Heinäkuun hellemasut 2013 * Helmikuussa *

Piiiiiiiiiiiiitkästä aikaa kurkin tännekkin,fb:ssä tulee enimmät kuulumiset päivitettyä =)

En jaksanut kuin vilkaista mistä on ollut puhetta joten menee omanapailuksi,anteeksi!
Liikkeitä tuntuu nykyään päivittäin ja tuntuvasti,jopa pitkälti navan yläpuolella mutta suurin osa kuitenkin alapuolella.
Miehen suhtautuminen nyt on mitä on,ei taida enää olla niin kiehtovaa kun kuitenkin jo viides tulossa :D Kahvia ei antas juoda ja tänään yritti houkutella tuolilta alas kun vaihdoin verhoja, vartioi vieressä etten tipu.
Muuten olo on mahtava kun vieläkin muistelee pahoinvointi aikoja! Voin tehdä normaaleja kotitöitä joka on aivan mahtavaa (välillä) joskin selän päälle ottaa helposti. Mielialat vaihtelee rajusti joka harmittaa! Lauantaina itkin ja istuin lattialla potkien murusia kuin pikku lapsi kun pojat oli tiikerikakkua tahallaan murustellut lattialle,mies kiersi kaukaa minut siinä tilanteessa hakemaan imuria :LOL:
Huomenna pääsen ostamaan kopan+telakan ja niihin kuuluvat rattaat,JESSS! ja torstaina rakenneultra jonka jälkeen voin päästää irti lopullisesti shoppailu vimman!

Ihanaa alkavaa kevättä kaikille möhömahoille :heart:

*piuu&masukki 20+0* :heart:
 
Moikka moi!

Mitäs tänne? Oli niin ihana ilma tänään, että tuli ulkoitua päivä. Olen niin kovasti kaivannut tuota aurinkoa.

Perjantaina olis sitten taas masuun kurkkauksen aika ja jännittää taas. Olen oikein nähnyt parinä yönä painajaisia!! Eka unessa tuli uutisia, että toisen lapsen pää kasvaakin jotenkin vinossa ja toisena yönä se pahin, eli toinen on menehtynyt. Vaikka kyse on vain unista (toivottavasti!!!!) voi sitä itkun määrää..... Ja kun on yksin ja yö niin on aika lohduton olo. Asiaan lyö lisää liekkiä se, etten tänään ole mielestäni liikkeitä kamalasti tuntenut edellisiin päiviin verraten. Olen jotenkin tuntenut itseni niin lohduttomaksi, mutta ylihuomenna on taas viisaampi.

Oletteko te muut näin paniikissa välillä vai onko tämä minun juttuja taas???

Nicci ja vaavit 21+1
 
Nicci voi noita unia. Itse näin viime yönä unta, että synnytin kolme KISSANPENTUA! :O Niitä sitten juotin pienellä nuken tuttipullolla.

Pessimistiset ajatukset ovat minullekkin tuttuja. Tai itselleni vakuutan, että olen vain realisti... Esim tänään täytin tytön eskarihakemusta ja siinä piti valita tarvitseeko eskarivuodelle lisäksi aamu/iltapäivähoitoa. Mistäs minä sen tiedän? En ole yhtään varma tulenko oikeasti olemaan vauvojen kanssa kotona tytön eskarivuoden vai töissä. Mistä minä tiedän saanko nämä vauvat elävänä!

Ajatustakaan en ole vielä suonut vauvatarvikkeille, vaunuille ym tarvikkeille. Mies on jo vaihtamassa autoa ja suunnittelee kummeja ja minä suojelen itseäni yrittämällä olla ajattelematta koko asiaa.

Maanantaina käynti äitipolilla, jossa rakenneultra ja lääkäri. Ehkä keskustelen siellä myös työssäkäymisen järkevyydestä. Pahalta tuntuu myöntää, mutta en jaksa käydä töissä. Olo on niin uupunut ja sydän hakkaa iltaisin ja hengästyttää sekä kivuttomia supistuksia on useita päivän mittaan. Viikonloppuna jaksaa vähän paremmin tehdä kotitöitä ja käydä ulkoilemassa. Tosin hb oli pudonnut normaalista 150:stä ollen nyt 114, joten olo voi parantua kun rautalisä alkaa vaikuttamaan.

Maha on jo ISO. Muistelen, että suunnilleen samankokoinen oli esikoisesta lähes viimeisilläni ollessani. Alaselkä tuntuu irtonaiselta ja jos nousee istumasta huonosti, meinaa jalat lähteä alta. Kävin fysioterapeutilla ja sain diagnoosiksi SI-nivelen löystymisen ja tukivyön lainaan. Ihan hyväntuntuinen on tuo vyö.

Nyt nukkumaan, johan kello on puoli ysi :xmas: Tosin en nuku kovin hyvin. Heräilen vähän väliä kun selkään sattuu, nenä on tukkoinen, pissattaa...

Voi vali vali vali! Mutta helpotti vähän tämä vuodatus.

Enna ja pojat 19+4
 
Nicci, et ole ainoa, joka pyörittelee noita asioita mielessään. Kaipa se on ihan normaalia... Itseäni jännitti suuresti ennen rakenneultraa, varsinkin, kun en ollut tuntenut vähään aikaan niitä liikkeitä, mutta kaikki oli hyvin. Istukka on etuseinämässä, joten ei mikään ihmekään, ettei niitä kaikkia liikkeitä tunne. Nyt yritän tsempata itseäni, etten vajoaisi niihin ikäviin aatoksiin. Mutta enpä minäkään juuri ole vauvantarvikkeita haalinut -tosin, esikoiselta on jo olemasssa niitä. Mutta en ole vielä käynyt läpi niitä ja kartoittanut, että mitä kaikkea on ja mitä mahdollisesti tarvitaan. Tässä mietin, että ehkäpä kannattaisi alkaa touhuamaan niitä tarvikkeita jo esille, nyt kun ei maha vielä ole suuremmin tiellä...

En muista, että ekaa odottaessani olisin näin stressannut. Mistä lie tämäkin johtuu...?!?

Liina 20+5
 
Pikainen kysymys ennen kun pitää kiitää...

Mulla tuntuu navan alapuolella kutitusta, vähän niinkuin joku ötökkä kävelisi mahalla (tosin ei tämä kutina ihan iholla tunnu). Onko ne vauvan liikkeitä? Tiistaina alko ja aina harvakseltaan tuntunut muutamaan kertaan päivässä.
Tiistaina piti ihan nauraa ääneen kun tuntui niin hölmöltä (ja mies katsoi vieressä semmoisella ooookkeeeiii-ilmeellä)!

Ihanaa olla täys uuno :p Mutta kun ei oo kokemusta niin ei oo kokemusta!

- Pneepja ja myyrä 17+2 (kait) -
 
Moi pitkäst aikaa mamit :)

mä oon kans huomannu etten tunne liikkeit niin paljon kuin ennen tai sit mä kuvittelen vaa. mut jos tää pikkune onki rauhallinen yksilö? :) voi kun olisikin! esikoinen senpäiväne riehupelle et rauhallinen lapsi olisi oikein tervetullut. kaksi samanlaista päätöntä kanaa juoksemas tääl kotona, hui kauhistus..

must tuntuu et mun maha on kauheen pieni.. mun mielestä sen pitäs olla jo isompi. oon kyl tyhmä ku vertailen mut yhel kaveril jolla on la 15.7. ni sil on iha hillittömän iso maha jo ja mulla la 30.7. ni mun masu ei oo mitään verrattuna siihe. mä tiiän kyl ettei sais katella noin ja miettii liikaa. kaikkihan me ollaan yksilöllisii, mul oli esikoisestaki pitkään tosi pieni maha. ehkä se on vaan hyvä et on pieni maha mahd kauan ni ei tartte tuskailla kuukausi tolkulla jättimahan kanssa. luulen kuitenkin et tämäkin vauva on kauheen pieni reppana niinku esikoinenki oli.

hei ihanaa kuulla rakenneultra- uutisia teiltä! mulla on vielä 2,5 vkoa omaan koitokseen! mä oon niin odottanu sitä! mitä hankintoja ootte jo tehneet? mä oon ostanu pinnasängyn ja hoitopöydän :) joitakin esikoiselta jääneitä bodeja on myös kaapissa odottelemassa. päästän shoppausvimmani täysin irti rakenneultran jälkee. ollaan miehen kanssa menossa yhdessä sinne. tää ultrakokemus on miehelleni eka kerta koska esikoisesta hän ei päässyt paikalle. ajattelin et ultran jälkeen käytäis kahestaan ulkona syömässä ja ostettais punainen tai sininen body kaupasta, kumpi siellä masussa nyt ikinä onkaan!
kaikki kaverit ja sukulaiset väittää mulle et saan toisen pojan. mulla itelläni ei oo yhtään poikaolo ja kun kuvittelen perheeni tulevaisuutta ni en näe kahta poikalasta vierelläni. katsotaan pitävätkö noitakykyni kutinsa ;)

ihanaa aurinkoista päivää kaikille!

jedvenna ja purri 17+3
 
Heipä hei,pitkästä aikaa! Tuo kerho ja FB vie kyllä niin paljon etten tänne oo kerenny rustata...harvemmin myös kerhon puolelle!
Kuulumisia tulin kattelemaan ja kertoilemaan omia kuulumisia!

Liikkeistä ootte keskustellu,nyt kun viikkoja yli 20 niin ovat alkaneet vahvistumaan ja tunnen jo todella selkeästi jopa mahan päältä! Ihana tunne :heart:.

Tänään oli rakenneultra ja kaikki oli vauvalla hyvin,painoa oli 410g arviolta ja vastasi täysin viikkoja! Istukka sijaitsee edessä,tarpeeksi korkealla joten siitäkään ei huolta! Loistava fiilis :)!

Nyt päiväkahvin kimppuun!

Hyviä vointeja masukit :heart:!

Emmuli ja Pieni 21+0 :heart:
 
Moikka,

Olen uusi tällä palstalla. Mamis80/32/toinen ja kolmas/NKL.

Odotan kaksosia viikolla 19+1 ja jännittävä rakenneultra on edessä ens viikolla. Helpottavaa kuulla, että muillakin on hysteerisiä ajatuksia ja kamalia unia. Minä olen, etenkin öisin kun en saa nukuttua, kovin varma, että vauvoilla ei ole kaikki kunnossa. Mihinkään selviin oireisiin nämä ajatukset eivät perustu mutta pelkohan ei olekaan mitenkään rationaalista. Jos voisin, kävisin mielelläni vaikka päivittäin ultrassa katsomassa vauvoja. Liikkeitä en ole vielä tuntenut, sekin huolestuttaa vaikka olen ymmärtänyt ettei ne vielä välttämättä tunnu.

Pieni valivali vaivoista: Nivusiin sattuu aivan jumalattomasti varsinkin maatessa ja jalkoja kramppaa jatkuvasti. Missään asennossa ei ole hyvä nukkua, koska joko nivusin tai mahaan sattuu. Tiedän, että häiritsen miehen yöunia ähinällä ja pyörimisellä mutta onneksi hän on toistaiseksi suhtautunut niihin ihan sympaattisesti. Oletteko muut huomanneet, että toinen puoli mahasta olisi kova ja toinen ikäänkuin tyhjä? Ja missähän kohtaa se vauva mahtaa näillä puolivälin viikolla jo olla? Navan ylä- vai alapuolla?

Sitten vaivojen helpotusrapo: Tukivyö on minullakin ollut rv17 eteenpäin selkävaivoja helpottamassa ja se on toiminut tosi hyvin. Hb laski 109:n ja obsidan+ c-porejuoma aamuisin tuntuvat auttavan. Ainakin hulluin väsymys on poistunut.

Kaikille odottajille hyviä vointeja, toivottaa Mamis!
 
Mamis80 tervetuloa! :D

Unet muuttuvat minullakin odotusaikana välillä melkoiseksi mielikuvituksen ilotulitukseksi. Varsinkin loppuraskauden aikana on kyllä ollut aiemmin niin omituisia unia, että aamulla on ihan hirvittänyt. Onneksi ne ovat kuitenkin vain unia.

Masu on tullut esiin viikko sitten. Kasvuvauhti on ollut sen jälkeen hurja, vaikkei maha nyt vielä aivan mahdoton olekaan. Levinneen ja turvonneen olemuksen tilalla on vauvamasu, joka on kyllä paljon mukavampi vaihtoehto tässä tilassa. Vaatekaappi tyhjeni oikein urakalla muodonmuutoksesta johtuen. Kaikki muut paitsi odotushousut sai laittaa varastoon ja paidoissakin kävi sellainen kato, että on varmaan "pakko" vähän shoppailla. ;) Jospa huuto.netin kautta löytyisi jotain kivaa. Ihan uutena ei viitsisi ostaa juurikaan kun veikkaan tämän jäävän viimeiseksi odotukseksi. Vähän kyllä houkuttelisi ostaa joku kiva mekko jo alkukesää ajatellen ihan uutena... Täytyy varoa, ettei lähde mopo käsistä. :whistle:

Tsemppiä selkävaivaisille! Tiedän loppuraskauden olevan tälläkin kerralla vaikea oman rangan kannalta. Yliliikkuvuus on niin suuri, että aika invalidiksi taidan päätyä, mutta kun sen tietää jo etukäteen, osaa suhtautua asiaan rauhallisesti. Sitten kun synnytys on ohi, alkaa keho kestää taas toisella tavalla. Painonnousun kanssa yritän pysyä tarkkana, mutta vaikka nytkään ei ole tullut kuin reipas kilo lisää painoa, tulevina viikkoina kertyy kilo poikineen. Uudet kymmenluvut paukkuvat vielä aivan taatusti. Toivon kuitenkin pääseväni tällä kertaa max. 10kg nousulla. Nyt lähtöpaino oli enemmän kuin kuopuksen odotuksen alussa ja silloin tuli 12,5kg eli ihan sopivasti vauvaa ajatellen. Selkä tosin oli toista mieltä... Esikoisen odotuksen alussa olin sellainen kuivan kesän orava, että 22kg tuli kyllä ihan syystäkin.:rolleyes:

Täytyy ruveta vähitellen haalimaan maailmalta lainassa olleita vauvan tarvikkeita kotiin päin. Kantoliinan kunto vähän mietityttää, toivottavasti on selvinnyt kovasta käytöstä lainapaikassakin. Se on ollut kyllä aivan korvaamattoman hyvä kapistus vauvan kanssa jo aivan alkumetreiltä lähtien. Onneksi liinavalinta osui kerrasta oikeaan.

Mukavaa viikonloppua toivotellen
Äidin onni 20+2
 
Mies kuuntelee ja tunnustelee mahaa oikeestaan joka päivä ja on vähän pettynyt kun ei liikkeitä vielä tunnu käteen asti. Tulee myöskin mukaan torstaina ultraan.

Selkä vaivaa täälläkin on enemmän ja vähemmän, hieronnassa käyn noin kerran kuussa niin pysyy paremmin kunnossa. Tukivyö on myöskin ollut käytössä jo kohta kuukauden verran, ei selkä tykkää hyvää seisomisesta kun painoakin on tullut lisää.

Liikkeitä on tuntunut nyt parinä päivänä päivälläkin jos on ollut aikaa rauhoittua, aikaisemmin vain illalla nukkumaan käydessä.

Enon hautajaiset oli viikonloppuna, mutta meiltä kiellettiin osallistumasta. Oltiin siskojen kanssa tosi pettyneitä asiasta, liekö syynä ollut se että ei olla oltu yhteyksissä viime vuosina hirveämmin. Lapsena kyläiltiin viikoittain puolin ja toisin,niin olisi ollut mukava saattaa eno viimeiselle matkalleen.

Lumikki & pöökö 20+0 poks
 
Hei!

Ultra kuulumisia: Siellä ne vaavit huiteli ja poikia ne nyt on sitten kumpainenkin. Eli oma olo pojista piti paikkaansa :heart:. Painoarviot oli kummallakin 440 g, eli saman kokoisia jätkiä! Muutenkin oli kaikki hienosti ja seuraava ultra 15.3 Kys:llä. Helpotus oli taas suuri kun kerkesin jännittää. Kiva kuulla etten ole tämän panikoimisen kanssa yksin....

Ennanniina Täällä kanssa kauhisteltu tuota vatsan kasvua. Painoa oli tullut lähdöstä 8 kg ja kovasti mulle tuosta sanoivat :(. Pitää nyt sitten yrittää tarkkailla syömisiä enemmän ja liikkua jaksamisen mukaan enemmän. Puhuivat jo, että rv 37-38 käynnistellään JOS eivät tule jo ennen sitä. Elikkäs viimeistään juhannuksena meillä on vaavit jo kainalossa, jos kaikki menee hyvin. JÄNNITTÄÄÄÄÄÄÄ...

Tervetuloa uusille!

Nicci ja poitsut 21+5
 
Viimeksi muokattu:
Ihana kuulla etta masut alkaa kasvamaan ja liikkeet tuntumaan! :flower:

Taalla kaytiin rakenneultrassa ja hyvn meni, mutta vauvalla on jotain kystia aivoissa, mitka kuulemma on harmittomia ja haviavat ajan myota. Muuten kaikki oli normaalia! Sukupuolta ei otettu selville, etta yllatyksena tulee sitten :heart:
Laskettuaika saattaa muuttua viikkoa aikasemmaksi. Ultrateknikko oli sita mielta etta viikko pidemmalla ollaan, katsotaan mita laakari sanoo ensi viikolla :)

Alaselka vaivaa taallakin, iskias hermo paukkuu ja nyt on alkannu jo selkaa ihan sarkemaankin. Pomolta ei heru paljoo empatiaa taikka taukoja (meilla siis ei merkata taukoja vaan haukataan jotain jos keretaan), joten taytyy kait laakarille marista etta kevyempii hommii tai saikulle tassa joutais. Seisominen kay selkaan ja jalkoihin liiikaa, nimim. suonikohjuja jo nyt nilkoissa :headwall:

Tulipa nopea kirjoitus, palailen myohemmin...taytyy saada asunto kuntoon kun on myynnissa ja esittely tanaan :)
 
Heipsan!
Täälläkin rakenneultra takana ja kaikki vauvalla hyvin :heart: reiden mitta oli pienempi jota seurataan tulevaisuudessa mutta hentoinen Poika muutenkin joten voi olla vain pienempi kasvuinen syntyessä,kuten sisaruksensakkin :) Rakenneultran jälkeen tilanne muuttui sekavaksi pojan pulkkamäki haaverin aiheuttaman paniikin vuoksi joten ei ehditty juhlia sukupuolta mitenkään mutta pääasia että pojat kunnossa kumpainenkin :wave:

Mä alan jo hukkuun noihin pikkuisiin vaatteisiin :LOL: LA:han vielä pitkä aika joten tulee ostettua varmasti lisääkin! Pinnis on jo paikallaan samoin turvakaukalot,rattaat jne löytyy jo..
Liikkeet tuntuu päivittäin tuntuvasti ja raskauden vaivat taitaa rajoittua pelkästään pissimis tiheyteen ja selkä- ja jalkasärkyihin kauan seistessä. +närästys,mielialan vaihtelu ym pikkuviat :D Diabeteshoitajalle on aika keskiviikkona RD:n vuoksi.
Mutta IHANAA IHANAAA kevät tulloo ja mä niin rakastan sitä! Menee aikakin varmaan nopeeta ja esikoisen 12v-synttäreillä ollaan jo kolmenkympin yli =)


*piuu&poju 20+5* (masukki/kippura muutti taas nimeään RU:n jälkeen )
 
Pitkästä aikaa pitää taas tännekkin jotain rustata. Tuo facebook vie niin mukanaan. Lueskelen kyllä silti teidän juttuja päivittäin.

Paljon onnea kaikille jotka ootte hyvii ultrakuulumisia saaneet :) Kyll itelläkin muuttu jotenkin raakaus paljo todellisemmaks kun sai tietää, että masus asuu poika <3

Miehen suhtautumisesta tääl oli myös puhetta. Mun mies ainakin ihan innoissaan pitelee kättä mun mahan pääl ja muutenkin välil jotain pojulle juttelee. Odottaa jo varmasti innoissaan,että saisi sen jo syliin :)

Viime viikol tehtiin muutamia hankintoja pikkuselle. Gracon telakallin turvakaukalo, Teutonian Spirit S3 yhdistelmävaunut ja iso pussillinen käytettyjä vauvan vaatteita. Pinnasänkyy oon myös kovasti koittanu käytettynä löytää :)

Mandarii ja Erkki-Paavali 22+0 poks poks
 
Ihania ultrakuulumisia!

Koita Nicci jaksaa masusi kanssa, pystytkö kuitenkin liikkumaan normaalisti vai onko jo paljon kipuja? Tuntuuko että sulle on tullut turhia kiloja omasta mielestä?

Tanni ja ylläripoju 20+3 (niille jotka ei vielä tiennyt =) )
 
Moi moi tännekkin!
Kopioin osan monikkopuolelta, niin pysyn tässäkin ketjussa mukana.

Rakenne-uä takana ja kaikki hyvin! Huh huh! A vauva vastasi mitoilla 349g 20+2 ja B vauva 336g 20+1. Suht tasaisesti on siis kasvu mennyt, päivän heitto vaan.

Kohdunsuu oli pehmentynyt,tai se lääkäri laittoi rastin puoleen väliin kiinteää ja pehmeää. Pituus oli sentin enemmän(?) kuin edellisessä tarkastuksessa. Eli ei kuulema hätää ja vielä tohtii sen puolesta töissä käydä. Olen nyt taas sen 2 vkoa töissä ja sitten katsotaan tilanne uudelleen. Luultavasti sitten jään loppuajaksi pois töistä tai viimeistään maaliskuun lopussa.

Pieni ylläri siellä kyllä tuli kun pojat olikin tyttöjä!

Nicci, mä olen vielä painon suhteen 2kg miinuksilla lähtöpainoon verrattuna. Lähti niin rajusti painoa pois siinä alkuraskaudessa : / Nyt tuntuu, että kaiken minkä mä syön niin vauvat kuluttaa! Ja vitsit kun mun tekee mieli edelleenkin vaan salaatteja ja wokkivihanneksia, hedelmiä ym liian kevyttä sapuskaa...

Enna ja tytöt 20+1
 
Ihania ultrakuulumisia täällä! mun rakenneultraan on aikaa vielä 1,5 vkoa!! miten tää aika meniki näin nopeesti :O

alkaakos vauvamasu olemaan jo tiellä? pystyttekö vielä nukkumaan mahallaan? :) mulla vauvamasu on kamalan pieni (omasta mielestäni) enkä vielä koe sen olevan niin pahasti tiellä. mahallaan pystyn nukkumaan sillai vinosti, en täysin mahan päällä voi nukkua.

äitiysavustushakemus tulis seuraavas neuvolas eli 2vkon päästä. muistaako kukaan, et kauan siinä menee et se avustus tulee kun hakemus on jätetty? pakkaus/rahat siis.

jedvenna ja purri 18+0 POKS
 
Jedvenna, oletko varma, että saat sen todistuksen äitiysavustukseen jo ensi neuvolassa? Jos silloin on vasta viikkoja 20...?! Kun eikös siihen vaadita, että raskaus on kestänyt vähintään 154 päivää eli viikkoina 22. Itse nimittäin jännään, että minkä mukaan neuvolassa lasketaan tuo, koska itselläni on neuvola viikolla 21+6 (jos laskettuna aikana pidetään sitä 6.7.), mutta neuvolassa ovat merkanneet LA:n 4.7. eli silloin olisi 22+1. Eli jännään, että mahdanko perjantaina saada lapun kouraani vai joutuuko vielä odottamaan sitä. Mitenköhän tarkkoja ne ovat näissä päivissä?!
Tuo kuinka nopeasti avustuksen saa, niin taitaa olla kiinni ruuhkasta eli miten nopeasti pääsevät sen käsittelemään. Voi saada parin viikon päästä, mutta voi joutua odottamaan kuukaudenkin tms.

Mulla maha ponnahti esiin ihan yhtäkkiä ja on nyt ihan valtava (ainakin omasta mielestäni). Ottaa kyllä jo vastaan, kun sukkia yrittää tavallisesti laittaa. Mulla tuo raskausmaha alkaa tosi alhaalta ja on ihan tuossa edessä. Ei siis takaa näy lainkaan, mutta sivuprofiili on melkoinen. :D Millanenhan keissi tuosta vielä tuleekaan?! Jännityksellä odotan sitä neuvolan SF-mittausta...

Liina 21+3
 
Hei kaikille!

Mulla on viikot menneet niin nopsaan, etten ole koko helmikuun pinoon ehtinyt kuulumisia kirjoitella, joten täytyy äkkiä ennen kuin vaihtuu taas kuukausi:)

Minulla on vointi muuten tosi hyvä ja energinen, mutta supistuksista olen vähän huolissani. Tiedän kyllä että harjoitussupistukset on ihan normaaleita, mutta en muista aiemmista että olisivat olleet näin napakoita ja muutenkin usein tulevia... viime yönä heräsin kun oikein kipeitä supistuksia tuli. Ajattelin nyt kuitenkin soitella tänään neuvolan tädille ja kysellä, niin ei tartte ainakaan yksin huolehtia. Sokeriarvot ovat edelleen olleet hyviä, ja olenkin vähän pitänyt mittailuistakin taukoa ja aloittelen taas tällä viikolla tarkemman seurannan.

Vauvantarvikkeita on tullut hankittua jo ihan reilusti:) Pinnasänky ostettiin käytettynä, kun löydettiin meidän vaatimuksiin sopiva tosi edullisesti. Vaunut ostin uutena myös, koska sain niin edullisesti tarjouksesta juuri sellaiset kun halusinkin. Edellisillä lapsilla vaunut olleet vähän sitä sun tätä enkä ole niihin täysin tyytyväinen ollut, niin että nyt sitten halusin juuri sellaisilla ominaisuuksilla, mitä edellisten kanssa jäin kaipaamaan. Lisäksi olen neulonut jo kolmet pikkuiset villahousut, neljännet puikoilla, ostellut kestovaippoja sekä kankaita, ja odottelen että äitiysloman alettua saa sitten alkaa ompeluhommiin!

Stressistä, jollain muullakin oli??? Mulla itselläni myös nyt tuntuu, että työ ja opiskelu on vähän liian stressaavaa. Olen sitäkin miettinyt että jättäisin opintojen lopetuksen suosiolla äitiysloman jälkeen, mutta toisaalta luonto ei oikein antaisi periksi luovuttaa, kun on niin vähän jäljellä(opiskelen työn ohella ja paperit käteen saatuani saan vakkarisopimuksen, joten aika tärkeä juttu on). Esikoisen odotusaika osui myös viimeiseen opiskeluvuoteen, ja olin silloinkin niin stressaantunut että äitiyslomallakin vielä näin öisin unia että on sitä ja tätä suorittamatta ja se tentti tekemättä. Sellaista en haluaisi nyt:) Muutenkin työmotivaatio on aika alhainen, haluisin vaan olla lasten kanssa ja laittaa kotia:) Pesimisvietti hurjana!

Suurin osa on varmaan jo rakenneultrassa käynyt? Meillä se on vasta kuukauden päästä rv 24+. Eli saadaan vielä hetki odotella ja arvuutella. Tosin tiedän, että mulla maaliskuu tulee menemään liian nopsaan muutenkin, kun on niin paljon hommia hoidettavana. Huhtikuun loppuun mennessä pitäisi kiireen hellittää, ihanaa!

Mukavia aurinkoisia kevättalven päiviä kaikille, ihanaa kun on niin valoisaa jo!

Äitikissa ja Milli, 20+2
 
Liina: kysyin viime neuvolassa tota todistusasiaa ja terkka sanoi että seuraavalla neuvolakäynnillä saan sen. mun neuvolakäynti on 15.3. ja mulla viikkoja olis sillon 20+3. selitti jotakin ruuhkaisista neuvola-ajoista niin näin varmistamme sen, et saan todistuksen tjtn. en muista enää mitä hän mulle selitti siitä :D
 
  • Tykkää
Reactions: Liina78
Heissan!
Täällä on yksi odottava äiti lisää juokkoon.. LA on 28.7, KOKS:siin mennään synnyttämään, ikää on 22-vuotta ja odotan esikoistani :heart:

Raskaus on tähän asti edennyt todella hyvin, ei oo oikeestaan aikasemmin ollu muita oireita kuin väsymystä.. Viimisen parin viikon aikana on alaselkä ruvennu kiusaamaan, seistessä vihloo ja välillä ylös nouseminen on kivuliasta, jos joku osais neuvoa auttaisko tähän venyttely, hieronta tai joku tukivyö!?: / Voiskohan nää selkä ongelmat liittyä mahan kasvuu? Mulla nimittäin vasta viime viikolla on maha pullahtanu esii.. Tuli kyllä niin mahtavan hyvä fiilis ku tajus että maha on kasvanu, nyt oikeesti tajuaa että on raskaana:D

Vähän oon ruvennu jo miettimään sitä äitiysloman alotusta kun pitää niin hyvissä ajoin työnantajalle ilmottaa.. Työskentelen siivoojana, siivoan lähinnä kerrostalojen rappukäytäviä ja muita yleisiätiloja(saunat, pyykkituvat ym.)..Vaikuttaa siltä että työn tehtäviäni ei pysty muuttamaan niin herää kysymys et kuinkahan kauan jaksan töitä tehdä jos tämä selkäkin reistailee nyt jo..!? : / Tietysti olisi hienoa jos voisi olla töissä niin pitkää kuin mahdollista mutta tässä tilanteessa en ajattele pelkästään itseäni.. Kelan laskurin mukaan äitiysloman voin aloittaan aikaisintaan toukokuun lopussa, millä perusteella pääse sille erityisäitiyslomalle??

Kevät lähestyy jo, mahtavaa.. Kohta ollaan jo maaliskuussa, parin viikon päästä meillä on rakenneultra.. Saadaan tietää kumpi tulee.. Mies toivoo tyttöä mutta minä olen ihan varma että poika on tulossa =)

DeeDee ja Silakka 18+1:heart:
 

Yhteistyössä