Heinäkuun Hellemasut 2012 - TAMMIKUU

Huomenia mammat!

Ihana lukea ultrakuulumisista. Tuo MB:n teksti oli niin ihanan innostunut ja positiivinen! :)


Taloudellisesta tilanteesta Mulla vakkari työ,mies on työtön. Mua ei pelota se miten selvitään rahallisesti,tokihan mun tulot tippuu todella paljon mutta jospa mies pääsis pian töihin. Hällä kyllä tuntuu olevan rahaa tuhansia tilillään,eikä huolta huomisesta..Isompi kämppä ois kyllä paikallaan,eikä lainaa niin vaan saada tai edes uskalla ottaa taantumien yms. takia,mutta en jaksa tuosta stressata. Yhden kanssa pärjätään täällä ihan ok,ainakin niin kauan kun pieni tarvitseen oman huoneen leluilleen! :)
Mä ainakin halua olla pienen kanssa kotona niin kauan kun mahdollista. Hoitajia löytyy ympäriltä ja kaverinikin alkaa perhepäivähoitajaksi äippälomansa loputtua..Päikkäriin en lasta laita ihan taatusti alle vuoden ikäisenä,enkä kyllä muuallekaan hoitoon. Tarkoituksena tosin on tehdä lapset nyt peräkkäin,mikäli meille niitä vielä suodaan. Tämä pieni kun on niin suuri ihme :heart: Voihan se olla että joudutaan taas hoitoihin turvautumaan,tosin hoidon jälkeen luomuna tämäkin lähti ;)


Liikkeistä Olen ollut tuntevina muljahduksia nyt kahtena iltana! :heart: :)


Tipetsu 16+5
 
Päivää pitkästä aikaa :)
paljo tullu taas teksitä nyt aikaa lueskellakki ku loppu viikko saikkua :) ihana ku saa levätä flunssa ki alka helpottaan musta alkaa tuntuun että sie työpaikalla on jotain hometta ku se aina pahenee ku menee töihin ja niin sie vissiin ainaki kellaris missä meirän pukkarit on niin on hometta ja mä oon tosi ehrkkä jos on hometta alan heti oireileen :( saa nähä mitä tästä keväästä sit tulee jos aina tuun töis kipeeksi :( kunhan Pulputtajalla on masussa kaikki hyvin <3

Neuvola käynneistä: Aika jännä että on noin isot erot paikkakuntien väillä täälä mun mielestä oulussa ihan hyvin on nuo käynnit titenki aina vois enemmän ultria olla, täälä siis 2 ilmasta ultraa NP-ultra ja rakenne ultra. Eka neuvola oli jollain 8rv aiemminki ois päässy. Neuvolalääkäri on mulla 2.2 eli viikoja silloon 13+1rv sitte näin alus neuvola käyntejä on 1 kk mut sitte ne lisääntyy muistaakseni jollain 20 rv tai vähä myöhemmin ja on varmaan vie ainaki toisen kerran lääkäri en ihan varma oo. Ja hammaslääkäri käynnistä pääsee ainaki jonon ohi ku on raskaana mut en tiiä onko se ilmanen.

Taloudellisesta tilanteesta: Meillä ihan ok tilanne tällä hetkellä kummatki töissä miehellä vaki paikka mutta on rakennus alalla joka nyt on aina vähä epävarma ala ikinä ei tiiä koska työt loppuu toistaseksi hyvin ollu töitä. Mulla siis määräaikanen työsuhde 3.6 asti päiväkodis lastenhoitajana. oon toisaalta ihan tyytyväinen niin ei oo kiire sit töihin haluun olla niin pitkään ku talous antaa vaan myöten kotona vauvelin kans <3 Mutta ei se raha puis kasva ainakaa täälä mulla ei mikää kovin iso palkka oo toimeen sillä nyt tulee mutta ei rikastu missää nimes. Mun mieli pide on että ei tarvi olla vaki paikka ku alkaa lapsia hankkiin mutta tuohan se turvallisuuden tunnetta jos sellanen ois mut hyvä että ees toisella.

Omaa napaa: Täälä tuntu eilen ihan selvästi liikkeitä aiva niinku se vauveli ois pyörähtäny maus ympäri tai pomppinu kohdun seinää vasten :) <3 ihana tunne :heart: :) mieski sano että mun ilme oli niin ihana ku tunsin ne liikkeet =) vaikka neivola täti kyl sano että liikkeet voi tuntee vasta jollain 15rv vk lla mut ihan siltä ne tuntu :) Me ollaan menos maanantaina laina neuvotteluihin jos saatas talo laina ollaan säästetty rahaa asp säästö tilille melkeen vuoden verran noin ja sielä on jo ihan kivasti rahaa :) ainut ongelma on että haluttas vuokra tontti ja niitä ei oikeen oo nyt haettavis oulun seudulla ja ei haluttas kovin kauas Oulusta rakentaa viihdytään täälä. No katotaan nyt ensi paljo me saadaan lainaa ja sit ett arkennetaanko avi ostetaanko rivari asunto. Oishan se aika raskasta alkaa rakentaan ku vauvaki tulos mutta se on ollu niin pitkään kummanki haave ja varsinki miehen että saa oman talon ite rakentaa ku on kirvesmies/ puuseppä.

Enää alle viikko NP -ultraan pääsee vauvelin näkeen ja huomenna soittaa neuvola täti verikokeen tulokset jännää :/ :)

Nennu ja Pulputtaja 11+1 rv eilen POKSU <3
 
Ihania masukuvia!

Täällä myös yksi, joka ei edes kuulu facebookiin, joten pysyn täällä.

Omaa napaa: Eilen oli tosi huono päivä. En ole ollut mitenkään itkuherkkä tässä raskaudessa, mutta eilen ulisin koko alkuraskauden puolesta.Harmittaa tämä loputon väsymys ja pahoinvointi. Eniten harmittaa esikoisen puolesta, Eihän noin pieni ymmärrä, että äiti on jatkuvasti väsynyt ja pahoinvoiva. No, täytyy sanoa, että pieni parkukohtaus puhdisti kummasti ilmaa ja oloa.

Äitipolilla on taas käyty ja verenpaineet oli jo nousseet 92/144. Ei hyvä. Mutta onneksi laitettiin vaan jännityksen piikkiin. Pissassa ei kuitenkaan ole proteiinia.(Sokeria senkin edestä 4+) Sain taas labralähetteen kilpirauhaskokeisiin. Jo kolmannen kerran tämän raskauden aikana, koska olen rättiväsynyt ja sukurasitus on kova. Vauva voi kuitenkin hyvin, se on pääasia. Mulla on alkanut tulla vähän tyttöolo.

Osuipa muuten "kiva" ultraava lääkäri. Koitin kysellä tulevasta synnytyksestä ja käynnistyksestä, joka pelottaa jo nyt ja hän ei vastannut sanallakaan. Hymähti vain. Sitten antoi ultrakuvan, vaikka eihän niissä kuulemma ole toisella kertaa mitään hohtoa...

Poks 14+0:)
 
Onpas hienoja vatsoja monella!! Omani on vielä pieni, onneksi. En halua missään nimessä vielä puhua töissä asiasta. Esimies on hieman erikoinen, enkä halua seläntakana juoruilua yms. ennen kuin en voi enää millään asiaa peitellä...:|

Ihmettelen kovasti minäkin noita eroja neuvola- ja lääkärikäynneissä. Täällä Helsingissä minulle ei puhuttu neuvolassa mitään lääkärikäynnistä. Eka neuvola oli tuossa viikolla 8, nt-ultra viikolla 12 ja seuraava neuvola vasta vk 18. Melkoisen pitkä aika tuo 6 viikon odottelu :( Olin edellisen kerran raskaana 6v sitten ja silloin neuvolakäyntejä oli paljon enemmän. Oikein tarkistin vanhasta neuvolakortista, kun ajattelin, että ehkä aika kultaa muistot.
Hankintoja ei olla mietitty yhtään. Joteinkin tuntuu, että pärjää loppujen lopuksi aika vähällä pienen kanssa. Meillä meni viimeksi lastenhoitopöytä ym.ihan hukkaan, joten nyt pidetään järki kädessä. Ainoa, mihin aiotaan panostaa on kunnon rattaat. Vanhat käytettiin ihan loppuun ja liikun todella paljon rattaiden kanssa, joten niiden tarvitsee olla hyvät ja käytännölliset.

Mukavaa torstaita kaikille ja hyviä vointeja.
SS/41v/2.lapsi/29.7/NKL
 
Hei kaikille!

Täällä ollaan kärsitty myös ihan kamalista iho-ongelmista. Alkuraskaudessa ihoni oli kuulas ja kaunis, kauniimpi kuin aikaisemmin varmaan koskaan. Nyt se ihanuus on ohi ja minulla kans ilmestyny ihan järkyttäviä pahkoja poskiin ja rintaan ja selkään. Kamalaa! Että jos tosiaan joku tietää jonkun hyvän lääkkeen/rasvan, mitä raskaana saa käyttää, niin kertokaa ihmeessä!

Lappeenrannassa on myös niin, että alussa neuvolakäyntejä on kerran kuussa ja myöhemmin sitten kaksi kertaa kuussa ja ennen synnytystä kerran viikossa. Olen tyytyväinen tuohon. Lääkärikäyntejä on 3 ja ne on aina neuvolan yhteydessä. Eli ensin neuvolatarkastukseen ja siitä lääkärille. Meillä tulee myös kotiin perhetyöntekijä raskauden puolivälissä juttelemaan tulevasta ja ajatuksista. En ole varma, onko tuo perhetyöntekijä vain esikoista odottaville, mutta minusta on ihan kiva, että pidetään huolta. Ei kuitenkaan tarkoitus heillä ole tulla kotia syynäämään, vaikka ei meillä kyllä mitän salattavaa ole :D Onko muualla tuota kotikäyntiä?

Meillä kuuluu ilmainen hammaslääkäriaika sekä odottavalle äidille että isälle. Saatiin heti ensimmäisellä neuvolakäynnillä ajanvarauslappunen. Pitää vaan soittaessa sanoa odottavansa lasta, niin pääsee jonojen ohitse ja se ei tosiaan maksa mitään. Seulontaultrista (nt- ja rakenne-) täällä kuitenkin tulee kotiin poliklinikkamaksu, joka on sen reilu 27€. Ei minusta kuitenkaan paha hinta pienokaisen näkemisestä :)

Olo on ihmeellinen. Olen parina päivänä pyörtynyt ja tänään soittelinkin neuvolaan. On kuulemma näillä viikoilla normaalia, että verenpaineet laskee hetkittäin todella nopeasti, mikä aiheuttaa huimausta ja pyörtyilyä. Välillä pelottaa, onko tuolla mahassa kuitenkaan mitään. Pahoinvointi ja muut selkeät oireet kun ovat kadonneet, enkä tietoisesti ainakaan varmaksi vielä liikkeitä tunne. Välillä muljahtelee oudosti, mutta en uskalla laittaa niitä liikkeiden piikkiin. Doppleriahan me ei tilattu, mutta nyt on alkanut kaduttaa. Toisaalta kohtahan sitä pääsee taas neuvolaan kuulemaan sydänäänet. Kait se jossain tuntuisi ja näkyisi, jos 10-senttinen ihmisalku yhenäkin kuolisi?

Mukavaa loppuviikkoa kaikille! Toivottavasti verenvuodosta kärsivät pääsevät eroon ikävästä ja stressaavasta vaivasta! Mukavaa mahankasvatusta kaikille!

huimauksesta kärsivä sopaka & mutkula 15+1
 
:popcorn:

Meillä ainakin esikoisen aikana taisi käydä mun neuvolatäti lapsen syntymän jälkeen, ja lapsen neuvolatäti tämän jälkeen. Olen ymmärtänyt, että tän toisenkin kohdalla neuvolatätsykkä tulee kylään. Tämä neuvolatäti on varmaan 20-30 vuotta edellistä nuorempi (muakin varmaan 5 vuotta nuoree) ja tuntuu, että mennään niin ohjekirjan mukaisesti tai sitten ohjeistukset on vaan muuttunu. Esikoista odotelles kävin kerran sokerirasituksessa ja kaikki arvot oli erinomaisia. Nyt mun pitäisi kuulemma käydä 2 kertaa, vaikka ihan samanlainen lähtötilanne on kuin edelliselläkin kerralla ja lapsi oli syntyessään vain 3250g, eli ei mitenkään "sokerilapsi". Noooh, ei se ny niin kamalaa ole, mutta kummastutti vain.

SiinaS 15+2
 
Viimeksi muokattu:
Pitääpä hiukan päivittää omia kuulumisia. Lähes päivittäin olen kyllä käynyt lukemassa, mutta tekstiä tulee aina niin paljon, että menee ihan pyörryksiin eikä muista yhtään mitä piti kommentoida :confused:

Maanantaina olin NT-ultrassa ja kaikki hyvin :heart: ei kohonnutta riskiä eikä niskaturvotusta! Tosi kauan sai kyllä vauvaa ultrata, että saatiin kaikki tarvittava katsottua ja mitattua. Mulla on istukka kohdun etuseinämässä ja vauva makoili lisäksi epäedullisessa asennossa. Hematooman rippeitä oli vielä hiukan nähtävissä mutta eipä se ole enää pariin päivään itsestään mitään ilmoitellut.

Oma olo on ollut nyt muutaman päivän aika hyvä, etominen on selvästi vähentynyt ja oikeastaan jo loppunutkin. Huimausta oli esikoista odottaessani näillä viikoilla mutta nyt ei ainakaan vielä ole silmissä pimennyt.

Hankintoja en ole uskaltanut vielä paljon miettiä. Ehkä vasta rakenneultran jälkeen rohkenen... Kaikki perusjutut löytyy kyllä esikoisen ajalta, ainoastaan uudet vaunut ollaan ajateltu hankkia ja vaatteita tietysti ym pientä. Hoitopöydän koin esikoisen aikana aika turhaksi ja sitä en ole ajatellut hankkia tällä kertaa tilaa viemään. "Hoitopöytä" tullee pesukoneen päälle kätevästi vesipisteen viereen.

Hentoja liikkeitä olen ollut tuntevinani viimeisen viikon aikana aina silloin tällöin. Vatsa on jo aika iso ja on ollut jo useamman viikon. Esikoisesta taisi olla tämän kokoinen vasta joskus puolen välin kohdilla! Silloin ulkopuoliset huomasivat raskauden vasta rv 22 paremmalla puolen. Töissä raskaudesta tietää ainoastaan oma tiimi, muut eivät ole vielä kyselleet ihme kyllä...

Maanantaina taas seuraavaan kontrolliin!

Bebel ja Niksu 13+1
 
  • Tykkää
Reactions: Morning Butterfly
Hammaslääkäristä Uskomatonta miten voi oikeesti vaihdella käytännöt!:O Kun itse soittelin hampilääkäriaikaa ja kerroin raskaudesta,eukko vastasi tympeesti ettei erityisryhmiä enää saa olla. Eli ihan sama oletko työtön,vanhus,raskaana tms. niin ihan samalta viivalta jonotetaan,täällä jono 6kk:tta. Vauva ehtii syntyä ennenkuin pääsen hammaslääkäriin.
Kävin siis kyllä viime to ja eilen hampilääkärissä,paikkasivat lohkeamia,niihin aika kyllä löytyy..Ja ihan saa maksaa ittesä kipeeksi niistä käynneistä,3 paikkaa ja hintaa yhteensä 107,20e..:headwall: Minne näistä kuntien ja kaupunkien välisistä eroista voi purnata!!??!! :mad: :)

Voivoi,kyllä tää Suomi on sit tasa-arvoton maa ainakin terveydenhuollon suhteen..: /
 
Neuvolakuulumisia eiliseltä:

rv 16+4
RR 117/63
Sokeri -
Protskut -
Hemppa 139
sf-mitta N-4 (eli napa-4 ?)
Syke + 150

Sain tietää jopa meidän riskiluvunkin tosta seulasta. En tiennyt, että sen neuvolasta saa sitten selville. Anyways, Down-riski siis 1:20 000. Mulle toi ei sinänsä paljoa sano, en oo numeroihmisiä. Terkkari sanoi, että aika pieni riski on.
Ylläri ylläri, en sitten joudukaan sokerirasitukseen vielä hetkeen. Vasta kuulema siellä rv 24 korvilla. Eli saan nyt sitten jännäillä vielä sinne asti. Jotenkin tuntuu, että oon itse demonisoinut tätä asiaa, kun tuntui, ettei terkkari ollut mitenkään eritysen huolissaan niistä sokereista. Olishan se hienoa, että sokerit olis kunnossa ja olis toivoa saada hieman sirompi kokoinen vauva kuin esikoinen. Toisaalta on hurjaa ajatella, että jos sokerit on ok, että meidän geeneillä vaan jalostetaan isoja perillisiä :O

Finneistä Mä siis kävin hakemassa apteekista Brevoxyl-nimistä voidetta ja hyvin on ainakin mun akneen auttanut. Oon ihan varmuuden vuoksi laittanut ihan tosi tosi vähän, mutta silti iho kiittää :) Vaikuttavana aineena on siis toi bentsyyliperoksidi, ja sen ei pitäisi olla haitallista paikallisesti käytettynä. Tämän asian pistin lääkäri-isäni tarkistamaan jostakin lääkäreiden tietokannasta.

Meillä ei ainakaan esikoisen aikaan terkkari käynyt kotikäynnillä, vaan mentiin neuvolaan. Mutta muistaakseni nyt se laki muuttui ja jos nyt oikein muistan niin kaikille ensisynnyttäjille pitäs tehdä kotikäynti.

Taloudellinen tilanne on täällä ihan ok. Paranee hieman kyllä kesällä, kun jään äippälomalle ja esikoinen jää pois hoidosta kotiin. Nyt ollaan miettimässä muuttoa isompaan, kalliimpaan isolla K:lla asuntoon ja saapas nyt nähdä miten käy. Pitää varmaan menoja vähän karsia, jotta tohon asuntoon olis varaa. Meillä on siis se tilanne, että minä oon viittä vaille valmis opiskelija ja mies on töissä.

Bebel Onnea ultrakuulumisista! :)

ON: tämän mamma pinnaa on tällä viikolla kiristänyt tää nykyinen asumismuoto. Kaksio, kolmas kerros, ei hissiä. Ja rattaat ja poika pitäis päivittäin tänne ylös raahata. Pistää kiukuttamaan. Voitte varmasti kuvitella, kuinka toi 1v. ei oo aina kovin yhteistyökykyisellä tuulella, kun pitäisi mennä rappusissa.
Mä niin odotan, että liikkeet voimistuisi :heart: Yksittäisiä kyllä tulee lähes päivittäin, mutta jotenkin odotan niitä kunnon mylläyksiä, mitä esimerkiksi aina iltaisin esikoisen aikaan tuli.

Lavelyn 16+5
 
Hei kaikille "hellemasuille"... =) Ihan osuva "nimimerkki" tässä pinossa odottaville "äityleille"...
Rohkenen minäkin ilmottautua mukaan joukkoonne, sillä tänään kävin mieheni kanssa siinä merkittävässä nt-ultrassa ja varmistus raskauden etenemisestä toivotulla tavalla varmistui - huh helpotus..! :ashamed:
Varpahillaan täällä siis ollaan vähän oltu, sillä takana keskenmeno kesäkuussa 2010 ja ikääkin kertyi viime kesänä minulle jo 45v! Uusperheen toivottua rakkauslasta olemme mieheni kanssa kuitenkin vielä uskaltaneet unelmoida ja tämä tulokkaamme saikin alkunsa täysin "luomuna" juuri viime hetkillä, joina rehellisesti sanoen olin itse alkanut jo tuudittautumaan ajatukseen, että lapset ovat kohdaltamme jo saatu.
Minulla siis entuudestaan 3 lasta: 23v, 17v ja 13v sekä puolisollani 25v, 22v ja 18v. :p
Odotamme nyt siis "Uutta Toivoamme" syntyväksi heinäkuun helteillä - 31.7. varmistui tänään ultrassa lasketuksi ajaksi. Aikaisempi kuukautisten mukaan laskettu aika varheni samalla lähes viikolla... Toisaalta uskaltauduin mukaan joukkoonne mieluusti, sillä ikärakenne tässä odottajien pinossa on hieman korkeampi kuin keskimääräisesti "Elokuun epeleiden" joukossa. ;)... Moni "epeleiden" riveissä on nuorempi kuin minä esikoistani odottaessa (22v) ja isovanhemmat/appivanhemmat ovat vastaavasti meikäläisen ikäluokkaa!
No toivon, että tässä keskusteluketjussa otetaan tällainen varttuneempikin odottaja ennakkoluulottomasti joukkoon mukaan :whistle: Ikä on ainakin meidän kohdallamme ollut pelkkä "hidaste", tosin nuoremmillakin tuota ekaa "haavevauvaakin" on joskus pitkään ja hartaasti toivottu...
Eli pinon päivittäjälle tässä oleelliset tiedot - jos joukkoon mukaan mahtuu vielä (ja elokuulle saattaa tämä vauvan syntyminen loppujen lopuksi siirtyä, jos entiset ennusmerkit pitävät nyt paikkansa... )
la. 31.7, Haave 2010, 45v., neljäs; ensimm. yhteinen, PKKS

... ja tänään poksui 12+2

Muuten ollaan hyvin jakseltu, mutta kilpirauhasarvoissa oli hieman heittoa, lieväksi vajaatoiminnaksi nyt sitten tulkittiin. Thyroxin-lääkityksellä siis eteenpäin mennään... Selittänee aikaisempiin raskauksiin verrattuna suurempaa väsymystä..!
Mutta vauhti ei ole hiipunut, sillä lenkillä ja jumpissa olen jaksanut käydä ja töihin pyörällä huomenaamunakin, jos mahdollista ;)

Haave 2010 - "Uusi Toivo" 12+2
 
Viimeksi muokattu:
MB onko se juurikin se cocoa butter,kun niitähän on muitakin samasta sarjasta? siis niitä eri tuoksuja.

Vieläkään en ole liikkeitä tuntenut selkeesti,joten illalla oli pakko ottaa taas doppleri,ja siellähän se jyskytti,ja liikehti,kun kuului samalla ihme muljahduksia:)
Omaan oloon ei sinänsä kummia,väsymys ja uupumus vaivaa edelleen...
päänsärky oli eilen kauheaa,jouduin ottamaan kaksi kertaa paracetamolia...yleensä ollut vain pientä jomotusta,minkä olen kestänyt.
PTT 15+2
 
Tulis jo ens viikko niin pääsis neuvolaan. Viimeks ollu neuvolassa joulukuun alussa, tietysti toi ultra oli joulukuun lopussa. Mun mielestä nyt vaan turhan pitkä väli. No näillä mennään. Oon ollu tuntevinani liikkeitä, varmaks en vieläkään niitä vanno. Tällä viikolla jo mietein et tarvisko neuvolaan soittaa ja kysyä et pääsiskö kuuntelemaan sydänääniä, mut jätin sit kuitenkin soittamatta. Isäntä on sitä mieltä että masu olis alkanu pyöristymään (tai pömpöttämään niinkuin hän sanoo).

Maijamehi ja katkarapu rv 15+1
 
Tervetuloa Haave2010 joukkoomme :)

Täälä flunssa alkaa helpottaan yöt jo saa nukuttua aika hyvin ei tarvi herättä yskimiseen, vessaan kyllä herään joskus 2x yössä. Tuo virtsaamisen tarve on kyl ihan selvästi raskauden aikana tiheentyny ja nyt ku tuo yskä ollu jos tulee kovempi yskän puuskaa saattaa tulla pissat housuun ei siis pidäty kyky pelaa sillloin :( onko se ihan normaalia? siis ei sitä virtsaa kauheena tuu mut sillee kuitenki että joutuu alkarit vaihtaan. Onko kellää ollu samanlaisia ongelmia?

Nennu ja Pulputtaja 11+2 rv <3
 
Tervetuloa mukaan ssc70 ja haave2010! Haave2010,ei mitään paineita iästä,kyl tänne mahtuu kaikenikäiset odottajat..elämäntilanteethan vaihtelee,ja sen mukaan lapsia syntyy.Hienoa että teidän toive toteutui! :heart: Minullakin on hartaasti ja kauan toivottu lapsi (no,muutaman vuoden,mun puolelta,mutta sekin oli tuskaa),mutta ensimmäisestä YRITYKSESTÄ tärpännyt.Wii! Olen 27v ja esikoinen on kyseessä.Söpöt vaatteet odottaa..isoäitikin on innoissaan!
PTT,joo,se Cocoa butter nimenomaan on tehokkain raskausarpien ehkäisyyn.
P.S. Pikkuinen on tosiaan ruvennut kovasti potkimaan,tai siis nyt se tuntuu selvästi.Tosin ser ei tunnu "potkimiselta" vielä niinkään vaan mylläämisenä,nipistelynä ja kuplimisena.Ihanaa! :heart: Arvatkaa muuten miten mun pikkuveli (25v) reagoi mun raskauteen? Meidän äiti näytti hänelle lapsosen hienoja 3D-ultrakuvia.Veli kysyi että mitä sikiön kuvia noi on? Kenen se on? Onks se Jounin (meidän serkku) kolmas lapsi? Äiti sanoi: "Ei,kun sä olet sen eno!" Veli: "Voi tuska!" :p Sitten: Onko se terve? Onko se toivottu? :D -MB & pikku Dalia 17+6
 
Tervetuloa mukaan kaikille uusille! :)

Nennu_87, mullakin on ollu ongelmia just tolla saralla! Ihan raskauden alkuviikoilla mulla oli toi sama ongelma kun sulla, ja alkuviikoilla tarkotan siis plussaamisesta viikkoon 10-11, ja se oli ihan kauheeta! :O Koskaan ennen ei mulla tollasta ongelmaa oo ollut, ja oonhan kuitenkin vasta 19. Nyt mulla on puolestaan sellanen ongelma, et pissalla käydessä kun oon jo pyyhkinyt ja vetäny housut jalkaan, sitä pissaa tuleekin viel ihan pikkasen?! :O Siis tarkoitan todella vähäistä määrää, mut sellaista kuitenkin et itse pystyn sen tuntemaan. Omituista..

Täälläpäin poksuikin eilen tää mamma, kun tuli 19 mittariin :)

MSB ja pikkuinen 15+5 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Nennu_87
Tervetuloa mukaan haave2010 ja ssc70 :) :flower:


Tuosta pissan lirahtelusta. Mulla sama homma toisinaan kuin MSB:llä.

Mutta sit on toinenkin homma,nimittäin lantiota jomottaa,säteilee hieman tuonne selän puolelle takapuolen tienoille..Onko tuommonen jomottelu ihan normia?! Lantioko alkaa levenemään?
Entä sit semmonen kun masu tuntuu toisinaan ihan sairaan pinkeeltä. Tuntuu että nahka repee ja samalla juilii/tuntuu painetta kohdussa ihan alhaalta. Menee ohi kun makaa täysin suorana selällään tai kyljellään.. Heti alkaa miettiä jotain suppareita ja avautumista..:( Ja sit tuntuu semmosta vihlontaa tuolla alapäässä,emättimen sisällä..
Heti tekis mieli juosta jonkun lekurin vastaanotolle tarkastuttamaan,että paikat on vielä kiinni..Vai pitäskö mun ihan oikeesti lähtä jonnekin näytille?! Päivystysasia tuskin on,yksityiselle ei ole kyllä nyt varaa mennä ja omalle lekurille tk ei pääse enää tähän aikaan päivästä..
Entäs kun toissayönä heräsin siihen kun tissiä vihloi. Semmonen sähköiskun tuntunen,tuli noin 30 sek. välein ja kesti jonkun 20min. Olipa aika inhottava. Yritin litistellä tissiä alleni jne..Kaipa siellä maitorauhaset jne. kehittyy vain? On tää kyllä liian jännittävää aikaa.


Tipetsu 16+6
 
Nennu_87 täällä ihan sama vaiva kiusana. Ei paljoa tee mieli yskiä.:( Huomannut myös, et jos pitkiä matkoi kävelen niin masu painaa alemmas ja silloin tuntuu et kohta pissat housussa. Mulla tämä "ihana" vaiva alkoi rv 10 jälkeen. :( Aiemmis raskauksissa tätä ei ole ollut.

Siiseli84 ja Nuppu 12+4
 
Onnea MSB :flower:

Mulla on sama kans sama ongelma! Mulla varsinki saattaa lorahtaa pieni määrä jos esimerkiksi yökkään,yskin tai nauran... On kyllä inhottavaa kun saa parikinkertaa päivässä vaihtaa alkkarit! Ajattelin jo että pitääkö ostaa jotain virtsankarkailusuojuksia :D

LaraT ja vauva 16+3
 
  • Tykkää
Reactions: MySweetBaby
Tipetsu mulla on myös ollu lähes kaikki samat jutut mitä sulla! Varsinki tuota tissikipua on ollu monta kertaa, siis sellasta todella pistävää ja yllättäen iskevää. : / Ja oon parina aamuna nyt huomannu, että mulla kanssa vatsa menny ihan kovaks ja pinkeäks! :eek: Ja just tuota samaa kipua emättimessä sisällä, ja selkä+alavatsa kipua (samanaikaista).

Mulla olisi yksi kysymys kuopiolaisille! Onko täällä nykyään sellainen systeemi, että neukkutäti ja joku perhetyöntekijä tulee jokaisen ensisynnyttäjän kotona käymään RASKAUDEN AIKANA? :O En missään nimessä halua tähän kämppään yhtään ketään, toivottavasti saataisiin uusi asunto pian. :S

Kiitos onnitteluista !! :flower::)
 
Tervehdys! :wave:

Uusille lämpimät tervetulotoivotukset! :flower:

Minulla oli eilen sokerirasitus ja yök :x, se vadelman makuinen litku oli ihan hirveää. Ennen oli kokista muistuttavaa, huomattavasti parempaa, mutta tämä. YÖK. Lisäksi minulla on suonet vissiin entistä piilommassa, kaksi ekaa kertaa sai pistettyä ok, mutta se kolmas kerta... Pistäjä kokeili ensin vasempaan ja sitten oikeaan, eikä saanut. Puhui jo, että kämmen selästä otettaisiin. Vaihdettiin pistäjä, joka kokeili ensin vasenta, ei onnistunut ja sitten oikeaa, josta onneksi sai. Kämmenselästä otettaessa vissiin tekee todella kipeää. Eli vasemmassa kyynärtaipeessa on kaksi pistoksen jälkeä ja oikeassa neljä ja kiva mustelma. Ei ole ennen noin vaikeaa ollut, ja edellisessä raskaudessa saivat vasemmasta taipeesta yhden näytteen. Toivottavasti ei tarvitse enää uudestaan mennä, kun miten lie nämä, että kun näin alussa jo käydään.

Tulokset saanen ensi viikolla, kun on lääkärineuvola. Muistelen, että päivässä tulee jo tulokset, mutten jaksanut tänään soitella ja kysellä, kun ehtii tiistainakin. Toivottavasti niissä ei mitään ole, viimeksi oli ainakin todella hyvät arvot, mitä terkka ei meinannut uskoa.

Mulla ei ole painoa tullut ollenkaan. Tosin tiedän, että neuvolassa näyttää, että on tullut, kun menen neuvolaan keskellä päivää syöneenä ja juoneena. Kotona vertaan aamupainoja. Hyvä vaan, ei tarvitse painoa tullakaan, voisi vaikka vähän laskeakin.

Varasin rakenneultran tänään. On 1.3., silloin viikkoja kasassa 19+6. Tuntuu vielä niin pitkältä aika tuonne, mutta äkkiähän se tulee. Hih, laskeskelin tässä, että kesäloma alkuun on 17 viikkoa ja joka kuukausi ennen kesälomaa on mulla viikon loma tai vapaaputki. Että ei tässä loppujen lopuksi kauaa aikaa sinne ole :). Kesälomalta jäänkin sitten suoraan äitiyslomalle.

Nennu Täällä samaa vaivaa. Lantionpohjan jumppaa pitäisi tehdä ahkerammin kuin nyt teen. Nyt kun tekisi ahkerasti, niin helpottaisi sitten vissiin ihan synnytystäkin ja varsinkin synnytyksen jälkeistä aikaa. Viimeksi ei tullut mitään ongelmia synnytyksen jälkeen.

MSB Onnea! :flower:

Kattiina ja pirpana 14+0 POKS
 
  • Tykkää
Reactions: MySweetBaby
MSB, kaikilla paikkakunnilla pitäisi neuvolatädin tulla ainakin ensisynnyttäjien kotiin käymään raskauden aikana. Liittyy tähän uuteen lakiin. Samalla on ohjeistettu, milloin on lapsella neuvolakäynnit, lääkärin tarkastukset, koko perheen mukana olot yms.
 
Kiitos onnitteluista ja vastauksesta kattiina! Tulipa taas yksi stressinaihe lisää.. -.-'' Nyt pitää vaan toivoa että todellakin saataisiin se uusi asunto pian... Sitten voin mun puolesta tulla ihan kukaan vaan käymään...
 
Tipetsu Mulla kanssa tuota kipuilua alaselän tienoilla ja tuossa mistä pakarat alkaa. Välillä tuntuu, et tekis hyvää jos lekalla humauttais :D

Pissa juttuja Mulla ei onneks ihan noin pahaa ole, mutta vähän kumminkin. Tuntuu et alkkarit on ihan nihkeet ja kosteen oloset. Pissalla saa ravata solkenaan ja on niin hidasta toimintaa. Joskus tuntuu et pissat tulee ihan just housuun ja kun juoksee vessaan saa odotella kumminkin koska se tulee. Tosi rasitavaa.

16+2 :)
 

Yhteistyössä