Heinäkuun Hellemasut 2012 - TAMMIKUU

Huh,onneks en oo ainut vaivoineni..Onko teillä muilla myös tukala olo välillä? Tuntuu kuin ois syöny ittensä ähkyyn jne. Mutta siis tuntuu kyllä ihan ilman syömistäkin. Suolet ja muut sisuskalut alkavat varmaan muuttamaan paikkaansa..?

Ja mikä tuo laki,johon tuo terkan käynti jo raskausaikana liittyy? En mä oo kuullukaan. En kyllä ehkä haluis että tulee,sit on eriasia kun vauva syntyy.

Mites jotkut joutuu ite varaamaan rakenneultraan ajan? Meillä ainaki neukkulääkäri laittoi sairaalaan lähetteen ja kutsua tässä odotellessa.


Jeee,huomenna poksuu rv 17+0! :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: MySweetBaby
Pakko tulla kommentoimaan tuota yskimistä ja virtsankarkailua. Oon nimittäin tässä nyt muutamat päivät miettinyt ihan samaa, että miten voi olla mahdollista, että lantionpohjanlihakset näin yhtäkkiä olisivat huonontuneet, mutta täytyy siis johtua raskaudesta tämän. Ilkeä vaiva kyllä, edes synnytyksen jälkeen en ole joutunut pikkareita vaihtamaan, mutta nyt flunssan kourissa yskiessä kyllä. Pitää ruvaeta jumppaamaan lihaksia. Esikoista odottaessa en muista moista vaivaa kuin vasta ihan loppuraskaudessa.
Mietin jo esikoisen synnytyksen jälkeen, että jos olisin investoinut joihinkin palloihin tms. joiden avulla olis voinut noita ilolihaksia jumpata, mutta se sitten jäi. Pitää varmaan pistää uudestaan hankitalistalle :D
Niin, ja tuosta, että ihan kuin tää raskaudenaikainen valkovuodontuotanto ei riittäis pitämään ihan tarpeeksi sitä kosteutta tuolla pikkareissa...

Ja sitten vielä toi alaselkäkipu. Täältä myös löytyy, mutta sitten tässä jonain päivänä just jumppailin noita lantiopohjan lihaksia, niin yllätyksekseni huomasin, että se auttoi siihen alaselän särkyyn. Eli kantsii ainakin kokeilla :)

Hauskaa viikonloppua äidit ja masut!

Lavelyn ja papupapu 16+6
 
  • Tykkää
Reactions: Nennu_87
Hups, siis selvennettäköön, että se uusi laki siis koskee vauvakäyntejä! Ei siis odottajia! :) Vähän epämääräisesti näköjään kirjoitin tonne aikaisemmin. Eli siis vauvan synnyttyä terkkarin pitäisi kaikille ekan lapsen saaneille tehdä kotikäynti.
 
  • Tykkää
Reactions: MySweetBaby
MSB paljon onnea :) Hyvä etten oo ainut ton virtasan karakilun suhteen. Oon jonkun verran reenanu noita lantio pohja lihaksia mutta sais vissiin reenata joka päivä mitä enemmän sen parempi jospa se synnytystäkin helpottas sitten. Mulla on kans tuo että ku se pissa hätä tulee pitää päästä sillä sekunnilla vessaan muuten tuntuu että tulee housuihin :(
Alaselkä kipuiluista: Mullahan on ollu täs pari vuotta enemmän ja vähemmän alaselän kans ongelmia ku mulla meni selkä työtapaturmas nosto tilantees asukasta nostettiin niin naksahti tosi äännekkäästi ja meni jalat alta sillon ei pystyny ensi käveleen saati sitte istuun ku sattu niin helkkaristi jouduin sit Oysiin ja sie annettiin kipu piikkejä ja todettiin sen olevan noidan nuoli. Se sit pitkitty se selkä kipu olin sen kesän 09- kokonaan saikulla ja kävin fyssarilla ja lääkärit sano jo mulle että mieti alan vaihdosta sanoin että en tiiä mitää muuta alaa millä haluisin olla tää on se mun ala. No sitten sain selän jonkin laiseen kuntoon ja oli oireeton melkeen 2v ja nyt viimme kesänä sain vakkari paikan sellasesta moni ja liikuntavammasten asumisyksiköstä jossa on työ todella fyysistä paljo päivittäin raskaita nosteluita selkä kivut tuli taas kuvioihin ja jouduin lopetaan työt sielä ja jäin työttömäksi sitte elokuussa -11. Mulla on tuola 3-4 nikaman välissä toden näkösesti jotain repeytymää joka sit aina paehene jos on tollasta fyysistä työtä.
Nyt pelottaa vähä tää raskaus ton selän osalta miten se alkaa reakoimaan ku maha kasvaa oon ajatellu hankkia pian semmosen tuki liivin joka tukis selkää ainaki töissä. Ja paljo treeniä kunhan nyt tervehtyy niin pääsee taas treenaan ja vahvistaan noita selkä lihaksia.

Tulipa paljo tekstiä jospa joku jaksas lukia :) ( varmaan kirjotus virheitäki jonkun verran)

Nennu ja Pulputtaja 11+2rv
 
U2
Hellurei Hellemasut! Tervetuloa uudet, kaikenikäiset sopivat tähän joukkoon kirjavaan :)

Eilen oli eka lääkärineuvola ja ihana tuttu lääkäri otti vastaan :)Terkkatäti oli kyllä vaihtunut ihan toohoksi ;D

Kaikki oli hyvin, hb:kin noussut mukavasti.
Ainoa, että painoa tullut hieman liikaa ja teidän tekstejä lukiessa alkoi jo hirvittää..toisilla ei ole tullut painoa ollenkaan?!
Ekan nla punnituksen jälkeen(rv9+4) mulle on tullut jo lähes 6kg(rv17+2). Ei terkkatäti kyllä muuta sanonut, kuin että suositus on 300-700g/vko.
Kohtukin on jo navan korkeudella, johon lääkäri totesi, että yleensä rv 20 nousee tuonne??!! En tajunnut sitten kysyä, että meinaako se sitten jotain...hhhmmm...
Oijoi...Kuopus oli kyllä syntyessään 4020g/53,5cm...

Kovasti Köpiel jo melskaa, tuppaan hymyilemään aina kun hän ilmoittelee olemassa olostaan :D

RakenneuäMeillä saa neuvolasta lähetteen ja itse Medisonarista varataan aika.(Turun seutu) Mulla se on seuraava "kontrolli" 7.2.
Seuraava nla on 7.3.

Ai niin kilpirauhaskoelähetteen sain labraan, katsotaan mitä ne sanovat.

Töissä tökkii tosi pahasti...onneksi sieltä pääsee pian pois ja takaisin en mene!


Oikein ihanaa viikonloppua Hellemasuille,

U2+Köpiel 17+3
 
täälä ekaliike tunnistettu :) söin suffelin ja selkee tökkäys tuntui :) tais pienellekin maistua nami :p

mahakuvat on mahtavia. mukava kattella miten kunkin masu kasvaa...mulla tuntuu tuossa masussa olevan hiukan vielä turvotusta mutta mies sano et herranjestas se onkin pullahtanu esille :) ja noin pienet viikotkin vasta ..huih!
Kiitokset masunkehujille :)

painonnousu mulla painon ei oo välikskään vaikkei nousis... Edellisen raskauden jämät kummittelee vieläkin.Laihduin tuossa ennen joulua -3kg ja puntari viimeks eilen kertoi että ei oo tullu mitään takas... mahtavuutta! :) ekassa raskaudessa kun mulle painoa kertyi 22kg ja kahessa seuraavassa n. 10kg..vimoset kilot ei lähteny minnekkään ku söin sairaalassa kun possu, oli niiiin hyät ruuat :p ja kun sielä viikon makoilin ja herkuttelin ni... :D

Espoossa asuvat...onko kellään teistä ollu lääkärineuvolaa tai onko tiedossa milloin sellainen on jos on?

alaselkäkivut tuttuja...valitettavasti. sekä issiassäryt...se on niin viheliäistä kun pakaraa vihloo oikein urakalla ja kun koittaa astua sen puolen jalalla ni tuntuu et jalka ei pysy alla.. :$

Tipetsu ultrat varataan täälä itse, niinkuin sokerirasituksetkin jnejne...kun ei niitä lääkäriaikoja oo ollenkaan! :(

Flunssaa taitaa taas pukata...nyt meen laittaa jotain roppia!

onona ja nelonen 13+3
 
Tervetuloa uusille masun kasvattajille !! <3 Mein porukka sen kun vain kasvaa kasvamistaan , ihanaa :) !!! <3

masukuvia on ihana katsoa, kiva kun olette lisäilleet niitä :) ! otin itsekin kuvan, mut ei se sillai viel omasta mielestäni näkynyt niin en viitsi vielä lisätä:) Lisään omasta kun näkyy selkeemmin :)!

Mirkelo & Nyytti 14+2<3
 
heippa vaan hellemasut ja tervetuloa uudet masut :) oon kans vaan täs lueskellu näitä juttuja mutta nyt kerrankin jaksan kommentoida :) Olo on kyllä selvästi helpottanu heti kun 12 vkoa tuli täyteen.
Umpilisäkkeestä joku kyseli että onko ollu kipeä. Mulla oli ekan raskauden aikana todella kipeä se arpi ja maha sitä puolelta. Mulla on leikattu joskus tosi pienennä 4v se ja niitä kiinnkeitä on tietysti tullut ja ne sitten repeili ja venyi ja välillä en pystyny ees kävellä. Se kipu oli niinkun suonta vetäis mahasta. Nyt toivon että kaikki kiinnikkeet repeytyi jo silloin että enää ei tulis ongelmaa sen kanssa.
Selkäkipua kans ilmenee täällä. Jo ennen raskautta alaselkä oli kipeä välillä ja säteilee kans tuonne pakaroihin ja nyt sitten se on selvästi pahentunut. Välillä tuntuu että jalat menee alta. Lenkillä oon yrittänyt käydä että vähän piristyis ja pysyis jonkinlainen kunto yllä mutta siitäkös selkä vasta kipeeksi tulee.
onko muilla jo liitoskipuja? mulla on varsinkin kävelylenkin jälkee noita luita jomottaa siis aivan kamalasti. Esikoisen raskaude aikaan ne liitoskivut tuli joskus 20vkolla vasta.
Maha on kyllä jo melkoinen pallo :D painoa ei oo viä tullu yhtään lisää.
Hankinnoista: just eilen käytiin kattelees emmaljunga duo edgen värejä että mikä otetaan ja samalla kysyttiin tarjous kaikista muistakin vauvakamoista kun ostetaan samasta paikasta kaikki :) turvakaukalo,isofix alusta, matkarattaat ja vaunut.Tarvitaan siis kaikki uudet. Ainoastaan itkuhälyttimet on esikoisen jäljiltä tallessa. Vaunutkin on mutta ne on niin surkeet ja kun paljon vaunujen kanssa liikun niin vaunut haluan ehdottomasti uudet.
nt-ultra on tiistaina ja hiukan jo jännittää että minkälainen kaveri siellä masussa asustaa ja toivotaan että kaikki ok :)
neuvolakäynneistä on ollu puhetta ja täällä käydään kerran kuussa aluksi ja tais olla 30vkolta eteenpäin 2vkon välein ja 35-> 1vkon välein. Neuvolalääkäri tekee kolme kertaa gyne tutkimuksen. Ens vkolla se ihanuus sitten onkin edessä kun eka tiistaina ultra ja keskiviikkona neuvola ja lääkäri.
Tulipas pitkä stoori :) voikaa hyvin hellemasut :)

Ludmilla ja baby 12+3
 
Hyvää perjantai-iltaa kaikille!
Niin paljon tulee tekstiä että kun on lukenut, ei enää muista kuka sanoi ja mitäkin.
Mahan kovaksi menosta on ollut puhetta. Täällä myös menee. Luulen, että omalla kohdallani kyse on ihan normaaleista harjoitussupistuksista, joista ei tarvitse olla huolissaan.Kun kerran kivuttomia ovat.
Pissaa lorahteli myös täällä jonkin verran joulun aikoihin, kun minulla oli kova yskä. Kun tuli kova yskäkohtaus, saattoi vähän lorahtaa housuun. Sittemmin kun olen parantunut, vaivakin on kadonnut. Pitäisi jumpata lantionpohjanlihaksia mutta kun ei tahdo ikinä muistaa..
Minä päätin siirtää kesäloman ennen töihinpaluuta pidettäväksi. Saa sillä vähän siirrettyä töihinpaluuta. Koitan sinnitellä loppuun asti töissä. Saa nähdä jaksanko sinne asti. Eihän toukokuun loppuunkaan ole enää kovin pitkä aika. Ainakaan tätä tahtia. Tuntuu että viikot vierii hurjaa vauhtia eteenpäin.

puppa 17+2
 
SELKÄ Ite kävin kanssa tänään lenkillä. Ajattelin josko selkä voisi paremmin kun saisi liikuntaa. Voi taivas ei auttanu ei! Hyvä kun pääsin kotiin asti. Viimisessä ylämäessä alaselkä tuntui, kun olisi puutunut. Onko sullakin tämmöisiä tuntemuksia?
Pahin kohta mulla on häntäluun kohilta 10-15cm selkärankaa pitki ylöspäin.
 
Hohhoijjakkaa. Kirjoitin pitkän tarinan tänne tuossa äsken mutta sitten painoin väärää nappia, sivu päivittyi ja koko mun teksti vaan katosi... Argh.

Noh lyhyesti, täällä on myös noita virtsankarkailuja ollut, yskää ollut koko raskauden ajan ja vasta nyt alkaa mennä ohi jotakuinkin. Kun kova yskäkohtaus iskee niin kyllä helposti lirahtaa housuun. Muutoin ei.

Minkälaisia ne liitoskivut on? Olen niistä jotain kuullut muttei mitään hajua mitä ne on ja miltä ne tuntuu :D

Täällä on paino pysynyt ihan samana ja aamuisin se on itse asiassa alle sen mitä viime neuvola käynnillä, päivän mittään sitten nousee kun tulee syötyä ym. Mutta olen ihan tyytyväinen tähän kun ylipainoa hieman on niin ei tartte vielä kilojen nousta.

Seuraava neuvola tuli varattua. Sinne ois vielä pari viikkoa aikaa... Noh äkkiä se kyllä menee. Nyt on viikot alkaneet mennä nopeasti, kaverille tuossa äsken raskaudesta kerrottiin niin se vaan tuumasi että johan se alkaa olla pitkällä. Nii-iin... :) Laskettuun aikaan n. 6kk. Äkkiä se menee. Iiks.

Omena ja Napoleon 13+2
 
Onona En oo neuvolalekuril käynyt mut neuvolassa kerrottiin et jos äiti on terve eikä mitään kummempia ole niin lääkäri on joskus 20-24 viikolla,
sanoi että toki jos tulee jotain niin sitten voi ajan varata aiemmin. Akuutit tapaukset luonnollisesti normilääkärille. (olen espoosta)

Ihanaa ensimmäinen kolmannes takana ja se kauhea väsymys ja masennus on tiessään...tänään kävin vesijuoksemassa ja huomenna kuntosali kutsuu. Olen alkanut syömään terveellisemmin ja säännöllisesti 2 tunnin välein (esim omena tai leipä) ja lounaalla kunnon ateria työpaikan keittön ruokalasta ja painoa tippunut viikossa 700g eli syö monipuolisesti, paljon =))
En oo mikään terveysintoilija ja BMI 26,5 et hyvä vähän seurata =) mut loistavaa et jaksaa taas touhuta ja olla energinen

Ihanaa aina lukea teidän höpinöitä. Aika menee nopeasti mutta silti hitaasti "odottavan aika on pitkä"
Tämä on ihana tukiverkosto, monia asioita olen mietiskellyt ja kun luen teitä on ihana huomata että ne on ihan normaali juttuja mitä matkan varrella tulee

Muiskis ja molskis kaikille mahanasukeille ja äiteille <3
 
handed kiitos! minä kun kyselin niin suurinpirtein vaan nauroivat mulle siellä neuvolassa ja uässä. Kaveri odottaa esikoistaan ja on jo pitkästi yli puolen välin eikä kertaakaan oo lääkäris käyny, RD:t ja kaikki vieläpä diagnosoitu... outoa mun mielestä :/

liitoskivut mä oon pitäny aina liitoskipuina niitä ihananisia vihlasuja ja repäsyn tunnetta tuolla nivusissa ja ympäristössä...eilen itseasiassa tulikin todella inhottava repäsyfiilis ja ihan pysähtyä jouduin hetkeks.

kiukkusuus mä oon ollu jotenkin superkiukkunen koko tän raskauden ajan :( tuntuu ettei helpota ollenkaan...en ala! :/ mielialat heittelee laidasta laitaan ja itken niin helposti...

Onneks kohta on loma :heart:
aurinkorasvat kaippa niitä voi ihan turvallisin mielin käyttää?

pissanlorahtelu kannattaa voimistuttaa niitä lantiopohjanlihaksia :) mulla ei ihme kyllä vielä oo toi alkanu... tuttu juttu kyllä edellisisltä raskauksilta.

aamupalan laittoon ja sitte töihin lompsis...

onona ja nelonen 13+4
 
Lueskelin netistä neuvolan ohjeistuksia kotikäynneistä yms. Itse en kyllä halua, että neuvolasta tulee kukaan kotiini ennen vauvan syntymää. Syntymän jälkeen ihan ok tulla käymään, jos sellainen käytäntö täällä on. Täytyy sitten lähempänä ottaa asia neuvolassa puheeksi. Onneksi pakko ei ole ketään kotiinsa ottaa :)

Kiukkuisuudesta :kieh: Hhhmmm... välillä on kyllä hermot aikas kireällä. Tosin tämän viikon kiukkuisuus johtuu huonoista yöunista. Joskohan se tästä alkaisi helpottamaan. Toivotaan - ihan miehenkin kannalta!

Hyvää Viikonloppua Kaikille!

HelteinenMasu & Pikkuinen 16+0
 
helteinenmasu mäkin toivon helpotusta, etenkin miehen kannalta ja työkaveri raukat :/ kaippa tää tästä pikku hiljaa...sais nyt vaan kunnon yöunet nukuttua ni jees...

kotikäynnit en kyllä päästä ketään tänne ennen vauvan syntymää...tuskin täälä kyllä ees tulevat.. surkeet on muutenki nlapalvelut :(
Ikävä KPKS:ää...
 
Käsittämättömiä nää Suomen neuvolapalvelut luulin aina että Suomessa joku valtakunnallinen linja miten mennään ja joka kunnassa toimitaan samoin...

Täällä on neuvolatäti tullu kotiin kun vauva syntyny n 1vko siitä ja lasteneuvolatäti sit vkoa myöhemmin...ennen vauvan syntymää ei oo käyny...mukavampi olis mennä neuvolaan kun ottaa tätejä kotiinsa...pakko järjestellä paikat ja tarjotako kahvia vai ei yms.

ninnax rv 15 POKS!!!
 
Kävin eilen toisella neuvolakäynnillä.. sydänäänet kuului ja vauva liikkuikin.. Keskisyke oli n. 135. Olipa kivaa kuunnella sitä pauketta :heart:

Löytyipä syy huimaukselle ja huonolle ololle, nimittäin hemoglobiini oli tippunut puolessatoista kuukaudessa 128 -> 104.. joten se oli melko alhainen.. lisäksi verenpaineetkin oli melko alhaiset 116/71.. Painoa oli tullut 3 kiloa:ashamed:

Ai niin.. ostin neuvolan kunniaksi Britax-merkkisen turvakaukalon :D

Jebbis ja mini 17 + 5
 
Viimeksi muokattu:
Tervehdys kaikille hellemasuille! Mahtuisikohan joukkoonne vielä yksi uusi odottaja?

Elikkäs Marisah/25v./Ensimmäinen/Kät/La. 13.7.

Mieheni kanssa ensimmäistä siis odotellaan. Ehdittiin aikaisemmin parivuotta mennä jo tulee jos on tullakseen meiningillä. Mutta pienokaisella ei ilmeisesti ollut tarkoitus tulla vielä sillon.. sitten oli vuoden verran taukoa, jonka jälkeen nyt vuoden yrityksen jälkeen vihdoin tärppäsi. :heart:

Onko täällä muita jotka kärsii edelleen raskauspahoinvoinnista, joka päiväisestä yökkäilystä ja 24/7 kuvotuksesta?! Tuntuu, että täällä sille loppua ei vaan tunnu näkyvän ja mitkään konstit ei tunnu auttavan. Noh.. ehkä se siitä joku päivä : /

Täällä myös monta päivää putkeen kestävistä päänsäryistä (Ja panadolhan ei auta) kärsitään, sekä pyörrytyksestä jo ihan alusta asti. Alavatsan kovettumista ja painon tunnetta myös alkanut tuntumaan välillä.

Toinen neuvola käynti olisi reilu viikon päästä edessä. Ja np-ultrassa käytiin muistaankseni 12+0.

Rentouttavaa viikonloppua kaikille!

Marisa 15+4
 
Hirveästi taasen tullut tekstiä, hieno juttu =) Meitä on jo paljon, joku kertoikin jo Lpr:n neuvolakäytännöt.
Liikunnasta sen verran, että mulla neuvolassa olivat sitä mieltä, että kevyt kävely on raskaana riittävää liikuntaa:O Itse aion kuitenkin liikkua ihan normaalisti, niin että tuntuu hyvältä. Olen esim. käynyt viikottain uimassa ja vesijuoksemassa, mutta eilen masu ei tykännytkään yhtään vesijuoksusta... alkoi supistelemaan, joten päätin että uidaan sitten tänään vaan ja siitä masukin tykkäsi :) Tänään pääsin vihdoin ekaa kertaa tänä vuonna hiihtämään, ja kivaa oli sekin!
Niin, ja etova olo jatkuu yhä... loppua ei näy...
Ja olen kyllä niin kiukkunen koko ajan, että omaa perhettä ja työkavereita käy sääliksi! Helpottaakohan tämä ollenkaan tämän raskauden aikana???
Alkuviikosta vihdoin aloin tuntemaan pikkuisen liikkeitä! Neuvolassa jo viimeksi kysyivät että liikkuuko, mutta silloin ei vielä ollut mitään havaittavissa ja kuulemma näin ei ensikertalaisena liikkeet pitäisi tuntua jo aiemmin, luulen kuitenkin että tuo oma massa tekee osansa, eikä pienen liikkeitä kovin aikaisin tuntenut... Ja ekaa kertaa on ollut iltaisin supistelua, kai/toivottavasti vain niitä harjoitussuppareita. Aiemmissa raskauksissa ei koskaan näin aikaisin ole supistellut...
Huomenna olisi poks-päivä :) Jee!

SweetDream ja masukki 15+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: MySweetBaby
Täällä ollaan kanssa hyvin kiukkuisia. Mieliala hyppää sekunnin sadasosassa iloisesta maailman kamalimmaksi akaksi. :D Töissä oon vielä jotenkuten pitänyt sanat suussani mutta kotona se sitten kostautuu. Mies parka. :heart:

Kotikäynneistä: Mulle on ihan sama käykö ennen vai jälkeen synnytyksen vai sekä että. :D Tervetuloa vaan. Olen ehkä lievä siivousfriikki joten kotona on kyllä 90% ajasta paikat siistinä ja tavarat paikallaan joten siitä ei tartte ottaa stressiä. Omakotitalo ostettiin viime kesänä joten kelpaahan tätä näytellä jos niikseen tulee. En miä kyllä ymmärrä toisaalta sitä että miksi ne sen kotikäynnin tekee? Onko se just että kattovat mihin se vauva ressu on viety vai täh? Mut tosiaan jos kerta tulevat niin siitä vaan. Vaikka huomenna :D

(.) Nyt on tosiaan aika seesteinen aika menossa. Väsymyksen lisäksi ei ihmeempiä oireita (paitsi tuo näppylöiden tulo...). Neuvolaan ois jo kiva päästä niin kuulis ne sydänäänet ekan kerran. Meillä ei siis dopleria kotona eikä ole muualla koskaan kuunneltu.

Omena ja Napoleon 13+3
 
Virtsankarkailu taitaa olla aika yleinen vaiva täällä, samoin minulla. Ilman pikkuhousunsuojaa ei voi kuvitellakaan olevansa. Onneksi nyt pärjää vielä ainakin sillä, ettei tarvi Tenoja ostaa =) Joku kirjoitti siitä, että vaivana on se, kun on pissannut ja pyyhkinyt ja nousee ylös niin sitten sitä vielä lorottaa, vaikka hätä meni jo. Sama vika.

Kauhea makean nälkä ja muutenkin tuntuu että syön tosi epäterveellisesti verrattuna eka raskauteen.... =/ Huonompi juttu. Vaa´alla en oo käynyt, työhousut menee edelleen jalkaan, mutta farkut jo alkaa ahdistaa. Maha on selvästi pullahtanut ulos.

Ullis ja Juniori 16+1
 
  • Tykkää
Reactions: MySweetBaby

Yhteistyössä