Heinäkuun hellemasut 2013 * Huhtikuussa *

Nannamamma et missään tapauksessa suostu siihen ettei sua ja tilannetta tutkita. Se kuuluu sun oikeuksiin ja vaadit ajan järjestämistä mistä tahansa. Olen tätä mieltä. Ei ne voi sua tossa tilanteessa etenkään ohittaa. Se on niiden ongelma jos heidän takia peruuntuu ajat. Siis todella ärsyttävää.

Neuvolassa käyty tänään. Kaikki oli muuten hyvin, mutta hb oli laskenut taas vaikka olen ottanut liuosta tuplana 107 -> 104. Verikokeissa sit piipahin, et saatas todellinen arvo sieltä. Huomenna sit mietitään mitä tehdään sen kanssa. Ja mä en ala, painoa oli taas tullut sen 3 kg lisää. Kuulen taas maanantaina kunniani kys:llä. Mä pyysin terkkarilta ravintooppaita ja sainkin sen raskausajan diapeteksen päivän ruokailuohjeet. Aion siis noudattaa sitä. Huomasinpa vain, etten edes tähän asti ole syönyt niinkään paljoa kun siinä käsketään ja silti vain paino nousee :'(

Nicci ja jäbät 28+2
 
Se mun terkkari soitti mulle tossa neljän aikaan, että oli saanut mulle lääkäriajan naapuri neuvolaan ens maanataiksi.. :)

Nicci Mulla on sama, syön kuin terveellisesti tahansa, niin painoa vaan tulee ja siis olen huomattavasti pienentänyt ruoka-annoksiakin.. Sama oli esikoisesta.. Paino vaan nousi vaikka mitä teki :/ Mulla tuppaa nimittäin kertyy nestettä ja turvotusta, ei auta liikunta eikä suolaton ruoka.. ne tekee tota painoa ihan kiitettävästi lisää.. Positiivista tietty on se, että ne kilot tippuu tosi nopeesti synnytyksen jälkeen, jos ne on vaan turvotusta.. :)
 
Heipä hei,piiiiitkästä aikaa :ashamed:!

Nicci elä turhaa huolestu tuosta painon noususta,tulee mitä tulee =). Lähinnä siis tarkotan sitä et sie kuitenki syöt varmasti terveelliseti ym etkä kerrytä sitä painoa makeisilla ja roskaruualla (jolloin siihen voi vaikuttaa) niin siihen on niin huono ite vaikuttaa silloin ja siul varmaa muutenki paino nousee eritavalla kun odotat kaksosia! Vaikka se inhottaa aina puntarille hypätä niin muista ettei tää kauan kestä ;).

Miulla kans paino noussu nyt 5kg koko aikana ja miusta se tuntuu suurelta määrältä kun ei oo aijemmissa raskauksissa näin paljon noussu näillä viikoilla mutten jaksa ajatella asiaa,tulee mitä tulee :)!

Närästää kokoajan ja kaikki,hyi että miten ärsyttää!!!

Nii ja tiistaina olisi sokeriraitus kun viimevkolla neuvolassa sokerit kahella+ pissassa....miehän siis kieltäydyin sillo alussa koko testissä ja sovittii et meen jos sokeria pissassa,no nyt oli joten mentävä on! Hyi,yök! Toivottavasti arvot on hyvät,pelkään niin et niis on jotain....! Ei auta itku ei!

Meillä möyrytään mahassa niin että välillä sattuu tosi kovin ja harjotus supparit on ollu kans aika epämielyttäviä mut ei kipeitä!

Pian paukkuu 30 rikki,jeeeee :heart:.
Vastahan sitä plussattii ja nyt mennää jo viimosella kolmanneksella,niin se aika rientää ja kohta meillä on nyytit sylissä :heart:.

Hyviä jaksamisia masukit :heart:.

Emmuli & Poju 28+2 :heart:
 
onpa täällä taas hiljasta! :)

neuvolalääkärissä käyty!

rv 27+5
Paino: +770g/vk
Turvotus: (+) <-- mun oma terkkari olisi kyllä laittanut ++
RR: 130/80 <-- vähän korkee edellisiin nähden
pissa: puhdas
hb: 144 <-- viimeksi oli 127 ja nyt oli noussut ilman mitään lisärautoja.. :p
sf-mitta: 25cm <-- tasottunut keskikäyrälle :)
syke: 140
liikkeet: ++

Kohdunsuu kiinteä ja kiinni, pituutta noin 3cm eli kivut ja supistukset ei ole mitään tuhoa siellä onneksi vielä aiheuttanut! :) oli muuten harvinaisen kovakouranen lääkäri.. :S
 
Voi miten joillain ei paino nouse tuon enempää?? Täälläkin isoin murhe on just painon nousu. En halua mennä taas huomenna neuvolaan kuuntelemaan, kuinka pitäisi syödä vähemmän. En oikeasti syö hirveästi enkä ainakaan mitään herkkuja/roskaruokaa! Ja painoa on nyt tullut 13 kg... Ihan kamalasti siis! Turvotusta on tosin täälläkin vaihtelevasti. Ei edes ahdista yhtään se, etteikö tästä painosta eroon pääsisi synnytyksen jälkeen, ainoastaan se kamala nöyryytys, kun neuvolassa joutuu punnitukseen ja sitten arvosteltavaksi. :'(

Ja vaatteista, mullakin mammafarkut puristaa, joten olen ihan suosiolla siirtynyt collareihin ja odotan kesää, jotta voin siirtyä mekkoihin...

Sokerirasituksessa kävin perjantaina, eikä se ollut yhtään niin kamalaa mitä luulin! :) Se litkukin oli ihan hyvää, appelsiinilimsan makuista! Kunpa nyt vaan arvot olisi kunnossa...

Vienda 26+4
 
Viimeksi muokattu:
Tuo on varmasti tosi inhottavaa ja loukkavaa kun neuvolassa sanotaan että syö vähemmin,vaikka söisit kuin vähän. Toisilla se paino nousee 30kg vaikka söis kuin hyvin ja vähän ja terveellisesti. Ihmisiähän me kaikki ollaan ja erinlaisia! Miul ei paino sais muutenkaa nousta juuri mitään kun lähtöpainoa oli jo yli "sallitun"....!
Miulla onneks oikeen mukava neuvolantäti joka ei juurikaan huomauttele mutta koitan silti karsia ruokavaliota ja aina jännitän neuvolan puntaria....!!!!

Huomenna sokerirasitukseen,tuun sitten keskiviikkona kertomaan miten kävi.....voi yök :x..

Emmuli & Poju 28+4 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Kuten aiemmin mainittu, taalla painonnousu on ollut aika huimaa. Terveellisesti syon eika mitaan mielitekoja ole ollut. Tosin salin olen joutunut iskiaksen takia jattamaan...15kg tullut jo tahan mennessa :D Onneksi pitkan huiskeana tuo massa vahan "jakaantuu" haha..

Kaytiin eilen siina 4d ultrassa. oli ihan mahtava kokemus, suosittelen jos siihen mahdollisuus on.
tassa viela kuvaa pojasta

cbmWVq - Image - Aijaa.com
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pneepja ja Ilyana
Hieno kuva!

Nyt mä vasta tajusin, että mehän saatiin tuollainen 4D-kuva rakenneultrassa! On se vain ihmeellistä, miten tarkkoja kuvia noista mahassa olevista nykytekniikalla saa :)

Mä olen aiemmin stressannut painon kertymisestä, mutta kun koko ajan on tullut 300-400/vko ja kokonaismäärä on jotain 9-10 kg nyt, niin ei kai tuo niin kauhean paha ole... Tässä saikkuillessa olenkin nyt saanut päähäni ajatuksen, ettei tuolla painolla ole niin väliä, täytyy mulla joitain iloja olla, kun kroppa prakaa muuten. Ja kun tää on viimeinen raskaus, niin samapa tuo kuinka paljon kiloja tulee. Ahkera lenkkeily alkaa sit heti kun vain mahdollista!

Huomenna onkin tän viikon viimeinen päivä eli kohta taas viikot vaihtuu :)

bellissima 28+5
 
Pitkästä aikaa linjoilla.. Tosi hyvä kuva iltakukalla! :)

Tähän ruhoon on kertynyt painoa +14kg, huomenna neuvolan vaaka varmasti näyttää vielä suurempia lukemia.... :stick:

Jos sitä huomenna tulisi päivittelemään paremmin neuvolakuulumisia.

Iskias ja liitoskivut seuraavat kaverina.

En vieläkään käsitä, että ollaan jo reippaasti yli puolen välin, ja toisilla meistä paukkuu ihan viikon sisään kolmikymppinen rikki! Aika menee sutjakasti, pian koittaa heinäkuu :heart:

Ilyana & Papu 26+5
 
Viimeksi muokattu:
Eiköhän tuo painonnousu ole tosiaan melko yksilöllistä ja pitäisi vain muistaa se, että jos on syönyt terveellisesti ja liikkunut sen minkä voi, niin asia on hyvä. Vaikka täytyy myöntää, että kyllä niitä kiloja tulee tarkkailtua, vaikka tuota yrittääkin itselleen tolkuttaa. Ja itse ainakin vertaan tosi paljon ekaan raskauteen. Minullakin tuo paino oli yläkantissa jo ennen raskautta, joten niitä kiloja ei saisi sen puolesta tulla niin paljoa, mutta tulee sen minkä tulee. Oma ahdistukseni on se, että tämän raskauden aikana on herkut maistuneet huomattavasti enemmän kuin ekassa ja juuri niitä kilojahan tulisi välttää. Niitä "herkuttelukiloja" siis.

Olen kyllä NIIN onnellinen, että sain viime kesänä tiputettua painoani ihan kivasti, niin tuntuu mukavalta, että en nytkään vielä paina ihan sitä mitä viime keväänä. :) Ekassa raskaudessa saamani kilot lähtivät kyllä pian synnytyksen jälkeen ihan imetyksen voimin. Jälkitarkastuksessa painoin jo alle lähtöpainon (mutta pitää muistaa, että silloinkin sitä ylipainoa oli ja oli viisi kiloa enemmän kuin tällä kertaa).

Itse en ole kokenut ulkomuotoani mitenkään ahdistavaksi tämän kasvaneen mahan suhteen. Harmitukseni johtuu tuosta selästä/iskias-tyyppisestä särystä. Ilmeisesti lantioni on taasen löystynyt niin, että paikat tulevat kipeiksi. Yötkin alkavat olla ikäviä ja ei tämä päätetyöskentely mitenkään asiaa paranna. Pitäisi olla jatkuvasti jossain liikkeessä, niin menisi hyvin. Oon tässä miettinyt, että missä vaiheessa pitäisi mennä lääkärin luokse, mutta toisaalta -eipä hänkään varmaan mitään osaa auttaa tässä asiassa. Vai tiedättekö jotain konstia? Mietin, että jos käyn lääkärin juttusilla, niin tekeekö hän asialle muuta kuin kenties lykkää sairaslomalapun?! Onko kenelläkään kokemusta? Sairaslomalle jäänti kun ei hirveästi innostaisi...

Liina 28+4
 
BDU
Täällä yks jolla paino ei vaan tunnu nousevan, mietin että marmattaakohan ne siitäkin kohta neuvolassa :D Kävin aamulla puntarilla ja kokonaisuudessaan on tullu n. 3,5kg lisää.. Mä en kyllä ole mikään herkkujen suurkuluttaja mutta kyllä on selvästi kynnys herkutteluun laskenu raskauden myötä. Muuten oon syöny ihan normaalisti eli ei täällä millään dieetillä sentään olla :)

Millaisia nuo liitoskivut ovat? Minulla on välillä pistellyt alamahaa kovasti, varsinkin yöllä jos herään pissahätään. Toisinaan on tosi kipeäkin tuo maha. Joskus myös ahdistaa tuosta pallean seudulta, niin kuin vyötä kiristettäisi ympärille..

BDU ja ötökkä 26+5
 
Sain sokerirasituksen tulokset ja paastoarvo oli 0,1 koholla... Ei paljon mutta joka tapauksessa kotona joudun nyt mittaamaan 6 pv ajan... Olen ihan maassa. Tämä koko vauvaprojekti (hoidoista lähtien) on ollut yhtä huonojen uutisten ja arvostelun ketjua. Mua ei varmaan vain ole tehty tähän hommaan.

Voiko tästä (jos arvot pysyvät koholla) seurata se, että sairastun 2-tyypin diabetekseen, joka jatkuu vielä raskauden jälkeenkin?? En kestä.

Pettynyt ja surullinen Vienda 26+5
 
Viimeksi muokattu:
Hoi

Eilen käyty kys:llä ultrassa. Pojat ovat kasvaneet hyvin... tai siis todella hyvin. Herra a arvio 1590 ja herra b arvio 1490. Kyl lääkärikin naureskeli, et kyllä näitä yli 3 kg kaksosia aina silloin tällöin syntyy :O. Noh, uudestaan sokerirasitukseen ensi ke vaikkei mikään viittaakaan siihen, että ois sokerit sekaisin, varmuuden vuoksi. Ja sitten ne huonommat uutiset. Kohdun suu sormin tutkittuna korkealla ja kiinni yms. yms. eli ok. Ultralla katsottiin ja kohdunrasitustestissä sitten avautuikin sisältä päin. Eli vappuaattona uudelleen kontrolliin ja hieman varauduttava jos joutuu jäämään osastolle :'( Suppareita tai painetta jos ilmenee, niin herkästi on lähdettävä näytille tällä välin. Eli kyttään itseäni siis koko ajan ja hermot kiristyy ja ja ja....

Nicci ja jäbät 29
 
Viimeksi muokattu:
Heipparallaa!!

tosta painonnoususta sen verran, että mulle se neuvolalääkäri sanoi sillon maanataina, että toisille vaan tulee turvotusta ja painoa raskausaikana ja sille ei voi mitään, vaikka kuinka terveellisesti yrittää elää.. kun mä sille asiasta puhuin.

BDU noi liitoskivut on häpyluissa tuntuvaa vihlovaa kipua..

Viendalle kovasti jaksamista :heart:

Niccillekin tsemppiä! toivottavasti se kohdunsuu nyt ei enempää lähde aukeamaan :heart:

Sen verran tuon juoruja fb:n puolelta, että tänään on syntynyt heinäkuisten ekat vauvat :heart: pienet kaksospojat :heart: Voin pyytää, että kunhan tää äiti jaksaa ja ehtii, niin tulee myös tänne kertomaan kuulumisiaan :)

Nanna & Pulla 28+0 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Vienda ja Liina78
Omat kuulumiset lyhyesti: eilen ja tänään on ollut mieli maassa ja sitä myöten sitten kovinkin lihava ja ruma olo :| Eilinen hieronta onneksi virkisti kehoa ja sainkin nukuttua pitkästä aikaa n. seitsemän tuntia putkeen (ei ole käynyt noin koko raskausaikana) eli ruho ja mieli saivat tarvitsemaansa lepoa. Heräsin sitten aamulla mahallani (!!) ja säikähdin, että onnistuin liiskaamaan potkuttelijan enkä sitten tuntenutkaan normaaleja aamujumppia. Nyt onneksi käy mahassa taas mytällys eli kunnossa se kai on.

Mistä johtuu kun välillä tuntuu yhtäkkiä, että maha repeää ihan ihon alta? Ei satu vaan säikäyttää lähinnä.

- Pneepja ja myyrä 25+1 (kait) -
 
Tänään taas neuvolassa ja ensi viikolla taas lääkäriin. Tosi tiuhaan nyt seurataan, pysyykö kohdunsuu kiinni, ja hyvä niin. Eilen illalla oli taas ihan kamalaa, sellainen paineentunne alapäässä etten uskaltanut olla pystyssä ollenkaan. Onneksi yön aikana rauhoittui.

Hb 141!!! itsekseen siis noussut!
painoa +380 g/vko eli samalla tavalla maltillisesti mennään kuin tähänkin asti
syke ?? oli siis ihan hyvä ja normaalit vaihtelut, mutta mulla oli opiskelija siellä tekemässä tarkastusta eikä se jostain syystä kirjoittanut korttiin sykkeitä
paineet 130/93

Vauvalla on kaikki onneksi hyvin. Se tästä vielä puuttuisi, jos joutuisi oman olon lisäksi murehtimaan pikkuisen voinnista.

Oih, ekat heinäkuiset vauvat :heart: Toivottavasti äiti tulee tällekin puolelle kertomaan, kun me kaikki ei siellä fb:ssä olla! Terveisiä nyt jo tätä kautta sinne pikkuisille ja perheelle!

bellissima 29+0
 
Onnittelut ensimmäisistä "heinäkuisista"! :heart:
Uskomatonta mutta totta, näitä uutisia alkaa vähitellen tulla enemmän ja enemmän.

Neuvolareissu takana. Hb oli noussut, sf 26cm, paineet ok ja nappulan syke myös. Siinä sykettä kuunnellessa tuli kyllä monoa niin vietävästi, että ei jäänyt epäselväksi mitä tulokas ajattelee ylimääräisestä tökkimisestä. ;) Painoa on tullut kotivaa'an mukaan n. 6kg. Kaiken kaikkiaan veikkaan tulevan suunnilleen 12kg, vaikka vähän vähempikin riittäisi. Mutta painoa tulee se mikä on tullakseen. Ei tässä millään herkuilla elellä tai mässäillä eli tarpeeseen tulee jokainen gramma.
Puheeksi käynnillä tuli nämä rasittavat supistukset. Valtaosin ovat ihan harjoitussupistuksia, mutta niitä on paljon ja jatkuvasti. Joukossa on sellaisiakin suppareita, jotka tuntuvat ja terkkari käski ottaa asian puheeksi neuvolalääkärin kanssa ensiviikolla. Jotain muutoksia kohdunsuulla on tapahtunutaivan varmasti, toivottavasti ei kuitenkaan tule tarvetta totaalilepoon.

Vatsan alue joutuu odotusaikana koville. Sellaiset repivät, pistävät yms. tunteet liittyvät venymiseen. Joillakin saattaa kuulua ihan poksahteluja/naksahteluja kun kasvava kohtu vaatii itselleen tilaa. Nyt kun nahka venyy kolmatta kertaa näihin mittoihin, polttavia ja kiristäviä tunteita ei ole vielä ollut. Ainoat ikävät kivut ovat liittyneet äkkinäisiin liikkeisiin kuten yskimiseen. Viimeisillä viikoilla nahka on kuitenkin varmasti arka, vaikka kuinka on jo aiemmin joutunut venymään. Öljyäminen auttaa jonkin verran vatsanahkaa haasteen edessä, muttei kyllä poista alempien kerrosten venymisestä johtuvia kipuiluja. Riippuen vartalon mallista, myös kylkiluut saattavat tulla yllättävän kipeiksi kun vatsa kasvaa.

Haluan kaikille stressaantuneille, ahdistuneille, vaivaisille, tunneryöppyjen keskellä oleville ja väsyneille lähettää aivan erityisen voimaannuttavan halauksen! :hug: Raskaus on jälleen kerran osoittautunut nimensä veroiseksi, mutta vaikka epätoivon, pettymyksen tai voimattomuuden tunteet vyöryisivät yli, täytyy luottaa että elämä kantaa ja haasteista selvitään. Yritetään löytää huolen tilalle kiitollisuutta, apeuteen pieniä onnen hetkiä, antaa armoa itselle ja keholle tämän valtavan muutoksen keskellä ja aivan erityisesti rakastaa itseä ja vartaloa sellaisena kuin se on, kaikkine puutteineen ja vikoineen. Suuret tunteet kuuluvat asiaan, niillä on oma tarkoituksensa eikä tämä siunattu tila tarkoita, etteikö ilon ja riemun lisäksi saisi tuntua myös kurjalta. Ei ole niin tärkeää miltä tuntuu vaan miksi tuntuu... Jospa meille annettaisiin viisautta nähdä syyt tunteiden takana ja voimia niiden kohtaamiseen!

Äidin onni 28+0
 
Tervehdys pitkästä aikaa:)

Viikot ne vaan vierii eteenpäin hurjaa vauhtia.

Täällä moni tuskailee painon ja kropan muutosten takia. Itsellä ei kamalasti mitään stressiä omasta kropasta,ihmettelen vain mihin tuo yli 10 kg on mennyt kun ei näy.

Kontrolliultrassa marginaalisen istukan takia käyty ja kaikki hyvin. Istukka noussut joten enää ei tarvitse miettiä onnistuuko alateitse vai ei. Äijä kasvanut hyvin, 1,4kg poika jo painoi rv 28. Painoarvionkin lääkäri heitti jää kuulemma alle 3,7kg,huh huh ei siis mitään karpaasia tulossa.

Itse ollut paljon töissä, mukavaa kun se vielä onnistuu ja pianhan se lomakin alkaa.

Täällä alkanut kova tohina,paikkoja laitettu valmiiksi vauvaa varten. Vaatteita tullut ostettua ehkä liikaakin.

Tinde84 Äijän käppyrä
 
Heippa taas :).

Noniin,sillehän siinä kävi että paastoarvo oli 5.4 (5.3 sais olla) mutta kaikki muut arvot hyviä joten sokerimittari kotiutuu meille huomenna :(.
Pikkasen ärsyttää tai no vituttaa suorastaa! Mut eihän se oo onneks kun totuttelu asia kun jättää makeen pois,muuten oo pyrkiny syömää terveellisesti muutenkin! Nyt ois ens vkon lauantina ristiäiset tiedossa joten on skarpattava tosissaa että herkut pysyy pöydässä :ashamed:!

Viikot vähenee,tänää poksuu 29 :heart:. Kohta siis juhlitaan masukin 30:siä :D. Hurraaaaa!

Ollaa kyllä vissii miehen kanssa hulluja mutta sijoitettiin holiday clubin viikko-osakkuutteen rahaa :O. Meillä on niin iso perhe ettei todellakaan päästä lomailemaan alle 400€ mihinkää (siis kylpylä ym) joten nähtiin parhaaks tuollanen vaihtoehto. Päästää alle 100€ pariks vuorokaudeks kylpylöihi (koko perhe),alle 500€ saadaa vuokrattua viikko loma-asunnossa(mistä holiday kohteesta vaa esim levi/ruka/kalajoki) ja päästään lentolippujen hinnalla (+vaihtoviikko summa alle150€) esim canarialle viikoks! Meijän perheelle hyvä vaihtoehto mutta ei varmaan kaikille :)!

No nyt päiväkahville :)!

Emmuli ja Poju rv 29 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
vähän omanapailua..täällä poika ei ole aina samaa mieltä kun rupeen nukkumaan, poika rupee muljuamaan tuolla massussa.ei ole kyllä yöllä onneks vielä herätellyt mutta illalla ei malttais asettua :D

yks ilta en pystynyt liikkumaan ollenkaan kun nivuseen sattui niin paljon!kaksinkerroin kävelin vessaan,pääsin just ja just..liekkö lantion löystymistä?särkylääke auttoi sen verran että pystyin liikkumaan ja sain unen päästä kiinni.yöllä piti ottaa uudestaan sitten kun en meinannut päästä vessasta pois.

Na-nu ja poika 26+2
 
Emmuli: Mulla oli täysin sama juttu sokrutuloksissa, eli paastoarvo 5.4. Oon nyt mittaillut arvoja kotona ja saanut ihan rajoissa olevia tuloksia joka kerta (no okei, kerran aamuarvo oli 0,1 yli rajan mutta uusintamittauksessa eri sormesta taas 0,4 alle...).
Meille terkka sanoi, että jos kotimittausten tulokset on hyviä, voidaan unohtaa koko juttu! Sanottiinko sinulle, että joka tapauksessa herkkuja on vältettävä tuon tuloksen vuoksi? Olen itse syönyt ihan normaalisti nyt mittausten aikaan, myös hedelmiä ja sokeriakin vähän, tosin mikään älytön herkkujen mussuttaja en ole koskaan ollut.

Vois se äippäpakkauskin pikkuhiljaa alkaa tulla, kun paperit olen laittanut 26.3. eli melkein kuukausi sitten... :kieh:

Vienda 27+2

Muoks. eihän se paperien laittopäivä ollutkaan 16.3. vaan 26.3... ;)
 
Viimeksi muokattu:
Vienda: Joo,herkuttelu on sallittua ainostaan juhlapäivinä ja silloinkii kohtuudella! Miekii mittailen pari vkoa ja jos kaikki ok niin uskon ettei tarvii sit enää! Mie pääsen aloittamaan huomenna vasta kunnon mittaukset kun neuvolasta annettiin vääriä liuskoja,ne ei käy tuohon miun koneesee ja nyt sain tänää kaverilta mittarin joihin nuo käy et saan aamusta jo paasto-arvotkii :)!
Mie kokeilin eilen miten nousee ja söin rinkeliä kahvin kanssa ja tunnin päästä arvo oli alle 6 et ei se ainakaa nostanu kauheesti!
Aika kauan menee siun pakkauksessa,muut on tainnu saada sen viikon-kahen päästä. Kannattaa olla yhteydessä kelaa pian!
Myö ei otettu tällä kertaa kun on kuopuksen jäliltä kaikki tallessa!

Meillä juhlitaan huomenna miehen synttäreitä ja oon tänää leiponu täytekakkua ja mokkapaloja,vielä aamusta teen kana-aurajuusto piirakan niin siinä sitä onkii,jos ihmisiä kahville tulloo. Ei olla pyydetty kyl ketään erikseen mutta onpahan jotain tarjota jos vaikka anoppi tulee :D.

Vauvalla on kyllä tosi useesti hikka,vähän väliä tunnen kun hikottelee,tälläkii hetkellä hää pomppii hikan tahdissa =).

Nyt on kyl käytävä nukkuu,menee silmät väkisin kiinni! Öitä |O.


Emmuli ja Poju 29+2 :heart:
 
Emmuli: Toivottavasti sullakin arvot näyttää hyviltä mittauksissa! :) Mä en myös ole huomannut eroa herkuttelun/vähähiilarisen aterian jälkeen... Mutta se on vissiin vaan hyvä juttu. Aamusta mun paastoarvo on aina vähän korkeempi kuin päivällä ennen aterioita. En tiedä miksi...
Ihanilta kuulostaa nuo sinun tarjoomukset! Heti tuli nälkä! :p
Pakkauksesta... Sain siitä kyllä päätöksen jo reilu viikko sitten, 2 viikkoa sen jälkeen, kun laitoin laput menemään. Päätöksessä vaan luki taas, että pakkaus tulee 2 vkon sisällä. Eli ens viikolla olis paree alkaa tulla!

Hyvää yötä kaikille! Mies kotiutui baarista ja taidan ryömiä sen viereen...

Vienda 27+3
 
Hoi

Täällä flunssaa pukkaa. Ja sen lisäksi pieniä suppareita tuntunut. Tässä just kuulostelen, että onko soiteltava kys:lle. Käskivät nääs herkästi lähteä näytille synnärille sen kohdunsuun takia. Mul ois kans uudestaan toi sokerirasitus ens keskiviikkona, mut en osaa sitä jännittää. Olen jotenkin niin asennoitunut siihen, et ottaavat mut kuitenkin sisään sillon vappuaattona. Hoituu sit samalla siellä sekin. Jotenkin masentaa, mut poikien eteen mitä vaan. Elämästä se on kuitekin pieni aika jos muutaman viikon makoilee osastolla. Toivottavasti vaan vieraita kävis sit.

Nicci ja jäbät 29+5
 

Yhteistyössä