Heinäkuun Hellemasut 2012 **TOUKOKUUSSA**

PTTjuu ei, poika ei ole vettä elämässään nähnytkään!Ei vitsi. Tietenkin pestään, poika itseasiassa käy suihkussa miltei joka ilta. Ja pari kertaa on anoppi pessyt shampoolla mutta tosiaan ei sen enempää. Pelkkä vesi riittää, ikinä ei ole tukka pojalla ollut likainen, rasvainen ei mitään. Jos iholla paljon likaa miedolla pesuaineella pesty mutta tähän mennessä hyvin riittänyt vesiuseimiten. Itsekin pesen kainalot ja tukan vain pesuaineilla. Ja ihan puhdas ihminen olen :) kaikkien iho ei kaipaa saippuaa, mulla kuivuu hetkessä. Ja tietenkin kädet saipualla pestään ettet nyt ymmärrä väärin:D ja tiedän etten ihan ainoa äiti mailmassa ole jonka vajaa kolme Vee ei shampoota käytä. Se on ihan fakta että mitä enemän normaaliflooraa pestään turhaan iholta pois sitä enemän sitä rasva ja likatuotantoa lisääntyy. Ja ei , mun lapsi ei ole.likainen jos jollekin tulee se mieleen :p ja voin nyt infota vielä sen verran ettå mä olen hoitaja ammatiltani niin osaan kyllä arvioida saippua pesun ja vesipesun väliltä ettå onko bakeerien/viruksien kannalta esim. Saippua pesulle tarvetta. Hiekka ja perus lika kuitenkin lähtee normaalisti ihan vedellä :)
) jokainen tekee tyylillään.
nipsu jaksuja, sulla on sit pian mytty sylissä<3
 
Komppaan vielä, että: saipua pesu on enemän sellainen opittu juttu. Tulee jo usein omilta vanhemmilta ja suvusta se tapa :) hoitotyön menetelmänä jo nykyään on käytäntö välttä turhia saippua pesuja. Ja jotenkin kun itsellä aina ollut herkkä iho ja tämä ammattitausta niin se on vaan siirtynyt lapsen kanssa puuhaamiseen myös. Tietenkin shampoot ym tulee kuvioon kun pojan tukka alkaa likaantua ja esim hikihaista. Ja kyllä meillä kesäisin ruohoiset varoaat saippuaöla pestään ;) mutta esim. Shampoo pesussa.en näe järkeä koska tukka ei ole rasvainen eikä likainen likainen. Miksi siis pesisin sitä shampoolla jolloin se alkaisi rasvoittua ja kaivata sitä shampoota?
 
Tsemppiä Nipsu, voi kuinka ihanaa toisaalta, kohta se oma pieni jo sylissä, ei ole enään pitkä aika sulla siihen:heart:... Näin näitä heinäkuisia alkaa tulla enemmäkin tänne pikkuhiljaa.

JA
 
neuvolassa käyty pissatulehdus päällä ja siihen sainkg nyt lääkkeet. verenpaine ok.
paino noussut iik 3kg yht.7kg. pikkunen poikttain ja käännähti istumaan siinä kun kokeiltiin
et mitenpäin herra majailee :). sykkeet ok ja sok ras oli yllätys yllätys ok!
aina ennen jämähtänny paasto arvoon! nyt sit voi syödä mitä vaan! täälläkin on pikkuhiljaa
alkannut karkki himo nousta pintaan mut ei vielä oo suuhun saakka menny.

TanjaSii en minäkään pese saippualla tyttöjä kui todella harvoin. nuoremmman hiuksia ei koskaan millään muulla kun vedellä oo tarvinnu pestä. et ole mikään "outo" tapaus :) munkin mielestä se on normaalia et vesi on parasta likaan niin kauan kuin se pelkästään riittää.

sairaala kassiin en aio pakata mitään ylimääräistä, kuin kamera, puhelin, hygieniatavarat
ittelle kotiin meno vaatteet ja pikkuselle kanssa tietenkin vaatteet. tyksissä ainakin on säilytystilat
niin pienet ettei paljon tavaraa paljon mahdu, ja siellähän on taas remppa käynnissä niin pahimmassa tapaukessa voi joutua käytävälle niin missä ne kamat sit pitää?? kyllä mulle riittää kun pikkunen on virressä ihailtavana :) meinaan muutenkin lähteä heti kun voi lähteä 48t tuntia on minimi kun pikkuselta mitataan sokereita niin kauan kun äidillä on rd. kuopuksen kanssa sain lähteä saman tien kun tunnít oli kulunnut.
itte olisin voinut kummankin kanssa lähteä saman tien kotiin kun olivat synyneet. mutta katotaan että mitä tulee :).

Nipsu otahan rauhallisesi ja lepäile kohta on nyytti sylissä!!!!!

huisp&pasus 34+1
 
  • Tykkää
Reactions: TanjaSii
HansmanYksi heinäkuinen on jo saanut vauvan, pitäisi näkyä ihan ekalla sivulla siellä listassa :) Nipsu taitaa olla seuraava :heart:

Huisp :) Juu mullakin ystäväpiirissä monia "saippuattomia". Mulla taisi iltayöstä vähän iskeä "hormoonit" kun tuota juttua selitin. Anteeksi PTT jos teksti kauheen tiukan tuntuista, ei ollut tarkoitus!

Tipetsu Ei ole sullakaan enää kauaa <3 hitsi vieköön, kyllä tää aika kuluu. Vastahan mäkin huhtikuussa ilmottauduin tähän joukkoon ja nyt jo tuntuu että aikaa kulunut vaikka millä mitalla.

Tää sivusto on kyllä itselle ollut ainakin tärkeä huokaisu ja helpotus paikka <3
 
TanjaSii juu ei mitn.kaikki tekee niinkuin parhaakseen näkee,oon vaan tottunut ite käyttämään shampoota pienestä pitäen,ja suihkusaippuoita,ja lapset myös.

Tosiaan toinen heinäkuun hellemasu on syntymässä :heart: ei ole tyttönen87,tullut kertomaan tarinaansa ainakaan vielä.
 
Tsemppiä Nipsulle! Kohta kuitenkin palkinto sylissä :heart:

Mä oon ihan järkyttynyt tosta Hyvinkään ammuskelusta. Varmasti hormooneilla syytä asiaan, mutta koskettaa kuitenkin niin läheltä. Oma äitini on poliisi, itse olen entinen pesäpalloilija ja mieheni on Hyvinkäältä ja hänellä on paljon sukua ja tuttavia siellä. Haavoittuneistakin puhuttiin nuorina aikuisina, joten ikäryhmä on samaa kuin mieheni ystävät. Onneksi ainakaan vielä ei ole kuulunut, että olisi hänen tuttujaan loukkaantuneiden joukossa.

Jotenkin sitä vaan miettii, että kriittisessä tilassa oleva poliisi on itseni ikäinen ja kuollut pesäpalloilijapoika ja tyttö olivat vasta 18-vuotiaita :'( Tuntuu niin väärältä. Missään ei enää ole turvassa.


Noola ja Pikku-H 33+6
 
Minuakin järkyttää kovasti tuo Hyvinkään ammuskelutapaus. Hurjalta tuntuu, ettei voi kävellä kadulla rauhassa, kun jo joku on katolta ammuskelemassa. Ihme mielipuolia tämäkin maa pitää sisällään. Ehkä tätä asiaa ajattelee nyt vielä enemmän kun on lapsi tulossa. Millaiseen maailmaan sitä oman lapsensa synnyttää?

Nipsulle paljon tsemppiä sinne vuoteeseen! Kohta on pieni ihanuus sylissä! :heart:

Saippuan ja shampoon käytöstä ollu puhetta. Mulla niin kuiva ja atooppinen iho, että aion pestä lastani korkeintaan perusvoiteilla. Eli siis rasvaa iholle ja vesipesu siihen sitten. Ja sitäkin vain jos tuntuu, että pelkkä vesi kuivattaa liikaa. Eli olen myös vesipesujen kannalla. Kyllä vesi pitää pienen puhtaana ja voimakkaampia "myrkkyjä" alkakoon käyttää sitten kun murkkuikä iskee päälle ja hiki alkaa haista ja tukka ja iho tosissaan rasvottua. Käsien saippuapesu on sitten eri asia. Ja hammaspesussa tottakai käytetään hammastahnaa. Ja siis kyllä me olemme miehemme kanssa puhtaita ja tarkoitus oli lapsikin pitää puhtaana :D

Täällä selkä on ihan tuskaisen kipeä ja vauva tuntuu välillä työntävän takapuoltaan niin paljon ulos kyljestä, että tuntuu jo epämukavalta. Yöheräämiset on jo ihan tuttua ja nyt olo entistä tukalampi kun tuo tuomi alkoi kukkia ja meinaan tukehtua omaan limaani. En ole kyllä yhtään kevätihminen!

sopaka & seelis 33+3
 
SEE
En ole pitkään aikaan kirjoitellut, välillä käynyt pikaseen lukemassa. Kiirettä pitää kun muutto kolkuttaa ovelle. Maanantaina saadaan uuden kodin avaimet ja torstaina pitää oma luovuttaa joten hommia piisaa... Onneksi oma vointi ollut tosi hyvä joten jaksannut pakkailla päivät pitkät. Kyllä tätä tavaraa riittää kohta 5 henkisellä perheellä... Onneksi päästää uuteen ihanaan isoon kotiin niin löytää nää kaikki tavarat paremmin omat paikkansa kuin tässä vanhassa vaikka kyllä tässäkin tilaa ihan kohtuu hyvin oli.

Shampoon käytöstä täällä ollut puhetta. Ei meilläkään läheskään joka kerta pestä shampoolla tai saippualla lapsia. Käydään joka ilta suihkussa tai kylvyssä mutta pesen poikien hiukset ja vartalon shampoolla vain saunakertoina eli n 1-2krt viikossa. Vauva-aikana en käyttänyt saippuoita juuri ollenkaan muuta kuin silloin jos oli oikein kakkanen pylly niin käytin mietoja siihen tarkoitukseen olevia vauvojen hajusteettomia saippuoita. Myös liikaa rasvaamista välttelin jotta iho ei tottuisi liikaan rasvaan. Eiköhän nämä ole ihan oikeita ihonhoitosuosituksiakin tänä päivänä.

Nipsulle jaksuja ja tsemppiä tulevaan

SEKTIOISTA joku kyseli että kuinka monella se edessä. Täällä siis yksi jolle jo kolmas sellainen tehdään. Synnytystapa-arvio on 18.6 jolloin siis leikkauspäivä päätetään.

T:SEE rv32+6
 
Moi taas!

Nipsulle tsempit sinne vuoteesen!

Täällä on kuistin laajennuksen/wc-remontin lattiavalu menossa. Aamupäivällä käytiin tilaamassa laatat ja tarpeet niihin liittyen, hieman vedätti herätä aamusta taas ajoissa. Eilen illalla oli työpaikan kevätkekkerit ja sieltä kotiuduin puolilta öin. Muistin myös miksi yleensä vältän selväpäisenä humalaisten seuraa.

Omasta ulkonäöstä piti kommentoida, että joo-o, ärsyttää välillä kovastikin. Eilen illalla kuvittelin näyttäväni suht siedettävältä tämän mahani kanssa kesäisissä vaatteissa kunnes katsoin peiliin ravintolan vessassa ja vieressä seisoi ei-raskaana oleva hoikkaakin hoikempi työkaveri. Ja itsehän olen lähtökohtaisestikin keskivertonaista pidempi sekä hieman leveämpi. Voi mikä valas olo! Ja näppylöitä tuntuu naamaan eksyytyvän samaan aikaan kun iho kuivuu hilseileväksi. Kyllä sitä onkin hehkeä! :) Noh, kaksi viikkoa vielä ihmisten säikyttelyä työpaikalla ja sitten alkaa äitiysloma ja voin mökkiytyä tänne sivukylälle.

Raskausarpia
ei ole vielä tullut, viimeksi niitä tuli ihan reilusti. Ja tuskin selviän tälläkään kertaa ilman niitä kunhan turvotukset iskevät päälle. Samoin epäilen elämäni ensimmäisen suonikohjun tekevän tuloaan :/.
 
Ensinnäkin nipsu83tsemppiä sinulle suuresti, pian suuri odotus palkitaan!!!:heart:

No niin ja sitten... olen ollut niin saamaton, päivittäin olen juttujanne lueskellut mutta en ole sitten kirjoitellut itse mitään... Tosin, siihen vaikuttaa se, että en viitsi tuolla puhelimella mitään pitkiä sepostuksia alkaa kirjoittamaan, kotona netti ei oikein toimi...nytkin olen sitten vanhempieni koneella mutta...

Lähdin tänne kävellen, matkaa hurjat alle 2km:D mutta herran jestas että tuokin lyhyt matka voi tuntua ylivoimaiselta... : / Kamala paineen tunne koko ajan tuolla alhaalla, ihan kuin jotain tippuisi ja sitten tulee semmoisia viiltäviä/pistäviä/repiviä kipuja.... Kävely varmasti näyttää siltä kuin olisi tulossa "jotai" housuihin mutta onneksi tuo valtava masu paljastaa muille ettei kyse ole siitä!!!! :LOL:

Olin pari päivää ennen vappua sairaalassa istukkakontrollissa sen paikan suhteen... Nooh, ei voinut lääkäri vielä sanoa pystynkö synnyttämään alakautta vaan joudun vielä käymään parin viikon päästä uudelleen siellä ultrassa... silloin sitten saa tietää joudutaanko tekemään sektio vai voinko synnyttää ns. "normaalisti"....

Jos nyt edes sitten sinne asti pääsen... Torstaina oli neuvola, kaikki oli ok... Mutta sitten kun kerroin kaikista vaivoista ja tuntemuksista niin laittoikin mut heti neuvolalääkärille...
No lääkäri sitten tutki ja sen jälkeen sanoi että hänen täytyy nyt kyllä sitten soittaa sairaalaan ja konsultoida synnytyslääkäriä... Minä olin vähän aikaa että mitä!?!?!?! :O
Eli "lähete" meni sairaalaan, tosin ei nyt heti tarvitse sinne mennä vaan heti sitten kun ja jos olo tästä vielä menee huonommaksi... Alakerrassa alkaa kuulemma paikat olemaan sen verran "valmiit" että ei sitä tiedä milloin tyttö tulee maailmaan... Tässä myös nyt sitten se "ongelmana" kun siitä istukasta ei vielä tiedetä estääkö se alatiesynnytyksen... Sairaalaan saan mennä kuulema lepäilemään jos haluan mennä mutta että ei ne enää häntä estele syntymästä jos on syntyäkseen, sen verran pitkällä kuitenkin jo ollaan... No minun tuurilla olen varma että vaikka nyt tuntuu että voi syntyä hetkenä minä hyvänsä niin kohta laittaa stopin päälle ja sitten menee sen kaksi viikkoa yli ja joudutaan reppana ajamaan toinen väkisin ulos yksiöstään!!! :kieh:

Tästäkö asiasta mies sitten "innostui"... Sen piti sitten heti alkaa järjestelemään paikkoja kuntoon...nyt on meidän makuuhuone sitten laitettu valmiiksi vauvaa varten... Kaupassakin kun kävi niin oli ostanut tuttipulloja, vaippoja, puhdistuspyyhkeitä yms... On voinut olla aikamoinen näky siellä kaupassa kun paniikissa niitä tavaroita siellä ostellut :LOL: Ihmettelee vaan miten minä olen ottanut asian niin rennosti...tyyliin "ei se nyt ihan just NYT synny"... Oli sitten mennyt asiasta kertomaan omalle äidilleen niin jotenkin hassua että hänellä on jo nyt kassi pakattu valmiiksi (tulee siis sitten kun lähtö tulee, meille vahtimaan vanhempia lapsia) ja nyt kun hänelle soittaa niin vastaa kuin ohjus, ihan heti että nytkö??? Toinen varmaan kulkee puhelin kädessä koko ajan.... Paniikki iski miehelle myös siitä kun ei olla edes nimeä mietitty...hohhoijaa...

Ainoa asia mitä nyt olen sillain miettinyt on se että jos alatiesynnytys onnistuu, niin milloin sairaalaan... Kun sitä sanotaan että synnytykset vain nopeutuvat mitä useampi synnytys on... No minulle ensimmäinen synnytys kesti yli 28h:O ja toinen syntyikin sitten ihan muutamassa tunnissa niin mitenkäs tämä kolman sitten!?!?!? :D Tosin, eihän sitä tosiaan tiedä...eikä noi "ennustukset" aina paikkaansa pidä...

Hei, sitten tuli tämmöinen kysymys mieleen: Oletteko te muut miettineet synnytyksen jälkeistä ehkäisyä??? Me olemme enkä oikein tiedä... Sterilisaatiosta olemme miehen kanssa puhuttu ja se alkuun tuntui ihan hyvältäkin vaihtoehdolta mutta nyt... en mä tiedä... Mies olisi valmis siihen toimenpiteeseen, on siis luvannut mennä itse, eli ei tehtäisi minulle... sitten kysyi, miksi sitä ei tehdä minulle jos sektioonkin joudun, johon minä vastasin että taitaa olla minulle liian "lopullinen" ratkaisu... Johon sitten mies että niin mutta jos minä haluan vielä yhden lapsen niin ei hänestä ole sen tekemiseen paljon apua jos piuhat laittaa poikki...niin no joo, ei ole ei joten täytyy kai sitten miettiä vielä muita ratkaisuja... :whistle: Eikä siinä, välillä on niin vahva tunne että lapset ovat nyt tässä kaikki, ei enää yhtään mutta niin se oli kolme vuotta sittenkin, ehdoton ei, ei enää yhtään lasta minulle, ei nyt eikä koskaan mutta nyt olenkin sitten tässä näin ja tässä tilassa... ei pitäisi koskaan sanoa ei koskaan!!! :saint:

Kolmannen haaveilija & Eveliina rv34 POKS!!!!
 
Pulla-neiti ei sitten halunnut pitää sovituista ajoista kiinni...
Heräsin aamulla neljältä ja puoli viiden jälkeen alkoi kivuliaat supistukset, puol kuus mut vietiin synnytyssaliin tarkkailuun ja soitin miehelle että tulee sairaalaan.
Yhdeksään asti olin käyrillä ja supistukset oli tosi kipeitä, itkin vähän väliä. Odoteltiin päivävuoroon tulevat päivystävät lääkärit paikalle ja puol kymmenen olin jo leikkaussalissa.
Puudutukset onnistui hyvin ja letkuja oli molemmissa käsissä, klo: 10.17 syntyi 2,5 kiloinen tytön tyllerö <3 Pulla vietiin lastenteholle saamaan lisähappea, isi lähti mukaan ja mut ommeltiin kasaan. Mulle jouduttiin tekeen kiireellinen sektio ja leikkaushaava on pystysuunnassa. Heräämössä olin puoli kolmeen asti, sain kaks pussia verta ku menetin leikkauksessa sitä 1,5 litraa ja hb oli 73.

Muuten kaikki on hyvin ja mitään traumoja ei jäänyt! :) Nyt vaan odottelen et kätilö ehtis käyttään mua siellä lastenteholla et saisin nähdä vauvan. En saa vielä nousta istumaan, kipupumpun kans makoilen ja olo on hyvä :)
Pulla-neiti syntyi siis rv 34+6.
 
Lämpimät onnittelut Nipsu ja paljon onnea elämään Pulla-neiti :heart:

Oltiin äskettäin KYS:llä synnytysvalmennuksessa (olikos täältä muita?) ja kylläpä kyynelehdittiin ukon kanssa kumpikin kun pienen ensiparkaisu videolla raikui :p ei oo kauniimpaa kuin pienen ihmisen elämän alkuhetki!

Ei muuten menny ihan putkeen KYS:llä tuo valmennus, siellä puolisen tuntia ooteltii kunnes joku tuli extempore pitämään esitystä: alkuperäinen esittäjä ei ollut tullut töihin ollenkaan (toivottavasti ei mitään vakavaa ollu sattunu kuitenkaan..)
 
Kaikkea hyvää sinulle Nipsu... Onnea uudelle perheenjäsenelle ja molemmille parasta mahdollista toipumista synnytyksestä :heart:...
Minulla itselläni on edessä maanantaina KYS:iin meno. Siellä tutkivat vauvan tilanteen ja miettivät myös mahdollista synnytyksen aikaistamista. Tytöllä on mol. puolin keuhkojen ympärillä pleuranestettä ja jonkin verran askitesta myös vatsaontelossa... :( Tilanne on pysynyt ennallaan viime päivät ja vauva muutoin virkeä, mutta mahdollisesti pitkittää ei tätä minunkaan raskautta voi ainakaan loppuun asti, koska nesteilyn syytä ei tiedetä : / ...Ja vauvaa on helpompi hoitaa kohdun ulkopuolella kuin kohdussa. Mitään valmisteluja vauvaa varten en ollut juuri kerinnyt tekemään, kun tuli tämä uutinen edellisen viikon maanantaina... Olin viikon synnärillä tutkittavana ja seurailtavana ja sen jälkeen seuranta jatkunut kotoa käsin - mikä hyvä, että olen saanut pestä vauvan vaatteita nyt urakalla ja tehdä muita valmisteluja. Jännittää tuo tuleva maanantai :|...

Haave - tyttönen rv30+4
 
Oi, onnea Nipsulle ja perheelle pienestä Pulla-neidistä! :heart:

Kiva, kun jotkut on listannut, mitä aikoo ottaa synnytykseen mukaan, helpottaa omaa pakkaussuunnitelmaa, joka varmaan pitäisi oikeasti jossain vaiheessa aloittaa, kun ensi kuussa ois jo laskettuaika! :heart:

Mä kävin tänään juoksemassa agilitykisoissa kaksi rataa, oli kivaa ja tuntui ihan hyvälle vielä juokseminen :)

Jebbis ja mini 35+5
 
Juuli-Luuli :LOL: Jooh, sitä epäilinkin että voisi omat opiskeluajat tulla mieleen xD Kummitytön äiti kävi (odotettiin esikoisia yhtäaikaa) silloin siellä, ja sanoi ettei oikein penkeissä löytänyt minkäänlaista asentoa ja kolmetuntia kun sessio melkein kesti niin terve. Me sit jätettiin välistä kun oli niin hyvin peloteltu juttu ;)


Ruohonleikkurin työntäminen voi tehdä odottavalle naiselle orgasmimaisen tunteen. Siis mä suoritin jotain, alusta loppuun! Leikkasin ruohon. IHANA TUNNE :LOL:

Haave2010 Kaikki kääntyy varmasti hyvin päin <3 KYSisä on todella hyvä vauvateho missä vauvasi saa varmasti parasta mahdollista hoitoa sitten tarpeen mukaan. Ja lääkäri joukko siellä mahtava!

Nyt saunaan, kaamee kutina, ajelin ruohoa niin itikat kyllä tikkas jalkoväliä myöten :S
 
  • Tykkää
Reactions: haave2010

Yhteistyössä