis tehtiin eilen "varhaisrakenneultra" ja rv 17 on toinen, sit se oikea rakenneultra vielä rv 21.
Ette tiijä mitä tein! Varasin äsken matkan Egyptiin. Silloin olisi rv 23, eli maaliskuun puolivälissä! Ihanaa päästä vielä lomailemaan ennen vauvan synytymää. Onko kenelläkään kokemusta Hurghadan Jungle Aqua Parkista???

Jaana Ja "poks 14"
 
  • Tykkää
Reactions: MySweetBaby
Heipat hellemasuille ja onhan täällä jo noita melkoisia talvimasujakin <3

Täällä odotellaan lv-puntiota 2 vkon päässä, riskiseula hälytti meillä 1:5, veriarvot sinänsä ok (papp-a matala, hcg norm), mut ikä ja sikiön 0,2 mm raja-arvoa isompi turvotus sit nosti riskin. Pikkusessa piinassa tääl eletään, mut niinku osa tossa jo on keskustellutkin asiasta, niin vaikka seula ei hälytäkään, voi tulos olla esim juuri down-lapsi. Kyseessähän on kuitenkin RISKISEULA eli mittaa monen tekijän summaa ja siitä riskiä yleisimmille trisomioille, yleensä juuri 21-trisomialle.

Hankinnoista meille ei tarvitse hankkia mitään, paitsi jos nyt niinkin iso yllätys selviää, että kromosomistoltaan oliskin tyttö tulossa (sehän selviää punktiotuloksista) niin ehdottomasti tyttöjen vaatteita täytyy ostaa!!

Raskausajan seksistä MSB luulen, että voit tuntea kohdun liikkeet aktin aikana, muta sinänsä sikiön liikkumista tuskin tunnet. Varsinkin vielä, kun kohtu on sen vertta alhaalla ja tottakait se on sen emättimen jatkeena. Toiset saattaa tuntea herkemmin, riippunee varmaan kohdun asennosta. Itsellä samaista vatsanpoltetta tuntuu aktin jälkeen,mutta se johtunee orgasmin aiheuttamasta supistelusta kohdussa, mikä on täysin vaaratonta sikiölle. Korjatkaa jos muilla parempaa tietoa/kokemusta asiasta on!

Jaahas ja unille!! Pahoinvointi onneksi helpottanut, mutta tämä väsymys!!!
Neljäs? ja pampula 13+6
 
  • Tykkää
Reactions: MySweetBaby
Neljäs? kiitos paljon vastauksesta! Todella järkeenkäyvältä kuulosti tuo sanomasi. :) Ja niinpä, oikeastaan meinasinki juuri sitä kohtua, että se siellä heiluskelee :D Mutta niin, kiitos vielä ja ei tunnu enää niin "epänormaalilta" olo :D
 
Tipetsu: Mäki oon Kuopiosta ja tosiaan jos luit tuon mun lääkärikokemuksen tältä päivää... Niin kyllä mä vähän ihmettelen. (onneks noita lääkärikäyntejä ei oo usein...) Sitte nyt illalla raskaana oleva kaveri tajus, että eihän multa otettu ees painoa ja seuraava käynti kuuden viikon päästä. Hän siis on Siilistä ja sielä otetaan paino kyllä joka kerralla..

Ja jaahas, vai ettei sais ottaa rakenneultraan miestä mukaan. No voin kyllä sanoa, että mä ainaki otan. Nykyaikana kun miehet käy tosi useasti mukana neuvoloissa ja ultrissa niin on aika törkeetä sanoa ettei sais ottaa. En ala. ;)

Kärppy ja mörkö 12+1
 
  • Tykkää
Reactions: MySweetBaby

Yhteistyössä