Heinäkuun hellemasut 2013 * Heinäkuussa * MEIDÄN KUU! <3

onnea kaikille vauvan saaneille! :heart:

ja tsemppiä loppumetreille vielä odottaville :heart:

Täällä on alkanut arki luistaa pikku hiljaa esikoisen ja pikku miehen kanssa. :) Isoveli 1v8kk kovasti tahtoo vauvaa tutkia ja auttaa hoitamisessa.. :heart: meillä oli eka neuvolakin keskivikkona, painokontrolli, kun ukkelin paino laski syntymän jälkeen sen verran paljon. Meillä myös vauva kellastu, joten sitäkin on nyt pariin otteeseen lastenpolilla ja labrassa kontrolloitu.. Onneksi hoitoa ei ole tarvinnut aloittaa kun sen verran rajoilla on bilirubiiniarvot ollut. Maanantaina olis vielä yks kontrolli.. toivotaan että olisi lähtenut jo laskuun.. Ainakin mun mielestä toi iho on jo paremman värinen. :) Muuten vauva on perustyytyväinen, ei turhia kitise.. syö, nukkuu ja kakkii.. ;)

Nanna & ukkeli 9vrk
 
  • Tykkää
Reactions: Liina78
Minultakin onnittelut vauvansa saaneille :heart:

Neuvola oli taas perjantaina kun viikot oli tasan 39+0. Ei kummempaa siellä, teki pyynnöstäni sisätutkimuksen, kohdunsuu pehmeä, kaulaa 3cm ja sormelle auki. Eli ei viittaa mihinään suuntaan tässä vaiheessa. Sain myös vyöhyketerapiaa samalla, auts! Ei ole kyllä mitään tuntemuksia, ainut vaan, että levossa tapahtuvat harjotussupistukset lisääntynyt. Tässä sitä vaan ootellaan.

Isosisko 4vee jo kovasti toivoo vauvaa, sanoo vaan et voisitko sä mamma mennä jo hakemaan sen vauvan sieltä lääkäristä :heart: Ja ihana luuli, että tuon vauvan neuvolareissulta kotiin, oli kyllä kovin pettynyt. Nuorimmainen ei osaa toivoa vielä mitään, neiti 2vee :)

Viime yönä yritin kovasti saada nukuttua, mutta aina havahduin siihen, että en saa happea ja oikein haukoin henkeä! Hittolainen, puoli kahteen asti jatkuvasti joutu tommoseen havahtumaan, sitten siirryinkin olohuoneeseen, missä meillä tällä hetkellä on mun imetystuoli, mihin saa jaloille tuen nostettua. Siinä nukuinkin sitten kuuteen kunnes mies heräsi. Menin siitä sitten sänkyyn jatkamaan unia, onnistui onneksi. Vauva varmaan painaa keuhkoja niin kovin, ei ole vieläkään meinaan laskeutunut : /
Onko kellään muulla vaikeuksia hengittää kyljellään? Selälläänhän en ole enää aikoihin nukkunut..sitä ootan kyllä kun saa heti ekasta yöstä nukuttua selällään, kunhan se vauva on pullautettu ulos ;)

Tanni ja poju 39+1
 
Onnittelut vauvan saaneille! Tänään 40+1 ja uneton yö takana. Ei löydy enää mitään hyvää
asentoa levottomien jalkojen kanssa. Kertaalleen sain unen päästä kiinni, mutta sitten heräsin
kipeään supistukseen (huokaus).

Invia84 & pikkukolmonen 40+1
 
Heippa hei :wave:.

On vähän jääny tää oma kirjoittelu mutta oon kyllä lukemassa käyny teijän kuulumisia....
Onnea vauvansa saaneille:heart:

Me pienen miehen kanssa kotiuduttiin viime keskiviikkona sairaalasta,pienen oltua kaks vuorokautta vanha :heart:. Arki on lähteny sujumaan oikeestaan tosi hyvin johtuen varmaan miehen kesälomasta,voi olla että parin viikon päästä oon toista mieltä :D. Mies kun pitää isyyslomansa vasta syyskuun lopussa/lokakuun alussa....!

Synnytyksestä voisin tällee lyhyen stoorin kertoa:
Sunnuntaina valittelin FB puolella kun olin käyny pyöräilee 11km,putsannu mansikoita 5kg,tehny kakkuja,siivonnu,pyykänny ym ettei tuolla vauhilla saa yhtäkää supistusta aikaa,illalla kymmenen aikaa rupesin kattoo kostoo nauhalta ja tunsin sellasen vähän kovemman supparin kun harkka ja tunnin päästä toisen....joten väliä oli ja olin tuntenu niitä jo pari päivää aijemminkin....yhentoista jällkeen menin vessaa ja paperii tuli sellasta limaa (jota luulin valkovuodoksi kun näytti siltä),sit siirryin sohvalle kun tunsin että jotain valahti housuu,juoksin (no ainakii kävelin reippaasti) vessaa ja vedet lorahti lattialle (ja osa siis sohvalle). Soitettiin hoitaja paikalle ja juotiin vielä yöllä kahvit kotona kun synnäriltä neuvottiin odottamaan että tulisi supistuksia. Sairaalaan lähettiin kuitenkin ja matkalla sain yhen ainoan kipeen supparin ja olinkii vaan 2cm auki sitten. Vettä lorisi kokoajan ihan hirveesti (kuinka paljon sitä voikaan olla) ja saliin pääsin kuitenkii heti kun olivat sen meitä varten valmiiksi laittaneet :)!

Jossain vaiheessa aloitin hengittää ilokaasua (josta sain yllättäen taas huonon olon ja oksentelin) kun olin päättäny etten muuta halua,ei menny kauan kun supistukset kävi niin kipeiksi että pyysin kohdunkaula puudutteen ja hetken odoteltii et auttaako se ja eihän se auttanu,kätilö kysy spinaalin mahdollisuutta ja en todellakaan kieltäytynyt ja sehän olikii taivaan lahja :D.

Ponnistus vaihe alkoi puol seittämän aamulla ja 23 min ponnistin kun Poju ei vaan meinannu tulla ulos ja sydänäänetkin laski kokoajan 50-60 ja jouduin olee kontalleen useampaa otteesee,sit päätin etten siitä konttaus asennosta lähe vaan ponnistan niin sen vauvan ulos ennenkuin lääkäri tulee ja vetää imukupin esiin,kätilön ilmeestä kuulema näki että hätä alkaa olemaan (onneks ite en nähny kun olisin voinu mennä enemmän panikkiin)....vihdoin sain ponnistettua pään jolloin kätilö huomasi napanuoran olevan kaulan ympärillä,siitä johtu siis äänten laskut....klo:06.53 syntyi 9 pisteen täydellinen poika :heart:. Kokemus oli kyllä kivulias,vaikka viime synnytys meni ilman kivunlievitystä niin untu että tämä teki kipeempää mutta oli täysin sen kaiken arvoista. Sängyssä nukkuva täydellinen rakkauspakkaus on valloittanut kaikkien meidän sydämmet täysin :heart:

Tsemppiä kaikille vielä edessä olevaan koitokseen,pian on kaikilla heinäkuisilla nyytti kainalossa :heart:.

Emmuli ja Poju 8vrk :heart:
 
Tänään käyty vikassa neuvolassa. Ens vkolla täytyy ti tai ke soitella äitipolille ja varailla
aikaa yliaikaiskontrolliin, jos kaveri ei ala syntyä. Pää on kuulemma kiinnittyny (kyl on
ollukki paineen tunnetta). Olo ihan ok olosuhteisiin nähden :D. Yöt menee pyöriessä ja
sit ku hetkex nukahtaa herää taas kipuihin. Kaveri alkaa pyöriä mahassa 22-23
aikaan ja lopettelee yleensä 1-2 aikaan. Sit kumpikaan kylkiasento ei oo oikein enää hyvä,
jaloissa ei kierrä veri kunnolla yms yms. Lähipiirillä alkanu hössötykset, ku laskettuaika
oli ja meni. Itellä jotenki helpottunu olo, ku tietää ettei tätä pallomahana oloa oo enää
montaa vkoa jäljellä :)

Invia84 & pikkukolmonen 40+2

P.s. Tsempistä kaikille hellemasuille!
 
Omia pikaisia kuulumisia :)

Tänään neljältä iltapäivällä meni lapsivedet ja synnärillä käytiin käyrällä ja ottamassa tulehdusarvot klo 20-21. Kotiin päästiin odottamaan supistuksia ja jollei yön aikana ala niin aamulla yhdeksältä taas käyrille ja tulehdusarvot. Nyt pitäisi sitten yrittää nukkua. Helpommin sanottu ku tehty :)
Katsotaan josko pääsis päivittään vauvauutisia seuraavana!

Tanni ja poju 39+4
 
BDU
Onnea vauvan saaneille!! :) Täällä vielä odotellaan, supistellu on vaihtelevasti ja välillä aika kipeesti myös mutta vielä ei pikkuinen ole halunnut tulla. Yöt saan nukuttua yllättävän hyvin, ellei lasketa niitä miljoonia vessareissuja ;) Kiva lukea muiden synnytystarinoita!

BDU 38+6
 
Onnea jälleen kaikille vauvan saaneille ja onnea matkaan synnyttämään meneville.

Marmatin eilen itsekseni että prkl kun joka kerta kun tässä palstalla käy niin joku on saanut vauvan! (Mahtaisko johtua siitä että alkaa kaikki olla täysillä viikoilla :D)

Meillä ei niin mitään merkkiä, ei supistuksen supistusta ei yhtään&mitään...
Mutta minähän kyllä tiesin tämän heti kun kuulin, että tulokas on tyttö. Oma arvioni on, että ennen ensi keskiviikkoa hän ei vaivaudu kiiruhtamaan paikalle :)

Toisaalta mulla on alkanut synnytys hirvittää ja pelottaa tai ei niinkään synnytys mutta ne jälkisupistukset, jotka on mulla joka kerta pahentuneet. Siksi en halua edes ajatella synnytystä kun ei ole ihan pakko ja jos se jostain syystä mieleen tulee, saatan herätä vaikka keskellä yötä siihen, että "hetkinen, tämähän voi tosiaan syntyä milloin tahansa":O tulisko meikäläinen ihan pikkusen jälkijunassa? :)

Semmosia tällä kertaa...

Vuorikristalli H39+6 ja neiti
 
Eilen sitten syntyi poika klo 19:33 massaa oli kerätty 4020g ja 52cm :). Kahden Litalginin voimilla mentiin tunnissa 2cm:stä 10cm:n auki ja matkalla saliin meni vedet ja ponnistusvaihe kesti 30min. Huh hei, onneksi urakka ohi!

Invia84 & pikku ukkeli <3
 
  • Tykkää
Reactions: Ruttu
Poika syntyi 11.7. klo 6:14 mitoin 3870 g ja 51cm :heart:

Vielä joudutaan bilirubiiniarvot tarkastamaan kahdeksan aikoihin illalla. Voi olla että jäädään vielä yhdeksi yöksi. Synnytys meni hyvin, siitä sitten myöhemmin tarinaa.

Onnea muillekkin vauvansa saaneille. Odottaville mammoille isot tsempit ja halit!

Tanni ja poju 1vrk :)
 
Onnea kaikille vauvan saaneille <3

Täällä arki lähtenyt hyvin rullaamaan. Poitsu syö hyvin, nukkuu hyvin ja kakkaa paljon. :D Poika sairaalasta lähdettyä kellasti ja käytiin joka päivä verikokeissa sairaalasta päästyä, mutta onneksi arvot rupes laskemaan ja enää ei tarvi verikokeisiin mennä. Eka neuvolakin oli maanantaina ja siel kaikki oli hyvin. Paino lähtenyt hyvin nouseen ja enää ei oo kun 55g lähtöpainoon. Ens viikon keskiviikkona sit taas neuvolaan :)

Mandarii ja poitsu 11 pvä
 
Viimeksi muokattu:
paljon onnea kaikille vauvautuneille! :heart:

eli meidän poikahan syntyi rv37+3. Mulla meni 4.7 klo 5 aikoihin kotona lapsivesi täysin yllättäen. Syötiin aamupala ja lähettiin sairaalaan. Ottivat minut osastolle odottamaan supistuksia. Seuraavana aamuna sit käynnistys jos ei ala itsestään.

No 5.7 klo 2.30 alkoi supistukset ja klo 9 aikoihin siirryin saliin kun en enää kipujen kanssa osastolla pärjännyt.se oli kyllä tuskaa odottaa osastolla että siirtäisivät minut!salissa rupesin hengittelemään heti ilokaasua.aika pian pyysin epiduraalin ja sain sen noin tunnin päästä sitten kun oli muitakin ennen minua joille se piti laittaa.oikea puoli ei minulla puutunut,sain jossain vaiheessa myös spinaalin.no sitten sain vielä kohdunkaulapuudutteen joka käynnisti sitten tosi nopeasti ponnistamisen tarpeen.ponnistusvaiheessa minulla meni voimat aivan totaalisesti!olin hiestä märkä ja ihan loppu,aivan yhtäkkiä loppui tosiaan voimat.ponnistusvaihe ei pitkä ollut(12min aktiivista ponnistamista) mutta oli elämäni pisimmät minuutit!

mutta sanotaanko että pahempikin synnytys olisi varmaan voinut olla.uskallan varmaan joskus toistekin mennä :)
 

Yhteistyössä