Heinäkuun hellemasut 2013 * Heinäkuussa * MEIDÄN KUU! <3

Meillekin syntyi 12.7. Ihana pikkumies. Painoa oli 4156g ja pituutta 52cm. Synnytys meni hienosti, vaikka pieni repeämä tulikin, neljä tikkiä laitettiin. Synnytysjakkara oli loistava! Itselle jäi tosi hyvä mieli synnytyksestä, vaikkakin sekä oli kivuliaampi mitä olin kuvitellut. Kaikki sanoi, että toinen synnytys on helpompi, mutta. En kokenut sitä kovinkaan helpommaksi. Mutta oli jotenkin Hauska "verestä vanhoja muistoja"... :D
Ponnistusvaihe kesti 12 min, sairaalassa kerettiin olemaan kuusi tuntia, joten mistään salamasynnytyksestä ei ollut kyse. Otin sekä ilokaasua että epiduraalin -ja tarpeeseen tuli molemmat.

Nyt meillä on täällä viikon vanha kullannuppu, jolla on ihanan innostunut isosisko. Imetys on lähtenyt hyvin käyntiin, vielä ei ole tarvinnut lisämaitoa ja sairaalasta lähtiessä paino oli pudonnut vain 5%. toivottavasti kaikki jatkuukin hyvin.

Paljon onnea muillekin jo vauvan saaneille sekä hyviä vointeja synnytystä odottaville.

Liina + Poika, joka syntyi rv41+0
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kärvistellään vielä mahan kanssa viikoilla 41+1, muutamana päivänä on jomotellut/poltellut alaselkää ja jokunen kipeä supistus ollut. Eilen käytiin tarkastuskäynnillä äippäpolilla kun en yöllä ja eilen aamupäivällä tuntenut vauvan liikkeitä. Kaikki kuitenkin vauvalla ja mammalla hyvin, painoarvio eiliseltä 3,6-3,7kg. Lääkäri teki sisätutkimuksen ja kohdunsuu sormelle auki (1cm) ja 1,5cm jäljellä, aika kovasti kokeili että jos ois se laittanu synnytyksen käyntiin, mut ei kotona ollaan edelleen. Ens viikon perjantaille varattiin aika käynnistykseen jos ei sitä ennen oo syntynyt. Vähän jännittää, kun miehen pitää mennä maanantaina takas töihin, että pystynkö sit soittaamaan hälle kun lähtö tulee vai onko niin kovat kivut.. Onneks mies pääsee lähtemään töistä kesken työvuoron jos lähtö tulee, tosin saatan joutua menemään ampparilla edellä ja mies sit omalla autolla perässä, riippuen omasta olotilasta..

Lumikki87 & mylkkääjä 41+1
 
Onnea vauvautuneille :heart:

Josko nyt niitä kuulumisia,monena päivänä pitäny tulla kirjottelee mutta aina oon joko nukahtanut,vauva heränny syömää tai joku muu lapsista tarvinnu jotain :)!

Meillä poika huomenna 3vkoa,mihin tää aika menee? Hurjaa! Kastejuhlaa pitäs alkaa miettimää mutta jotenki ei oikee vielä jaksa ees ajatella....päivä ois kai 7.9 lauantaina,täytyy huomenna papille soittaa asiasta kun on kuitenkii kesäaika ja häitä paljon niin voipi olla ettei oo pappeja vapaana just sillo! Tarkistellaa tarkistellaa :D.

Meillä on ollu ongelmia imetyksen kanssa ja oon kamppaillu tosiaa sen suhteen,oli jo maito loppumassa mutta sitkee yritys tuotti tulosta ja maito alkoi nousemaan uudelleen. Kaks kertaa käytii imetyspolilla ja sieltä saatii apuja,alkoholitonta olutta join ja imetin kahden tunnin välein ja lopetin stressaamisen siitä asiasta ni jo helpotti ja taas maitoa riittää pojalle :heart:. Miulla kaikki alkoi siis kipeistä nänneistä,ne oli niin kipeet että itku tuli ja tähtiä näkyi kun vauva tuli rinnalle,rintakumeista(niistä mandelan)vauva ei osannu syödä aluksi....kävin ostaa sitten aventin rintakumit ja niistä vauva osasi vähän imeä,pari päivää kamppailin niiden kanssa että nännit edes vähän paranis ja sitten jätin ne pois ja jatkoin imetystä kivusta huolimatta,nyt vihdoinkin imetys onnistuu ilman suurempaa kipua ja alan nauttia siitä ihan toisella tavalla kun alussa :heart:.

Vauva nukkuu hyvin,yhellä syötöllä menee yöt (yleensä) ja aamu alkaa meillä 7.00 joten illalla oon ihan zombie jo 20.00 aikaa |O. Päivisin en voi nukkua päiväunia kun on nää muutkin murut kotosalla :).

Nyt taas kutsu käy :)!

Lumikille toivon pian alkavaa synnytystä :heart:

Emmuli & Poju huomenna 3vkoa :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: härkäneito
taidanpa minäkin kertoa meidän kuulumisia.

elikkäs poika kasvaa ihan liian nopeasti!ihan hyvin on menny,ei turhia kitise :) yöllä heräilee parin tunnin välein syömään,se vie kyllä voimia.mutta onneksi mies on lomalla ja vaihtaa pyytäessä yöllä vaipan.muuten ei vaihdettais mutta pojalla tuntuu maha toimivan eniten yöllä ja yöllä on aina komeat tuotokset vaipassa..

maitoa minulta tulee liikaakin mikä välillä tuskastuttaa.kerääjää olen käyttänyt mutta esim tänään poika nukkui päivällä pitkät unet ja mulla oli vaatteet ihan maidossa kun rinnat vuoti maitoa..mitenkähän sitä sais vähän tasottumaan?kyllä se vähän on jo onneks tasoittunut mutta vieläkin tulee "liikaa".olen tehnyt niin että muutaman kerran peräkkäin imettänyt samasta rinnasta,toinen tulee sitten melko täyteen ja vuotaa sitten sitä maitoa..onko kellään muita vinkkejä jolla saisi tasoitettua maidon tuloa?
 
Valtavan isot onnittelut vauvan saaneille :flower: :heart:

Na-nu: Olisiko maidon lypsäminen ja myyminen/pakastaminen vaihtoehto jos maitoa kerta riittää?

Eilen poksahti viikot, nyt lukemana siis 39+1...eikä vieläkään vauvaa! Ei edes yritystä.
Seuraava käynti äitiyspolilla on 1.8 ja silloin mietitään sitten tarviiko käynnistellä vai mitä tapahtuu. Toivottavasti syntyy ennen sitä ihan itsekseen, olo alkaa olla jo kaikin puolin aika hankala :|
Viime torstain ultran mukaan vauvalla on painoa 3kg ja kaikki on hällä hyvin.
 
Tänne syntyi pieni rakkauspakkaus 22.7. klo12.12 mitoin 49cm ja 2930g :heart:
päästiin eilen kotiutumaan, itse olisin toivonut nopeutettua kotiutumista mutta typyllä piti mitata 2vrk sokereita pienen painon takia :)
lisää synnytyksestä myöhemmin :)
 
Meidän ihana poika syntyi 18.7 klo 14:21 :heart: rv 40 + 2, käynnistyi supistuksilla. poika oli 3540g ja 51 cm. Kaikki meni tosi hyvin, kunnes vauvan todettiin olevan avosuisesa viistotarjonnassa. Siitä seurasi imukuppisynnytys ja kokemus oli vauvalle (ja äidillekin!) sen verran rankka, että vauva vietti ekat 3 vrk vastasyntyneiden osastolla "letkuissa". Tosi hyvää hoitoa sai, mutta imetyksen aloittaminen on ollu nyt kotona hankalaa... ens viikolla onneks aika imetyspolille. kaikki kuitenkin kaiken kaikkiaan tosi hyvin :) :)
 
Tyttö syntyi maailmaan sektiolla sunnuntaina 21:17 (rv 39+5). Pituutta tasan 50cm ja painoa 3630g.

Vaikka synnytys ei mennytkään ihan mallilleen niin siitä eteenpäin kaikki on mennyt hyvin ja tänään päästiin kotiin =)
 

Yhteistyössä