Heinäkuun Hellemasut 2012 **TOUKOKUUSSA**

Onnea Nipsulle ja koko perhelle pikkuisesta Pullasta :heart::flower:!!


Täällä siis myös yksi sektioon menijä, päivä päätetään 18.6. riippuen kohdunseinämän paksuudesta, joko heinäkuun ekoille päiville taikka jos tilanne huonontunut, niin kaiketi sitten suoraan tuosta käynnistä sisään, we´ll see...Tai jos alkaa tulla supistuksia enemmänkin ennen tuota kontrollipäivää, niin silloin aiemmin jo, sillä kohtu ei kestä enään kauheasti supisteluja.

JA & 33+2
 
Viimeksi muokattu:
Ohhoh,PALJON ONNEA NIPSULLE! Olipas yllätys..niin se pikkuinen jo ehti ilmoittaa tulostaan..liittyykö etiseen istukkaan yleensäkin ennenaikaisen synnytyksen riski,tietääkö joku? Vaikka hyvinhän Nipsun vauva varmasti pärjää noilla viikoilla.Hyvä että olit valmiiksi sairaalassa! :)
-Mulla poksuu tänään jo 36 viikkoa,huh! Viikon päästä mun raskaus on sit jo täysiaikainen.Sais kyllä mieluusti mennä ainakin laskettuun aikaan asti,ja eipä mulla mitään synnytykseen viittaavia oireita ainakaan vielä olekaan..
 
Paljon Onnea Nipsu pikku prinsessan syntymästä <3

En oo pitkään aikaan kirjotellu tänne oon ollu tuola FB keskusteluissa ja välillä käyny katteleen teiän kirjotuksia :)

Täälä raskaus mennyt ihan ok kerran ollaan synnärillä mutka jouduttu käymään 27rv tuli kivuliaita suppareita useita 2minuutin välein. Tekivät kaikki tutkimukset mitään syytä ei löytynyt vauvelin sydänkäyräkin oli hyvä. Ja supparit helpotti synnärillä tuli vie pari. Nyt ollaan menossa 29+4 rv ja poitsu kovasti potkii päivittäin ja liikehtii masun päältä näkee jo hyvin liikkeet alku viikosta näinn ekat kunnon möngerrykset niin ihana tunne <3 Ja asutaan nyt omassa uudessa kodissa muutettiin huhtikuun alussa ihana ku on oma koti. Kihloihinkin mentiin miehen kanssa tossa pari viikkoa sitten <3 paljon on siis tapahtunut :) kovasti odotetaan pojan syntymistä :)

Mulle vois päivittää tonne listaan POIKA LUPAUS JA LASKETTU AIKA ON VASTA 8.8.

Voikaa hyvin hellemasut ja tsemppiä synnytyksiin kaikille ja loppu odotukseen <3

Nennu ja Poitsu 29+4 <3
 
  • Tykkää
Reactions: Juuli-Luuli
Kiitos kaikille onnitteluista! :)

Pullalta otettiin eilen ylipaineletku tms. pois, hengittää hyvin ihan omin avuin :) maito menee nenä-mahaletkulla, herkästi kuitenkin pulauttelee kun ehti niellä jonkun verran lapsivettä. Muuten kaikki on hyvin :)

Mulle tuli hirveet allergiaoireet siitä leikkauksen aikana käytetystä kipulääkkeestä, joutuivat eilen illalla ottaan multa kipupumpun pois kun raavin itseni verille. Nyt saan sit buranaa ja paratabsia suun kautta ja aina tarvittaessa kipupiikin suoraan lihakseen. Kohta puoliin pitäs kokeilla et miten nuo jalat kantaa...

Tsemppiä hellemasuille loppu odotukseen, nauttikaa masuistanne! :) Mulla on jo ikävä mahaa ja potkuja... :(

Mies oli eilen jo ehtinyt lääkäriltä kysyä et kuin pitkä väli sektion jälkeen pitää olla et saa alkaa yrittään pikkukakkosta :D Kuulemma suositus on vuosi. Mutta jos nyt opetellaan ensin Pullan kanssa vauvaperheen arkea eikä heti ruveta hätäileen sen pikkusisaruksen hankintaa :D
 
Onnea Nipsu pikku-neidistä! Hienoa että kaikki on hyvin! :heart::flower:


Täälläkin yksi sektioon joutuja..Se päivä on siis 15.6. eli 2vkoa ja 5pvää enää. Jännittää,pelottaa,ahistaa enkä malta silti enää oottaa että saan Ykän syliini! :heart:
Eipä kai tällä haavaa muuta..Masussa myllätään kovasti ja kaikki on ok :)


Mukavaa päivää kaikille!



Tipetsu ja Ykä rv 35+1
 
  • Tykkää
Reactions: Jebbis
Kauheasti tullut tekstiä ja tapahtumaa muutamassa päivässä! =) En enää edes muista mihin kaikkeen piti kommentoida. =)

Tuhannesti onnea Nipsulle tyttövauvasta!! Ihanaa!! :heart: Tuli taas tippalinssiin kun luin uutisen. :D

Me pääsimme eilen muuttamaan kotiin. Sotku ja hävityksen kauhistus on aikamoinen, mutta ei haittaa; oli ihanaa nukkua vihdoin omassa sängyssä. Kyllä koti on koti! :heart: Eilen oli myös mieheni syntymäpäivä ja kävimme illalla vielä elokuvissa katsomassa Titanic 3D:n. Se oli kyllä jälleen kerran niin hyvä ja koskettava, vaikka sen onkin nähnyt satoja kertoja. Mies oli ihan innoissaan, kun se on hänen yksi suosikeistaan, eikä hän tiennyt mihin häntä vein. Yllättävän hyvin jaksoin istua yli kolme tuntia, vähän selkää alkoi pakottaa loppuvaiheessa. Hippu piti melkein koko elokuvan ajan potkusarjaa ja myllerrystä yllä. Oli hauskaa, kun mieheni käsi oli kädessäni ja Hippu potki vähän väliä miehen käsivarteen. =)

Eilen pidin muutenkin ihan herkkupäivän. Tein miehelleni mokkapaloja, joita hän rakastaa ja elokuvissa söin popcornia ja vielä yöpalaksi kebabin salaatilla. Että tuli sitten vedettyä taas kaikenlaista... Aamulla sokeri oli 5,7, minkä arvasinkin olevan koholla. Mutta en ota siitä stressiä, ä-polillakin sanoivat että juhlapäiviä saa syödä ihan mitä haluaa kunhan se ei ole joka päivä. Ja jos sokeri aamulla koholla niin ei tarvitse ottaa paniikkia. Eilen en siis muuten mitannut kuin aamulla. Tästä taas jatketaan!

Nyt sitten vihdoin pääsee siivoomaan ja laittamaan tätä kotia kuntoon. Tänään haetaan pinnasänky vanhemmiltani, jossa se on ollut säilössä. Kauhistus vaan tätä pölyn määrää, sitä on joka puolella.

PTT: Olit meidän vauvojen painoja miettinyt. =) Aika saman kokoisia nuo sitten ovat, ainakin vielä, vai ajattelenko ihan väärin? :D Toisaalta kyllä aika jännä, että sä et enää pääse sinne mihinkään arvioon. Vai onko syynä sitten juuri se kun sulla homma niin hyvässä jamassa ja pärjäät ruokavaliolla hienosti? Mutta kyllähän se nyt kiva olisi joku kontrolli käydä, että ei ole kasvanut liiaksiin.

Pesuaineista: Mulla on itsellä atooppinen iho, joka on todella kuiva. Pyrin välttämään vettä ja saippuaa mahdollisimman paljon ja kerta päivään suihkussa käynti on ihan maksimi. Samoin mun hiukset on luonnonkiharaiset ja todella kuivat. Pesen niitä 2 kertaa viikossa, koska muuten ne kuivuvat täysin. Eivätkö ne näytä likaisilta, se hyvä puoli luonnonkiharassa on että hiukset pysyy aina kuohkeina, vaikka muuten niiden kanssa saakin taistella. Että samaa linjaa aion käyttää vauvankin kanssa, eli vain tarpeen mukaan saippuaa, rasvaa, öljyä jne. Se riippuu niin paljon millainen iho hänelle tulee. =)

Ehkäisystä: Meillä on puhuttu asiasta. Mulla oli ennen raskautta hormonikierukka, mutta se teki mulle kipuja lähes päivittäin, vaikka oli yli vuoden. Mies ei tykkää oikein kortsuista, enkä kauheasti minäkään. Pillereitä en pysty syömään, olen koittanut ainakin 5 eri merkkiä. Kaikki hormonaaliset keinot tekevät mulle kamalat sivuoireet. Että en tiedä sitten... Mies puhui jo että onkos miehille niiitä e-pillereitä tai joitan... Mutta en kyllä itse lähtis sille linjalle.

Kaikille kovasti jaksamista sektioiden ja vaivojen ja ihan kaiken kanssa!

MiNi ja Hippu 31+5
 
Paljon onnea Nipsulle pikkuisesta!! :flower:

Mä oon nyt ruvennu epäilemään, että mulla on raskaushepatoosi. Viikon ajan ollut ihan hirvee kutina iholla, varsinkin jaloissa ja iho ei kuitenkaan näytä kuivalta. Eikä tämä mitään kuivan ihon kutinaa olekkaan, koska välillä tuntuu, että vois repiä ihon irti. Soitan kyllä huomenna heti neuvolaan ja kysyn asiasta. Pakko ainakin saada jotakin rasvaa tähän kutinaan.

Onko kellään ollut raskaushepatoosia?


Noola ja Pikku-H 34+0
 
noola, tuo ainakin kuulostaa kovasti siltä, että raskaushepatoosia vois olla. Ei ole omakohtaista kokemusta asiasta (luojan kiitos), mutta mulla on sellainen käsitys ettei siihen rasvailut tms auta kauheasti... Mutta soittele ihmeessä neuvolaan, vaadi että ottavat testit millä sitten voidaan todeta/poissulkea hepatoosi.

Toivottavasti ei sitä kuitenkaan olisi, mutta tsemppiä jokatapauksessa!

Kuurupiilo ja Ötökkä 33+4
 
Nipsulle onnea pikkuisesta!! :)

Juuli-Luuli, me oltiin kans eilen KYSissä.. Aika nolo juttu oli se, ettei ketään tullu aluks :D Hyvin luottamusta herättävää ;) Mutta kun kaiken otti huomioon, niin yllättävän hyvin se nainen veti sen homman kuitenki.. Me oltiin ehkä vaan vähän pettyneitä, kun ei tullu hirmusesti uutta tietoa.. Tai jotenki se oli niin teoreettista. Ja oli muuten pitkä aika istua niillä penkeillä se 3h!

Mä en edes muista koska oisin tänne viimeks kirjottanu (lähinnä kirjottelen tuonne fb:n puolelle). Välillä kuitenki käyn lukemassa tääläki :)
Täälä on menny ihan ok:sti tämä odotus. Nyt välillä olin saikulla melkein 4vkoa kun töissä tuli niin pahoja issias-oireita. Mutta nyt on tuntunu vähä paremmalta.

Hirmu nopsaa se aika menee ja nyt alkaa syntymään jo näitä heinäkuisia! :)

Mulla poksuu huomenna 31+0..

Voikaahan hyvin kaikki!!

Kärppy ja Aino 30+6
 
Voi paska!!! Just kun pääsin kirjottamasta että kaikki ok,niin veski-reissulla valui pönttöön vaalean ruskeaa vuotoa n. teelusikan verran! :headwall: Mistähän tuoki taas johtuu kun ei olla edes puuhasteltu lakanoissa..Hiivan lääkäri huomasi istukka-kontrollin yhteydessä rv 31+6,mutta sanoi etten tarvi hakee lääkkeitä ellei tule kutinaa.. Parit kerrat siis hiiva ollu vuodon syynä.. Mutta pitääköhän tässä synnärille soitella? Ei supistele ja vauva myllää ihan normaalisti.. Voi että pitää ihmistä jännityksessä..Pari viikka vielä pitäs kestää yhtenä kappaleena.



Tipetsu ja Ykä
 
Tipetsu, voithan sä varmuuden vuoksi soittaa synnärille tai mennä näytille. Ei mullakaan ollu mitään kipuja vaikka sitä verta tuli todella paljon, vauva liikkui samaan aikaan. Mitään ihmeellistä en ollu tehny ennen ku rupes vuotaan.
 
Onnea Nipsulle!! :flower:

TanjaSii: Hemskutti, itsekin eilen lykin nurmikon, muttei se mulle orgasminomaista tunnetta tuonu :). Saattanee johtua siitä, että se masiina on semmonen ilman moottoria oleva härpäke :D. Menin sitten lukemaan sun tekstis miehelle ääneen, niin sehän kommentoi, että voisin aina ajella sitten nurmikon :D.

Mua harmittaa mennä edes kotopihalle hengailemaan, kun AINA joku naapureista kyselee että eikös mun pitäis mennä pian synnyttään. Ei voi millään tavalla mennä huomaamattomasti mennä tekeen vain jotain pihalle ja toisaalta vaatevalinnatkin pitää miettiä, kun on tosiaan kaikkien kommentoitavana ja huomion kohteena.

SiinaS 33+5
 
Ihanaa että kaikki meni hyvin!! Paljon onnea pikkuisesta prinsessasta Nipsulle!!! :heart:

Täällä oli tänä aamuna ekaa kertaa semmonen (ilmeisesti) melkoisen napakka supistus..
Koiran kanssa olin lenkillä ja jotain tuon tapaisia on tullut ennenkin mut ovat menneet ohi kun vähän hiljentää vauhtia ja hengittelee. Nytpä kestikin pidempään.
Sit kun pääsin kotiin istumaan ni helpotti. Mikä lienee..
Josko tuo mies nyt innostuisi sit enemmän käymään koiran kans ulkona...
Ja yks päivä alkuviikosta tuli vessareissulla semmosta ruskeeta tuhrua paperiin... Mut ei sitä tullut kun sillä kertaa ja melko vähän. No, ens viikolla on neuvolaan asiaa muutenkin ni pitää mainita samalla reissulla asiasta jos ei nyt asetu.
Patu on kyllä liikuskellut hyvin ja hikottelee joka päivä. :)

Huomenna poksutaan!! :popcorn:

Johanna26 & Patu 32+6
 
Ei onneks oo enää tullu vuotoo *kopkop*..Just kävin vessassa. Huomenna onneks neuvola. Se jotenkin antaa mielenrauhan vaikkei siellä sen kummemmin vuoteluihin puututa,"se on normaalia että jotain voi vuodella,kunhan se ei ole selvästi kirkasta verta" sanoo terkkari : /
Noh,jäänpä taas seurailemaan ja soittelen synnärille jos tilanne niin vaatii.
 
SiinaS:LOL: Meillä on vielä jumalaton piha, onneksi osa pihasta on tällä hetkellä ihan vaan hiekalla, kun ei olla ehditty multa ahakea ja ruohoa kylvää. Mä olin niiiiiin onnesta soikea, kun mies korjasi leikkurin ja sai siihen sen "vedon" päälle ja pääsin itse toteuttaa jotain hommaa. Mun rakas harrastus on siis pihatyöt ja tää raskausaika korpee mua siltä osin, kun ei kaikkea pysty tekee. Olin koko illan yhtä hymyä kaikkinen itikan pistoineni kun olin saanut sen ruohon ajaa.

Tipetsu hiiva tai hematooma mikä sielä nyt tihkuttaa? Voi kakkelis, kyllä sua on raskausaikana koeteltu noiden vuotojen kanssa :hug:

ehkäisy täällä yksi myös jolla ongelma edessä, mitkään pillerit eivät ole oikein käyneet, joko mulla on menkat kokoajan, akne, kamlata kivut ja jos otan keltarauhasta sisältävää ehkäisyä niin musta tulee maailman kamalin sekopäänoita-akka! Ja kondomi ei uppoa oikein :/ Meillä varmaan täytetään maailma vauvoilla :S Ei vaan, ainakin muutamaksi vuodeksi eteenpäin lapsiluku on nyt sitten täynnä.
 
Tanja On tosiaan ollu vuotoja pitkin raskautta,ei onneks on verta koskaan..Noh,kaikenmoiset tuhrut on ollu niin kauan riesana kun muistan,eli ilman raskauttakin on kaikenmoista ollu..Ja siis itseasiassa viime äippäpoli käynnillä lääkäri huomasi jonkun pienen hematooman..Ja sen hiivan :stick: Eli jompikumpi tai molemmat ;) Otan siis rauhallisesti tän pvän. Voihan kökkö. Vielä pari viikkoooooooo!!!!!!! Ja tokihan ois "kiva päästä" siihen suunniteltuun ettei hätäsektioon..
 
Tipetsu:Hematooma se sitten varmaan on=) ne saattaapi juurikin tuhrautella ja kun limaan sekottuvat niin värikin sen muotoinen. tahi sitten sulla alkaapi limat irrota :p iuh. Mulla sillon käynnistys päivänä 3-4 alkoi irrota ensin punertavaa tahmaa/vuotoa ja sitten 4 päivä tuli sellanen "kaveri" et moi. Säikähin ihan sitä limakönttiä :ashamed: Se oli kamalaa! yöks :D innolla odotellaan siis taas.
 
Limat irrota?! :O Huiiiih!!! :) Vähä pelottaa tää synnytykseen valmistautuminen..Siis kun kaikki uutta,ei tiedä pitääkö piipaa-auto soittaa ja koska..pitääkö synnärille soittaa vai nauretaanko mulle siellä jos soitan..Entä jos alkaa verta vuotaa,onko pienellä kaikki hyvin jne..
 
Tipetsu: Itsellekin tuli mieleen, että oisiko limatulppa jo irtoamassa? Mulla rupesi eka raskaudessa muutama viikko ennen laskettua aikaa tulemaan sellaista aika paksua ja punarusehtavaa vuotoa, enteili siis synnytystä..

Nipsulle suuret onnittelut tytöstä!!

Shampoopesuista: Mulla on esikoinen nyt kohta 2,5 v ja kyllä aikalailla harvoin hänen hiuksiaan tai ihoaan pesen millään aineilla. Tukka pysyy todella puhtaana monia päiviä ilmankin. Se on ihan totta, että mitä useammin alkaa pesemään shampoolla niin sitä useammin hiukset (tai iho) alkavat sitä vaatia. Hänen ollessa vauva käytin ihan muutaman tipan kylpyöljyä kylpyveteen, mutta en oikeastaan mitään muuta. Pakko tunnustaa, että ihon rasvauskin on nyttemmin jäänyt aika harvalukuiseksi, mutta onneksi poika on perinyt äitinsä hyvän ihon eikä oikein rasvaa vaadikaan. Joten en aio tätä tulevaakaan muksua saippuoilla pestä.

Mökkitalkoot takana, kiva oli haravoida ja keräillä risuja, supistelut ovat kyllä nyt tihentyneet. Kaksi päivää olisi vielä töitä. Nyttemmin mietin, että hölmö olin, etten ottanut näitä kahta päivää vuosilomaksi, ihan hölmöä mennä vielä kahdeksi päiväksi hommiin.

Ullis ja Juniori 34+2
 
  • Tykkää
Reactions: TanjaSii
No voihan limatulppa! Ei kyllä vielä tarvi ruveta syntymään..Siis jo ajatuksena sektio ei miellytä,mutta että vielä hätäsektioon joutuis,niin ei helvetti! Googletin tuon limatulpan niin aika paljon eroja tuntuu olevan ajassa limatulpasta synnytykseen. Terveyskirjasto sanoi että 1-7pvää ennen synnytyksen käynnistymistä,toisaalla sanotaan että jopa jo viikkoja ennen. Tietysti nämä on yksilöllisiä juttuja,mutta kun tuota limatulppaa ei taida erottaa muusta mahdollisesta vuodosta :confused::rolleyes:
Mutta,ei tarvi syntyä ennen kuin 15.6. tasan siihen olen valmistautunut :)
 

Yhteistyössä