Heinäkuun hellemasut 2013 * Helmikuussa *

DeeDee: luin että teet siivoushommia, joudutko työssäsi käyttämään voimakkaita "myrkkyjä" ja puhdistusaineita? oon kuullu että tekis huonoo sikiölle, sama on parturi-kampaajan duunissa ne kemikaalit, hiusvärit yms ei oo hyväks vauvalle. mä en sit tiiä mikä on faktatietoo mut mä ite jäin työttömäks viime joulukuussa ja oon koittanu hakee väliaikast duunii vähäks aikaa ees ja oon kokonaan sivuuttanu siivoustyöt koska oon kuvitellu ettei raskaana olevan kannata niiden myrkkyjen kaa läträtä. voi olla et mul on iha harha kuvitelmiaki :) aattelin kysyy et ootko ite kuullu mitään vastaavaa? tai te muut mamit? sinänsä ku järjel mietimme niin eihän me omassa kodissakaan voitas siivoilla millään muulla ku vedellä :D

facebook- ryhmä: MUA KIINNOSTAISI HOIIII MITEN PÄÄSISIN? :) mulla päivisin hurjan tylsää ja juttuseura olis kiva saada päivieni iloksi kun mies töissä ja esikoinen hoidossa. tämä palsta hiljentynyt sen verran ja oon kattonu miten moni on sinne fb-ryhmään siirtyny niin josko sit minäki!

ihastelin sittereitä ja puuhamattoja netistä tänään. löysin suosikkini sieltä ja näytin äidilleni niitä. minun täti on luvannut puuhamaton ostaa ja ihastuin muumi- puuhamattoon :heart: sittereistä se baby björnin on aivan upee ja kälyllä sellainen vauvallaan käytössä ja todella hyvä! voisin suositella kaikille! haluun iteki semmosen mustan värisenä :) maksaa uutena melkei huntin! hui. katotaa jos sukulaiset sponssii :) sit olis vaunuihin seisomalaudan hankinta myöskin edessä. siinä olis nää "isoimmat"/kalleimmat hankinnat jäljellä enää. sit on vaan vauvan vaatteita, tutteja, tuttipulloja, unirätit yms. otan äitiysavustuksesta sen rahan ni niillä ostan nuo pikkutilpehöörit. ihanaa en jaksa odottaa et pääsen hypistelee ja ostelee kaikkee!

mites teillä muilla nuo sitterit ja puuhamatot? millasii teillä on jo tai aiotte hankkia?
mulla on kauhee pesänrakennusvietti alkanu... järkky sisustusvimma iskeny. haluaisin maalata meiä makkarin seinän ja sisustaa tekstiileillä mustavalkoiseksi. oon jo suunnitellu et kesällä ennen synnytystä maalaisin hoitopöydän jalat mustiks ja pinnasängyn mustaksi. haluan makkarista elegantin mustavalkoisen :p isäntä rupes mussuttaa maaliin menevästä rahasta ettei olis varaa nyt hakee semmosii. tylsimys! voihan sen seinän maalata myöhemminkin eikä just nyt täl sekunnil. jos alotan noil tekstiileil ja sit ku rahaa tulee taas sillee ylimääräsesti ni sit maalauspuuhiin. täs on kuitenki 5 kuukautta aikaa ennen vauvan tuloa sisustella se huone :)

jedvenna ja purri 18+0
 
Mukavia ultrakuulumisia! Ja sukupuolenkin on moni saanut selville! Onnittelut! :)
Ensiviikolla mekin päästään kurkkaamaan tuota mahassa mullaavaa pikkuista. Isommat lapset kyselevät jatkuvasti montako senttiä pitkä vauva on, koska nukkuu, halailevat vatsaa, kuuntelevat masua, kokeilevat liikkeitä jne. Raksamitta on kovassa käytössä kun siitä tutkitaan pituutta ja tietysti sen kanssa täytyy sitten kulkea pitkin asuntoa vertaamassa mitkä lelut ja esineet ovat pienempiä tai isompia kuin vauva juuri nyt. :heart:

Sitterit ja puuhamatot jää ostamatta ja vanhoista on onneksi päästy jo eroon. Esikoisella oli ja ne todettiin totaaliturhiksi kapistuksiksi tässä taloudessa. Veivät vain turhaan tilaa. Kuopus ei ole ollut ollenkaan sitterissä ja puuhamaton virkaa on toimittaneet lelut + joka taloudesta löytyvät vauvaturvalliset esineet mukavan viltin päällä. Kummallakin lapsella on ollut refluksityyppistä vaivaa, joten pystyasento tai sitten vatsallaan oleminen ovat olleet ne mieluisimmat asennot. Siksikin kantoliina ja myöhemmin kantoreppu (ei rintareppu...) ovat olleet pelastus arjessa.

Kelan paperit ovat päässeet unohtumaan kokonaan. Uskomatonta, että asia on nyt jo ajankohtainen! Esikoista odottaessa tuntui kestävän ikuisuuden ennen kuin tämä hetki oli käsillä ja nyt en itseasiassa ole edes miettinyt mitä äitiyspakkauksen kanssa tekisi ja äitiysloman aloittamisen ajankohdallekin pitäisi uhrata varmaan ajatuksia. Hupsis! :whistle:

Äitikissa minun sormeni syyhyävät myös kestoja kohti. Varastossa on ihania villapöksyjä, jotka tekisi mieli kaivella jo esiin, tarkistaa onko lanoliinin tarvetta, imuja voisi tehdä uusia (kangasta on ihan "sattumalta" varastossa), pöksyjäkin ehkä muutamat... ;) Ehkä maltan vielä hetken. Olisi mukava tietää kumpi tuo pikkuinen oikein on, voisi tulla lisää hyviä tekosyitä sukeltaa kestojen maailmaan jos sattuu olemaan poika. Ja tietysti sitten olisi aivan pakko tonkia kaikki vauvanvaatevarastot läpi ja katsoa onko siellä mitään neutraalia, vai pelkkää vaaleanpunaista... :D

Äidin onni 20+6
 
Hoi!

tanni_84 En osaa oikein sanoa syönkö enemmän. Mulla vaan tuntuu olevan miltein kokoajan nälkä, varsinkin näin iltaisin. Täytyy alkaa syömään hedelmiä leivän ja muun sijaan. Liikun jonkin verran, eli 3 krt/pv 20-45 min lenkki koiran kanssa ja n. 3 krt/vko pyrin käymään salilla venyttelyä ja pientä lihaskuntoharjoittelua jaksamisen mukaan. Silti painoa vain on.

Ennanniina Niin, en muistanutkaan sitä sinun rankkaa alkua. Noh onneksi nyt kuitenkin on jo nousussa paino. Nuohan on toki terveellisiä, mutta uskon kyllä että mietityttää, että on ko riittävää. Miten sinulla on tuon hb:n laita? Onko se kestänyt hyvänä rajusta alusta huolimatta?

Liikkeitä tuntuu koko ajan... ihanaa!!

Nicci ja jäbät 22+0
 
Nicci, en ollut noista Bumblerideista kuullutkaan ennen, mutta tosi näppärän näköiset oli kun kävin Baby Stylen sivuilla kurkkaamassa.

Mua harmittaa hirveästi tässä vaunuasiassa kun olen esikoisen vaunuja säästellyt kohta 6 vuotta ja nyt niillä ei teekään mitään! :D Nuo esikoisen vaunut on emmaljungat ja tykkäsin niistä hirveästi. Kiva saada vinkkiä muistakin merkeistä!

Oli tuo rakenne-ultra kyllä hieno kokemus. Jotenkin se toi luottamusta tähän raskauteen. Tohtii jo ajatella tarvikehankintoja (vaikka ei vielä hankkia kuitenkaan) :)

Hb minulla oli tänä aamuna suoniverinäytteestä mitattuna 110, vaikka syön rautaa kahdestakin purkista... Samalla katsottiin myös kilpparit tuon sydämen tykytyksen ja väsymyksen takia, mutta ne oli onneksi kunnossa.

(Hei noista vaunuista puhuttiinkin toisessa ketjussa, sori kun nyt sotkin tähän!)

Enna ja tytöt 20+2
 
Viimeksi muokattu:
Sitterit ja puuhamatot... meillä on ollut molemmat, puuhamatto tosin lahjaksi saatiin. Meillä sitteri on kyllä ollut tosi tarpeellinen, esimerkiksi siinä on saanut vauvan turvallisesti esim. suihkuun ja vessaan mukaan, ruoanlaiton ja perheen ruokailun ajaksi keittiöön mukaan, pyykkien ripustamisen ajaksi jne... lisäksi kun vauva on alkanut syödä kiinteitä mutta vielä liian pieni syöttötuoliin, niin on helppo syöttää sitterissä. Meillä on kyllä ollut ihan perus sitteri ilman hienouksia:) Ollaan silti pidetty tottakai ihan lattiallakin paljon, sitteri ei ole mikään pääasiallinen oleilutila:) Puuhamatto taas on ollut lähinnä kivana köllöttelypesänä, jonne vauva myös välillä nukahti. Mutta ei niin tarpeen, että nyt tälle tulokkaalle ostaisin... sitterin aion kyllä hankkia jälleen.

Kantoliinaa suosittelen minäkin kaikille, jotka sitä eivät vielä ole kokeilleet:) Meillä se oli varsinkin kakkosella aivan ehdoton, kun piti samalla touhuta 1-vuotiaan kanssa. Sain pidettyä vauvan koko ajan lähellä, mutta käsiä riitti silti esikoisellekin. Toki esikoinenkin aikanaan jo liinassa viihtyi, ja nyt varmaankin tullaan käyttämään myös paljon, kun isot lapset tykkää käydä metsäretkillä, eikä sinne tietty millään rattailla voi lähteä.

Hei kenellekäs pitikään viestiä laittaa tuosta fb-ryhmästä? Voisin minäkin liittyä jo:)
 
Ennanniina Juu uskon kyllä että harmittaa kun ei ns. vanhat vaunut enää käykään, mutta jospa saisit ne eteenpäin menemään. Mitä rautavalmisteita käytät? Itse olen ottanut obsidan++ 1 tbl./pv, mutta vatsa ei kestä tätä. Nyt sitten menee raskausvitamiini sekä liuoksena luontaistuotekaupasta Floridax 20 ml/pv suositus (sisko käytti omissa raskauksissaan tätä). Perjantaina ois neuvola jossa sitten nähdään mikä on taas tilanne, mutta iltapäivisin jo väsymys on kova. Tosin tähän vaikuttaa sekin, että pari aika villiä yötä massussa ollut :D

Nicci+jäbät 22+1
 
Hei tuli tuosta Äitikissan mainitsemasta kantoliinasta mieleen. Olisin esikoisen vauva-aikana halunnut käyttää sitä mutten millään tajunnu ja osannu laittaa sitä niinkuin piti. haluisin todella kovasti tämän toisen lapsen kohalla päästä käyttämään sitä. löysin joltaki nettisivulta semmosen kantoliinan joka muistutti rintareppua mut siin ei ollu niitä "jalkareikiä" eli oli kuitenkin kantoliina mut ns. valmis käyttöön. kertokaa jotakin kokemuksia kantoliinoista ja miten ne sit taitellaa ja väännellää ja mistä niitä saa ja onko kalliita. haluan siis tietää kaiken :D
 
  • Tykkää
Reactions: Äitikissa
Nicci, kysyit niistä rautalisistä. Mulla on tuo raskausmonivitamiini, missä rautaa ja lisänä vielä Maltofertipat. Esikoisen aikaan Maltofer toimi hyvin ja nosti hb:ta, mutta nyt ei sitten ilmeisesti toimikaan.

Mun tulee koko ajan verrattua tätä raskautta yksösraskauteen...ei kannattais :D Mikään ei mee samalla kaavalla.

Mihin muuten muut kaksosodottajat ovat kadonneet? Suolainen ja Moonflower(?) Kirjoittelevatko privaatin puolella?
 
Viimeksi muokattu:
Jedvenna, käy katsomassa Kantoliinakanavan kotisivut! Sieltä itse ainaki sain paljon tietoa, siellä on ohjeet sidontoihin ja esittelyjä eri kantovälineistä:)

Mulla on ollut käytössä pikkuvauvalla trikoinen pitkä liina, sekä rengasliina. Isommalla sitten neliöliina, joka on vähän niinkuin kantoreppu mutta ilman solkia. Jonkun verran käytin myös kudottua liinaa, mutta aika vähän. Muutamia kantoreppuja kokeilin, mutten löytänyt tarpeeksi istuvaa, toki nyttemmin on tullut markkinoille niitäkin useita uusia, joita voisi tietty kokeilla:) Tykkäsin sellaista 1-2-vuotiasta kantaa selässä.
 
Meillä oli tänään rakenneultra :heart:

Pikkuinen voi oikein hyvin minun järjettömän kivualiaista supistuksistani huolimatta,
oli vain vähän vaisu vaikka aiemmin on ollut kovin liikkuvainen ja tämän kätilö laittoikin sitten noiden supisteluiden piikkiin.
Minä raukka en edes suppareiksi tajunnut vaikka oli kyllä aavistus, kun ei mulla aiemmassa raskaudessa ollut mitään moisia oireiluita.
Tänään kätilön kanssa juttelin ja hän ne vahvisti melko napakoiksi supistuksiksi,
jotka aiheutuvat rasituksesta töissä (työntelen isokokoista pyörätuolipotilasta... ) ja kehoittikin hölläämään töissä tai hakemaan sairasloman jos ei ole mahdollista saada kevennystä työtehtäviin.

Oli ihana seurata pikkuista kuvaruudulta, siellä hän rapsutteli varpaillaan otsaansa ja oli hyvin kippuraisessa asennossa. Kaikki tarvittava kuitenkin saatiin ruudulle näkymään :) ..ja vähän tavallaan tarpeetonkin, saimme tietää odottavamme tyttöä :heart:


Huomisen puolesta pokspoks 20+0

Dada & Nasu-neiti
 
Viimeksi muokattu:
Heippa! Tänään oli meilläkin rakenneultra, ja poikahan siellä porskutteli :heart: Oli kova liikkumaan, mutta sitten kun piti jotain tiettyä mittaa saada niin jäi johonkin ihme asentoon että piti oikein tökkiä liikkeelle :) Kaikki oli ultrassa hyvin, onkin tosi huojentunut olo. Painoa kaverilla oli 350g. Nyt sitten vaan hankintoja tekemään, mitään ei oikeastaan olekaan hommattu.

Taksu 19+6, huomenna puolivälipoks =)
 
Tervetuloa uusille :wave: Lista päivitetty.. toivottavasti en unohtanut ketään tai mitään.. :D

Mamis80 mikähän sun la on, et sitä maininnut viestissäsi.. :) laitetaan sut sitten oikeen päivän kohdalle.. :)

ensi viikolla olisi jo kela-neuvola.. :) se on jo 21+6 kun ei sopinut muut ajat meille, mutta terkkari varmaan päivää ne paperit senraavan päivän mukaan, niin teki esikoisenkin aikaan, kun oli "etuajassa" toi neuvolakäynti..

Liikuntaa vieläkin tulee lähes päivittäin lenkkeiltyä, mutta liitoskivut on alkanut vaivaamaan, joten saa nähdä kauan sitä vielä jaksaa.. :/

rakenneultra oli maanantaina. Pullalla kaikki hyvin :heart: Oli niin vilkas tapaus, että välillä jouduttiin pitää taukoa, että vähän rauhottuisi.. :) Sukupuolikin selvisi, mutta en sitä täällä halua paljastaa, kun kuitenkin joku mun tuttu, kuten sisko (terkkuja vaan :wave: ) käy mua täällä stalkkaamassa.. Maanantaina oli siis viikkoja 20+5 ja Pulla vastasi hyvin viikkoja, kuitenkin kuulema osa mitoista vastasi viikkoja 21+4.. :O kätilön mukaan hyvän kokoinen tyyppi siellä köllöttää. Istukka on takana, kuten oon ite jo ajatellutkin, kun liikkeet tuntuu niin paljon selkeämmin kuin esikoisesta. :) tossa vielä kuva pullasta.. :)

[URL=http://aijaa.com/FdoCIq][/URL]

Tuun huomenna tekee uuden pinon, nyt ei enää jaksa.. :)
 

Yhteistyössä